abonnement Unibet Coolblue
pi_143689837
In mijn database heb ik zoals gebruikelijk een ID-rij, met een uniek automatisch oplopend nummer.

Is er een manier om bij het invoeren van een nieuwe, een tweede kolom in dezelfde rij exact dit nummer óók mee te geven, en daarnaast ook een manier om alle bestaande rijen ook het nummer van de rij in deze kolom te geven.

Dus. In de tabel 'Accounts' heb je de rijen 'ID' en 'Lidnummer', er zijn al 100 rijen ingevoegd, waarbij het eerstvolgende ID 101 wordt. Nu wil ik dat als deze rij erbij komt in die rij zowel 'ID' als 'Lidnummer' nummer 101 krijgen. Deze extra kolom moet tevens bij de al bestaande 100 rijen het juiste nummer krijgen.

Wellicht een vage situatie, waar ik het voor nodig heb is heel anders dan in het voorbeeld, maar ik hoop dat het duidelijk is. Alvast bedankt
pi_143690159
Ik snap de bedoeling niet helemaal. Kun je het proberen beter uit te leggen? :)
pi_143690995
Hacker.
pi_143691395
Waarom heb je een 2e kolom nodig met precies dezelfde waarden als in de 1e? :')
pi_143691676
Wat is er mis met een SELECT id ORDER BY DESC LIMIT 1?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_143691732
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 02:17 schreef Hoplahopla het volgende:
Wat is er mis met een SELECT id ORDER BY DESC LIMIT 1?
En dan nog met php gaan loopen om te vullen?
Afgezien van het feit dat het nutteloos is om dit te willen, is dan de manier gewoon
quote:
UPDATE `Accounts` SET `Lidnummer` = `id`
Waarom moeilijk doen :P

Maar ik snap nog steeds niet waarom ts 2 kolommen met dezelfde waardes wilt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2014 02:24:46 ]
pi_143691739
Ik bedoelde meer als alternatieve oplossing.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_143727840
mischien handig voor jouw database:
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/normaliseren/150/
2x hetzelfde nummer alleen met een ander naampje is volgens mij nergens voor nodig, gewoon het id uit de database halen en in php een ander naampje geven.
tjah :P
pi_143733968
Het kan zijn dat hij initieel dezelfde code wilt hebben in zijn database, maar dat de 2e code gewijzigd wordt na verloop van tijd.
pi_143735617
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:48 schreef Leontje het volgende:


Wellicht een vage situatie, waar ik het voor nodig heb is heel anders dan in het voorbeeld, maar ik hoop dat het duidelijk is. Alvast bedankt
Misschien moet je dan even uitleggen waarvoor je het wél nodig hebt? :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')