Alu splinters in remblokken is niet ongewoon hoor...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:07 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe kom je daar nou weer aan? Uit je velg gescheurd?
Nee precies. Als het precies een rechtop staande splinter is die uit je remblok steekt, dan kan er ook eenvoudiger iets achter blijven hangen (zand) en als dat telkens op dezelfde plek is, dan zit er zo een beschadiging in je velg. Maar trilt of bokt de velg ook bij het remmen?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Alu splinters in remblokken is niet ongewoon hoor...
Ja door die prikjes voel ik dus een oneffenheid tijdens het remmen. Toen ik ze weg had geschuurd, heb ik nieuwe blokken gemonteerd en was het weg. Nu ontstaat het weer binnen 2 weken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nee precies. Als het precies een rechtop staande splinter is die uit je remblok steekt, dan kan er ook eenvoudiger iets achter blijven hangen (zand) en als dat telkens op dezelfde plek is, dan zit er zo een beschadiging in je velg. Maar trilt of bokt de velg ook bij het remmen?
Lijk me ook niet helemaal lekker om met verschillende wielsets op dezelfde remblokken te rijden ivm met het inslijten van de blokken. Neem maar een vergrootglas en een sterke lamp dan vind je de vuiligheid waarschijnlijk wel in je blokken. Zo heb ik ooit eens een braam van een nieuwe Mavic, ja ik weet het, velg in een remblok gehad en dat werd een hele mooie ronde groef in de velg. Maar voor die bobbeltjes heb ik geen verklaring omdat het er meerdere zijn anders dan te roepen: METAALMOEIHEID, geintje!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:47 schreef Patroon het volgende:
Gaat om de fr3. De red wind alleen mee koersen ivm de banden die erom liggen.
Opvallend dat ze het zadel naar achteren zetten als de fiets te lang isquote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:05 schreef Levitas het volgende:
Omdat ik sinds dat ik mijn (tweedehands) fiets heb twijfel aan mijn zitpositie, ben ik net - eindelijk - maar eens naar de Giant Store geweest hierzo.
Op het eerste gezicht was er niks geks te zien aan de zitpositie, behalve dat de fiets te lang is. Ik zit "sportief" (diep), en dat verklaart de pijntjes in m`n schouderbladen & nek tijdens het fietsen. Meer kilometers maken, comfortabeler/ meer ontspannen worden en dat zou een heel stuk minder moeten worden. Aan de hoogte van het zadel en stuur is dus niks gedaan. Het zadel stond wel te ver naar voren, dus die is wat naar achter gezet.
Mocht ik serieuzer willen gaan fietsen (ik heb uitgelegd dat ik deze voor een kleine vergoeding gekocht heb om te checken of ik fietsen wel leuk vind), dan is me wel sterk aangeraden om een "fiets op maat" te gaan kopen, omdat deze dus te lang is.
Verder werd er gezegd dat de fiets er nog heel goed uit zag voor zijn leeftijd. Dus dat is dan weer mooi meegenomen, mocht ik de fiets ooit willen verkopen.
Ik zei dus ook meteen "Maar, dan kom ik dus nog verder te zitten?". Het antwoord daarop was dat ik voor m`n pedalen aan het trappen was.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Opvallend dat ze het zadel naar achteren zetten als de fiets te lang is
Maar het was dan geen optie om bv een kortere stuurpen te monteren? Of is die al heel kort?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:12 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ik zei dus ook meteen "Maar, dan kom ik dus nog verder te zitten?". Het antwoord daarop was dat ik voor m`n pedalen aan het trappen was.
Ik weet hier niet precies het fijne van, maar de FM zei dat het een oud systeem is en het heel lastig zou zijn om een kortere stuurpen te monteren, omdat deze amper te krijgen zijn. Het zou eventueel met een ander type/merk/systeem stuurpen kunnen, maar dat moet dan met adapters en dergelijken en dat doet hij liever niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar het was dan geen optie om bv een kortere stuurpen te monteren? Of is die al heel kort?
Dat was dus idd m'n planquote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:46 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou de winter op deze doorrijden en ondertussen kijken naar iets anders.
SPOILER: Deze vind ik echt té sexy!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Levitas op 20-08-2014 15:16:26 ]
Gewoon een nachtje binnen laten drogen tegen de verwarming aan?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:50 schreef Fretwork het volgende:
Ik wil vanavond mijn fiets boenen en PTFE-en (of welk werkwoord je er maar aan wil geven). Maar in tegenstelling tot de zomer is hij natuurlijk minder snel droog. Zou een fohn helpen?
Ik wil hem morgenochtend al meenemen in de treinquote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon een nachtje binnen laten drogen tegen de verwarming aan?
Een föhn lijkt me in ieder geval niet goed voor de lak en stickers die op je fiets zitten. Gewoon verwarming op een wat hoger standje zetten en dan is dat morgenvroeg zeker wel droog.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik wil hem morgenochtend al meenemen in de trein
Goed punt! Dan probeer ik het wel met de verwarming.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Een föhn lijkt me in ieder geval niet goed voor de lak en stickers die op je fiets zitten. Gewoon verwarming op een wat hoger standje zetten en dan is dat morgenvroeg zeker wel droog.
Ja vreemd. Op de velg is idd ook zo'n groef ontstaan en daarin zitten die pikjes. Zo'n 2-3 over de hele velg. Maar enkel in die groef.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lijk me ook niet helemaal lekker om met verschillende wielsets op dezelfde remblokken te rijden ivm met het inslijten van de blokken. Neem maar een vergrootglas en een sterke lamp dan vind je de vuiligheid waarschijnlijk wel in je blokken. Zo heb ik ooit eens een braam van een nieuwe Mavic, ja ik weet het, velg in een remblok gehad en dat werd een hele mooie ronde groef in de velg. Maar voor die bobbeltjes heb ik geen verklaring omdat het er meerdere zijn anders dan te roepen: METAALMOEIHEID, geintje!
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:50 schreef Fretwork het volgende:
Ik wil vanavond mijn fiets boenen en PTFE-en (of welk werkwoord je er maar aan wil geven). Maar in tegenstelling tot de zomer is hij natuurlijk minder snel droog. Zou een fohn helpen?
WTF WTF WTF. Ik weet niet of hoog in de Limburgse bergen de eerste nachtvorst al gemeten is, maar volgens de kalender is het nog gewoon zomer hoor, en de kachel al aan??? Dat wordt nog een zwaar najaar voor jullie (en jullie fietsen) als je het nou al zo moeilijk hebt!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon een nachtje binnen laten drogen tegen de verwarming aan?
Hoe staan je remblokjes gecentreerd, allebei de kanten even hoog, over de hele lengte van het blokje ongeveer 2 mm onder de bovenrand van de velg en een heel klein beetje toe-in?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja vreemd. Op de velg is idd ook zo'n groef ontstaan en daarin zitten die pikjes. Zo'n 2-3 over de hele velg. Maar enkel in die groef.
Door die pikjes ontstaat er ook een groef in het remblokjes waardoor, op de velg weer een strook niet geremd wordt, omdat daar geen remblokjes op komt...naja hoop dat je het begrijpt.
Zal er eens mee langs bij de fm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |