abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:13:01 #26
431252 Balo45telli
Marokkaanse import-Europeaan.
pi_143742916
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:07 schreef Summa het volgende:

Niet weten hoe veilig een vliegtuig is :')
Ja daarom stort ook elke week een vliegtuig neer

kneus
Rusland zal Syrië bevrijden van de door het westen getrainde ISIS-strijders.
pi_143742930
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:13 schreef Balo45telli het volgende:
Ja daarom stort ook elke week een vliegtuig neer

kneus
troll :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143742934
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:06 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Dat is het ontplooien van de parachute. Het besturen ervan vergt training, het landen zonder training is zelfmoord.

Een ander practisch bezwaar is : hoe krijg je de mensen het vliegtuig uit. Bij de snelheden waar het hier om gaat kun je niet gewoon eruit springen, de klap van de lucht die je krijgt is dodelijk, de kans is groot dat je tegen het toestel aan wordt doodgemept, en de lucht op de normale vlieghoogte van een passagiersvliegtuig is te ijl om in te ademen. Dus je zou al schietstoelen moeten hebben, met uitgebreide beademings-installaties. Die dingen kosten tonnen per stuk, het aantal beschikbare zitplaatsen daalt tot een kwart, het gewicht per passagier vertienvoudigt. Tenzij je vlucht-prijzen wil betalen die het honderdvoudige van de huidige zijn, is het niet haalbaar.
Beetje overdreven allemaal. Lucht is niet dodelijk, en zulke ijle lucht overleef je ook wel. Tien gelijkstellen aan honderd is ook een tikje overdreven.
-- <br />Pinpoint
pi_143742935
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:10 schreef jeroen25 het volgende:
n waarom is er dan regelmatig nieuws over een neergestort vliegtuig?
Claim ik dat een vliegtuig nooit neerstort?
Feit is wel dat er veel meer ongelukken zijn met bussen, vrachtwagens en auto's.
Universitas Trolliana
Bachelor of Science in Trolling
Summa Cum Laude
pi_143742949
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:13 schreef Balo45telli het volgende:

[..]

Ja daarom stort ook elke week een vliegtuig neer

kneus
Niet weten dat deze berichten nep zijn en ons afleiden van de illuminatie :')
Universitas Trolliana
Bachelor of Science in Trolling
Summa Cum Laude
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:14:39 #31
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143742950
Was laatst in België een vliegtuigje neergestort vol parachutisten... Zo blijkt maar weer, als het vliegtuig niet gewoon recht-toe-recht-aan vliegt heb je ook aan een parachute niets meer, je komt eenvoudigweg het vliegtuig niet uit vanwege de g-krachten.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_143742955
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat dak dat je er net hebt afgeblazen?
Ik heb hier meerdere opties besproken. In het geval er een enorme parachute op het dak gemonteerd wordt, dan wordt het dak er niet afgeblazen. Ook krijgt het vliegtuig dan een airbag waar het op kan drijven.

Als de airbag trouwens groot genoeg is, dan kan dat de vaart van het vliegtuig ook sterk afremmen. Dan krijg je een enorme ballon die langzaam naar beneden daalt.

Het voordeel is dan wel dat iedereen uit de zuurstofmaskers adem kan halen.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:15:37 #33
431252 Balo45telli
Marokkaanse import-Europeaan.
pi_143742971
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:14 schreef Summa het volgende:

[..]

Niet weten dat deze berichten nep zijn en ons afleiden van de illuminatie :')
Ga weg man :')
Rusland zal Syrië bevrijden van de door het westen getrainde ISIS-strijders.
pi_143742972
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:14 schreef polderturk het volgende:
Ik heb hier meerdere opties besproken. In het geval er een enorme parachute op het dak gemonteerd wordt, dan wordt het dak er niet afgeblazen. Ook krijgt het vliegtuig dan een airbag waar het op kan drijven.

Als de airbag trouwens groot genoeg is, dan kan dat de vaart van het vliegtuig ook sterk afremmen. Dan krijg je een enorme ballon die langzaam naar beneden daalt.
Leuk he, theoretisch denken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:16:14 #35
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_143742986
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:13 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Beetje overdreven allemaal. Lucht is niet dodelijk,
De gemiddelde documentaire over schietstoelen laat zien wat de klap van de lucht met je doet. Zelfs met schietstoel lopen sommige piloten gebroken armen op als de arm niet strak binnen de stoel blijft (en dat heeft niets van doen met de klap van de schietstoel zelf, maar alles met het snelheidsverschil tussen toestel en lucht).
quote:
en zulke ijle lucht overleef je ook wel.
Verschillende dode grote-hoogte ballonvaarders spreken je vanuit het hiernamaals tegen.
quote:
Tien gelijkstellen aan honderd is ook een tikje overdreven.
Welke tien en honderd ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_143743032
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:13 schreef Summa het volgende:

[..]

Claim ik dat een vliegtuig nooit neerstort?
Feit is wel dat er veel meer ongelukken zijn met bussen, vrachtwagens en auto's.
Daarom moet elke passagier daarvan een pak aan met airbags aan alle kanten. En allemaal schietstoelen en daken die eraf geblazen worden. Bij een crash stuiter je dan als een michelin-mannetje verder naar je bestemming. De overige weggebruikers geven je af en toe een tik met hun bumper, om je op snelheid te houden.
-- <br />Pinpoint
pi_143743074
Daarbij, de kans dat een vliegtuig neerstort is ongeveer 1 op de 2 miljoen.

Daarnaast is de kans dat je een vliegramp overleeft nog altijd 97% !

Dus het is totaal niet nodig
pi_143743078
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Leuk he, theoretisch denken.
Heel leuk. Ik houd van fantaseren. Maar de wereld is gebouwd op fantasieen, toch?
pi_143743083
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:14 schreef flipsen het volgende:
Was laatst in België een vliegtuigje neergestort vol parachutisten... Zo blijkt maar weer, als het vliegtuig niet gewoon recht-toe-recht-aan vliegt heb je ook aan een parachute niets meer, je komt eenvoudigweg het vliegtuig niet uit vanwege de g-krachten.
Hoe zit dat dan, met die g-krachten? Hoeveel g bijvoorbeeld?
-- <br />Pinpoint
pi_143743115
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:19 schreef polderturk het volgende:
Heel leuk. Ik houd van fantaseren. Maar de wereld is gebouwd op fantasieen, toch?
Nee, op praktische ideeen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143743144
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:14 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik heb hier meerdere opties besproken. In het geval er een enorme parachute op het dak gemonteerd wordt, dan wordt het dak er niet afgeblazen. Ook krijgt het vliegtuig dan een airbag waar het op kan drijven.

Als de airbag trouwens groot genoeg is, dan kan dat de vaart van het vliegtuig ook sterk afremmen. Dan krijg je een enorme ballon die langzaam naar beneden daalt.

Het voordeel is dan wel dat iedereen uit de zuurstofmaskers adem kan halen.
Een airbag aan de buitenkant die opblaast met hoge snelheid? Dan ligt meteen dat stuk van de romp eraf. Inclusief die airbag.
-- <br />Pinpoint
pi_143743151
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:18 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Daarom moet elke passagier daarvan een pak aan met airbags aan alle kanten. En allemaal schietstoelen en daken die eraf geblazen worden. Bij een crash stuiter je dan als een michelin-mannetje verder naar je bestemming. De overige weggebruikers geven je af en toe een tik met hun bumper, om je op snelheid te houden.
UITSTEKEND !!!!!
pi_143743169
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:06 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Dat is het ontplooien van de parachute. Het besturen ervan vergt training, het landen zonder training is zelfmoord.

Een ander practisch bezwaar is : hoe krijg je de mensen het vliegtuig uit. Bij de snelheden waar het hier om gaat kun je niet gewoon eruit springen, de klap van de lucht die je krijgt is dodelijk, de kans is groot dat je tegen het toestel aan wordt doodgemept, en de lucht op de normale vlieghoogte van een passagiersvliegtuig is te ijl om in te ademen. Dus je zou al schietstoelen moeten hebben, met uitgebreide beademings-installaties. Die dingen kosten tonnen per stuk, het aantal beschikbare zitplaatsen daalt tot een kwart, het gewicht per passagier vertienvoudigt. Tenzij je vlucht-prijzen wil betalen die het honderdvoudige van de huidige zijn, is het niet haalbaar.
De enige juiste reactie in dit topic. Plus omdat niemand kan sturen vliegen ze allemaal in elkaar :')
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_143743184
Waar ga je het plaatsen in het vliegtuig TS? Vliegtuigen worden zo licht en aerodymnasich mogelijk gehouden ivm de brandstof. Elke cm3 wordt praktisch al gebruikt. En als je nu roept groter en meer brandstof erin, hoe krijg je dat ding dan de lucht in ivm het startgewicht?

En je hebt nog steeds niet de problemen op 10 km hoogte opgelost. Hoe ga je zorgen dat ik veilig naar beneden dwarrel?

Er is een reden waarom het 5 jaar, miljoenen manuren, en miljarden kost om een simpel vliegtuig te ontwerpen
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
pi_143743352
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:16 schreef mvdejong het volgende:

[..]

De gemiddelde documentaire over schietstoelen laat zien wat de klap van de lucht met je doet. Zelfs met schietstoel lopen sommige piloten gebroken armen op als de arm niet strak binnen de stoel blijft (en dat heeft niets van doen met de klap van de schietstoel zelf, maar alles met het snelheidsverschil tussen toestel en lucht).

[..]

Verschillende dode grote-hoogte ballonvaarders spreken je vanuit het hiernamaals tegen.

[..]

Welke tien en honderd ?
O, je krijgt idd een paar g te verduren, afhankelijk van de snelheid. Alleen zou ik dat niet "klap van de lucht" noemen. Ballonvaarders die sterven door te ijle lucht zijn niet vergelijkbaar, omdat ze daar lange tijd blijven. Zou je van 10 km hoogte met een parachute het vege lijf willen redden, dan moet die niet meteen opengaan. Oftewel, vrije val tot je wel genoeg kunt ademen. Dat houdt in, een goed pak om niet te bevriezen, een chute die automatisch open, en alleen passagiers meenemen met een goede conditie en training.
Oftewel, het is een onzinnig plan. Maar ik zie af en toe iemand de andere kant op overdrijven. En jouw termen waren wat kort door de bocht. Vandaar.
-- <br />Pinpoint
pi_143743511
Dit lijkt me wel wat: http://www.ejectionsite.com/eb58caps.htm

Maar alleen als dat ding ook dicht kan als ik last heb van jankende kinderen en zo. :P

Of dit:

http://www.uasvision.com/(...)/plane_parachute.jpg
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:36:32 #47
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_143743601
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:28 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

O, je krijgt idd een paar g te verduren, afhankelijk van de snelheid. Alleen zou ik dat niet "klap van de lucht" noemen. Ballonvaarders die sterven door te ijle lucht zijn niet vergelijkbaar, omdat ze daar lange tijd blijven. Zou je van 10 km hoogte met een parachute het vege lijf willen redden, dan moet die niet meteen opengaan. Oftewel, vrije val tot je wel genoeg kunt ademen. Dat houdt in, een goed pak om niet te bevriezen, een chute die automatisch open, en alleen passagiers meenemen met een goede conditie en training.
Oftewel, het is een onzinnig plan. Maar ik zie af en toe iemand de andere kant op overdrijven. En jouw termen waren wat kort door de bocht. Vandaar.
Mijn termen zijn absoluut niet overdreven.

Op de hoogte waar een passagiersvliegtuig vliegt heb je zo weinig zuurstof dat je nauwelijks meer hebt dan wat je op dat moment in je longen hebt. Dus als je in goede fysieke conditie bent, dan heb je nog een kans, anders niet.

De klap van het snelheidsverschil tussen het toestel en lucht is voldoende om de armen van een schietstoelgebruiker te breken, mocht hij of zij zo onhandig zijn een ledemaat uit te steken. Daarom zijn moderne schietstoelen uitgerust met restraint-systemen die automatisch de armen en benen van de gebruiker vastsnoeren.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_143743616
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:33 schreef Ferry_76 het volgende:
Dit lijkt me wel wat: http://www.ejectionsite.com/eb58caps.htm

Maar alleen als dat ding ook dicht kan als ik last heb van jankende kinderen en zo. :P
Ik zou wel een mogelijkheid willen hebben om jengelende kinderen het vliegtuig uit te schieten met hun stoel.
"12F? Okee, wacht ff.." *druk op knop 12F* woooeeesssjjjj problem solved ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143743667
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

UITSTEKEND !!!!!
Doe nog eens een idee, bijv. iedereen boven de 40 een draagbare defibrillator om de nek hangen, en het aantal mensen dat kan reanimeren drastisch verhogen. Ook allemaal een zwemvest aan zodra je de deur uit gaat, brandweerpakken voor als je auto in de fik vliegt en persluchtmaskers tegen de rook. Alle stoelen in de trein tegen de rijrichting (dan hoeven er geen veiligheidsgordels in, geldt trouwens ook voor vliegtuigen), enz.

O, en niet te vergeten het verwarmen van de oceaan, overal waar vliegtuigen overheen vliegeN!
-- <br />Pinpoint
pi_143743701
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:10 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

En waarom is er dan regelmatig nieuws over een neergestort vliegtuig?
Omdat als er een vliegtuig neerstort, er meer mensen bij betrokken zijn, het uitzonderlijk is en het dus groter nieuws is dan alle auto ongelukken. De laatste periode is uitzonderlijk.
Overigens zou het vliegtuig per afgelegde kilometer (per tijd zou de trein ook erg gunstig zijn, voor inzittenden dan) het veiligste vervoersmiddel zijn, na de lift ofzoiets. Maargoed, statistieken kan je buigen zoals je wil.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')