abonnement Unibet Coolblue
pi_143889152
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:38 schreef LintuxCx het volgende:
Ging het hier laatst nou over "crew rest areas" trouwens? Drie weken geleden vloog ik met BA van LHR naar ICN (Seoul), en de stoel naast me (11K) was gereserveerd voor piloten die uitrustten. Ik dacht dat elk vliegtuig wel een hokje daarvoor in de buurt van de cockpit had, maar dat is dus niet per sé zo?

Volgens mij heb ik die van de 747 zelfs een keer gezien toen ik na aankomst een paar minuten in de cockpit (dat was een 747) mocht kijken. :D
Nee, bijvoorbeeld de 777 heeft een crew rest met platte bedden voor de flight crew, maar in een a330 moeten ze het inderdaad doen met een stoel in de cabine.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_143892404
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:38 schreef LintuxCx het volgende:
Ging het hier laatst nou over "crew rest areas" trouwens? Drie weken geleden vloog ik met BA van LHR naar ICN (Seoul), en de stoel naast me (11K) was gereserveerd voor piloten die uitrustten. Ik dacht dat elk vliegtuig wel een hokje daarvoor in de buurt van de cockpit had, maar dat is dus niet per sé zo?

Volgens mij heb ik die van de 747 zelfs een keer gezien toen ik na aankomst een paar minuten in de cockpit (dat was een 747) mocht kijken. :D
Welke datum vloog je? Ik neem aan vlucht 17 van BA?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:35:35 #53
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_143893507
Afgelopen week in Toulouse geweest, inclusief een bezoekje aan de Airbus factory tours. Stelde vergeleken met die in Hamburg niks voor (in Hamburg liep je dwars door de produktielijn heen, in Toulouse kom je niet eens dichtbij).

Wel grappig: we stonden buiten op een gallerij naar 3 A380's te kijken: een Emirates, een Airbus testkist en een witte met afgeplakte logo's. Terwijl de mensen aan het kijken waren, vraag ik aan de gids of dat de Skymark-kist is van de gecancelde order: ze knikte al halverwege mijn vraag.

Vervolgens vertelde ze aan de groep: one Emirates, one Airbus, and one test plane which is for sale ;).
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:03:54 #54
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143897246
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:38 schreef LintuxCx het volgende:
Ging het hier laatst nou over "crew rest areas" trouwens? Drie weken geleden vloog ik met BA van LHR naar ICN (Seoul), en de stoel naast me (11K) was gereserveerd voor piloten die uitrustten. Ik dacht dat elk vliegtuig wel een hokje daarvoor in de buurt van de cockpit had, maar dat is dus niet per sé zo?

Volgens mij heb ik die van de 747 zelfs een keer gezien toen ik na aankomst een paar minuten in de cockpit (dat was een 747) mocht kijken. :D
Had ik laatst ook, in een 767 geloof ik. Helemaal achterin waren 2 stoelen met een gordijntje afgeschermd. Een passagier was juist op één van die stoelen ingechecked en maakte nogal stampij dat ze per se daar wilde zitten, terwijl de stewardess air hostess dat weigerde. Uiteindelijk werd ze bij de nooduitgang neergezet :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:05:47 #55
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143897332
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:51 schreef Thetallguy het volgende:
A350 in Qatar kleurtjes :9~ mist alleen nog 2 belangrijke onderdelen.

FlightDKM twitterde op woensdag 27-08-2014 om 15:09:35 Engineless Qatar Airways #A350 out in the open: #airbus http://t.co/TseKq6Jp2E reageer retweet
Wel erg fuel-efficient op deze manier :P

[ Bericht 0% gewijzigd door flipsen op 28-08-2014 00:21:08 (domme typo) ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_143902676
Oeps. :+

quote:
Fire-suppression foam accidentally spread over a wide area at the Oklahoma Army National Guard base in Tulsa on Tuesday morning, covering several helicopters,
(...)
The emergency foam was released during a test of the base's alarm and safety system by a civilian contractor. It filled the hangars and surrounded 10 Black Hawk helicopters.


  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:22:18 #57
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143903639
Goeie schuimparty _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_143923426
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Welke datum vloog je? Ik neem aan vlucht 17 van BA?
De achtste. Was een 777-200. Vandaag teruggevlogen op BA18, nu heb ik nooit iemand op 11K gezien geloof ik (maar misschien wisselt het stoelnummer wel).

Vond het wel jammer dat het niet een van de nieuwere 777-300s was, daar heb ik een paar jaar geleden in gezeten toen die nog erg nieuw waren, was fijn. :)

quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:24 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nee, bijvoorbeeld de 777 heeft een crew rest met platte bedden voor de flight crew, maar in een a330 moeten ze het inderdaad doen met een stoel in de cabine.
Niet alle 777s zo lijkt het - of ze zijn niet altijd groot genoeg misschien.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_143924755
Na ANA heeft nu ook Japan Airlines als tweede Japanse airline de Mitsubishi MRJs besteld, 32 stuks :)

2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_143932187
Toevallig een post voorbij zien komen op FB over de crew rest areas, hier een klein artikel, met een paar leuke foto's :)
pi_143936365
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:26 schreef LintuxCx het volgende:
De achtste. Was een 777-200. Vandaag teruggevlogen op BA18, nu heb ik nooit iemand op 11K gezien geloof ik (maar misschien wisselt het stoelnummer wel).
Dan vloog je op de LHR - ICN met G-YMMO. Jouw BA18 vlucht vandaag was met G-YMMG.
G-YMMO en G-YMMG beschikken over een cabin crew Overhead Rest Area boven de cabine bij deur 3.
Maar niet een overhead rest voor de cockpit crew. Die moeten rusten in de cabine zelf.
quote:
Niet alle 777s zo lijkt het - of ze zijn niet altijd groot genoeg misschien.
Alle 777's zijn even groot, alleen de lengte verschilt.

Een cabin of cockpit crew rest area is mogelijk op praktisch alle vliegtuigen maar het is aan de maatschappijen of ze dat willen hebben.
Zo zijn er BA 777-200's met beide, maar ook kisten met de een van beide of helemaal geen cabin/cockpit crew rest area.
Alle BA 777-300's hebben zowel een cockpit crew rest area als een voor de cabin crew.
BA denkt dus niet alle 777's zulke routes te laten vliegen waarbij rest areas nodig zijn.

Zo heeft Emirates bijvoorbeeld bij een aantal A380's dus ook zo'n grote rest area achter in de cabine, zie hier. Puur bedoelt voor de (ultra-)long-haul vluchten.
Maar goed; deze komt ook regelmatig in Amsterdam, wat met zo'n 6.5 uur ook niet bepaald ver/lang is. ;)

Ach, je kunt altijd nog dit doen:



In Lufthansa's A340; achterin de cabine zit een trap naar beneden waar de toiletten zitten. Daar zit ook een deur die naar deze crew rest area leidt. En dit is gewoon een container die ze eruit kunnen halen. :P
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:50:39 #62
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_143939457
Tof. Interessant om dat een te zien. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:54:53 #63
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_143942861


Dit is de crewrest van Emirates in de 777, zag hem toevallig op facebook voorbij komen. Ziet er best prima uit.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:00:52 #64
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_143942945
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dan vloog je op de LHR - ICN met G-YMMO. Jouw BA18 vlucht vandaag was met G-YMMG.
G-YMMO en G-YMMG beschikken over een cabin crew Overhead Rest Area boven de cabine bij deur 3.
Maar niet een overhead rest voor de cockpit crew. Die moeten rusten in de cabine zelf.

[..]

Alle 777's zijn even groot, alleen de lengte verschilt.

Een cabin of cockpit crew rest area is mogelijk op praktisch alle vliegtuigen maar het is aan de maatschappijen of ze dat willen hebben.
Zo zijn er BA 777-200's met beide, maar ook kisten met de een van beide of helemaal geen cabin/cockpit crew rest area.
Alle BA 777-300's hebben zowel een cockpit crew rest area als een voor de cabin crew.
BA denkt dus niet alle 777's zulke routes te laten vliegen waarbij rest areas nodig zijn.

Zo heeft Emirates bijvoorbeeld bij een aantal A380's dus ook zo'n grote rest area achter in de cabine, zie hier. Puur bedoelt voor de (ultra-)long-haul vluchten.
Maar goed; deze komt ook regelmatig in Amsterdam, wat met zo'n 6.5 uur ook niet bepaald ver/lang is. ;)

Ach, je kunt altijd nog dit doen:

[ afbeelding ]

In Lufthansa's A340; achterin de cabine zit een trap naar beneden waar de toiletten zitten. Daar zit ook een deur die naar deze crew rest area leidt. En dit is gewoon een container die ze eruit kunnen halen. :P
Op een of andere manier lijkt me dat toch niet zo heel prettig in zo'n container...
Wel leuk om te zien.
pi_143945426
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:00 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Op een of andere manier lijkt me dat toch niet zo heel prettig in zo'n container...
Wel leuk om te zien.
Hoezo niet? Geeft meer bewegingsruimte (iig in de hoogte) dan zo'n overhead slaapcabine.
pi_143945659
Over 2 weken vlieg ik AMS - DXB - BKK met Emirates. Eindelijk komt het er van om met de A380 te vliegen, dit toestel staat al een tijdje op mijn wishlist. Helaas wel economy, vond het prijsverschil met business te groot. Om over First maar te zwijgen. :P Ben benieuwd!

AMS - DXB en retour is een A380.
DXB - BKK en retour is een 777-300.
pi_143945973
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:26 schreef LintuxCx het volgende:

[..]


Niet alle 777s zo lijkt het - of ze zijn niet altijd groot genoeg misschien.
Klopt inderdaad, ik sprak vanuit mijn ervaring bij de KLM. Het is op zowel de 200 als 300 optioneel. De ruimte is er wel, maar de maatschappij moet er wel voor willen betalen.

Ik kan ook beter gewoon Iemand91 het woord laten doen hier :D
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_143946293
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:57 schreef Alec690 het volgende:
Over 2 weken vlieg ik AMS - DXB - BKK met Emirates. Eindelijk komt het er van om met de A380 te vliegen, dit toestel staat al een tijdje op mijn wishlist. Helaas wel economy, vond het prijsverschil met business te groot. Om over First maar te zwijgen. :P Ben benieuwd!

AMS - DXB en retour is een A380.
DXB - BKK en retour is een 777-300.
Ik kan je nu al vertellen dat je de A380 fijner gaat vinden. Je hebt daar namelijk een inch meer ruimte in de breedte. Helaas is voor economy-passagiers de 777-300 van Emirates niet echt het toonbeeld van ruimte. Maar goed; service maakt een hoop goed. :P
pi_143947690
Vanmorgen is de handel in aandelen van Malaysia Airlines gestopt in afwachting van de mededeling van Malaysia Airlines van 15:00 uur lokale tijd. Of 9:00 uur onze tijd vanmorgen:

quote:
Malaysia Airlines is to cut 6,000 staff as part of recovery plan after being hit by two disasters this year.

The reduction in staff numbers represents around 30% of its workforce of 20,000.

The airline will become completely state owned, and a new chief executive will eventually be put in place.
(...)
Khazanah Nasional, the state investment company that owns a 69% stake in the troubled firm, will take 100% ownership.
(...)
Long haul routes will be slashed, and the airline aims to return to profitability by 2018.
(...)
The firm will be completely delisted from the Bursa Malaysia stock exchange by the end of 2014.

Relevant assets, operations and liabilities of Malaysia Airlines will be transferred to a new company by 1 July 2015.

The current chief executive, Ahmad Jauhari Yahya, will continue to lead the firm until the new company is formed next year.
Bron: BBC


Naam blijft wel behouden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 29-08-2014 13:07:18 ]
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:17:19 #70
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_143949614
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:35 schreef OEM het volgende:
Afgelopen week in Toulouse geweest, inclusief een bezoekje aan de Airbus factory tours. Stelde vergeleken met die in Hamburg niks voor (in Hamburg liep je dwars door de produktielijn heen, in Toulouse kom je niet eens dichtbij).

Wel grappig: we stonden buiten op een gallerij naar 3 A380's te kijken: een Emirates, een Airbus testkist en een witte met afgeplakte logo's. Terwijl de mensen aan het kijken waren, vraag ik aan de gids of dat de Skymark-kist is van de gecancelde order: ze knikte al halverwege mijn vraag.

Vervolgens vertelde ze aan de groep: one Emirates, one Airbus, and one test plane which is for sale ;).
Laat me raden, je mocht door een raam kijken ;). Valt inderdaad tegen, maar ergens wel begrijpelijk. Toevallig ben ik er met school deze zomer ook nog geweest, gelukkig kregen we toen wel een volledige FAL tour. Dan kom je dus ook in de hal daarachter, waar de daadwerkelijke assembly plaats vindt. Daar stond ook nog een A380 van etihad, met nieuwe kleuren:



Blijkbaar waren we een van de eerste die het mochten zien :D
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:21:45 #71
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_143949755
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:49 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Hoezo niet? Geeft meer bewegingsruimte (iig in de hoogte) dan zo'n overhead slaapcabine.
Het idee dat je in een container onder bij de vracht verblijft.
pi_143973426
Morgen vliegt RP-C7471 of RP-C7473 van Philippine Airlines voor het laatst een commerciële vlucht.
De vlucht gaat van San Francisco naar Manilla en hiermee houdt na net geen 35 jaar de 747 het voor gezien
bij Philippine Airlines.

PAL105 vertrekt over zo'n 32 uur om 22:35 uur plaatselijke tijd (07:35 uur zondagochtend in NL) en landt om 03:40 uur plaatselijke tijd in Manilla (21:40 uur zondagavond hier).

Hiermee zijn ze de zoveelste maatschappij die afstand doet van de 747...



  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:11:15 #73
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_143989203
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:17 schreef MrStalin het volgende:
Laat me raden, je mocht door een raam kijken ;).
Inderdaad. Beetje zonde van het geld op zo'n manier.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:46:35 #74
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143994006
KUT KUT KUT KUT KUT!!! Niemand die mij er even op wees hier dat vandaag een Antonov zou landen (voor het eerst) om een satelliet op te pikken :( Even kijken of ik alsnog naar het vliegveld kan als ie er nog staat. Uurtje rijden en eind van de middag moet ik sowieso naar het vliegveld om mijn vrouw op te halen
(nee, daar was geen Antonov voor nodig :P)

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:47:14 #75
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_143994025
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')