abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_143637181
Ik werd vandaag door Telfort gebeld met de boodschap dat ze, naast m'n telefoonabo, ook een tv en internetabo kunnen aanbieden. Nu ligt m'n huidige contract (2e van 2 jaar) vast tot augustus volgend jaar. Volgens de gozer aan de telefoon was dat geen probleem vanwege Europese regels. Iedereen zou contractvrij zijn tot 15 september. Ik was niet ad rem genoeg om naar die regels te vragen. Hij belt morgen terug.

Nu heb ik een beetje ge-googled en ik kom inderdaad nieuwe consumentenregels tegen die bijvoorbeeld de bedenktijd bij online aankopen verlengen tot 14 dagen. Ik vind er niks over het contractvrij zijn tot 15 september.

Is jullie iets bekend hierover?
pi_143637384
Je haalt twee dingen door elkaar.
De bedenktijd bij aankopen is van 7 naar 14 dagen gegaan. Dat betekent echter niet dat je een contract kan openbreken.

En Telfort? Kijk eens naar ervaringen...
pi_143637698
als het niet duidelijk is dat het klopt of een bron kan vinden etc, niet doen.

immers als je er op in zou gaan zit je mogelijk aan een contract vast.
pi_143637946
Heeft het niet te maken met een wijziging van de algemene voorwaarden? Ziggo bijvoorbeeld past zijn voorwaarden aan per 15 september. Al zou ik nooit een abonnement afsluiten bij een partij die mij zomaar contact met mij opneemt.
pi_143638491
Je zit nu niet bij Telfort?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_143645112
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:32 schreef ADQ het volgende:
Je haalt twee dingen door elkaar.
De bedenktijd bij aankopen is van 7 naar 14 dagen gegaan. Dat betekent echter niet dat je een contract kan openbreken.

En Telfort? Kijk eens naar ervaringen...
Ik haal niks door elkaar. Ik gaf de 14 dagen slechts als voorbeeld van een van de nieuwe regels.

Als het verhaal van Telfort (vrij opzeggen tot half september) klopt, kun je natuurlijk ook naar een willekeurige andere provider overstappen.
pi_143645235
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:47 schreef Bucketlist het volgende:
Heeft het niet te maken met een wijziging van de algemene voorwaarden? Ziggo bijvoorbeeld past zijn voorwaarden aan per 15 september. Al zou ik nooit een abonnement afsluiten bij een partij die mij zomaar contact met mij opneemt.
Ik zit nu met m'n mobiel bij Telfort. Vandaar hun telefoontje.

Goede tip van de algemene voorwaarden. Ik kan me niet herinneren dat die gewijzigd zijn, maar zal er eens naar kijken. Dank.
pi_143645270
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:33 schreef Gaaaaap het volgende:

[..]

Ik haal niks door elkaar. Ik gaf de 14 dagen slechts als voorbeeld van een van de nieuwe regels.

Als het verhaal van Telfort (vrij opzeggen tot half september) klopt, kun je natuurlijk ook naar een willekeurige andere provider overstappen.
Ik kan niet geloven dat ze het juist gezegd hebben. Dat zou namelijk betekenen dat alle contracten vogelvrij zijn. En dat is onmogelijk.
pi_143651837
Klinkt meer als een wervingsbedrijfje dat voor Telfort nieuwe klanten werft, zittens soms echte cowboy's tussen. Zodra je in de problemen komt met je oude provides, weten ze opeens niet meer wat er gezegd is.
.
pi_143700800
Gisteravond werd ik inderdaad teruggebeld. Ik vroeg naar hun concrete plan om mij contractvrij te laten zijn. Toen bleek hij ineens "nieuwe informatie" gekregen te hebben. Dit aanbod gold alleen voor Ziggo klanten. Die zijn, zoals Bucketlist al aangaf, contractvrij door een wijziging van de algemene voorwaarden.

Dus: move along, nothing to see here. :-)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')