abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_145845305
quote:
17s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:06 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Vervelend he? Door die roodhuid lijkt het ook zo geïrriteerd op dat moent terwijl het best meevalt. Maar ja, ik kan het dan gelukkig wel weer makkelijker camoufleren.

Hoe lang ben je nu bezig?
Nog een andere tip: hang buiten een spiegel op. In de badkamer met tl-licht kijken lijkt het misschien niet zo rood als dat het in werkelijkheid wel is :P En ja, als mijn gezicht echt gewoon 'naturel' is dus geen vage rode kleur dan zie je enkel misschien drie puistjes zitten wat ieder normaal mens ook weleens heeft. Nu heb ik zo'n rode kop dat je denkt dat het puistjes zijn en de boel geïnfecteerd is maar dat is dus helemaal niet het geval.

Ik gebruik geen Roaccutane, dat is de grap. De dokter vindt het niet te erg daarvoor. En dat klopt ook wel want het is echt al stuk minder dan voorgaande jaren en op mijn rug gaat het nu ook langzaam weg, dus als ik dat spul zal gebruiken gaat het alleen maar erger worden. Waarschijnlijk omdat ik veel water drink en sport waardoor de poriën opengaan en het vuil verdwijnt en ik zwem iedere week, dus chloor werkt ook goed. Mijn broer heeft het wel gebruikt en daar is het ook wel echt weg maar hij heeft toch nog van die lelijke vlekken/littekens overgehouden dus echt 'schoon' is de huid niet.

Gebruik iedere dag wasgel en dagcrème, en 's avonds zo'n peelingscrub en daarna nachtcrème. Ik gebruik deze lijn uit Duitsland: http://www.dm.de/de_homep(...)_clear_unreine_haut/ zacht prijsje en toch de juiste ingrediënten maar niet zo agressief als Clearasil.

Mijn huisarts raadde wel een potje Dalacin aan, en die is nu na paar maanden op (anti-biotica) maar daar merkte ik niet echt verbetering van hoor, merk veel meer van de lijn hierboven en als je dat dus paar maanden gebruikt iedere dag wordt je huid langzaam vernieuwd.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 10:47:44 #127
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145845447
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:43 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nog een andere tip: hang buiten een spiegel op. In de badkamer met tl-licht kijken lijkt het misschien niet zo rood als dat het in werkelijkheid wel is :P En ja, als mijn gezicht echt gewoon 'naturel' is dus geen vage rode kleur dan zie je enkel misschien drie puistjes zitten wat ieder normaal mens ook weleens heeft. Nu heb ik zo'n rode kop dat je denkt dat het puistjes zijn en de boel geïnfecteerd is maar dat is dus helemaal niet het geval.

Ik gebruik geen Roaccutane, dat is de grap. De dokter vindt het niet te erg daarvoor. En dat klopt ook wel want het is echt al stuk minder dan voorgaande jaren en op mijn rug gaat het nu ook langzaam weg, dus als ik dat spul zal gebruiken gaat het alleen maar erger worden. Waarschijnlijk omdat ik veel water drink en sport waardoor de poriën opengaan en het vuil verdwijnt en ik zwem iedere week, dus chloor werkt ook goed. Mijn broer heeft het wel gebruikt en daar is het ook wel echt weg maar hij heeft toch nog van die lelijke vlekken/littekens overgehouden dus echt 'schoon' is de huid niet.

Gebruik iedere dag wasgel en dagcrème, en 's avonds zo'n peelingscrub en daarna nachtcrème. Ik gebruik deze lijn uit Duitsland: http://www.dm.de/de_homep(...)_clear_unreine_haut/ zacht prijsje en toch de juiste ingrediënten maar niet zo agressief als Clearasil.

Mijn huisarts raadde wel een potje Dalacin aan, en die is nu na paar maanden op (anti-biotica) maar daar merkte ik niet echt verbetering van hoor, merk veel meer van de lijn hierboven en als je dat dus paar maanden gebruikt iedere dag wordt je huid langzaam vernieuwd.
Ik kijk in 3 verschillende spiegels/lichtbronnen voordat ik de deur uitstap ;).

Fijn dat je baat hebt bij "gewone" producten :). Ik ben eel gelukkig dat ik wel roa kreeg want het werd echt echt niet beter.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145845611
quote:
17s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:47 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik kijk in 3 verschillende spiegels/lichtbronnen voordat ik de deur uitstap ;).

Fijn dat je baat hebt bij "gewone" producten :). Ik ben eel gelukkig dat ik wel roa kreeg want het werd echt echt niet beter.
Nou ja, ik baalde er ook wel van want bij iedereen werkt het wel goed. Maar als ik nu foto's van precies een jaar geleden bekijk is het wel echt flink minder dus de gewone producten lijken het werk wel te doen, maar het gaat wel een stuk langzamer dan zo'n kuur. Je moet het echt een paar maanden iedere dag smeren voordat je enig effect merkt.

Ik kijk in het voorjaar gewoon hoe mijn huid er aan toe is want veel puistjes heb ik dus niet. Nu gewoon een knalrode huid al paar weken. Misschien dat ik binnenkort wel stop met al die producten als ze op zijn en kijk of het dan juist minder of erger wordt. Je huid wilt ook af en toe rust :)
  donderdag 23 oktober 2014 @ 10:57:16 #129
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145845686
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:54 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nou ja, ik baalde er ook wel van want bij iedereen werkt het wel goed. Maar als ik nu foto's van precies een jaar geleden bekijk is het wel echt flink minder dus de gewone producten lijken het werk wel te doen, maar het gaat wel een stuk langzamer dan zo'n kuur. Je moet het echt een paar maanden iedere dag smeren voordat je enig effect merkt.

Ik kijk in het voorjaar gewoon hoe mijn huid er aan toe is want veel puistjes heb ik dus niet. Nu gewoon een knalrode huid al paar weken. Misschien dat ik binnenkort wel stop met al die producten als ze op zijn en kijk of het dan juist minder of erger wordt. Je huid wilt ook af en toe rust :)
Tsjaa als het al zo rood wordt van "reguliere" producten, dan is het misschien toch irriterender of agressiever dan nodig.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145845895
Ik gebruik het eigenlijk voor Acne op mijn kruin, ik heb het niet echt in mijn gezicht. Ik wel last een rode huid daar maar niet in mijn gezicht. Mijn gezicht is wel erg droog en schraal.

Ik moet totaal 6 maand kuren met 40mg per dag. Heb er nu een maand of 3 opzitten.
pi_145846134
quote:
17s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:57 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Tsjaa als het al zo rood wordt van "reguliere" producten, dan is het misschien toch irriterender of agressiever dan nodig.
Op mijn rug smeer ik al weken niks meer en daar is de roodheid gewoon weg afgezien van een paar rode plekken uiteraard en is mijn normale huidskleur dus weer terug. Maar op mijn gezicht is het juist omgekeerd :P Knalrood maar als ik met hand voel zijn er gewoon geen puistjes meer. Nog kleine 2 weken en dan zijn mijn producten op en stop ik er ff mee en hopelijk heb ik ze niet meer nodig :P

Normaal zat mijn slaapshirt iedere morgen onder de bloedvlekken van opengesprongen puistjes, maar laatste weken kijk ik iedere dag verbaasd dat mijn shirt gewoon schoon is gebleven :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Deezertje op 23-10-2014 11:21:30 ]
pi_145918567
Karma strikes again. Gisteren met geen noemenswaardige puistjes naar bed gegaan. Vanmorgen wakker geworden met een naast wenkbrauw en een pal op/onder mijn lip. Allemaal pal in het zicht dus en ook meteen witte kop erop. :( Vaak dezelfde plekken. Schoon bed, kussen etc. En niks zoets gegeten laatse dagen.. Dus waar het vandaan komt, geen idee.
pi_145924831
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 11:17 schreef Deezertje het volgende:
Dus waar het vandaan komt, geen idee.
De acnefee, die trut!

Ik heb het toen ik mijn derm het laatste sprak gehad over kussenslopen vervangen, eten dat invloed heeft etc. Hij was behoorlijk stellig hierover, als je hetzelfde doet en laat als mensen zonder acne dan heeft dit soort zaken geen invloed. Hij schrijft dan ook vrij snel roaccutane voor omdat dit het enige medicijn is wat echt de oorzaak aanpakt.

Ikzelf ben nu een jaar klaar met mijn roa-kuur en merk dat mijn huid nog steeds dikker en helaas ook vetter wordt. Krijg zo nu en dan een heel klein puistje terug, hopen dat het daarbij blijft.

Succes iedereen die aan medicatie zit!
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:17:41 #134
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_145926022
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:35 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

De acnefee, die trut!

Ik heb het toen ik mijn derm het laatste sprak gehad over kussenslopen vervangen, eten dat invloed heeft etc. Hij was behoorlijk stellig hierover, als je hetzelfde doet en laat als mensen zonder acne dan heeft dit soort zaken geen invloed. Hij schrijft dan ook vrij snel roaccutane voor omdat dit het enige medicijn is wat echt de oorzaak aanpakt.

Ikzelf ben nu een jaar klaar met mijn roa-kuur en merk dat mijn huid nog steeds dikker en helaas ook vetter wordt. Krijg zo nu en dan een heel klein puistje terug, hopen dat het daarbij blijft.

Succes iedereen die aan medicatie zit!
Maar het kan toch ook gewoon zijn dat mensen met acne veel gevoeliger zijn voor zulke dingen?
pi_145926119
Even gegoogled op 'puisjtes op lip':

quote:
5. Vermijd Rookvrije en verwijderd houden van cafeïne producten en dranken.
Lol! Kan je serieus puistjes krijgen van koffie en thee drinken? Had ik dat ff eerder moeten weten.. vandaag al 2 thee en 3 koffie op :')
pi_145926202
Het is ook maar net waar je gevoelig voor bent. De een kan er tegen en de ander niet.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:08:56 #137
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145939306
Auw auw auw... M'n gezicht doet ZO'N zeer nu ;(. Allemaal puistjes die keipijn doen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145942119
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:17 schreef Purrrp het volgende:

[..]

Maar het kan toch ook gewoon zijn dat mensen met acne veel gevoeliger zijn voor zulke dingen?
Ja, ik ben dus geen expert maar het verband tussen eten/drinken en acne is volgens mijn dermatoloog niet herhaalbaar significant aangetoond.
  zondag 26 oktober 2014 @ 11:54:46 #139
279894 winka
There is no place like home..
pi_145953187
Ik wil in het kort even mijn ervaringen met dit medicijn delen :)

Het is alweer een jaar of tien geleden dat ik Roaccutane heb gebruikt. Ik was 25 jaar en zat sinds mijn achttiende onder de acne. De dermatoloog raadde daarom dus dit spul aan.

Het hielp, maar ik had meer het idee dat het symptoombestrijdend werkte. Daarnaast zat het mij niet lekker dat ik zooi slikte. Alleen al dat je een je een document moet ondertekenen dat je niet zwanger zult worden tijdens het gebruik ervan. Daarnaast kreeg ik ook last van allerlei bijwerkingen.

Ik ben er dus mee gestopt. En al mijn huidproblemen kwamen weer terug en de bij (na)werkingen bleven.. Ik heb er jarenlang weinig tegen gedaan (op huidtherapie na) uit schaamte en smeerde er liever een laag make-up overheen.

Tot ik op een gegeven moment ontdekte wat voor invloed voeding op mijn huid had. Het is een heel proces geweest om erachter te komen wat het beste voor mij werkt. De enige manier voor mij om een gave huid te hebben is om zo puur mogelijk te eten en geen bewerkt voedsel t gebruiken. Ik eet dus geen chemische toevoegingen. Daarnaast eet ik geen vlees, geen zuivel, geen granen, geen suikers, drink ik geen koffie, alocohol enz. Wel eet ik een paar keer per week vis. En ja, zonder dit zijn er alsnog oneindig veel mogelijkheden om gevarieerd en lekker te eten.Het is ongelofelijk wat dit doet met mijn huid en met mijn hele psyche en fysiek. Ik kan er een boek over schrijven :)

Dit is uiteraard wat voor mij werkt. Ik zeg niet dat iedereen zo zou moeten eten, want ieder persoon heeft weer wat anders nodig op het gebied van voeding. En misschien is het svoor heel veel van jullie niet de manier om van de acne af te komen. Toch zou ik de invloed voeding niet onderschatten :)

Ik ben nu 36 en eindelijk begint mijn huid te helen *O*
pi_145953708
Ik slik nu in mijn derde maand en heb ineens keiveel acne bij mijn kin en wangen. Ik heb de dosering laten verhogen van 20 mg naar 40mg, nog steeds geen resultaat. Overigens heb ik los van de droge lippen na geen bijwerkingen gehad. Ik ga advies van 't bovenstaande post volgen en even 1 week zonder suikers of triggerproducten eten. Eens kijken hoe het dan gaat :) of anders laat ik het weer verhogen of ben ik gewoon gek? 8)7 8)7
pi_145953863
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:54 schreef winka het volgende:
Tot ik op een gegeven moment ontdekte wat voor invloed voeding op mijn huid had. Het is een heel proces geweest om erachter te komen wat het beste voor mij werkt. De enige manier voor mij om een gave huid te hebben is om zo puur mogelijk te eten en geen bewerkt voedsel t gebruiken. Ik eet dus geen chemische toevoegingen. Daarnaast eet ik geen vlees, geen zuivel, geen granen, geen suikers, drink ik geen koffie, alocohol enz. Wel eet ik een paar keer per week vis. En ja, zonder dit zijn er alsnog oneindig veel mogelijkheden om gevarieerd en lekker te eten.Het is ongelofelijk wat dit doet met mijn huid en met mijn hele psyche en fysiek. Ik kan er een boek over schrijven
Respect, maar ik zal dat echt niet kunnen. Koffie, thee drink ik gewoon zonder melk en suiker dus dan is het al minder erg. Zuivel eet ik niet veel op eens in de twee/drie dagen een schaaltje vla en 4-5x per week havermout met halfvolle melk uit de magnetron. Vlees eet ik ook zowat iedere avond, zonder vlees vind ik er echt geen ruk aan. Koekjes, chips en chocolade eet ik al een stuk minder maar daar is het echt heel moeilijk te zeggen of dat nou acnéversterkend is, want ene keer geen puistjes en de volgende keer 4 tegelijk...
  zondag 26 oktober 2014 @ 16:03:02 #142
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145960870
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:21 schreef koekii het volgende:
Ik slik nu in mijn derde maand en heb ineens keiveel acne bij mijn kin en wangen. Ik heb de dosering laten verhogen van 20 mg naar 40mg, nog steeds geen resultaat. Overigens heb ik los van de droge lippen na geen bijwerkingen gehad. Ik ga advies van 't bovenstaande post volgen en even 1 week zonder suikers of triggerproducten eten. Eens kijken hoe het dan gaat :) of anders laat ik het weer verhogen of ben ik gewoon gek? 8)7 8)7
Wanneer heb je de dosis laten verhogen? Kan zijn dat het een extra boost geeft en daardoor er weer meer uitkomt nu?

Overigens ben je er met 1 week geen suiker nog niet volgens mij, je bent alleen al een dag of 4 aan het afkicken. En geen suikers is volgens mij echt niet makkelijk..
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 27 oktober 2014 @ 00:03:53 #143
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_145982261
Voor mijn lippen gebruik ik Purol, vet ze dagelijks goed in, werkt wat beter dan Vaseline heb ik het gevoel. Wel heb ik een enorme hekel aan de vette, ingesmeerde lippen.

Welk ander middeltje dan Purol/Vaseline gebruiken jullie om de lippen te genezen? Ben zelf opzoek naar iets dat niet of minder vettig is en goed geneest. Vind het er altijd zo vreemd uit zien een jongen met vette, ingesmeerde lippen. :z
  maandag 27 oktober 2014 @ 09:15:36 #144
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145986106
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 00:03 schreef Paksoi het volgende:
Voor mijn lippen gebruik ik Purol, vet ze dagelijks goed in, werkt wat beter dan Vaseline heb ik het gevoel. Wel heb ik een enorme hekel aan de vette, ingesmeerde lippen.

Welk ander middeltje dan Purol/Vaseline gebruiken jullie om de lippen te genezen? Ben zelf opzoek naar iets dat niet of minder vettig is en goed geneest. Vind het er altijd zo vreemd uit zien een jongen met vette, ingesmeerde lippen. :z
Ik gebruik Eos lipbalms maar die zijn wel wat vrouwelijk :P. Pure Vaseline doet inderdaad helemaal niets voor je lippen anders dan beschermen tegen invloeden van buitenaf.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145987843
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:21 schreef koekii het volgende:
Ik slik nu in mijn derde maand en heb ineens keiveel acne bij mijn kin en wangen. Ik heb de dosering laten verhogen van 20 mg naar 40mg, nog steeds geen resultaat. Overigens heb ik los van de droge lippen na geen bijwerkingen gehad. Ik ga advies van 't bovenstaande post volgen en even 1 week zonder suikers of triggerproducten eten. Eens kijken hoe het dan gaat :) of anders laat ik het weer verhogen of ben ik gewoon gek? 8)7 8)7
Heb je niet toevallig net geschoren en dat het daar van komt?

@paksoi overdag smeer ik gewoon in met Nivea creme(zon blauw blikje) en 's avonds gooi ik mn lippen vol met eucerin aquaphor(tegen gebarsten en gebroken lippen). Werkt in principe prima, maar de helft van de tijd denk ik er niet aan om mijn lippen in te smeren en is het de dag erna weer feest *O*
pi_145997753
quote:
17s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:03 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Wanneer heb je de dosis laten verhogen? Kan zijn dat het een extra boost geeft en daardoor er weer meer uitkomt nu?

Overigens ben je er met 1 week geen suiker nog niet volgens mij, je bent alleen al een dag of 4 aan het afkicken. En geen suikers is volgens mij echt niet makkelijk..
Ik geloof zo'n twee weken geleden. Het is tussentijds wel erger geworden. Of moet ik het eerst maar gaan afwachten? :)
  maandag 27 oktober 2014 @ 15:55:20 #147
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145997863
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:52 schreef koekii het volgende:

[..]

Ik geloof zo'n twee weken geleden. Het is tussentijds wel erger geworden. Of moet ik het eerst maar gaan afwachten? :)
Ik zou inderdaad toch even afwachten, aangezien veel mensen toch wel eerst verergering merken en dan pas verbetering.

Kan best zijn dat het gewoon wat langer duurt voor het aanslaat?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145997894
quote:
11s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:28 schreef timmert26 het volgende:

[..]

Heb je niet toevallig net geschoren en dat het daar van komt?

Ik ben een vrouw. Mijn acne werdt ineens drie weken geleden verergerd. Niet opzich zoveel maar toch nog wel wat.
pi_145998004
quote:
17s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:55 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad toch even afwachten, aangezien veel mensen toch wel eerst verergering merken en dan pas verbetering.

Kan best zijn dat het gewoon wat langer duurt voor het aanslaat?
Je hebt gelijk. De eerste twee maanden was ik zelfs acne vrij en dan met de terugkerende acne is het toch wel heftig voor mij geworden. Ik moet gewoon geduld tonen.
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:44:24 #150
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_146003742
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:59 schreef koekii het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. De eerste twee maanden was ik zelfs acne vrij en dan met de terugkerende acne is het toch wel heftig voor mij geworden. Ik moet gewoon geduld tonen.
:* het is klote, maar grote kans dat het uiteindelijk wel oplevert waar je op hoopt :*.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')