abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:27:12 #1
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_143553347
Ik zie in mijn sportschool (basic fit ergens in de omgeving van Groningen) steeds dappere mannen de op de spin apparaten de alpen trotseren.
Hoe werkt dit precies?
Kun je dan echt zien hoe lang je erover doet om alpe dhuez te beklimmen? Of is het gewoon een beetje fietsen terwijl je een filmpje van de alpen ziet?
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_143553811
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:27 schreef jantjevertonghen het volgende:
Ik zie in mijn sportschool (basic fit ergens in de omgeving van Groningen) steeds dappere mannen de op de spin apparaten de alpen trotseren.
Hoe werkt dit precies?
Kun je dan echt zien hoe lang je erover doet om alpe dhuez te beklimmen? Of is het gewoon een beetje fietsen terwijl je een filmpje van de alpen ziet?
Dat laatste als het normale spinningfietsen betreft. Bij electronisch aangestuurde fietsen is het mogelijk de electronisch aangestuurde rem te koppelen aan de "helling" van de berg.
Tacx heeft bijvoorbeeld zo'n systeem.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:39:57 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_143553835
De weerstand van de rollen wordt aangepast aan de hellingshoek van de A 'd H zoals die op dat moment getoond wordt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_143553999
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:39 schreef mvdejong het volgende:
De weerstand van de rollen wordt aangepast aan de hellingshoek van de A 'd H zoals die op dat moment getoond wordt.
Dat. Alleen dingen als weersomstandigheden, slecht wegdek, dat je omvalt als je te langzaam gaat etc. worden daar niet in meegenomen.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:55:39 #5
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_143554453
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:39 schreef mvdejong het volgende:
De weerstand van de rollen wordt aangepast aan de hellingshoek van de A 'd H zoals die op dat moment getoond wordt.
Dat is best wel gaaf. Ook met tijd? Ben toch wel benieuwd hoe snel ik alpe dhuez op kan.
Maar het verschil in temperatuur maakt wel uit natuurlijk, die gasten doen het in 30 graden nadat ze 180 km hebben gefietst
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:02:10 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_143554700
Zoals Tja al aangeeft : temperatuur, wind, regen, enz. worden niet meegenomen (aan de andere kant, afkoeling door rijwind ook niet).

Ook de kwaliteit van het wegdek (niet overal even goed op A 'd H) blijft buiten spel.

Overigens wordt de A 'd H gewoonlijk als de finish (noodzakelijk, je er is maar 1 weg) in een wat kortere etappe gereden, meestal is de totale etappe maar iets van 140-150 km. En niets let je natuurlijk om op de spinner ook eerst nog een min of meer vlakke120 km te doen, en je kunt altijd kijken wat je met de temperatuur in de trainings-ruimte kunt. Je zou zelfs eerst een paar uur buiten op een echte fiets de vlakke kilometers kunnen maken, en dan op de spinner de klim doen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_143554784
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:27 schreef jantjevertonghen het volgende:
Of is het gewoon een beetje fietsen terwijl je een filmpje van de alpen ziet?
Hoogstwaarschijnlijk dat :')
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:07:14 #8
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_143554871
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:02 schreef mvdejong het volgende:
Zoals Tja al aangeeft : temperatuur, wind, regen, enz. worden niet meegenomen (aan de andere kant, afkoeling door rijwind ook niet).

Ook de kwaliteit van het wegdek (niet overal even goed op A 'd H) blijft buiten spel.

Overigens wordt de A 'd H gewoonlijk als de finish (noodzakelijk, je er is maar 1 weg) in een wat kortere etappe gereden, meestal is de totale etappe maar iets van 140-150 km. En niets let je natuurlijk om op de spinner ook eerst nog een min of meer vlakke120 km te doen, en je kunt altijd kijken wat je met de temperatuur in de trainings-ruimte kunt. Je zou zelfs eerst een paar uur buiten op een echte fiets de vlakke kilometers kunnen maken, en dan op de spinner de klim doen.
Bedankt man! Ik ga zometeen maar even naar de sportschool om het zelf eens te bekijken.
Zou wel erg leuk zijn als er ook echt een tijd bij stond, en dat dat mannetje op dat scherm harder fietst indien jezelf harder gaat fietsen :D
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_143558424
De alpe d'huez spinnen is niks vergeleken met de werkelijkheid. Bergop fietsen is iets heel anders dan met extra weerstand fietsen.
Ik was ook nogal verrast de eerste keer dat ik live een "echte" berg ging beklimmen. Sindsdien is spinnen alleen om de basis te trainen en voor "echte" klimtraining ga ik op "hoogtestage" in Limburg, Tecklenburg, Winterberg of de Harz.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')