abonnement Unibet Coolblue
pi_143628472
Mijn uitgangspositie is dat ik ongeveer 30.000 per jaar rijdt, dat is dus redelijk wat waardoor gas of diesel interessant kan zijn. De keuze waar ik voor sta is:
- ofwel een nieuwe auto
- ofwel een recente auto (vanaf 2011)

De eerste vraag die ik heb is eentje uit de aloude discussie. Ga je voor nieuw of oud? Ik heb op zich wel het budget, maar ik ken mezelf, ik ben wel zuinig. Ik ga dus niet voor maximale kosten. Daarom twijfel ik toch tussen oud en nieuw? De vragen die ik heb zijn:
- ik heb wel eens gehoord dat als je eenmaal de stap naar een nieuwe auto kan maken, je dan toch vaak wel vaker nieuwe auto's kan blijven aanschaffen. Omdat misschien de inruil van een nieuwe auto je wat meer korting geeft als je weer een splinternieuwe gaat aanschaffen. Klopt dit?
- Want als dit niet het geval is, blijf je toch vaak steken in de auto's van ongeveer 5 jaar oud. Die rij je dan op tot reparatie niet meer loont, en dan moet je weer op zoek naar een 5 jaar oude auto.
Als je eenmaal de stap naar een nieuwe auto hebt gezet, spaar je jezelf vaak de belasting, onderhoud e.d. uit. Dit heb je met een nieuwe natuurlijk meer.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Vraag 2: ga ik voor gas of diesel?
Ik wil niet de discussie beginnen over hoe slecht gas is voor je auto e.d. Die discussie ken ik, en ik heb al voor mezelf besloten dat ik best gas wil overwegen. Echter, is het tegenwoordig nog zinvol in recentere auto's gas in te bouwen?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_143628677
Tsja. Wat men ook voor argumenten aandraagt. een nieuwe auto gaat gewoon (veel) meer kosten dan een gelijksoortige gebruikte auto.. De vraag is dus alleen of jij zo graag een splinternieuwe wil dat je dat voor jezelf kan verantwoorden.

Gas of diesel: diesel wat mij betreft. Betrouwbaarder en ik vind het fijner rijden, maar het is vooral een gevoelskwestie.
pi_143628758
Zweedse turbo auto (ala S/V/C/XC70 T5 of saab turbo) op gas _O_

Nadeel is, het heeft de imago van een opa auto vaak.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_143628792
Met har aantal KM dat je gaat maken zou ik voor leasen kiezen (al dan niet prive-lease) kan de situatie niet waarin de kosten gemaakt worden.
pi_143628856
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:43 schreef Munt-Hunt het volgende:
Met har aantal KM dat je gaat maken zou ik voor leasen kiezen (al dan niet prive-lease) kan de situatie niet waarin de kosten gemaakt worden.
Jij denkt dat een leasemaatschappij geld weggeeft? :')
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:45:36 #6
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_143628865
Bedenk dat als je een nieuwe neemt, dat, zodra je hem betaalt hebt, ie al een stuk minder waard is.. en dan heb je er nog niet eens in gereden...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_143628898
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Jij denkt dat een leasemaatschappij geld weggeeft? :')
Ik snap je reactie even niet? Hoe moet ik hem wel zien?
pi_143628934
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:45 schreef Snowballed het volgende:
Bedenk dat als je een nieuwe neemt, dat, zodra je hem betaalt hebt, ie al een stuk minder waard is.. en dan heb je er nog niet eens in gereden...
Inderdaad. Nieuw neem je omdat je de auto als statussymbool hebt. Anders zou ik zeker geen nieuwe nemen. Zodra je de garage uit rijdt is hij direct een stuk minder waard.
pi_143628983
Wat ouder, en dan een diesel. Zeer weinig motorische problemen.
pi_143628987
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:46 schreef Munt-Hunt het volgende:

[..]

Ik snap je reactie even niet? Hoe moet ik hem wel zien?
Dat blijkt.. Vertel eens, hoezo zou een privé-leaseauto goedkoper zijn voor TS dan een eigen auto?
pi_143629019
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat blijkt.. Vertel eens, hoezo zou een privé-leaseauto goedkoper zijn voor TS dan een eigen auto?
Niet, anders had iedereen wel private-lease :+
life happens while you're pusing the throttle.
pi_143629029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:49 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Niet, anders had iedereen wel private-lease :+
Exact!
pi_143629067
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Exact!
private-lease is voor de mensen die geen kopzorgen willen en geen moeite hebben met teveel betalen dunkt mij.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_143629089
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat blijkt.. Vertel eens, hoezo zou een privé-leaseauto goedkoper zijn voor TS dan een eigen auto?
Kosten onderhoud, winterbanden etc. etc. allrisk verzekering vallen weg. En inderdaad ook afschrijvingen zijn voor de lease maatschappij.
pi_143629166
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:51 schreef Munt-Hunt het volgende:

[..]

Kosten onderhoud, winterbanden etc. etc. allrisk verzekering vallen weg. En inderdaad ook afschrijvingen zijn voor de lease maatschappij.
Dus de leasemaatschappij geeft dat allemaal gratis weg aan z'n klanten denk je?
pi_143629188
Maar wat ook belangrijk is, is TS in loondienst of zelfstandig.

In loondienst islease misschien niet zo heel erg makkelijk terug te verdienen. Zakelijk een stuk makkelijker.
pi_143629210
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:53 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dus de leasemaatschappij geeft dat allemaal gratis weg aan z'n klanten denk je?
Kun je zelf selecteren in je lease contract.
pi_143629220
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:53 schreef Munt-Hunt het volgende:
Maar wat ook belangrijk is, is TS in loondienst of zelfstandig.

In loondienst islease misschien niet zo heel erg makkelijk terug te verdienen. Zakelijk een stuk makkelijker.
Als hij zelfstandig is moet hij "ff" een tesla aanschaffen >:)
life happens while you're pusing the throttle.
pi_143629303
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:51 schreef Munt-Hunt het volgende:

[..]

Kosten onderhoud, winterbanden etc. etc. allrisk verzekering vallen weg. En inderdaad ook afschrijvingen zijn voor de lease maatschappij.
Dit inderdaad! De lease maatschappij berekend deze kosten ook niet door en hoeven zelf ook geen winst te maken! Sinds ik lease hou ik honderden euro's per maand over om leuke dingen mee te doen, ik kan eerlijk zeggen dat leasen mijn leven drastisch heeft verbeterd. Ik kan het dan ook iedereen aanraden ^O^
Waarom niet?
pi_143629347
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:54 schreef Munt-Hunt het volgende:

[..]

Kun je zelf selecteren in je lease contract.
Goed, we proberen het nog eens..

Zou dat iets uitmaken in het bedrag wat je moet betalen?

hint: het antwoord is niet "nee", en ook geen "misschien"
pi_143629612
Kijk nu eens niet wat het allemaal kost, kijk hoe je dat geld weer bij elkaar kan krijgen. En doe dan nog eens een analyse.

30000/52=575 km in de week.

575x0,19=109,25 perweek.

Stel dat een leaseauto 400 kost.

Heb je de leasekosten er dus uit.
pi_143629695
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:03 schreef Munt-Hunt het volgende:
Kijk nu eens niet wat het allemaal kost, kijk hoe je dat geld weer bij elkaar kan krijgen. En doe dan nog eens een analyse.

30000/52=575 km in de week.

575x0,19=109,25 perweek.

Stel dat een leaseauto 400 kost.

Heb je de leasekosten er dus uit.
En wat kost diezelfde auto als je hem zelf koopt, lampie?
pi_143629848
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:05 schreef DonJames het volgende:

[..]

En wat kost diezelfde auto als je hem zelf koopt, lampie?
Moet je ff googlen.
pi_143629923
Lolll, dit moet ik volgen om te zien met wat voor argumenten Munt-Hunt nog meer komt.
pi_143630072
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:09 schreef Munt-Hunt het volgende:

[..]

Moet je ff googlen.
Jij zegt dat de leaseauto beter is dan een eigen auto, en ter onderbouwing kom je met een staatje van alleen de leaseauto, en zegt dat ik moet gaan googlen.

Echt? :')

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')