abonnement Unibet Coolblue
pi_6446252
Verslag twee daagjes Luxemburg.

Na allerlei spullen voor veel te veel geld aangeschaft te hebben moest het er toch echt maar van komen, een paar dagen hiken. Toevallig zag ik in de Op Pad een mooie route in Luxemburg staan die ook nog eens begon in Diekirch. Aangezien dat de plaats is waar we met onze vriendengroep voor het eerst op vakantie zijn gegaan en waar alles begonnen is waren we aan onze 'roots' verplicht te gaan Met drie man gingen we op weg.

Na ettelijke keren fout te zijn gereden (neem altijd een kaart mee, zelfs als je er al een keer naartoe bent gereden!) en bijna zonder benzine te hebben gezeten (op de Autoroute du Soleil zijn in de Belgische Ardennen absoluut geen tankstations te vinden ) Kwamen we dan eindelijk aan in Diekirch. Na onze auto bij het station te hebben geparkeerd (we zouden met de bus terug naar de auto gaan) begonnen we vol goede moed aan de tocht. Na een supersteil stuk door de weilanden de bossen in kwamen we een goedgemutste Luxemburgse opa tegen die wat leuke dingen vertelde over het gebied. Deze zijn we nog een aantal keren tegengekomen doordat wij wel sneller liepen, maar af en toe verkeerd liepen en dus terug moesten lopen en lange pauzes hielden.

De bossen waren echt schitterend. Herfstkleuren en mooie rotsformaties waren overal. We hadden gehoopt rond 18.00 uur in een dorpje wat te gaan eten, maar deze verzameling huizen mocht de naam gehucht niet eens dragen. Er was geen winkel (!), geen kerk (!!) en geen café/restaurant (!!!). Dat was dus een tegenvaller en het begon op dit moment ook nog eens flink te sauzen. Hier betaalde mijn uitgegeven geld zich wel terug: Mijn goretex jas hield me perfect droog en warm zonder klam te worden van het zweet.

Verder lopen naar het volgende dorp dan maar. Een supermooi pad langs een door een klein beekje uitgesleten 'gorge'. Probleem was dat het al aardig donker begon te worden en we nog geen slaapplek en eten hadden. Om 19.30 waren we in het volgende dorp, net op tijd want nu was het gewoon echt donker. De campings waren allemaal al gesloten dus we besloten wat rond te gaan vragen. Er bleek gelukkig een jeugdherberg te zijn (wel duur overigens: 15 euro). Na het eten (een ontzettend lekkere pizza) en een glaasje Diekirch bier (wat er flink inhakte na zo'n dag lopen ) snel terug naar de herberg en vroeg naar bed.

De 2e dag waren we al om half acht uit de veren (voor mij een unicum ). In de herberg ontbeten en weer snel onderweg. In Beaufort (waar we toen waren) was nog een mooie ruïne die we ook bezichtigd hebben. Uiteraard nog enkele foto's gemaakt met ons hangend in de verschillende folterwerktuigen die er in de martelkamer stonden opgesteld Daarna vervolgden we onze weg langs een ontzettend mooie beek. Vergelijkingen met landschappen uit Lord of the Rings zijn zeker gemaakt onderweg, zo'n sprookjesachtige sfeer hing er. In dat dal kwamen we ook bij een waterval, daar meteen even de waterdichtheid van de schoenen getest om wat mooie plaatjes te schieten.


Juist toen we weer in 't open veld kwamen begon het weer ontzettend hard te regenen. Toen we eenmaal de beschutting van een overhangende rots bereikt hadden zijn we daar maar meteen wat thee gaan zetten. Da's echt genieten, lekker droog en met een prachtig uitzicht even pauzeren. Na een flink eind verderlopen kwamen bij de bekende 'Gorges du Loup', maar dit viel erg tegen in vergelijking met de dingen die we eerder gezien hadden. Inmiddels begon iedereen toch wat plekjes op z'n voeten te voelen maar gelukkig waren we bijna bij eindbestemming Echternach.

't Laatste gedeelte van de route was echter 't zwaarts. Na ons laatste Kodak-moment was het alleen maar dalen wat een ontzettende aanslag op je bovenbenen is. In Echternach hoopten we nog wat te kunnen eten, na 10 restaurants die óf te duur óf gesloten waren kwamen we eindelijk bij een mooie tent. Drie gangen voor 8 euro nogwat...geen geld. We waren precies optijd klaar voor de bus terug naar Diekirch en daar aangekomen deden we zo snel mogelijk onze schoenen uit, nog ff goedkoop tanken in Luxemburg en onze toch zat erop.

Hoop dat jullie dit verslag leuk vonden! Over dit soort tochten wordt weinig geschreven op fok!.

PS De foto's zijn niet door mij gemaakt. Kijk op http://www.pbase.com/ludo_verhoeven/luxembourg voor meer foto's.

[Dit bericht is gewijzigd door Lortnoc op 24-10-2002 14:47]

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  donderdag 24 oktober 2002 @ 14:34:45 #2
23441 F1-dude
POWDER SNOW RULEZ
pi_6446297
De titel vatte ik toch iets anders op en vond 't wel redlijk knap...2 dagen pffff...
Tip of the day: Don't eat yellow snow.
pi_6446298
Jammer van de rode kruisjes, want de foto's op je eigen site zijn best heel mooi. Verder een leuk verslag. En wandelen is idd heel leuk in dit soort omgevingen. Zelfs als het weer een beetje tegen zit.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_6446418
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 14:34 schreef Lucille het volgende:
Jammer van de rode kruisjes, want de foto's op je eigen site zijn best heel mooi. Verder een leuk verslag. En wandelen is idd heel leuk in dit soort omgevingen. Zelfs als het weer een beetje tegen zit.
In de preview zaten geen kruisjes, zullen toen nog wel in de cache hebben gezeten. Ik zal kijken of ik ze ergens anders kan hosten.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_6446479
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 14:41 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

In de preview zaten geen kruisjes, zullen toen nog wel in de cache hebben gezeten. Ik zal kijken of ik ze ergens anders kan hosten.


In je code staan urls met foute verwijzingen (zo te zien een upload directory) terwijl op je eigen site urls staan als:
http://mikulu.image.pbase.com/u/ludo_verhoeven/small/193403.001.jpg
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_6446505
http://jjj.image.pbase.com/u/ludo_verhoeven/upload/193405.003.jpg is zo'n voorbeeld. Machine naam klopt denk ik niet en ook de upload dir is denk ik fout.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_6446528
Leuk verslag!
Lijkt me wel zwaar zoveel lopen, ik zou het niet kunnen denk ik.

Ik zie ook niet wat er met de foto's fout is gegaan.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6446580
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 14:44 schreef Lucille het volgende:

[..]

In je code staan urls met foute verwijzingen (zo te zien een upload directory) terwijl op je eigen site urls staan als:
http://mikulu.image.pbase.com/u/ludo_verhoeven/small/193403.001.jpg


Heb het gefixt. Het is trouwens niet mijn eigen site. Het zijn foto's die ik tegenkwam op zoek naar info over het gebied. Eigen foto's moeten nog ontwikkeld worden. Bedankt voor de hulp!
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  donderdag 24 oktober 2002 @ 21:01:31 #9
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_6452548
Mooie foto's, het lijkt alleen alsof er wat teveel contrasyt inzit ofzo. Of was het werkelijk zo felgekleurd?
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')