abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:32:38 #26
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143673013
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:25 schreef Lightweight het volgende:
Ik heb een probleem in m'n knie (en been). Loop al 2 maanden met een knie die niet volledig kan strekken (zit vast, gaat gewoonweg niet verder) en doet een kut geluid. Een recht been lukt wel, maar niet zo'n neutrale en bijna ( achtige vorm. Waar het door komt, geen idee. :(

De fysio zegt dat m'n gehele been van voet tot heup (alleen m'n rechter been) volledig vast zit waardoor het doorwerkt op m'n knie. Voelt volgens hem ook dikker aan rondom de knie. Elke buiging beneden 20 a 25 graden (als een gestrekt been 0 graden moet voorstellen) hoor je een knak en doet het een beetje pijn.Erg hinderlijk bij het squatten, traplopen etc.

Hij raad mij nu aan niet te squatten met een volle rom, en zelfs niet verder dan die knak. Dat worden dus een aantal maandjes meisjesbeentjes. :{

Dat wordt dus ook deadliften met flinke blocks zodat m'n rom minimaal is. Kutzooi.
Het antwoord van je fysio heeft wel een erg hoog 'dan moet je daar niet drukken'-gehalte. Heeft hij geen preventieve of remediërende oefeningen voor je?
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:33:35 #27
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143673042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het antwoord van je fysio heeft wel een erg hoog 'dan moet je daar niet drukken'-gehalte. Heeft hij geen preventieve of remediërende oefeningen voor je?
Dat. Als het zo vreselijk vast zit moet daar wat aan gedaan worden, lijkt mij.
pi_143673233
If not now, then when.
pi_143673255
quote:
5s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:26 schreef Snakey het volgende:
Stretchen, losmasseren?
Heeft hij allemaal gedaan en dan is m'n been inderdaad wat losser voor een halve dag (meer ROM bij heupen, voeten en dergelijke) maar het kutgeluid in m'n knie gaat maar niet weg. Begin echt wanhopig te worden.

Misschien zelf ook maar opzoek gaan naar goede stretch oefeningen.
quote:
14s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:31 schreef Verbodsbord het volgende:
Als je niet verder kan/mag squatten dan 25 graden, kan je dan niet beter niet squatten met het oog op de druk die je daarmee op je knie zet?
Je hebt een punt, maar ik ben ook geen pro. Hij heeft ervoor gestudeerd, ik ben maar een kantoorgozer die van liften houdt. :'(
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het antwoord van je fysio heeft wel een erg hoog 'dan moet je daar niet drukken'-gehalte. Heeft hij geen preventieve of remediërende oefeningen voor je?
De oefeningen die hij meegaf is gewoonweg squatten met knieën naar buiten (doe ik zoiezo al) maar niet voorbij dat geluid. Op een kleine verhoging staan en naar voren buigen (knie richting voet) wat in principe eigenlijk al een squat is... en me voet op een stoel/verhoging leggen en op me knie drukken. :')

Ik heb geen idee meer.
pi_143673980
Dit filmpje. _O-


Channel van die dude is ook echt fucking legit, en hij is nog relatief onbekend.
If not now, then when.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:00:02 #31
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143674029
quote:
Dan John heeft altijd wel goede stukjes. Niet dat het altijd aansluit bij mijn training, maar altijd goed om wat te leren over andere manieren van trainen.

Deze vanavond even lezen.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 23:33:48 #32
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143688075
Sterke gozer dit. 21 jaar, traint bij BBBC (Dan Green's gym).


quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:33 schreef Snakey het volgende:
Dit zijn best goede prijzen volgens mij. http://www.goodlift.cz/en/
Ja, goede site is dat.
If not now, then when.
pi_143690003
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Sterke gozer dit. 21 jaar, traint bij BBBC (Dan Green's gym).


[..]

Ja, goede site is dat.
Fuck, ziet er niet uit, maar hij is wel heel sterk.

Kan hij eigenlijk nog wel voorbij parallel met zulke benen?
Geen referral hier.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 02:00:48 #35
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_143691496
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:54 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Fuck, ziet er niet uit, maar hij is wel heel sterk.

Kan hij eigenlijk nog wel voorbij parallel met zulke benen?
Genoeg oly lifters die het tegendeel bewijzen in de super heavyweight classes. Bijvoorbeeld Bezdad Salimi:



En nog vele andere, zie je ook veel terug bij de vrouwen super heavyweight

Disclaimer: At own risk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_143693761
Wat vinden jullie van de 'Leg Extension', wel of geen goede oefening? Ondanks dat je er wel een goede pomp van kan krijgen, ben ik toch altijd bang dat het schade aan mijn knieën kan toebrengen op de langere termijn. In ieder geval, ik kan er weinig positiefs over terug vinden.
BlaBlaBla
pi_143693847
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:30 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat vinden jullie van de 'Leg Extension', wel of geen goede oefening? Ondanks dat je er wel een goede pomp van kan krijgen, ben ik toch altijd bang dat het schade aan mijn knieën kan toebrengen op de langere termijn. In ieder geval, ik kan er weinig positiefs over terug vinden.
Het belast de knie een stuk meer dan alle andere oefeningen, maar als je niet te zwaar gaat zou het geen probleem moeten zijn.

Ik heb zelf inmiddels al langer dan een jaar last van m'n knie omdat ik langduring te zwaar ben gegaan bij de leg extension. Op dit moment kan ik de leg press weer redelijk fatsoenlijk doen, als ik goed opwarm, maar bij de leg extension voel ik zelfs met bijna geen gewicht erop nog pijn.

Ik ben zelf in ieder geval niet van plan om de leg extension nog eens te doen.

Met 'niet te zwaar' doel ik op een gewicht dat je bijvoorbeeld 20 keer kunt doen in plaats van maar 8 keer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Deuce92 op 22-08-2014 08:43:29 ]
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:44:03 #38
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_143693916
Leg extension is dan ook echt best een on-natuurlijke beweging. Je zet een bepaalde spanning op je knieën waar je lichaam niet per se voor gemaakt is, die spanning krijg je in het 'normale leven' nooit. En dat is iets anders dan bijv squatten (want die beweging is wel hetzelfde, alleen gooi je een hoop ijzer op je rug wat je in het 'normale leven' niet doet, waarschijnlijk :P).

Wat wil je trainen met leg extension? Er zijn betere oefeningen voor je bovenbenen waar je ook echt je hele bovenbeen mee traint ipv (bijna) alleen je knie-strekkers (quads)
WFPB!
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:46:24 #39
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143693936
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:30 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat vinden jullie van de 'Leg Extension', wel of geen goede oefening? Ondanks dat je er wel een goede pomp van kan krijgen, ben ik toch altijd bang dat het schade aan mijn knieën kan toebrengen op de langere termijn. In ieder geval, ik kan er weinig positiefs over terug vinden.
Ik vind dat fijn met licht gewicht om m'n knieën warm te maken voor het squatten. Voor de rest: nee.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:48:39 #40
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_143693960
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:25 schreef Lightweight het volgende:
Ik heb een probleem in m'n knie (en been). Loop al 2 maanden met een knie die niet volledig kan strekken (zit vast, gaat gewoonweg niet verder) en doet een kut geluid. Een recht been lukt wel, maar niet zo'n neutrale en bijna ( achtige vorm. Waar het door komt, geen idee. :(

De fysio zegt dat m'n gehele been van voet tot heup (alleen m'n rechter been) volledig vast zit waardoor het doorwerkt op m'n knie. Voelt volgens hem ook dikker aan rondom de knie. Elke buiging beneden 20 a 25 graden (als een gestrekt been 0 graden moet voorstellen) hoor je een knak en doet het een beetje pijn.Erg hinderlijk bij het squatten, traplopen etc.

Hij raad mij nu aan niet te squatten met een volle rom, en zelfs niet verder dan die knak. Dat worden dus een aantal maandjes meisjesbeentjes. :{

Dat wordt dus ook deadliften met flinke blocks zodat m'n rom minimaal is. Kutzooi.
Je knie is dikker? Vocht in je knie? Dan heb je geen ruimte om helemaal te buigen/strekken en dan doet dat inderdaad pijn. Snap je eerste stuk over je been recht en krom niet helemaal en kan niets zien/testen vanaf hier natuurlijk. Standaard advies zou onbelast bewegen (dus geen gewicht, misschien zelfs het liefst zelf zitten/liggen en dan knie rustig buigen/strekken) zijn. Zou niet weten wat je moet losmasseren als het in je gewricht zit. Als je been verder eigenlijk te stijf is en je daarom shit oprekt met liften moet je inderdaad gaan stretchen. En dan je hele onderlichaam aanpakken dus je heupen, bovenbenen, knieën en evt zelfs enkels/voeten.

Maar toch echt niets kwa liften waarbij je je benen strekt/buigt. Anders ga je alleen maar ervoor zorgen dat je straks langer last blijft houden.

(internetadvies; Fysio zou beter moeten weten natuurlijk. Of een huisarts).
WFPB!
pi_143693978
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 02:00 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Genoeg oly lifters die het tegendeel bewijzen in de super heavyweight classes. Bijvoorbeeld Bezdad Salimi:

[ afbeelding ]

En nog vele andere, zie je ook veel terug bij de vrouwen super heavyweight

Disclaimer: At own risk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:50:32 #42
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143693979
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:44 schreef Dizorn het volgende:
Leg extension is dan ook echt best een on-natuurlijke beweging. Je zet een bepaalde spanning op je knieën waar je lichaam niet per se voor gemaakt is, die spanning krijg je in het 'normale leven' nooit. En dat is iets anders dan bijv squatten (want die beweging is wel hetzelfde, alleen gooi je een hoop ijzer op je rug wat je in het 'normale leven' niet doet, waarschijnlijk :P).
Juist wel. Als je zakken potgrond of cement of zo goed tilt, doe je dat bijna met een jerk: deadliften van de grond, op je schouder 'shelven' en dan met een squat rechtstaan.

Zulke lifts zouden eigenlijk vaste prik moeten zijn tijdens de gymles, dan zouden mensen een veel betere tiltechniek hebben en veel minder vaak hun rug blesseren. Plus, dan kunnen we eindelijk dat kutturnen afschaffen. :(
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:52:34 #43
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_143694004
Zijn maar weinig mensen die dat doen. Plus arbowetten zeggen dan dat je maximaal 20-25kg mag tillen in je eentje ofzo. Dus met 100kg+ op je schouders squatten, nah :+

Maar dat mensen zouden moeten leren tillen/squatten/liften, ja. Niet powerlift/bodybuild stijl maar gewoon, oefeningen leren snappen.
WFPB!
pi_143694043
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:38 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Het belast de knie een stuk meer dan alle andere oefeningen, maar als je niet te zwaar gaat zou het geen probleem moeten zijn.

Ik heb zelf inmiddels al langer dan een jaar last van m'n knie omdat ik langduring te zwaar ben gegaan bij de leg extension. Op dit moment kan ik de leg press weer redelijk fatsoenlijk doen, als ik goed opwarm, maar bij de leg extension voel ik zelfs met bijna geen gewicht erop nog pijn.

Ik ben zelf in ieder geval niet van plan om de leg extension nog eens te doen.

Met 'niet te zwaar' doel ik op een gewicht dat je bijvoorbeeld 20 keer kunt doen in plaats van maar 8 keer.
Wat klote zeg, heb je hier ook last van met leg curls?

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:44 schreef Dizorn het volgende:

Wat wil je trainen met leg extension? Er zijn betere oefeningen voor je bovenbenen waar je ook echt je hele bovenbeen mee traint ipv (bijna) alleen je knie-strekkers (quads)
Eigenlijk wil ik hem alleen gebruiken om wat meer variatie te krijgen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Soldier2000 op 22-08-2014 09:01:51 ]
BlaBlaBla
pi_143694132
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:55 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Wat klote zeg, heb je hier ook last van met leg curls?
Helemaal niet. :)
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:04:05 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143694146
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:52 schreef Dizorn het volgende:
Zijn maar weinig mensen die dat doen. Plus arbowetten zeggen dan dat je maximaal 20-25kg mag tillen in je eentje ofzo. Dus met 100kg+ op je schouders squatten, nah :+

Maar dat mensen zouden moeten leren tillen/squatten/liften, ja. Niet powerlift/bodybuild stijl maar gewoon, oefeningen leren snappen.
Het is niet alleen op het werk hé. Als je bij het tuincentrum van die schriele burgerlulletjes een zak mest in hun Multipla ziet laden, dan krijg je spontaan last van je rug. Helemaal kromgetrokken, de hele lift komt vanuit hun onderrug. Idem voor klussers die even een stapel hout gaan halen.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:50:43 #47
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_143694891
Wat raden jullie aan? Barbell row of dumbell row?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:53:29 #48
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_143694945
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar barbell.
Deathlift or Die.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:55:14 #49
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_143694983
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:53 schreef Ethanolic het volgende:
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar barbell.
Hoe voer jij die uit? Vanaf de grond, waarbij de bar elke rep de grond raakt, of vanaf een verhoging bijvoorbeeld. Zie op youtube namelijk bijna iedereen een andere techniek gebruiken.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:30:32 #50
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_143695844
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Juist wel. Als je zakken potgrond of cement of zo goed tilt, doe je dat bijna met een jerk: deadliften van de grond, op je schouder 'shelven' en dan met een squat rechtstaan.

Zulke lifts zouden eigenlijk vaste prik moeten zijn tijdens de gymles, dan zouden mensen een veel betere tiltechniek hebben en veel minder vaak hun rug blesseren. Plus, dan kunnen we eindelijk dat kutturnen afschaffen. :(

Dat inderdaad. Tijdens de verbouwing van m´n huis moest er een stalen balk omhoog van zo´n 350 kilo om een muur te vervangen. Zes man, en allemaal staan ze vanuit hun rug te tillen. Die heb ik maar een lesje tillen gegeven, waarna het redelijk makkelijk ging.

(En ja, we hadden een kraan kunnen huren, maar dat vond ik te duur voor zo´n ´balkje´:P )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')