abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 8 september 2014 @ 16:16:55 #126
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_144315419
Bench is optioneel, voerbakken kosten niks ( bench ook niet tweedehands ), halsband en riem zijn de belangrijkste dingen. Een mand of zo wellicht? ( als ie niet op de bank mag :P ) En dan meteen nog entingen, en eventueel een cursus.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 8 september 2014 @ 16:19:34 #127
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_144315519
En een borstel (FURminator is epic) als je daar lekker vroeg mee begint gaan ze later ook niet kutten met kammen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 8 september 2014 @ 16:20:40 #128
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_144315554
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 16:19 schreef Valerie. het volgende:
En een borstel (FURminator is epic) als je daar lekker vroeg mee begint gaan ze later ook niet kutten met kammen.
Oh hell yeah, elke mens met een hond die verhaart moet een furminator O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 8 september 2014 @ 16:24:41 #129
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_144315733
En niet zo'n lijn met katrol, hoe heet zo'n ding :') Zijn sowieso ondingen, en bij cursus moet je waarschijnlijk ook een normale lijn van ehh, 1,80 meter of zo
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 8 september 2014 @ 16:25:51 #130
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_144315783
Oh god nee, flexlijnen, die moesten ze echt verbieden die ondingen!!!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 8 september 2014 @ 16:25:52 #131
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_144315784
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:16 schreef oh-oh het volgende:
Bench is optioneel, voerbakken kosten niks ( bench ook niet tweedehands ), halsband en riem zijn de belangrijkste dingen. Een mand of zo wellicht? ( als ie niet op de bank mag :P ) En dan meteen nog entingen, en eventueel een cursus.
Ik zeg nu stoer dat hij niet op de bank mag, maar ik ken mezelf een beetje.. dan vind ik het veel te gezellig als het pupje even er bij komt liggen.

Entingen idd. En een cursus wil ik ook. Al met al valt het me mee wat er verder nog bij komt kijken.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 8 september 2014 @ 16:27:34 #132
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_144315846
Voor de pups namen wij zo'n zacht kattenmandje met een hogere rand. Lekker warm beschut eigen plekje.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 8 september 2014 @ 16:28:02 #133
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_144315861
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:25 schreef oh-oh het volgende:
Oh god nee, flexlijnen, die moesten ze echt verbieden die ondingen!!!
Oh ja, flexlijn :D Dankje
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 8 september 2014 @ 16:28:33 #134
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_144315879
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 16:19 schreef Valerie. het volgende:
En een borstel (FURminator is epic) als je daar lekker vroeg mee begint gaan ze later ook niet kutten met kammen.
Ja, goed punt. Mijn langharige kat is het dus niet gewend en die moet 2x per jaar onder zeil bij de trimmer, anders wordt hij ontzettend agressief :')
Dus dat zou ik nu dan anders aanpakken..
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 8 september 2014 @ 16:29:26 #135
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_144315923
Ja, dat zijn wel lekker mandjes ja. Komen ze daar wel in en uit in het begin :P
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 8 september 2014 @ 16:30:26 #136
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_144315956
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 16:25 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik zeg nu stoer dat hij niet op de bank mag, maar ik ken mezelf een beetje.. dan vind ik het veel te gezellig als het pupje even er bij komt liggen.

Entingen idd. En een cursus wil ik ook. Al met al valt het me mee wat er verder nog bij komt kijken.
Je kan het echt zo duur en zo goedkoop maken als je zelf wil mbt veel zaken vind ik.
Ik heb drink en voerbakken van de Wibra, euro per stuk of zo, rvs met zo een antisliprandje eronder. Je kan ook bakken van 20 euro kopen hoor. Halsband en lijn idem. Bench is heel makkelijk tweedehands te vinden en als je hem niet wil blijven gebruiken dan verkoop je hem gewoon weer ook.
Mand of kussen kun je ook zo duur maken als je wil natuurlijk en speeltjes zijn er ook in elke prijsklasse.
Ik heb zelfs voor Billy als pup een trapje naast het bed laten maken van hout, zodat ie daar meteen in kon zonder te vallen, scheelde ook in zindelijkheid en nachtelijk gedonder.
Hier zat het meeste geld ever denk ik in dure kalfslederen halsbanden met bling :')
Die ze echt nooit dragen :')

Oh wat ik ook echt een musthave vind is een naamtag met je telefoonnummer erop.
Die heb ik wel een stuk of 5 per hond zodat ik niet telkens de tag hoef te verwisselen als ik een andere halsband om doe. Meeste honden hebben maar 1 halsband dus dat is makkelijk.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 8 september 2014 @ 16:33:34 #137
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_144316128
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:29 schreef LadyS het volgende:
Ja, dat zijn wel lekker mandjes ja. Komen ze daar wel in en uit in het begin :P
Deze twee hadden wij. Zoals je kan zien, geen enkel probleem.

I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 8 september 2014 @ 16:35:40 #138
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_144316222
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:30 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Je kan het echt zo duur en zo goedkoop maken als je zelf wil mbt veel zaken vind ik.
Ik heb drink en voerbakken van de Wibra, euro per stuk of zo, rvs met zo een antisliprandje eronder. Je kan ook bakken van 20 euro kopen hoor. Halsband en lijn idem. Bench is heel makkelijk tweedehands te vinden en als je hem niet wil blijven gebruiken dan verkoop je hem gewoon weer ook.
Mand of kussen kun je ook zo duur maken als je wil natuurlijk en speeltjes zijn er ook in elke prijsklasse.
Ik heb zelfs voor Billy als pup een trapje naast het bed laten maken van hout, zodat ie daar meteen in kon zonder te vallen, scheelde ook in zindelijkheid en nachtelijk gedonder.
Hier zat het meeste geld ever denk ik in dure kalfslederen halsbanden met bling :')
Die ze echt nooit dragen :')

Oh wat ik ook echt een musthave vind is een naamtag met je telefoonnummer erop.
Die heb ik wel een stuk of 5 per hond zodat ik niet telkens de tag hoef te verwisselen als ik een andere halsband om doe. Meeste honden hebben maar 1 halsband dus dat is makkelijk.
Heb jij dan ook van die bakken op een standaard? Als haar lab groter wordt is het wel fijn dat de bakken wat hoger kunnen.

Maar goed, dat standaard ding kost 25 euro of zo (twee bakken + standaard) en wij hebben zes jaar later nog steeds dezelfde in gebruik. Dat zal je de kop dus ook niet kosten :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 8 september 2014 @ 16:36:45 #139
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_144316273
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 16:33 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Deze twee hadden wij. Zoals je kan zien, geen enkel probleem.

[ afbeelding ]
O+ Ooooh, kijk nou toch.. O+

oh-oh, je hebt wel gelijk, zijn allemaal geen dure dingen. De echte kosten zitten dus in de aanschaf en de rest is variabel. Thanks!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 8 september 2014 @ 16:39:14 #140
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_144316359
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:36 schreef LadyS het volgende:

[..]

O+ Ooooh, kijk nou toch.. O+

oh-oh, je hebt wel gelijk, zijn allemaal geen dure dingen. De echte kosten zitten dus in de aanschaf en de rest is variabel. Thanks!
Aanschaf en entingen en eventueel een verzekering ( ik raad altijd zelf sparen aan :P ) en een cursus, dat zijn de grote uitgaven idd. En dan moet je bedenken wat je wil gaan voeren, ik ( en ik ben lang niet de enige hier ) heb bv wel een vriezer aangeschaft omdat ik kvv voer. Maar goed, dat is echt optioneel.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 8 september 2014 @ 16:51:33 #141
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_144316803
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:36 schreef LadyS het volgende:

[..]

O+ Ooooh, kijk nou toch.. O+

oh-oh, je hebt wel gelijk, zijn allemaal geen dure dingen. De echte kosten zitten dus in de aanschaf en de rest is variabel. Thanks!
Joa, maar is het wel zonde als je bijvoorbeeld een leuke riem met bijpassende halsband haalt en dat je bij cursus ineens weer een andere riem nodig hebt oid :+ Wat wij dus deden :') Maar ze verkochten goede riemen bij onze puppycursus en die riem is eigenlijk net twee maanden geleden of zo eindelijk eens geknapt. Heeft het dus ook mooi zes jaar uitgehouden. Nu gewoon een paardending tussen gezet en zo kan ie nog zes jaar mee :P Al heb ik hem sinds een paar maanden aan een tuigje met bijpassende riem, dat was wel echt een eye opener. Loopt voor beide zoveel beter.

En met jouw maatje hond zou ik wel bakken met een standaard aanraden, die kunnen lekker meegroeien.

Ga jij de pups eigenlijk vers voeren, Miss_Isis?

Zo'n Furminator gaat ook honderd jaar mee, trouwens. Andere kammen werken echt niet goed genoeg. Furminator is wel iets duurder in aanschaf, maar hij haalt er kilo's haar uit en ik heb vijf jaar later nog geen mesje hoeven vervangen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 8 september 2014 @ 16:54:02 #142
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_144316881
Ik heb die furminator nu ook echt al ik weeeeeet niet hoe lang, de eerste twee furminatorhonden zijn ieg al 5 en 3 jaar dood, en nr 3 maakt er nu al een paar jaar gebruik van :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 8 september 2014 @ 16:56:26 #143
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_144316971
Wij zouden aandelen moeten krijgen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 8 september 2014 @ 16:58:49 #144
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_144317063
quote:
6s.gif Op maandag 8 september 2014 16:56 schreef Valerie. het volgende:
Wij zouden aandelen moeten krijgen.
Net als in KVV verdorie :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_144319083
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:56 schreef oh-oh het volgende:
http://www.witjesverzendhuis.com/honden/fokker-puppybenodigdheden

Ze staan zelfs bij fokkersbenodigdheden :D
Oh en nog een tip, mocht je die plasmatten overwegen ipv vieze kranten die niet absorberen, haal dan gewoon bij de apotheek van die bedonderleggers voor incontinente mensen, veel goedkoper en groter en fijner. Billy is door de fokker al zindelijk gemaakt op die matten, heel handig voor winterpupjes als ze binnen automatisch op zo een matje plassen!
Ik kreeg er een heel pak bij in zijn puppypakket en dat is niet opgegaan, ik heb laatst de laatste matjes aan een vriendin gegeven die een pup uit Zweden ging halen voor onderweg!
Ik ben niet zo'n fan van plasmatjes, en al helemaal niet van kranten :P Ik ben van plan golfkarton te gebruiken, dat kun je kopen per rol en dan over de grond heen in de ren voor het opnemen van vocht. Daar onder wil ik nog vinyl hebben (je weet wel, van dat goedkope spul dat je als vloerbedekking kunt gebruiken) voor voldoende grip en tegen doorlekken en daaronder dan de vloer. Dat golfkarton is best handig, je kan het zo 3, 4x per dag weghalen en nieuw neerleggen als het nodig is en het is recyclebaar en redelijk milieuvriendelijk. En minder lelijk en beter vochtopnemend dan kranten ;)

Ik denk er nog wel over om misschien een 'plashoek' te maken, maar dan wil ik er een soort grote kattenbak van maken. Dat had de fokker van Nori ook, een lekbak voor wasmachines, en daar gingen de pups dan in plassen/poepen. Was nogal arbeidsintensief, want met 10 pups moest ze constant opletten en zodra er één aanstalten maakte hem in die bak droppen zodat-ie het idee snapte :')

Die vetbedden klinken mij wel steeds beter in de oren moet ik zeggen, ik zal dit weekend wel eens naar een dierenwinkel gaan en kijken hoe ze er in het echt uitzien/aanvoelen. Alleen zonde dan van die 20 meter stof :')

quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 16:13 schreef LadyS het volgende:

[..]

Nee, dat entreegeld zal wel lukken idd :p

4 maanden moet lukken. Gelukkig ook nog een eindejaarsuitkering in die periode O-). Haha.

Even voor mijn beeldvorming en begroting, wat moet er allemaal aangeschaft gaan worden? Dingen die in mij opkomen zijn: bench, eten- en drinkbak, halsband en lijn, speeltjes.. En er zijn vast nog tig dingen waar ik dus niet aan denk..
Hmm, even denken....

De dingen die je noemt zijn niet de duurste. Een riem heb je voor een paar euro en een bench kun je misschien lenen/tweedehands kopen, of je neemt een mand/deken met een ren eromheen o.i.d. Speeltjes heb je ook niet heel veel nodig (al is het wel leuk natuurlijk ;) ) en die zijn bij de Action ook niet zo duur.

De meeste kosten zullen denk ik gaan zitten in een eventuele ziektekostenverzekering als je die wilt, en verder in medische kosten. Denk aan de inentingen (met 6 weken doet de fokker, daarna nog met 8 en 12 weken en 1 jaar en vanaf dan in principe elk jaar), ontwormen (met 2/4/6 en soms ook 8 weken doet de fokker, daarna nog met 8/12 weken en 4, 5, 6, 12 maand en vanaf dan in principe 4x per jaar) en af en toe ontvlooien. Daarnaast misschien eenmalig naar de DA om te laten castreren/steriliseren als je dat zou willen (dit is er van uitgaand dat er geen rare dingen gebeuren waardoor je vaker de DA ziet, natuurlijk).

En het voer kost ook nog wat, dat is een dagelijks iets. Wij voeren zelf KVV (dat is diepvriesvlees-mix) en dat kost bij onze leverancier ¤3,40 per kilo. Daar eet de hond zo'n 400-600 gram van per dag als hij/zij volwassen is (in de puppytijd begin je natuurlijk met wat minder). Dus dat zal gemiddeld zo'n ¤50-¤55 per maand zijn.

Oh edit: ik weet niet wat voor vloer je in huis hebt, maar dat is misschien nog wel iets om aan te denken. Grotere honden zoals labradors hebben vaak moeite met gladde vloeren zoals geglazuurde plavuizen of glad gelakt parket of laminaat. Dat is heel belastend voor de heupen en dan kunnen ze makkelijk HD ontwikkelen. Mocht je zo'n vloer hebben dan is het handig om kleden oid te nemen (of je kan zoals Qwea deed de hele vloer vervangen :+ ). En als de hond op de bank mag dan zou je een grand foulard kunnen maken/kopen tegen vlekken (hebben wij ook). Dat kunnen ook nog bijkomende kosten zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Miss_Isis op 08-09-2014 18:11:22 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_144319368
Oh, ik heb al weer heel wat gemist zie ik, alles was al wel zo'n beetje gezegd :+

En ja, wij voeren KVV en daar wil ik de pups ook op spenen, eventueel met geitenmelk. En ik verheug me nu al op het voeren van een hele lap verse pens aan een nest vol pupje van een week of 7/8 :D Maar gezien de geur is het misschien beter om dat moment te bewaren tot de dag dat ze opgehaald worden door hun nieuwe baasjes >:)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 8 september 2014 @ 21:07:33 #147
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144328373
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:39 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Aanschaf en entingen en eventueel een verzekering ( ik raad altijd zelf sparen aan :P ) en een cursus, dat zijn de grote uitgaven idd. En dan moet je bedenken wat je wil gaan voeren, ik ( en ik ben lang niet de enige hier ) heb bv wel een vriezer aangeschaft omdat ik kvv voer. Maar goed, dat is echt optioneel.
Zelf sparen dekt lang niet altijd de lading...
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_144387899
Wat een leuk topic O+
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_144397156
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:06 schreef roos85 het volgende:
Wat een leuk topic O+
Thanks :)

Hopelijk wordt het straks nog leuker als er daadwerkelijk puppy's zijn :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_144398084
Wat een ontzettend leuke hond die Nori! Ik hou dit topic ook in de gaten omdat ik en mijn vrouw ook al een tijdje zitten te denken over het nemen van een hond.

Ik heb zelf uit mijn kindertijd hele goede herinneringen aan onze hond, ook een labrador en omdat mijn vrouw nog nooit eerder huisdieren heeft gehad lijkt een labrador me wel geschikt. Ik hoop dat nog niet alle pups vergeven zijn voordat Nori überhaupt zwanger is. :P
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')