abonnement Unibet Coolblue
pi_143683127
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:04 schreef Levitas het volgende:

[..]

[..]

Lmao, nu ben ik helemaal dumb & dumber! :P

Diameter van m`n balhoofdbuis is dus idd 22,2mm, de lengte van m`n stuurpen is 90mm (gemeten van de rand van waar 'ie vast geschroefd wordt tot waar het stuur bevestigd wordt).

Ben benieuwd of Ivo een kortere stuurpen kan vinden die ook daadwerkelijk gaat passen :o
Zelf natuurlijk ook al hard aan het zoeken, maar ben bang dat ik er te weinig van af weet dat ik ook daadwerkelijk met iets kan komen dat eventueel zou passen
De Giant Cadex is uit de tijd dat alle balhoofdsbuizen 22,2mm diameter hadden. Voordien had je Franse fietsen met 22,0mm, eind jaren '90 waren er ook van 25,4mm
Met de lengte van je stuurpen bedoel ik de horizontale maat, zoals al geschreven, hart-op-hart gemeten (midden van de bout waarmee ie aan het frame bevestigd is tot het midden van je stuur). Als de totale lengte 14,5 is kan dat nooit 90mm zijn. Dan is het eerder iets van 110-120.
Het goede nieuws, ik moet nog wel links en rechts wat pennen van 90 of 100mm lengte hebben liggen en precies in de 26mm maat.
In welke buurt zit je eigenlijk?
pi_143683190
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:04 schreef Levitas het volgende:
Lijkt erop dat ik toch zelf een passende stuurpen heb gevonden, in Engeland, en niet duur: http://www.kinokocycles.com/akoya-quill-stem.html

Hetzelfde "systeem" als ik nu heb (dus geen adapter), voor een 26mm stuur en diameter van 1 inch (22,2mm). Morgen ff goed opmeten of een stuurpen van 80mm genoeg zou zijn of dat er toch (radicaal) 60mm op moet.
Ik lees trouwens wel veel dat 60mm het sturen behoorlijk anders maakt. Is dat een heel groot verschil/ nadelig?
18 pond is een mooie prijs. 2e hands betaal ik vaak genoeg 10 Euro, voor speciale modellen meer. Dus dit is prima. Je kunt ook nog bij www.sjscycles.co.uk kijken
pi_143683698
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:06 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De Giant Cadex is uit de tijd dat alle balhoofdsbuizen 22,2mm diameter hadden. Voordien had je Franse fietsen met 22,0mm, eind jaren '90 waren er ook van 25,4mm
Met de lengte van je stuurpen bedoel ik de horizontale maat, zoals al geschreven, hart-op-hart gemeten (midden van de bout waarmee ie aan het frame bevestigd is tot het midden van je stuur). Als de totale lengte 14,5 is kan dat nooit 90mm zijn. Dan is het eerder iets van 110-120.
Het goede nieuws, ik moet nog wel links en rechts wat pennen van 90 of 100mm lengte hebben liggen en precies in de 26mm maat.
In welke buurt zit je eigenlijk?
Morgen nog maar eens opnieuw meten dan maar :') Als de Stuurpen daadwerkelijk 110-120cm is zou dat mooi zijn, meer mogelijkheden om in te korten!
Ik zit in de omgeving van Den Bosch, maar mocht je iets hebben liggen en te ver weg wonen, ben ik de beroerdste niet om verzendkosten te betalen. Zo zwaar zijn die dingen immers ook weer niet ;)
pi_143683860
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:12 schreef Oksel het volgende:

[..]

Thanks!

Ik had fucking spierpijn van gisteren, jumping squads en jumping lunges bij de PT. Dus eigenlijk had ik geen zin. Maar in de Giro geleerd dat je best kan presteren met spierpijn, en Critic was er, dus ben gegaan. Tempo lag vanavond af en toe hoog, maar gemiddeld gezien viel 't best mee, want ik kon prima in 't peleton meekomen. En Gerrit was er! Een man van 50+ met baard, harige benen en vieze fiets die op kop rijdt motiveert natuurlijk ook.

Maargoed, halverwege zag ik Critic niet meer, en dat terwijl er schijnbaar een kopgroepje weg was. Dus ik dacht dat hij daarbij zat. :P Nouja, niet dus.

http://www.strava.com/activities/183462896

Hoe was dit in vergelijking met Sloten?
Ben je nu niet helemaal naar de getver?
pi_143684061
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:23 schreef ratatat het volgende:

[..]

Ben je nu niet helemaal naar de getver?
Beetje.
pi_143684130
TeamKleding voor weinahg. Dat was hier een hit toch? Toen met die radioshakmeuk?

http://www.belkin.nl/producten-sale/?itemsperpage=99999

Mjah belkin :') Dat groen :') Giant :')
pi_143684379
Goed bezig Critic en Oksel
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143684767
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:29 schreef muzas het volgende:
TeamKleding voor weinahg. Dat was hier een hit toch? Toen met die radioshakmeuk?

http://www.belkin.nl/producten-sale/?itemsperpage=99999

Mjah belkin :') Dat groen :') Giant :')
In de VS gingen ze in de sale voor $5...
pi_143685314
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:56 schreef Oksel het volgende:
Bij ons was er ook kopgroepje weg met 3 man, werden ook niet meer gehaald. Wist 't niet, en had ik 't geweten had ik niets kunnen doen. Vind ik jammer. Als ik zelf beter zou zijn zou ik wel 't type zijn die de rest wat op zou jutten om mee te helpen dicht te rijden. Nu kan ik zelf niet helpen.
Je moet niet helpen het dicht te rijden, je moet meezitten. In de meeste gevallen is dichtrijden een illusie, zeker als ze uit het zicht zijn, dan kun je het wel schudden.

Je kunt er vanuit gaan dat als het toch dichtgereden wordt, er vrijwel meteen daarna een volgend groepje weggaat. Als je het mee dichtrijdt, moet je wel zeker weten dat je daarna mee kunt zitten, anders heb je voor niks gewerkt.
in a crowd you lose humanity
pi_143686417
Ik heb vandaag na 2 uurtjes infietsen het baantje hier maar laten gaan. Gister en vandaag last van m'n rug. Denk door een iets te volle tas met koerieren. Merkte het met fietsen, dat ik niet lekker op m'n fiets zat.

Vervelend om iedereen dan richting de baan te zien fietsen :P
pi_143686478
Bij ontsnappingen gaat het direct 46-52km/h, kop over kop. Dat trek ik niet. Hartslag is al hoog zat zonder dat ik mee ga in ontsnappingen. Zitten altijd wel wat eliterijders mee die dat wel trekken :)
pi_143687526
Ik vind dat ook lastig. Ben daar ook niet explosief genoeg voor, om vanuit 45 per uur nog een vinnige versnelling te maken.

Plus dat ik vaak met een groep idioten 2 uur lang met okselachtige gemiddeldes ga infietsen om er een zware training van te maken :')
pi_143688046
Heel goed. Tegen doktersadvies in.

Heb even getest, hartslag 145 rij ik 26-27 bij windstil weer. Valt mee. Dacht dat ik dan 12 zou fietsen ofzo.

Ben je er zondag Tom?
pi_143688149
Epische foto. Mooie onderkin ook, maar dat is natuurlijk omdat ik lach. :P

pi_143688230
Ik ga deze winter sportkeuring doen en toerderslicentie halen.
pi_143688249
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:19 schreef Oksel het volgende:
Bij ontsnappingen gaat het direct 46-52km/h, kop over kop. Dat trek ik niet. Hartslag is al hoog zat zonder dat ik mee ga in ontsnappingen. Zitten altijd wel wat eliterijders mee die dat wel trekken :)
Ik eigenlijk ook niet. Neemt niet weg dat ik het soms toch probeer.
Vorig jaar toch een keertje met een kopgroep meegeweest die zo hard reed, werd uiteindelijk wel gelost, was wel jammer, want daardoor viel ik terug in het peloton

Tijdens koers moet je trouwens niet op je hartslag letten, je moet mee. (ja, ik weet, is makkelijker gezegd dan gedaan, ik kijk er af en toe ook wel stiekem naar).
in a crowd you lose humanity
pi_143688306
Overigens vorig jaar ook een keertje met zo'n kopgroep meegeweest waar ik weliswaar uit gelost werd, maar toen hadden we het peloton al bijna gedubbeld en nog maar 4 ronden te gaan, dus toen won ik toch nog bij de B (die reden samen met de A, maar sprintten eerder af). :)
in a crowd you lose humanity
pi_143688377
Uitrijden is prioriteit nr. 1 bij mij.. dat lukt me al niet eens altijd nl.
pi_143688517
Volgens mij is het parkoers bij jullie ook wel wat lastiger (qua bochten) dan hier op de Nedereindseberg. En als er dan hard wordt gereden is het wel fnuikend.

Het was overigens ook niet als kritiek bedoeld, maar door jezelf tegen te komen, leer je je grenzen kennen.
in a crowd you lose humanity
pi_143693135
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 00:04 schreef Wombcat het volgende:
Het was overigens ook niet als kritiek bedoeld, maar door jezelf tegen te komen, leer je je grenzen kennen.
En te verleggen
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 06:36:22 #246
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143693182
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:19 schreef Levitas het volgende:

[..]

Morgen nog maar eens opnieuw meten dan maar :') Als de Stuurpen daadwerkelijk 110-120cm is zou dat mooi zijn, meer mogelijkheden om in te korten!
Ik zit in de omgeving van Den Bosch, maar mocht je iets hebben liggen en te ver weg wonen, ben ik de beroerdste niet om verzendkosten te betalen. Zo zwaar zijn die dingen immers ook weer niet ;)
Zo is hart/hart meten.





Snap je het nu?
pi_143693202
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:52 schreef Oksel het volgende:
Heel goed. Tegen doktersadvies in.

Heb even getest, hartslag 145 rij ik 26-27 bij windstil weer. Valt mee. Dacht dat ik dan 12 zou fietsen ofzo.

Ben je er zondag Tom?
Heb geen dokter nodig, ben allround fit ;)

Ik denk het niet, heb geen vervoer en met de trein is kut ;(
pi_143693239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:52 schreef Oksel het volgende:
Heel goed. Tegen doktersadvies in.

Heb even getest, hartslag 145 rij ik 26-27 bij windstil weer. Valt mee. Dacht dat ik dan 12 zou fietsen ofzo.

Ben je er zondag Tom?
En dan zit je in H, D1? Midden H? Midden D1? Zo zegt het mij weinig.
Afhankelijk van de omstandigheden zit ik bij 145 op zo'n 32/34, maar dan zit ik op de grens van D1/D2.
Op 26/27 zit ik rond de 110, dan hang ik eigenlijk onder H.

[ Bericht 6% gewijzigd door forty-two op 22-08-2014 07:01:10 ]
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_143693336
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:05 schreef MarcoD het volgende:
Hoe moet ik die 360 watt zien? Hoe wordt die gemeten?
En wat is je vermogen per kg op omslagpunt?
Komt er op neer dat mijn vermogen op omslagpunt een beetje is gestegen, maar ik trap vooral langer en harder door net na die verzuring. Waar ik vorige X tot 300 kwam, kom ik nu tot 360max. Inspanningstolerantie is dus toegenomen. Ook wel te verklaren naar het rijden van wedstrijden. Dan zit je ook 1,5u net onder of op je omslagpunt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143693368
@oksel Op sloten wordt harder gereden, zowel Max als gemiddeld. Maar parcours is ook stuk makkelijker, dus kost minder inspanning want minder interval. Ok is sloten wat'professioneler'. Rugnummer, 'jury', rondebord, bel voor laatste ronde.
Geen oud prof die zegt: laten we maar beginnen.. :-)
everyone's a critic...
even you ! !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')