abonnement Unibet Coolblue
pi_143719618
Beste deskundigen,

Ik heb vanmiddag mijn Galaxy Gio geupdate naar een hogere androidversie met behulp van deze pagina:
https://sites.google.com/site/computertip/reserve-2
Stukje tekst daaruit:
U kunt de Samsung Galaxy Gio tegenwoordig opwaarderen naar een veel nieuwere versie van Android (Jelly Bean 4.2.2). Dankzij de inspanningen van de CyanogenMod-gemeenschap. Android is Linux, dus open-bron-programmatuur, en dus vrijelijk door anderen te gebruiken. En daar kunt u van meeprofiteren.
Bijkomend voordeel: uw toestel wordt een stuk sneller!


Reden: ik kon de Horizon Go app van UPC niet installeren omdat de androidversie te oud was.

En nu is het allemaal gelukt!
Mijn vraag is of er nog nadelen aan verbonden zijn, of dat ik hiermee nog jaren probleemloos van mijn Galaxy Gio kan genieten.
Ik heb al gemerkt dat de Horizon Go app niet goed werkt, die wordt voortijds afgebroken...
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:35:06 #2
308819 remcom00
รр&#35
pi_143719988
Het is natuurlijk third-party software dus er kunnen misschien iets meer bugs inzitten of bepaalde features die niet (goed) werken maar dit is een rom van Cyanogenmod, de grootste 3rd party rom bakkert die er is dus dat zit wel snor.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:49:09 #3
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143723867
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:27 schreef Loekie1 het volgende:
Beste deskundigen,

Ik heb vanmiddag mijn Galaxy Gio geupdate naar een hogere androidversie met behulp van deze pagina:
https://sites.google.com/site/computertip/reserve-2
Stukje tekst daaruit:
U kunt de Samsung Galaxy Gio tegenwoordig opwaarderen naar een veel nieuwere versie van Android (Jelly Bean 4.2.2). Dankzij de inspanningen van de CyanogenMod-gemeenschap. Android is Linux, dus open-bron-programmatuur, en dus vrijelijk door anderen te gebruiken. En daar kunt u van meeprofiteren.
Bijkomend voordeel: uw toestel wordt een stuk sneller!


Reden: ik kon de Horizon Go app van UPC niet installeren omdat de androidversie te oud was.

En nu is het allemaal gelukt!
Mijn vraag is of er nog nadelen aan verbonden zijn, of dat ik hiermee nog jaren probleemloos van mijn Galaxy Gio kan genieten.
Ik heb al gemerkt dat de Horizon Go app niet goed werkt, die wordt voortijds afgebroken...
ik zit hier vast:
b. Kies nu in het Recovery-menu de optie apply update from sdcard en bevestig deze met de OK-knop. "Graaf" uw weg naar het bestand dat u zojuist hebt opgeslagen op de microSD-kaart. Druk daarna weer op de OK-knop.
--------
hoe graaf je die weg ?

ik krijg melding: failed to mount /sdcard (no such file or directory) terwijl er wel een sd-card in zit.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_143723976
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:49 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik zit hier vast:
b. Kies nu in het Recovery-menu de optie apply update from sdcard en bevestig deze met de OK-knop. "Graaf" uw weg naar het bestand dat u zojuist hebt opgeslagen op de microSD-kaart. Druk daarna weer op de OK-knop.
--------
hoe graaf je die weg ?

ik krijg melding: failed to mount /sdcard (no such file or directory) terwijl er wel een sd-card in zit.
Zit je sdcard er wel diep genoeg in? Ik moest hem er met een speld in drukken en zo krijg ik hem er ook alleen weer uit. 'Graven' betekent met de volumeknop scrollen naar het bestand op je SD-card.
pi_143724132
Zijn er meer gebruikers van deze update op de Galaxy Gio? Als ik hem aan doe vanuit slaapstand, krijg ik soms een scherm met een grote plus en als ik op die plus druk komt er nog een scherm dat ik niet wil en dan eindelijk een keer, als ik op menu druk, mijn startscherm. Hoe krijg ik meteen het startscherm vanuit slaapstand? De ene keer krijg ik wel meteen het startscherm, de andere keer niet.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:58:34 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143724344
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:51 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zit je sdcard er wel diep genoeg in? Ik moest hem er met een speld in drukken en zo krijg ik hem er ook alleen weer uit. 'Graven' betekent met de volumeknop scrollen naar het bestand op je SD-card.
ik moest de SD-card eerst formateren. dat is gebeurd en het is gelukt *O*
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:08:15 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143728261
weet iemand een goede link naar een samsung y s5360 upgrade/root android 4.?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:09:35 #8
417667 lamber
stel je eens voor
pi_143728308
Ik ben uiteindelijk maar gestopt met van die custom roms te gebruiken van xda. Ze gaven altijd wel enkele problemen bij mij.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:21:57 #9
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143728851
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 00:09 schreef lamber het volgende:
Ik ben uiteindelijk maar gestopt met van die custom roms te gebruiken van xda. Ze gaven altijd wel enkele problemen bij mij.
ik zie idd dat er veel problemen zijn bij een galaxy y root
met de gio is het wel gelukt. en ziet er vooralsnog goed uit.
maar ik ga het bij gio laten.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:23:38 #10
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143728912
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 00:09 schreef lamber het volgende:
Ik ben uiteindelijk maar gestopt met van die custom roms te gebruiken van xda. Ze gaven altijd wel enkele problemen bij mij.
weet jij toevallig modellen die wel goed te rooten zijn ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:27:33 #11
417667 lamber
stel je eens voor
pi_143729082
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 00:23 schreef sturmpie het volgende:

[..]

weet jij toevallig modellen die wel goed te rooten zijn ?
rooten is niet heel lastig toch? gewoon goed de stappen volgen als er een tutorial van staat en vooral geen batch scripts runnen als die aangeboden worden, dat veroorzaakte bij mij problemen. Je moet het gewoon handmatig doen.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:29:41 #12
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143729177
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 00:27 schreef lamber het volgende:

[..]

rooten is niet heel lastig toch? gewoon goed de stappen volgen als er een tutorial van staat en vooral geen batch scripts runnen als die aangeboden worden, dat veroorzaakte bij mij problemen. Je moet het gewoon handmatig doen.
ik ben niet zo handig met elektronica.
maar deze link was goed te doen:


Ik heb vanmiddag mijn Galaxy Gio geupdate naar een hogere androidversie met behulp van deze pagina:
https://sites.google.com/site/computertip/reserve-2
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')