abonnement Unibet Coolblue
pi_143463402


WAT IESCH DEESCHE TOPIQ?
In deel 1 maakte KaMo een topic aan om videografie met digitale spiegelreflexcamera's centraal ergens onder te brengen. Met als doel 'om bevindingen met elkaar te delen om te kijken of we van elkaar kunnen leren'. ;) Zijn openingspost eindigde als volgt:
quote:
Watvoor set-up hebben jullie? En wat filmen jullie ermee?
Bespreek hier dus hoe jij filmt met je DSLR óf hoe ben je van plan te gaan filmen, mocht je op het moment geïnteresseerd, maar nog niet bezig ermee zijn.

MENSEN KIEZEN SERIEUS EEN DSLR OM TE FILMEN?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DSLR'S ZIJN TOCH VOOR FOTO'S? NEEM TOCH EEN VIDEOCAMERA JOH!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WAT HEBBEN WIJ VOOR GEAR
Om jullie een indicatie te geven wat wijzelf allemaal gebruiken hebben we een klein inventaris van de users hier en hun materialen. Het is niet zo dat wanneer je dit niet hebt je kansloos bent en je hóeft niet dezelfde gear te hebben! Het is een indicatie en geen boodschappenlijst. :P

Peter_Aragorn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Susteren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Drommelsch85
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boy_Snakeye
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
shiznuts
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanschaftips
Europa: Geizhals / Google shopping / Tweakers Pricewatch
China/worldwide: eBay / AliExpress / China webshops zoekmachine / Topicreeks: Chinese Webshops

CONCLUSIE
Voor videoproductie is een DSLR dus de beste keuze qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden en flexibiliteit zonder tientallen duizenden euro's uit te geven aan een professioneler systeem. Hiermee is het schieten van HD-video dus ook voor iedereen met een klein budget binnen handbereik gekomen.
Let wel! Behalve geld in gear, moet je ook tijd investeren in kennis/skills!

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:01 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Hier wat aanraders...

› Film Riot - http://revision3.com/filmriot - YT
› AdoramaTV's HDSLR Five Part Series - www.adorama.com/alc/ - YT
› Neumann Films Tutorials - www.neumannfilms.net - YT
› Dave Dugdale's Learning DSLR Video - http://www.learningdslrvideo.com - YT - YT2
› Alan Besedin's Budget Filmmaker - www.budgetfilmmaker.co.uk - YT
› Alan Besedin's Vintage Lenses - www.vintagelensesforvideo.com
› DSLR Film NOOB - www.dslrfilmnoob.com - YT
› Knoptop - http://knoptop.com - YT
› The Frugal Filmmaker - www.thefrugalfilmmaker.com - YT
› DREWnetwork - YT

› The DSLR Cinematography Guide - http://nofilmschool.com/dslr/
› gh1-hack's pagina met budgettips - http://www.gh1-hack.info/(...)ackOnVeryTightBudget
› Filmtips van Planet5D - http://blog.planet5d.com/training/
› Inspiratie en nieuwtjes op EOSHD - www.eoshd.com
› Al het nieuws op M43-vlak (camera's, lenzen) - http://www.43rumors.com
› Nog meer nieuws en inspiratie, dit maal met Philip Bloom - http://philipbloom.net
› Netwerken doe je hier: http://stage32.com
› Als je van plan bent met After Effects te gaan werken is dit een must: www.videocopilot.net/basic/
› Meer uit je EOS halen met hacks - www.magiclantern.fm - http://magiclantern.wikia.com
› Meer uit je GH2 halen met hacks - EOSHD - Personal-View

Meer schiet me zo ff niet te binnen/krijg ik niet teruggevonden.
Op die sites kun je een boel interessante dingen vinden.
Vergeet ook niet dit bazige topic: FOT / Micro Four Thirds Fanzone #1 - Panalympus magic!

Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_143464534
quote:
Hehe ja ken hem, geweldig! Die letters. _O_
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_143478257
Susteren, ben jij dat?

pi_143481093
EISA Awards waren er weer... Gelukkig herken ik klasse voor het officieel erkent wordt. :7

Enne...
quote:
This is the amazing list of new features coming with the next E-M1 firmware upgrade?

An anonymous source unveiled the content of the new Olympus E-M1 firmware. This is his message:

Olympus OMD E-M1:
Silver version is coming.
It will include the new firmware that will be also available for the Black version.

Firmware update:
4K Recording (IS compatible)
High Speed and Slow motion Mode (240p or 120p)
New Codec with different recording mode (24p,25p,30p,60p)
Motion Film (I dont know what it is exactly but it has something to do with a freeze picture functionality and choose to move what you want on the picture).
They didnt confirm all yet but about a similar S-log mode than the Sony one
but they didnt talk about it and how it would help grading for the cinema industry.
And others stuff that i didnt have time to check yet.

I saw the 4K 24p and 30p mode, they was also other 4K mode but it was already the end of the Beta test. For sure this new update firmware doesnt add anything, Olympus confirm 2 times that it was already there but not ready to be release because they needed to fix few issues. They add also new functionality for the pictures mode but i was not interested, only the video part.
Its possible that they release the new firmware by the end of this month.

If true this would make current E-M1 owners extremely happy and sales of the E-M1 will increase for certain!
Right.... per FW upgrade. Uh-huh. _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door shiz op 16-08-2014 16:15:39 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143483168
Je hebt van die vloggers die met niks minder dan zo'n DSLR genoegen nemen om met hun kop op YouTube te gaan zitten, oreren over hun dagelijkse beslommeringen.
pi_143496132
hmm vandaag kan ik ook weer een hoogtepuntje erbij schrijven...

geloof dat ik nog nooit met zo'n dure camera ooit op een festival geweest ben... en dat om fototjes te maken :+

meer info soon/tm/betatest/camera/iets duurs/mn auto werd elke keer een porsche als die in de auto lag :D
pi_143496679
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Je hebt van die vloggers die met niks minder dan zo'n DSLR genoegen nemen om met hun kop op YouTube te gaan zitten, oreren over hun dagelijkse beslommeringen.
;( Die hele Nederlandse vloggerbaggerscene is ook om te huilen. Begrijp echt niet wat er interessant aan die lui is. En inderdaad, moeten ze ook nog alles semi high-end 'kijk mij eens' gaan lopen doen ook nog. Als je dan een vlogger bent... Vroeger had je nog Cisco met de Flip MinoHD en UltraHD. Zulk soort camera's hebben nog zin voor een vlogger. Nu gaat iedereen een dSLR halen en vind zichzelf een pro. En dan gaan ze er videos mee maken die ze bij wijze van ook met hun smartphone hadden kunnen schieten. Maar goed. :P Whatevs.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:38 schreef angel008 het volgende:
hmm vandaag kan ik ook weer een hoogtepuntje erbij schrijven...

geloof dat ik nog nooit met zo'n dure camera ooit op een festival geweest ben... en dat om fototjes te maken :+

meer info soon/tm/betatest/camera/iets duurs/mn auto werd elke keer een porsche als die in de auto lag :D
:o :D :? :o :9 c_/ :7
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf zondag 17 augustus 2014 @ 02:07:27 #9
151126 angel008
pi_143500298
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:51 schreef shiznuts het volgende:

[..]

;( Die hele Nederlandse vloggerbaggerscene is ook om te huilen. Begrijp echt niet wat er interessant aan die lui is. En inderdaad, moeten ze ook nog alles semi high-end 'kijk mij eens' gaan lopen doen ook nog. Als je dan een vlogger bent... Vroeger had je nog Cisco met de Flip MinoHD en UltraHD. Zulk soort camera's hebben nog zin voor een vlogger. Nu gaat iedereen een dSLR halen en vind zichzelf een pro. En dan gaan ze er videos mee maken die ze bij wijze van ook met hun smartphone hadden kunnen schieten. Maar goed. :P Whatevs.

[..]

:o :D :? :o :9 c_/ :7
heeft stiekem niks met video te maken aangezien die camera niet eens een filmfunctie heeft :+
ik moest het alleen even kwijt :D

ohja mn led lamp zn accu mount is gebroken.. zucht nu moet ik dat weer hobbybob tapen kutzooi.. die NP-F970 zijn ook veelste lomp groot :(
  zondag 17 augustus 2014 @ 02:35:09 #10
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_143500599
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 02:07 schreef angel008 het volgende:

[..]

heeft stiekem niks met video te maken aangezien die camera niet eens een filmfunctie heeft :+
ik moest het alleen even kwijt :D

ohja mn led lamp zn accu mount is gebroken.. zucht nu moet ik dat weer hobbybob tapen kutzooi.. die NP-F970 zijn ook veelste lomp groot :(
Goede aspirientjes bij Decibel?
Hmz...
  FOK!fotograaf zondag 17 augustus 2014 @ 10:43:43 #11
151126 angel008
pi_143502703
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 02:35 schreef Koelkastje het volgende:

[..]

Goede aspirientjes bij Decibel?
gelukkig geen asprintjes nodig gehad thank you very much, maar altijd een goed idee om ibuprofen in je tas te bewaren voor als je een keer hoofdpijn of last van je gewrichten krijgt.
Goeie tip!
pi_143545850
Ik denk dat zodra Sony een goedkopere versie uitbrengt van de Sony7as, zoals bijv. de A6000 maar dan met microfoon poort en een mac-vriendelijkere codec, dat ook ik Canon vaarwel zeg.
  FOK!fotograaf maandag 18 augustus 2014 @ 11:32:51 #13
151126 angel008
pi_143546608
ajoh canon komt straks met een 7d II die weer leuke video functies brengt komt wel goed...
pi_143546812
Of de 5DIV met weer gave functies. Neem aan dat ze niet stilzitten daar.
pi_143575889
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:32 schreef angel008 het volgende:
ajoh canon komt straks met een 7d II die weer leuke video functies brengt komt wel goed...
Ik gok dat ze gaan achterlopen nu.
pi_143577892
Gaan? Want dat doen ze nog niet?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 00:25:35 #17
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143577990
Wilde net zeggen. :P

Misschien is het bedoeld als: zelfs als ze iets nieuws uitbrengen (* het is Canon, hè, verwacht de sensor uit de 70D en dan een net wat beter AF-systeem, burst tikje sneller, wat knopjes anders enzo en mja, het daar dan bij laten) zullen ze nog dik achter lopen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:11:47 #18
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143584025
TS vraagt wanneer product op voorraad is:
quote:
beste

Helaas kunnen wij dit niet zeggen.hou de site in de gaaten.
;(
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_143584288
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:11 schreef Susteren het volgende:
TS vraagt wanneer product op voorraad is:

[..]

;(
Heb je de nieuwe Sony al helemaal onder de knie dan voordat je weer nieuwe spulletjes aanschaft? Bij mij kost het namelijk altijd wel een poosje voordat ik nieuwe gear ECHT goed onder de knie heb en er het maximale uit kan halen. Dus was beniwud of jij daar nooit last van hebt?
pi_143584399
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:21 schreef Uncle het volgende:

[..]

Heb je de nieuwe Sony al helemaal onder de knie dan voordat je weer nieuwe spulletjes aanschaft? Bij mij kost het namelijk altijd wel een poosje voordat ik nieuwe gear ECHT goed onder de knie heb en er het maximale uit kan halen. Dus was beniwud of jij daar nooit last van hebt?
Businessmen keep investing _O_

:')
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:26:26 #21
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_143584407
Wil iemand nog meedoen met een filmfestival?


teaser festival door entre2prises
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  FOK!fotograaf dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:47:32 #22
151126 angel008
pi_143585081
wat gaat susteren nu weer kopen :+ ?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:58:09 #23
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143589889
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:21 schreef Uncle het volgende:

[..]

Heb je de nieuwe Sony al helemaal onder de knie dan voordat je weer nieuwe spulletjes aanschaft? Bij mij kost het namelijk altijd wel een poosje voordat ik nieuwe gear ECHT goed onder de knie heb en er het maximale uit kan halen. Dus was beniwud of jij daar nooit last van hebt?
Heb er flink wat mee liggen experimenteren, heb nu ongeveer de ideale settings voor algemeen gebruik. Als ik er het uiterste uit wil halen gebruik ik hem op 25fps op aps-c mode in S-log2, maar bijv. op festivals gebruik ik vooral 50/60fps op pp5.

Controls voelde meteen al perfect, dat was een kwestie van een dagje wennen aan de knoppen en een weekje aan de menu-indeling. :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:58:55 #24
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143589921
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:26 schreef whY... het volgende:
Wil iemand nog meedoen met een filmfestival?


teaser festival door entre2prises
Soulja Boy, oooooh. :7
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:00:11 #25
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143589989
Het ging overigens om een vervangend onderdeel voor de drone.

Verder wil ik nog wat goede led spots aanschaffen en een mooi geluidrecordingsysteem.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:08:13 #26
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_143590404
Hier gebruiken ze ook wel een leuk microfoontje:
https://www.facebook.com/stemmenvantoen?fref=ts

Beetje jammer van de autofocus verder leuke bewerkingen van een 'normaal' interview.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_143615078
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 14:00 schreef Susteren het volgende:
Het ging overigens om een vervangend onderdeel voor de drone.

Verder wil ik nog wat goede led spots aanschaffen en een mooi geluidrecordingsysteem.
Ik dacht dat je de drone had verkocht? Of heb je daar ook al een nieuwe voor?
(Susteren doet me soms wel een beetje denken aan Aart van Hoyhoy. Ook zo droek droek droek :+)

pi_143615933
quote:
Nice, alleen geen mic input. Dat is flink ruk.
pi_143617363
Ik heb een GM1 gekocht voor erbij, eerste doel was eigenlijk een kleine body voor op reis. Ook geen mic input en hotshoe, maar daar heb ik mijn GH3 voor :) Wel erg leuk om mijn lenzen erop te kunnen gebruiken. De videokwaliteit en manual bediening zijn prima voor zo'n klein ding.



http://www.eoshd.com/cont(...)pocket-cinema-camera
url
pi_143621036
Ja, dat ding is gewoon kleiner dan m'n LX7. :D

Lijkt me wel baas. Of die 12-35mm gebruiken, of de 14mm/20mm prime. :Y Supersweet.
Maar ja, kon me er nog niet echt toe zetten eentje te halen, maar de GM2 lijkt me wel wat.
Die heeft dan een EVF en 4K gaat het gerucht. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143630671
Een setup met veel contrast (beeld en raam) opgezet om PP5 te vergelijken met PP7 (S-LOG 2) op de A7s.



Settings bij beiden: f8, 1/50, ISO 3200 (beste dynamic range op de A7s). Beiden profielen gedraaid met S-LOG 2 color gamma.

Zoals je ziet heeft PP5 geen details meer in de highlights, terwijl de S-LOG 2 footage nog prima bruikbaar is.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_143633646
Bij de volgende test vergelijk ik de skintones, en probeer ik het PP5 profiel zo close mogelijk te matchen met S-LOG 2. Het resultaat komt verassend goed overeen. Wanneer een scene correct is belicht (zonder clipping) is PP5 dus meer dan voldoende.



Alleen in scenes met erg veel contrast is S-LOG 2 aan te raden. Echter heeft het meer noise, en is de minimale ISO van 3200 een grote min. Je moet dan om overdag op f5.6 te filmen al minimaal nd1.2 hebben, en om haze te voorkomen eigenlijk zelfs een IR ND. Het gedoe van 4x4 ND's, het feit dat je ze niet zonder kleurproblemen kunt stacken en dat de vari-ND's serieuze reflectie- en kwalteitsproblemen hebben zorgt ervoor dat ik waarschijnlijk grotendeels PP5 ga schieten met S-LOG gamma.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_143666170
Canon 600D gaat de deur uit zodra de a5100 op de markt is. Ninja Star erbij en ik ben klaar voor een aantal jaar. _O_
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:26:38 #35
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_143666825
Vanaf morgen weer een weekendje de regisseur uithangen! 48HFP Rotterdam. Doet er nog iemand mee toevallig?
pi_143672186
quote:
Ihre Neue Kamera ist nächste Woche im Haus
Aangezien ik al een maand wachtte op vervanging v/d BMPCC met hot pixels-issue, eergister toch maar even nagevraagd. Soms moet je zelf een beetje druk zetten eer er wat gebeurt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:49:07 #37
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143696293
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:07 schreef hoink581 het volgende:
Canon 600D gaat de deur uit zodra de a5100 op de markt is. Ninja Star erbij en ik ben klaar voor een aantal jaar. _O_
:Y Schijnt een leuk ding te zijn (al is het met wat moiré-issues): http://www.cinema5d.com/l(...)-dynamic-range-power.

- En de postbode had zojuist wat voor me. Videomic on a budget (nog geen 35 EUR):


[ Bericht 3% gewijzigd door shiz op 22-08-2014 10:58:08 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143704496
Misschien dat iemand mij hier kan helpen.

Ik heb wat beelden geschoten voor een white screen met een 600D. De originelen beelden zien er goed uit. Maar na dat ik deze in Premiere pro CC laad gaat het beeld flikkeren. Niet heel erg wel wel net irritant genoeg. Dit is in het preview scherm maar ook als ik het exporteer. Iemand enig idee hoe dit komt?

Ik heb de clips ingeladen en dan New sequence from clip gedaan. Zodat die de setting van de clip overneemt dus dit zou ook goed moeten zijn? Van de rest gebruik ik om te exporteren een standaard preset van h264. Want het moeten mp4tjes worden.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_143704685
Wat bedoel je met flikkeren?
pi_143704855
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:07 schreef videonatic het volgende:
Wat bedoel je met flikkeren?
Ja hoe leg je dat uit. Soort van flitsen. in het wit van de achtergrond.

Zou wel eens met Upper en lower enzo te maken kunnen hebben omdat ik geen idee heb wat het verschil is en wanneer je wat gebruikt.

Snap er alleen helemaal niks meer van.. Nu heb ik hem nog een keer gerenderd zonder wat aangepast te hebben en nu lijkt het wel goed. Raar programma. :')

Ik kan best filmen en editen. Alleen weet weinig van codec en alles wat daar bij hoort.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:27:47 #41
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_143705446
als het alleen in het wit is dan is het de lamp waarmee het geschoten is die staat te flikkeren ..
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_143706154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:11 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja hoe leg je dat uit. Soort van flitsen. in het wit van de achtergrond.

Zou wel eens met Upper en lower enzo te maken kunnen hebben omdat ik geen idee heb wat het verschil is en wanneer je wat gebruikt.

Snap er alleen helemaal niks meer van.. Nu heb ik hem nog een keer gerenderd zonder wat aangepast te hebben en nu lijkt het wel goed. Raar programma. :')

Ik kan best filmen en editen. Alleen weet weinig van codec en alles wat daar bij hoort.
Sowieso niet op upper of lower maar op Progressive zetten. Helpt dat?
pi_143706394
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:27 schreef ebeaydojraes het volgende:
als het alleen in het wit is dan is het de lamp waarmee het geschoten is die staat te flikkeren ..
Maar waarom is het dan op het originelen matriaal niet te zien, en pas als ik het in premiere laad zichtbaar? En kan me haast niet voorstellen dat dat het is want dan zouden we wel opgemerkt hebben.

Maar ga voor de zekerheid volgende keer de lampen extra controleren
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:43 schreef videonatic het volgende:

[..]

Sowieso niet op upper of lower maar op Progressive zetten. Helpt dat?
Hij stond al op Progressive. Maar het lijkt nu verholpen. En waarom geen idee. Wat ik wel vervelend vind, omdat ik nu dus nog steeds geen idee heb wat ik de volgende keer beter kan doen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_143706504
Je kunt in je History kijken toch?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:20:07 #45
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143722415
CU test van de 70-200 (ISO 1600, f5.6, 1/50).

Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:31:27 #46
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_143723005
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 15:50 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Maar waarom is het dan op het originelen matriaal niet te zien, en pas als ik het in premiere laad zichtbaar? En kan me haast niet voorstellen dat dat het is want dan zouden we wel opgemerkt hebben.

Maar ga voor de zekerheid volgende keer de lampen extra controleren

[..]

Hij stond al op Progressive. Maar het lijkt nu verholpen. En waarom geen idee. Wat ik wel vervelend vind, omdat ik nu dus nog steeds geen idee heb wat ik de volgende keer beter kan doen.
de-flicker?
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:43:58 #47
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143723610

Wauw.

Op vrijwel ieder filmpje heb ik wel wat op te merken. Soms, heel soms zijn er video's die naar mijn mening perfect zijn gemaakt. Dit is er een van.

_O_
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_143754830
Godverdomme, moet nog veel te lang wachten voordat de A5100 uit komt. :(
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:45:03 #49
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_143817512
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 22:18 schreef hoink581 het volgende:
Godverdomme, moet nog veel te lang wachten voordat de A5100 uit komt. :(
Ik baal ervan dat er geen actieve mount bestaat voor Nikon naar Sony. Zou graag een fijne kleine body willen voor foto en B-video cam. Maar mijn nikon lenzen zullen er niet op werken.

Oh en trouwens, dit weekend fantastische shoot gehad!
https://www.facebook.com/TeamStrijbeek
  maandag 25 augustus 2014 @ 19:40:41 #50
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143822860
quote:
10s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:45 schreef KaMo het volgende:

[..]

Ik baal ervan dat er geen actieve mount bestaat voor Nikon naar Sony. Zou graag een fijne kleine body willen voor foto en B-video cam. Maar mijn nikon lenzen zullen er niet op werken.

Oh en trouwens, dit weekend fantastische shoot gehad!
https://www.facebook.com/TeamStrijbeek
Nice, zag er goed uit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_143826536
Een vriendin van me gaat als minor een documentaire maken. Ze is naast scholiere ook topsportster en wil de twee combineren in een documentaire. Iets dat mijns inziens best goed uit kan pakken.

Nu is de apparatuur van school best prima, maar totaal niet handig in haar geval. Nu heeft ze mij gevraagd wat verstandig is om te kopen. Budget is rond de ¤500.

Ik twijfel echter een beetje. DSLR is uiteraard het meest betaalbaar. Maar er zijn ook vast goed camcorders.

Wat zou jullie advies zijn?
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:11:52 #52
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143826697
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:07 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Een vriendin van me gaat als minor een documentaire maken. Ze is naast scholiere ook topsportster en wil de twee combineren in een documentaire. Iets dat mijns inziens best goed uit kan pakken.

Nu is de apparatuur van school best prima, maar totaal niet handig in haar geval. Nu heeft ze mij gevraagd wat verstandig is om te kopen. Budget is rond de ¤500.

Ik twijfel echter een beetje. DSLR is uiteraard het meest betaalbaar. Maar er zijn ook vast goed camcorders.

Wat zou jullie advies zijn?
http://www.redcoon.nl/B45(...)91750704&refId=tweak

En dan een microfoon op de camera zelf, kan ze denk ik wel lenen van iemand. Liefste dual system, maar zonder ervaring zou ik het zo simpel mogelijk houden.

Toch vraag ik me af of het wel een goed plan is om speciaal voor zoiets een camera aan te schaffen?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_143826895
Wel als je hem een half jaar eigenlijk wel elke dag mee wilt nemen, lijkt me...

Daarnaast zijn de camera's van school van die reportagedingen. Belachelijk groot en lomp, met tegenvallende prestaties.

Je stelt een DSRL voor, maar juist daarover twijfel ik een beetje. Iets met dezelfde kwaliteit als camcorder (dus simpeler te doen voor haar) wellicht?

[ Bericht 27% gewijzigd door Peter_Aragorn op 25-08-2014 21:21:48 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:22:16 #54
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143827207
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wel als je hem een half jaar eigenlijk wel elke dag mee wilt nemen, lijkt me...
Ah over een half jaar had ik niets gelezen.

Maarja zou in ieder geval voor het bovenstaande gaan, en dan een leuke shotgun mic voor op de camera zelf.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:22:53 #55
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143827243
Wel de IS II-lens a.u.b. :'( . :P

En dan een mic idd, misschien die Takstar wel, die is heel fijn voor weinig:


Enne, topic heet natuurlijk juist 'Videografie met dSLR' omdat we overtuigd zijn van dSLR filmkwaliteit. :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143827611
Snap ik ;) Maar jullie kijken ook vast wel eens verder dan DSLR ;)
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:31:31 #57
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143827710
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:29 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Snap ik ;) Maar jullie kijken ook vast wel eens verder dan DSLR ;)
Nouja voor docu's is zowat elke camera wel geschikt, kwaliteit maakt immers niet zo héél erg veel uit. Het zit 'm vooral in de edit en het geluid, zou sowieso voor een camera gaan met mic input.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_143827867
In mijn ogen is gebruiksgemak bij een docu ook wel heel erg handig, of zie ik dit verkeerd? Zeker als je hem in je eentje maakt. AF enzo tijdens filmen. Vandaar dat ik dacht: He, dslr is misschien niet perfect.

600D was als dslr ook mijn optie btw.
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:47:22 #59
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143828530
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:34 schreef Peter_Aragorn het volgende:
In mijn ogen is gebruiksgemak bij een docu ook wel heel erg handig, of zie ik dit verkeerd? Zeker als je hem in je eentje maakt. AF enzo tijdens filmen. Vandaar dat ik dacht: He, dslr is misschien niet perfect.

600D was als dslr ook mijn optie btw.
Je moet haar geen 50mm f1.8 aanraden nee, dan is het focussen voor een beginner beetje kut bij een docu. Echter op 18 tot 35mm is de focus bij bijv. f5.6 echt niet zo héél erg kritiek, moet dus niet echt een groot probleem zijn. :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:03:29 #60
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143831771
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:29 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Snap ik ;) Maar jullie kijken ook vast wel eens verder dan DSLR ;)
Eigenlijk niet. :D Nou ja, i.i.g. niet naar camcorders.
Stefan schiet af en toe weleens iets met z'n Canon G15.
Over Sunny gesproken. :o Is 'ie met ervani de hort op ofzo?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143832704
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:34 schreef Peter_Aragorn het volgende:
In mijn ogen is gebruiksgemak bij een docu ook wel heel erg handig, of zie ik dit verkeerd? Zeker als je hem in je eentje maakt. AF enzo tijdens filmen. Vandaar dat ik dacht: He, dslr is misschien niet perfect.

600D was als dslr ook mijn optie btw.
Ik weet niet hoe technisch aangelegd ze is, maar vraag de meiden op mijn opleiding Journalistiek in hemelsnaam niets over techniek. Ik ken er eentje die de wil heeft om te leren, maar anderen zijn überhaupt niet geïnteresseerd in techniek. Het is niet interessant, of te ingewikkeld (met alle respect). Dan is DSLR misschien een brug te ver. Zonde om een camera te kopen waar je alles mee op AUTO schiet omdat je de techniek niet snapt en ook geen tijd hebt (een half jaar is zo om) om je er in te verdiepen.

Ik zit toch aan een camcorder te denken. Als ze iets meer dan 500 euro budget heeft, kun je denken aan een Canon Vixia. Onder de 500 euro zit je op JVC Everio (niet allemaal mic-input) en dat soort zaken. Het is allemaal consumerspul, maar prosumer voor 500 euro is echt onmogelijk. Bij een docu over sport denk ik zelfs stiekem aan een GoPro. Juist omdat je dan beelden vanuit een sport daadwerkelijk kunt schieten en monteren. Maar of dat nu handig interviewt..

En Susteren, ik weet dat jij veel meer verstand hebt van techniek dan ik, maar dat het beeld 'niet zo belangrijk' is bij een docu vind ik onjuist. Naar een docu kijk je langer dan naar een reportage. Als het beeld ronduit slecht is, kijk ik niet langer dan 3 minuten. En mijn moeder die niets van techniek weet zal ook niet langer kijken.. Eigenlijk heeft ze - denk ik - gewoon een camera nodig met niet teveel functies en met over het algemeen goed beeld. Hoe minder je er aan kunt verkloten, hoe beter het is.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 00:20:36 #62
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143834983
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:23 schreef Feivel1 het volgende:
En Susteren, ik weet dat jij veel meer verstand hebt van techniek dan ik, maar dat het beeld 'niet zo belangrijk' is bij een docu vind ik onjuist. Naar een docu kijk je langer dan naar een reportage. Als het beeld ronduit slecht is, kijk ik niet langer dan 3 minuten. En mijn moeder die niets van techniek weet zal ook niet langer kijken.. Eigenlijk heeft ze - denk ik - gewoon een camera nodig met niet teveel functies en met over het algemeen goed beeld. Hoe minder je er aan kunt verkloten, hoe beter het is.
Als je een interessante docu bekijkt maakt het echt niet veel uit of het met een mobiel of met een Arri Amira is geschoten. ;)

Geluid en montage zijn dan wél weer erg belangrijk.

Ik heb al zovaak (technisch) lelijke docu's bekeken, bij speelfilms vind ik dat echt een afknapper maar bij docu's niet. Content is king, en als het een uniek concept is maakt de camera niet veel uit. :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 01:12:43 #63
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_143836036
quote:
99s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:40 schreef Susteren het volgende:

[..]

Nice, zag er goed uit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha. Zo hebben we niet opgenomen hoor. Dit was tijdens pauze, net na lenswissel ;)
pi_143839351
VET!!!!!!! http://extrashot.co.uk/4k-for-the-f5/
Er is (waarschijnlijk) iemand die de F5 heeft gehacked zodat hij intern 4k 60p xavc kan.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:22:53 #65
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143839511
Gewoon een lokkertje om de podcast wat aan populariteit te laten winnen. :P
Photoshop ff wat getalletjes naar andere getalletjes en whoppa, daar is je stunt al.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143839775
Ik zou niet verrast zijn. Zoek maar wat specs op van de f5 en f55(die vanilla 4k60p xavc kan) dan zul je zien dat er niet veel anders aan is.
pi_143840756
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:20 schreef Susteren het volgende:

[..]

Als je een interessante docu bekijkt maakt het echt niet veel uit of het met een mobiel of met een Arri Amira is geschoten. ;)

Geluid en montage zijn dan wél weer erg belangrijk.

Ik heb al zovaak (technisch) lelijke docu's bekeken, bij speelfilms vind ik dat echt een afknapper maar bij docu's niet. Content is king, en als het een uniek concept is maakt de camera niet veel uit. :)
Je geeft ook altijd niet te missen voorzetjes he... :')

Verder wel mee eens :)
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:39:04 #68
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143843368
Goed nieuws! Kreeg een telefoontje dat de nieuwe BMPCC er was. *O*

Toen voor 475,- EUR gekocht, maar de doos was niet meer geseald, werd echter beweerd dat het geen 'demomodel' was of iets. Alles zag er ook ongebruikt uit, dus ok. Maar bleek toen dat de sensor hot pixels vertoonde. :'( Die nogal storend en merkbaar werden op 800ASA en 1600ASA (met zo'n 30+ hot pixels die dan mooie sterrenbeelden vormden ;( ).

Anyways, dag na aanschaf meteen teruggebracht en gingen ze 'em opsturen. Een maand later nog altijd niks gehoord, dus vorige week een mailtje de deur uitgedaan. Toen heeft die dame van die winkel ff goed druk gezet bij ze ( ^O^ ) en verwachtte ze eigenlijk donderdag al een antwoord. Dat werd vrijdag, maar er werd beloofd dat een nieuwe unit opgestuurd zou worden en er deze week zou zijn. Nou, vandaag is het dus zover! :D



Andere serienummer begon met '1672[..]', deze met '2014[..]', dus ik gok dat die ene nog van een van de vroegere batches was en nog ergens op een plank gevonden werd en dat de nieuwe vers van de pers (en geseald) is. Er is inmiddels ook nieuwe firmware met allerlei updates, zoals audiometers, histogram enz. en had ondertussen alweer een tijdje spare accu's en een lader van Pantona, dus: mooi werk! ^O^ Tenminste, hoop ik. Eerst maar eens ff testen of deze sensor geen last heeft van die shizzle.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143843445
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:39 schreef shiznuts het volgende:
Die nogal storend en merkbaar werden op 800ASA en 1600ASA (met zo'n 30+ hot pixels die dan mooie sterrenbeelden vormden ;( ).
Je bent wel een echte pro als je ASA zegt ipv ISO :')

Verder ben ik blij voor je *O*
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:44:12 #70
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143843510
Nou ja, de BMPCC maakt dat er zelf van, dus ik ga niet 'peren' lopen zeggen tegen 'appels'.
Je praat daar ook in shutterangle en niet in (fracties van) seconden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143843678
Awesome shiz! Achteraf had ik hem toch graag willen kopen voor die prijs. Kan nu helaas niet meer.
pi_143844576
Is er geen compact camera met mic input?
pi_143845109
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:07 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Een vriendin van me gaat als minor een documentaire maken. Ze is naast scholiere ook topsportster en wil de twee combineren in een documentaire. Iets dat mijns inziens best goed uit kan pakken.

Nu is de apparatuur van school best prima, maar totaal niet handig in haar geval. Nu heeft ze mij gevraagd wat verstandig is om te kopen. Budget is rond de ¤500.

Ik twijfel echter een beetje. DSLR is uiteraard het meest betaalbaar. Maar er zijn ook vast goed camcorders.

Wat zou jullie advies zijn?
http://www.audiovideopro.(...)mera-for-interviews/

Hier hebben ze het over een Nikon coolpix P7100 met een externe mic.

Ik zou zelf ook voor een compactcamera gaan met mic input. Camcorders hebben in mijn ogen echt een afgrijselijke video kwaliteit, wat ironisch is.

Vorige week had ik een XF100 naast mijn 600D gebruikt, toch wel een professioneler modelletje. Hij werd geprezen omdat hij zo naast een 7D en 5D kon worden gebruikt, maar godverdomme wat was dat beeld lelijk. Letterlijk weggeblazen door m'n 600D.
pi_143845470
http://www.cameranu.nl/nl(...)alp66fwOChoC3wHw_wcB

Voor 499 heeft ze de coolpix p7800, 1080p 25fps met ext. mic input.

http://www.kamera-express(...)W2tAS_rzDhoC48bw_wcB

109 Eu erbij en ze heeft er een Nikon-compatible microfoontje bij.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:53:12 #75
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143845708
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 13:22 schreef hoink581 het volgende:
Is er geen compact camera met mic input?
http://snapsort.com/recom(...)ce=1000&type=digicam
Filter voor compacts met external mic.

Deze combo dan?
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/b009c72tx8 + http://www.amazon.de/dp/B002WB149G

Wel wat goedkoper uit dan denk ik, maar inderdaad. De P7800 heeft de betere audio-oplossing, een flippy tilty type schermpje en een viewfindertje. Bij OTTO halen dan: http://www.otto.nl/article/640007/ . Als het goed is krijg je (als nieuw account) ook nog 5,- EUR korting als je je inschrijft voor de nieuwsbrief (om je vervolgens weer uit te schrijven natuurlijk).

[ Bericht 31% gewijzigd door shiz op 26-08-2014 14:08:15 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143846293
Thanks hoink en shiz! Ik ga het voorstellen!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:18:19 #77
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143846478
Weet trouwens niet of je dan niet liever meteen voor iets van RØDE zou willen gaan: http://www.bax-shop.nl/ca(...)l?o=product_price&d=
http://www.rodemic.com/soundbooth_broadcast , die IXY vind ik trouwens verrassend goed klinken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143850298
Moet even wat kwijt..... :{

Voor de mensen die interesse hebben

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_143850418
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:20 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Moet even wat kwijt..... :{

Voor de mensen die interesse hebben

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt er altijd gewoon kutklanten tussen zitten. Je kan gewoon weigeren de ruwe beelden te sturen, aangezien dit nooit is afgesproken en hier niet voor betaald is. 250 euro is peanuts voor hetgeen wat je geleverd hebt.
pi_143850657
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:20 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Moet even wat kwijt..... :{

Voor de mensen die interesse hebben

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is kut! Laat even weten hoe het allemaal afloopt. Helaas heb je, zoals hoink al zegt, dit soort klanten er soms bij zitten...
pi_143850932
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Dat is kut! Laat even weten hoe het allemaal afloopt. Helaas heb je, zoals hoink al zegt, dit soort klanten er soms bij zitten...
Zijn gewoon types die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en vervolgens nog effe wat extra's uit willen knijpen.

Nogmaals Boy, in geen enkel geval je ruwe materiaal zo maar opsturen.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:40:40 #82
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143851127
Niks voor mij, dat hele bruiloften filmen. In de woorden van Eminem 'You only get one shot, do not miss your chance to blow - This opportunity comes once in a lifetime yo'. :P Misschien loop je naderhand tegen technische problemen aan of is er door miscommunicatie van hun kant dus iets verkeerd gegaan. 't Is niet alsof je ff een take over kunt doen. Daardoor wel dapper hoor en het pusht je natuurlijk juist om bij alles wat je doet 200% te geven, want het zál en móet goed gaan, maar niks voor mij joh.

En nu is het resultaat zoals je dat van tevoren bedacht had, dus jij op zich best tevreden en benieuwd naar wat ze ervan vinden, is het niet goed omdat er onrealistische verwachtingen gesteld werden en men precies heeft doorgecommuniceerd wat de bedoeling was, heeft gekregen, maar daar zelf niet precies genoeg in zijn geweest en het nu opeens anders had gemoeten. Ja. Met zulke lui kun je natuurlijk al helemaal niks aanvangen...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143851399
Nou ik moet zeggen dat ik dat misschien wel juist zo leuk vind, haha. Dat met die ene kans :)
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:54:40 #84
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143851583
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:20 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Moet even wat kwijt..... :{

Voor de mensen die interesse hebben

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
250 euro voor een bruiloft? Dan doe je het ook echt jezelf aan.

Volgende keer gewoon minimaal 1000 vragen en een kennis die ook filmt meenemen. Alleen is dat sowieso amper te doen.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:55:33 #85
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143851608
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:35 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Zijn gewoon types die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en vervolgens nog effe wat extra's uit willen knijpen.
Ja precies dit, merkte ik echt keer op keer toen ik nog met particulieren werkte. :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:59:14 #86
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143851725
Deed voorheen ook wel veel aan design, photoshoppen en webdesign enzo.
Dan had je met deze cartoon toch wel een heel herkenbaar beeld van hoe dat er dan aan toegaat: http://theoatmeal.com/comics/design_hell.
Maar eigenlijk ook heel toepasselijk voor de klanten die je hebt als je video's moet schieten.
Van die mensen zonder duidelijke visie en die zich overal mee lopen te bemoeien. :') _O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143851775
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:54 schreef Susteren het volgende:

[..]

250 euro voor een bruiloft? Dan doe je het ook echt jezelf aan.

Volgende keer gewoon minimaal 1000 vragen en een kennis die ook filmt meenemen. Alleen is dat sowieso amper te doen.
Kan dat ook als je er pas 1 hebt gedaan? Heb nu een prijsaanvraag liggen namelijk. Ik film samen met een goede vriendin, net als de vorige keer. Iets met goed op elkaar ingespeeld ofzo :)

Eerste keer ging overigens meer dan uitstekend. Niks dan positieve reacties.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:01:37 #88
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143851814
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Kan dat ook als je er pas 1 hebt gedaan? Heb nu een prijsaanvraag liggen namelijk. Ik film samen met een goede vriendin, net als de vorige keer. Iets met goed op elkaar ingespeeld ofzo :)

Eerste keer ging overigens meer dan uitstekend. Niks dan positieve reacties.
Ja hoor, 1000 euro voor een productie is echt niet veel.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_143851835
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Kan dat ook als je er pas 1 hebt gedaan? Heb nu een prijsaanvraag liggen namelijk. Ik film samen met een goede vriendin, net als de vorige keer. Iets met goed op elkaar ingespeeld ofzo :)

Eerste keer ging overigens meer dan uitstekend. Niks dan positieve reacties.
Dat is beiden 500 euro voor 1 dag jezelf de tering werken - reiskosten en nog de edit. Lijkt me voor een eerste keer meer dan redelijk.
pi_143851886
Nee nouja, ik vind het ook best redelijk. Maar ik kan enigszins begrijpen dat je het als niet-nadenkende-klant wat veel vindt. Vandaar ;)
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:06:56 #91
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143851973
Toen ik die Filmriot bij dat ene live seminaar-gedoetje aan het kijken was kwam er in de break een gast voorbij waarvoor je je dan kon inkopen om dat seminaar online te kijken. Die gast specialiseerde zich in bruiloftvideoshoots.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 23:28 schreef shiznuts het volgende:
Shiiit die ene gast vraagt gewoon 8500 USD voor een bruiloftshoot. :') _O- Vanaf-prijs, hè.
:D Het kan dus gekker...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:12:51 #92
151126 angel008
pi_143852148
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:06 schreef shiznuts het volgende:
Toen ik die Filmriot bij dat ene live seminaar-gedoetje aan het kijken was kwam er in de break een gast voorbij waarvoor je je dan kon inkopen om dat seminaar online te kijken. Die gast specialiseerde zich in bruiloftvideoshoots.

[..]

:D Het kan dus gekker...
in Amerika nemen mensen leningen (zeg maar gerust verkapte hypotheken om een bruiloft te betalen) een fotograaf van 20k is daar heel normaal laat staan video.

Nederland is helaas iets te nuchter hierin maar ook bij de pro fotograven met bruiloften kom je er onder de 2/3k niemand tegen.

als je soms ook hoort dat men met meerdere epics rondloopt en dat deze gehuurd zijn (a 500-1000 euro per dag) + kosten van de mensen die filmen + nog een beetje winst dan is 8500 niet eens zo duur ;)

zo heb ik persoonlijk voor webshops gefotografeerd en de een kwam aanzetten met ''leuk voor je tftp man!" en de andere "hoe duur is het ? 5000 euro ?"

3x raden voor welke webshop ik gegaan ben :+
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:13:19 #93
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_143852164
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:14:49 #94
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_143852207
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:02 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Dat is beiden 500 euro voor 1 dag jezelf de tering werken - reiskosten en nog de edit. Lijkt me voor een eerste keer meer dan redelijk.
Zou eerder zeggen 750 vs 250 als je de edit zelf doet. 500 opname en 500 voor de edit.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_143852263
Uiteraard doen we de edit wel samen dan. Dat werkt best wel fijn moet ik zeggen.

Edit: Oeh, die A7s in een mooie cage!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:37:51 #96
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143852843
quote:
Haha, die zag ik ook net. Kwam je ook via deze reactie bij die site uit en bedacht dan om ff op de index homepage te kijken wat 'ie zoal meer zou behandelen? :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:12 schreef angel008 het volgende:

[..]

in Amerika nemen mensen leningen (zeg maar gerust verkapte hypotheken om een bruiloft te betalen) een fotograaf van 20k is daar heel normaal laat staan video.

Nederland is helaas iets te nuchter hierin maar ook bij de pro fotograven met bruiloften kom je er onder de 2/3k niemand tegen.

als je soms ook hoort dat men met meerdere epics rondloopt en dat deze gehuurd zijn (a 500-1000 euro per dag) + kosten van de mensen die filmen + nog een beetje winst dan is 8500 niet eens zo duur ;)

zo heb ik persoonlijk voor webshops gefotografeerd en de een kwam aanzetten met ''leuk voor je tftp man!" en de andere "hoe duur is het ? 5000 euro ?"

3x raden voor welke webshop ik gegaan ben :+
:+ Die eerste natuurlijk. :D Ja, ergens klopt het ook wel, als er een heel productiebedrijf achter zit en bij komt kijken enzo. En die Amerikanen hebben inderdaad ook wel al van die zieke over de top sweet 16 parties, moet je nagaan als er iemand gaat trouwens. Maar wat die gast in z'n teaser liet zien... mwah, dat doet iedereen al wel in dat wereldje denk ik dan.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:43:42 #97
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_143853023
newsshooter kijken we al zoooo lang naar .. nog paar weken tot iBC :D
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_143853368
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:23 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Je hebt er altijd gewoon kutklanten tussen zitten. Je kan gewoon weigeren de ruwe beelden te sturen, aangezien dit nooit is afgesproken en hier niet voor betaald is. 250 euro is peanuts voor hetgeen wat je geleverd hebt.
Ruwe beelden ga ik nog een keer doornemen en beelden en dingen die gezegd worden (complete zinnen) zal ik in 1 videobestand zetten en opsturen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Dat is kut! Laat even weten hoe het allemaal afloopt. Helaas heb je, zoals hoink al zegt, dit soort klanten er soms bij zitten...
Doe ik... ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:40 schreef shiznuts het volgende:
Niks voor mij, dat hele bruiloften filmen. In de woorden van Eminem 'You only get one shot, do not miss your chance to blow - This opportunity comes once in a lifetime yo'. :P Misschien loop je naderhand tegen technische problemen aan of is er door miscommunicatie van hun kant dus iets verkeerd gegaan. 't Is niet alsof je ff een take over kunt doen. Daardoor wel dapper hoor en het pusht je natuurlijk juist om bij alles wat je doet 200% te geven, want het zál en móet goed gaan, maar niks voor mij joh.

En nu is het resultaat zoals je dat van tevoren bedacht had, dus jij op zich best tevreden en benieuwd naar wat ze ervan vinden, is het niet goed omdat er onrealistische verwachtingen gesteld werden en men precies heeft doorgecommuniceerd wat de bedoeling was, heeft gekregen, maar daar zelf niet precies genoeg in zijn geweest en het nu opeens anders had gemoeten. Ja. Met zulke lui kun je natuurlijk al helemaal niks aanvangen...
Dat maakt het filmen van bruiloften leuk en spannend. Je bent verantwoordelijk voor een belangrijke dag. En ik weet dat ik het kan. Technische problemen kan je niks aan doen.
Het is altijd een uitdaging om aan de verwachtingen te voldoen. Maar het is een machtig gevoel als je de reacties ziet van je klanten. Zo heb ik de reactie van mijn eerste bruiloft mogen zien, omdat ze bij ons kwamen kijken (zijn goeie vrienden) als de bruid dan moet huilen omdat het zo mooi is, dan wordt je ego zo gestreeld... Daar doe je het voor. :)

quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:54 schreef Susteren het volgende:

[..]

250 euro voor een bruiloft? Dan doe je het ook echt jezelf aan.

Volgende keer gewoon minimaal 1000 vragen en een kennis die ook filmt meenemen. Alleen is dat sowieso amper te doen.
Vind je reactie wel weer kort door de bocht :{ , maar we zijn niet anders gewend van je ;)
Als je het een beetje meeleest van andere videografen dan weet je dat ik voor de hobby doe. Ik vind het leuk om te doen en ik verdien er een leuk zakcentje mee. Ik hoef er niet van rond te komen en ik ben nog langzaam aan het opbouwen. Geloof me, als ik 1000 euro ga vragen, dan had ik nu geen bruidsparen gehad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Kan dat ook als je er pas 1 hebt gedaan? Heb nu een prijsaanvraag liggen namelijk. Ik film samen met een goede vriendin, net als de vorige keer. Iets met goed op elkaar ingespeeld ofzo :)

Eerste keer ging overigens meer dan uitstekend. Niks dan positieve reacties.
Ik zou goed nadenken wat je vraagt. Grote bedragen schrikken af. In Nederland zijn bruidsvideo's niet standaard als een fotograaf. Het is iets extra's waar sommige bruidsparen niet veel voor willen uitgeven.
Tevens hangt het af wat je natuurlijk gaat leveren qua video.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:55:52 #99
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143853389
Op het moment ben ik bezig om op te bouwen naar evenementen filmen en zelf monteren.
Een aantal dingen zijn al geregeld, alleen het belangrijkste is natuurlijk, de camera.

Mijn werk betaald niet zó goed dat ik een red o.i.d zal kunnen aanschaffen.

Ik zoek dus een soort gelijke camera die de volgende dingen kan voor +- 2000 /3000 euro. Zonder accessories.

Het moet minimaal het volgende kunnen:

- Goed licht oppakken in donkere situaties
- Minimaal 60 fps kunnen filmen (voor slowmo)
- Minimaal 1080p full HD, liever zelfs naar de 2K
- mogelijkheid voor external mic + light source aansluiting en extended battery

Groet :)

Foto's maken ermee is niet persé een must.

Een body-only is wel het handigst als het kan.

zelf heb ik deze al gevonden:

http://tweakers.net/pricewatch/288957/sony-nex-fs100e-zwart.html

http://tweakers.net/price(...)zwart/specificaties/

dslr ook een optie :)

http://tweakers.net/price(...)zwart/specificaties/

http://tweakers.net/price(...)zwart/specificaties/

http://tweakers.net/price(...)zwart/specificaties/

[ Bericht 4% gewijzigd door Basxt op 26-08-2014 18:16:34 ]
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_143853883
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:55 schreef Basxt het volgende:
Op het moment ben ik bezig om op te bouwen naar evenementen filmen en zelf monteren.
Een aantal dingen zijn al geregeld, alleen het belangrijkste is natuurlijk, de camera.

Mijn werk betaald niet zó goed dat ik een red o.i.d zal kunnen aanschaffen.

Ik zoek dus een soort gelijke camera die de volgende dingen kan voor +- 2000 /3000 euro. Zonder accessories.

Het moet minimaal het volgende kunnen:

- Goed licht oppakken in donkere situaties
- Minimaal 60 fps kunnen filmen (voor slowmo)
- Minimaal 1080p full HD, liever zelfs naar de 2K
- mogelijkheid voor external mic + light source aansluiting en extended battery

Groet :)

Foto's maken ermee is niet persé een must.

Een body-only is wel het handigst als het kan.

zelf heb ik deze al gevonden:

http://tweakers.net/pricewatch/288957/sony-nex-fs100e-zwart.html

http://tweakers.net/price(...)zwart/specificaties/

dslr ook een optie :)
Sony a7s.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:14:08 #101
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143853951
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:12 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Sony a7s.
Thanks! had hem net gevonden :)

Edit: is deze beter? http://tweakers.net/price(...)zwart/specificaties/
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_143854061
Kort antwoord: voor video niet.

Daarnaast zou ik ook eens naar de GH4 kijken Basxt!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:19:48 #103
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143854107
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:43 schreef ebeaydojraes het volgende:
newsshooter kijken we al zoooo lang naar .. nog paar weken tot iBC :D
Oh. :@ o|O

Ach ja, over cages gesproken, kreeg vandaag m'n China follow focus binnen. Met een beetje passen en meten lukt het nog net om de SLR Magic aan te drijven. Focus zelf is verder wel heel smooth gegeared. Niet echt één-op-één compatible met de ABCRig GH4 cage. Denk dat de rail distance net een paar mm anders is, dus een modulaire accessoire van hetzelfde systeem is denk ik beter. Maar ja, die had je niet en dit was het goedkoopste okay-uitziende spul wat ik out there kon vinden (nog geen 45 ekkies). Stond een merkje op de FF-ring, 'Kernel' en dan twee Chinese tekens. Beetje googlen is 'ie ook terug te vinden op Amazon en eBay bijvoorbeeld als de 'Kernel F-2'.

Maak je de boel af met de Takstar videomic en dan is er een klein monstertje geboren. :P


quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:55 schreef Boy_Snakeye het volgende:

Dat maakt het filmen van bruiloften leuk en spannend. Je bent verantwoordelijk voor een belangrijke dag. En ik weet dat ik het kan. Technische problemen kan je niks aan doen.
Het is altijd een uitdaging om aan de verwachtingen te voldoen. Maar het is een machtig gevoel als je de reacties ziet van je klanten. Zo heb ik de reactie van mijn eerste bruiloft mogen zien, omdat ze bij ons kwamen kijken (zijn goeie vrienden) als de bruid dan moet huilen omdat het zo mooi is, dan wordt je ego zo gestreeld... Daar doe je het voor. :)

[..]
Ja, de afgeworpen vruchten zijn natuurlijk niet mis! :D
Maar zo dapper ben ik zelf weer niet. :P Dus: respect! _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:21:54 #104
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143854174
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:55 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Geloof me, als ik 1000 euro ga vragen, dan had ik nu geen zeurende bruidsparen gehad.
Correctie. ;)

Je moet uit je confort zone stappen qua offertes, je zult verbaast zijn hoeveel extra je kunt vragen (vergeleken met wat je eerst in je hoofd hebt).
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:21:59 #105
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143854176
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:18 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kort antwoord: voor video niet.

Daarnaast zou ik ook eens naar de GH4 kijken Basxt!
Thanks.

Een voorbeeld is bijvoorbeeld in een discotheek, als hij daar goed licht op kan pakken of je ook niet de iso te hoog te gooien of achteraf de brichtness omhoog. Het moet mooi blijven :)
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:25:41 #106
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143854282
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:21 schreef Basxt het volgende:
als hij daar goed licht op kan pakken of je ook niet de iso te hoog te gooien of achteraf de brichtness omhoog.
Deze zin snap ik niet. ISO 100 is ISO 100, een 5d3 "pakt" op ISO 100 niet meer licht dan een A7s. Wat je denk ik wil zeggen is dat je noise-free beelden wilt met hoge ISO's.

De base ISO van de A7s is ISO 3200, de beelden zijn vrijwel ruisvrij daarop. Ook daarboven zijn de beelden nog prima bruikbaar.

Door hoog in de ISO te kunnen gaan voorkom je ook dat je steeds op f2.8 moet filmen, vooral met een glidecam werkt f5.6/f8 een stuk fijner.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_143854283
Dan is de A7S wel erg goed. Low light monster namelijk.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:28:03 #108
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143854374
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:25 schreef Susteren het volgende:

[..]

Deze zin snap ik niet. ISO 100 is ISO 100, een 5d3 "pakt" op ISO 100 niet meer licht dan een A7s. Wat je denk ik wil zeggen is dat je noise-free beelden wilt met hoge ISO's.

De base ISO van de A7s is ISO 3200, de beelden zijn vrijwel ruisvrij daarop. Ook daarboven zijn de beelden nog prima bruikbaar.

Door hoog in de ISO te kunnen gaan voorkom je ook dat je steeds op f2.8 moet filmen, vooral met een glidecam werkt f5.6/f8 een stuk fijner.
Dat bedoelde ik inderdaad! dankje voor de uitleg.
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:30:07 #109
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143854428
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:25 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dan is de A7S wel erg goed. Low light monster namelijk.
Dus als je moest kiezen welke van deze 3 zou je dan kiezen?

http://shop.panasonic.com/shop/model/DMC-GH4KBODY

http://tweakers.net/price(...)zwart/specificaties/

of

http://tweakers.net/pricewatch/358468/sony-alpha-a7-zwart.html

En dan even kijken naar de punten beschreven:

min 60fps, goed voor lowlight, en de mogelijkheid om uit te breiden met accessories?

bedankt!
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:32:00 #110
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143854493
Ja, de noise performance van de A7S is wel vrij 'irre' natuurlijk.
Let trouwens op! A7 A7R A7S. Zijn allemaal andere camera's.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:33:43 #111
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143854543
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:30 schreef Basxt het volgende:

min 60fps, goed voor lowlight
Dat zijn toch dingen die gewoon in de spec lijstjes staan?

Uitbreiden kun je ze allemaal wel. Sowieso niet de A99 voor video, die is echt totaal niet gemaakt daarvoor.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:36:42 #112
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143854629
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:33 schreef Susteren het volgende:

[..]

Dat zijn toch dingen die gewoon in de spec lijstjes staan?

Uitbreiden kun je ze allemaal wel. Sowieso niet de A99 voor video, die is echt totaal niet gemaakt daarvoor.
Maar ook de mogelijkheid voor een steadycam/matte box ?
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:39:12 #113
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143854726
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:36 schreef Basxt het volgende:

[..]

Maar ook de mogelijkheid voor een steadycam/matte box ?
Mattebox ligt aan je objectief, niet de camera. Steadicam kun je onder elke camera gooien, zolang hij maar voor dat gewicht is ontworpen.

Ik denk dat je je beter eerst even kunt inlezen over video-gear, denk niet dat het gaat werken als je nu gewoon een camera gaat kopen.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_143854741
A99 zou ik inderdaad ook niet doen. GH4 of A7s is persoonlijk denk ik. Ik zou er even over na moeten denken zelf.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:45:38 #115
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143854922
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:39 schreef Peter_Aragorn het volgende:
GH4 of A7s is persoonlijk denk ik.
Nouja het zijn eigenlijk 2 totaal verschillende camera's met allebei pros en cons.

Fullframe vs MFT
Hoog ISO-noise vs Gemiddeld ISO-noise
Extern 4k vs Intern 4k
Hoge dynamic range vs Laag tot gemiddelde dynamic range

Voor mij gaf de dynamic range van de A7s de aanzet voor mijn keuze, vrijwel even hoog als de marktleider (Arri Alexa). Dit zorgt gewoon voor (naar mijn mening) mooiere beelden, de sensor reageert veel meer als film dan welke andere DSLR dan ook. De highlight rolloff is ook werkelijk prachtig, en de controls zijn erg eenvoudig.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:46:15 #116
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143854943
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:39 schreef Susteren het volgende:

[..]

Mattebox ligt aan je objectief, niet de camera. Steadicam kun je onder elke camera gooien, zolang hij maar voor dat gewicht is ontworpen.

Ik denk dat je je beter eerst even kunt inlezen over video-gear, denk niet dat het gaat werken als je nu gewoon een camera gaat kopen.
Ik moet mij inderdaad nog wat inlezen. Maar daarvoor is ook dit topic toch? ;)
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:47:12 #117
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143854974
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:46 schreef Basxt het volgende:

[..]

Ik moet mij inderdaad nog wat inlezen. Maar daarvoor is ook dit topic toch? ;)
Dit topic is denk ik niet bedoeld om allerlei dingen te vragen die makkelijk op te zoeken zijn (kan deze camera 60fps schieten bijvoorbeeld). :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:48:25 #118
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143855013
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:47 schreef Susteren het volgende:

[..]

Dit topic is denk ik niet bedoeld om allerlei dingen te vragen die makkelijk op te zoeken zijn (kan deze camera 60fps schieten bijvoorbeeld). :P
ja, dat was gewoon een stomme vraag.. :P

Ok, denk dat ik mij dan nu maar even ga inlezen voor de GH4, hij ziet er goed uit.

bedankt!
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:49:29 #119
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143855049
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:48 schreef Basxt het volgende:

[..]

ja, dat was gewoon een stomme vraag.. :P

Ok, denk dat ik mij dan nu maar even ga inlezen voor de GH4, hij ziet er goed uit.

bedankt!
Wat zorgt ervoor dat jij de GH4 aantrekkelijker vind dan de A7s als ik vragen mag? :)

Het is een prima camera, daar niet van hoor. Maar in lowlight moet je er echt niet teveel van vragen.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_143855079
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:45 schreef Susteren het volgende:

[..]

Nouja het zijn eigenlijk 2 totaal verschillende camera's met allebei pros en cons.

Fullframe vs MFT
Hoog ISO-noise vs Gemiddeld ISO-noise
Extern 4k vs Intern 4k
Hoge dynamic range vs Laag tot gemiddelde dynamic range

Voor mij gaf de dynamic range van de A7s de aanzet voor mijn keuze, vrijwel even hoog als de marktleider (Arri Alexa). Dit zorgt gewoon voor (naar mijn mening) mooiere beelden, de sensor reageert veel meer als film dan welke andere DSLR dan ook. De highlight rolloff is ook werkelijk prachtig, en de controls zijn erg eenvoudig.
Maar dan is dat toch best persoonlijk ;) Is maar net wat je wilt...

Voor mij zou de A7s perfect zijn, als die ook 96fps deed. Maar helaas.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:52:56 #121
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143855184
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:50 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]
Voor mij zou de A7s perfect zijn, als die ook 96fps deed. Maar helaas.
Hij doet inderdaad geen 96fps, maar 120fps. ;)

Maar in principe heb je voor festivals echt niet meer dan 60fps nodig, alles daarboven is naar mijn mening overbodige luxe. Voor sport kan ik het me echt voorstellen dat je 200+fps wilt, en zo kan ik nog wel meer voorbeelden opnoemen.

Het is maar een effect, ik zie zoveel gasten met FS700 bodies filmen, en uit nieuwschierigheid check ik van de betere ook wel eens de video's die ze van artiesten schieten.

Die mensen gebruiken slomo vaak puur omdat het kan, terwijl het helemaal niet veel toevoegd. 60fps naar 25fps zou ook meer dan voldoende zijn geweest.

Tevens is 60fps op de GH4 en A7s een stuk beter qua kwaliteit dan de 96fps en 120fps modes.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:55:08 #122
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143855267
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:49 schreef Susteren het volgende:

[..]

Wat zorgt ervoor dat jij de GH4 aantrekkelijker vind dan de A7s als ik vragen mag? :)

Het is een prima camera, daar niet van hoor. Maar in lowlight moet je er echt niet teveel van vragen.
Alleerst gewoon de look. hij ziet er robuuster uit. (hier kan je eigenlijk niet een onderscheid van maken though)

De 4K optie, ondankts dat je toch niet in 4K gaat filmen op een feest.
(maar voor buitenaf is het wel fijn om het er bij te hebben.

Lijkt me ook wat fijner om te bedienen.(grote knoppen etc)

maar de a7 is qua specs toch net wat beter denk ik.
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_143855370
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:52 schreef Susteren het volgende:

[..]

Hij doet inderdaad geen 96fps, maar 120fps. ;)

Maar in principe heb je voor festivals echt niet meer dan 60fps nodig, alles daarboven is naar mijn mening overbodige luxe. Voor sport kan ik het me echt voorstellen dat je 200+fps wilt, en zo kan ik nog wel meer voorbeelden opnoemen.

Het is maar een effect, ik zie zoveel gasten met FS700 bodies filmen, en uit nieuwschierigheid check ik van de betere ook wel eens de video's die ze van artiesten schieten.

Die mensen gebruiken slomo vaak puur omdat het kan, terwijl het helemaal niet veel toevoegd. 60fps naar 25fps zou ook meer dan voldoende zijn geweest.


Tevens is 60fps op de GH4 en A7s een stuk beter qua kwaliteit dan de 96fps en 120fps modes.
Ligt er natuurlijk aan wat je ermee gaat filmen. Dat is echt compleet daar van afhankelijk.

Maareh: heb je jouw A7s al veel kunnen gebruiken? Wat voorbeelden wellicht? Altijd leuk om te zien.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:00:38 #124
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143855486
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:55 schreef Basxt het volgende:

[..]

Alleerst gewoon de look. hij ziet er robuuster uit. (hier kan je eigenlijk niet een onderscheid van maken though)

De 4K optie, ondankts dat je toch niet in 4K gaat filmen op een feest.
(maar voor buitenaf is het wel fijn om het er bij te hebben.

Lijkt me ook wat fijner om te bedienen.(grote knoppen etc)
Ten eerste is de A7s een stuk makkelijker te bedienen, veel intuïtiever. Op looks een body op robuustheid controleren is (zoals je zelf ook al inziet gelukkig) natuurlijk niet te doen. Zowel de A7s als de GH4 zijn niet zo stevig als bijvoorbeeld een 1d, maar ze voelen zeker niet "plasticky" aan.

4k is leuk, maar hoge dynamic range is (naar mijn mening) nóg leuker. En er komen sowieso in de toekomst nog leuke goedkope 4k recorders op de markt, heb wat A7s 4k footage gedownload en het zag er echt fenominaal uit.

Ik probeer je geen A7s te verkopen, begrijp me niet verkeerd. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat je met jouw eisen voor de GH4 neigt te gaan. :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:02:51 #125
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143855578
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:00 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ten eerste is de A7s een stuk makkelijker te bedienen, veel intuïtiever. Op looks een body op robuustheid controleren is (zoals je zelf ook al inziet gelukkig) natuurlijk niet te doen. Zowel de A7s als de GH4 zijn niet zo stevig als bijvoorbeeld een 1d, maar ze voelen zeker niet "plasticky" aan.

4k is leuk, maar hoge dynamic range is (naar mijn mening) nóg leuker. En er komen sowieso in de toekomst nog leuke goedkope 4k recorders op de markt, heb wat A7s 4k footage gedownload en het zag er echt fenominaal uit.

Ik probeer je geen A7s te verkopen, begrijp me niet verkeerd. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat je met jouw eisen voor de GH4 neigt te gaan. :P
ik snap je punt, ik ga altijd al heel snel uit op de looks, wat ik niet moet doen.

Maar als ik bijv hier kijk: http://versus.com/en/panasonic-lumix-gh4-vs-sony-a7 zie je toch wel veel punten dat de gh4 hem "topt" ?

Bedankt
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:04:16 #126
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143855635
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk aan wat je ermee gaat filmen. Dat is echt compleet daar van afhankelijk.
Een festival is een festival, niemand zit te wachten op schreeuwende en dansende mensen in super slomo. Dat is leuk voor exploderende auto's bij Mythbusters, voor een aftermovie is 50% vrijwel altijd meer dan genoeg slomo.

Mijn editor hebben tot nu toe nog nooit meer dan 60% hoeven te vertragen. Meestal zit je maar rond de 35/40%. Als je dan veel extremer gaat puur omdat je nog wat 200fps materiaal hebt liggen ben je naar mijn mening verkeerd bezig. :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:05:45 #127
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143855692
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:02 schreef Basxt het volgende:

[..]

ik snap je punt, ik ga altijd al heel snel uit op de looks, wat ik niet moet doen.

Maar als ik bijv hier kijk: http://versus.com/en/panasonic-lumix-gh4-vs-sony-a7 zie je toch wel veel punten dat de gh4 hem "topt" ?

Bedankt
Please god, wil iemand die vergelijkingswebsites offline halen? :'(

Al zovaak mensen die dingen erbij zien halen, terwijl het werkelijk niets zegt. :P

Maar laten we het anders zeggen, wat wil jij voor een beeldmateriaal? Wat mis je met je huidige camera?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:06:13 #128
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143855711
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:04 schreef Susteren het volgende:

[..]

Een festival is een festival, niemand zit te wachten op schreeuwende en dansende mensen in super slomo. Dat is leuk voor exploderende auto's bij Mythbusters, voor een aftermovie is 50% vrijwel altijd meer dan genoeg slomo.

Mijn editor hebben tot nu toe nog nooit meer dan 60% hoeven te vertragen. Meestal zit je maar rond de 35/40%. Als je dan veel extremer gaat puur omdat je nog wat 200fps materiaal hebt liggen ben je naar mijn mening verkeerd bezig. :P
alleen leuk voor die over-the-shoulder-dj-vuurbal slowmo stukjes
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:06:37 #129
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143855730
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:
heb je jouw A7s al veel kunnen gebruiken? Wat voorbeelden wellicht? Altijd leuk om te zien.
Heb morgen een hele leuke shoot voor een demo video van m'n bedrijf, zal dat wel hier posten als het af is. ;)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:07:28 #130
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143855758
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:05 schreef Susteren het volgende:
Wat mis je met je huidige camera?
mijn htc one m8 is niet de meest geweldige camera.
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:08:28 #131
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143855793
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:06 schreef Basxt het volgende:

[..]

alleen leuk voor die over-the-shoulder-dj-vuurbal slowmo stukjes
Jep, ik zei bewust "vrijwel altijd". :)

Maar voor die ene shot moet je echt voor een camera gaan kiezen, desnoods twixtor je wat. De edit en colorgrading zijn vele malen belangrijker dan welke camera je gebruikt.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:09:04 #132
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143855819
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:07 schreef Basxt het volgende:

[..]

mijn htc one m8 is niet de meest geweldige camera.
Hehe nee dan zou ik inderdaad beter eens gaan upgraden. Maar heb je daar betaalde opdrachten mee gedaan? :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:11:19 #133
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143855907
Misschien heeft Unites gewoon een nieuwe account aangemaakt. :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:14:00 #134
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143856012
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:09 schreef Susteren het volgende:

[..]

Hehe nee dan zou ik inderdaad beter eens gaan upgraden. Maar heb je daar betaalde opdrachten mee gedaan? :D
helemaal niks nog gedaan voor betaalde opdrachten.

Moet nu een half jaar stage lopen, (ook evenementen) dus daar kan ik mooi mijn ervaring opdoen.

Zelf zal ik binnekort als ik mijn gereedschap heb naar de lokale tent opstappen en vragen of ze nog iemand zoeken voor filmen.

Tegenwoordig mag je ook grote festivals bezoeken met "professioneel" apparatuur. Moet je alleen nog een backstage pas zien te bemachtigen.
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_143856186
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:04 schreef Susteren het volgende:

[..]

Een festival is een festival, niemand zit te wachten op schreeuwende en dansende mensen in super slomo. Dat is leuk voor exploderende auto's bij Mythbusters, voor een aftermovie is 50% vrijwel altijd meer dan genoeg slomo.

Mijn editor hebben tot nu toe nog nooit meer dan 60% hoeven te vertragen. Meestal zit je maar rond de 35/40%. Als je dan veel extremer gaat puur omdat je nog wat 200fps materiaal hebt liggen ben je naar mijn mening verkeerd bezig. :P
Maar we hadden het toch dit keer over mijn voorkeur :+?! Ik wil er ook geen festivals mee gaan filmen dan ;)
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:19:52 #136
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143856231
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:14 schreef Basxt het volgende:

[..]

helemaal niks nog gedaan voor betaalde opdrachten.

Moet nu een half jaar stage lopen, (ook evenementen) dus daar kan ik mooi mijn ervaring opdoen.

Zelf zal ik binnekort als ik mijn gereedschap heb naar de lokale tent opstappen en vragen of ze nog iemand zoeken voor filmen.

Tegenwoordig mag je ook grote festivals bezoeken met "professioneel" apparatuur. Moet je alleen nog een backstage pas zien te bemachtigen.
Hier snap ik eigenlijk vrij weinig van. Lijkt het je niet strakker eerst eens een paar betaalde opdrachten te doen met een goedkope/gehuurde camera op kleinere festivals, te kijken hoe het gaat en dan eventueel 3/4k uit te geven aan een camera + objectief en accecoires?

De apparatuur maakt echt geen reet uit, zoals ik al zei zijn er zoveel mensen die met (gehuurde) FS700's rondlopen maar waarvan de afters niets voorstellen.

Als jij voor een bedrijf wilt gaan werken zullen zij jou bovendien zeer waarschijnlijk van apparatuur voorzien.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:22:16 #137
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143856330
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:18 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Maar we hadden het toch dit keer over mijn voorkeur :+?! Ik wil er ook geen festivals mee gaan filmen dan ;)
Aah nee klopt. Maar de A7s schiet in ieder geval 120fps als dat voor jou een pluspunt is. Vriend heeft laatst ook een GH4 gekocht, maar nu wil hij toch wel graag de A7s erbij kopen. :P

Ik zou er in ieder geval goed over nadenken, ik heb in ieder geval geen spijt van mijn keuze. Zat voor het zelfde dilemma. ;)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:29:22 #138
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143856604
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:19 schreef Susteren het volgende:

[..]

Hier snap ik eigenlijk vrij weinig van. Lijkt het je niet strakker eerst eens een paar betaalde opdrachten te doen met een goedkope/gehuurde camera op kleinere festivals, te kijken hoe het gaat en dan eventueel 3/4k uit te geven aan een camera + objectief en accecoires?

De apparatuur maakt echt geen reet uit, zoals ik al zei zijn er zoveel mensen die met (gehuurde) FS700's rondlopen maar waarvan de afters niets voorstellen.

Als jij voor een bedrijf wilt gaan werken zullen zij jou bovendien zeer waarschijnlijk van apparatuur voorzien.
Dit is wat ik later mijn baan wil maken. Zzp'er of in een team.

Ik koop liever een "goedkope" camera waar ik een tijdje zoet mee ben, en oefenen, dan dat ik met iets gehuurd rondloop wat nooit precies hetzelfde zal voelen als je hem opnieuw leent.

En dat een after niet goed is ligt inderdaad niet aan je camera, alhoewel ik wel van mening ben dat als je bijv met een red filmt je film er al een stuk mooier uitziet dan een "mindere" camera. Het monteren is vaak het probleem nog niet echt. De meeste mensen zien of boeien je de details niet.

Het monteren is voor mij iig geen probleem.
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:33:16 #139
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143856771
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:33:52 #140
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143856791
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:29 schreef Basxt het volgende:
alhoewel ik wel van mening ben dat als je bijv met een red filmt je film er al een stuk mooier uitziet dan een "mindere" camera.
Totaal niet gewoon. _O-

Als je het uiterste uit RED footage wil halen moet je goed kunnen graden, als je dat niet doet haal je er alsnog niets meer uit dan een 550d. Colorgrading is een vak apart, ik heb er ook nog een hoop in te leren. Wanneer jij 550d, A7s, GH4 en RED footage naar een goede editor stuurt zal het verschil in de montage nieteens opvallen.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:36:48 #141
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143856874
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:33 schreef Susteren het volgende:
zal het verschil in de montage nieteens opvallen.
behalve de kwaliteit van het beeld toch? Dat bedoelde ik meer. 4K 60fps vs 720p 30 fps is wel een degelijk verschil, als je precies dezelfde shots maakt.

Het is dan ook wel een zeer drastische vergelijking, maar dit was even waar ik op doelde :P
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_143856888
quote:
*O*

Dus overstap naar GH4 zou me 2000 euro kosten :) (exclusief verkoop van mijn huidige camera)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_143856976
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:22 schreef Susteren het volgende:

[..]

Aah nee klopt. Maar de A7s schiet in ieder geval 120fps als dat voor jou een pluspunt is. Vriend heeft laatst ook een GH4 gekocht, maar nu wil hij toch wel graag de A7s erbij kopen. :P

Ik zou er in ieder geval goed over nadenken, ik heb in ieder geval geen spijt van mijn keuze. Zat voor het zelfde dilemma. ;)
Klopt. Wel maar op 720p helaas, wat ik jammer vind.

Maar ik ben opzich nog prima tevreden met mijn 5dIII momenteel. Een overstap zou veel geld kosten ben ik bang.
pi_143856986
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:22 schreef Susteren het volgende:

[..]

Aah nee klopt. Maar de A7s schiet in ieder geval 120fps als dat voor jou een pluspunt is. Vriend heeft laatst ook een GH4 gekocht, maar nu wil hij toch wel graag de A7s erbij kopen. :P

Ik zou er in ieder geval goed over nadenken, ik heb in ieder geval geen spijt van mijn keuze. Zat voor het zelfde dilemma. ;)
Wat de fuck lul je nu weer man. Alsof jijzelf eerst allemaal bent gaan huren voordat je van alles aanschafte. Ik heb je zelfs meerdere keren horen verkondigen dat je niet huurt omdat het allemaal veel te veel gedoe is.

Je gaat toch niet zomaar iets huren omdat je thuis of wanneer je ook maar wilt een beetje uitproberen en spelen met zo'n camera. Je moet toch zelf een stuk gereedschap hebben om iets mee te filmen? En het is echt niet zo alsof kleine klanten het nut van huren inzien.

Echt zo jammer altijd Susteren. Heel eventjes ben je dan behulpzaam en dan opeens begin je weer je arrogante muil open te trekken om jouw visie mensen de strot door te duwen.

@Basxt, als je het geld hebt moet je het gewoon doen. Zorg er wel voor dat je ook wat spullen om je body heen kan kopen, want zonder statief of fatsoenlijke microfoon heb je ook niet bijster veel aan alleen een body.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:41:02 #145
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_143857027
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:33 schreef Susteren het volgende:

[..]

Totaal niet gewoon. _O-

Als je het uiterste uit RED footage wil halen moet je goed kunnen graden, als je dat niet doet haal je er alsnog niets meer uit dan een 550d. Colorgrading is een vak apart, ik heb er ook nog een hoop in te leren. Wanneer jij 550d, A7s, GH4 en RED footage naar een goede editor stuurt zal het verschil in de montage nieteens opvallen.
Sorry, dit is wel echt onzin. De RED bestaat niet voor niks. Een goede operator maakt met een red echt wel wat mooiers dan dezelfde operator met een 550D doet hoor :')

Maar wat wel klopt, camera is een klein gedeelte in een grote optelsom!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:42:28 #146
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143857075
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:36 schreef Basxt het volgende:

[..]

behalve de kwaliteit van het beeld toch? Dat bedoelde ik meer. 4K 60fps vs 720p 30 fps is wel een degelijk verschil, als je precies dezelfde shots maakt.

Het is dan ook wel een zeer drastische vergelijking, maar dit was even waar ik op doelde :P
Op 720p schieten vrijwel alle DSLR's 60fps, beetje nutteloze vergelijking dus.

Maar nee, ik ben ervan overtuigd dat niemand zal klagen dat er een verschil in scherpte is tussen de 60fps van een 550d vs de 4k van een RED op YouTube. Het gaat erom wat je met de montage en de kleur doet, als je het uiterste uit je camera haalt ben je altijd goed bezig.

Geen enkele festivalbezoeker vraagt om de scherpste en meest vertraagde aftermovie, ze willen zichzelf gewoon erin kunnen spotten en van een leuk filmpje kunnen genieten met goede muziek, goede cuts en goede grading.

De camera maakt echt niet zoveel uit, houd jezelf dan ook niet voor de gek dat de camera de limiterende factor is. Deed ik ook een tijd lang, maar je houd dan alleen jezelf voor de gek. ;)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:45:07 #147
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143857168
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:41 schreef KaMo het volgende:

[..]

Sorry, dit is wel echt onzin. De RED bestaat niet voor niks. Een goede operator maakt met een red echt wel wat mooiers dan dezelfde operator met een 550D doet hoor :')
Side by side ja, maar in een montage zie je als de belichting continu is echt niet snel een verschil.

Bekijk eens Need for Speed, gefilmd met totaal verschillende camera's, van GoPro's tot Arri's. De "kwaliteit" is in de hele film gewoon goed, nergens zijn beelden waarbij ik meteen zou zeggen: "goh, dat is wel met een slechtere camera geschoten".

Maar dat zeg je wel goed: camera is inderdaad maar een gedeelte in een optelsom.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:45:48 #148
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_143857189
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:39 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Wat de fuck lul je nu weer man. Alsof jijzelf eerst allemaal bent gaan huren voordat je van alles aanschafte. Ik heb je zelfs meerdere keren horen verkondigen dat je niet huurt omdat het allemaal veel te veel gedoe is.

Je gaat toch niet zomaar iets huren omdat je thuis of wanneer je ook maar wilt een beetje uitproberen en spelen met zo'n camera. Je moet toch zelf een stuk gereedschap hebben om iets mee te filmen? En het is echt niet zo alsof kleine klanten het nut van huren inzien.
Praat even normaal als het kan, zo'n taal is nergens voor nodig. Hoop dan ook dat je je klanten anders benaderd.

Ik heb inderdaad nooit gehuurd, maar ik heb dan ook gewoon geupgrade van diverse camcorders naar een Alpha 350, Canon 550d, Canon 7d, Canon 1d3, Canon 5d3 en nu de A7s. Als je allerlei verschillende camera's hebt gebruikt kun je een aardig oordeel vellen over je komende aanschaf.

Als je echter je eerste camera gaat aanschaffen is het niet slim om meteen 2/3k de balk uit te smijten, dat kun jij niet ontkennen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Susteren op 26-08-2014 19:50:51 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_143857503
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:43 schreef ebeaydojraes het volgende:
newsshooter kijken we al zoooo lang naar .. nog paar weken tot iBC :D
Misschien off-topic, maar ga je ook? Ik ga zelf op de zaterdag. Inmiddels 21 exhibitors op m'n verlanglijstje staan :D.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:54:28 #150
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143857527
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:37 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

*O*

Dus overstap naar GH4 zou me 2000 euro kosten :) (exclusief verkoop van mijn huidige camera)
Ja cool! :D Nu kan ik de Sigma 18-35mm f/1.8 net zo goed in Canon-mount halen dan. :P
Hoewel, dan moet ik wel eerst die 599 USD adapter aanschaffen en ik heb nul aan Canon glas liggen hier. :+
En heb wel een Fotga Nikon (G) -> M43 adapter al en een Nikon-mount Tokina 11-16mm f/2.8 dan weer. Trouwens. :( Had een RJ Lens Turbo besteld Nikon F/G -> M43. Maar die doet er met de post al ruim een maand over om hier te geraken vanuit Shanghai. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143857588
quote:
Woopwoop! Sinds een weekje de GH4 en al blij met de 12-35mm, maar wil toch ook wel graag m'n Canon-lenzen erop kunnen gebruiken :P
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:58:28 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143857659
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:56 schreef Blindboy het volgende:

[..]

Woopwoop! Sinds een weekje de GH4 en al blij met de 12-35mm, maar wil toch ook wel graag m'n Canon-lenzen erop kunnen gebruiken :P
Canon. Now you Can! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143858058
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:25 schreef Susteren het volgende:

[..]

Deze zin snap ik niet. ISO 100 is ISO 100, een 5d3 "pakt" op ISO 100 niet meer licht dan een A7s. Wat je denk ik wil zeggen is dat je noise-free beelden wilt met hoge ISO's.

Zit je alweer ergens naast. De theorie en praktijk wil nog wel eens verschillen. https://vimeo.com/33452552
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:12:30 #154
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143858219
Hey kinderen, nokken.

Doorgaan=posts weg. Simple as that. Rest laat ik staan voor de FOT mods.

Modbreak: Dank kano!

[ Bericht 40% gewijzigd door Uncle op 26-08-2014 21:49:52 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143858268
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:12 schreef kanovinnie het volgende:
Hey kinderen, nokken.
*;
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:14:25 #156
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143858306
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:59 schreef Susteren het volgende:

[..]

Probleem is een beetje dat je dingen 'stelt' in plaats van 'meent'.

'Het zit zo:' VS 'Ik vind eigenlijk dat...'

Hierdoor krijg je natuurlijk veel controverse, omdat niet altijd alles objectief en puur een feit is. Als je over looks en dergelijke spreekt dan is dat natuurlijk heel subjectief. Verder is iedereen anders en heeft iedereen een andere benadering om iets te doen met een andere achtergrond. Dus wat voor jou werkt, hoeft voor een ander misschien niet al zo optimaal te zijn.

Verder kun je best eens open staan voor andere benaderingen om een bepaald iets te doen. In plaats van jouw visie, is het goed mogelijk dat iemand met een andere visie hetzelfde kan presteren door het anders te doen, of misschien werkt dat zelfs nog wel beter.

Dus als je nu gewoon accepteert dat sommige dingen subjectief zijn en andere mensen daar anders over denken en ze misschien zelfs nog wel gelijk hebben en je eigen visie misschien niet altijd de beste is voor een ander en op die manier een beetje wat minder zaken 'stelt' en meer constructief 'meent' en daar toelichting bij hebt waarom je dat dan vindt in plaats van te stellen dat iets 'gewoon zo is', tja, dan hoeft hier denk ik niemand met iemand een probleem te hebben of zo hard over die meningen te vallen. :P

Sowieso is geruzie op een forum een beetje onnozel, imho. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143858785
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:14 schreef shiznuts het volgende:
Verder kun je best eens open staan voor andere benaderingen om een bepaald iets te doen. In plaats van jouw visie, is het goed mogelijk dat iemand met een andere visie hetzelfde kan presteren door het anders te doen, of misschien werkt dat zelfs nog wel beter.

Dus als je nu gewoon accepteert dat sommige dingen subjectief zijn en andere mensen daar anders over denken en ze misschien zelfs nog wel gelijk hebben en je eigen visie misschien niet altijd de beste is voor een ander en op die manier een beetje wat minder zaken 'stelt' en meer constructief 'meent' en daar toelichting bij hebt waarom je dat dan vindt in plaats van te stellen dat iets 'gewoon zo is', tja, dan hoeft hier denk ik niemand met iemand een probleem te hebben of zo hard over die meningen te vallen. :P
Het is gewoon jammer, want dit is echt niet de eerste keer dat dit op een normale manier is aangekaart. Op een gegeven moment is de limiet echter bereikt bij sommigen en dan loopt het uit de hand. Waarschijnlijk scheelt het ook dat je die jongen zijn stront uit KLB vorig jaar niet hebt meegemaakt.

Anyway, wanneer komt er godnondeju eens een release-date voor die a5100. :(
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:52:28 #158
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143859882
http://www.cinema5d.com/l(...)dynamic-range-power/
quote:
Clearly the strongest ISO values are ISO200 and ISO800, while ISO800 provides slightly more dynamic range reaching 13 [UPDATED!] 10.5 measured stops

[..] The software manufacturer informed us that their software had a bug that misinterpreted the Sony A5100s blacklevels (that seem to inherit green noise) and strongly affected the results for the Sony A5100 dynamic range test. We apologise for any inconvenience this might have caused.
Domper dan. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143862906
Ik ben nu echt een beetje klaar met dit kinderachtige gedoe. Als iemand het niet met Susteren eens is dan mag hij inhoudelijk met tegenargumenten komen.

Ik heb verder totaal geen verstand van filmen, maar zelfs als zijn eerste posts vol onwaarheden zouden staan, dan heeft hij ze wel prima opgesteld en verwoord. Dan gaan we niet als kleine kleuters met een grote bek daar tegenaan lopen schreeuwen.

Dank en de volgende keer mogen er wat mij betreft een paar een tijdje elders spelen!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:56:25 #160
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_143866333
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:53 schreef Feivel1 het volgende:

[..]

Misschien off-topic, maar ga je ook? Ik ga zelf op de zaterdag. Inmiddels 21 exhibitors op m'n verlanglijstje staan :D.
absoluut. ik moet natuurlijk wel beetje contact houden met al mijn leveranciers :).
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:08:23 #161
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_143866979
quote:
599,- ... zat er in :S.
Ben nog steeds in dubio. Aan de ene kant kan ik die paar canon objectieven die ik heb gebruiken... aan de andere kant.. ik heb geen IS objectieven, mijn 135mm heeft een defecte MF aansturing .. dus eigenlijk kan ik net zo goed voor dat geld een MFT objectief kopen.. waarom geld uitgeven aan een speedbooster en EF glas ...
behalve natuurlijk als ik weer een canon body voor de foto's erbij ga aanschaffen ... *zucht* ..
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:20:45 #162
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143867457
Voor mixed foto/video-interesse, ga je dan niet liever naar Photokina eigenlijk?
Of besteed daar echt niemand aandacht aan video? Kan me haast niet voorstellen. :D
Schijnen toch best veel op het programma te hebben daar. En misschien zien we wel de 7DmkII?
LX8 van Panasonic? Wat is er waar van de 4K video daarmee? GM2 announcement? E-M1 firmware update!
~ http://camyx.com/rumors/2(...)-rumors-predictions/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 27 augustus 2014 @ 00:09:05 #163
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_143869020
photokina is week later en gaan we ook heen.

edit:
p.s. - BIRTV is deze week geloof ik :)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 27 augustus 2014 @ 00:42:08 #164
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143869767
Ben zelf heel ontoevallig 17-20 september vrij. Maar ik moet nog ff bedenken of ik daar ook echt iets mee ga doen. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143869814
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:56 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

absoluut. ik moet natuurlijk wel beetje contact houden met al mijn leveranciers :).
me3! Weet zo niet meer welke dag we hebben afgesproken. Zal wel zaterdag of zondag zijn.
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2014 @ 10:23:36 #166
151126 angel008
pi_143874324
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 23:08 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

599,- ... zat er in :S.
Ben nog steeds in dubio. Aan de ene kant kan ik die paar canon objectieven die ik heb gebruiken... aan de andere kant.. ik heb geen IS objectieven, mijn 135mm heeft een defecte MF aansturing .. dus eigenlijk kan ik net zo goed voor dat geld een MFT objectief kopen.. waarom geld uitgeven aan een speedbooster en EF glas ...
behalve natuurlijk als ik weer een canon body voor de foto's erbij ga aanschaffen ... *zucht* ..
ik heb hem al besteld meer vanwege het feit dat ik heel veel canon glas heb liggen en ik hier al een langere tijd op wacht (express niet teveel mft glas gekocht)

ben benieuwd hoelang het gaat duren..
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:37:58 #167
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143874713
:P Ja, ik was verbaasd dat 'ie dan meteen ook beschikbaar was. Kan me voorstellen dat er een beste run op is en het is nog maar de vraag of ze aan die vraag kunnen voldoen. :D

Ben benieuwd hoe het bevalt. Ergens jammer dat AF niet werkt misschien. Aber scheiß egal.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2014 @ 11:08:51 #168
151126 angel008
pi_143875607
ach AF is niet zo'n ramp was toch niet van plan om ermee te fotograferen ;) daar ligt een andere camera voor als het nodig is.

priority shipping gekozen en het komt uit jawel... china :+
pi_143881955



Iemand enig idee wat ik probeer te maken? :+
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2014 @ 14:21:34 #170
151126 angel008
pi_143882031
doe mij maar een 3d printer voor props gaat een stuk sneller :+
pi_143882419
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:21 schreef angel008 het volgende:
doe mij maar een 3d printer voor props gaat een stuk sneller :+
Hout voelt toch een stukkie lekkerder aan in je hand dan plastic.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 27 augustus 2014 @ 14:36:29 #172
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_143882498
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:18 schreef hoink581 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Iemand enig idee wat ik probeer te maken? :+
De ideale vrouw :?
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_143882737
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:36 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

De ideale vrouw :?
Jij hebt graag vrouwen zonder lichaamsopeningen? :(
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 27 augustus 2014 @ 14:49:32 #174
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_143882885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:44 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Jij hebt graag vrouwen zonder lichaamsopeningen? :(
Ik dacht dat je nog maar net begonnen was :@
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2014 @ 15:09:49 #175
151126 angel008
pi_143883531
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:33 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Hout voelt toch een stukkie lekkerder aan in je hand dan plastic.
ach

http://colorfabb.com/woodfill-fine#.U_3YFnl03IU

kan ook nog zandsteen en nog wat dingen (tot aan carbon aan toe)

scheelt stuk werk, geloof zelfs dat barnacles props heeft geprint voor een indi film (cubes ff uit mn hoofd)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:14:29 #176
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_143883696
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:18 schreef hoink581 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Iemand enig idee wat ik probeer te maken? :+
lekkah lekkah! Staat ook al tijdje op mijn verlanglijst. Hoe wil je hem gaan bevestigen?
pi_143885685
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:14 schreef KaMo het volgende:

[..]

lekkah lekkah! Staat ook al tijdje op mijn verlanglijst. Hoe wil je hem gaan bevestigen?
Ik zit nu te kijken naar dit systeem:
http://www.hdvideoshop.co(...)p-handle-black-.html
Deze zou ik dan aan het houten handvat bevestigen.

En dan vervolgens dit aan elkaar bevestigt.
http://smallrig.com/rails(...)-railblock-1281.html
http://www.hdvideoshop.com/en/handles/2410-rosette-bracket.html

Mijn enige punt is dan dat ik aan de binnenkant van de bracket moet kunnen schroeven. Ik ben alleen een beetje huiverig om 70=80 euro uit te geven aan dit systeem, gezien het hout en het bewerken van het hout me niets gekost heeft. :P
  woensdag 27 augustus 2014 @ 17:29:24 #178
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143887811
neem aan dat er hier wel mensen naar IBC gaan?
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_143888013
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:29 schreef Basxt het volgende:
neem aan dat er hier wel mensen naar IBC gaan?
Een pagina terug kun je twee bezoekers vinden. :P
pi_143889085
Photokina waarschijnlijk wel. Met mijn stage :)
pi_143999183
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:22 schreef shiznuts het volgende:
Gewoon een lokkertje om de podcast wat aan populariteit te laten winnen. :P
Photoshop ff wat getalletjes naar andere getalletjes en whoppa, daar is je stunt al.
Wat zei je ook alweer? :) http://nofilmschool.com/2(...)a79f2e5422-425306773
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:17:28 #182
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_144000520
Ik zei nuks... O-) :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 31 augustus 2014 @ 13:13:19 #183
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_144019125
Gister aftermovie moeten schieten op zo'n festival die subwoofers met nieuwe technologie had ofzo, niet normaal. Ik heb veel bass gehoord, maar nog nooit zo helder en vooral hard. We zaten in een container echt een heel eind van de subs weg, en nog trilde werkelijk alles.

Maar het was ook gewoon echt kwaliteit, niet steeds monotoom. _O_

Waren kasten 2x zo groot als ik, alleen de subs. :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_144057526
Onze grote vriend Ervani heeft nog een vacature voor opdrachtgever.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2014 12:23:58 ]
  FOK!fotograaf maandag 1 september 2014 @ 13:06:32 #185
151126 angel008
pi_144058787
quote:
10s.gif Op maandag 1 september 2014 12:23 schreef hoink581 het volgende:
Onze grote vriend Ervani heeft nog een vacature voor opdrachtgever.
en... nu ?
pi_144058807
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 13:06 schreef angel008 het volgende:

[..]

en... nu ?
Niks.
pi_144129424
Alvast een Ninja 2 besteld om van het weekend met een C100 te kunnen gebruiken en om hem daarna aan de aankomende Sony A5100 te koppelen.
  woensdag 3 september 2014 @ 11:15:10 #188
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_144129604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:08 schreef hoink581 het volgende:
Alvast een Ninja 2 besteld om van het weekend met een C100 te kunnen gebruiken en om hem daarna aan de aankomende Sony A5100 te koppelen.
Nice ^O^

Lijkt me te gek ding, mede door de goede monitor!
pi_144129633
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:15 schreef KaMo het volgende:

[..]

Nice ^O^

Lijkt me te gek ding, mede door de goede monitor!
Eerst wilde ik een Ninja Star, maar als je dan er nog een monitor naast moet kopen dan scheelt het qua prijs weinig meer en moet je je rig helemaal vol gaan hangen. Ook geen zin in.
  woensdag 3 september 2014 @ 11:23:24 #190
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_144129858
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:16 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Eerst wilde ik een Ninja Star, maar als je dan er nog een monitor naast moet kopen dan scheelt het qua prijs weinig meer en moet je je rig helemaal vol gaan hangen. Ook geen zin in.
Begrijpelijk! Ik moet nog op zoek naar een monitor voor mijn BMPCC. Vooral voor als ik zelf niet de cameraman ben maar de regie op me neem, dan is het fijn om gewoon een paar meter van de camera af te staan maar toch een plaatje te hebben tijdens het draaien!
pi_144129968
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:23 schreef KaMo het volgende:

[..]

Begrijpelijk! Ik moet nog op zoek naar een monitor voor mijn BMPCC. Vooral voor als ik zelf niet de cameraman ben maar de regie op me neem, dan is het fijn om gewoon een paar meter van de camera af te staan maar toch een plaatje te hebben tijdens het draaien!
De recorder is alleen duurder dan de body die ik hopelijk volgende week kan aanschaffen. :') Man wat doet nieuw spul aanschaffen toch pijn. :(
  woensdag 3 september 2014 @ 11:38:26 #192
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_144130285
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:27 schreef hoink581 het volgende:

[..]

De recorder is alleen duurder dan de body die ik hopelijk volgende week kan aanschaffen. :') Man wat doet nieuw spul aanschaffen toch pijn. :(
Ach, het is voor een goed doel ;)
pi_144133937
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:08 schreef hoink581 het volgende:
Alvast een Ninja 2 besteld om van het weekend met een C100 te kunnen gebruiken en om hem daarna aan de aankomende Sony A5100 te koppelen.
Jullie gaan lekker met nieuwe gadgets.

Ik sta op het punt over te stappen na de gh4. Maar ben nog niet helemaal zeker :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Boy_Snakeye op 03-09-2014 13:47:35 ]
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_144134323
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Jullie gaan lekker met nieuwe gadgets.

Ik sta op het punt over te stappen na de gh4. Maar ben nog niet helemaal zeker :P
De C100 is gehuurd hoor. :P Met de aankoop vd a5100 en ninja 2 zit ik nog onder je GH4 :P
pi_144134565
Hou rekening met de Ninja 2 dat proress 1 gb per minuut is +- ivm opslag
  FOK!fotograaf woensdag 3 september 2014 @ 20:01:51 #196
151126 angel008
pi_144146760
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:08 schreef hoink581 het volgende:
Alvast een Ninja 2 besteld om van het weekend met een C100 te kunnen gebruiken en om hem daarna aan de aankomende Sony A5100 te koppelen.
Hoink ik wil je echt niet afvallen... maar ik heb een paar weken terug een ninja gehuurd voor bij de GH4 en mijn god wat was die slecht.. je weet dat de monitor resolutie 800x480 is ?

als je er een besteld doe dan de blade.. die heeft in iedergeval een hogere resolutie scherm (Waar je _WEL_ wat op kan zien)

de ninja is leuk als opslag middel.. kwa beeld is elk 100 euro kostende 1024xXXX china ripoff nog beter... (en is een star + losse monitor dus goedkoper/beter)

ik zie dat je de c100 huurt, huur de ninja 2 er voor de grap gewoon bij kost maar 25 euro oid per dag..

edit :

de ninja 2 zn scherm is meer als ''touchscreen'' te gebruiken het meekijken/achteraf bekijken is leuk maar heeft verder niks kwa waarde..
pi_144147816
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:01 schreef angel008 het volgende:

[..]

Hoink ik wil je echt niet afvallen... maar ik heb een paar weken terug een ninja gehuurd voor bij de GH4 en mijn god wat was die slecht.. je weet dat de monitor resolutie 800x480 is ?

als je er een besteld doe dan de blade.. die heeft in iedergeval een hogere resolutie scherm (Waar je _WEL_ wat op kan zien)

de ninja is leuk als opslag middel.. kwa beeld is elk 100 euro kostende 1024xXXX china ripoff nog beter... (en is een star + losse monitor dus goedkoper/beter)

ik zie dat je de c100 huurt, huur de ninja 2 er voor de grap gewoon bij kost maar 25 euro oid per dag..

edit :

de ninja 2 zn scherm is meer als ''touchscreen'' te gebruiken het meekijken/achteraf bekijken is leuk maar heeft verder niks kwa waarde..
Ah. We zullen het zien, ik wilde iig niet nog meer spullen aan m'n rig hangen. Zolang de resolutie gelijk is aan een doorsnee lcd-tje op een dslr vind ik het prima.

Hij is nu al in huis, dus net te laat. ;(
  FOK!fotograaf woensdag 3 september 2014 @ 21:14:17 #198
151126 angel008
pi_144149453
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:30 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ah. We zullen het zien, ik wilde iig niet nog meer spullen aan m'n rig hangen. Zolang de resolutie gelijk is aan een doorsnee lcd-tje op een dslr vind ik het prima.

Hij is nu al in huis, dus net te laat. ;(
kijk maar... en doe voor de grap een lamp eens aan achter je die de zon ''nabootst'' dan ga je helemaal huilen (lees je ziet geen hol meer)

is net alsof er nog een beschermingslaagje overheen zit :(
pi_144213336
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:14 schreef angel008 het volgende:

[..]

kijk maar... en doe voor de grap een lamp eens aan achter je die de zon ''nabootst'' dan ga je helemaal huilen (lees je ziet geen hol meer)

is net alsof er nog een beschermingslaagje overheen zit :(
Vanaf gedraaid met de combo, maar inderdaad, zeer weinig contrast op de ninja 2 te zien en het spiegelt als een bitch.

C100 is teringlekker trouwens. _O_
pi_144228029
Als ik met c100 en ninja 2 draai is de c100 lcd op z'n brights gewoon mn shot monitor, en op de ninja laat ik hem de lichtwaardes showen. Goeie combo dan.
  donderdag 11 september 2014 @ 14:49:18 #201
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_144421387
https://vimeo.com/105744028

Kijk eens aan people, de short die ik paar weken geleden maakte!
pi_144421622
Oeh! Strakjes ff aanslingeren. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_144421966
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:49 schreef KaMo het volgende:
https://vimeo.com/105744028

Kijk eens aan people, de short die ik paar weken geleden maakte!
leuk gedaan!
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_144422084
Goed gelukt zeg! Michelle is af en toe een tikkie donker in haar gezicht maar erg leuke film.

Morgen naar IBC! Ik verwacht dat daar de nieuwe f7 van sony is die mij wel interessant lijkt.
  donderdag 11 september 2014 @ 15:19:39 #205
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_144422148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:13 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

leuk gedaan!
Thanks :)
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:17 schreef bart13 het volgende:
Goed gelukt zeg! Michelle is af en toe een tikkie donker in haar gezicht maar erg leuke film.

Morgen naar IBC! Ik verwacht dat daar de nieuwe f7 van sony is die mij wel interessant lijkt.
Haha was een nieuw iets voor ons, het uitlichten van een donker persoon :P
  donderdag 11 september 2014 @ 15:26:15 #206
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_144422398
Ziet er leuk uit man!
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  donderdag 11 september 2014 @ 15:30:18 #207
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_144422549
Dankje! Ik ben trouwens zondag en dinsdag op IBC :)
pi_144422610
Vind Nederlanders en acteren zelf niet samengaan en verwachtte bij de titel ook een heel ander soort short dan dit. Iets meer artsy fartsy creatief dan een aflevering van Volgens hem, volgens haar. Maar puur technisch qua footage (ook kwaliteit van de audio) natuurlijk wel sweet. Vooral shots als deze:

Qua camerabeweging de craneshot bij het opstaan uit bed ook. :Y Dus al was ik niet echt fan van de short zelf en het acteren (hoewel die actrice van het plaatje hierboven zich tenminste heel goed kan uitdrukken in houding en gelaatsuitdrukking), de behaalde filmlook is natuurlijk wel weer een pluimpje waard. ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 11 september 2014 @ 16:43:50 #209
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_144424949
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:32 schreef shiznuts het volgende:
Vind Nederlanders en acteren zelf niet samengaan en verwachtte bij de titel ook een heel ander soort short dan dit. Iets meer artsy fartsy creatief dan een aflevering van Volgens hem, volgens haar. Maar puur technisch qua footage (ook kwaliteit van de audio) natuurlijk wel sweet. Vooral shots als deze:
[ afbeelding ]
Qua camerabeweging de craneshot bij het opstaan uit bed ook. :Y Dus al was ik niet echt fan van de short zelf en het acteren (hoewel die actrice van het plaatje hierboven zich tenminste heel goed kan uitdrukken in houding en gelaatsuitdrukking), de behaalde filmlook is natuurlijk wel weer een pluimpje waard. ^O^
Bedankt voor de complimenten voor de productie :)

Mag ik je verder nog vragen wat er mis is met het acteren? Houd je gewoon niet van het Nederlandse, of hoe zit dat? ;)
pi_144426730
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:43 schreef KaMo het volgende:

[..]

Bedankt voor de complimenten voor de productie :)

Mag ik je verder nog vragen wat er mis is met het acteren? Houd je gewoon niet van het Nederlandse, of hoe zit dat? ;)
Ja, precies, niet per specifiek je productie hoor. Ik heb gewoon een hekel aan de Nederlandse huisstijl wat acteren betreft. Ik vind het heel onnatuurlijk, aangedikt en theatraal. Een toneelstuk vastgelegd op video. Ik heb persoonlijk een vrij grote hekel aan theater en musicals bijvoorbeeld. Dus het is ook wel iets heel subjectiefs. Maar voor mij is het is té opgevoerd, ik kan me niet identificeren met wat er gebeurt door het gebrek aan enige realisme. Verder vond ik dat Richard door elke random persoon vervangen kon worden (een buurman ofzo). Imanuelle vond ik niet heel sterk. Alleen die Caroline vond ik heel erg goed en authentiek overkomen, al ware het dan dus binnen de perken van het Nederlandse acteren. Maar die roept met hele subtiele veranderingen in haar gezicht, houding en handelingen emotie en realisme op, wat heel veel mensen niet echt weet te lukken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 11 september 2014 @ 17:44:54 #211
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_144426914
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:38 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ja, precies, niet per specifiek je productie hoor. Ik heb gewoon een hekel aan de Nederlandse huisstijl wat acteren betreft. Ik vind het heel onnatuurlijk, aangedikt en theatraal. Een toneelstuk vastgelegd op video. Ik heb persoonlijk een vrij grote hekel aan theater en musicals bijvoorbeeld. Dus het is ook wel iets heel subjectiefs. Maar voor mij is het is té opgevoerd, ik kan me niet identificeren met wat er gebeurt door het gebrek aan enige realisme. Verder vond ik dat Richard door elke random persoon vervangen kon worden (een buurman ofzo). Imanuelle vond ik niet heel sterk. Alleen die Caroline vond ik heel erg goed en authentiek overkomen, al ware het dan dus binnen de perken van het Nederlandse acteren. Maar die roept met hele subtiele veranderingen in haar gezicht, houding en handelingen emotie en realisme op, wat heel veel mensen niet echt weet te lukken.
Caroline is echt top :)
Imanuelle is ook echt fantastisch, ik heb haar zelf gestuurd om groot te spelen. Dit was haar rol, ze was een vrouwtje wat 'speelde' een relatietherapeut te zijn.
En Richard, haha, hij moest gewoon de vieze man zijn. Dat is wel gelukt. Het grote, bijna karikatuur van een spel was een bewuste keuze. :)
  FOK!fotograaf vrijdag 12 september 2014 @ 14:15:50 #212
151126 angel008
pi_144457857
quote:
Besteld! :D
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 12 september 2014 @ 16:37:42 #214
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_144458720
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 16:10 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Besteld! :D
Meteen 3 zeker? :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_144466882
Godver, had vandaag mijn dag niet. Buiten interview is voor mij ingepland midden op de middag.

Zon van de ene kant, harde wind uit tegengestelde richting en ook nog eens constant wisselen van bewolking en volle zon. :')

Kutbeelden.
pi_144466986
Ik haat serieuze buiten interviews ook, teveel factoren.
pi_144467210
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:09 schreef videonatic het volgende:
Ik haat serieuze buiten interviews ook, teveel factoren.
Zeker als je dan in je eentje bent.
In dit geval koos ik liever voor de audio dan het beeld, dus de personen met hun rug in de wind, maar het gezicht in de zon. Schaduw opgezocht en nu is de achtergrond dus flink overbelicht.

Kan dus echt balen naderhand. :')
pi_144468124
Ajoh zolang je persoon maar goed in beeld is kan die achtergrond prima overbelicht, kijk maar naar expeditie robinson, gebeurt daar ook heel vaak.
pi_144478996
Mooie inzending vanuit Nederland me de "summer in' competitie :)


Hier de playlist van de finalisten

-edit-

Israël mag van mij winnen :)

[ Bericht 24% gewijzigd door Boy_Snakeye op 13-09-2014 10:30:17 ]
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_144481424
De fs7 is echt aantrekkelijk zeg!
  zaterdag 13 september 2014 @ 12:41:52 #221
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_144481821
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:22 schreef bart13 het volgende:
De fs7 is echt aantrekkelijk zeg!
Ik wacht nog even wat extra plaatjes af :)

[ Bericht 0% gewijzigd door KaMo op 13-09-2014 13:48:59 ]
pi_144485962
Ik denk dat dat wel goed gaat komen aangezien het dezelfde sensor als de fs700/f5 is. Ik kan hem zelf voorlopig ook nog niet kopen $$$. Maar wie weet wat de komende maanden in petto hebben
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:35:51 #223
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_144486252
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:26 schreef bart13 het volgende:
Ik denk dat dat wel goed gaat komen aangezien het dezelfde sensor als de fs700/f5 is. Ik kan hem zelf voorlopig ook nog niet kopen $$$. Maar wie weet wat de komende maanden in petto hebben
Ik ben geen fan van de fs700 intern. Externe recorder niet mee gewerkt nog. Maar ben ook wat verwend door de kleurengamma van BMD.
pi_144486591
Daar hoef je ook geen van fan te zijn want de fs7 neemt netzoals de f5 en f55 XAVC op. Maar we gaan het zien!
  FOK!fotograaf zaterdag 13 september 2014 @ 20:34:59 #225
151126 angel008
pi_144494530
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:26 schreef bart13 het volgende:
Ik denk dat dat wel goed gaat komen aangezien het dezelfde sensor als de fs700/f5 is. Ik kan hem zelf voorlopig ook nog niet kopen $$$. Maar wie weet wat de komende maanden in petto hebben
wacht maar susteren zal hem wel kopen :+

vandaag bij ibc geweest hele dag rondegelopen (elk rondje was anders!!!)

aardig wat schermen getest op mn gh4 van small hd tot musthd tot hele onbekende.

shogun even bekeken en toevallig een engineer gesproken die eraan werkt, ze zijn bedonderd door de pre orders. en ze lopen nog tegen wat dingen aan waardoor ze pas over 2 maanden gaan shippen :X

ik heb nog meer gezien en te vertellen maar voor nu doen mn voeten zeer en ga ik genieten van een film op de bank ;)
pi_144498952
IBC is idd erg groot. Wij hadden wel het idee dat er aardig wat hezelfde was als vorig jaar.

Dit apparaatje was wel aardig indrukwekkend om in het echt te zien. http://andra.com/
pi_144502742
FS7 is Nice. Zal hier wel gewoon ¤8000 worden :(
pi_144502937
Nog een paar daagjes en dan weet ik eindelijk wat er waar is van de monsterlijke FW upgrade voor m'n E-M1... :+

quote:
FW 2.0 new features:
Higher Bitrate (similar to the GH4, also for the 1080p too)
4K + the usual FullHD, HD recording mode
Slow motion mode at 240fps and 120fps
New codec (Panasonic patent, AVC-I-U)
Framerate control (24p,25p,30p,50p,60p, including the slow motion one)
Updated ColourCreator
FullHD 4:2:2 in MJPEG mode too
Uncompressed HDMI with 4K support
More manual control during recording mode
Better mic control
UHS-2 support (improvement of the UHS support)
Improvement of the Wifi control (including a live control)
A lot of picture improvement and art filter update (composite, etc…)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_144510528
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 23:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
FS7 is Nice. Zal hier wel gewoon ¤8000 worden :(
Dit is altijd zo gaar hé. Vlieg ik wel ff heen en weer naar de states. zag laatst een aanbieding, ticket naar New York voor 380 ofzo + 500 euro voor een nacht in een hotel. Als je dan de fs7 + die nieuwe lens koopt ben je goedkoper uit dan wanneer je het hier koopt.
  zondag 14 september 2014 @ 12:59:06 #230
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_144511817
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:06 schreef bart13 het volgende:

[..]

Dit is altijd zo gaar hé. Vlieg ik wel ff heen en weer naar de states. zag laatst een aanbieding, ticket naar New York voor 380 ofzo + 500 euro voor een nacht in een hotel. Als je dan de fs7 + die nieuwe lens koopt ben je goedkoper uit dan wanneer je het hier koopt.
Je vergeet tax. Als je 8000 euro uitgeeft aan een camera gebruik je hem waarschijnlijk bedrijfsmatig. Excl. BTW is dat dus 6320 euro. Vanuit de VS importeren kom je incl. invoerrechten en btw op 7780 euro.

Tevens, 500 euro voor een nacht in een hotel? :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_144512487
Nou 2 nachten dan en als je een aanbieding ergens vind misschien ook wel 3. Zie er nu een die 300 kost voor 2 nachten. Had verwacht dat het duurder zou zijn, maar je geeft natuurlijk ook wel wat uit aan 'het reizen' onder het motto nu we er toch zijn.

Die invoerrechten moet je ff slim aanpakken. Vaak zijn de prijzen hier ook gewoon ex btw maar het is inderdaad wat minder rooskleurig als je het wat beter uitzoekt.

We gaan het allemaal zien! Wel jammer dat die nieuwe lens van ze pas in december komt.
  zondag 14 september 2014 @ 18:58:50 #232
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_144522234
pfff. met ton aan papier terug van IBC. Very nice show. Niet echt druk, misschien door te weinig nieuwe dingen, maar toch.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 16 september 2014 @ 00:44:08 #233
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_144574422
ouch.. what just happened?
Panasonic 4K compact met 4/3 sensor..
een Samsung met H264 DCI 4K !!! .. WTF!!!

ok ok.. het zijn maar camera's.. maar toch....
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 16 september 2014 @ 01:02:50 #234
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_144574872
O+ Wat een beauty.
Maar goed, voor video... geen flip/tilt schermpje, geen mic in, geen headphonejack, geen niks natuurlijk.
Maar... wel weer de resolutie 4K, dat dan weer wel. Dus ik twijfel of dit m'n dagelijkse kameraad, de LX7, gaat vervangen, de ja, of de nee. Je hebt ook de GM5, de GM1 on steroids zeg maar (echter geen 4K) met EVF. Lastig lastig.

Zijn i.i.g. ziek goed bezig daar bij Panasonic de laatste tijd zeg. Niet normaal. :o _O_

Samsung schijnt idd ook niet eens zo gek te zijn... ben benieuwd hoe zo'n ISOCELL-sensor zich houdt. Maar ja, wie heeft er nu z'n al geld gestoken in NX-lenzen? Haast niemand. En zie ook niemand zo snel switchen... en... ik vind de schouder waar het LCD zit echt niet passen bij de rest van het design. Mijn kind of ontwerp is het niet. Maar goed, hauptsache, hij maakt mooie beelden (denk ik?).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 16 september 2014 @ 01:18:57 #235
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_144575204
Samsung begint vrij populair te worden bij de consumenten, maar dit is hun eerste echte (semi)pro camera en het glaswerk is damn good.
Ik wacht op een democameratje ;).
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_144581866
Heeft iemand hier enige tips voor als ik een muziek track in een andere wil laten overgaan onder een video?
pi_144584141
hangt heel erg van de tracks af, sowieso spelen met fades, misschien een low pass op het moment van faden
  dinsdag 16 september 2014 @ 13:35:22 #238
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_144584761
p.s.: voor zij die het niet weten. De Atomos shogun gaat in de toekomst na firmware upgrade ook 4:4:4 kunnen opnemen naast 4:2:2 10bit en CinemaDNG ;).
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_144585332
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:05 schreef hoink581 het volgende:
Heeft iemand hier enige tips voor als ik een muziek track in een andere wil laten overgaan onder een video?
Gebruik misschien juist een geluid een stuk van de video.

Zo heb laatst dat gedaan bij een bruidsvideo. Toen ze naar buiten stapte applaudisseerde iedereen, toen het eerste liedje een fade out gegeven en de andere in laten komen.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 16 september 2014 @ 14:43:52 #240
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_144586700
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
p.s.: voor zij die het niet weten. De Atomos shogun gaat in de toekomst na firmware upgrade ook 4:4:4 kunnen opnemen naast 4:2:2 10bit en CinemaDNG ;).
En welke camera die hier wel eens voorbijkomt output dan 4:4:4? :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 16 september 2014 @ 18:27:43 #241
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_144593749
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:43 schreef shiznuts het volgende:

[..]

En welke camera die hier wel eens voorbijkomt output dan 4:4:4? :P
Vrijwel alle Sony NXcam camera's ongeveer. FS100, FS700 en dergelijke (vrijwel alle camera's met 3GSDI aansluiting). En al zouden ze het niet hebben, dan kan de Shogun net zoals hij van 8bit 10bit maakt, het signaal upscalen en de gaten invullen met de informatie die er wel is. In feite door de codec uit te pakken.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_144616672
Ik heb zo'n godsgruwelijke hekel aan klanten die klagen over dingen op de video die zij zelf hebben veroorzaakt. :')

Een fabriek wilde hun machine gefilmd hebben. Deze stond op een erg lelijke, slecht verlichte locatie. Dit heb ik meerdere keren aangegeven en gesuggereerd om deze te verplaatsen. Kon niet.
Vloerplan voor ze uitgetekend waarbij ik een doorkijk zou creëren zodat er ver weg in de achtergrond een net magazijn met opgestapeld karton zou liggen.

Wat hebben ze gedaan bij aankomst? Het karton pal tegen de machine zelf aangezet, waardoor ik ook geen licht terug op de machine kon bouncen. Viel niet te verhelpen.

Krijg ik nu de feedback dat de achtergrond rommelig en lelijk is en dat het nogal donker is. Fantastisch.

EDIT. Daarbij was hun expliciete wens dat er zoveel mogelijk detailshots werden gemaakt zodat de achtergrond voor de rest niet zou opvallen. En nu willen ze meer overzichtsshots. ;(

Ik weet dat dit niet professioneel is van me, maar god wat kan ik me hier aan ergeren. En jullie zijn een van de weinigen die zich misschien kunnen inleven in deze perikelen. :P

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2014 10:54:36 ]
pi_144617062
Gewoon uitleggen aan de klant toch
pi_144617192
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 10:57 schreef videonatic het volgende:
Gewoon uitleggen aan de klant toch
Daar ben ik nu ook mee bezig, om het netjes aan ze uit te leggen. Desalniettemin blijft het een ergerlijke situatie.

Heb jij wel eens zulke situaties meegemaakt? :P
pi_144617296
Een bedrijf dat met koeien deed en de nadruk lag telkens op hoe goed de koeien wel niet onderzocht werden en geinfecteerd. Nou de halve video dus ook vol met beelden daarvan en jahoor daar kon 85% van weg omdat het er dier onvriedelijk uitzag al die spuitjes en dingen.
pi_144617351
Artiesten met grote gouden kettingen en speld microfoons zijn ook een groot succes op audio gebied.
pi_144617512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:07 schreef bart13 het volgende:
Een bedrijf dat met koeien deed en de nadruk lag telkens op hoe goed de koeien wel niet onderzocht werden en geinfecteerd. Nou de halve video dus ook vol met beelden daarvan en jahoor daar kon 85% van weg omdat het er dier onvriedelijk uitzag al die spuitjes en dingen.
Godnondeju. :') Hoe heb je dat uiteindelijk opgelost?

quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:10 schreef videonatic het volgende:
Artiesten met grote gouden kettingen en speld microfoons zijn ook een groot succes op audio gebied.
Lekker ritmisch metaalgeklenkel! Of was het niet op de maat? ;(
pi_144617853
Oh ik kan me de hel voorstellen. Vrouwen met een ketting geeft soms al problemen, vooral als ze steeds op hun borst tikken als ze iets zeggen van 'dat sprak mij wel heel erg aan'.

@Hoink dat was zo'n beetje de eerste echt betaalde opdracht die wij toen deden. Toen waren we er ook nog niet zo handig in en hebben we maar gedaan wat hij wou en zijn we een dag terug gekomen en wat extra shots gemaakt.

Tegenwoordig kom ik het ook nog vaak tegen maar zelden in een praktische vorm zoals jij hebt maar meer verhaal technisch. Als je over alles goed nadenkt en alles met een reden doet kunnen we dat ook verantwoorden en oplossingen/andere mogelijkheden aandragen.

In jou geval heb je er ook alles aan gedaan(zo lijkt het tenminste) en kun je dus zeggen dat dit het best haalbare was. Je moet wel oppassen dat je niet je opdrachtgever de schuld gaat geven. Je kunt zeggen 'Ja sorry ik heb aangegeven hoe die dozen moesten staan om een rustige achtergrond te krijgen, jullie hebben ze anders neergezet en nu is dit het resultaat.' of 'Helaas was het op dat moment niet mogelijk om de dozen neer te zetten zoals we wouden (hier eventueel een reden daarvoor aandragen). Dit was de beste optie die overbleef.'
  woensdag 17 september 2014 @ 14:07:55 #249
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_144622561
Ja lastig is dat he, soms pakken bepaalde ideeën of projecten ook niet echt uit als gepland. Niks aan te doen, behalve misschien een reshoot?
pi_144623733
Gewoon verhullen in de montage :P
  woensdag 17 september 2014 @ 14:57:09 #251
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_144624373
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:40 schreef videonatic het volgende:
Gewoon verhullen in de montage :P
Als dat lukt is dat natuurlijk het fijnst!
pi_144888655
Even een update over het hele euvel van het koppel dat voor het dubbeltje op de eerste rang wil zitten en nu niet tevreden lijkt.

Laatste actie was dat ze de 1e ceremonie ook de stukken wouden hebben waarin gesproken werd. Dus het ruwe materiaal. Ik heb toen zelf nog de beelden bekeken en 8 minuten aan beeld aan elkaar gezet in 1 video.
Deze hebben ze 10 september gedownload via Wetransfer.
Eergister gemaild dat ik tot op heden niks gehoord heb en de betaling nog niet ontvangen heb.
Ik krijg nu de reactie via de mail:

quote:
Beste Boy,

Wij staan op het punt om 4 weken met vakantie te gaan, naderhand zal ik ernaar kijken.

Groet, naam
AARRGGGHHHHHHHH!!!!!!! 8)7 8)7 8)7 8)7 :( :( :( :( :( :(
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_144888695
Ik zou daar echt niet mee akkoord gaan. Mail maar dat jouw kosten niet 4 weken kunnen wachten. Of die blije man spelen van ja zie je over 4 weken maar dan wel extra rekenen uiteraard.
  Redactie Frontpage donderdag 25 september 2014 @ 13:41:08 #254
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_144890492
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:43 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Even een update over het hele euvel van het koppel dat voor het dubbeltje op de eerste rang wil zitten en nu niet tevreden lijkt.

Laatste actie was dat ze de 1e ceremonie ook de stukken wouden hebben waarin gesproken werd. Dus het ruwe materiaal. Ik heb toen zelf nog de beelden bekeken en 8 minuten aan beeld aan elkaar gezet in 1 video.
Deze hebben ze 10 september gedownload via Wetransfer.
Eergister gemaild dat ik tot op heden niks gehoord heb en de betaling nog niet ontvangen heb.
Ik krijg nu de reactie via de mail:

[..]

AARRGGGHHHHHHHH!!!!!!! 8)7 8)7 8)7 8)7 :( :( :( :( :( :(
Heb je een contract? Of is t zwart.
pi_144890943
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:41 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Heb je een contract? Of is t zwart.
Nee het is een hobby, dus gewoon zwart. (en ik weet nou wat je gaat zeggen)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage donderdag 25 september 2014 @ 14:01:16 #256
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_144891107
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:56 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Nee het is een hobby, dus gewoon zwart. (en ik weet nou wat je gaat zeggen)
Neehoor, dat je het zwart doet moet je zelf weten

Maar nu heb je verder weinig middelen ze te dwingen

Volgende keer gewoon 360p sturen of met vet watermerk erdoorheen
pi_144898622
Aaaiiiii dat is een gare situatie. Enige tip die ik nu zo 123 kan bedenken is om af te spreken langs te komen en dan daar te plekke een plan te maken.

- Niet vragen of ze zin hebben dan wel het een keer uitkomt om langs te komen maar geef aan dat je langs wil komen om de video te bespreken en een plan wil maken. Als je vraagt of het een keer uit komt is de kans aanwezig dat ze zeggen nee komt niet of of nee we hebben geen zin of je moet alleen dit nog even doen en herhalen dat 5 keer.

- Als je dan bij hun bent maak je een plan en zeg je er duidelijk bij "- Dus om alles samen te vatten ga ik dit en dat doen en dan is het project afgerond." Nu kun je zeggen wanneer ze daarna nog steeds dingen willen veranderen dat dit niet afgesproken was.

Of ze moeten nu blij zijn en het geld overmaken :P
pi_144906664
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:10 schreef bart13 het volgende:
Aaaiiiii dat is een gare situatie. Enige tip die ik nu zo 123 kan bedenken is om af te spreken langs te komen en dan daar te plekke een plan te maken.

- Niet vragen of ze zin hebben dan wel het een keer uitkomt om langs te komen maar geef aan dat je langs wil komen om de video te bespreken en een plan wil maken. Als je vraagt of het een keer uit komt is de kans aanwezig dat ze zeggen nee komt niet of of nee we hebben geen zin of je moet alleen dit nog even doen en herhalen dat 5 keer.

- Als je dan bij hun bent maak je een plan en zeg je er duidelijk bij "- Dus om alles samen te vatten ga ik dit en dat doen en dan is het project afgerond." Nu kun je zeggen wanneer ze daarna nog steeds dingen willen veranderen dat dit niet afgesproken was.

Of ze moeten nu blij zijn en het geld overmaken :P
Gewoon duidelijke afspraken, als je wit werkt natuurlijk goede algemene voorwaarden (kan een hoop zeik achteraf voorkomen).
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  FOK!fotograaf vrijdag 26 september 2014 @ 11:18:58 #259
151126 angel008
pi_144919084
woops.. en toen stond je stukje opeens op dumpert/skoften/en bij rtl late night ><

maar de views rollen wel binnen op youtube :+
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:20:44 #260
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_144919147
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:18 schreef angel008 het volgende:
woops.. en toen stond je stukje opeens op dumpert/skoften/en bij rtl late night ><

maar de views rollen wel binnen op youtube :+
Wie wat waar?
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:21:54 #261
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_144919197
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:18 schreef angel008 het volgende:
woops.. en toen stond je stukje opeens op dumpert/skoften/en bij rtl late night ><

maar de views rollen wel binnen op youtube :+
Ben jij dat meisje van het prius x college ?

:X

Hahaha ok ok not done grapje
  FOK!fotograaf vrijdag 26 september 2014 @ 11:25:04 #262
151126 angel008
pi_144919282
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:20 schreef KaMo het volgende:

[..]

Wie wat waar?
dumpert

http://www.dumpert.nl/med(...)elen_of_zoenen_.html

skoften

https://www.facebook.com/video.php?v=1023199594372611

rtl late night screencap

https://www.facebook.com/AJduLion/posts/10152802505137033

en dan link naar het volledige filmpje



quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:21 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Ben jij dat meisje van het prius x college ?

:X

Hahaha ok ok not done grapje
nee ik ben degene die dit filmt ;) ik ben niet de dame in kwestie:)
pi_144978391
Die dame zal er blij mee zijn.....
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_144981569
Heeft ze wel achteraf nuchter toestemming gegeven? Anders vind ik het wel heel makkelijke tv.
  zondag 28 september 2014 @ 15:25:34 #265
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_144982776
Nou ja, 'Nathasja Gort Haha ach ja kan er wel om lachen praatjes vullen geen gaatjes!! Mensen nemen het te serieus'. En zo is het toch ook? :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Frontpage zondag 28 september 2014 @ 16:08:02 #266
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_144984197
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:18 schreef angel008 het volgende:
woops.. en toen stond je stukje opeens op dumpert/skoften/en bij rtl late night ><

maar de views rollen wel binnen op youtube :+
Welke camera gebruikte je?
  FOK!fotograaf zondag 28 september 2014 @ 19:47:38 #267
151126 angel008
pi_144993192
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 14:45 schreef videonatic het volgende:
Heeft ze wel achteraf nuchter toestemming gegeven? Anders vind ik het wel heel makkelijke tv.
elke festival ganger geeft bij het kopen van een kaartje toestemming voor foto's/videopublicatie tijdens feesten

quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 15:25 schreef shiznuts het volgende:
Nou ja, 'Nathasja Gort Haha ach ja kan er wel om lachen praatjes vullen geen gaatjes!! Mensen nemen het te serieus'. En zo is het toch ook? :P
dit dus.

quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 16:08 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Welke camera gebruikte je?
GH4
pi_145121201
Een reactie van de desbetreffende persoon nadat ik toch van hem ook een reactie en betaling verwacht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of ik nog ga reageren op dit mailtje weet ik niet. Ik wil er eigenlijk geen tijd meer aan besteden.....

Wat ik wel weet. Mocht ik een slecht onderbuik gevoel hebben en ik moet zelfs hier op Fok meningen peilen over de prijs, dan doe ik het gewoon niet meer. :W
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage donderdag 2 oktober 2014 @ 11:59:01 #269
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_145121453
Mensen die een 2000 euro productie verwachten voor 200 :N
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 2 oktober 2014 @ 12:36:48 #270
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_145122692
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:51 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Een reactie van de desbetreffende persoon nadat ik toch van hem ook een reactie en betaling verwacht.
-------8<---------
Of ik nog ga reageren op dit mailtje weet ik niet. Ik wil er eigenlijk geen tijd meer aan besteden.....

Wat ik wel weet. Mocht ik een slecht onderbuik gevoel hebben en ik moet zelfs hier op Fok meningen peilen over de prijs, dan doe ik het gewoon niet meer. :W
Dat leermomentje hebben we allemaal gehad of we krijgen hem nog. De meeste effort en de minste waardering horen bij vriendendiensten en LOP*-klussen. Tuin er maximaal 1(één) keer in, neem je verlies en weiger dat soort goedbedoelde onzin in het vervolg, als men echte spullen wil betaalt men maar echte prijzen.
*LOP: Liefdewerk Oud Papier als in nonprofitclubjes die verwachten dat jij even drie hele dagen komt fotograferen, output oplevert en daarvoor niets in rekening brengt, zelfs in de filmpjesdagen waren dergelijke clubjes van mening dat dat materiaal niet echt de kosten waren.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:51:22 #271
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_145123127
Ik heb net een bruiloft gefotografeerd voor 0 euro met de belofte dat ik een cadeautje krijg. Aanvankelijk wilde ik het niet doen het gaat hier om mijn zwager. Toch gedaan en nu is het wachten tot ze de foto's zien.

Ik hoop niet zoals Boy_Snakeye te worden behandelt. Echt jammer dat mensen zo reageren!

De bruidsfilm van voor de zomer is goed ontvangen gelukkig. Moest wel opnieuw dvd's voor ze maken op sd kwaliteit omdat de dvd speler het anders niet pakt. Blijkt 1 dvd het niet te doen, heb hem geadviseerd de originele bestanden zelf om te zetten en hen hem een link gestuurd hoe hij dat kan doen.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:54:28 #272
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_145123212
200¤ en veel te willen hebben. Gewaagd.
Ik ga naar huis.
pi_145123438
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:51 schreef whY... het volgende:
Ik heb net een bruiloft gefotografeerd voor 0 euro met de belofte dat ik een cadeautje krijg. Aanvankelijk wilde ik het niet doen het gaat hier om mijn zwager. Toch gedaan en nu is het wachten tot ze de foto's zien.

Ik hoop niet zoals Boy_Snakeye te worden behandelt. Echt jammer dat mensen zo reageren!

De bruidsfilm van voor de zomer is goed ontvangen gelukkig. Moest wel opnieuw dvd's voor ze maken op sd kwaliteit omdat de dvd speler het anders niet pakt. Blijkt 1 dvd het niet te doen, heb hem geadviseerd de originele bestanden zelf om te zetten en hen hem een link gestuurd hoe hij dat kan doen.
Voor een direct familielid zou ik het ook zo doen, mits het redelijk blijft met de eisen.

En welke software heb je gebruikt om de DVD te maken? Ik gebruik DVD styler. Simpel maar werkt perfect :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_145123990
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:54 schreef nietzman het volgende:
200¤ en veel te willen hebben. Gewaagd.
Besef, voor 200,-

Je tijd, kennis en materiaal is altijd meer dan 200 waard. Zijn hier nog mensne die op ADE moeten filmen?

[ Bericht 6% gewijzigd door videonatic op 02-10-2014 13:24:35 ]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:29:34 #275
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_145124305
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:02 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Voor een direct familielid zou ik het ook zo doen, mits het redelijk blijft met de eisen.

En welke software heb je gebruikt om de DVD te maken? Ik gebruik DVD styler. Simpel maar werkt perfect :)
Ik kan zo snel het programma niet vinden. Het is een leuk en simpel programma, blijkbaar heeft die de tijdcode kapot gemaakt waardoor het in de dvd speler niet werkt. Ach ja, dat was ook een budget klus dus ik kan ook niet té veel doen voor ze.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  Redactie Frontpage donderdag 2 oktober 2014 @ 14:01:13 #276
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_145125218
ConvertXtoDVD
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:07:18 #277
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_145125405
Moeten jullie nog vaak DVDs bakken dan? Is hier minimaal vier jaar geleden dat ik voor het laatst een DVD heb lopen masteren geloof ik.
Ik ga naar huis.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:35:40 #278
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_145126110
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:51 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Een reactie van de desbetreffende persoon nadat ik toch van hem ook een reactie en betaling verwacht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of ik nog ga reageren op dit mailtje weet ik niet. Ik wil er eigenlijk geen tijd meer aan besteden.....

Wat ik wel weet. Mocht ik een slecht onderbuik gevoel hebben en ik moet zelfs hier op Fok meningen peilen over de prijs, dan doe ik het gewoon niet meer. :W
Maat, hoop dat je hier wat van leert. 200 fukking euro en wekenlang gezeik, wat is dit. _O-

Ik weet niet wie dat bruidspaar is maar zo moeilijk doen over 200 bij een bruiloft doen zelfs de grootste krenten niet.

Voortaan goede afspraken maken, serieuze offertes sturen met bedragen die ook realistisch zijn voor de genomen tijd en eventueel al een deel vooruit laten uitbetalen (kun je netjes brengen onder het mom van voorbereidingsonkosten).
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  Redactie Frontpage donderdag 2 oktober 2014 @ 15:21:55 #279
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_145127340
quote:
5s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:07 schreef nietzman het volgende:
Moeten jullie nog vaak DVDs bakken dan? Is hier minimaal vier jaar geleden dat ik voor het laatst een DVD heb lopen masteren geloof ik.
Ik maak nooit meer dvd's. Klanten krijgen een USB stick met de films en of foto's, alles in highresolution
pi_145127961
quote:
5s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:07 schreef nietzman het volgende:
Moeten jullie nog vaak DVDs bakken dan? Is hier minimaal vier jaar geleden dat ik voor het laatst een DVD heb lopen masteren geloof ik.
Ik doe het eigenlijk nog standaard. Kleine moeite. En niet ieder huishouden is voorzien van een mediaspeler of TV die alles afspeelt.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  FOK!fotograaf donderdag 2 oktober 2014 @ 16:04:24 #281
151126 angel008
pi_145128531
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:19 schreef videonatic het volgende:

[..]

Besef, voor 200,-

Je tijd, kennis en materiaal is altijd meer dan 200 waard. Zijn hier nog mensne die op ADE moeten filmen?
Ik ben de hele week aanwezig voor ADE hotel is al geregeld :)

voor nu maar weer een lul video :)


vorige aflevering was een klein beetje viral gegaan en nog te zien op rtl late night de dag erna.. ><
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:38:02 #282
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_145129519


Hier stond ik trouwens maandag te filmen. :').

Filmpje voor de brandweer, geen zin om met een drone te kutten, hoppa: hoogwerker mee.
Ik ga naar huis.
  FOK!fotograaf donderdag 2 oktober 2014 @ 16:39:21 #283
151126 angel008
pi_145129570
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:38 schreef nietzman het volgende:
[ afbeelding ]

Hier stond ik trouwens maandag te filmen. :').

Filmpje voor de brandweer, geen zin om met een drone te kutten, hoppa: hoogwerker mee.
paar keer in zo'n hoogwerker geweest om wat foto opnames te maken maar mijn god wat hou ik niet van hoge dingen >< jij liever dan ik :+
  donderdag 2 oktober 2014 @ 17:42:32 #284
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_145131708
Ik heb hoogtevrees als een malle, maar als ik tot in de top van de Martinitoren kan klimmen zonder wat dan ook, lukt een lullige 30 meter me nog wel als ik vrij hard gezekerd zit. :').
Ik ga naar huis.
  Redactie Frontpage donderdag 2 oktober 2014 @ 18:35:30 #285
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_145133289
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:43 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ik doe het eigenlijk nog standaard. Kleine moeite. En niet ieder huishouden is voorzien van een mediaspeler of TV die alles afspeelt.
De mensen die ik ken hebben niet eens meer een DVD speler
pi_145133577
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:35 schreef SunChaser het volgende:

[..]

De mensen die ik ken hebben niet eens meer een DVD speler
Jij gaat ook alleen met de hippe mensen om :P
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage donderdag 2 oktober 2014 @ 19:08:12 #287
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_145134704
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 18:43 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Jij gaat ook alleen met de hippe mensen om :P
Laat me even weten of je nog vhs wil, heb nog n doos voor je :P
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:15:13 #288
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_145158357
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:54:20 #289
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_145159396
quote:
Heeft de editor van die video zijn scherm brightness te hoog staan ofzo? Wat een donker gebeuren :{ !
Hmz...
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:17:14 #290
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_145227396
Gister eerste opnames gehad voor nieuwe film :D
Ben weer erg blij met de beelden van de Pocket :)
  FOK!fotograaf zondag 5 oktober 2014 @ 19:58:10 #291
151126 angel008
pi_145229451
quote:
ik zou even je lorem lipsum uit je website halen :+

verder ziet het er wel tof uit wat lichter zoals de rest zegt maar verder prima video
pi_145244153
Sombere kleuren inderdaad. Dan is het zulk grijs weer buiten en dan grade je de boel zo donker..

Waarmee heb je verder gefilmd en de steadyshots gedaan? Jullie hebben met 2 man gefilmd, gezien het shot op 1:58 ?
url
  maandag 6 oktober 2014 @ 08:34:32 #293
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_145244853
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 06:02 schreef Drommelsch85 het volgende:
Sombere kleuren inderdaad. Dan is het zulk grijs weer buiten en dan grade je de boel zo donker..

Waarmee heb je verder gefilmd en de steadyshots gedaan? Jullie hebben met 2 man gefilmd, gezien het shot op 1:58 ?
Gefilmd met 3 man, de andere 2 gebruikten een 600d en 5d3 met shoulder rig, ik a7s op steadicam. :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_145251996
Netjes, die A7S. Ik neem aan dat je daar gewoon EF lenzen op hebt? Waar haal je het geld eigenlijk vandaan, alweer een andere body, ik dacht dat je met een 5D Mk III werkte (ook al zo'n koopje)
url
  maandag 6 oktober 2014 @ 14:51:00 #295
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_145254391
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:39 schreef Drommelsch85 het volgende:
Netjes, die A7S. Ik neem aan dat je daar gewoon EF lenzen op hebt? Waar haal je het geld eigenlijk vandaan, alweer een andere body, ik dacht dat je met een 5D Mk III werkte (ook al zo'n koopje)
Jep, gewoon m'n EF-glas met de metabones adapter. Werkt prima, zelfs focus distance wordt gewoon digitaal doorgegeven in meters.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 6 oktober 2014 @ 14:57:59 #296
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_145254603
Spotte wel een hot pixel. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 6 oktober 2014 @ 17:01:59 #297
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_145259315
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 14:57 schreef shiznuts het volgende:
Spotte wel een hot pixel. :P
Waar? :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_145264689

Nieuwe van Tony Zhou
  Redactie Frontpage maandag 6 oktober 2014 @ 19:51:30 #299
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_145267057
quote:
14s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:03 schreef Geo4kant het volgende:

Nieuwe van Tony Zhou
Wow, boeiend
Gisteren Gone Girl gezien. Verhaal aardig, cinematography uitmuntend
Se7en is een van mn favoriete films, dat verschil tussen shaky cam en tripod in de eindscene, nooit opgevallen
pi_145271837
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:51 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Wow, boeiend
Gisteren Gone Girl gezien. Verhaal aardig, cinematography uitmuntend
Se7en is een van mn favoriete films, dat verschil tussen shaky cam en tripod in de eindscene, nooit opgevallen
Die gast heeft echt goede breakdowns :)
  Redactie Frontpage maandag 6 oktober 2014 @ 21:39:00 #301
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_145272267
Ken m niet, ga hem volgen, tnx
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')