abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:04:57 #1
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_143646444
Voigtlander ultron 19-35mm, gevonden in een kringloop voor heel goedkoop. :D Wil hem graag gebruiken op m'n 550D. In de kringloop was er een oudere Nikon DSLR waar die op kon, maar ipv naar rechts draaien zoals ik gewend ben op m'n 550D moest het hier naar links. Kan niet specifiek over dit model iets vinden maar vermoedelijk is het dus een EF mount? Als dat zo is dan heb ik dus een EF-EOS adapter nodig denk ik!

Maar wil het even zeker weten :P


When all else fails, you always have delusion.
pi_143646905
Wat doet jou denken dat een lens die op een Nikon past een Canon EF mount heeft...

Wat dacht je van een Nikon F mount? ;) daar zijn overigens ook converters voor
pi_143647973
Je kan hem trouwens goedkoper krijgen. Die idiote UV-filter heb je nooit nodig. Scheelt weer in de aanschafprijs van een Nikon body.
pi_143656495
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:04 schreef Mirel het volgende:
Voigtlander ultron 19-35mm, gevonden in een kringloop voor heel goedkoop. :D Wil hem graag gebruiken op m'n 550D. In de kringloop was er een oudere Nikon DSLR waar die op kon, maar ipv naar rechts draaien zoals ik gewend ben op m'n 550D moest het hier naar links. Kan niet specifiek over dit model iets vinden maar vermoedelijk is het dus een EF mount? Als dat zo is dan heb ik dus een EF-EOS adapter nodig denk ik!

Maar wil het even zeker weten :P

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
EOS = EF-mount. En aangezien de lens op een Nikon past, past 'ie dus niet op een Canon. Ik zou hem op marktplaats zetten, dit was 20 jaar geleden al prut.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:14:23 #6
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_143656613
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

EOS = EF-mount. En aangezien de lens op een Nikon past, past 'ie dus niet op een Canon. Ik zou hem op marktplaats zetten, dit was 20 jaar geleden al prut.
Die foto's zijn vanuit de kringloop, heb hem niet gekocht hoor :P
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:35 schreef ADQ het volgende:
Je kan hem trouwens goedkoper krijgen. Die idiote UV-filter heb je nooit nodig. Scheelt weer in de aanschafprijs van een Nikon body.
Hij is 15 euro, hoe goedkoper wil je het? Daarom wil ik er mee spelen, voor die prijs maakt het me niet uit als het kut is.

Maar, dus zo'n converter zou werken? http://www.ebay.com/itm/A(...)&hash=item4ac03f625c

[ Bericht 39% gewijzigd door Mirel op 21-08-2014 09:21:29 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_143656867
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:14 schreef Mirel het volgende:

Die foto's zijn vanuit de kringloop, heb hem niet gekocht hoor :P
Dan zou ik zeggen: lekker daar laten liggen.
quote:
Hij is 15 euro, hoe goedkoper wil je het? Daarom wil ik er mee spelen, voor die prijs maakt het me niet uit als het kut is.

Maar, dus zo'n converter zou werken? http://www.ebay.com/itm/A(...)&hash=item4ac03f625c

15 euro plus een converter is 25 euro. Kan je beter een canonlens in die prijsklasse kopen, heb je tenminste nog autofocus.
pi_143656978
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dan zou ik zeggen: lekker daar laten liggen.

[..]

15 euro plus een converter is 25 euro. Kan je beter een canonlens in die prijsklasse kopen, heb je tenminste nog autofocus.
Jij onderschat de beeldoverdracht van oud glaswerk. En al helemaal de 'ervaring'/het gevoel om met degelijk oud glas te werken.

Af, VR/IS, scherpte, bokeh... allemaal zooooo overrated 8)7
pi_143657035
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:39 schreef Uncle het volgende:

[..]

Jij onderschat de beeldoverdracht van oud glaswerk. En al helemaal de 'ervaring'/het gevoel om met degelijk oud glas te werken.
...
Nee, dat doe ik zeker niet :) Maar (lang) niet al het oude glaswerk blijkt nu eigenlijk heel goed te zijn. Ook vroeger had men al goedkope plastic shit, en dit is daar een voorbeeld van.
pi_143657354
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik zeker niet :) Maar (lang) niet al het oude glaswerk blijkt nu eigenlijk heel goed te zijn. Ook vroeger had men al goedkope plastic shit, en dit is daar een voorbeeld van.
Plastic fantastic bedoel je natuurlijk :')
pi_143657395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:00 schreef Uncle het volgende:

[..]

Plastic fantastic bedoel je natuurlijk :')
Zoiets ja, al is "fantastic" niet het eerste woord wat in me opkomt. Plastic dramatic misschien..
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:06:11 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143657470
Voor mij ziet het er uit als een K Bajonett
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 21 augustus 2014 @ 20:15:57 #13
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_143677549
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik zeker niet :) Maar (lang) niet al het oude glaswerk blijkt nu eigenlijk heel goed te zijn. Ook vroeger had men al goedkope plastic shit, en dit is daar een voorbeeld van.
Heb jij die lens of heb je hem ooit gebruikt dat je er zo de brander op zet :?

Ik heb er wel een en om eerlijk te zijn moet je met heel veel lens aankomen wil het deze outperformen. Het voelt inderdaad nogal plastic aan en je zult er niet de gear-held van de straat mee worden, maar optisch is er op dat ding bijzonder weinig af te dingen.
Adaptertje van Nikon of Pentax naar Canon EF hoeft je trouwens ook niet de hoofdprijs te kosten, die kun je via voldoende ebay-aanbieders naar hier laten komen voor meestal iets van rond een tientje (free shipping)
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')