abonnement Unibet Coolblue
pi_143609488


Als je een paar jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire merken (klikbaar!). Onder ons forumusers is vooral Jiayu erg geliefd.








Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

OnePlus topicreeks op FOK!
Algemene info Chinese webshops & coupons

OP Version 2.0 by shiznuts | © 2012-2014 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:14:57 #2
9859 crew  Karina
Woman
pi_143609525
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:13 schreef rene90 het volgende:

[..]

15.20 euro = 20 dollar ongeveer ;) Ik denk dat jij ALI in euro's hebt staan.

Oh ja ik zag niet dat hij dollars postte ;)
:') Ik drukte op edit in plaats van quote.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:15:34 #3
327191 RobertNL
For your gear.
pi_143609559
90 dollar + wachten + kans op douane. Het kan goed gaan natuurlijk (fijne prijs dan). Maar als het fout gaat is het voordeel weg ;).

Daarnaast staat er niet welke versie het is:
HSDPA 900 / 2100 - RM-914
HSDPA 850 / 1900 / 2100 - RM-915
HSDPA 850 / 1700 / 1900 / 2100 - RM-917
Je zou voor Nederland graag de RM-914 versie willen hebben :D. Maar welke ze verkopen staat er dan weer niet bij :')

Over 45 min kan je deze proberen te bestellen:
http://gaga.aliexpress.co(...)225831.1998077996.22
Het is mij net al gelukt om een gaga deal binnen te halen *O* (het kan dus wel).

Ga zelf overigens deze proberen:
http://gaga.aliexpress.co(...)225831.1998077996.24
Zijn 10 stuks ipv 5 :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:17:30 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_143609660
Bij dat bedrag heb je toch geen douanegedoe dacht ik?

Ik heb overigens al een poosje deze, de Kingkong :D Vooral gekocht vanwege de superbatterij, die inderdaad superlang meegaat. Hij is wel zwaar, maar verder vind ik hem prima werken.

Meh ik moet niet in dit topic kijken eigenlijk, ik heb geen geld :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_143609763
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:17 schreef Karina het volgende:
Bij dat bedrag heb je toch geen douanegedoe dacht ik?

Ik heb overigens al een poosje deze, de Kingkong :D Vooral gekocht vanwege de superbatterij, die inderdaad superlang meegaat. Hij is wel zwaar, maar verder vind ik hem prima werken.
vanaf 20 euro heb je toch (kans op) inklaring + btw
en vanaf 150 komt er nog wat bij? dacht ik..
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:21:07 #6
327191 RobertNL
For your gear.
pi_143609868
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:17 schreef Karina het volgende:
Bij dat bedrag heb je toch geen douanegedoe dacht ik?
Helaas wel, alles boven de ¤22 is betalen (45 euro indien het een niet commerciële zending betreft)
quote:
Ik heb overigens al een poosje deze, de Kingkong :D Vooral gekocht vanwege de superbatterij, die inderdaad superlang meegaat. Hij is wel zwaar, maar verder vind ik hem prima werken.
Ah, leuk ding ja. Geen super processor maar voor wat Whatsapp voldoende. Batterij is wel groot voor zo'n zuinige dualcore ja :D.

Zelf nu dus deze thuis liggen:


ThL 5000, met een 5000mAh batterij :D. Gaat ook lekker lang mee op een batterij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:19 schreef mschol het volgende:

[..]

:D Vooral gekocht vanwege de superbatterij, die inderdaad superlang meegaat. Hij is wel zwaar, maar verder vind ik hem prima werken.
vanaf 20 euro heb je toch (kans op) inklaring + btw
en vanaf 150 komt er nog wat bij? dacht ik..
[/quote]
Vanaf 150 betaal je ook invoerrechten. Op telefoons/tablets 0% dacht ik ;).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:22:57 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_143609987
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:21 schreef RobertNL het volgende:

Ah, leuk ding ja. Geen super processor maar voor wat Whatsapp voldoende. Batterij is wel groot voor zo'n zuinige dualcore ja :D.

Zelf nu dus deze thuis liggen:

[ afbeelding ]
ThL 5000, met een 5000mAh batterij :D. Gaat ook lekker lang mee op een batterij.

[..]

vanaf 20 euro heb je toch (kans op) inklaring + btw
en vanaf 150 komt er nog wat bij? dacht ik..

Vanaf 150 betaal je ook invoerrechten. Op telefoons/tablets 0% dacht ik ;).
[/quote]
Oh dan heb ik mazzel gehad zeker :P Ik had 140 euro in mijn hoofd, is zeker weer wat anders.

Filmpjes kijken, FOK!ken en een spelletje plants vs zombies gaat er ook prima op hoor :)

Oe die van jou ziet er ook tof uit. NOG grotere batterij.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_143610077
de quotes gaan weer lekker _O-

mijn volgende telefoon/extra telefoon wordt er 1 met windows.. gewoon om eens te kijken hoe dat is, en die 520 lijkt wel erg intressant.. (haal hem dan wel gewoon in NL hoor)
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:24:10 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_143610086
Quotefaal maar goed je snapt me wel :D
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:27:13 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_143610231
Ik wil hooguit eentje voor 'erbij'. Die ik nu heb (die kingkong dus) gaat nog wel even mee denk ik, best stevig ook zelfs voor die prijs.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:28:10 #11
327191 RobertNL
For your gear.
pi_143610295
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:24 schreef mschol het volgende:
de quotes gaan weer lekker _O-

mijn volgende telefoon/extra telefoon wordt er 1 met windows.. gewoon om eens te kijken hoe dat is, en die 520 lijkt wel erg intressant.. (haal hem dan wel gewoon in NL hoor)
Ja dat heb ik dus ook. Zou graag ook eens een paar weken zo'n ding gebruiken. Ach komt vast nog wel eens een keer een leuke deal voorbij ;).

quote:
99s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:22 schreef Karina het volgende:
Oe die van jou ziet er ook tof uit. NOG grotere batterij.
En een groter scherm, hogere resolutie, meer verbruikende processor, etc. Allemaal dingen die niet meehelpen :P Als je goed bekijkt heeft die van jou in verhouding waarschijnlijk een grotere batterij ;).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:30:45 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_143610453
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:28 schreef RobertNL het volgende:
En een groter scherm, hogere resolutie, meer verbruikende processor, etc. Allemaal dingen die niet meehelpen Als je goed bekijkt heeft die van jou in verhouding waarschijnlijk een grotere batterij .
Maar wel lichter in gewicht. Bij die Kingkong zaten zelfs 2 batterijen, 1 'normale' en die grote dus. Hoe ze het doen voor dat geld mag joost weten. Want alleen een batterij kost vaak al zoveel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 20 augustus 2014 @ 12:18:23 #13
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_143623913
Toch maar een DooGee DG500 besteld en die is dus vandaag bezorgd.

Eerste indruk van het ding is prima, net alsof je een hele dure telefoon hebt maar dan heel goedkoop :')
Het voelt allemaal bijzonder robuust aan, de foon werkt lekker rap en als ie nou een beetje minder crasherig en zichzelf uitzetterig is dan mijn Krampsung ben ik al een blij mensch :')
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_143624064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:21 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Helaas wel, alles boven de ¤22 is betalen (45 euro indien het een niet commerciële zending betreft)

[..]

:D Vooral gekocht vanwege de superbatterij, die inderdaad superlang meegaat. Hij is wel zwaar, maar verder vind ik hem prima werken.
Ah, leuk ding ja. Geen super processor maar voor wat Whatsapp voldoende. Batterij is wel groot voor zo'n zuinige dualcore ja :D.

Zelf nu dus deze thuis liggen:

[ afbeelding ]
ThL 5000, met een 5000mAh batterij :D. Gaat ook lekker lang mee op een batterij.

[..]

vanaf 20 euro heb je toch (kans op) inklaring + btw
en vanaf 150 komt er nog wat bij? dacht ik..
[/quote]
Vanaf 150 betaal je ook invoerrechten. Op telefoons/tablets 0% dacht ik ;).
[/quote]

Werkt de GPS goed.
pi_143624250
quote:
0s.gif [b]Op
pi_143635050
Ik heb m'n Jiayu G4S binnen en heb een probleem met mijn Wifi. Op andere forums las ik al dat dit een vakervoorkomend probleem is en dat ik dit kan verhelpen door een nieuwe ROM te installeren. Iemand enig idee welke ROM ik daarvoor moet installeren en hoe ik dat doe?

En moet ik mijn telefoon rooten? Wat is daar 't voordeel van?

[ Bericht 11% gewijzigd door MeesterBier op 20-08-2014 17:29:54 ]
  woensdag 20 augustus 2014 @ 18:01:03 #17
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143636348
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:19 schreef MeesterBier het volgende:
Ik heb m'n Jiayu G4S binnen en heb een probleem met mijn Wifi. Op andere forums las ik al dat dit een vakervoorkomend probleem is en dat ik dit kan verhelpen door een nieuwe ROM te installeren. Iemand enig idee welke ROM ik daarvoor moet installeren en hoe ik dat doe?

En moet ik mijn telefoon rooten? Wat is daar 't voordeel van?
Ten eerste: Je niet inlezen in hoe stuff werkt of wat het is voordat je het koopt :')x1000

Ten tweede: google eerst eens.

Ten derde: Antwoord op je laatste vraag, zie 2.
pi_143636404
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:19 schreef MeesterBier het volgende:
Ik heb m'n Jiayu G4S binnen en heb een probleem met mijn Wifi. Op andere forums las ik al dat dit een vakervoorkomend probleem is en dat ik dit kan verhelpen door een nieuwe ROM te installeren. Iemand enig idee welke ROM ik daarvoor moet installeren en hoe ik dat doe?

En moet ik mijn telefoon rooten? Wat is daar 't voordeel van?
Wat voor probleem heb je met de wifi dan, hier geen problemen namelijk. En wel oppassen met rooten / weet ik het als het je volledig onbekend is. Je kan je telefoon er ook een beetje kapot mee maken namelijk.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_143636981
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:02 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat voor probleem heb je met de wifi dan, hier geen problemen namelijk. En wel oppassen met rooten / weet ik het als het je volledig onbekend is. Je kan je telefoon er ook een beetje kapot mee maken namelijk.
Het lijkt alsof hij steeds opnieuw het Wifi netwerk wil laden. Daardoor heeft hij dus geen bereik en volgens mij is dit ook funest voor mijn batterij.
pi_143637007
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:20 schreef MeesterBier het volgende:

[..]

Het lijkt alsof hij steeds opnieuw het Wifi netwerk wil laden. Daardoor heeft hij dus geen bereik en volgens mij is dit ook funest voor mijn batterij.
Laat hem het netwerk vergeten, en probeer het dan gewoon opnieuw?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_143637556
My thoughts exactly en over het rooten, dat zit zoals meermaals herhaalt tegenwoordig ingebakken onder 'Settings' > 'Security' > 'Superuser' I/O. Is een kwestie van een klik op je scherm dus.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143640201
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:20 schreef MeesterBier het volgende:

[..]

Het lijkt alsof hij steeds opnieuw het Wifi netwerk wil laden. Daardoor heeft hij dus geen bereik en volgens mij is dit ook funest voor mijn batterij.
Ik heb ooit de wifi op een tablert gefixt met Wifi Fixer app. Misschien een poging waard als de app nog te vinden is in de Playstore.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_143661806
De oplaadsaga met mijn Zopo ZP990+ gaat door.

Korte samenvatting van wat vooraf ging: 4 weken geleden was mijn telefoon na een nacht op de oplader 40% opgeladen en liep hij ook nog eens absurd snel leeg.

Oplossing 1 was het volgen van het calibratie-verhaal. En dat leek zowaar te werken, behalve dat ik er vooral 'spook-lading' doorkreeg. Van 100 naar 70% in 10 minuten was heel gewoon.

Oplossing 2 was (na een hele serie van combinaties) de zopo-oplader met een generiek usb kabeltje dat ik kon ruilen met een vriend (die in ruil voor zijn kabel een veel degelijkere kabel terugkreeg). Na een paar dagen luste mijn telefoon ook deze kabel niet echt meer tenzij ik hem onder een hoek van 30 graden in de usb-poort wist te houden.

Oplossing 3 was een reserve-batterij inschakelen met een goedkoop extern dock-ladertje, dat als ik het heel voorzichtig neerlegde de batterij tot 100% in 20 uur kreeg. (Niet optimaal maar het werkte).

Oplossing 4 (aansluitend op oplsossing 2 en met in het hoofd dat de ingang toch vernacheld was) was gewoon een dun mesje in de poort steken en het lipje in het midden daardoor een tik terug naar het midden geven. Dat leverde in ieder geval altijd een indicatie van laden op bij het insteken van willekeurig welke kabel met willekeurig welke oplader. Helaas, meestal geen echte lading in de batterij. Vervolgens de app snoozy charger geÏnstalleerd omdat het me opviel dat het scherm steeds aanging tijdens het niet-laden' en het werkende kabeltje uit oplossing twee gecombineerd met een sterkere lader. Als ik nu mijn telefoon aan de oplader leg heeft hij pakweg tussen middernacht en 8 uur 's ochtends 100% gehaald. Waarmee ik ruimschoots de dag doorkom.

Voorlopig lijk ik dus een oplossing te hebben. Helaas heeft het 100.000 keer open maken van de telefoon in de laatste 4 weken wel veroorzaakt dat de flitser van mijn camera kapot is geraakt.

Al met al begin ik dus te geloven dat het probleem een raar samenspel is van een hardware gebrek (vermoedelijk door mijzelf veroorzaakt als ik terugkijk) en een software probleem. Door de hardware fout is de stoomtoevoer net niet zo gelijkmatig als de telefoon het het liefst heeft en daardoor wordt de telefoon zo vaak geactiveerd dat hij meer stroom gebruikt dan er wordt geleverd door de oplader.

Ik denk dat snoozy charger een absolute aanrader is.
pi_143675335
na ~1,5 week is mijn charger board voor g4A binnen.. ^O^
vanavond maar eens knutselen :X
pi_143680638
Mijn S3 wil ook steeds aan als hij aan de lader ligt. Ik ga dat Snoozy ook eens proberen, tnx!

M'n Dogee is geshipped. Duurt laaaaaaaang.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')