Je had ook ff kunnen wachten dan had ik 'm geopendquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:03 schreef Elvi het volgende:
Ah fak ik had lapo
Kan iemand een leuke banner ofzo maken? De OP is wel heel triest nu.
Jaja ongeduldig dit dat...quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:03 schreef Fylax het volgende:
[..]
Je had ook ff kunnen wachten dan had ik 'm geopend
Prima.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:09 schreef Elvi het volgende:
[..]
Jaja ongeduldig dit dat...
Zo is het toch wel wat beter?
Story progression is dat het leven van sims in de buurt waar je niet mee speelt ook verder gaat. Dus dat ze bijvoorbeeld kinderen krijgen. Zonder story progression staat hun leven stil. Als je met meerdere generaties verder speelt, dus een kind krijgt en daar weer mee verder gaat en dan weer met het kind daarvan en er is geen story progression, dan is jouw kind op een bepaald moment het enige kind in de buurt is niet leuk.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:06 schreef Frag_adder het volgende:
Bij de meeste heb je een goed punt. Story progression snap ik niet maar dat licht wellicht aan mij. Bij the sims heb je nooit een verhaal gehad toch?
In dat geval kan ik mij wel voorstellen dat jij nog best enthousiast bent.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:34 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Dit is behoorlijk kort door de bocht. De gameplay veranderd, het uiterlijk veranderd, het is net zoals TS2 en TS3 waren ten opzichte van elkaar. Een basisspel is altijd kaal. Wacht gewoon de daadwerkelijk release af voor je een oordeel en een keuze maakt. En misschien zijn de veranderingen niet passend voor je, dan koop je het spel niet..
Ik vind het meteen kunnen laden van CC een grote improvement. Nu moet je spel afsluiten, opzoeken, downloaden, unzippen, installeren, spel opstarten en dan pas gebruiken. Ik vind de emoties wel leuk, ik vind het bouwen een grote verbetering, omdat ik het spel meer gericht speel op de poppetjes en niet op het bouwen. De nieuwe manier waarop een Sim gemaakt wordt is specifieker en tof. Zolang je het niet zelf gespeeld hebt kan je moeilijk zien welke nieuwe dingen zijn toegevoegd. Meningen verschillen, maar baseer het dan wel op goede reviews of overzichtelijke gameplays op YT (die zijn ook nog schaars). Ik ga het ook niet meteen kopen, maar ik hou wel de ervaringen in de gaten van mensen die dat wel doen.
En ja EA melkt uit, maar dat wisten we toch allang, dat is al vanaf TS1 zo.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:15 schreef Fylax het volgende:
En het The Sims 4 topic is nu een reeks.
Ik weet niet... ik krijg lichtelijk de indruk dat jij niet zo veel met die emoties hebtquote:Op maandag 18 augustus 2014 19:19 schreef Danny het volgende:
[..]
premium abonnement
en emoties
en gekke loopjes
en CAS is 'beter'
en emoties
en BUILD is 'beter'
en je kunt je doodschrikken of doodlachen
en emoties!!
en de mogelijkheid al die ontbrekende dingen aan je te verkopen
en emoties!!!!
Aan de ene kant twijfel ik heel erg omdat ik een Sims speler van het eerste uur ben. Aan de andere kant kocht ik Simcity blind vanwege het feit dat ik simcity speler van het eerste uur was. Simcity stelde niet alleen teleur maar hielp imo de hele franchise om zeep en ik vrees met grote vrezen dat datzelfde nu met de Sims gaat gebeuren. Ik twijfel dus nog heel erg of TS4 wel of niet wordt aangeschaft. Hoe dan ook wacht ik eerst de eerste reviews e.d. af. Pre-orderen of direct bij release kopen doe ik niet meer. Zéker niet bij EA.
Helemaal niks. Wat ik al zeg, ik speel vooral in speed 3 en al die emotiedingen ga ik weinig van zien. Maar zelfs al zou blijken dat het fantastisch is, dan nog vraag ik me af of het het verdwijnen van 80+ andere dingen goedmaakt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:25 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik weet niet... ik krijg lichtelijk de indruk dat jij niet zo veel met die emoties hebt
Ook op speed 3 maak je gebruik van de bestaande emoties, je ziet ze misschien minder, maar als iemand inspired is en je doel is muzikant oid, dan zijn dat de momenten dat je extra gaat investeren in muziek leren ipv misschien andere behoeftes van je sim voorzien. Op die manier gebruik je nog steeds de emoties om op een effectieve manier, met de hoge snelheid, je doelen te bereiken.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:28 schreef Danny het volgende:
[..]
Helemaal niks. Wat ik al zeg, ik speel vooral in speed 3 en al die emotiedingen ga ik weinig van zien. Maar zelfs al zou blijken dat het fantastisch is, dan nog vraag ik me af of het het verdwijnen van 80+ andere dingen goedmaakt.
Ik speel ook vooral in snelheid drie, maar denk alsnog wel gebruik te maken van de emoties om mijn doelen, sneller en effectiever te behalen. Het is dan ook een strategie om de emoties zo te krijgen dat je effectief kan spelen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:14 schreef Naamah het volgende:
[..]
Story progression is dat het leven van sims in de buurt waar je niet mee speelt ook verder gaat. Dus dat ze bijvoorbeeld kinderen krijgen. Zonder story progression staat hun leven stil. Als je met meerdere generaties verder speelt, dus een kind krijgt en daar weer mee verder gaat en dan weer met het kind daarvan en er is geen story progression, dan is jouw kind op een bepaald moment het enige kind in de buurt is niet leuk.
Ik vraag me af hoe EA het spel eigenlijk bedoeld heeft, want er zijn meerdere manieren om het te spelen. Er zijn mensen die vooral bouwen en waarbij het spelen op de tweede plaats komt, er zijn mensen die spelen zoals in de demo (ingezoomd, alles op snelheid 1) en er zijn mensen die er vooral op snelheid 3 doorheen zoeven en waarvoor de lol vooral zit in het spel efficiënt spelen en uitdagingen die ze zichzelf stellen volbrengen. Ik ben vooral het laatste type
Ik zou scenario's trouwens ook best wel leuk vinden, bedacht ik net Zoals je by Rollercoaster Tycoon hebt en zo.
Ik weet niet precies hoe het werkt met CC van EA zelf straks, dus dat zou best kunnen, maar zolang het geen store content is maar content van bijvoorbeeld mensen zoals jij die wel alle tijd besteden aan het bouwen van een tof huis. Vervolgens die hun huis uploaden naar de CC-marketplace, vind ik dat erg handigquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:24 schreef Forbry het volgende:
[..]
In dat geval kan ik mij wel voorstellen dat jij nog best enthousiast bent.
Direct inladen van CC heeft denk ik alleen betrekking op EA/Maxis-CC...
Sorry, ik bracht het onvolledig. Bedoel CC van Maxis/EA zelf, maar ook vanaf een CC-marketplace idd. Alleen ik denk dus niet dat je CC die op alle andere weet-ik-hoeveel-andere-sites op die manier zal kunnen inladen... maar ja, afwachten...quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:41 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het werkt met CC van EA zelf straks, dus dat zou best kunnen, maar zolang het geen store content is maar content van bijvoorbeeld mensen zoals jij die wel alle tijd besteden aan het bouwen van een tof huis. Vervolgens die hun huis uploaden naar de CC-marketplace, vind ik dat erg handig
Nee, dat denk ik ook niet, EA is behoorlijk gericht op vooral faciliteren van eigen vriendjes. Dus voor mn Praline Sims addiction moet ik mogelijk gewoon nog omslachtig aan t werkquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:50 schreef Forbry het volgende:
[..]
Sorry, ik bracht het onvolledig. Bedoel CC van Maxis/EA zelf, maar ook vanaf een CC-marketplace idd. Alleen ik denk dus niet dat je CC die op alle andere weet-ik-hoeveel-andere-sites op die manier zal kunnen inladen... maar ja, afwachten...
Mja, als ik muziek wil spelen doe ik dat op het moment dat ik dat wil, en niet wanneer het spel mij min of meer probeert te pushen dat te doen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:36 schreef Lyssa het volgende:
Ook op speed 3 maak je gebruik van de bestaande emoties, je ziet ze misschien minder, maar als iemand inspired is en je doel is muzikant oid, dan zijn dat de momenten dat je extra gaat investeren in muziek leren ipv misschien andere behoeftes van je sim voorzien. Op die manier gebruik je nog steeds de emoties om op een effectieve manier, met de hoge snelheid, je doelen te bereiken.
In een van de gameplayvideo's zag ik dat iemand als karaktereigenschap had 'hates children'. Bij een gesprek met zijn eigen broertje (geloof ik) schoot hij meteen compleet in het rood. Daar is toch geen zak aan?quote:Ik speel ook vooral in snelheid drie, maar denk alsnog wel gebruik te maken van de emoties om mijn doelen, sneller en effectiever te behalen. Het is dan ook een strategie om de emoties zo te krijgen dat je effectief kan spelen.
Ik denk dat er meer mensen teleurgesteld gaan zijn dan tevreden. Maar goed, dat is speculeren en dat moet je op de beurs doen.quote:En ik denk dat EA alle soorten spelers in gedachten heeft, er zijn ook niet voor niets veranderingen in bouwen geweest. Helaas wijken de speelstijlen dusdanig van elkaar af dat je niet iedereen kan pleasen met bepaalde verbeteringen en dan maken ze keuzes. Die kan leuk vinden of niet.
Lijkt mij geen zak aan. Ik wil mijn sim bouwen, een huis bouwen, dat huis inrichten en dan spelen. Doorgaans houdt dat in dat ik snel rijk probeer te worden, maar soms probeer ik ook zo snel mogelijk kinderen te krijgen of zoveel mogelijk ruzie te maken. Voorheen had ik dat zelf in de hand. Nu ben ik afhankelijk van de emotie van mijn sim en bepaalt het spel in zekere mate wat ik wel en niet kan doen op elk moment. Dat en de kleinere lots, minder bouwmogelijkheden (geen kelders, geen zwembaden) en minder handige items (trash compactor, vaatwasser) e.d.quote:Een scenario is feitelijk als je een bestaande familie gaat spelen, die hebben vaak in de bio een soort doel, alleen verder niet formeel vastgelegd. Zou dat best leuk zijn, dat je iets kan unlocken door zo'n scenario te spelen
Minder omslachtig dan voorheen als het goed is, aangezien er een 'mods' folder is waar alles in kan en EA voor modders tools en info levert om te zorgen dat hun content geen conflicten levert of gaat leveren met base content en expansion packs. Dat is iets dat wél weer verbeterd is tov TS1,2 en 3quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:54 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook niet, EA is behoorlijk gericht op vooral faciliteren van eigen vriendjes. Dus voor mn Praline Sims addiction moet ik mogelijk gewoon nog omslachtig aan t werk
Klopt, maar dan kies je die eigenschap toch ook niet? Ik zou die in ieder geval niet voor mijn Sims kiezen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:01 schreef Danny het volgende:
In een van de gameplayvideo's zag ik dat iemand als karaktereigenschap had 'hates children'. Bij een gesprek met zijn eigen broertje (geloof ik) schoot hij meteen compleet in het rood. Daar is toch geen zak aan?
Voor andere eigenschappen gelden dan weer andere dingen. Punt is dat de emotionele staat van mijn sim van invloed is op wat ik wel en niet kan doen binnen de game op dat moment. En dat haalt het hele idee van een sandbox game onderuit.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:03 schreef Fylax het volgende:
[..]
Klopt, maar dan kies je die eigenschap toch ook niet? Ik zou die in ieder geval niet voor mijn Sims kiezen.
Ja, daar geef ik je wel gelijk in.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:04 schreef Danny het volgende:
[..]
Voor andere eigenschappen gelden dan weer andere dingen. Punt is dat de emotionele staat van mijn sim van invloed is op wat ik wel en niet kan doen binnen de game op dat moment. En dat haalt het hele idee van een sandbox game onderuit.
Geen gedoe meer met een launcher?quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:02 schreef Danny het volgende:
[..]
Minder omslachtig dan voorheen als het goed is, aangezien er een 'mods' folder is waar alles in kan en EA voor modders tools en info levert om te zorgen dat hun content geen conflicten levert of gaat leveren met base content en expansion packs. Dat is iets dat wél weer verbeterd is tov TS1,2 en 3
Je hoeft niet meer via de launcher eerst shit te importeren nee. Gewoon in de mods folder gooien en het spel starten.quote:
Weer terug naar TS2 dus? Zeer zeker goed nieuws dit!quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:06 schreef Danny het volgende:
[..]
Je hoeft niet meer via de launcher eerst shit te importeren nee. Gewoon in de mods folder gooien en het spel starten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |