abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 21 augustus 2014 @ 07:04:02 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_143655616


Een paar telefoontjes waren wellicht genoeg geweest om te voorkomen dat de 42-jarige George J. uit Zeist 1,6 miljoen euro aan subsidie verduisterde. In plaats daarvan kreeg J. alle vrijheid om het geld, dat was bedoeld voor schoon elektrisch taxivervoer, achterover te drukken. Voormalige collega's kijken er niet van op dat de gewiekste J. dit voor elkaar kreeg.

Het zag er nog zo veelbelovend uit in oktober 2011. Het Nieuwegeinse bedrijf Prestige GreenCab van George J. krijgt van het ministerie van Economische Zaken 1,6 miljoen euro voor een proef met elektrisch taxivervoer. J is ervan overtuigd dat hij aan de vooravond staat van een revolutie in de mobiliteit.

Dat blijkt niet het geval. De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) vraagt sinds 2011 tevergeefs bij J. om accountantsverklaringen om te zien waar hij het geld aan uitgeeft. Uitleg komt er niet. Als blijkt dat J. het bedrag ook niet kan terugbetalen, wordt de stekker uit het project getrokken. De RVO doet aangifte. Afgelopen dinsdag werd J. opgepakt voor verduistering.

De taxichauffeur heeft zich volgens oud-collega's in de Utrechtse taxibranche 'helaas' laten verleiden tot schaamteloze zelfverrijking. Niet dat het iemand verbaast. 'George is een luchtfietser,' zegt Duco Douwstra, die J. van de Utrechtse Taxi Centrale (UTC) kent. 'Hij liep altijd langs een glibberige afgrond. Dan moet je niet gek staan te kijken als hij een keer naar beneden dondert.'

Met onvervalst plat Utrechts accent begint J. als stratenmaker. Als hij later taxichauffeur wordt, maakt hij met een vlotte babbel snel furore. 'Dat is iets wat hem kenmerkt,' zegt zelfstandig chauffeur Mijndert Eringaard. 'Hij kon lullen als Brugman. Daardoor kreeg hij veel voor elkaar.'

J. begint voor zichzelf met Prestige Taxi. Het bedrijf groeit snel, tot in 2008 de economische crisis toeslaat. Taxi Desk Utrecht, het bedrijf dat werkt onder de paraplu van Prestige Taxi, gaat failliet. Tientallen chauffeurs verwijten J. wanbeleid. Er zou worden geschoven met geld uit bv's en vakantiegelden. Pensioenpremies zouden niet of te laat worden betaald. Bij FNV Bondgenoten regent het klachten.

J. heeft dan al besloten zich toe te leggen op milieuvriendelijk ondernemerschap. Prins Maurits is in 2011 aanwezig bij de introductie van GreenCab. Als de collega-chauffeurs horen dat J. 1,6 miljoen euro subsidie krijgt voor GreenCab, gaan alle alarmbellen af. 'Iedereen wist dat hij het niet zo nauw neemt met de regels,' zegt Eringaard. De branche waarschuwt de gemeente en de politie. 'Wij wisten ook dat hij contacten had met mensen in de onderwereld. Daarnaast had hij talloze bv'tjes.'

De RVO, die het geld uitkeerde aan J., zegt dat er bij een aanvraag geen expliciete check op antecedenten wordt uitgevoerd. Na het uitkeren van de subsidie vinden er wel controles plaats. Wordt hier niet aan meegewerkt, zoals bij J., dan volgt aangifte. Woordvoerder Moniek Pronk: 'We zullen er alles aan doen om het geld terug te krijgen.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-subisidie-in.dhtml

Hoe willen ze dat geld terug krijgen ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_143655680
1,6 miljoen euro dat je eerst van de brave burger gejat hebt aan een overduidelijke crimineel geven.

Stel dat ministerie maar mooi aansprakelijk. :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143655684
De belasting betaler betaald het wel weer. De woordvoerder van deze gemeente zal verder wel zeggen dat het om een incidentje gaat. En er kraait geen haan meer naar. En de verantwoordelijken kunnen weer gewoon door gaan met het verspillen en verduisteren van het belastinggeld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_143655741
Wat een lelijke taxi.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_143655898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 07:19 schreef Megumi het volgende:
De belasting betaler betaald het wel weer. De woordvoerder van deze gemeente zal verder wel zeggen dat het om een incidentje gaat. En er kraait geen haan meer naar. En de verantwoordelijken kunnen weer gewoon door gaan met het verspillen en verduisteren van het belastinggeld.
Betaalt.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_143655911
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:04 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Betaalt.
Het forum voor Neerlandici (taal gestapo) is een aantal deuren verder.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 08:18:38 #7
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_143656015
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het forum voor Neerlandici (taal gestapo) is een aantal deuren verder.
Dude stam + t regel is zo elementair, dat leer je op de basisschool al. Dat niet beheersen zegt wel iets dus volkomen logisch dat mensen je daar op attenderen.

Verder: tsja als het echt waar is dat mensen van tevoren al aan de bel trokken, is dit weer eens een faal van de gemeente Utrecht. Maar er gebeurt zoals altijd niks mee.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 08:19:10 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_143656020
Dubbel.
pi_143656088
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dude stam + t regel is zo elementair, dat leer je op de basisschool al. Dat niet beheersen zegt wel iets dus volkomen logisch dat mensen je daar op attenderen.
Het is het eerste wat ik zou opheffen als ik dictator van Nederland zou zijn. :') Kijk ook maar eens hoe inefficiënt de Nederlandse taal is. Een Engels boek vertaald naar het Nederlands is twee keer zo dik. Maar dat is allemaal offtopic natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_143656094
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dude stam + t regel is zo elementair, dat leer je op de basisschool al. Dat niet beheersen zegt wel iets dus volkomen logisch dat mensen je daar op attenderen.

Verder: tsja als het echt waar is dat mensen van tevoren al aan de bel trokken, is dit weer eens een faal van de gemeente Utrecht. Maar er gebeurt zoals altijd niks mee.
Ach er komt een dag waarop hij het leert. Ooit.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_143656107
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is het eerste wat ik zou opheffen als ik dictator van Nederland zou zijn. :') Kijk ook maar eens hoe inefficiënt de Nederlandse taal is. Een Engels boek vertaald naar het Nederlands is twee keer zo dik. Maar dat is allemaal offtopic natuurlijk.
Nederlands is ook onnodig ingewikkeld maar sommige dingen moet je wel kennen.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_143656167
Subsidie maakt meer kapot dan je lief is.
De overheid zou zeer spaarzaam met gratis geld moeten omgaan, i.p.v. het in het rond te strooien!
censuur :O
pi_143656326
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:29 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Nederlands is ook onnodig ingewikkeld maar sommige dingen moet je wel kennen.
Daarom Nederland gewoon opheffen.
pi_143656343
Wat een idioten daar bij het RVO. Je geeft iemand 1,6 miljoen en daarna ga je eens kijken of het wel een betrouwbaar persoon is. Dit geld zie je dus nooit meer terug.
pi_143656374
En ik moet wrs maanden vechten om een uitkering van circa 600 pm te krijgen :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2014 08:56:34 ]
pi_143656384
Het zou wmb moreel juist zijn deze kerel zm geld te ontnemen en te verdelen over mij en een andere werkloze.
pi_143656470
Eindelijk eens 1,6 miljoen euro subsidiegelden wérkelijk in 'het milieu' gestoken ;)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_143656641
quote:
12s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:04 schreef RM-rf het volgende:
Eindelijk eens 1,6 miljoen euro subsidiegelden wérkelijk in 'het milieu' gestoken ;)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:42:36 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143657033
Laat maar weer eens zien hoe fout het hele principe van subsidies is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143657051
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Laat maar weer eens zien hoe fout het hele principe van overheid is
Eensch. :7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:43:52 #21
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_143657057
Goeie controle wel.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_143657355
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Laat maar weer eens zien hoe fout het hele principe van subsidies is
wil je daarmee zeggen dat dit anders is, dan de 'normale', niet-frauduleuze situatie dat er gewoon tientallen miljoenen naar organisaties gaan die daarmee reclamecampagne's als 'een beter milieu begint bij jezelf' opzetten en daar dan gratis brochure's gaan drukken en uitdelen of bij iedereen in de brievenbus duwen?

... mits deze natuurlijk netjes hun accountantsverklaring inleveren, over waar ze al dat belastinggeld aan weggegegeven hebben.

Ik zou juist zeggen dat deze utrechtse ondernemer gewoon de milieu slogan van 'een beter milieu' en 'bij jezeléf beginnen' erg letterlijk uitvoerde...
maar dat geld is net zo weg als al die andere subsidiegelden, die mét accountantsverklaring uitgegeven worden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:03:49 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143657417
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wil je daarmee zeggen dat dit anders is, dan de 'normale', niet-frauduleuze situatie dat er gewoon tientallen miljoenen naar organisaties gaan die daarmee reclamecampagne's als 'een beter milieu begint bij jezelf' opzetten en daar dan gratis brochure's gaan drukken en uitdelen of bij iedereen in de brievenbus duwen?

... mits deze natuurlijk netjes hun accountantsverklaring inleveren, over waar ze al dat belastinggeld aan weggegegeven hebben.

Ik zou juist zeggen dat deze utrechtse ondernemer gewoon de milieu slogan van 'een beter milieu' en 'bij jezeléf beginnen' erg letterlijk uitvoerde...
maar dat geld is net zo weg als al die andere subsidiegelden, die mét accountantsverklaring uitgegeven worden.
Nee, je hebt gelijk, dat is net zo geld weg aan onzin.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2014 @ 10:05:30 #24
230491 Zith
pls tip
pi_143657455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is het eerste wat ik zou opheffen als ik dictator van Nederland zou zijn. :') Kijk ook maar eens hoe inefficiënt de Nederlandse taal is. Een Engels boek vertaald naar het Nederlands is twee keer zo dik. Maar dat is allemaal offtopic natuurlijk.
Engels is precies zo, maar dan met -s.

The tax payer pays.
The tax payers pay.

grgr
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:05:35 #25
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_143657456
Dit bericht komt al uit november 2013 trouwens
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')