abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_143705252
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:22 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Slijmvlies in de neus
Dat ja.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  Moderator / Miss SHO vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:10:08 #27
22592 crew  Ole
pi_143707130
quote:
15s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:01 schreef FANN het volgende:
Mijn vader was verslaafd aan neusspray, die kon niet meer zonder, liep de hele dag te snuffen
en te snuiven, sliep rechtop omdat hij anders geen adem kreeg, altijd ontstoken neus van
binnen en een gat in zijn neustussenschotbeentje (ofzoiets, ik weet niet precies hoe dat
daar heet) Nu is hij dement en is de hele neusspray vergeten, dus je kan zeggen dat hij nu
pas afgekickt is.

Wel een voorbeeld van eigenlijk te laat dus, maar ja :')
Of is hij dement door zijn neussprayverslaving :@

sowwy
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_143708528
Een vriendin van mij is niet verslaafd, ze zegt letterlijk: ik heb het nodig en haalt dan haar neus op om te bewijzen dat dat echt zo is :{
Ik vind eigenlijk dat ze naar de huisarts moet gaan want ik maak me zorgen.

Weet iemand hier een link naar een goed artikel waarmee ik haar tot het inzicht kan brengen dat dagelijks gebruik echt niet goed is (nee, ook niet in haar geval :') )
pi_143710400
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:10 schreef Ole het volgende:

[..]

Of is hij dement door zijn neussprayverslaving :@

sowwy
:P als dat zo is mogen ze het wel metéén verbieden :+
pi_143716626
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:51 schreef Aalscholver het volgende:
Gezien iemand gisteren kwam met een geniale tip tegen fruitvliegjes, vraag ik me af
of iemand nog een goeie tip heeft om mij van mijn neussprayverslaving af te helpen
.

Ik gebruik het al zo'n 10 jaar, niet meer de hele dag door maar wel om te kunnen slapen
anders krijg ik het te benauwd. (het lukt me niet door mijn mond ademen tijdens het slapen).

Ik heb overal op internet gekeken en vanalles geprobeerd maar niets hielp, zoals
Neusspray verdunnen
Per neusgat stoppen
Zoutoplossing spray
'Gewoon stoppen' is ook geen optie
Huisarts heeft wel eens pilletjes voorgeschreven maar daar werd ik alleen maar slaperig van (en nog steeds benauwt)

Dus ohmygaaaaad help :'(
Gebruik jij xylometazoline spray? staat op het pakje....
zo ja... er mee stoppen.. Xylometazoline werkt 7 dagen ong en dan gaan slijmvliezen erop reageren, dus werkt het averechts... dan voelt je neus verstopt en wil je nog meer... en dan heb je je verslaving.

Ga naar de huisarts , en vraag om een zogenaamd ' cortico-steroid spray' , zijn genoeg merken ervan maar welk maakt niet zoveel uit (flixonase, avamys, fluticason spray huismerk)..

Laat een allergietest nemen voor de zekerheid. Als daar niets uit komt en je hebt nog last ondanks de spray (corticosteroid) , dan zou je neus van binnen scheef kunnen staan of zijn je binnenste neus'botten' (conchae) niet zo doorgankelijk... en dat zou eventueel een kleine operatie betekenen, kleintje...
pi_143716863
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:48 schreef Serinde het volgende:
Een vriendin van mij is niet verslaafd, ze zegt letterlijk: ik heb het nodig en haalt dan haar neus op om te bewijzen dat dat echt zo is :{
Ik vind eigenlijk dat ze naar de huisarts moet gaan want ik maak me zorgen.

Weet iemand hier een link naar een goed artikel waarmee ik haar tot het inzicht kan brengen dat dagelijks gebruik echt niet goed is (nee, ook niet in haar geval :') )
Als je het langer dan een maand gebruikt ben je gewoon verslaaf, linksom of rechtsom.
Mokkel met stuntstok
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:20:55 #32
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167478776
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:17 schreef Escapist het volgende:

[..]

De sprays zijn niet gemaakt voor verslaafden, de sprays zijn er om verkoudheden te verlichten. Dus denk dat wat je stelt een beetje simpel is. Verslaafd ben je als je neus dicht gaat zitten omdat je de spray niet gebruikt. Verslaafd ben je niet als je de spray een jaar niet gebruikt maar toch gaat gebruiken omdat je verkouden bent.

Aangezien ik iets aan mijn longen heb waardoor het niet bepaald handig is om minder goed te kunnen ademen door de verkoudheid, is het voor mij beter om een weekje neusspray te gebruiken. Helaas moet ik daarna wel weer een week van de gevolgen van die neusspray af zien te komen (in die week ben ik dus wel ' verslaafd ' )
Je kan de verslaafde uit de verslaving halen maar niet de verslaving uit de verslaafde :P eenmaal verslaafd aan neusspray blijf je altijd een verslaafde in ruste. :P
pi_167482264
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:20 schreef Mishu het volgende:

[..]

Je kan de verslaafde uit de verslaving halen maar niet de verslaving uit de verslaafde :P eenmaal verslaafd aan neusspray blijf je altijd een verslaafde in ruste. :P
Waarom deze kick?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_167486107
Pak je neusspray flacon en vul met water en 'n theelepeltje zout voor de verandering. ;)
  dinsdag 20 december 2016 @ 22:27:20 #35
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167487304
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 20:11 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Waarom deze kick?
Ik ben verkouden en vond het een leuk topic.
pi_167491047
Ik dacht dat dit alleen iets van Seinfeld was
pi_167493495
Ik heb ook een keer neusspray te lang gebruikt (die met xylometazoline dus) en heb het idee dat de verkoudheid daardoor veel langer duurde en ik daardoor ook een holteonteking heb gekregen. Gebuik dat spul nu echt veel voorzichtiger en liever helemaal niet. Wat ik een goed alternatief vind is zoutoplossing met menthol of eucalyptus. Daar gaat de boel ook wel van open ;)
  Moderator woensdag 21 december 2016 @ 10:34:59 #38
9859 crew  Karina
Woman
pi_167493665
Big brothertopic, ik lees dit en hoor een reclame voor otrivin op de radio :')

OT: probeer af te kicken mbv je huisarts. Dit is net zoiets als verslaafd zijn aan lipbalsem, je komt in een vicieuze cirkel terecht. Collega van mij had een lipbalmverslaving, die bleef smeren.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_167497554
Ik kan wel begrijpen dat het verslavend werkt. Ik heb het drie dagen gebruikt toen mijn neus dicht zat. Dat is zeer irritant slapen en veroorzaakt ook nog eens een lichte hoofdpijn als je niet normaal door je neus kan ademen. Ik had het nog nooit gebruikt en nam de proef op de som. Ik vond het een wonder. Heel je neus open en slapen zonder problemen. Dat neusspray zo een wereld van verschil kan maken.

Uiteraard na drie dagen gestopt maar voor veel mensen is dat moeilijk schijnbaar omdat ze denk ik te lang verkouden zijn.
Het vasthouden aan haat is als het vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om het tegen iemand aan te gooien; jij bent degene die zich brandt.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:19:27 #40
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_182489117
/necro.

Maar 4 jaar na mijn post hier ben ik er eindelijk vanaf! :D
Duurde zolang omdat ik er gewoon tegenaan zat te hikken hah.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_182501355
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:19 schreef Civilian het volgende:
/necro.

Maar 4 jaar na mijn post hier ben ik er eindelijk vanaf! :D
Duurde zolang omdat ik er gewoon tegenaan zat te hikken hah.
Wat goed! Ik gebruik het alleen nog als ik echt heel erg verkouden ben voor het slapen, en dan alleen 1 neusgat. :D
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:57:12 #42
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_182502207
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:30 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Wat goed! Ik gebruik het alleen nog als ik echt heel erg verkouden ben voor het slapen, en dan alleen 1 neusgat. :D
Ja ik wil 't helemaal niet meer gebruiken :@
Ben er nu vanaf gekomen met druppels van de KNO arts. Dat hielp de eerste 3 weken niet, maar 2 weken geleden zat ik ook aan de antibiotica (andere reden) en sindsdien is 't helemaal over.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  zondag 14 oktober 2018 @ 15:04:58 #43
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182511433
Ik heb dat ook wel eens gehad. Toen opeens niet meer. Toen weer wel. Het kutte is ook omdat je nooit binnen een week van een verstopte neus/verkoudheid af bent dus ja je moet het sowieso een maand gebruiken en dan vaak 3 flesjes per verkoudheid.

Die zoutoplossingen zijn in ieder geval al helemaal bullshit. Daar merk je niks van. Wat een geldverspilling. Je kan het beste gewoon zo'n ding opentrekken en aanvullen met water en zout. Dan wordt het elke keer minder. Ik zal wel niet te weinig zout doen maar ook niet teveel. Een keer brandde het echt alles weg bij mij. Maar het is ook wel lekker dat branderige gevoel, heb je tenminste het idee dat het zin heeft.
Man of Steal.
pi_182566710
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:51 schreef Aalscholver het volgende:
Gezien iemand gisteren kwam met een geniale tip tegen fruitvliegjes, vraag ik me af
of iemand nog een goeie tip heeft om mij van mijn neussprayverslaving af te helpen
.

Ik gebruik het al zo'n 10 jaar, niet meer de hele dag door maar wel om te kunnen slapen
anders krijg ik het te benauwd. (het lukt me niet door mijn mond ademen tijdens het slapen).

Ik heb overal op internet gekeken en vanalles geprobeerd maar niets hielp, zoals
Neusspray verdunnen
Per neusgat stoppen
Zoutoplossing spray
'Gewoon stoppen' is ook geen optie
Huisarts heeft wel eens pilletjes voorgeschreven maar daar werd ik alleen maar slaperig van (en nog steeds benauwt)

Dus ohmygaaaaad help :'(
Ik had dit vroeger ook. Ik ben naar de KNO gegaan en die heeft een onderzoek verricht. Die zag dat mijn neusschotjes scheef stonden waardoor ik weinig lucht door mijn neus kreeg. Ze hebben mij hierna geopereerd en mijn neusschotjes rechtgezet en kleiner gemaakt.

Vanaf dat punt nooit meer neusspray gebruikt. Nooit meer het gevoel gehad dat ik het nodig had. Het is een vervelende operatie maar het heeft mij wel echt geholpen
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  woensdag 17 oktober 2018 @ 16:30:53 #45
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182573817
Ik gebruik mijn neusspray nu ook al 3 weken :o Maar ik ben nog steeds verkouden ;(

Nog maar 1 weekje dan ga ik ook maar weer afbouwen
Man of Steal.
  donderdag 17 januari 2019 @ 17:05:57 #46
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_184456882
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:52 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Ik had dit vroeger ook. Ik ben naar de KNO gegaan en die heeft een onderzoek verricht. Die zag dat mijn neusschotjes scheef stonden waardoor ik weinig lucht door mijn neus kreeg. Ze hebben mij hierna geopereerd en mijn neusschotjes rechtgezet en kleiner gemaakt.

Vanaf dat punt nooit meer neusspray gebruikt. Nooit meer het gevoel gehad dat ik het nodig had. Het is een vervelende operatie maar het heeft mij wel echt geholpen
92 dagen later.

Zojuist door de planing van OK gebeld en 30 januari ga ik ook geopereerd worden. Mijn neusschotje wordt ook recht gezet (hij kwam niet eens in mn linker neusgat met de camera) en er gaat ook wat meer ruimte gemaakt worden.

Ik zie wel een beetje op tegen die "in your face" pijn tho.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_184457090
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:22 schreef Trade het volgende:
Ik ben ook jaren verslaafd geweest aan neusspray, nu sinds een jaar ofzo eraf gekomen met de budesonide neusspray van de dokter. Eerst even tegelijk gebruiken en dan langzaam helemaal over op budesonide en dan kan je opeens zonder!
Alleen alsik nu verkouden ben grijp ik wel eens naar de gewone neusspray en dan begint de verslaving weer opnieuw. ... dat moet ik dus nog even afleren....
Even mezelf quoten. 4,5 jaar later en nog steeds raak ik af en toe verslaafd aan de neusspray, raak er ook weer af met de budesonide spray en vervolgens weer verslaafd 😩
  donderdag 17 januari 2019 @ 19:10:46 #48
330565 Broodje_Zaad
Hmmm slijmerig broodje!
pi_184459799
Momenteel nog steeds een ontsteking in mijn holtes.
Maar ik ben wel na vinf dagen gekapt met die neusspray. Lijkt me echt kut als je daar afhankelijk van wordt. Kreeg er juist ook een droge neus van, en dat is echt niet goed (al kon ik idd wel heerlijk slapen). Succes!
Slijmerig als je vrouw en manslijm.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')