abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:42:31 #226
62913 Blik
The one and Only!
pi_144921650
MIjn ervaring met Emirates is precies hetzelfde als de anderen hier, niet heel veel bijzonders t.o.v. een KLM ofzo. Eten is gewoon gelijkwaardig en de service ook. Alleen de stewardessen van Emirates zijn wat leuker, vaak jong en allerlei verschillende nationaliteiten. Ander voordeel van Emirates is dat je zonder bij te betalen op de stoelen voorin terecht kunt komen. Dat is toch wel fijn als je met een baby vliegt. Bij KLM betaal je daar een forse meerprijs voor.

Cathay, rotstoelen die niet naar achter kunnen. Dat is verrekte irritant op een nachtvlucht van HongKong naar Amsterdam.

Singapore Airlines: Te lang geleden om er echt iets van te kunnen zeggen. Maar vond ik toen erg fijn in ieder geval
pi_144921772
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:22 schreef Flylib het volgende:
Ik vond vooral Qatar in de lucht heel erg goed qua product, maar ergerde me kapot aan het personeel, vooral op de grond in Doha. Stelletje harteloze imbecielen bij elkaar die los van gatenummers weinig herseninhoud hebben. Ik kreeg daardoor een so-so gevoel bij Qatar en heb vooralsnog geen behoefte opnieuw met ze te vliegen.

Neemt niet weg dat het inderdaad opmerkelijk is dat ze nog steeds niet op AMS vliegen. Ze vragen elk seizoen slots aan, maar hebben deze tot nog toe nooit gebruikt behalve voor een handjevol cargo vluchten. Denk dat Emirates en Etihad hier wel een belangrijke rol in spelen.

Emirates moet ik nog een keer ervaren, wie weet volgend jaar :)
Het zal dat laatste wel zijn, denk ik ja. Dat die dagelijks A380 en 777-300 van Emirates al het gras voor de voeten wegmaaide van Qatar.

Qatar vliegt dan wel op kleinere luchthavens als Brussel, Oslo en Kopenhagen, maar daar heeft Emirates minder capaciteit. En voor een A80/777 van Emirates, een A330 van Etihad en dan ook nog eens een widebody van Qatar is Amsterdam als markt net te klein. Dat kan op Heathrow of CDG, maar Amsterdam is daar misschien niet lucratief genoeg voor.
pi_144921934
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:42 schreef Blik het volgende:

Singapore Airlines: Te lang geleden om er echt iets van te kunnen zeggen. Maar vond ik toen erg fijn in ieder geval
Singapore heeft op de route naar Amsterdam de cabines laten ombouwen. Moderne stoelen die best lekker zitten, veel beenruimte. Wel een klein formaat schermpje (voor zover dat er toe doet, ik hecht daar minder waarde aan).

Op het stuk naar Bali zat ik in een toestel met de oude cabine. Qua comfort maakte het eigenlijk geen verschil. Allebei 3-3-3 stoelindeling.
  zaterdag 27 september 2014 @ 04:08:36 #229
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_144948195
De 787 van Arke heeft hier (CUR) bijna een dag gestaan nadat hij in aanrijding was gekomen met een truck op Hato airport....
  zaterdag 27 september 2014 @ 04:09:21 #230
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_144948197
Btw, ik kwam er laatst achter dat Arke haar vluchten naar Brazilie wekelijks uitvoert met een 737 :o
pi_144949424
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 04:09 schreef Sunri5e het volgende:
Btw, ik kwam er laatst achter dat Arke haar vluchten naar Brazilie wekelijks uitvoert met een 737 :o
Haalt een 737 dat wel?
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:26:53 #232
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_144950599
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Haalt een 737 dat wel?
Non-stop niet, maar met een tankstop op Kaapverdie wel.
pi_144950618
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 11:26 schreef OEM het volgende:

[..]

Non-stop niet, maar met een tankstop op Kaapverdie wel.
Lijkt me enorm oncomfortabel, zo'n lange zit in een 737. :X
pi_144965497
In Chicago heeft iemand bewust brand veroorzaakt in het control center als vermoedelijke zelfmoordpoging omdat hij herplaatst zou worden. Hiermee heeft hij het verkeer praktisch volledig platgelegd; vrijdag later op de middag waren er al 1950 vluchten geschrapt. Ook vandaag gaat het door, zo'n 600 vluchten zijn geschrapt. De verwachting is dat het nog wel een aantal dagen duurt voordat al het vliegverkeer weer is hersteld.

Zie o.a. http://www.huffingtonpost(...)-stop_n_5887606.html & http://www.breakingnews.c(...)delays-sept-26-2014/

pi_144969153
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 04:09 schreef Sunri5e het volgende:
Btw, ik kwam er laatst achter dat Arke haar vluchten naar Brazilie wekelijks uitvoert met een 737 :o
Amsterdam - Dubai met Arke ook met een 737; 6 uur non-stop. :P :X
Terugweg overigens een stop.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:58 schreef Viezze het volgende:
In Chicago heeft iemand bewust brand veroorzaakt in het control center als vermoedelijke zelfmoordpoging omdat hij herplaatst zou worden. Hiermee heeft hij het verkeer praktisch volledig platgelegd; vrijdag later op de middag waren er al 1950 vluchten geschrapt. Ook vandaag gaat het door, zo'n 600 vluchten zijn geschrapt. De verwachting is dat het nog wel een aantal dagen duurt voordat al het vliegverkeer weer is hersteld.

Zie o.a. http://www.huffingtonpost(...)-stop_n_5887606.html & http://www.breakingnews.c(...)delays-sept-26-2014/

[ afbeelding ]
Las het inderdaad, dit is apart om te zien:


pi_144969964
Foto die ik op Tweakers zag langskomen.
(KLM MD-11 PH-KCB, blijkbaar vanmorgen op Schiphol genomen; vlucht 692 uit Toronto)



quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:23 schreef Iemand91 het volgende:
Het is UR-82007 geworden en heeft ook een andere plek gekregen, namelijk hier.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En in navolging vandaag in Maastricht RA-82074.



En voor het eerst in vele, vele jaren kwam er vandaag een kist in American Airlines livery op Schiphol
(US Airways 757 in nieuwe livery voor de fusie met American Airlines)
Foto is van gisteren in Edingburgh.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- PH-KCE krijgt in de nacht van 5 op 6 oktober een '95 year KLM' sticker. Ze zal er niet lang mee vliegen; 27 oktober verdwijnt ze hangar 12 in voor phase-out ;( ...
Direct daarna volgt PH-KCB en direct dáár weer na PH-KCD.
PH-KCD zal dus hoogstwaarschijnlijk de allerlaatste KLM MD-11 zijn die vertrekt van Schiphol...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Gelijktijdig zal op 3 november PH-CKD (de jongste 747F van KLM) naar Singapore vertrekken voor C/D-check; hierna zal ze voor Air Bridge Cargo gaan vliegen (o.a. op Amsterdam).

  zondag 28 september 2014 @ 01:05:27 #237
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_144972275
Toen ik landde op Ezeiza afgelopen week, stonden er 3 kisten met die AA livery. Vond het raar dat er zoveel stonden en herkende in eerste instantie de maatschappij ook niet :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_144985712
In other news; just in:

Staking Air France voorbij
quote:
De staking bij Air France is voorbij. De piloten gaan weer aan het werk, ook al hebben ze niet hun zin gekregen. Vannacht zijn de gesprekken over een oplossing van het arbeidsconflict mislukt.

De staking begon veertien dagen geleden. De directie van Air France deed wel enkele concessies, maar de piloten zijn daar niet tevreden over. Woensdag kwam Air France de piloten nog tegemoet door de plannen voor een Europese prijsvechter te laten varen.

De luchtvaartmaatschappij houdt vast aan het plan om een flink deel van de vluchten binnen Europa door Transavia te laten uitvoeren.

Maatschappelijke druk
In een verklaring zeggen de piloten nu dat ze hun verantwoordelijkheid nemen en weer gaan vliegen. Ook geven ze aan dat de gesprekken in de luwte worden voortgezet.

Volgens NOS-correspondent Ron Linker lijkt het erop dat de piloten zijn gezwicht voor maatschappelijke druk. "Uit peilingen blijkt dat 70 procent van de bevolking vindt dat de piloten weer aan het werk moeten gaan. Ook de regering is niet blij met de staking."

Concurrentie
De piloten vrezen voor hun baan als Air France bij een reorganisatie vluchten door Transavia laat uitvoeren. Op die manier wil Air France de concurrentie aangaan met bedrijven als EasyJet en Ryanair.

De stakers willen dat piloten bij Air France en Transavia hetzelfde contract krijgen. Zo willen ze voorkomen dat de twee groepen piloten binnen Air France tegen elkaar worden uitgespeeld. Piloten bij Transavia verdienen minder en werken meer uren dan de collega's bij Air France.

Drie dagen
De staking heeft de luchtvaartmaatschappij ruim 200 miljoen euro gekost. Het vliegverkeer zal binnen twee a drie dagen weer op gang komen.
Ruim ¤200 miljoen...daar hadden ze heel wat vliegtuigen mee kunnen kopen,
of even de operating results weer fors lager doen uitkomen (lees: nu nog meer in het rood).
Of ruim ¤70 miljoen meer dan de operationele winst van Air France-KLM in 2013...

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 28-09-2014 17:06:00 ]
pi_144985957
Tsja, aan de ene kant begrijpelijk dat je als piloot niet uitgeknepen wilt worden in de komende jaren, maar aan de andere kant ook weer niet heel slim om te gaan staken, wat 200 miljoen kost, bij een concern waar het de laatste jaren niet geweldig gaat.
pi_145006089
Vandaag in de geschiedenis:

2 vrij bizarre mid-air crashes.



- 29 september 1940: Boven New South Wales in Australie waren 2 Avro Anson vliegtuigen (N4876 en L9162) bezig met een oefeningsvlucht.
Toen ze op 300 meter hoogte boven Brocklesby vlogen deden ze een draai waarbij de bovenste Anson de onderste uit het zicht verloor. De 2 vliegtuigen vlogen op elkaar in en bleven aan elkaar vastzitten.
De 2 navigators en later de piloot van de onderste Anson wisten met behulp van parachutes te ontsnappen, maar de piloot van de bovenste kist bleef zitten. De motoren van zijn kist waren uitgevallen maar die van de onderste liepen nog op vol vermogen. Maar hij kwam erachter dat hij de 2 kisten nog kon besturen met behulp van zijn eigen ailerons en flaps.
Na nog zo'n 8 kilometer gevlogen te hebben wist hij de 2 vliegtuigen succesvol aan de grond te zetten.
Hierbij werd de onderste kist wel afgeschreven (en later gebruikt als bij instructies), maar de bovenste werd later weer in gebruik gesteld.

Het nieuws van het bizarre 'ongeluk' ging de hele wereld rond.





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



- 29 september 2006 Gol Transportes Aéreos vlucht 1907, een amper 1 maand jonge en slechts 17 dagen eerder aan GOL geleverde Boeing 737-8EH (PR-GTD) is onderweg van Manaus naar Rio de Janeiro met een stop in Brasilia.
Tegelijkertijd was er een Embraer Legacy 600 (N600XL) op zijn deliveryflight van de Embraer fabriek naar de VS. Het zou voor ExcelAire gaan vliegen.

Beiden dus 2 zeer jonge vliegtuigen. Iets voor 17:00 uur crashten ze op 11.000 meter hoogte head-on.
De linkerwinglet van de Embraer sneed een groot deel van de linkervleugel van de Boeing door; de Boeing raakte onbestuurbaar en viel in de lucht uiteen. Deze crashte in dicht regenwoud gebied. Alle 6 crew en 154 passagiers van de 737 overleefden de crash niet.



De Embraer (met missende winglet en beschadigde horizontal stabilizer) kon doorvliegen en kon (met hulp van een Polar Air Cargo 747 N453PA freighter die in de buurt vloog, nadat bleek dat de noodfrequentie niet werd ontvangen op de grond) 160 kilometer verderop een noodlanding maken op de militaire basis op Cachimbo Airport.
Alle 7 inzittenden van de Embraer (2 crew, 2 Embraer medewerkers, 2 bestuurders van ExcelAire en een New York Times columnist) waren ongedeerd.



Het was op dat moment het dodelijke ongeval in de Braziliaanse luchtvaart, de dodelijkste crash met een 737 en de eerste hull-loss van een 737-800.

Later bleek dat de TCAS systeem in de Embraer niet functioneerde. Dit heeft de crew nooit opgemerkt.
Het ongeluk werd door zowel de Brazilianen (CENIPA) als de Amerikanen (NTSB) onderzocht.
Beiden kwamen tot conclusie dat er fouten lagen van bij de verkeersleiding en het niet functioneren van TCAS. Ze verschilden in mening over de mogelijke schuld van de Amerikaanse crew in de Embraer (CENIPA lag daar ook schuld bij, NTSB niet).

De Embraer heeft nog zo'n 4 jaar op de militaire basis gestaan waar het werd gerepareerd en vloog in 2010 naar de VS als N965LL. In januari 2013 werd het verkocht en vliegt nu voor een private eigenaar als XA-MHA.

Hier XA-MHA afgelopen woensdag in Zürich:

  maandag 29 september 2014 @ 00:14:10 #241
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145006354
Is ook een aflevering van ACI geweest als ik het me goed herinner (of Seconds from Disaster)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 29 september 2014 @ 13:09:04 #242
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145016301
Godverdomme, ik denk ook een keer de A380 van dichtbij te zien, landt ie op de Zwanenburgbaan ipv de Polderbaan. Sta ik precies verkeerd natuurlijk.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_145017302
Gave foto die ik net tegenkwam, een restauratie-project - een F4U Corsair, naar mijn bescheiden mening een van de mooiste vliegtuigen uit de WOII:

pi_145020000
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 13:39 schreef Nemephis het volgende:
Gave foto die ik net tegenkwam, een restauratie-project - een F4U Corsair, naar mijn bescheiden mening een van de mooiste vliegtuigen uit de WOII:

[ afbeelding ]
Zeker een gaaf vliegtuig, maar van die blauwe ster en tekst op de romp krijg ik toch spontaan jeuk..
pi_145026382
Heb de mail van de KLM MD-11 farewell vlucht binnen.
Wij gaan blijkbaar vliegen met KL9895 om 13:00 uur.
Helaas dus niet de laatste vlucht ;( ...
  maandag 29 september 2014 @ 20:36:53 #246
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145031474
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:12 schreef Iemand91 het volgende:
Heb de mail van de KLM MD-11 farewell vlucht binnen.
Wij gaan blijkbaar vliegen met KL9895 om 13:00 uur.
Helaas dus niet de laatste vlucht ;( ...
Maar wel jouw eerste, positief blijven ;)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145031808
En het zal altijd jouw laatste MD-11 vlucht blijven.

De mijne was 9 mei, AMS-YUL :Y)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_145038848
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:36 schreef flipsen het volgende:
Maar wel jouw eerste, positief blijven ;)
True en de laatste vlucht wordt dan ook wel vrij laat voor ons.
Nu nog hopen op wat uitzicht. O-)
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 20:44 schreef Thetallguy het volgende:
En het zal altijd jouw laatste MD-11 vlucht blijven.
True, en een van de laatste paar personen in de wereld die als passagier in een MD-11 heeft gezeten.
Toch wel iets speciaals.

Vlucht 201 van Delta Airlines van Johannesburg naar Atlanta zal morgen van de troon gestoten worden als langste non-stop vlucht. Deze vlucht duurt zo'n 15.5 - 16 uur.

Echter een paar uur geleden landde Qantas vlucht 7 uit Sydney in Dallas.
Deze vlucht gaat sinds vandaag van/naar Sydney (t/m gisteren van/naar Brisbane) en vanaf vandaag met de A380 (eerder met 747ER).
Deze vlucht duurt zo'n 15.5 uur. De terugvlucht naar Sydney doet daar een uur bij op.
Afstand is ruim 13.800 kilometer.

Het is zo ver dat de terugvlucht naar Sydney weight restrictions heeft (minder pax mee)



De landing in Dallas (let op de Stetson op de kangoeroe):




[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 30-09-2014 13:33:32 ]
pi_145044941
Wow, en dan echt minstens zo'n 12u daarvan boven zee ws als ik dat zo zie. :o

De aanvliegroute naar London Heathrow is en blijft geweldig trouwens, afgelopen zondag ook weer genoten. Dat uitzicht alleen al is voor mij haast reden genoeg om niet op Gatwick ofzo te vliegen. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_145053814
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:46 schreef Thetallguy het volgende:
Air Canada weer terug op Amsterdam binnenkort met een lijndienst naar Toronto ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:49 schreef zlotka het volgende:
Met wat voor vliegtuig?
787 O-) ?
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:50 schreef Thetallguy het volgende:
Op termijn wellicht wel, maar eerst met de 767
Op termijn zeker wel. De 767-300ER's worden vervangen door de 787. De 767's gaan dan naar hun budget airline Air Canada Rouge.

Maar de 787 had leveringsproblemen/vertraging en heeft ervoor gezorgd dat ze AC pas volgend jaar op Amsterdam kan gaan vliegen.
Bedoeling was dat ze deze zomer al naar Amsterdam zouden komen.

Dus op termijn zal zeker een AC 787 naar Amsterdam komen. :Y
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')