abonnement Unibet Coolblue
pi_143651714
quote:
Queen Elizabeth geeft dode wiskundige na 62 jaar gratie

Koningin Elizabeth heeft een opmerkelijk pardon verleend. Ze heeft de veroordeling geschrapt van de wiskundige Alan Turing, die in 1952 werd veroordeeld voor homoseksualiteit. Om gevangenisstraf te ontlopen, liet hij zich chemisch castreren. Twee jaar later pleegde hij zelfmoord.

'Een koninklijk pardon is een passend eerbetoon aan een buitengewone man', aldus de Britse minister van Justitie, Chris Grayling. Turing speelde tijdens de Tweede Wereldoorlog een hoofdrol bij het ontcijferen van vijandelijke geheime codes, waaronder de zogenoemde Enigma-code van nazi-Duitsland.

Turing ontwikkelde al voor de oorlog plannen voor een hypothetisch apparaat waarmee complexe vraagstukken konden worden berekend. Het apparaat kreeg de naam de Turing machine, een voorloper van de huidige computer. Een naar Turing vernoemde prijs wordt dan ook wel eens de Nobelprijs voor informatica genoemd.

Turings bijdrage aan de strijd tegen Duitsland telde echter niet mee in de rechtbank. Homoseksuele handelingen waren in die tijd strafbaar en Turing werd veroordeeld. In 2009 bood premier Gordon Brown postuum verontschuldigingen aan en nu is er ook gratie verleend.
bron: Algemeen Dagblad

Beter laat dan nooit.. hoewel dit wel wat te laat is.
pi_143651776
turings veroordeling is broodje aap 2.0

te raar om waar te zijn , maar toch waar
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_143651951
Mooi.
pi_143651952
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 00:00 schreef pionnetje het volgende:
turings veroordeling is broodje aap 2.0

te raar om waar te zijn , maar toch waar
Kom maar op met die bron! Of zuig je uit je duimpje?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143651996
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 00:07 schreef bijdehand het volgende:
Kom maar op met die bron! Of zuig je uit je duimpje?
ik lees nooit veel maar ik ben een koppensneller... turing zover ik weet is een persoon beslissend was in het gevecht tegen duitsers maar later getraft werd voor zijn persoonlijke sexuele voorkeur...
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_143652024
quote:
Op donderdag 21 augustus 2014 00:00 schreef pionnetje het volgende:
Turings veroordeling is broodje aap 2.0.

Te raar om waar te zijn , maar toch waar.
Kun jij niet 's langs de A15 op de vluchtstrook gaan staan ? }:|
pi_143652081
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 00:09 schreef pionnetje het volgende:

[..]

ik lees nooit veel maar ik ben een koppensneller... turing zover ik weet is een persoon beslissend was in het gevecht tegen duitsers maar later getraft werd voor zijn persoonlijke sexuele voorkeur...
Je bent een fantast. Een nul. Een loser. Iemand voor wie ze postnatale abortus zouden moet goedkeuren. Iemand bij wie in vergelijking zelfs Hitler een tof mens was.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143652147
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 00:14 schreef bijdehand het volgende:
Je bent een fantast. Een nul. Een loser. Iemand voor wie ze postnatale abortus zouden moet goedkeuren. Iemand bij wie in vergelijking zelfs Hitler een tof mens was.
dankjewel nu ben ik weer nuchter en besef me opeens weer dankzij jou dat de mensheid slecht is...
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_143652210
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 00:17 schreef pionnetje het volgende:

[..]

dankjewel nu ben ik weer nuchter en besef me opeens weer dankzij jou dat de mensheid slecht is...
Jij bent hetgeen dat de mensheid slecht maakt, jij Lucifer, jij anti-Christ, jij Satan. Addergebroed is jouw natuur, de hel is je thuis. The Power of Christ Compels You, The Power of Christ Compels You, The Power of Christ Compels You.

[ Bericht 0% gewijzigd door bijdehand op 21-08-2014 14:12:56 ]
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143652653
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 00:20 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij bent hetgeen dat de mensheid slecht maakt, jij Lucifer,
lucifer houtje
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:07:40 #12
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143657497
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:57 schreef Nemephis het volgende:
Beter laat dan nooit.. hoewel dit wel wat te laat is.
En hoe zit het met het eerherstel voor al die anderen die indertijd om dezelfde reden veroordeeld zijn?

Als de Britse koningin echt een mooi statement had willen maken had ze moeten zeggen dat die wet een dwaling is geweest en had ze al die mensen gratie moeten verlenen.

Nu voelt het toch weer een beetje aan als klassenjustitie. Als je bekend bent dan krijg je eerherstel, maar al die onbekenden blijven gewoon in de annalen staan als wetsovertreders.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:14:13 #13
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143657642
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 00:20 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij bent hetgeen dat de mensheid slecht maakt, jij Lucifer, jij anti-Christ, jij Satan. Addergebroed is jouw natuurlijk, de hel is je thuis. The Power of Christ Compels You, The Power of Christ Compels You, The Power of Christ Compels You.
Auw.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:14:35 #14
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143657655
Goed nieuws, al ben ik het ook wel eens met volgende:

quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:07 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

En hoe zit het met het eerherstel voor al die anderen die indertijd om dezelfde reden veroordeeld zijn?

Als de Britse koningin echt een mooi statement had willen maken had ze moeten zeggen dat die wet een dwaling is geweest en had ze al die mensen gratie moeten verlenen.

Nu voelt het toch weer een beetje aan als klassenjustitie. Als je bekend bent dan krijg je eerherstel, maar al die onbekenden blijven gewoon in de annalen staan als wetsovertreders.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_143657659
quote:
_O-
Soms moet ik wel om je lachen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_143657696
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 00:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je bent een fantast. Een nul. Een loser. Iemand voor wie ze postnatale abortus zouden moet goedkeuren. Iemand bij wie in vergelijking zelfs Hitler een tof mens was.
:?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:18:36 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_143657738
Jammer dat die man er niks aan heeft.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:28:12 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:32:17 #19
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143658022
En als Cwin Lizzy lef had gehad, had ze alle veroordeelde homoseksuelen gratie gegeven.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 11:03:11 #20
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_143658726
quote:
_O-

de fuck is deze topic
Deathlift or Die.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 11:06:03 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143658803
Dit is géén eerherstel
Gratie is het schrappen van de straf
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gratie
Het oordeel blijft staan, alleen de straf wordt geschrapt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 11:08:23 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143658842
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2014 @ 11:10:08 #23
230491 Zith
pls tip
pi_143658880
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit is géén eerherstel
Gratie is het schrappen van de straf
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gratie
Het oordeel blijft staan, alleen de straf wordt geschrapt.
Dat dus, dit is meer een "Je was fout bezig, maar wat mij betreft ben je genoeg gestraft."
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 11:18:41 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143659054
Voor de mensen die het niet weten, Alan Turing was een zeer belangrijk in het kraken van de Enigma codes, de Duitse crypto waarmee men oa met de onderzeers communiceerde. Dit was essentieel in het winnen van de slag om de atlantische oceaan, wat er voor zorgde dat de Britten de eerste jaren van de oorlog overleefden en uiteindelijk de oorlog wonnen.
Zijn werk was cruciaal voor het kraken van alle Duitse, Italiaanse en Japanse codes wat de geallieerden een cruciaal voordeel gaf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143663512
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de mensen die het niet weten..
*knip*
Dat valt toch onder algemene kennis?
Ik had niet gezien dat er al een NWS-topic was hierover.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:07 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

En hoe zit het met het eerherstel voor al die anderen die indertijd om dezelfde reden veroordeeld zijn?

Als de Britse koningin echt een mooi statement had willen maken had ze moeten zeggen dat die wet een dwaling is geweest en had ze al die mensen gratie moeten verlenen.

Nu voelt het toch weer een beetje aan als klassenjustitie. Als je bekend bent dan krijg je eerherstel, maar al die onbekenden blijven gewoon in de annalen staan als wetsovertreders.
Daar heb je een goed punt...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')