abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:46:06 #201
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143551302
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:45 schreef Patroon het volgende:
Waarom heet een 24h die geen 24h is?
Je hebt 24 uur om te finishen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:47:38 #202
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143551380
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:45 schreef Patroon het volgende:
Waarom heet een 24h die geen 24h is?
Naja tis een race over 400/500km die in maximaal 24uur gereden wordt. Zo ist begonnen mss 12 jaar geleden, ik weet dat niet exact. Verschillende clubs (bedrijven) organiseren bij toerbeurt dus er zijn geen statistieken volgens mij. Moet dat anders ff navragen.

Iedereen tekent vooraf een disclaimer dat men zich aan de verkeersregels houdt en zulks. Net zoals je bij een cyclo doet.
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:51:58 #203
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143551591
Ja dat werd ook echt nageleefd natuurlijk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:54:22 #204
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143551718
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:51 schreef kanovinnie het volgende:
Ja dat werd ook echt nageleefd natuurlijk.
Ja toch?
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:55:40 #205
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143551787
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja toch?
Ik heb heus nergens door rood gereden. En al helemaal niet op plekken dat auto´s seinen dat je op de rijbaan rijd. Zou ik nooit doen.

Ook niet rakelings langs mensen door Amsterdam enzo. Zou niet durven :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:58:09 #206
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143551906
Haha we gingen in Mokum over de tramrails. Die Grunningers helemaal in paniek. :')
pi_143552210
Zijn jullie nog dronken kroeg mensen tegengekomen?
Waar zijn alle verhalen? :D
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:04:42 #208
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143552237
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef Leonos het volgende:
Zijn jullie nog dronken kroeg mensen tegengekomen?
Waar zijn alle verhalen? :D
Teruglezen jochie! We gaan 't niet twee keer typen he?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143552626
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Teruglezen jochie! We gaan 't niet twee keer typen he?
;(
pi_143552795
Las hier eerder in het topic wat over hartslagzones en gemiddeldes en dergelijke. Heb zelf een vraagje waar hier misschien iemand wel wat mee kan.

Heb namelijk het probleem dat ik zeer snel omsla van een rustig trainingsgevoel naar te ver gaan, dan wordt ik echt misselijk en moet ik echt stoppen en gaan zitten omdat ik voor mijn gevoel anders echt om kan vallen.

Probleem is dat ik niet weet hoe hier mee om te gaan en ondertussen het fietsen wel wat verder op te kunnen bouwen qua tempo.

Een tijdje terug heb ik een fittest gedaan waaruit bleek dat mijn maximale hartslag 175 was, dat is behoorlijk laag aangezien ik 27 jaar ben en deze dus ongeveer 190-195 zou moeten zijn. Mijn hartslag in rust is prima, doorgaans 55 - 60

Een aantal jaar geleden ben ik langdurig ziek geweest waardoor mijn conditie echt 0,0 was.
Sinds 3 jaar ben ik dit weer op gaan bouwen met onder andere wielrennen. Momenteel fiets ik vrij makkelijk 70-80 km op redelijk tempo (27-28 km/h).
Als ik dit doe is mijn hartslag ±135 bpm. daarbij heb ik niet het gevoel dat ik mijzelf echt in moet spannen, verzuur ik niet en kan ik een normaal gesprek voeren.
Ten opzichte van 3 jaar geleden toen 10 km fietsen nog te ver was is dit dus een flinke verbetering

Echter als ik maar iets sneller ga fietsen dan knalt mijn hartslag direct omhoog richting 170 en krijg ik het na een km of 2 enorm zwaar en krijg ik dus eerder genoemde klachten als misselijkheid en een licht gevoel in mijn hoofd. Dit gebeurt al als ik zo'n 30 km/u fiets voor enkele minuten. 28-30 houd ik iets langer vol en dan verzuur ik eerst na een paar (2-3) minuten al behoorlijk en als ik dan niet stop dan krijg ik ook misselijkheidsklachten e.d. Echt buiten adem raken gebeurt overigens niet,
Ik heb al geprobeerd dit heel langzaam op te bouwen maar dat werkt niet, dit verbetert totaal niet.

Best vervelend omdat ik de afstanden die ik fiets wel opgebouwd krijg maar het tempo dus totaal niet, voor mijn gevoel loop ik dan ook een beetje vast in de conditieopbouw.

Iemand misschien een idee waar ik iets verkeerd doe en wat ik hieraan kan doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door -0- op 18-08-2014 14:41:56 (Hartslag bij training is 135 ipv 145) ]
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:26:55 #211
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143553335
Intervaltraining?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143553467
check-up van je hart? Ik bedoel niet meteen dat er iets mis moet zijn, maar ergens 1 of 2 pagina's terug gaat het over een sporttest. Die is niet alleen voor ervaren (wedstrijd)renners interessant, maar ook als je jaren niet gesport hebt en weer begint, en wilt weten waar je staat en wat je belastbaarheid is.
Tijdens zo'n test wordt ook een hartfilmpje gemaakt, zodat je kan zien wat die doet onder inspanning.

En als je verzekering het vergoedt is het helemaal leuk natuurlijk.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_143553490
Het valt mij op dat je met veel te hoge hartslag fietst. 145 is 80% van je max. Logisch dat het zwaar wordt als je harder gaat, 15 slagen erbij en je zit rond je omslagpunt (schat ff omslagpunt op 160-165 als max 175 is).

Duur zou je rond 105-115 moeten doen
(schatting adhv max)

Maar ik ben geen arts, dus ga eens naar een sportarts met je probleem. Misschien heb je wel hartritme stoornissen bij inspanning.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143553795
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]


Iedereen tekent vooraf een disclaimer dat men zich aan de verkeersregels houdt en zulks.
Yeah, right :+
pi_143553891
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:31 schreef Patroon het volgende:
Het valt mij op dat je met veel te hoge hartslag fietst. 145 is 80% van je max. Logisch dat het zwaar wordt als je harder gaat, 15 slagen erbij en je zit rond je omslagpunt (schat ff omslagpunt op 160-165 als max 175 is).
Exucses hartslag is 135 ongeveer. Zit nog vrij hoog inderdaad maar deze hartslag voelt voor mij echt nog als heel 'relaxt'.
Waarin ik relaxt bedoel als een lekker tempo, totaal geen verzuring, prima in staat om een gesprek te voeren. Achteraf ben ik dan ook niet echt moe en mijn hartslag herstelt zich snel naar normale rust waarden. Binnen een paar minuten zit ik wel weer op 80-90.

Als ik op 110 ga zitten dan is dat echt zeer rustig fietstempo, zeg max 20 km/h misschien nog minder, dat voelt niet als inspannen. Gezien wat ik nu wel makkelijk weg fiets lijkt mij dat ik dan helemaal niks meer ga verbeteren. Maar misschien zie ik dat verkeerd.

Maar goed misschien goed inderdaad om toch eens langs een sportarts te gaan.
pi_143553996
Ik moest trouwens nog wel lachen om Gijs, dat heb je misschien niet eens meegekregen Kaas. (want je was al vroeg weg 's morgens)

Hij zou alleen tot aan Utrecht volle bak knechten voor zn meisje en de andere Utrechtse koeriers. Want deze week moet ie ook nog 2 dagen zelf koerieren, en daarna naar de Alpen om zaterdag even het Alpenbrevent (280 km / 7000 hm ) te rijden. Dus, hij ging rustig aan doen.

In Amsterdam was ie er nog steeds bij. "Ja, ik rij ook nog wel ff mee tot Rotterdam wel zo gezellig toch"
In Rotterdam ging ie ook maar niet naar de trein, maar reed toch nog maar ff "een stukje" mee, hij zou wel zien tot hoever ie nog goesting had om mee te gaan. In Gorinchem zei ik nog: als je nu linksaf gaat, ben je zo thuis, 25 km maar.
Uiteindelijk hebben we samen voor het bordje van De Steeg gesprint, en heeft ie op een geleend matje van ons nog ff 2 uur geslapen :D
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_143554007
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:41 schreef -0- het volgende:

[..]

Exucses hartslag is 135 ongeveer. Zit nog vrij hoog inderdaad maar deze hartslag voelt voor mij echt nog als heel 'relaxt'.
Waarin ik relaxt bedoel als een lekker tempo, totaal geen verzuring, prima in staat om een gesprek te voeren. Achteraf ben ik dan ook niet echt moe en mijn hartslag herstelt zich snel naar normale rust waarden. Binnen een paar minuten zit ik wel weer op 80-90.

Als ik op 110 ga zitten dan is dat echt zeer rustig fietstempo, zeg max 20 km/h misschien nog minder, dat voelt niet als inspannen. Gezien wat ik nu wel makkelijk weg fiets lijkt mij dat ik dan helemaal niks meer ga verbeteren. Maar misschien zie ik dat verkeerd.

Maar goed misschien goed inderdaad om toch eens langs een sportarts te gaan.
Dat zie je idd verkeerd.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143554102
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:44 schreef Gripper het volgende:
Ik moest trouwens nog wel lachen om Gijs, dat heb je misschien niet eens meegekregen Kaas. (want je was al vroeg weg 's morgens)

Hij zou alleen tot aan Utrecht volle bak knechten voor zn meisje en de andere Utrechtse koeriers. Want deze week moet ie ook nog 2 dagen zelf koerieren, en daarna naar de Alpen om zaterdag even het Alpenbrevent (280 km / 7000 hm ) te rijden. Dus, hij ging rustig aan doen.

In Amsterdam was ie er nog steeds bij. "Ja, ik rij ook nog wel ff mee tot Rotterdam wel zo gezellig toch"
In Rotterdam ging ie ook maar niet naar de trein, maar reed toch nog maar ff "een stukje" mee, hij zou wel zien tot hoever ie nog goesting had om mee te gaan. In Gorinchem zei ik nog: als je nu linksaf gaat, ben je zo thuis, 25 km maar.
Uiteindelijk hebben we samen voor het bordje van De Steeg gesprint, en heeft ie op een geleend matje van ons nog ff 2 uur geslapen :D
Heb jij geen inkakmoment gehad Gripper?
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:48:31 #219
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143554154
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:44 schreef Gripper het volgende:
Ik moest trouwens nog wel lachen om Gijs, dat heb je misschien niet eens meegekregen Kaas. (want je was al vroeg weg 's morgens)

Hij zou alleen tot aan Utrecht volle bak knechten voor zn meisje en de andere Utrechtse koeriers. Want deze week moet ie ook nog 2 dagen zelf koerieren, en daarna naar de Alpen om zaterdag even het Alpenbrevent (280 km / 7000 hm ) te rijden. Dus, hij ging rustig aan doen.

In Amsterdam was ie er nog steeds bij. "Ja, ik rij ook nog wel ff mee tot Rotterdam wel zo gezellig toch"
In Rotterdam ging ie ook maar niet naar de trein, maar reed toch nog maar ff "een stukje" mee, hij zou wel zien tot hoever ie nog goesting had om mee te gaan. In Gorinchem zei ik nog: als je nu linksaf gaat, ben je zo thuis, 25 km maar.
Uiteindelijk hebben we samen voor het bordje van De Steeg gesprint, en heeft ie op een geleend matje van ons nog ff 2 uur geslapen :D
Ja, dat kreeg ik ook nog mee. Ik liet me voor adam afzakken en kwam naast hem terecht. Dus wij even praten en ik zeg ja, ik rij voor hem (kolonel) en een ander. Van utrecht tot rotterdam. Toen zei hij dat hij ook meereed om te knechten. Toen zei hij dat hij misschien wel mee terug ging naar Utrecht.

Daarna had hij zich bedacht. Zo ver was 't toch niet meer _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143554178
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:41 schreef -0- het volgende:

[..]

Exucses hartslag is 135 ongeveer. Zit nog vrij hoog inderdaad maar deze hartslag voelt voor mij echt nog als heel 'relaxt'.
Waarin ik relaxt bedoel als een lekker tempo, totaal geen verzuring, prima in staat om een gesprek te voeren. Achteraf ben ik dan ook niet echt moe en mijn hartslag herstelt zich snel naar normale rust waarden. Binnen een paar minuten zit ik wel weer op 80-90.

Als ik op 110 ga zitten dan is dat echt zeer rustig fietstempo, zeg max 20 km/h misschien nog minder, dat voelt niet als inspannen. Gezien wat ik nu wel makkelijk weg fiets lijkt mij dat ik dan helemaal niks meer ga verbeteren. Maar misschien zie ik dat verkeerd.

Maar goed misschien goed inderdaad om toch eens langs een sportarts te gaan.
k zou sowieso meer afwisselen in training, de training zoals jenu doet afwisselen met intervaltraining, een keer een echt langzame training, af en toe een half uurtje volle bak knallen.
Van altijd op dezelfde manier trainen wordt je niet snel beter....
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:50:33 #221
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143554236
Trouwens van Gorichem is toch eerder 35 km naar Utrecht?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143554342
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:09 schreef cafca het volgende:
^O^ Den Bosch O+
En toch vind het ik het hardlopend een iets fijnere stad dan fietsend. Kan natuurlijk ook aan mezelf liggen, maar ik vind het vrij lastig om fatsoenlijke en lange(re) routes uit te stippelen.
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:15 schreef -0- het volgende:
Las hier eerder in het topic wat over hartslagzones en gemiddeldes en dergelijke. Heb zelf een vraagje waar hier misschien iemand wel wat mee kan.

Heb namelijk het probleem dat ik zeer snel omsla van een rustig trainingsgevoel naar te ver gaan, dan wordt ik echt misselijk en moet ik echt stoppen en gaan zitten omdat ik voor mijn gevoel anders echt om kan vallen.

Probleem is dat ik niet weet hoe hier mee om te gaan en ondertussen het fietsen wel wat verder op te kunnen bouwen qua tempo.

Een tijdje terug heb ik een fittest gedaan waaruit bleek dat mijn maximale hartslag 175 was, dat is behoorlijk laag aangezien ik 27 jaar ben en deze dus ongeveer 190-195 zou moeten zijn. Mijn hartslag in rust is prima, doorgaans 55 - 60

Een aantal jaar geleden ben ik langdurig ziek geweest waardoor mijn conditie echt 0,0 was.
Sinds 3 jaar ben ik dit weer op gaan bouwen met onder andere wielrennen. Momenteel fiets ik vrij makkelijk 70-80 km op redelijk tempo (27-28 km/h).
Als ik dit doe is mijn hartslag ±135 bpm. daarbij heb ik niet het gevoel dat ik mijzelf echt in moet spannen, verzuur ik niet en kan ik een normaal gesprek voeren.
Ten opzichte van 3 jaar geleden toen 10 km fietsen nog te ver was is dit dus een flinke verbetering

Echter als ik maar iets sneller ga fietsen dan knalt mijn hartslag direct omhoog richting 170 en krijg ik het na een km of 2 enorm zwaar en krijg ik dus eerder genoemde klachten als misselijkheid en een licht gevoel in mijn hoofd. Dit gebeurt al als ik zo'n 30 km/u fiets voor enkele minuten. 28-30 houd ik iets langer vol en dan verzuur ik eerst na een paar (2-3) minuten al behoorlijk en als ik dan niet stop dan krijg ik ook misselijkheidsklachten e.d. Echt buiten adem raken gebeurt overigens niet,
Ik heb al geprobeerd dit heel langzaam op te bouwen maar dat werkt niet, dit verbetert totaal niet.

Best vervelend omdat ik de afstanden die ik fiets wel opgebouwd krijg maar het tempo dus totaal niet, voor mijn gevoel loop ik dan ook een beetje vast in de conditieopbouw.

Iemand misschien een idee waar ik iets verkeerd doe en wat ik hieraan kan doen?
Ergens herken ik dit wel.. De "langzamere" ritten gaan bij mij zonder problemen Zelfs eigenlijk nog met te hoge hartsla en raak niet buiten adem, geen verzuring, niks. Als ik er een paar versnellingen tussendoor doe, schiet m`n hartslag meteen richting de 170-175, terwijl ik in principe maar 2 á 3 km/u harder ga.
Mijn max. hartslag ligt wel wat hoger (198 tijdens hardlopen vorig seizoen) en rust hartslag wat lager (de afgelopen dagen tussen 46 en 49).
Ergens denk ik gewoon dat het een kwestie van wennen aan de intensiteit is en dat lijkt me op te lossen door, wat Kano zegt, intervaltraining.

Maar, ik ben alles behalve expert en laat me graag corrigeren door anderen, meer ervaren renners hier :)
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:49 schreef cafca het volgende:

[..]

k zou sowieso meer afwisselen in training, de training zoals jenu doet afwisselen met intervaltraining, een keer een echt langzame training, af en toe een half uurtje volle bak knallen.
Van altijd op dezelfde manier trainen wordt je niet snel beter....
Zoiets als één middellange D2 training, een interval (D3-max?)-/ korte tempotraining (D3?) en één lange rit (D1) per week? Wat eigenlijk vrij gebruikelijk is het bij het hardlopen?
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:53:55 #223
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143554383
Je moet qua trainingsdingen niet te veel naar mij luisteren want ik doe maar wat. Ik fiets een rondje en soms effe knallen, soms wat koersjes maar nooit gericht.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143554434
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:44 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat zie je idd verkeerd.
Ok dus gewoon eens een duurtraining gaan doen op een echt rustig tempo van 15-20 km/h dan maar?

quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:49 schreef cafca het volgende:
k zou sowieso meer afwisselen in training, de training zoals jenu doet afwisselen met intervaltraining, een keer een echt langzame training, af en toe een half uurtje volle bak knallen.
Van altijd op dezelfde manier trainen wordt je niet snel beter....
Intervaltraining zou ik er inderdaad vaker bij moeten pakken misschien.
En dan gewoon op een rustig tempo en de versnellingen na het tempo wat ik nu fietste gaan doen?

Als ik sneller ga trek ik dat immers niet, lastige is dat naar dat tempo wat ik nu fiets niet echt als een versnelling zal voelen omdat dat dus weinig inspanning kost voor mijn gevoel. Maar goed dat is misschien iets waar je aan zal moeten wennen en aan moet toegeven aan het begin.

Bedankt voor de reacties in elk geval, geeft toch weer wat nieuwe stof tot nadenken en proberen. ^O^
pi_143554481
Leuke foto's _O_ In Deventer ook de ene auto na de andere keihard in de remmen. :P we hebben onze naam als 'kutwielrenners weer eer aan gedaan, haha. Bij Rotterdam kwamen we ook langs een of andere disco/kroeg met veel mensen buiten zoals Gripper al zei, dat was ook wel lachen.

Het was ook de eerste keer dat ik in het donker gefietst heb. Als iemand nog een lampje zoekt die een hele nacht moet branden en denkt dat de Sigma Pava wel een goede is omdat die het 40 uur kan volhouden. Ga dan maar snel op zoek naar een andere want net iets na Den Bosch ging mijn lampje uit terwijl hij volledig opgeladen was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')