abonnement Unibet Coolblue
pi_143848728
Misschien een stomme vraag.. :s)

Ik ben op zoek naar een motorbroek van IXS, de caracas. Nu heb ik er een gevonden bij FC Moto, in de maat KXL (scheelt 170 Euro met andere webshops!). Volgens mij betekent de K dat hij korter is.

Ik vraag me nu af hoeveel korter dit is. Zitten de knieprotectors wel op de normale hoogte en zijn de pijpen alleen korter? Ik ben van plan alleen met toerlaarzen te rijden dus dat zal geen probleem zijn. Of zitten ook de kniebeschermers op een andere plek?

Normaal draag ik 34/34 als spijkerbroekmaat.

En nog een slotvraag: normaal draag je de motorbroek toch overje gewone jeans, en niet in plaats daarvan?

Dank voor het meedenken!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_143849074
Kleding, zeker motorkleding, moet je gewoon gaan passen zodat je zeker weet dat het goed zit. Niet op de gok kopen.

Ik draag mijn textiel broek over mijn normale broek of als het echt heel warm is gewoon als enige broek. Mijn motorjeans draag ik ook alleen, maar ook wel eens met een dunne trainingsbroek eronder.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_143849316
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:37 schreef Skv het volgende:
Misschien een stomme vraag.. :s)

Ik ben op zoek naar een motorbroek van IXS, de caracas. Nu heb ik er een gevonden bij FC Moto, in de maat KXL (scheelt 170 Euro met andere webshops!). Volgens mij betekent de K dat hij korter is.

Ik vraag me nu af hoeveel korter dit is. Zitten de knieprotectors wel op de normale hoogte en zijn de pijpen alleen korter? Ik ben van plan alleen met toerlaarzen te rijden dus dat zal geen probleem zijn. Of zitten ook de kniebeschermers op een andere plek?

Normaal draag ik 34/34 als spijkerbroekmaat.

En nog een slotvraag: normaal draag je de motorbroek toch overje gewone jeans, en niet in plaats daarvan?

Dank voor het meedenken!
Als je het niet erg vind om je knie protectors steeds naar beneden te schuiven tijdens het rijden, dan kan je die halen. :+
Bij mij is motorkleding een ramp, met name de broeken. Taillemaat moet ik zoeken bij de dames afdeling maar lengtemaat weer bij de heren. Kortom: ik kan nooit slagen met motorkleding, of te wijd of te kort ;(
pi_143849363
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:48 schreef BlackLining het volgende:
Kleding, zeker motorkleding, moet je gewoon gaan passen zodat je zeker weet dat het goed zit. Niet op de gok kopen.

Ik draag mijn textiel broek over mijn normale broek of als het echt heel warm is gewoon als enige broek. Mijn motorjeans draag ik ook alleen, maar ook wel eens met een dunne trainingsbroek eronder.
Makkelijker gezegd dan gedaan, de broek die ik zoek is nergens te vinden in de maat die ik verwacht te moeten hebben. Jas is L, maar wil onder mijn motorbroek soms een broek aan dus die zou ik dan in XL kunnen hebben. Zit alleen met die K in mijn maag, wat dat betekent voor de knieen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_143849392
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:55 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Als je het niet erg vind om je knie protectors steeds naar beneden te schuiven tijdens het rijden, dan kan je die halen. :+
Bij mij is motorkleding een ramp, met name de broeken. Taillemaat moet ik zoeken bij de dames afdeling maar lengtemaat weer bij de heren. Kortom: ik kan nooit slagen met motorkleding, of te wijd of te kort ;(
De protectors zitten dus ook echt anders? Crap.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_143849470
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:57 schreef Skv het volgende:

[..]

De protectors zitten dus ook echt anders? Crap.
Ga er maar vanuit. En niks is irritanter dan slecht zittende knie protectoren }:|
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:05:43 #257
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_143849699
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:37 schreef Skv het volgende:
Misschien een stomme vraag.. :s)

Ik ben op zoek naar een motorbroek van IXS, de caracas. Nu heb ik er een gevonden bij FC Moto, in de maat KXL (scheelt 170 Euro met andere webshops!). Volgens mij betekent de K dat hij korter is.

Ik vraag me nu af hoeveel korter dit is. Zitten de knieprotectors wel op de normale hoogte en zijn de pijpen alleen korter? Ik ben van plan alleen met toerlaarzen te rijden dus dat zal geen probleem zijn. Of zitten ook de kniebeschermers op een andere plek?

Normaal draag ik 34/34 als spijkerbroekmaat.

En nog een slotvraag: normaal draag je de motorbroek toch overje gewone jeans, en niet in plaats daarvan?

Dank voor het meedenken!
mijn leren motorpak draag ik altijd over lang (thermo) ondergoed. Als het koud is evt met extra shirts.
Textiel zou je wel gewoon over je normale kleren kunnen dragen lijkt mij
pi_143850399
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:59 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit. En niks is irritanter dan slecht zittende knie protectoren }:|
Eens. Ze zijn wel in hoogte verstelbaar zie ik. :)
http://www.rad.eu/nl/c/p/(...)-antraciet-heren.htm

Wat ik denk ik ga doen: bestellen bij FC Moto in KXL. Passen en als het niks is terugsturen. Bij Rad is 'ie 170 alleen in een andere kleur (wel leverbaar in XL nog), dus dat zou een B-optie kunnen zijn.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_143850500
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:22 schreef Skv het volgende:

[..]

Eens. Ze zijn wel in hoogte verstelbaar zie ik. :)
http://www.rad.eu/nl/c/p/(...)-antraciet-heren.htm

Wat ik denk ik ga doen: bestellen bij FC Moto in KXL. Passen en als het niks is terugsturen. Bij Rad is 'ie 170 alleen in een andere kleur (wel leverbaar in XL nog), dus dat zou een B-optie kunnen zijn.
Dat in hoogte verstelbaar: ga er maar vanuit dat dat slecht een enkele cm is of mss wel 2 hooguit. :) (ofwel, de speling waar je mee kan spelen :o )
pi_143850556
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:25 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Dat in hoogte verstelbaar: ga er maar vanuit dat dat slecht een enkele cm is of mss wel 2 hooguit. :)
Van de jas die hier bij hoort is de backprotector ook in hoogte verstelbaar, daar zit een cm of 10 speling in.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_143850567
Kxl? Heb je van die korte pootjes dan?
pi_143850578
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Van de jas die hier bij hoort is de backprotector ook in hoogte verstelbaar, daar zit een cm of 10 ruimte in.
Ah, dan heb ik niks gezegd, zal wel hetzelfde bij de broek zijn dan.
pi_143850609
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:26 schreef Salatrel het volgende:
Kxl? Heb je van die korte pootjes dan?
Nee, maar ik draag hoge tourlaarzen dus iets aan de korte kant zou me niet uitmaken aan de onderzijde, zolang de broek maar goed zit en de protectoren zitten waar ze horen.

Het verschil tussen de KXL en de XL is namelijk 170 Euro.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_143850618
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:26 schreef Salatrel het volgende:
Kxl? Heb je van die korte pootjes dan?
Lengte 34. Lijkt mij niet dan he ;)
pi_143850634
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:28 schreef Gummiebeer het volgende:
engte 34. Lijkt mij niet
Nouja, dan valt het wel over mijn schoenen en dat hoeft in dit geval dus niet ivm hoge laarzen :+ Normaal heb ik 34/34 of 33/34 of 33/33. Maar lengtemaat 33 is er bijna nooit dus ga ik voor 34. (jeans)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_143850680
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:28 schreef Skv het volgende:

[..]

Nouja, dan valt het wel over mijn schoenen en dat hoeft in dit geval dus niet ivm hoge laarzen :+
Owja, dan valt het nog mee. :)
Ik kom eigenlijk nog tekort met 34 lengte ;(
pi_143851162
Ah, er is ook een Ebayverkoper uit DLD die 'm in XL voor 150 heeft. Dat zou dan ook nog een mooie optie zijn!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_143851547
ik heb ook lengtemaat 34 en ik hoef echt geen korter dan normaal maat te bestellen hoor :P
pi_143851559
het is dat ik precies hetzelfde pak opnieuw gekocht heb na mijn ongeval anders had ik het niet via internet besteld :P
pi_143851818
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:54 schreef Salatrel het volgende:
het is dat ik precies hetzelfde pak opnieuw gekocht heb na mijn ongeval anders had ik het niet via internet besteld :P
Sowieso. Eerst passen bij een motorzaak en daarna bestellen online. Zo werkt het eenmaal, mss niet eerlijk tegenover de motorzaak maar helaas voor de motorzaak.
pi_143852391
MRA achtige spoiler gevonden die past op de XT ruit :') zal allicht minder schudden dan zon blok aluminium erbovenop :') en het is wel een touratech logo minder
pi_143858625
Zit er over na te denken om een motor te kopen. Ga er waarschijnlijk toch pas volgend seizoen mee rijden, maar is het eigenlijk handig om 'm rond de herst/winter te kopen? Zit te denken aan een GSXR 600 K6/K7.

Moet eigenlijk ook al m'n kleding gaan halen dan, dus dat wordt ook leuk. Iemand een ballpark figure voor een hele set (1pc motorpak, helm, handschoenen, schoenen). EUR 1,000 - EUR 1,500? Nog tips voor een beetje fatsoenlijke motorzaak in omgeving Amsterdam?
pi_143858767
Alles behalve motoport
pi_143858772
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:22 schreef Maharbal het volgende:
Zit er over na te denken om een motor te kopen. Ga er waarschijnlijk toch pas volgend seizoen mee rijden, maar is het eigenlijk handig om 'm rond de herst/winter te kopen? Zit te denken aan een GSXR 600 K6/K7.

Moet eigenlijk ook al m'n kleding gaan halen dan, dus dat wordt ook leuk. Iemand een ballpark figure voor een hele set (1pc motorpak, helm, handschoenen, schoenen). EUR 1,000 - EUR 1,500? Nog tips voor een beetje fatsoenlijke motorzaak in omgeving Amsterdam?
BikerOutfit is wel een leuke zaak. Kun je ook goedkoop aan 2ehands kleding komen. :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:26 schreef Salatrel het volgende:
Alles behalve motoport
En dat.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_143858803
Geen motoport, check.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')