abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_143667236
Binnenkort krijgen mijn man en ik de sleutel van onze nieuwe woning. Een 2 onder 1 kap uit jaren 50.

Het wordt niet heel ernstig klussen ofzo, maar omdat wij 4 linkerhanden hebben, zie ik tegen alles op. We hebben wel hulp gevraagd bij een zzp-er en kennissen, dus ik hoop dat we daar de klus mee kunnen klaren.

Wat gaan we doen? Als we de sleutel krijgen, kunnen we pas echt goed zien (huis leeg) wat er moet gebeuren. De keuken is wel al besteld, de oude moet er nog uit. Nieuwe stoppenkast komt er in en in de keuken moet van alles afgesloten en aangesloten en verlegd worden. Ik denk ook veel schilderen. Ik zit nog te twijfelen over een schuifpui. Ben al hard aan het zoeken naar een nieuwe vloer voor in de woonkamer. Het aankleden vwb gordijnen en vloeren boven moet ook nog gebeuren. Ik heb wel van alles in mn hoofd, maar om dat er uit te krijgen, vind ik lastig.

Ik zie er wel een beetje tegenop; vandaar hier maar lid geworden, zodat ik ideeën kan opdoen en vragen kan stellen. Binnenkort meer!
pi_143667432
Nou succes dan maar, maar mijn eraring is dat wanneer je gewoon 'aan de bak gaat'. Je vanzelf handiger wordt, natuurlijk met vallen en opstaan, maar volgens mij kan iedereen tot op zekere hoogte leren 'klussen'. ^O^ ^O^ ^O^
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_143667540
Electra, waterleiding en schuifpui zou ik uitbesteden. De rest kun je prima zelf. Gewoon rustig 3x nadenken voordat je ergens mee begint en dan in je iegen tempo.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:49:09 #4
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_143667619
Keuken leidingwerk enzo zou ik toch onder leiding van een ervaren persoon doen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:52:24 #5
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_143667739
Badkamer verbouwen zou ik ook door een bedrijf laten doen.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:59:06 #6
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_143668034
Gewoon dingen doen/uitproberen.

Trap schilderen
Behangen
Vloeren leggen (kliklaminaat)

Mensen denken vaak dat ze dat niet kunnen, maar je moet het gewoon doen.

En samen klussen is een goede test voor je relatie
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:30:10 #7
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_143669157
Gefeliciteerd en welkom op FOK!

Mag ik meteen mijn enquete even spammen? zou erg tof zijn als je die in wilt vullen :)
K&W / [enquête] eigen woning verbouwen
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:33:37 #8
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_143673045
Waterleiding leggen is juist super easy. Zeker met systemen als Uponor (tang wat lastiger te verkrijgen/huren) en Viega Pexfit (tang kun je overal voor weinig huren).

Zeker die laatste is super simpel. Op maat knippen / pellen met het pelhulpstuk / hulsje erop / koppeling erin duwen / tang erover en klemmen. KLAAR.

Elektra voor de keuken is ook simpel. Als je echt 2 linker handen hebt kun je alsnog zelf de sleuvel frezen en pvc erin frutten. Kan de elektricien de draden trekken en aansluiten. Scheelt je weer dure arbeidsuren.

Schilderen is juist lastiger al bovenstaande ;) dat moet mooi zichtwerk zijn.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_143673353
@Roofingburner, ik hoop het zo. Dat is wel een beetje mijn doel, eindelijk eens handiger worden.

@Deetch/Scorpie/Pandadrop: helemaal waar!

@Tolk, trap schilderen is een optie, komt pas later aan de orde. Behangen zal, denk ik, niet gebeuren. Ik vind behang niks. Laminaat is echt een no go bij mij. Ik vind laminaat glad, maakt te veel lawaai als je er op loopt en het lijkt me inderdaad moeilijk zelf te leggen. Ik ben meer van het vinyl. Dat is ruw, lekker warm, maakt geen lawaai en lijkt me zelf heel makkelijk te leggen. Behalve in de woonkamer, daar laat ik het doen.
Relatie testen hihi, ja, er zullen wel wat woorden vallen. We zitten nu af en toe al compleet niet op 1 lijn qua nieuwe huis dan haha. Maar we kunnen toch wel een stootje hebben????

@ goedvolk, zal zo even enquete bekijken.....

@klussmurf. WAT?? ja, gelukkig hebben we dus hulp van mensen die dat allemaal kunnen en ik hoop er veel van te leren en zelf veel mee te kunnen helpen, zodat ik later kan zeggen, dat het veel makkelijker is dan schilderen. Want dat schilderen wil ik dus grotendeels zelf gaan doen, omdat ik vind, dat ik dat toch moet kunnen. Niet alles hoor. Ik ken gelukkig ook een hele goede schilder.
pi_143675492
https://www.dropbox.com/s/j58wgqg9w5c8ama/IMG-20140413-WA0035.jpg

ik weet nog niet hoe ik hier de foto in beeld krijg, maar dit is een ruwe muur. Deze zit in 2 slaapkamers. Wat zouden jullie hiermee doen?
pi_143676237
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:37 schreef bsure het volgende:
https://www.dropbox.com/s/j58wgqg9w5c8ama/IMG-20140413-WA0035.jpg

ik weet nog niet hoe ik hier de foto in beeld krijg, maar dit is een ruwe muur. Deze zit in 2 slaapkamers. Wat zouden jullie hiermee doen?
2 mogelijkheden:
1 Laten stucken met Knauflaag gips, drogen -> latexen;
2 Zelf gipsplaten plaatsen en afwerken met een latex
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_143677118
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:52 schreef blomke het volgende:

[..]

2 mogelijkheden:
1 Laten stucken met Knauflaag gips, drogen -> latexen;
2 Zelf gipsplaten plaatsen en afwerken met een latex
Of een schuifwandenkast ervoor zetten, afhankelijk van de indeling van de kamers natuurlijk!
pi_143677889


ok foto's plaatsen lukt me al, ik ben best handig
pi_143693522
Nog meer ideeën????
pi_143694536
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:03 schreef bsure het volgende:
Nog meer ideeën????
mocht je het structuur van de muur wel mooi vinden kan je die ook een kleurtje geven zonder glad te laten strijken.
pi_143700061
Alleen nieuwe stoppenkast of ook alle electra in huis vernieuwen?
Als je dat laatste doet kan je ook direct de hoogte aanpassen van schakelmateriaal, wat inhoud dat je nieuwe sleuven moet slijpen en buizen & draden moet trekken.

Ken het gevoel, wilde ook alleen vloeren vervangen en een wc en wat schilderwerk. Uiteindelijk 3 verdiepingen leeg getrokken, achteraf erg blij dat het meteen goed aangepakt is.

En zoals al gezegd, je wordt vanzelf handiger. Goed kijken en luisteren en vooral zelf meehelpen.
Voor je het weet word je zelf gevraagd om te komen helpen ergens.

[ Bericht 0% gewijzigd door StretchingKoala op 22-08-2014 13:35:08 ]
I am a Koala who Stretches :P
pi_143700980
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:54 schreef StretchingKoala het volgende:
En zoals al gezegd, je wordt vanzelf handiger. Goed kijken en luisteren en vooral zelf meehelpen.
Voor je het weet word je zelf gevraagd om te komen helpen ergens.
dit is óók gelijk een reden om het niet te doen! :P
pi_143705242
@Kovenant, ja dat dacht ik nou ook, gewoon schilderen.

Maar nu komt relatietest nr. 1 al; mijn man vind het goed zo en wil het zo laten. Maar als we ons waterbed er straks tegen aan zetten is het niet zo makkelijk om dan ff alsnog te beslissen om het te schilderen, dus de beslissing moet snel gemaakt worden.......

Wie vind de muur nog meer mooi genoeg? overtuig me!

@ stretchingkoala, in principe alleen stoppenkast en naar de keuken in ieder geval nieuwe leidingen, gaat collega me mee helpen. Electra vind ik zelf erg interessant. Ik hoop dat hij geduld heeft mij ook wat te leren.
Ik ben ook benieuwd hoe rigoureus we het uiteindelijk aanpakken. Ik ben meestal van het "laat maar", maar omdat we hier lang willen gaan wonen, vind ik ook dat het goed moet.
pi_143705308
En áls we de muur gaan schilderen, hoe? ik zit aan verfspuiten te denken, dat gaan we in de woonkamer ook sowieso doen. Ik denk, lekker makkelijk; zelfde kleur
  Moderator zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:13:55 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_143728493
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:24 schreef bsure het volgende:
En áls we de muur gaan schilderen, hoe? ik zit aan verfspuiten te denken, dat gaan we in de woonkamer ook sowieso doen. Ik denk, lekker makkelijk; zelfde kleur
Om die gaatjes mooi wit te krijgen kun je en plantenspuit bij de Action halen en vullen met erg verdunde latex. Weet eerlijk gezegd niet of wij toen ook eerst vorstelijk op de muren gedaan hadden.

Maar goed, goed veel verdunde latex op de muur spuiten. Als het goed is, hoef je dan nadat je de dekkende lag heeft aangebracht niet nog met en kwast al die oneffenheden te gaan witten
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_143728959
Ik vind het een leuk muurtje, zou hem persoonlijk donker schilderen. Met een goede Blokkwast moet je eind komen!
  Moderator zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:04:41 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_143733753
Ik zou persoonlijk niets aan die muur doen trouwens :+ Vind schoon metselwerk wel mooi
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:06:11 #23
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_143733759
Beetje goudverf.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_143734249
Van welke interieurstijl hou je?
Met de muur kun je nog alle kanten op, maar of het mooi wordt hangt ook af van wat je verder met de kamer doet.

Qua vloer kun je ook kijken naar PVC in plaats van vinyl.
pi_143742013
qua interieurstijl hou ik van de kleuren zwart/donkergrijs en wit in combinatie met houten accenten. In de woonkamer komt 1 donkere muur en ertegenover de schouw wordt donker, de rest wit (welke wit weet ik nog niet) en de vloer wordt een vinylvloer met houtlook.

Maar de stijl die ik in de woonkamer doe, hoef ik niet per se ook in de slaapkamer te hebben. Maar ik neig er wel naar. Dus ik zou deze muur (op de foto) donker maken, overige muren wit, ik heb een zwart bed met een grijze achterbord en dan houten nachtkastjes. Vloer weet ik nog niet. Ik wil voor de voetjes vloerbedekking, maar ook hier vind ik vinyl mooi staan, dus eigenlijk precies de woonkamer haha.

Maarrr mijn man vind schoon metselwerk dus mooi en goed zo. Scheelt weer werk enzo. Zwart bed, witte nachtkastjes en zwarte vloerbedekking. Zoiets denk ik dan.

PVC in de woonkamer wordt het niet. Er ligt nu laminaat en over laminaat kun je heel makkelijk vinyl leggen en PVC niet. Dat vinyl leggen laat ik doen hoor, doe ik niet zelf. In kleine kamertjes zou ik dat durven, maar niet in de woonkamer. We hebben de afgelopen 6 jaar vinyl gehad in ons oude huis, ook over het oude laminaat laten leggen. Volgens mij is het ook veel goedkoper dan PVC. Ik raad juist iedereen vinyl aan. Ook is het zo gelegd.

Ik zal vandaag nog even mn andere "probleemmuur" plaatsen, want dat is ook nog een dingetje ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')