polderturk | zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:59 |
Waarom zijn er geen parachuten in een vliegtuig? In noodgevallen moet iedereen een parachut kunnen pakken en moet er achterin het vliegtuig een luik openknallen waaruit mensen kunnen springen. Militaire Vrachtvliegtuigen hebben een grote deur achterin die open gaat en waar mensen uit kunnen springen. Dat is ook een optie. Misschien is het mogelijk een enorme parachut bovenop het vliegtuig te monteren. Als er nu iets misgaat dan hebben we geen schijn van kans. | |
eleusis | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:00 |
Ik kan me zo gauw geen ongeluk met een passagiersvliegtuig voor de geest halen waar dit bij geholpen zou hebben, heb je een voorbeeld? | |
Balo45telli | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:01 |
Niemand weet hoe je het moet gebruiken | |
spijkerbroek | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:01 |
Dus jij denkt dat mensen die geen idee hebben in paniek een parachute om kunnen doen terwijl ze loodrecht naar beneden vallen met het vliegtuig? | |
Geralt | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:01 |
Aan een touwtje trekken. Hoe fucking moeilijk kan dat zijn!? | |
Summa | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:01 |
Goed idee man! Lekker midden in de oceaan parachuteren. En henk en ingrid een parachute geven in een ronddraaiend vliegtuig in volle paniek. En dan lekker de prijzen van vluchten verdrievoudigen. | |
Pinpoint | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:03 |
Kan ook automatisch. Maar in welke situatie zou het helpen? En hoe vaak komt die situatie voor? | |
Geralt | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:04 |
Dat weet ik niet. Ballo45telli gaf aan dat niemand weet hoe een parachute te gebruiken en ik betwijfel dat. | |
polderturk | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:04 |
Misschien een parachute gemonteerd aan iedere stoel, waarbij het dak van het vliegtuig openspringt en de stoel de lucht ingeschoten wordt? Een schietstoel zoals gevechtsvliegtuigen die hebben. | |
Pinpoint | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:05 |
Kost een vliegtuig maar zo weinig? | |
Zapata | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:05 |
te duur. | |
Groby | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:05 |
Hier filosofeerde ik laatst ook over. Samen met een soort airbag onderaan het vliegtuig waardoor het op de zee blijft drijven. | |
spijkerbroek | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:06 |
Ik zou zeggen: stuur een email naar Boeing en Airbus. | |
mvdejong | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:06 |
Dat is het ontplooien van de parachute. Het besturen ervan vergt training, het landen zonder training is zelfmoord. Een ander practisch bezwaar is : hoe krijg je de mensen het vliegtuig uit. Bij de snelheden waar het hier om gaat kun je niet gewoon eruit springen, de klap van de lucht die je krijgt is dodelijk, de kans is groot dat je tegen het toestel aan wordt doodgemept, en de lucht op de normale vlieghoogte van een passagiersvliegtuig is te ijl om in te ademen. Dus je zou al schietstoelen moeten hebben, met uitgebreide beademings-installaties. Die dingen kosten tonnen per stuk, het aantal beschikbare zitplaatsen daalt tot een kwart, het gewicht per passagier vertienvoudigt. Tenzij je vlucht-prijzen wil betalen die het honderdvoudige van de huidige zijn, is het niet haalbaar. | |
spijkerbroek | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:06 |
Heb je weinig aan als je met 500km/u het water in duikt. | |
polderturk | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:07 |
Daar heb ik ook over nagedacht. Waarom niet he? Als er nu iets gebeurt, dan hebben de passagiers geen schijn van kans. | |
Summa | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:07 |
Trouwens mensen met vliegangst Niet weten hoe veilig een vliegtuig is | |
JaapB | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:08 |
Je stapt niet zo makkelijk uit op 12 kilometer hoogte omdat het daar nogal koud is en omdat er daad amper nog lucht is? Zou dat een reden kunnen zijn? | |
polderturk | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:08 |
Een enorme parachute gemonteerd op het dak zal het vliegtuig afremmen. | |
spijkerbroek | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:09 |
Dat dak dat je er net hebt afgeblazen? | |
Pinpoint | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:10 |
Het dak openspringt? Bijna de halve romp moet dus open kunnen springen? En de onderste helft ook, bij vliegtuigen met 2 lagen. Maar toch stevig genoeg om niet vanzelf uiteen te vallen. Nogal zwaar, lijkt me. Dat wordt rijden i.p.v. vliegen. Voordeel: er hoeven geen vleugels meer aan. | |
jeroen25 | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:10 |
En waarom is er dan regelmatig nieuws over een neergestort vliegtuig? | |
Pinpoint | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:10 |
De gekste dingen zijn bedacht. Tot en met een parachute waar het hele vliegtuig aan kan hangen. | |
spijkerbroek | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:11 |
Ongelukjes gebeuren overal. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:11 |
Als je op een hoogte zit waarbij een parachute zou kunnen helpen, dan is de kans ook nog eens 50% dat je boven zee zit. Gewoon niet rendabel | |
Balo45telli | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:13 |
Ja daarom stort ook elke week een vliegtuig neer kneus | |
spijkerbroek | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:13 |
troll | |
Pinpoint | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:13 |
Beetje overdreven allemaal. Lucht is niet dodelijk, en zulke ijle lucht overleef je ook wel. Tien gelijkstellen aan honderd is ook een tikje overdreven. | |
Summa | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:13 |
Claim ik dat een vliegtuig nooit neerstort? Feit is wel dat er veel meer ongelukken zijn met bussen, vrachtwagens en auto's. | |
Summa | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:14 |
Niet weten dat deze berichten nep zijn en ons afleiden van de illuminatie | |
flipsen | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:14 |
Was laatst in België een vliegtuigje neergestort vol parachutisten... Zo blijkt maar weer, als het vliegtuig niet gewoon recht-toe-recht-aan vliegt heb je ook aan een parachute niets meer, je komt eenvoudigweg het vliegtuig niet uit vanwege de g-krachten. | |
polderturk | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:14 |
Ik heb hier meerdere opties besproken. In het geval er een enorme parachute op het dak gemonteerd wordt, dan wordt het dak er niet afgeblazen. Ook krijgt het vliegtuig dan een airbag waar het op kan drijven. Als de airbag trouwens groot genoeg is, dan kan dat de vaart van het vliegtuig ook sterk afremmen. Dan krijg je een enorme ballon die langzaam naar beneden daalt. Het voordeel is dan wel dat iedereen uit de zuurstofmaskers adem kan halen. | |
Balo45telli | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:15 |
Ga weg man | |
spijkerbroek | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:15 |
Leuk he, theoretisch denken. | |
mvdejong | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:16 |
De gemiddelde documentaire over schietstoelen laat zien wat de klap van de lucht met je doet. Zelfs met schietstoel lopen sommige piloten gebroken armen op als de arm niet strak binnen de stoel blijft (en dat heeft niets van doen met de klap van de schietstoel zelf, maar alles met het snelheidsverschil tussen toestel en lucht). Verschillende dode grote-hoogte ballonvaarders spreken je vanuit het hiernamaals tegen. Welke tien en honderd ? | |
Pinpoint | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:18 |
Daarom moet elke passagier daarvan een pak aan met airbags aan alle kanten. En allemaal schietstoelen en daken die eraf geblazen worden. Bij een crash stuiter je dan als een michelin-mannetje verder naar je bestemming. De overige weggebruikers geven je af en toe een tik met hun bumper, om je op snelheid te houden. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:19 |
Daarbij, de kans dat een vliegtuig neerstort is ongeveer 1 op de 2 miljoen. Daarnaast is de kans dat je een vliegramp overleeft nog altijd 97% ! Dus het is totaal niet nodig | |
polderturk | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:19 |
Heel leuk. Ik houd van fantaseren. Maar de wereld is gebouwd op fantasieen, toch? | |
Pinpoint | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:20 |
Hoe zit dat dan, met die g-krachten? Hoeveel g bijvoorbeeld? | |
spijkerbroek | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:20 |
Nee, op praktische ideeen. | |
Pinpoint | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:21 |
Een airbag aan de buitenkant die opblaast met hoge snelheid? Dan ligt meteen dat stuk van de romp eraf. Inclusief die airbag. | |
polderturk | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:21 |
UITSTEKEND !!!!! | |
Klokov | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:22 |
De enige juiste reactie in dit topic. Plus omdat niemand kan sturen vliegen ze allemaal in elkaar | |
Woeste_Woerd | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:23 |
Waar ga je het plaatsen in het vliegtuig TS? Vliegtuigen worden zo licht en aerodymnasich mogelijk gehouden ivm de brandstof. Elke cm3 wordt praktisch al gebruikt. En als je nu roept groter en meer brandstof erin, hoe krijg je dat ding dan de lucht in ivm het startgewicht? En je hebt nog steeds niet de problemen op 10 km hoogte opgelost. Hoe ga je zorgen dat ik veilig naar beneden dwarrel? Er is een reden waarom het 5 jaar, miljoenen manuren, en miljarden kost om een simpel vliegtuig te ontwerpen | |
Pinpoint | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:28 |
O, je krijgt idd een paar g te verduren, afhankelijk van de snelheid. Alleen zou ik dat niet "klap van de lucht" noemen. Ballonvaarders die sterven door te ijle lucht zijn niet vergelijkbaar, omdat ze daar lange tijd blijven. Zou je van 10 km hoogte met een parachute het vege lijf willen redden, dan moet die niet meteen opengaan. Oftewel, vrije val tot je wel genoeg kunt ademen. Dat houdt in, een goed pak om niet te bevriezen, een chute die automatisch open, en alleen passagiers meenemen met een goede conditie en training. Oftewel, het is een onzinnig plan. Maar ik zie af en toe iemand de andere kant op overdrijven. En jouw termen waren wat kort door de bocht. Vandaar. | |
Ferry_76 | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:33 |
Dit lijkt me wel wat: http://www.ejectionsite.com/eb58caps.htm Maar alleen als dat ding ook dicht kan als ik last heb van jankende kinderen en zo. Of dit: http://www.uasvision.com/(...)/plane_parachute.jpg | |
mvdejong | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:36 |
Mijn termen zijn absoluut niet overdreven. Op de hoogte waar een passagiersvliegtuig vliegt heb je zo weinig zuurstof dat je nauwelijks meer hebt dan wat je op dat moment in je longen hebt. Dus als je in goede fysieke conditie bent, dan heb je nog een kans, anders niet. De klap van het snelheidsverschil tussen het toestel en lucht is voldoende om de armen van een schietstoelgebruiker te breken, mocht hij of zij zo onhandig zijn een ledemaat uit te steken. Daarom zijn moderne schietstoelen uitgerust met restraint-systemen die automatisch de armen en benen van de gebruiker vastsnoeren. | |
spijkerbroek | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:36 |
Ik zou wel een mogelijkheid willen hebben om jengelende kinderen het vliegtuig uit te schieten met hun stoel. "12F? Okee, wacht ff.." *druk op knop 12F* woooeeesssjjjj problem solved | |
Pinpoint | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:38 |
Doe nog eens een idee, bijv. iedereen boven de 40 een draagbare defibrillator om de nek hangen, en het aantal mensen dat kan reanimeren drastisch verhogen. Ook allemaal een zwemvest aan zodra je de deur uit gaat, brandweerpakken voor als je auto in de fik vliegt en persluchtmaskers tegen de rook. Alle stoelen in de trein tegen de rijrichting (dan hoeven er geen veiligheidsgordels in, geldt trouwens ook voor vliegtuigen), enz. O, en niet te vergeten het verwarmen van de oceaan, overal waar vliegtuigen overheen vliegeN! | |
Aardappeltaart | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:39 |
Omdat als er een vliegtuig neerstort, er meer mensen bij betrokken zijn, het uitzonderlijk is en het dus groter nieuws is dan alle auto ongelukken. De laatste periode is uitzonderlijk. Overigens zou het vliegtuig per afgelegde kilometer (per tijd zou de trein ook erg gunstig zijn, voor inzittenden dan) het veiligste vervoersmiddel zijn, na de lift ofzoiets. Maargoed, statistieken kan je buigen zoals je wil. | |
Pinpoint | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:46 |
Euh ja.. maar heeft dat niet ook te maken met de veel hogere snelheden van straaljagers? En wat ik las op een forum (misschien wel FOK!) over te ijle lucht, is dat je zelfs in vacuum nog wel een seconde of 10 (15 meen ik zelfs) bij kennis blijft. Niet vanwege de lucht in je longen, die ontsnapt voor het grootste deel(*), maar de zuurstof die nog in je bloed is. En je komt ook weer bij kennis als je hoogte nog maar een paar km is, verondersteld dat je die afstand in vrije val alflegt. De kans dat het allemaal goed afloopt is dan wel een stuk verkleind: groggy, onderkoeld enz. En besturen kun je die parachute ook al niet, zonder training. Adem vast proberen te houden zou denk ik nog een stuk erger zijn. | |
LookAtMe | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:46 |
Ik heb een beter idee. We geven vliegtuigen wielen en drijvers zodat ze helemaal niet meer hoeven vliegen maar gewoon naar de bestemming kunnen rijden/varen. Dan kunnen ze niet meer neerstorten. | |
spijkerbroek | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:48 |
Moet je wel eerst de parachute goed aan (kunnen) krijgen. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die geen idee hebben hoe zo'n ding eigenlijk aan moet en wat vast moet zitten. En dan te bedenken dat dat ook nog moet terwijl men in paniek is en het vliegtuig tolt en draait en naar beneden valt. | |
Pinpoint | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:49 |
Het allerveiligst per km is het ISS, waar André Kuipers meer afstand heeft afgelegd dan de bevolking van (naar schatting) een paar wereldsteden bij elkaar een leven lang. Tot nu toe dan. De enkele reis Mars zal wsch. ook erg weinig doden per menskilometer opleveren. Zelfs als dat ruimteschip daar te pletter slaat. | |
Pinpoint | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:51 |
Ballistisch vliegen is ook behoorlijk veilig. Starten en landen niet zo, maar tijdens het ballistische deel van de vlucht hoeft de motor niet eens aan. Het toestel is al die tijd in vrije val, dus het hoeft alleen maar heel te blijven. | |
spijkerbroek | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:51 |
Het allerveiligst per km zijn mijn reizen in mijn gedachten. Ik heb vele lichtjaren meer afgelegd dan Kuipers en nog nooit een ongeluk gehad. | |
Pinpoint | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:55 |
Dat gaat geheid een keer mis. Al is het maar dat de belastingdienst erachter komt. | |
mvdejong | zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:59 |
De een gevechtstoestel kan soms boven mach 2 gaan, maar de gebruikelijke snelheden verschillen weinig van de kruissnelheid van een passagiers-toestel (al was het maar omdat anders de piloot het ook niet zou volhouden). Rij eens in een auto bij 100 km/u, en steek je arm uit het raam. Stel nu eens voor hoe dat zou zijn bij 800-1000 km/u. | |
mvdejong | zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:01 |
Je kunt een Ekranoplan namen, een Russische ontwikkeling van een "vliegtuig" dat gebruik maakt van het grondeffect. Energiezuinig, en veilig omdat het altijd vlak boven het water gaat. | |
Joooo-pi | zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:03 |
Idee: Alle stoelen achterelkaar op soort rails plaatsen en een luik achter in het vliegtuig. Bij een calamiteit gaat het luik open en schuiven de stoelen er uit. In de stoelen zitten parachutes, die dan vanzelf uit gaan. | |
polderturk | zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:05 |
Geweldig idee !!! | |
Pinpoint | zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:06 |
Dat is bij een trein die 140 gaat al schrikken. In een auto zal ik het niet doen, hooguit een hand. En in een trein ook niet je hoofd, want stel dat er iemand verder naar voren wat uit het raampje gooit. Of dat er een hommel tegen je gezicht knalt. Maar goed, je hebt me wel overtuigd. | |
spijkerbroek | zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:06 |
Vliegtuigen vallen meestal met de neus naar beneden. | |
happinessfordogs | zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:15 |
Ik zou liever een naverbrander in de staartmotor plaatsen en mijn geld steken in goed doordachte software die de juiste handelingen kan uitvoeren om veilig ter land/zee te raken in geval van calamiteiten. Volgens mij zijn de meeste vliegtuigdoden nog altijd het gevolg van onjuiste piloothandelingen in geval van nood. | |
Joooo-pi | zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:21 |
Dan kan het nog steeds. | |
polderturk | zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:23 |
Klopt. Ze zouden bijvoorbeeld met een elektromoter aangedreven kunnen worden. | |
Pietverdriet | zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:25 |
TS Welke vliegrampen waren beter afgelopen als er parachutes aan boord waren geweest? | |
Fleischmeister | zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:05 |
Wat classificeren ze dan wel niet allemaal als vliegramp, een eekhoorn doodrijden op de landingsbaan? OMG everyone survived! | |
eend112 | zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:09 |
Als zoiets gebeurt ben ik liever ook zo snel mogelijk dood. Beter dan dat je met zo'n parachute doodsangsten uit moet staan als je in de knoop komt met die touwen want die kans lijkt me toch wel aanwezig als je uit een vliegtuig springt die 1000 kilometer per uur gaat om 10km hoogte als je onervaren bent met een parachute. | |
polderturk | zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:22 |
Hoeveel mensen hebben een ramp overleefd waarbij op 10 km hoogte beide motoren waren uitgevallen. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:32 |
weinig. Maar hoeveel van dat soort ongelukken zijn er gebeurt denk je? | |
spijkerbroek | zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:47 |
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20010824-1 Alleen bij dit incident al 306. | |
Pietverdriet | zondag 24 augustus 2014 @ 09:26 |
Zoek jij nu eens 3 vliegrampen op waarbij parachutes geholpen hadden. | |
b4kl4p | zondag 24 augustus 2014 @ 09:38 |
Waarom dan niet een hele grote parachute aan het vliegtuig zelf, zodat deze wat trager naar beneden stort. | |
kanovinnie | zondag 24 augustus 2014 @ 09:46 |
omdat je dan het hele vliegtuig opniuw moet ontwerpen en er geen toegevoegde waarde is. En waarschijnlijk is het technisch te complex | |
KreKkeR | zondag 24 augustus 2014 @ 10:47 |
Verplicht vooraf parachuutlessen voor iederen passagier van een vliegtuig! | |
KreKkeR | zondag 24 augustus 2014 @ 11:04 |
Wauw, ik had nog nooit van http://en.wikipedia.org/wiki/Ekranoplan die dingen gehoord, vet | |
Andyy | zondag 24 augustus 2014 @ 11:17 |
Ja, lekker je vliegtuig volhangen met explosieven | |
Pietverdriet | zondag 24 augustus 2014 @ 11:21 |
Zo maak je een aanslag wel erg gemakkelijk | |
Rurik | zondag 24 augustus 2014 @ 11:38 |
Werkt een schietstoel met een explosieve stof? | |
Pietverdriet | zondag 24 augustus 2014 @ 11:52 |
Ja Met een schietstoel afgeschoten worden is trouwens niet zonder risico, er treed vaak zwaar rugletsel op door de kracht van het afvuren | |
Droopie | zondag 24 augustus 2014 @ 12:19 |
de Bijlmerramp? | |
spijkerbroek | zondag 24 augustus 2014 @ 13:30 |
Not sure if serious or ... | |
Pietverdriet | zondag 24 augustus 2014 @ 15:02 |
Dat was geen passagiersvliegtuig. | |
b4kl4p | zondag 24 augustus 2014 @ 15:15 |
MH370 | |
spijkerbroek | zondag 24 augustus 2014 @ 15:22 |
Oh, jij weet wat er gebeurd is? Vertel! | |
Straatcommando. | zondag 24 augustus 2014 @ 15:25 |
Er zijn een aantal kleinere vliegtuigjes uitgerust met parachute(s) zodat je in een noodgeval langzaam naar beneden dwarrelt met vliegtuig en al. Dit werkt niet op grotere verkeersvliegtuigen.. je snapt zelf wel waarom. | |
Guus Muisarm | zondag 24 augustus 2014 @ 16:05 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/KLM-vlucht_867 | |
Guus Muisarm | zondag 24 augustus 2014 @ 16:14 |
Maar gelukkig hebben we wel zwemvesten in vliegtuigen | |
wiskundenoob | zondag 24 augustus 2014 @ 16:40 |
waarom gewoon niet een vliegtuig in een vliegtuig plaatsen. | |
spijkerbroek | zondag 24 augustus 2014 @ 16:45 |
Waarom niet een groot net op 200 meter hoogte over de hele wereld spannen. Zo'n acrobatennet, maar dan groter en sterker, zodat het een vallend vliegtuig op kan vangen. | |
vipergts | zondag 24 augustus 2014 @ 17:39 |
Zou je een parachute mee mogen nemen als handbagage dat je in gevaal van nood de gok gewoon neemt. Zo van: daaag sukkels! | |
spijkerbroek | zondag 24 augustus 2014 @ 17:42 |
Ja, mag. Hou wel rekening met wat extra vragen/onderzoek. De kans om een ongeluk met een vliegtuig te overleven is groter als je blijft zitten dan wanneer je probeert eruit te komen m.b.v. een parachute. | |
AssiMar. | maandag 25 augustus 2014 @ 01:28 |
Statistisch gezien is reizen met een vliegtuig veiliger dan al het andere verkeer op de wereld. - Een grote parachute achter het vliegtuig zal niet werken, omdat: -Door de krachten zal het vliegtuig gaan hangen, en omdat de meeste mensen op een veilige hoogte geen riem meer aanhebben zullen deze mensen door het vliegtuig geslingerd worden. - De warmte van de straalmotor die bij de staart zit, zou de explosieven van de parachute kunnen laten exploderen. - Door de kracht die opeens op de staart werkt als de parachute opengaat zal de staart er worden afgerukt en zal er decompressie plaats vinden. Zoals eerder aangegeven zal een schietstoel teveel ruimte innemen en de prijzen omhoog gaan. Een dak dat eraf schiet zal niet mogelijk zijn omdat: - De krachten die op het dak werken, zullen het vliegtuig instabiel en minder dynamisch maken. - als het dak eraf schiet op 10 km hoogte zal er decompressie plaats vinden. Parachutes zullen niet werken omdat bovenstaande redenen van andere users. Een soort van drijfvlot(airbag?) onder het vliegtuig zal niet werken omdat: - door de krachten zal het vliegtuig op meerdere punten breken, wat gevaar oplevert voor passagiers. - De hoogtemeter zal of kapot zijn of door de val snelheid van slag zijn. Als de airbag door middel van een hoogtemeter werkt. - als de airbag werkt op een timer/sensor. zal dat fout gaan door beschadigingen die optreden tijdens het ongeval/ aanslag. PS: als de parachute boven op het vliegtuig zal worden gemonteerd zal het vliegtuig breken op meerdere punten. En daarbij mag je met zulke krachten wel staalkabels mogen gebruiken. zelfs als je meerdere parachutes gebruikt. als er een staalkabel breekt zal het vliegtuig waarschijnlijk in tweeën breken door de impact van een brekende staalkabel en daarbij zal het vliegtuig ook instabiel raken als er een kabel breekt. PSS: je hebt parachute en de meervoudsvorm daarvan fout geschreven. | |
DSVM | maandag 25 augustus 2014 @ 07:49 |
Dit soort dingen vroeg ik mij nou ook altijd af toen ik 7 jaar was. | |
wiskundenoob | maandag 25 augustus 2014 @ 09:30 |
statistisch gezien overleef je een vliegramp niet | |
Pietverdriet | maandag 25 augustus 2014 @ 09:35 |
Alleen als je het naar gereisde kilometer omrekent. Kijk je naar uren doorgebracht in voertuig is de trein in NL weer veiliger. | |
ShevaJB | maandag 25 augustus 2014 @ 10:13 |
Vlak voordat het vliegtuig neerstort moet je gewoon gaan springen want dan voel je de impact niet. | |
polderturk | dinsdag 18 april 2017 @ 11:30 |
Hier interessante ideeen uit Rusland. Wat vinden jullie ervan? PS. Is dit topic al bijna 3 jaar oud? De tijd vliegt. | |
Stokken_en_stenen | dinsdag 18 april 2017 @ 12:57 |
Gewoon zelf leren vliegen! | |
rubensanti | vrijdag 21 april 2017 @ 23:15 |
Gewoon heel het vliegtuig in bubbeltjesplastic inpakken. | |
AnanYaw | vrijdag 21 april 2017 @ 23:44 |
Gewoon zelf een parachute meenemen in je handbagage. De rest zoekt het maar uit. | |
Tevik | zaterdag 22 april 2017 @ 00:30 |
Gaan ze je verdenken dat je een terrorist bent en iets van plan bent. Nemen ze je direct naar de gevangenis mee, en als het vliegtuig dan toevallig neerstort, heeft de parachute je toch wel gered. | |
Zapata | zaterdag 22 april 2017 @ 00:56 |
ja precies. kwestie van geld natuurlijk en denk dat iets meer beenruimte wat nuttiger is. en dat is al te duur. |