abonnement Unibet Coolblue
pi_143807878
shhhhh stil nou :@
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:40:12 #227
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_143811730
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:49 schreef mjan het volgende:

[..]

Die wilde je kwijt toch? Kun je zo doorverkopen aan Sanger :P
:P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:50:16 #228
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_143812071
Heb even zitten struinen van het weekend. Wil om te beginnen een niet al te dure erbij nemen, naast de 450 LTD. Heb nu 3 opties gezien:

• Kawa ZX10 1990 met 51 k KM's. Ziet er op foto's netjes uit, verkoper heeft veel onderhoud recent laten doen. Nieuwe banden voor en achter, alleen koppelingsolie nog doen. Vraagprijs richting de ¤ 1000.
• Kawa ZZR 1100 1990 met 34 k KM's. Ziet er ook netjes uit, onderhoudshistorie erbij geleverd plus tassenset en topkoffer. Vraagprijs ¤ 1150.
• GSX750F 1999 met 19k KM's. Ziet er op de foto's erg netjes uit en is volgens verkoper in uitstekende staat. Vraagprijs ¤ 1400.

Het wordt dus een tweede motor die ik wil gaan gebruiken voor toeren (denk aan even naar Assen tijdens Superbike of TT weekenden, toertochten in Duitsland/Belgie etc).

Beide Kawa's zijn grote motoren, de GSXF is wat kleiner. Rijdt wel wat sportiever denk ik.

Wat zou de meest verstandige keuze zijn? Qua uiterlijk vind ik de GSXf er het modernst uitzien (duh is 9 jaar jonger), maar de Kawa's zijn zeker niet minder mooi. Ook hebben de Kawa's beiden een stuk meer vermogen/koppel wat toeren misschien wat prettiger maakt. Ook de prijs is iets prettiger imo.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_143812167
Waarom geen vfr ?
I are Baboon
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:05:34 #230
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_143812528
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:53 schreef pindaplukker het volgende:
Waarom geen vfr ?
In de prijsklasse die ik zoek vind ik die niet mooi. De nieuwere modellen wel overigens :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:06:50 #231
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_143812570
Als je net je rijbewijs hebt is een 750 wellicht een betere keus dan dat zware werk. Eerst maar eens goed leren sturen voor zo'n ding je hoofd kan afbijten, me dunkt ;)
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:09:27 #232
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_143812656
Kut soes!
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:08:29 #233
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_143816405
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:06 schreef Dekatria het volgende:
Als je net je rijbewijs hebt is een 750 wellicht een betere keus dan dat zware werk. Eerst maar eens goed leren sturen voor zo'n ding je hoofd kan afbijten, me dunkt ;)
Waarom zou dat op een zwaardere motor niet kunnen? Kwestie van discipline denk ik?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_143817197
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom zou dat op een zwaardere motor niet kunnen? Kwestie van discipline denk ik?
Het is een heel ander gewicht om mee te sturen dan een CB 500/600
pi_143817449
Tja, je kan overal op beginnen he. Ik zou zelf niet lekker rijden op een motor waar ik van zou schrikken als ik het gas eens wat te enthousiast open trek. Geen idee of dat het geval zou zijn bij die kawa's, maar ik kan me er zomaar iets bij voorstellen.

Kies iets waar jij vertrouwen van krijgt en je lekker op voelt. Koppel/vermogen heb je echt wel zat.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:55:31 #236
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_143817808
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:36 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Het is een heel ander gewicht om mee te sturen dan een CB 500/600
Ah, op die manier. Dat is wel een goed punt inderdaad.
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:43 schreef mjan het volgende:
Tja, je kan overal op beginnen he. Ik zou zelf niet lekker rijden op een motor waar ik van zou schrikken als ik het gas eens wat te enthousiast open trek. Geen idee of dat het geval zou zijn bij die kawa's, maar ik kan me er zomaar iets bij voorstellen.

Kies iets waar jij vertrouwen van krijgt en je lekker op voelt. Koppel/vermogen heb je echt wel zat.
Maat van me heeft er 1, daar maar eens op rijden dan :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_143817861
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:55 schreef sanger het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Dat is wel een goed punt inderdaad.

[..]

Maat van me heeft er 1, daar maar eens op rijden dan :Y
Verder rijdt een ZZR 1100 prima, wel redelijk zwaar. Geen gooi en smijtfietsje. Wel hebben ze problemen met oliedoorvoer. Zie ook:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/87046//
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:00:15 #238
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_143817936
Is dit normaal? Na een uur rijden?
pi_143818018
Nee, das water wat erin zit
pi_143818131
landscape is overrated
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:33:31 #241
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_143820599
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:03 schreef Gummiebeer het volgende:
Nee, das water wat erin zit
dat vermoeden had ik ook al.
Is dat normaal na een uur rijden dat dat er nog in zit? Moet ik de tank nu doorspoelen?
pi_143820640
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:33 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Is dat normaal na een uur rijden dat dat er nog in zit?
ik heb er verder geen verstand van maar volgens mij is het sowieso niet normaal als er water in zit?
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:36:25 #243
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_143820692
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:34 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik heb er verder geen verstand van maar volgens mij is het sowieso niet normaal als er water in zit?
klopt. Dit is dus na zo'n hoosbui van vorige week.. Daarna begon hij moeilijk te rijden. Hoe krijg ik dat water uit mn tank.. Kraantje op res en het onderste eruit laten lopen is dat een optie?
pi_143820835
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:36 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

klopt. Dit is dus na zo'n hoosbui van vorige week.. Daarna begon hij moeilijk te rijden. Hoe krijg ik dat water uit mn tank.. Kraantje op res en het onderste eruit laten lopen is dat een optie?
Kijk eerst eens naar het luchtfilter. Misschien heeft die zwemles.
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:42:41 #245
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_143820877
quote:
3s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:41 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Kijk eerst eens naar het luchtfilter. Misschien heeft die zwemles.
Die voelde nu wel droog (voor zover ik kon zien, zal morgen de tank eens optillen om beter te kijken)
pi_143820935
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:42 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Die voelde nu wel droog (voor zover ik kon zien, zal morgen de tank eens optillen om beter te kijken)
Kan je gelijk de tank spoelen. Denk dat het kraantje er wel af moet met spoelen/legen van de tank want dat werkt met onderdruk volgens mij.
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:53:52 #247
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_143821209
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:44 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Kan je gelijk de tank spoelen. Denk dat het kraantje er wel af moet met spoelen/legen van de tank want dat werkt met onderdruk volgens mij.
water ligt altijd onderin toch trouwens? Zou ik dan niet een brandstofpomp met slang onderin kunnen hangen om water weg te halen?
pi_143822920
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
  maandag 25 augustus 2014 @ 19:48:35 #249
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_143823127
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:53 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

water ligt altijd onderin toch trouwens? Zou ik dan niet een brandstofpomp met slang onderin kunnen hangen om water weg te halen?
Ik zou alles er uit pompen, en de tankinhoud gewoon als verloren beschouwen.

Edit: nu kunnen benzinemotoren er beter tegen dan bv. diesels maar door water in de cilinder kan je cilinderhuis of de zuiger scheuren/barsten. Ik heb onlangs een nieuwe motor in de auto gekregen als gevolg van teveel water...

[ Bericht 15% gewijzigd door sanger op 25-08-2014 20:35:08 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 02:43:44 #250
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_143836762
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik zou alles er uit pompen, en de tankinhoud gewoon als verloren beschouwen.

Edit: nu kunnen benzinemotoren er beter tegen dan bv. diesels maar door water in de cilinder kan je cilinderhuis of de zuiger scheuren/barsten. Ik heb onlangs een nieuwe motor in de auto gekregen als gevolg van teveel water...
goed dan gooi ik het gewoon weg. Ga niet bezuinigen op dat beetje benzine. Ben blij dat mijn motor nog loopt als ik het zo hoor en lees
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')