Nee, bijvoorbeeld de 777 heeft een crew rest met platte bedden voor de flight crew, maar in een a330 moeten ze het inderdaad doen met een stoel in de cabine.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:38 schreef LintuxCx het volgende:
Ging het hier laatst nou over "crew rest areas" trouwens? Drie weken geleden vloog ik met BA van LHR naar ICN (Seoul), en de stoel naast me (11K) was gereserveerd voor piloten die uitrustten. Ik dacht dat elk vliegtuig wel een hokje daarvoor in de buurt van de cockpit had, maar dat is dus niet per sé zo?
Volgens mij heb ik die van de 747 zelfs een keer gezien toen ik na aankomst een paar minuten in de cockpit (dat was een 747) mocht kijken.
Welke datum vloog je? Ik neem aan vlucht 17 van BA?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:38 schreef LintuxCx het volgende:
Ging het hier laatst nou over "crew rest areas" trouwens? Drie weken geleden vloog ik met BA van LHR naar ICN (Seoul), en de stoel naast me (11K) was gereserveerd voor piloten die uitrustten. Ik dacht dat elk vliegtuig wel een hokje daarvoor in de buurt van de cockpit had, maar dat is dus niet per sé zo?
Volgens mij heb ik die van de 747 zelfs een keer gezien toen ik na aankomst een paar minuten in de cockpit (dat was een 747) mocht kijken.
Had ik laatst ook, in een 767 geloof ik. Helemaal achterin waren 2 stoelen met een gordijntje afgeschermd. Een passagier was juist op één van die stoelen ingechecked en maakte nogal stampij dat ze per se daar wilde zitten, terwijl de stewardess air hostess dat weigerde. Uiteindelijk werd ze bij de nooduitgang neergezetquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:38 schreef LintuxCx het volgende:
Ging het hier laatst nou over "crew rest areas" trouwens? Drie weken geleden vloog ik met BA van LHR naar ICN (Seoul), en de stoel naast me (11K) was gereserveerd voor piloten die uitrustten. Ik dacht dat elk vliegtuig wel een hokje daarvoor in de buurt van de cockpit had, maar dat is dus niet per sé zo?
Volgens mij heb ik die van de 747 zelfs een keer gezien toen ik na aankomst een paar minuten in de cockpit (dat was een 747) mocht kijken.
Wel erg fuel-efficient op deze manierquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:51 schreef Thetallguy het volgende:
A350 in Qatar kleurtjes mist alleen nog 2 belangrijke onderdelen.twitter:FlightDKM twitterde op woensdag 27-08-2014 om 15:09:35 Engineless Qatar Airways #A350 out in the open: #airbus http://t.co/TseKq6Jp2E reageer retweet
quote:Fire-suppression foam accidentally spread over a wide area at the Oklahoma Army National Guard base in Tulsa on Tuesday morning, covering several helicopters,
(...)
The emergency foam was released during a test of the base's alarm and safety system by a civilian contractor. It filled the hangars and surrounded 10 Black Hawk helicopters.
De achtste. Was een 777-200. Vandaag teruggevlogen op BA18, nu heb ik nooit iemand op 11K gezien geloof ik (maar misschien wisselt het stoelnummer wel).quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Welke datum vloog je? Ik neem aan vlucht 17 van BA?
Niet alle 777s zo lijkt het - of ze zijn niet altijd groot genoeg misschien.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:24 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, bijvoorbeeld de 777 heeft een crew rest met platte bedden voor de flight crew, maar in een a330 moeten ze het inderdaad doen met een stoel in de cabine.
Dan vloog je op de LHR - ICN met G-YMMO. Jouw BA18 vlucht vandaag was met G-YMMG.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:26 schreef LintuxCx het volgende:
De achtste. Was een 777-200. Vandaag teruggevlogen op BA18, nu heb ik nooit iemand op 11K gezien geloof ik (maar misschien wisselt het stoelnummer wel).
Alle 777's zijn even groot, alleen de lengte verschilt.quote:Niet alle 777s zo lijkt het - of ze zijn niet altijd groot genoeg misschien.
Op een of andere manier lijkt me dat toch niet zo heel prettig in zo'n container...quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dan vloog je op de LHR - ICN met G-YMMO. Jouw BA18 vlucht vandaag was met G-YMMG.
G-YMMO en G-YMMG beschikken over een cabin crew Overhead Rest Area boven de cabine bij deur 3.
Maar niet een overhead rest voor de cockpit crew. Die moeten rusten in de cabine zelf.
[..]
Alle 777's zijn even groot, alleen de lengte verschilt.
Een cabin of cockpit crew rest area is mogelijk op praktisch alle vliegtuigen maar het is aan de maatschappijen of ze dat willen hebben.
Zo zijn er BA 777-200's met beide, maar ook kisten met de een van beide of helemaal geen cabin/cockpit crew rest area.
Alle BA 777-300's hebben zowel een cockpit crew rest area als een voor de cabin crew.
BA denkt dus niet alle 777's zulke routes te laten vliegen waarbij rest areas nodig zijn.
Zo heeft Emirates bijvoorbeeld bij een aantal A380's dus ook zo'n grote rest area achter in de cabine, zie hier. Puur bedoelt voor de (ultra-)long-haul vluchten.
Maar goed; deze komt ook regelmatig in Amsterdam, wat met zo'n 6.5 uur ook niet bepaald ver/lang is.
Ach, je kunt altijd nog dit doen:
[ afbeelding ]
In Lufthansa's A340; achterin de cabine zit een trap naar beneden waar de toiletten zitten. Daar zit ook een deur die naar deze crew rest area leidt. En dit is gewoon een container die ze eruit kunnen halen.
Hoezo niet? Geeft meer bewegingsruimte (iig in de hoogte) dan zo'n overhead slaapcabine.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:00 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Op een of andere manier lijkt me dat toch niet zo heel prettig in zo'n container...
Wel leuk om te zien.
Klopt inderdaad, ik sprak vanuit mijn ervaring bij de KLM. Het is op zowel de 200 als 300 optioneel. De ruimte is er wel, maar de maatschappij moet er wel voor willen betalen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:26 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Niet alle 777s zo lijkt het - of ze zijn niet altijd groot genoeg misschien.
Ik kan je nu al vertellen dat je de A380 fijner gaat vinden. Je hebt daar namelijk een inch meer ruimte in de breedte. Helaas is voor economy-passagiers de 777-300 van Emirates niet echt het toonbeeld van ruimte. Maar goed; service maakt een hoop goed.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:57 schreef Alec690 het volgende:
Over 2 weken vlieg ik AMS - DXB - BKK met Emirates. Eindelijk komt het er van om met de A380 te vliegen, dit toestel staat al een tijdje op mijn wishlist. Helaas wel economy, vond het prijsverschil met business te groot. Om over First maar te zwijgen. Ben benieuwd!
AMS - DXB en retour is een A380.
DXB - BKK en retour is een 777-300.
Bron: BBCquote:Malaysia Airlines is to cut 6,000 staff as part of recovery plan after being hit by two disasters this year.
The reduction in staff numbers represents around 30% of its workforce of 20,000.
The airline will become completely state owned, and a new chief executive will eventually be put in place.
(...)
Khazanah Nasional, the state investment company that owns a 69% stake in the troubled firm, will take 100% ownership.
(...)
Long haul routes will be slashed, and the airline aims to return to profitability by 2018.
(...)
The firm will be completely delisted from the Bursa Malaysia stock exchange by the end of 2014.
Relevant assets, operations and liabilities of Malaysia Airlines will be transferred to a new company by 1 July 2015.
The current chief executive, Ahmad Jauhari Yahya, will continue to lead the firm until the new company is formed next year.
Laat me raden, je mocht door een raam kijken . Valt inderdaad tegen, maar ergens wel begrijpelijk. Toevallig ben ik er met school deze zomer ook nog geweest, gelukkig kregen we toen wel een volledige FAL tour. Dan kom je dus ook in de hal daarachter, waar de daadwerkelijke assembly plaats vindt. Daar stond ook nog een A380 van etihad, met nieuwe kleuren:quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:35 schreef OEM het volgende:
Afgelopen week in Toulouse geweest, inclusief een bezoekje aan de Airbus factory tours. Stelde vergeleken met die in Hamburg niks voor (in Hamburg liep je dwars door de produktielijn heen, in Toulouse kom je niet eens dichtbij).
Wel grappig: we stonden buiten op een gallerij naar 3 A380's te kijken: een Emirates, een Airbus testkist en een witte met afgeplakte logo's. Terwijl de mensen aan het kijken waren, vraag ik aan de gids of dat de Skymark-kist is van de gecancelde order: ze knikte al halverwege mijn vraag.
Vervolgens vertelde ze aan de groep: one Emirates, one Airbus, and one test plane which is for sale .
Het idee dat je in een container onder bij de vracht verblijft.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hoezo niet? Geeft meer bewegingsruimte (iig in de hoogte) dan zo'n overhead slaapcabine.
Inderdaad. Beetje zonde van het geld op zo'n manier.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:17 schreef MrStalin het volgende:
Laat me raden, je mocht door een raam kijken .
Die Amercian Airlines vlucht is een codeshare met LAN/TAM op dezelfde tijd. An124s kom je zelden tot niet tegen op FR24, Flightaware etc omdat die geen Automatic Dependent Surveillance-Broadcast (ADS-B) hebben oid.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:49 schreef flipsen het volgende:
Zie hem hier echter niet bij staan.. http://www.flightstats.co(...)C&airportQueryType=1
Hm, staat wel een American Airlines om 15:00 vertrek, die hoort hier niet thuis dus wellicht is het die. Gauw douchen en de auto in
Thanks Dan maar gewoon hopen dat ie vertrekt als ik mijn vrouw ga ophalen Had me al bedacht dat ik eigenlijk helemaal geen tijd heb hiervoor, aangezien ik morgen voor 4 weken naar Peru vertrek en nog veel te veel werk heb liggen...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:05 schreef M5 het volgende:
[..]
Die Amercian Airlines vlucht is een codeshare met LAN/TAM op dezelfde tijd. An124s kom je zelden tot niet tegen op FR24, Flightaware etc omdat die geen Automatic Dependent Surveillance-Broadcast (ADS-B) hebben oid.
PAL105 nadert nu de Marianentrog: http://nl.flightaware.com(...)0831/0535Z/KSFO/RPLLquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:31 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen vliegt RP-C7471 of RP-C7473 van Philippine Airlines voor het laatst een commerciële vlucht.
De vlucht gaat van San Francisco naar Manilla en hiermee houdt na net geen 35 jaar de 747 het voor gezien
bij Philippine Airlines.
PAL105 vertrekt over zo'n 32 uur om 22:35 uur plaatselijke tijd (07:35 uur zondagochtend in NL) en landt om 03:40 uur plaatselijke tijd in Manilla (21:40 uur zondagavond hier).
Hiermee zijn ze de zoveelste maatschappij die afstand doet van de 747...
Idem. Komt vooral door de hoek waarin de foto is genomen. Dat zie je niet veel meer (lees: dankzij terrassen die hoger liggen of juist verdwijnen).quote:Op maandag 1 september 2014 09:47 schreef Sunri5e het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)44282.jpg]afbeelding[/url] ]
Mooie foto vind ik dit.
Omdat ze die al wel besteld hebben. De eerste 2 komen volgend jaar.quote:
Laatste geruchten zijn dat ANA Skymark zou overnemen, incl. de A380-orders en hier domestic flights mee wil gaan uitvoeren.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:35 schreef OEM het volgende:
Afgelopen week in Toulouse geweest, inclusief een bezoekje aan de Airbus factory tours. Stelde vergeleken met die in Hamburg niks voor (in Hamburg liep je dwars door de produktielijn heen, in Toulouse kom je niet eens dichtbij).
Wel grappig: we stonden buiten op een gallerij naar 3 A380's te kijken: een Emirates, een Airbus testkist en een witte met afgeplakte logo's. Terwijl de mensen aan het kijken waren, vraag ik aan de gids of dat de Skymark-kist is van de gecancelde order: ze knikte al halverwege mijn vraag.
Vervolgens vertelde ze aan de groep: one Emirates, one Airbus, and one test plane which is for sale .
Zal wel een tankstop gemaakt hebben. Die Antonov's hebben een range van niets als ze beladen zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2014 03:12 schreef flipsen het volgende:
En bij het taxiën naar de gate zie ik opeens de Antonov weer staan
BRC EZE is 2 uurtjes Er werd nog wat vracht bijgeladen als ik het goed zag. En een satelliet zal zo zwaar niet zijn lijkt me, ging daarvoor meer om de afmetingen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:28 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zal wel een tankstop gemaakt hebben. Die Antonov's hebben een range van niets als ze beladen zijn.
Inderdaad de afmetingen. De ARSAT-1 is te groot voor een 747 freighter; lengte is prima maar hoogte/breedte is een probleem).quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:56 schreef flipsen het volgende:
BRC EZE is 2 uurtjes Er werd nog wat vracht bijgeladen als ik het goed zag. En een satelliet zal zo zwaar niet zijn lijkt me, ging daarvoor meer om de afmetingen.
Nice try! Maar dat is het schaalmodel wat op Heathrow staat Volgens mij een schaal 1/3 model.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:18 schreef Woods het volgende:
Zo, er past een zowat een hele fuselage van een A380 in zo'n An-124
[ afbeelding ]
Haha, ben ik daar even gefoptquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Nice try! Maar dat is het schaalmodel wat op Heathrow staat Volgens mij een schaal 1/3 model.
http://www.emirates.com/e(...)newest_landmark.aspx
Volgens Emirates zelf idd schaal 1:3, daarmee even groot als een fullsize 737
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |