Weet niet wat jij onder aankloten verstaat.. Maar erg lastige discipline. Lijkt op tv makkelijker, dan het isquote:Op zondag 24 augustus 2014 15:01 schreef kanovinnie het volgende:
Ligt het aan mij of zijn die ploegentijdritten altijd een beetje aankloten voor de teams?
Dat zal ook ongetwijfeld zo zijn. Het ziet er alleen allemaal zo ongediciplineerd uit. Ik zie net (volgens mij) tinkoff starten en allemaal kijken ze naar elkaar wie er nou de eerste kopbeurt pakt.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:17 schreef the_critic het volgende:
[..]
Weet niet wat jij onder aankloten verstaat.. Maar erg lastige discipline. Lijkt op tv makkelijker, dan het is
Nee dat was een andere.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:26 schreef MarcoD het volgende:
Was dat niet de ploeg waarbij de kopman een beetje vertraging opliep bij de start en daardoor niet op kop zat? Kopman als in grootste motor tijdens de tijdrit.
Precies. beter zit je goed op je fiets dan dat het er 100% soignee uitziet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:37 schreef muzas het volgende:
Nou jah, afgezien van esthetiek is het natuurlijk het meest van belang dat het stuur op de hoogte staat die voor jou het meest aangenaam is. Te diep gaan zitten gaat op den duur vervelender worden dan een spacertorentje denk ik.
Maar je kan het eens proberen door je stuurpen en topcap los te draaien, stuur ff van de vorkbuis af, spacers er onder weghalen, stuur weer terug, spacers er boven, topcap vast draaien en dan je stuurpen weer vast.
Au contraire mon ami! Ik wil m'n mooie wielen en kwetsbare vittoria bandjes gaarne mooi houden, en met dit natte weer rij ik anders veel te snel lek.quote:
Kasseien.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:40 schreef ratatat het volgende:
Fietste gister een stukje in het westland en kwam langs een huis met Paris-Roubaix stenen op de oprit. Vond het nogal apart
quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:37 schreef muzas het volgende:
Nou jah, afgezien van esthetiek is het natuurlijk het meest van belang dat het stuur op de hoogte staat die voor jou het meest aangenaam is. Te diep gaan zitten gaat op den duur vervelender worden dan een spacertorentje denk ik.
Maar je kan het eens proberen door je stuurpen en topcap los te draaien, stuur ff van de vorkbuis af, spacers er onder weghalen, stuur weer terug, spacers er boven, topcap vast draaien en dan je stuurpen weer vast.
Top bedankt, ga het even uitproberen!quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Precies. beter zit je goed op je fiets dan dat het er 100% soignee uitziet.
Zorg wel dat je het stuur rechtzet en er voor zorgt dat er geen speling in de voorvork zit. Dus wel effe goed stellen dan.quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:07 schreef Zornar het volgende:
[..]
[..]
Top bedankt, ga het even uitproberen!
Natuurlijk niet haha.quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:02 schreef kanovinnie het volgende:
Wat denk jij dan? Dat jij slagtergod bij kan houden?
ik kan best een aardig bandje om leggen , bandenlichters heb ik in 95% van de gevallen niet nodig , maar heb ook wel eens een blunder gemaakt.quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:10 schreef Tommeke het volgende:
Hahaha kloten zeg. Heb ik ook wel eens meegemaakt. Met hoge velgen trainen en een bandje met kort ventiel meenemen
BBB en Tacx maken goede bandenlichters.
je moet er wel wat kracht voor hebben , maar is voor een groot deel ook techniek.quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk niet dat ik het ooit voor elkaar gekregen heb om zonder lichters een band van een velg te halen....
Klinkt als een hel. Prima gereden als je toch nog zo`n tempo kunt aanhouden!quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:44 schreef Oksel het volgende:
Nou, hel van 't wapen gefietst. Organisatie was slecht, dus alles startte door elkaar, eerder etc. Dus we moesten meteen al dik gat dichtrijden om bij de snelle groep te komen. Mannetje of 40, gangetje van 40. Aangekomen bij een verschrikkelijk vies-vuil klimmetje brak de groep in 2. Ik zat nét achterin groep 1. Met die groep naar Bad Bentheim, daar heb je een mooi kasteel, met daarom heen een paar erg stijle kasseienklimmetjes (slechte staat). Overleefde ik ook, maar benen deden toen al flink zeer.
[ afbeelding ]
Toen ging 't mis, want motorrijders vertelden ons dat ze fout waren gereden. Achteraf dus helemaal niet, maargoed, wel keren en draaien. Ondertussen begon het keihard te regenen. En werden een zandpad opgestuurd met een groot peloton, want door 't foutrijden waren er meer bijgekomen. Dus weer keren, met als resultaat dat degenen die voorin zaten, achteraan uitkwamen. Met als gevolg dat ik met 2 anderen de snelle groep miste. Dat gat moest dichtgereden worden, vol in de hoosbuien. Gelukkig was 1 van die 2 een of andere top-ATB'er, dus die ramde met 42km/h windtegen 't flinke gat dicht. Moeite om z'n wiel te houden.
Terugweg wapperde de een na de andere eraf, 't ging continue 40+, kon goed meekomen, meedraaien, etc. Uiteindelijk met nog 8-9 man binnen gekomen. Lekker gereden.
http://www.strava.com/activities/184721535
Hoop bochten. Hoop remmen. Hoop interval. 't Ging hard. Gemiddeld zal 't lager liggen, dat snap ik. Maar er werd na elke bocht volop doorgetrokken. Kijk nog maar eens goed..en snelheid in bochten lag lager door veel regen. Maar ik keek natuurlijk vaker op m'n teller als 't hard gingquote:Op zondag 24 augustus 2014 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
Voortaan beter op je kilometerteller kijken Okkie, de terugweg heb je met 34 gemiddeld gereden hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |