abonnement Unibet Coolblue
pi_143447980
Waarom doen sommige mensen dat? :?

Ik heb zelf veel meegemaakt met psychische problemen maar snijden snap ik dus echt NIET.

Als de moderators dit topic niet gepast vinden hoor ik het wel (want ik heb de policy gelezen). Hoop alleen dat iemand hier duidelijkheid over kan geven.
pi_143448049
Onbedwingbare drang.

Het omzetten van emotionele pijn naar fysieke pijn. Soort van afleiding.
Misschien ergens zelfs fascinatie.

Denk ik
pi_143448072
Snijden? Waar gaat dit over? En wat heb je zelf voor psychische problemen als ik vragen mag?
pi_143448080
Verslaving, krijg je bepaalde stofjes van in je lichaam
pi_143448103
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:27 schreef Ludd het volgende:
Snijden? Waar gaat dit over? En wat heb je zelf voor psychische problemen als ik vragen mag?
Mensen die zichzelf snijden.

Ik heb schizofrenie maar dat is totaal niet relevant voor dit topic.
pi_143448133
Maakt een prettig gevoel aan.
Twiddel
pi_143448150
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_143448152
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:29 schreef summer2bird het volgende:
Maakt een prettig gevoel aan.
Dat dus. En afleiding.
pi_143448174
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:28 schreef Gewas het volgende:

[..]

Mensen die zichzelf snijden.

Ik heb schizofrenie maar dat is totaal niet relevant voor dit topic.
Zichzelf snijden? Doen veel mensen dat? Ik heb wel eens een stukje gezien over emo's die dat deden, maar ik wist niet dat dat een psychiatrisch ziektebeeld te maken had.
pi_143448188
Snijden? Dat heet dus automutilatie.
Where facts are few, experts are many.
pi_143448192
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:31:43 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_143448193
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:27 schreef emmyemmy het volgende:
Verslaving, krijg je bepaalde stofjes van in je lichaam
Het zou zeker gecombineerd kunnen zijn met de endorfine-rush.
Maar het is tegenwoordig ook wel een echt mode-verschijnsel geworden, vroeger waren dit soort mensen eerder in (vr)eet-stoornissen, maar dat is nu te gewoon.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_143448212
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:24 schreef Gewas het volgende:
Waarom doen sommige mensen dat? :?

Ik heb zelf veel meegemaakt met psychische problemen maar snijden snap ik dus echt NIET.

Als de moderators dit topic niet gepast vinden hoor ik het wel (want ik heb de policy gelezen). Hoop alleen dat iemand hier duidelijkheid over kan geven.
Als je je kut voelt, drink je? blow je? gok je? stomp je tegen een muur? schop je tegen een boom?

Elk mens heeft een neiging tot zelfdestructief gedrag. Choose your poison. En de intensiteit scheelt natuurlijk enorm.
pi_143448362
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:30 schreef Ludd het volgende:

[..]

Zichzelf snijden? Doen veel mensen dat? Ik heb wel eens een stukje gezien over emo's die dat deden, maar ik wist niet dat dat een psychiatrisch ziektebeeld te maken had.
Volgens mij komt het best vaak voor. Lees het vaak in topics in dit forum.
pi_143448408
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:38 schreef Gewas het volgende:

[..]

Volgens mij komt het best vaak voor. Lees het vaak in topics in dit forum.
Was mij nog niet opgevallen, maar ik vind het ook heel vreemd ja. Waarom zou je je zelf bewust snijden. Ik lees iets over psychische pijn vervangen door fysieke pijn. Maar dan kan je toch ook fysieke pijn toebrengen om manier waar je geen permanent litteken van krijgt.
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:40:31 #16
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143448411
Het is een manier van met emoties omgaan.
Je bent dan in een staat waarin je niet meer weet hoe je op andere manieren je emoties kunt uiten.
Bij snijden (alle wondjes die je hebt, zelfs bij sporten) komt endorfine vrij, een soort natuurlijke pijnstiller. Hier kun je aan verslaafd raken (waarom sommigen ook verslaafd zijn aan sporten), waardoor je telkens als er een tegenslag komt die een chaos veroorzaakt in je hoofd weer terugvalt op snijden.
Je ervaart die pijn niet als een nare pijn, of in elk geval als een pijn die je verdient, en op één of andere manier opluchting brengt.
Daarna ben je alleen maar bezig met het opruimen van bloed, en het schoonmaken en verbinden van de wond. Waardoor je met je gedachtes niet meer bij die negatieve chaos in je hoofd zit, maar ergens anders mee bezig bent. Je ontsnapt als het ware even aan je eigen gedachten.

Het is een soort optelsom die alleen logisch lijkt voor mensen die het op dat moment doen.
Achteraf sla je jezelf weer voor je kop waar je nou mee bezig bent, en zo zit je dus in een vicieuze cirkel.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143448494
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:31 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Het zou zeker gecombineerd kunnen zijn met de endorfine-rush.
Maar het is tegenwoordig ook wel een echt mode-verschijnsel geworden, vroeger waren dit soort mensen eerder in (vr)eet-stoornissen, maar dat is nu te gewoon.
Niet zozeer mode, maar wel meer geaccepteerd waardoor het toegankelijk is. Het wordt tegenwoordig geromantiseerd. Tegenwoordig moet iedereen een verhaal hebben.
pi_143448562
Het gebeurt bij mij wanneer ik dissocieer, dus het hier en nu kwijt raak.
Daarnaast is dat ook het enige moment dat ik even helemaal niks voel en denk, dat ik een leeg hoofd heb (maar yeah, het gaat al heel de zomer goed)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:51:46 #19
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143448677
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:30 schreef Ludd het volgende:

[..]

Zichzelf snijden? Doen veel mensen dat? Ik heb wel eens een stukje gezien over emo's die dat deden, maar ik wist niet dat dat een psychiatrisch ziektebeeld te maken had.
Ik heb op meerdere plekken gelezen dat ongeveer 1 op de 30 jongeren dat doet (geen idee hoe 'waar' die cijfers zijn en of je dat ooit hard kan bewijzen), maar dat komt dus neer op één kind in iedere schoolklas die zichzelf in meer of mindere mate pijn doet.

Je hebt emo's die het doen voor aandacht, zo van "kijk mij zielig zijn, geef mij aandacht want ik ben zielig".
Je hebt mensen met een psychische stoornis waarbij automutilatie één van de symptomen is.
En je hebt mensen (waarvan ik zelf denk dat het het gros is) met een depressieve periode in hun leven waarin ze moeite hebben met hun emoties en daar in deze periode op deze manier uiting aan geven. Van deze mensen zul je er waarschijnlijk nooit achter komen dat ze aan automutilatie doen/hebben gedaan.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143448725
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:51 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik heb op meerdere plekken gelezen dat ongeveer 1 op de 30 jongeren dat doet (geen idee hoe 'waar' die cijfers zijn en of je dat ooit hard kan bewijzen), maar dat komt dus neer op één kind in iedere schoolklas die zichzelf in meer of mindere mate pijn doet.

Je hebt emo's die het doen voor aandacht, zo van "kijk mij zielig zijn, geef mij aandacht want ik ben zielig".
Je hebt mensen met een psychische stoornis waarbij automutilatie één van de symptomen is.
En je hebt mensen (waarvan ik zelf denk dat het het gros is) met een depressieve periode in hun leven waarin ze moeite hebben met hun emoties en daar in deze periode op deze manier uiting aan geven. Van deze mensen zul je er waarschijnlijk nooit achter komen dat ze aan automutilatie doen/hebben gedaan.
Vaak gaan de roep om aandacht en de depressie samen. Roep om aandacht hoeft niet per sé negatief te zijn, maar meer een roep om hulp.
Ik denk dat dit de meerderheid is.
pi_143448728
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:51 schreef Moira. het volgende:
Van deze mensen zul je er waarschijnlijk nooit achter komen dat ze aan automutilatie doen/hebben gedaan.
Mits ze oppervlakkig genoeg blijven uiteraard. :)
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:55:05 #22
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143448758
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:53 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Vaak gaan de roep om aandacht en de depressie samen. Roep om aandacht hoeft niet per sé negatief te zijn, maar meer een roep om hulp.
Ik denk dat dit de meerderheid is.
True, maar dan hebben we het niet over de mensen die foto's van hun wonden op social media plaatsen of het in geuren en kleuren rondbazuinen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:53 schreef Murdera het volgende:

[..]

Mits ze oppervlakkig genoeg blijven uiteraard. :)
Idd, maar ik denk dat het dat bij de meesten ook wel blijft.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143448857
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:55 schreef Moira. het volgende:

[..]

True, maar dan hebben we het niet over de mensen die foto's van hun wonden op social media plaatsen of het in geuren en kleuren rondbazuinen.

[..]

Idd, maar ik denk dat het dat bij de meesten ook wel blijft.
Dat is aanstellerig, maar dan is er een grote kans dat er alsnog iets speelt. Of peer pressure.
pi_143448871
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:55 schreef Moira. het volgende:

[..]

True, maar dan hebben we het niet over de mensen die foto's van hun wonden op social media plaatsen of het in geuren en kleuren rondbazuinen.

Dat vind ik echt onbegrijpelijk :N
Het heeft me bijna een jaar gekost voordat ik het er met de psych over durfde te hebben. Wat willen die mensen ermee bereiken? Ik snap dat niet
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:59:03 #25
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143448872
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:58 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Dat is aanstellerig, maar dan is er een grote kans dat er alsnog iets speelt. Of peer pressure.
Tuurlijk, maar ik bedoelde dus dat dat niet de meerderheid is :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143448924
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:24 schreef Gewas het volgende:
Waarom doen sommige mensen dat? :?
Ik doe het zelf niet, maar ik kan me het wel voorstellen waarom sommigen het wel doen.

Ik kan zelf niet altijd goed met mijn emoties overweg en krop dingen op. De spanning en stress neemt toe en als het me allemaal teveel wordt, krijg ik een paniekaanval of woede-aanval. Bij dat laatste heb ik mezelf nauwelijks in de hand en ga ik mijn eigen spullen kapot gooien. (Godzijdank gebeurt dit tegenwoordig zelden. In een paar jaar tijd maar een paar keer gebeurd en dan was er een goede reden om overstuur te raken.)

Vroeger kon ik mijn woede helemaal niet uiten en liet zodoende over me heen lopen. Ik probeerde mezelf maar op te fokken met de bedoeling mezelf zo kwaad te maken dat ik eindelijk 's een keer voor mezelf op kon komen. Dat hielp trouwens niet; op de momenten dat ik voor mezelf moest opkomen, bleef ik een Lulletje Rozenwater, maar ik reageerde uiteindelijk wel mijn woede op andere manieren af.

Maar wat als mij vroeger werd ingeprend dat woede ontzettend slecht is en dat je nóóit boos mag worden. Dan zou ik helemaal niet weten wat ik met de spanning moet doen. De woede wordt zeg maar door de gedachte dat het slecht is, helemaal 'naar binnen gebogen'. Dan richt je de woede helemaal op jezelf. In plaats van dat je iets anders kapot maakt, maak je jezelf kapot.
pi_143448932
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:40 schreef Moira. het volgende:
Het is een manier van met emoties omgaan.
Je bent dan in een staat waarin je niet meer weet hoe je op andere manieren je emoties kunt uiten.
Bij snijden (alle wondjes die je hebt, zelfs bij sporten) komt endorfine vrij, een soort natuurlijke pijnstiller. Hier kun je aan verslaafd raken (waarom sommigen ook verslaafd zijn aan sporten), waardoor je telkens als er een tegenslag komt die een chaos veroorzaakt in je hoofd weer terugvalt op snijden.
Je ervaart die pijn niet als een nare pijn, of in elk geval als een pijn die je verdient, en op één of andere manier opluchting brengt.
Daarna ben je alleen maar bezig met het opruimen van bloed, en het schoonmaken en verbinden van de wond. Waardoor je met je gedachtes niet meer bij die negatieve chaos in je hoofd zit, maar ergens anders mee bezig bent. Je ontsnapt als het ware even aan je eigen gedachten.

Het is een soort optelsom die alleen logisch lijkt voor mensen die het op dat moment doen.
Achteraf sla je jezelf weer voor je kop waar je nou mee bezig bent, en zo zit je dus in een vicieuze cirkel.
Slotje. Perfecte uitleg, topic overbodig.
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:00:37 #28
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143448933
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat vind ik echt onbegrijpelijk :N
Het heeft me bijna een jaar gekost voordat ik het er met de psych over durfde te hebben. Wat willen die mensen ermee bereiken? Ik snap dat niet
Het is vooral jammer dat dat ook is wat het negatieve bevooroordelende beeld bij mensen hier op het internet wekt. Als je snijdt of ooit hebt gesneden ben je een aandachtshoer en/of een emo.
Omdat het enige wat die mensen zíén ook dat soort types zijn, de meeste mensen die zichzelf snijden hoor of zie je nooit wat van. Dus vullen ze dat beeld maar in met wat ze wél kennen/gezien hebben (namelijk die aandachtshoeren/emo's).
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:00:47 #29
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143448938
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Slotje. Perfecte uitleg, topic overbodig.
Thanks O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143449034
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat vind ik echt onbegrijpelijk :N
Het heeft me bijna een jaar gekost voordat ik het er met de psych over durfde te hebben. Wat willen die mensen ermee bereiken? Ik snap dat niet
Dat maakt je niet beter. Een andere manier van iets uiten.
pi_143449042
quote:
Dit gaat over drugsgebruik.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_143449087
Snijden en als nickname 'gewas' hebben :*
pi_143449109
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:03 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Dat maakt je niet beter. Een andere manier van iets uiten.
Ik zeg niet dat ik beter ben, ik zeg dat ik het niet begrijp
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143449120
Snijden is heerlijk. :~ Soms zijn die pijnprikkels de enige bevestiging dat je daadwerkelijk leeft, en dat je je niet in een illusie bevindt.
pi_143449190
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:00 schreef Moira. het volgende:

[..]

Het is vooral jammer dat dat ook is wat het negatieve bevooroordelende beeld bij mensen hier op het internet wekt. Als je snijdt of ooit hebt gesneden ben je een aandachtshoer en/of een emo.
Omdat het enige wat die mensen zíén ook dat soort types zijn, de meeste mensen die zichzelf snijden hoor of zie je nooit wat van. Dus vullen ze dat beeld maar in met wat ze wél kennen/gezien hebben (namelijk die aandachtshoeren/emo's).
Ik kan me niet voorstellen dat je dit enkel voor aandacht doet... Tenminste, is dit niet gedrag wat de meesten negeren omdat ze er niet mee om kunnen gaan? Niet weten wat ze ermee moeten doen?Anderzijds is het überhaupt geen constructief gedrag, dus tja... misschien de enige manier om hulp te vragen.
Ergens lijkt het me wel ontspannen om niet zoveel schaamte te voelen voor dit soort gedrag. Openheid kan er ook voor zorgen dat mensen het beter begrijpen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:10:31 #36
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143449297
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat je dit enkel voor aandacht doet... Tenminste, is dit niet gedrag wat de meesten negeren omdat ze er niet mee om kunnen gaan? Niet weten wat ze ermee moeten doen?Anderzijds is het überhaupt geen constructief gedrag, dus tja... misschien de enige manier om hulp te vragen.
Ergens lijkt het me wel ontspannen om niet zoveel schaamte te voelen voor dit soort gedrag. Openheid kan er ook voor zorgen dat mensen het beter begrijpen
Zeker, ik vind het zelf ook belangrijk dat er open over gesproken kan worden juist zodat mensen weten dat er nog duizenden andere denkbare situaties zijn dan 'emo aandachtshoeren'.
Het is iets wat de meeste mensen voor zichzelf houden, waardoor andere mensen (die zich er niks bij kunnen voorstellen) nooit weten hoe zo'n situatie nou in z'n werk gaat.

Google trouwens eens op 'cut4bieber', soms verbaast het je waar pubermeisjes toe in staat kunnen zijn ;( :N
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143449305
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat je dit enkel voor aandacht doet... Tenminste, is dit niet gedrag wat de meesten negeren omdat ze er niet mee om kunnen gaan? Niet weten wat ze ermee moeten doen?Anderzijds is het überhaupt geen constructief gedrag, dus tja... misschien de enige manier om hulp te vragen.
Ergens lijkt het me wel ontspannen om niet zoveel schaamte te voelen voor dit soort gedrag. Openheid kan er ook voor zorgen dat mensen het beter begrijpen
Ja want we moeten mentale instabiliteit accepteren en aanmoedigen!!!!
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:11:40 #38
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143449348
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:10 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Ja want we moeten mentale instabiliteit accepteren en aanmoedigen!!!!
Aanmoedigen niet, accepteren wel.
Of misschien niet per se accepteren, maar vooral erkennen.
Er hangt een taboe overheen waar men vanaf moet om te kunnen begrijpen hoe serieus zulke gevallen kunnen zijn.

Mensen kunnen zichzelf jaren naar de klote helpen zonder dat iemand het ooit door zal hebben.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143449378
Mijn ex deed dit ook, omdat ze haarzelf haatte en weinig zelfvertrouwen had. Ik vond het destijds moeilijk om mee om te gaan. Misschien ze daarom wel mn ex.
pi_143449404
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:11 schreef Moira. het volgende:

[..]

Aanmoedigen niet, accepteren wel.
Of misschien niet per se accepteren, maar vooral erkennen.
Er hangt een taboe overheen waar men vanaf moet om te kunnen begrijpen hoe serieus zulke gevallen kunnen zijn.

Mensen kunnen zichzelf jaren naar de klote helpen zonder dat iemand het ooit door zal hebben.
Het moet taboe blijven. Anders komen er meer mensen mee in aanraking.
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:14:06 #41
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143449463
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:12 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Het moet taboe blijven. Anders komen er meer mensen mee in aanraking.
Het moet niet taboe blijven, er moet op een juiste manier over geïnformeerd worden waardoor mensen die ermee in aanraking komen weten hoe ze ermee om moeten gaan.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143449469
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:10 schreef Moira. het volgende:

[..]

Zeker, ik vind het zelf ook belangrijk dat er open over gesproken kan worden juist zodat mensen weten dat er nog duizenden andere denkbare situaties zijn dan 'emo aandachtshoeren'.
Het is iets wat de meeste mensen voor zichzelf houden, waardoor andere mensen (die zich er niks bij kunnen voorstellen) nooit weten hoe zo'n situatie nou in z'n werk gaat.

Google trouwens eens op 'cut4bieber', soms verbaast het je waar pubermeisjes toe in staat kunnen zijn ;( :N
Dat laatste ken ik inderdaad... die mensen zullen later blij zijn met die littekens

En verder ben ik het met je eens. Mensen hoeven het niet eens zozeer te begrijpen, als dat het prettig zou zijn wanneer dit probleem uit het verdomhoekje zou komen.
Het was voor mij tenminste een hele opluchting nadat ik alle shitload die je op internet erover leest (aandachtshoertjes van vijftien die bieber krassen en zo) dat mijn psych er heel nuchter op reageerde.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143449487
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:12 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Het moet taboe blijven. Anders komen er meer mensen mee in aanraking.
Iedereen weet dat het er is... voorlichting kan voorkomen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143449688
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:38 schreef Gewas het volgende:

[..]

Volgens mij komt het best vaak voor. Lees het vaak in topics in dit forum.
Naja, r&p zit dan ook vol met allerlij misbaksels uit de maatschappij :P
pi_143449738
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:14 schreef Moira. het volgende:

[..]

Het moet niet taboe blijven, er moet op een juiste manier over geïnformeerd worden waardoor mensen die ermee in aanraking komen weten hoe ze ermee om moeten gaan.
Zolang daar maar niet mee bedoeld wordt welke mesjes je het beste kan gebruiken enzo ;(
pi_143449919
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:21 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

botermesjes
Naja, dit is iets wat ikzelf ook moeilijk kan begrijpen, maar ik ben meermalen in aanraking geweest met mensen die het hebben gedaan, dus ik heb er wel een iets bovengemiddelde interesse voor :P
(niet om het ooit uit te proberen btw :P )

En 1 ding heb ik geleerd wat noooit werkt bij psychische aandoeningen...en dat is door kortaf te doen.
pi_143450129
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik moest lachen _O- :') :P

Maar even serieus, mag over dit onderwerp überhaubt wel gesproken worden over automutilatie?
Of zoiets? :@
Misschien even noemen dat je geen roestige moet gebruiken? :')
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:31:44 #48
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143450207
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zolang daar maar niet mee bedoeld wordt welke mesjes je het beste kan gebruiken enzo ;(
Dat soort dingen zijn zelfs op automutilatiefora verboden/banbaar :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik moest lachen _O- :') :P

Maar even serieus, mag over dit onderwerp überhaubt wel gesproken worden over automutilatie?
Of zoiets? :@
Zoals het op deze manier in dit topic besproken wordt zal het wel gewoon open blijven.
Maar het verleden heeft geleerd dat er vaak geen nuttige antwoorden komen op dit soort onderwerpen en het dan beter is om het te sluiten dan het nog verder uit de hand te laten lopen.
Van die internethelden op sokken die dingen roepen als "aandachtshoer" en "je bent gek in je kop" enzovoorts.

Dus laten we hopen dat het de rest van het topic ook nog goed blijft gaan :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143450304
Ik snap niet zo goed wat je wil met dit topic. Die uitleg kun je makkelijk googlen en als je het aan de hand daarvan niet begrijpt ga je het ook verder niet begrijpen
Wat waarschijnlijk ook maar goed is want anders zou je er misschien wel gevoelig voor zijn
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143450522
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:34 schreef rhubarbje het volgende:
Ik snap niet zo goed wat je wil met dit topic. Die uitleg kun je makkelijk googlen en als je het aan de hand daarvan niet begrijpt ga je het ook verder niet begrijpen
Wat waarschijnlijk ook maar goed is want anders zou je er misschien wel gevoelig voor zijn
In principe valt alles te vinden op Google en zouden daarmee 90 % van de topics in dit forum overbodig zijn. Maar juist door zo'n topic te openen kan je misschien meer te weten komen over de verschillende beweegredenen van mensen.
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:43:24 #51
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143450595
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:41 schreef Gewas het volgende:

[..]

In principe valt alles te vinden op Google en zouden daarmee 90 % van de topics in dit forum overbodig zijn. Maar juist door zo'n topic te openen kan je misschien meer te weten komen over de verschillende beweegredenen van mensen.
En heb je wat aan de reacties tot nu toe?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143450703
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:43 schreef Moira. het volgende:

[..]

En heb je wat aan de reacties tot nu toe?
Ja.

Het vervangt dus in veel gevallen emotionele pijn. Nog steeds kan ik het me moeilijk voorstellen (puur persoonlijk). Als ik me heel slecht voel zuip ik me gewoon een avondje klem. Wat dan opzich ook weer zelfdestructief is.
pi_143450885
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:46 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ja.

Het vervangt dus in veel gevallen emotionele pijn. Nog steeds kan ik het me moeilijk voorstellen (puur persoonlijk). Als ik me heel slecht voel zuip ik me gewoon een avondje klem. Wat dan opzich ook weer zelfdestructief is.
Wees blij dat je het niet kan voorstellen. Zoals zoveel destructief gedrag dat aan een psychiatrische stoornis hangt, is dit moeilijk te begrijpen wanneer je het niet zelf kent.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143450900
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:41 schreef Gewas het volgende:

[..]

In principe valt alles te vinden op Google en zouden daarmee 90 % van de topics in dit forum overbodig zijn. Maar juist door zo'n topic te openen kan je misschien meer te weten komen over de verschillende beweegredenen van mensen.
persoonlijk advies vragen is natuurlijk heel anders
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143451864
Er komt aardig wat adrenaline bij vrij en volgens mij wordt dat een soort dopamine boost en dat werkt verslavend.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_143454816
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:46 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ja.

Het vervangt dus in veel gevallen emotionele pijn. Nog steeds kan ik het me moeilijk voorstellen (puur persoonlijk). Als ik me heel slecht voel zuip ik me gewoon een avondje klem. Wat dan opzich ook weer zelfdestructief is.
Het is vrij cliché, maar niet iedereen gaat het zelfde om met emotionele pijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_143458803
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:31 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat soort dingen zijn zelfs op automutilatiefora verboden/banbaar :P

Ja en weet je wat belachelijk was? Toen ik bij een organisatie solliciteerde voor vrijwilligerswerk was de eerste vraag die me gesteld werd "en met welk merk mesje snij jij? want ik hoor wel vaker dat dit-en-dit merk fijn is!" En dat was dan iemand van het bestuur :')

Ik doe ook niks nu bij die organisatie want ik sta totaal niet achter dat soort praktijken. Er waren nog wel meer van dat soort vreemde praktijken. Ik raad mensen ook af om zich aan te melden bij dat soort websites...
pi_143459398
Snap het ook niet als je echt zelfmoord wilt plegen dan kun je beter iets pakken wat zeker dood en waar je dus geen littekens aan over houd.
Denk dat de meeste het doen voor aandacht of omdat ze in een hele slechte bui zijn.
pi_143459479
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:10 schreef hmmmmmmm het volgende:
Snap het ook niet als je echt zelfmoord wilt plegen dan kun je beter iets pakken wat zeker dood en waar je dus geen littekens aan over houd.
Denk dat de meeste het doen voor aandacht of omdat ze in een hele slechte bui zijn.
Het gaat ook niet om zelfmoord plegen :') het is geen oefening...
Aandacht vragen ook niet want 90% van de mensen verbergt het of doet het op plekken die niet te zien zijn.
Slechte bui? Ja maar dat is best een understatement _O-
pi_143459837
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:12 schreef Elvi het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om zelfmoord plegen :') het is geen oefening...
Aandacht vragen ook niet want 90% van de mensen verbergt het of doet het op plekken die niet te zien zijn.
Slechte bui? Ja maar dat is best een understatement _O-
Tsja slechte bui dan met een psychisch probleem?
Ja een flinke understatement.

Ik begrijp het ook niet al heb ik ook wel eens slechte gedachtes ben ik eerder bang om mezelf te verwonden dus ik zou dat nooit doen.

Dwangstoornis misschien?
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:33:01 #61
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143460487
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:54 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja en weet je wat belachelijk was? Toen ik bij een organisatie solliciteerde voor vrijwilligerswerk was de eerste vraag die me gesteld werd "en met welk merk mesje snij jij? want ik hoor wel vaker dat dit-en-dit merk fijn is!" En dat was dan iemand van het bestuur :')

Ik doe ook niks nu bij die organisatie want ik sta totaal niet achter dat soort praktijken. Er waren nog wel meer van dat soort vreemde praktijken. Ik raad mensen ook af om zich aan te melden bij dat soort websites...
Wat de fucking neuk?! :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:33:43 #62
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143460516
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:20 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Tsja slechte bui dan met een psychisch probleem?
Ja een flinke understatement.

Ik begrijp het ook niet al heb ik ook wel eens slechte gedachtes ben ik eerder bang om mezelf te verwonden dus ik zou dat nooit doen.

Dwangstoornis misschien?
Lees anders het topic ff door :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143460857
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:33 schreef Moira. het volgende:

[..]

Lees anders het topic ff door :')
Aha wel goede uitleg die je gaf op andere pagina begrijp er nu meer van.

Zeg volgens mij is het toch dat jezelf snijden vaker voorkomt bij vrouwen dan mannen?
Kwam daar ineens op vraag me af waarom dat is.

[ Bericht 10% gewijzigd door hmmmmmmm op 15-08-2014 21:56:26 ]
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:11:53 #64
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143461983
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:44 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Aha wel goede uitleg die je gaf op andere pagina begrijp er nu meer van.

Zeg volgens mij is het toch dat jezelf snijden vaker voorkomt bij vrouwen dan mannen?
Kwam daar ineens op vraag me af waarom dat is.
Is wel zo ja, geloof dat ik ergens eens heb gelezen dat 30% van de mensen die dat doet jongen/man is.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143462309
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:11 schreef Moira. het volgende:

[..]

Is wel zo ja, geloof dat ik ergens eens heb gelezen dat 30% van de mensen die dat doet jongen/man is.
Op google wat gezocht beetje te lang voor mij om te lezen maar best interessant.

http://www.psychologytoda(...)s-cutting-themselves

Zegt dat het vaak geen losers zijn de vrouwen die zichzelf snijden en dat bij mannen vaak wel het geval is en dat mannen eerder een muur gaan slaan dan zichzelf snijden.

Erg complex onderwerp.
pi_143464739
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:54 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja en weet je wat belachelijk was? Toen ik bij een organisatie solliciteerde voor vrijwilligerswerk was de eerste vraag die me gesteld werd "en met welk merk mesje snij jij? want ik hoor wel vaker dat dit-en-dit merk fijn is!" En dat was dan iemand van het bestuur :')

Wat een rare organisatie. 8)7 Waarom gingen ze er vanuit dat jij snijdt?
ROBODEMONS..................|:(
pi_143464874
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:24 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat een rare organisatie. 8)7 Waarom gingen ze er vanuit dat jij snijdt?
Het was een groep lotgenoten die zochten naar uitbreiding dus dat was op zich wel een logische gedachte :P
pi_143464995
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:28 schreef Elvi het volgende:

[..]

Het was een groep lotgenoten dus dat was op zich wel een logische gedachte :P
Dus er zijn mensen bij het bestuur die dit als hobby uitoefenen?
pi_143465049
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:31 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dus er zijn mensen bij het bestuur die dit als hobby uitoefenen?
Ben je aan het trollen of ben je gewoon serieus een hork? :{
pi_143465192
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:32 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ben je aan het trollen of ben je gewoon serieus een hork? :{
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:54 schreef Elvi het volgende:

[..]

Toen ik bij een organisatie solliciteerde voor vrijwilligerswerk was de eerste vraag die me gesteld werd "en met welk merk mesje snij jij? want ik hoor wel vaker dat dit-en-dit merk fijn is!" En dat was dan iemand van het bestuur :')

Misschien heb ik het dan verkeerd begrepen.

Maar als je dat vraagt en zegt hoor vaker dat dit en dat merk mesje fijn is tsja dan denk ik toch dat je het voor jezelf bedoeld.
pi_143465270
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:36 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

[..]

Misschien heb ik het dan verkeerd begrepen.
Al begrijp je het verkeerd, je reacties zijn zo ontzettend bot. Je edit ze soms maar ik heb het gezien... Kan je niet even nadenken voor je op Invoeren drukt? Even een empatisch momentje? Bedenken hoe het overkomt op een ander?
pi_143465435
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:38 schreef Elvi het volgende:

[..]

Al begrijp je het verkeerd, je reacties zijn zo ontzettend bot. Je edit ze soms maar ik heb het gezien... Kan je niet even nadenken voor je op Invoeren drukt? Even een empatisch momentje? Bedenken hoe het overkomt op een ander?
Welke reacties dan?

Sorry dan ik denk er normaal wel over.
pi_143465533
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:28 schreef Elvi het volgende:

[..]

Het was een groep lotgenoten die zochten naar uitbreiding dus dat was op zich wel een logische gedachte :P
Maar dan nog, dan vind ik het raar dat ze dit vragen. Sterker nog, als het om lotgenoten gaat, zou het juist prettig zijn als ze vroegen om een alternatief. Ik heb zelf ook aan automutilatie en ik had het dan echt niet prettig gevonden als ze om tips vroegen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_143465576
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar dan nog, dan vind ik het raar dat ze dit vragen. Sterker nog, als het om lotgenoten gaat, zou het juist prettig zijn als ze vroegen om een alternatief. Ik heb zelf ook aan automutilatie en ik had het dan echt niet prettig gevonden als ze om tips vroegen.
Ze hadden ook totaal geen interesse in hoe ik er vanaf was gekomen (zonder hulp van mn psycholoog). Dat deed er allemaal veel minder toe.
Ik vind/vond het een vervelende club.
  PR en moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:56:05 #75
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143465949
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:46 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ze hadden ook totaal geen interesse in hoe ik er vanaf was gekomen (zonder hulp van mn psycholoog). Dat deed er allemaal veel minder toe.
Ik vind/vond het een vervelende club.
Rare snuiters :N
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143466043
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:56 schreef Moira. het volgende:

[..]

Rare snuiters :N
Mee eens.
pi_143466125
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:46 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ze hadden ook totaal geen interesse in hoe ik er vanaf was gekomen (zonder hulp van mn psycholoog). Dat deed er allemaal veel minder toe.
Ik vind/vond het een vervelende club.
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Wel knap dat je zonder hulp vanaf bent gekomen. ^O^
ROBODEMONS..................|:(
pi_143467297
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:00 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Wel knap dat je zonder hulp vanaf bent gekomen. ^O^
Misschien helpt het voor anderen als ze zou vertellen hoe ze ervanaf is gekomen.

En ja dat is knap van haar mag ze trots op zijn :)
  PR en moderator zaterdag 16 augustus 2014 @ 09:44:45 #79
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143472532
_O- :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143513514
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:28 schreef Elvi het volgende:

[..]

Het was een groep lotgenoten die zochten naar uitbreiding dus dat was op zich wel een logische gedachte :P
Hmmm... En wat was het doel van dat lotgenotencontact? :?
Uit wat jij hier schrijft klinkt het een beetje eng en destructief, alsof die club er vooral op uit is om het snijden te verheerlijken en ging het niet echt om elkaar steunen om ermee te stoppen.

Algemeen:
Wat automutilatie betreft: veel vaker bij meiden dan bij jongens, en -zoals gezegd- bij het gros van de mensen een manier om emotionele pijn (of juist emotionele gevoelloosheid) te vervangen door fysieke pijn.
Automutilatie heeft voor hen een duidelijke functie, vaak helpt het hen om zich staande te houden. Neem hen de gelegenheid om zichzelf te snijden weg, en ze zullen noodgedwongen op zoek gaan naar andere, meer destructieve manieren om met hun emoties om te gaan.

Stoppen kan vaak niet ineens, de truuk is om iets te vinden wat je hetzelfde gevoel geeft maar minder schadelijk voor je lijf is (ijsblokje tegen je arm houden, elastiekje tegen het huid trekken, sporten, met zachte dingen smijten etc.) naast het zoeken van professionele hulp om de oorzaak aan te pakken.

En tot die tijd, als je iemand kent die automutileert, steun die persoon en geef informatie over hoe ze de wonden na afloop moeten verzorgen, zodat ze niet gaan ontsteken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_143514006
Bedankt voor je uitleg, Cat22. Ik begrijp dus dat het echt verslavend kan werken?
  PR en moderator zondag 17 augustus 2014 @ 16:53:52 #82
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143514571
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:36 schreef Gewas het volgende:
Bedankt voor je uitleg, Cat22. Ik begrijp dus dat het echt verslavend kan werken?
Ja, de endorfine die vrijkomt kun je aan verslaafd raken (zoals mensen ook verslaafd raken aan zoete dingen eten of sporten, waarbij ook endorfine vrij komt).

Hier is een stukje dat het verslavende aan automutilatie mooi samenvat: http://www.automutilatie-site.nl/amverslaving.html
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143526180
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:53 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja, de endorfine die vrijkomt kun je aan verslaafd raken (zoals mensen ook verslaafd raken aan zoete dingen eten of sporten, waarbij ook endorfine vrij komt).

Hier is een stukje dat het verslavende aan automutilatie mooi samenvat: http://www.automutilatie-site.nl/amverslaving.html
Dan is sporten en chocolade eten of andere dingen doen waar die stof bij vrijkomt toch een goede oplossing om automutilatie te vervangen als je verslaafd bent aan die stof?
pi_143526249
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:45 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Misschien is sporten en chocolade of andere dingen waar die stof bij vrijkomen een goede oplossing om automutilatie te vervangen als je verslaafd bent aan die stof?
Nee, tenzij je je enkel bewust gaat omslaan of je hand in kokend hete chocomel doopt. De component 'fysieke pijn voelen' is ook een hele belangrijke.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_143526341
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:24 schreef Gewas het volgende:
Waarom doen sommige mensen dat? :?

Ik heb zelf veel meegemaakt met psychische problemen maar snijden snap ik dus echt NIET.

Als de moderators dit topic niet gepast vinden hoor ik het wel (want ik heb de policy gelezen). Hoop alleen dat iemand hier duidelijkheid over kan geven.
Soms als voedsel in grote stukken komt eet het wat makkelijker als je het in kleinere stukjes snijdt.
Je suis Charlie Sheen
pi_143530409
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:47 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nee, tenzij je je enkel bewust gaat omslaan of je hand in kokend hete chocomel doopt. De component 'fysieke pijn voelen' is ook een hele belangrijke.
Ik heb ook geen idee hoeveel van die stof vrijkomt in vergelijking met chocola eten of sporten.
Dus ik denk dat je dan gelijk hebt.
  PR en moderator zondag 17 augustus 2014 @ 22:00:43 #87
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143531040
Gast :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143531295
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:00 schreef Moira. het volgende:
Gast :')
Ik blijf al weg uit dit topic :') ik begrijp er geen klote van.
Success met jullie problemen en veel sterkte.
Ik heb het niet slecht bedoeld.
  PR en moderator zondag 17 augustus 2014 @ 22:06:19 #89
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143531349
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:05 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik blijf al weg uit dit topic :') ik begrijp er geen klote van.
Success met jullie problemen en veel sterkte.
'jullie problemen'? Welke problemen? :')
Bedoel je TS' problemen? Bedankt dat je mij daarmee succes wenst _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 17 augustus 2014 @ 22:07:07 #90
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143531399
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:05 schreef hmmmmmmm het volgende:

Ik heb het niet slecht bedoeld.
Begrijp ik, maar je komt erg gemaakt over _O-
Als je 't niet begrijpt is het beter om lekker mee te lezen dan om erover mee proberen te praten :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143531429
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:06 schreef Moira. het volgende:

[..]

'jullie problemen'? Welke problemen? :')
Bedoel je TS' problemen? Bedankt dat je mij daarmee succes wenst _O-
Ik bedoel iedereen die hier zijn problemen en natuurlijk die van TS uit over snijden.
No worries ik hou het bij lezen lol.
  PR en moderator zondag 17 augustus 2014 @ 22:08:51 #92
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143531505
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:07 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik bedoel iedereen die hier zijn problemen en natuurlijk die van TS uit over snijden.
No worries ik hou het bij lezen lol.
Ik heb niet het idee gekregen dat iemand anders dan TS in dit topic problemen heeft :P
En goed idee :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143532112
Ik zou het echt niet weten. überhaupt hou je een mes in levend vlees kan steken .
pi_143532383
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:08 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee gekregen dat iemand anders dan TS in dit topic problemen heeft :P
En goed idee :D
Dat zal dan wel aan mij liggen zal wel eens het topic compleet lezen en dan weer mee posten :P
pi_143533144
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:10 schreef emmyemmy het volgende:
Ja want we moeten mentale instabiliteit accepteren en aanmoedigen!!!!
Je hebt écht geen idee waar je over (mee-)praat, is het wel?
pi_143535792
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:36 schreef Queller het volgende:

[..]

Je hebt écht geen idee waar je over (mee-)praat, is het wel?
:') Ik sneed zelf vroeger
pi_143539468
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:45 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dan is sporten en chocolade eten of andere dingen doen waar die stof bij vrijkomt toch een goede oplossing om automutilatie te vervangen als je verslaafd bent aan die stof?
Nee _O- zeg je dat ook tegen een drugsverslaafde of alcoholist? "joh weet je wat jij moet doen? Lekker sporten!" _O-
pi_143539996
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 01:00 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee _O- zeg je dat ook tegen een drugsverslaafde of alcoholist? "joh weet je wat jij moet doen? Lekker sporten!" _O-
Lees de reacties hierboven en ja dat zou zo zijn als je alleen maar verslaafd zou zijn aan die stof maar dat is dus niet zo en ik weet ook niet hoeveel van die stof je aanmaakt door chocola eten of te sporten.

Zou niet slecht zijn als ze zouden sporten geeft toch wat afleiding lijkt mij natuurlijk helpt het hun niet van hun verslaving af.
  PR en moderator maandag 18 augustus 2014 @ 01:38:10 #99
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143540058
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:07 schreef Moira. het volgende:
Als je 't niet begrijpt is het beter om lekker mee te lezen dan om erover mee proberen te praten :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143540603
quote:
9s.gif Op maandag 18 augustus 2014 01:38 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik reageer dus negeer me dan maar :P
pi_143542141
Ik heb al erg diep gezeten, maar dit is me toch een stap te ver. Ik heb zelf al zware zelfmoordgedachten gehad, maar snijden... dat kán ik gewoon niet. Ik vind dat vies en... ik zou het gewoon niet kunnen.

Ergens ben ik daarom blij.
pi_143543033
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 01:00 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee _O- zeg je dat ook tegen een drugsverslaafde of alcoholist? "joh weet je wat jij moet doen? Lekker sporten!" _O-
Boos snijwijf gespot. Een gezonde uitlaatklep vinden voor emoties waarin je anders blijft hangen lijkt mij een prima advies. De vergelijking met een drugsverslaving gaat al vrij snel mank.
Je suis Charlie Sheen
pi_143543052
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:08 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee gekregen dat iemand anders dan TS in dit topic problemen heeft :P
En goed idee :D
Wacht effe hoor... Ben ik nu de degene die problemen heeft? 8)7
pi_143543333
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 08:14 schreef Gewas het volgende:

[..]

Wacht effe hoor... Ben ik nu de degene die problemen heeft? 8)7
Ach ja was ik totaal vergeten en zij waarschijnlijk ook topic gaat over andere mensen die dit doen.
  maandag 18 augustus 2014 @ 08:52:09 #105
399061 kuolema
vermaledijd
pi_143543381
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 01:00 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee _O- zeg je dat ook tegen een drugsverslaafde of alcoholist? "joh weet je wat jij moet doen? Lekker sporten!" _O-
Eigenlijk denk ik, als ervaringsdeskundige, dat het best een goede vervanging zou kunnen zijn.
Gewoon keihard gaan rennen als je drang hebt, totdat je niet meer kunt. Ik heb in elk geval de ervaring dat toen ik enorme behoefte had aan alcohol, zo erg dat ik het echt niet meer trok, op een moment dat ik dat niet kon krijgen, ging sporten totdat ik heel moe was (dat ging vrij snel :')) en ik daarna weer rustig was en die enorme spanning en craving weg waren.
Maar goed, toen zat ik in een kliniek en werd ik geholpen.
Het is nogal moeilijk om je op zo'n am-moment ertoe te zetten om een alternatief te zoeken, als je alleen bent. Ik word dan zo overheerst door emotie dat ik dat niet kan, of wil.

[ Bericht 1% gewijzigd door kuolema op 18-08-2014 08:58:13 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 18 augustus 2014 @ 09:19:23 #106
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143543694
ja daar was het topic dus niet voor bedoeld...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:27:53 #107
47102 Elvi
miemkwien
pi_143546479
Het gevoel wat je krijgt is -voor mij, dus hoeft niet zo voor een ander te zijn- niet te evenaren. Geen hoeveelheid chocola of kilometers rennen geeft datzelfde gevoel. Dat maakt het verslavend en gevaarlijk. Daarom vergelijk ik het met drugs: want na een tijdje heb je steeds meer nodig om hetzelfde gevoel te krijgen. En stoppen lukt alleen als je er zelf voor 100% achter staat, dwang helpt niet. Daarom lukte het mij wel om te stoppen, en zijn de anderen op het lotgenotenforum nog steeds aan de gang.

Natuurlijk kunnen anderen hier anders over denken, want niet iedereen die zichzelf beschadigt doet dat op dezelfde manier of om dezelfde redenen (zo kan ik me niet voorstellen dat iemand zichzelf kan branden of schoonmaakmiddelen drinkt, net zo goed als zij zich niet kunnen voorstellen dat een ander zichzelf snijdt). Maar als je het zelf nooit hebt gedaan kan je niet zeggen "die vergelijking klopt niet!" want je hebt het niet zelf ervaren.
pi_143546829
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:25 schreef emmyemmy het volgende:
:') Ik sneed zelf vroeger
Dan zou je best iets meer begrip kunnen hebben voor anderen :{
  PR en moderator maandag 18 augustus 2014 @ 12:18:33 #109
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143547852
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 08:14 schreef Gewas het volgende:

[..]

Wacht effe hoor... Ben ik nu de degene die problemen heeft? 8)7
Nee, zat bij die posts met m'n hoofd bij een ander topic waar de TS zélf sneed _O-
Sorry :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143549137
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:27 schreef Elvi het volgende:
Het gevoel wat je krijgt is -voor mij, dus hoeft niet zo voor een ander te zijn- niet te evenaren. Geen hoeveelheid chocola of kilometers rennen geeft datzelfde gevoel. Dat maakt het verslavend en gevaarlijk. Daarom vergelijk ik het met drugs: want na een tijdje heb je steeds meer nodig om hetzelfde gevoel te krijgen. En stoppen lukt alleen als je er zelf voor 100% achter staat, dwang helpt niet. Daarom lukte het mij wel om te stoppen, en zijn de anderen op het lotgenotenforum nog steeds aan de gang.

Natuurlijk kunnen anderen hier anders over denken, want niet iedereen die zichzelf beschadigt doet dat op dezelfde manier of om dezelfde redenen (zo kan ik me niet voorstellen dat iemand zichzelf kan branden of schoonmaakmiddelen drinkt, net zo goed als zij zich niet kunnen voorstellen dat een ander zichzelf snijdt). Maar als je het zelf nooit hebt gedaan kan je niet zeggen "die vergelijking klopt niet!" want je hebt het niet zelf ervaren.
Vind dit best een goede uitleg nu lijkt het me ook dom want het inderdaad zo dat verslavingen vaak toenemen dat je meer van die stof nodig hebt om hetzelfde effect/gevoel te krijgen.
pi_143557582
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 08:46 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ach ja was ik totaal vergeten en zij waarschijnlijk ook topic gaat over andere mensen die dit doen.
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:18 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nee, zat bij die posts met m'n hoofd bij een ander topic waar de TS zélf sneed _O-
Sorry :')
No problem

Ik dacht al ff dat ik in de war was. :+
pi_143558023
Kijktip voor TS?



quote:
Nieuw programma: Doe even normaal

In de nieuwe serie Doe Even Normaal onderzoekt Johan Overdevest samen met psychiater Robert Schroevers psychiatrische aandoeningen: dagelijks om 20.00 uur op NPO 2.

Depressies, PTSS, borderline, schizofrenie, autisme en angststoornissen: het zijn ernstige aandoeningen die je hele leven kunnen beheersen. Toch weten niet veel mensen wat ze precies inhouden, en wat de gevolgen kunnen zijn. Psychiatrische aandoeningen worden door Doe Even Normaal minder abstract, en krijgen een persoonlijk verhaal. Patiënten vertellen over hun beleving van hun aandoening, en wat het voor hun betekent.

Elke aflevering van Doe Even Normaal gaat over een specifieke aandoening, met aandacht voor de emotionele gevolgen. Ook kijken ze hoe je er zo goed mogelijk mee om kunt gaan. Psychiater Schroevers vertelt steeds over de nieuwste ontwikkelingen in de behandelingen van de aandoeningen.

Borderline
De eerste aflevering gaat over borderline persoonlijkheidsstoornis. Borderliners staan niet erg positief bekend: mensen denken dat ze impulsief en manipulatief zijn. De 18-jarige Robinne vertelt over haar leven, dat sinds haar 15e beheerst is door de stoornis. Ze heeft een negatief zelfbeeld en zet psychische pijn om in fysieke pijn.

Doe even normaal, elke werkdag om 20.00 uur bij de NTR op NPO 2.
http://www.npo.nl/doe-even-normaal/18-08-2014/VPWON_1227542
Je suis Charlie Sheen
pi_143558579
quote:
Thanks voor de tip. :)

Vanavond eerste aflevering om 8 uur dus, ga zeker kijken. Aflevering over schizofrenie ben ik wel benieuwd naar.

Vind het wel heftig als iemands armen zo onder littekens ziet. Ik ben 15 jaar geleden op vakantie in Spanje geweest en toen kwam ik 2 meisjes tegen waarvan de armen onder de littekens zaten. Ik vind dat gewoon heel raar om te zien.
pi_143559308
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:40 schreef Queller het volgende:

[..]

Dan zou je best iets meer begrip kunnen hebben voor anderen :{
Nee
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:42:02 #115
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_143561002
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:40 schreef Moira. het volgende:
Het is een manier van met emoties omgaan.
Je bent dan in een staat waarin je niet meer weet hoe je op andere manieren je emoties kunt uiten.
Bij snijden (alle wondjes die je hebt, zelfs bij sporten) komt endorfine vrij, een soort natuurlijke pijnstiller. Hier kun je aan verslaafd raken (waarom sommigen ook verslaafd zijn aan sporten), waardoor je telkens als er een tegenslag komt die een chaos veroorzaakt in je hoofd weer terugvalt op snijden.
Je ervaart die pijn niet als een nare pijn, of in elk geval als een pijn die je verdient, en op één of andere manier opluchting brengt.
Daarna ben je alleen maar bezig met het opruimen van bloed, en het schoonmaken en verbinden van de wond. Waardoor je met je gedachtes niet meer bij die negatieve chaos in je hoofd zit, maar ergens anders mee bezig bent. Je ontsnapt als het ware even aan je eigen gedachten.

Het is een soort optelsom die alleen logisch lijkt voor mensen die het op dat moment doen.
Achteraf sla je jezelf weer voor je kop waar je nou mee bezig bent, en zo zit je dus in een vicieuze cirkel.
Ik zou het niet beter kunnen zeggen.
  PR en moderator maandag 18 augustus 2014 @ 18:25:59 #116
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_143562391
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:42 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik zou het niet beter kunnen zeggen.
O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_143580412
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:42 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik zou het niet beter kunnen zeggen.
pi_143888571
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 04:23 schreef W_D het volgende:
Ik heb al erg diep gezeten, maar dit is me toch een stap te ver. Ik heb zelf al zware zelfmoordgedachten gehad, maar snijden... dat kán ik gewoon niet.

Dit .
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  donderdag 28 augustus 2014 @ 08:34:14 #119
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_143907629
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:18 schreef isis0987 het volgende:
Ik zou het echt niet weten. überhaupt hou je een mes in levend vlees kan steken .
Dit icm je usernaam :D :D
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:54:33 #120
418901 Applecreampie
Like Applecreampie
pi_143947274
Ik heb het een paar keer gedaan. Mijn huisgenoot deed het heel erg veel, en ik werd nieuwsgierig. (Ja ik weet het :') :') :') )
De kick die ik er van kreeg was ongelofelijk. Ik voelde een rush door mijn lijf en werd kalm tegelijk. Mijn problemen die ik voelde was ik even vergeten, want die kick overheerste over de lichamelijke en psychische pijn. Dat heb ik een paar maanden oppervlakkig gedaan, totdat ik steeds dieper ging snijden. Ik besefte dat het fout ging en rende naar mijn huisgenoot (woonde op een leefgroep) die schakelde de begeleiding in, en nadat die dreigde met besloten inrichtingen ben ik er direct mee gestopt.
8 jaar later kreeg ik een paniekaanval. En heb ik nog een keer bewust mijn bovenbeen opengehaald. Dat gaf weer een goed gevoel. De lichte littekens die het achterliet een stuk minder. Mijn lijf is een van de weinige dingen waar ik trots op ben, en ik zat het te verminken met littekens. Was ik gek geworden? Gelukkig zijn de littekens nu 3 jaar later weg. Zoek nog steeds naar een manier om met mijn pijn om te kunnen gaan. Maar mezelf snijden. Nooit meer. ^O^
pi_168818367
Snijden is ook evolutionair goed te verklaren in die zin dat het aan de soortgenoten aangeeft dat het niet goed met iemand gaat. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon een stoornis als gevolg van extreme stress/trauma.
  zondag 12 februari 2017 @ 13:40:50 #122
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_168850344
Depressieve mensen die zichzelf mutileren doen dat meestal nog verkeerd ook. Met het snijden denken ze zichzelf genoeg fysieke pijn te geven om hun psychische pijn te vergeten.

Grijp dan naar een middel om je fysieke pijn te geven waar je spijt van krijgt... om een relatief onschuldig voorbeeld te geven, eet dit maar eens:

(ghost pepper)

Bijkomend voordeel is dat je lijf in reactie erop nog wat endorfine aanmaakt ook. :P
pi_168851004
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:40 schreef DemonRage het volgende:
Depressieve mensen die zichzelf mutileren doen dat meestal nog verkeerd ook. Met het snijden denken ze zichzelf genoeg fysieke pijn te geven om hun psychische pijn te vergeten.

Grijp dan naar een middel om je fysieke pijn te geven waar je spijt van krijgt... om een relatief onschuldig voorbeeld te geven, eet dit maar eens:
[ afbeelding ]
(ghost pepper)

Bijkomend voordeel is dat je lijf in reactie erop nog wat endorfine aanmaakt ook. :P
Automutilatie past niet zozeer bij een depressie, meer bij een borderline persoonlijkheidsstoornis.
  zondag 12 februari 2017 @ 14:11:34 #124
47102 Elvi
miemkwien
pi_168851138
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:40 schreef DemonRage het volgende:
Depressieve mensen die zichzelf mutileren doen dat meestal nog verkeerd ook. Met het snijden denken ze zichzelf genoeg fysieke pijn te geven om hun psychische pijn te vergeten.

Grijp dan naar een middel om je fysieke pijn te geven waar je spijt van krijgt... om een relatief onschuldig voorbeeld te geven, eet dit maar eens:
[ afbeelding ]
(ghost pepper)

Bijkomend voordeel is dat je lijf in reactie erop nog wat endorfine aanmaakt ook. :P
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 14:07 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Automutilatie past niet zozeer bij een depressie, meer bij een borderline persoonlijkheidsstoornis.
Beide fout.

Endorfine maak je ook aan als je jezelf snijdt, daarom zit er een verslavend aspect aan.

Automultilatie 'past' bij meerdere psychische ziektes. Als de psychische nood zo groot wordt bestaat de kans op automutilatie.
pi_168851543
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 14:11 schreef Elvi het volgende:

[..]


[..]

Beide fout.

Endorfine maak je ook aan als je jezelf snijdt, daarom zit er een verslavend aspect aan.

Automultilatie 'past' bij meerdere psychische ziektes. Als de psychische nood zo groot wordt bestaat de kans op automutilatie.
Het is natuurlijk niet 100% zo, maar veruit de grootste groep automutilanten is borderliner.
  zondag 12 februari 2017 @ 14:27:17 #126
47102 Elvi
miemkwien
pi_168851579
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 14:25 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet 100% zo, maar veruit de grootste groep automutilanten is borderliner.
Dat is een vooroordeel.
pi_168852179
Waarom wil je het snappen?
pi_168852227
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 14:25 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet 100% zo, maar veruit de grootste groep automutilanten is borderliner.
Het is niet voor niets een symptoom van die stoornis, maar het komt natuurlijk net zo goed voor bij mensen zonder borderline.
pi_168919861
Zie volgende tekst over automutilatie

Automutilatie is het beschadigen van het eigen lichaam, bijvoorbeeld door in de armen te snijden of brandwonden aan te brengen. Automutilatie kan opluchting geven. Het kan een manier zijn om toch nog iets te kunnen voelen of om zichzelf te bestraffen. Ook kan automutilatie een manier zijn om de pijn die mensen met borderline diep van binnen voelen, te verplaatsen naar een concrete andere plek, zoals een arm of een been. Op deze manier wordt de pijn heel even niet van binnen gevoeld.
pi_168920008
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:27 schreef Elvi het volgende:
Het gevoel wat je krijgt is -voor mij, dus hoeft niet zo voor een ander te zijn- niet te evenaren. Geen hoeveelheid chocola of kilometers rennen geeft datzelfde gevoel. Dat maakt het verslavend en gevaarlijk. Daarom vergelijk ik het met drugs: want na een tijdje heb je steeds meer nodig om hetzelfde gevoel te krijgen. En stoppen lukt alleen als je er zelf voor 100% achter staat, dwang helpt niet. Daarom lukte het mij wel om te stoppen, en zijn de anderen op het lotgenotenforum nog steeds aan de gang.

Natuurlijk kunnen anderen hier anders over denken, want niet iedereen die zichzelf beschadigt doet dat op dezelfde manier of om dezelfde redenen (zo kan ik me niet voorstellen dat iemand zichzelf kan branden of schoonmaakmiddelen drinkt, net zo goed als zij zich niet kunnen voorstellen dat een ander zichzelf snijdt). Maar als je het zelf nooit hebt gedaan kan je niet zeggen "die vergelijking klopt niet!" want je hebt het niet zelf ervaren.
Hier kan ik me wel in vinden ja. Overigens komt automutilatie bij een heel scala aan psychische problematiek voor en kan het ook losstaande problematiek zijn.
Your opinion of me is none of my business.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')