abonnement Unibet Coolblue
pi_148346752
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:04 schreef mattie010 het volgende:
Ergens een half weekje geleden scheelde het 150 pp vertrek vanuit münchen, prijzen stijgen en dalen helaas..
Amsterdam - Istanbul - Bangkok is 658,-
Echter is deze met een vervelende overstap op de heenweg, welke we dan maar voor lief moeten nemen.

De prijzen die jij nu hebt vind ik ook zo via skyscanner overigens, maar hoopte voornamelijk te weten te komen of het goedkoper kon.
mijn persoonlijke zoek machines zijn
Matrix, waar je ontzettend veel opties hebt, maar de resultaten zijn beperkt, je kan meerdere lucht havens invoeren door ze te scheiden met een komma.
http://matrix.itasoftware.com/
maar wel goed voor de goedkoopste start plaats, en datum te kiezen.
En daar na is chaser.nl een goeie om verder mee te zoeken, vaak vind die toch wat meer alternatieven.
pi_148347623
Ik kies meestal matrix en skyscanner, dus weet hoe het werkt ^^
Wel bedankt voor je tips alsnog.
pi_148351896
verkeerde topic
pi_148381643
hallo,

ik help in dit topic ook regelmatig, maar wil toch even vragen naar jullie resultaten.

Ik wil van 12 maart (na 19:00 vertrek) tot 23 maart (aankomst AMS OP 23 maart) naar Bangkok.

Wat heb ik gevonden?
Emirates (22:00-18:05 -> 9:35-20:30) voor 511 ex boekingskosten. (Budget air, afwachten of ze dat echt kunnen leveren).

nu heb ik al meerdere keren bij allerlei maatschappijen gekeken, en misschien dat mijn IP adres dus de eerder getoonde of duurdere opties laat zien. Kan iemand ook even 5 minuten meekijken of het goedkoper kan?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 09:56:46 #280
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_148382048
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:33 schreef arokhm het volgende:
hallo,

ik help in dit topic ook regelmatig, maar wil toch even vragen naar jullie resultaten.

Ik wil van 12 maart (na 19:00 vertrek) tot 23 maart (aankomst AMS OP 23 maart) naar Bangkok.

Wat heb ik gevonden?
Emirates (22:00-18:05 -> 9:35-20:30) voor 511 ex boekingskosten. (Budget air, afwachten of ze dat echt kunnen leveren).

nu heb ik al meerdere keren bij allerlei maatschappijen gekeken, en misschien dat mijn IP adres dus de eerder getoonde of duurdere opties laat zien. Kan iemand ook even 5 minuten meekijken of het goedkoper kan?
niks mis mee ^O^ enige alternatief dat ik zie is aeroflot voor ¤465, maar dan moet je voor 19.00 vertrekken of een dag later.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 10:21:58 #281
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_148382576
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:00 schreef Blik het volgende:
Persoonlijk ligt mijn max in Brussel of Dusseldorf, verder dan dat ga ik niet. teveel gedoe
Frankfurt is ook nog wel te doen (4 uur vanuit Utrecht), een parkeergarage daar kost je voor drie weken ¤ 60 of daaromtrent. Ik ben vorig jaar rechtstreeks vanuit Frankfurt naar Colombo gevlogen met Sri Lankan, had geen zin in een overstap in Abu Dhabi of Dubai (fiets moest mee, kans op brokken).
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 6 januari 2015 @ 10:22:23 #282
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_148382584
.

[ Bericht 99% gewijzigd door 18konijn op 06-01-2015 10:22:46 ]
It's not a lie, if you believe
pi_148383109
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:56 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

niks mis mee ^O^ enige alternatief dat ik zie is aeroflot voor ¤465, maar dan moet je voor 19.00 vertrekken of een dag later.
Dank je wel!
Oh ja, voor de liefhebbers: er staat nog een rare vlucht goedkoop online.

bijvoorbeeld op zaterdag 7 november heen van Milaan naar Bangkok, en dinsdag 24 november terug van Bangkok naar Stockholm.
Kosten?: 248 euro.

Dat is heel goedkoop/ Zelfs met de enkeltjes die je nog nodig hebt (easyjet en SAS voor zo'n 35-45 euro per enkele reis) is het een hele goede deal. Addertje? Het is met Ukraine international airlines. Ze zouden veilig moeten zijn en aan dezelfde eisen voldoen als alle andere Europese maatschappijen....
pi_148383210
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:50 schreef arokhm het volgende:

[..]

Dank je wel!
Oh ja, voor de liefhebbers: er staat nog een rare vlucht goedkoop online.

bijvoorbeeld op zaterdag 7 november heen van Milaan naar Bangkok, en dinsdag 24 november terug van Bangkok naar Stockholm.
Kosten?: 248 euro.

Dat is heel goedkoop/ Zelfs met de enkeltjes die je nog nodig hebt (easyjet en SAS voor zo'n 35-45 euro per enkele reis) is het een hele goede deal. Addertje? Het is met Ukraine international airlines. Ze zouden veilig moeten zijn en aan dezelfde eisen voldoen als alle andere Europese maatschappijen....
zou jij persoonlijk, dit soort vluchten nu echt boeken ?
pi_148383306
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:56 schreef Roger_ het volgende:

[..]

zou jij persoonlijk, dit soort vluchten nu echt boeken ?
Dat heb ik meerdere keren gedaan ja, geen punt :-)

ZO ben ik 3 keer die kant op geweest. 1x voor 230 vanuit Schiphol (Weet de maatschappij niet meer), 1x vanuit Parijs met een oude Airbus naar Kuala Lumpur voor 150 euro retour (!) en 1x vanuit Londen met AirAsia naar Kuala Lumpur voor 240 euro retour.

Nu ben ik geen backpacker meer, maar voor mij was het een besparing van zo'n 250 euro, waardoor ik 2 weken langer op vakantie kon. Dat had ik er wel voor over. Nu wil ik meer comfort, en vind ik vliegtijden belangrijk, zodat ik de eerste dag nog kan werken of juist heel vroeg wel kan, en op bepaalde tijden aan wil komen bijvoorbeeld. Daar kan ik nu wel wat extra geld voor over hebben, maar voor mensen die moeten kiezen tussen 2 weken Kreta (wat erg leuk kan zijn!) of 4 weken Thailand voor hetzelfde geld, KAN het een uitkomst zijn... Ik zou er wel een ticketverzekering bij afsluiten mocht de maatschappij failliet gaan trouwens.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:04:26 #286
62913 Blik
The one and Only!
pi_148383357
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:21 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Frankfurt is ook nog wel te doen (4 uur vanuit Utrecht), een parkeergarage daar kost je voor drie weken ¤ 60 of daaromtrent. Ik ben vorig jaar rechtstreeks vanuit Frankfurt naar Colombo gevlogen met Sri Lankan, had geen zin in een overstap in Abu Dhabi of Dubai (fiets moest mee, kans op brokken).
Sinds ik een kind heb van 2 doe ik dat soort fratsen niet meer. Alhoewel het voor een directe vlucht nog wel een overweging zou kunnen zijn.
pi_148383830
Gebruikt iemand eigenlijk wel eens een VPN om een vlucht goedkoper te boeken op een andere locatie? Ik wil in April naar Canada gaan en zat een beetje te spelen met Matrix en de boekingslocatie. Als ik mijn locatie op Amsterdam instel betaal ik bijvoorbeeld 650 euro, zet ik deze op Montreal verandert dit naar ¤580 :') Dit lijkt vooral een groot verschil te maken met British Airways en "meerdere airlines" als vluchtopties.
pi_148386424
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:28 schreef J.B. het volgende:
Gebruikt iemand eigenlijk wel eens een VPN om een vlucht goedkoper te boeken op een andere locatie? Ik wil in April naar Canada gaan en zat een beetje te spelen met Matrix en de boekingslocatie. Als ik mijn locatie op Amsterdam instel betaal ik bijvoorbeeld 650 euro, zet ik deze op Montreal verandert dit naar ¤580 :') Dit lijkt vooral een groot verschil te maken met British Airways en "meerdere airlines" als vluchtopties.
bij mijn werk gaat het verkeer via Groot Brittannië, maar volgens mij schelen die tarieven niet (is het tegenwoordig binnen de EU verboden om afwijkende tarieven aan verschillende afkomsten te tonen?)

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Sinds ik een kind heb van 2 doe ik dat soort fratsen niet meer. Alhoewel het voor een directe vlucht nog wel een overweging zou kunnen zijn.
Inderdaad, Juist met een kind zou ik een non-stop vlucht wel belangrijk vinden.

Trouwens, over kinderen gesproken:
Heb laatst gezocht naar vluchten voor mijn vrouw, mij en ons kind (baby onder 2 op schoot). Weet je wat het gekke is qua tarieven? (retourtje Bangkok)

Emirates rekent voor het kind een toeslag van 15 euro (en dan mag je ook nog een extra stuk handbagage aan boord en 10 KG extra ruimbagage en een kinderwagentje)
KLM rekent voor dezelfde service ongeveer 30 euro, wat ook geen punt is.
China Airlines (uit Taiwan) rekent ook zo'n 20 euro, wederom voor hetzelfde.
EVA air (ook Taiwanees) rekent bijna 300 euro!!!!!

Ze zeggen belasting voor de baby te moeten betalen, maar dit is niet waar voor kinderen die geen stoel innemen. Nu kom ik er pas achter dat er dus zulke grote verschillen zijn, maar dat is dus wel een waarschuwing voor mensen die een vlucht met baby plannen! EVA air vraagt voor dezelfde afstand eventjes 20 keer zoveel geld als Emirates!!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:10:50 #289
62913 Blik
The one and Only!
pi_148386557
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:05 schreef arokhm het volgende:

[..]

Inderdaad, Juist met een kind zou ik een non-stop vlucht wel belangrijk vinden.

Trouwens, over kinderen gesproken:
Heb laatst gezocht naar vluchten voor mijn vrouw, mij en ons kind (baby onder 2 op schoot). Weet je wat het gekke is qua tarieven? (retourtje Bangkok)

Emirates rekent voor het kind een toeslag van 15 euro (en dan mag je ook nog een extra stuk handbagage aan boord en 10 KG extra ruimbagage en een kinderwagentje)
KLM rekent voor dezelfde service ongeveer 30 euro, wat ook geen punt is.
China Airlines (uit Taiwan) rekent ook zo'n 20 euro, wederom voor hetzelfde.
EVA air (ook Taiwanees) rekent bijna 300 euro!!!!!

Ze zeggen belasting voor de baby te moeten betalen, maar dit is niet waar voor kinderen die geen stoel innemen. Nu kom ik er pas achter dat er dus zulke grote verschillen zijn, maar dat is dus wel een waarschuwing voor mensen die een vlucht met baby plannen! EVA air vraagt voor dezelfde afstand eventjes 20 keer zoveel geld als Emirates!!
Ik vind een non-stop vlucht ook belangrijk, maar als ik daarvoor dan eerst ruim 4 uur in de auto moet zitten t.o.v een halfuurtje naar Schiphol dan zou ik niet direct voor de non-stop vlucht kiezen. Dan is een overstap van 2 of 3 uur ook niet zo'n ramp.

Dat van EVA Air is wel gek trouwens, voor zover ik weet doet geen 1 airline dat. Kan ook policy zijn om zo weinig kinderen aan boord te krijgen. Is iets voor te zeggen :)
pi_148388597
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:17 schreef Blue_note het volgende:
Brussel/Amsterdam naar New York.

Periode 13-15 juni t/m 30 juni en 2 juli.

Goedkoopste die ik nu heb is KLM ¤487,-
Inmiddels is deze gezakt naar ¤409,- met Lufthansa (United operated). Veel minder zal het niet meer gaan worden denk ik.
pi_148390565
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:14 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Inmiddels is deze gezakt naar ¤409,- met Lufthansa (United operated). Veel minder zal het niet meer gaan worden denk ik.
406 met KLM (uitgevoerd door Delta, nonstop vanaf Brussel) en retour met Alitalia (1 stop) 13/06-01/07

nog beter: 407 euro voor 2 non-stop vluchten van en naar NYC vanuit BRU. BrusselsAirlines en KLM (uitgevoerd door Delta) 14 juni tot 1 juli

En als je terug zou gaan op 2 juli dan kun je voor onder de 400 euro (399 om precies te zijn, met 1 stop, en voor 400 met een non-stop vlucht heen, en een non-stop vlucht naar Parijs retour inclusief een AirFrance trein naar Brussel)
pi_148391882
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:17 schreef arokhm het volgende:

[..]

406 met KLM (uitgevoerd door Delta, nonstop vanaf Brussel) en retour met Alitalia (1 stop) 13/06-01/07

nog beter: 407 euro voor 2 non-stop vluchten van en naar NYC vanuit BRU. BrusselsAirlines en KLM (uitgevoerd door Delta) 14 juni tot 1 juli

En als je terug zou gaan op 2 juli dan kun je voor onder de 400 euro (399 om precies te zijn, met 1 stop, en voor 400 met een non-stop vlucht heen, en een non-stop vlucht naar Parijs retour inclusief een AirFrance trein naar Brussel)
Thanks! Heb betere ervaringen met Delta dan met United, dus dat is wel een mooie optie.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:10:20 #293
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_148392147
Iemand een tip hoe ik zo goedkoop mogelijk naar het noorderlicht kom? Zoals Tromso oid?
Periode: ergens in februari, graag een lang weekend oid
Personen: 2
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_148393228
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:10 schreef Boterbartje het volgende:
Iemand een tip hoe ik zo goedkoop mogelijk naar het noorderlicht kom? Zoals Tromso oid?
Periode: ergens in februari, graag een lang weekend oid
Personen: 2
Dat is best duur. 230 euro per persoon mag je er wel voor uittrekken voor een vlucht met 1 tussenstop. (en met normale vliegtijden kun je daar minimaal 100 euro bij optellen) En accommodatie in de buurt van noorderlicht is volgens mij behoorlijk prijzig.

Voor een hotel in de stad 3 nachten mag je ook zo'n 230 euro reserveren.

En misschien komt daar nog een auto bij (in de stad wil je niet zitten met noorderlicht).

Een combinatie van vlucht met SAS, simpel hotel en auto boek je bij Expedia vanaf zo'n 450 euro per persoon als je met zijn 2en bent. Dan heb je wel 2x overstappen, maar geen abnormale vluchttijden. Een ander hotel (midden in de natuur?) zou gok ik duurder zijn, maar wel mooier.

Eigenlijk is het natuurlijk tof om met een camper daar rond te kunnen rijden. Als je die nou zou kunnen huren (dat kan vast) dan hoef je geen hotel, en kamperen mag je daar gratis in het wild als je maar geen troep maakt. Dat is natuurlijk het gaafste!
pi_148393661
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:40 schreef arokhm het volgende:

[..]

Dat is best duur. 230 euro per persoon mag je er wel voor uittrekken voor een vlucht met 1 tussenstop. (en met normale vliegtijden kun je daar minimaal 100 euro bij optellen) En accommodatie in de buurt van noorderlicht is volgens mij behoorlijk prijzig.

Voor een hotel in de stad 3 nachten mag je ook zo'n 230 euro reserveren.

En misschien komt daar nog een auto bij (in de stad wil je niet zitten met noorderlicht).

Een combinatie van vlucht met SAS, simpel hotel en auto boek je bij Expedia vanaf zo'n 450 euro per persoon als je met zijn 2en bent. Dan heb je wel 2x overstappen, maar geen abnormale vluchttijden. Een ander hotel (midden in de natuur?) zou gok ik duurder zijn, maar wel mooier.

Eigenlijk is het natuurlijk tof om met een camper daar rond te kunnen rijden. Als je die nou zou kunnen huren (dat kan vast) dan hoef je geen hotel, en kamperen mag je daar gratis in het wild als je maar geen troep maakt. Dat is natuurlijk het gaafste!
Tromso was (volgens mij?) slechts een voorbeeld he?

Voor 18 euro vlieg je met ryanair van dusseldorf naar Lapeenranta in Finland. Snelle google zag ik daar al noorderlicht maar geen idee of dat een beetje zeker is, misschien kunnen de mensen van lappeenranta norhtern light hunting facebook je helpen :P
pi_148394424
heb je helemaal gelijk in. Tromso ligt wel heel mooi, maar aan andere steden heb ik stom genoeg totaal niet gedacht. onder de 50 euro zou natuurlijk fantastisch zijn!

op deze kaart zie je waar je zoal moet zitten. Meer weet ik er niet van :-)

http://www.aurora-service.eu/aurora-forecast/
  dinsdag 6 januari 2015 @ 17:37:41 #297
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_148395627
Als het goed is kun je nog heel januari/februari het noorderlicht zien. Ik ben zo spuugzat van die tentamens dat zodra ik ze erop heb zitten ik eigenlijk wel zin had in een paar daagjes weg om het noorderlicht te zien :)

Even kijken naar lappeenranta! :) Finland is sowieso goedkoper dan Noorwegen, dat scheelt ook weer.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:57:25 #298
62913 Blik
The one and Only!
pi_148417860
Wellicht dat jullie hier nog goedkope tips hebben. Tripje naar de ABC-eilanden in de planning staan vanwege bruiloft. Helaas in de mei-vakantie dus de allergoedkoopste tickets gaan we niet krijgen. Wil graag heenvlucht op Curacao en terug vanaf Aruba. Heen rond 22 april en terug rond 11 mei. Maar indien goedkoper om heen en terug op Aruba te vliegen is dat ook goed.

Al gevonden: 695 euro met KLM met vertrek vanuit Amsterdam, 719 euro met Arkefly
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:54:31 #299
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_148423244
Ik kom nu voor een noorderlichttripje op een ticket naar Tromso voor 280 euro p.p. met fatsoenlijke reistijden, vervolgens een kamer voor 60 á 100 euro per nacht (via Airbnb bijvoorbeeld). Dan moet ik nog eten en drinken, vervoer van vliegveld + nachtje jagen op noorderlicht (gaat vaak via een bedrijf die je meeneemt naar een plek zonder lichtvervuiling) + op een hondenslee een dag. Dat zit je al vrij snel op 1500+ met z'n 2en voor 3 nachten. Best wel grof geld, maar toch het overwegen waard.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 7 januari 2015 @ 14:27:08 #300
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148427202
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:57 schreef Blik het volgende:
Wellicht dat jullie hier nog goedkope tips hebben. Tripje naar de ABC-eilanden in de planning staan vanwege bruiloft. Helaas in de mei-vakantie dus de allergoedkoopste tickets gaan we niet krijgen. Wil graag heenvlucht op Curacao en terug vanaf Aruba. Heen rond 22 april en terug rond 11 mei. Maar indien goedkoper om heen en terug op Aruba te vliegen is dat ook goed.

Al gevonden: 695 euro met KLM met vertrek vanuit Amsterdam, 719 euro met Arkefly
Veel goedkoper ga je het inderdaad niet vinden, met KLM kwam ik vandaag uit op ¤678,-

Amsterdam, Schiphol > Curaçao, Hato , Aruba, Koningin Beatrix Airport > Amsterdam, Schiphol
di 21 apr 15 - di 12 mei 15
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')