abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:53:11 #1
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_143439139


Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining


Linkje naar het vorige deel:
klik.

Deze OP is hier te vinden
And there are still no americans in Bagdad !!
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:08:13 #2
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_143439376
Oh ja! Ik zou nog foto's posten van onze draakpup O+.









Afgelopen maandag hebben we hem opgehaald en hij doet het eigenlijk heel goed allemaal.
Ontzettend speels maar ook lekker dutten tussendoor, de meeste plasjes doet hij buiten en hij eet en drinkt goed *; .
pi_143439997
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:08 schreef Helsinki het volgende:
Oh ja! Ik zou nog foto's posten van onze draakpup O+.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Afgelopen maandag hebben we hem opgehaald en hij doet het eigenlijk heel goed allemaal.
Ontzettend speels maar ook lekker dutten tussendoor, de meeste plasjes doet hij buiten en hij eet en drinkt goed *; .
LIEV!

Wat is dit voor merk?
pi_143440072
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:08 schreef Helsinki het volgende:
Oh ja! Ik zou nog foto's posten van onze draakpup O+.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Afgelopen maandag hebben we hem opgehaald en hij doet het eigenlijk heel goed allemaal.
Ontzettend speels maar ook lekker dutten tussendoor, de meeste plasjes doet hij buiten en hij eet en drinkt goed *; .
Leuk O+

Ik noem Loebes ook altijd Draak of Prutser :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_143440603
Onze pup noem ik altijd sloopkogel :')
pi_143441392
Onze pup luistert ook feilloos naar koekwaus en paardje (ze stampt onwijs als ze aan komt rennen O+ )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_143441889
Het honden oplaadpunt
pi_143442363
Lekker warm daar? :D
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:25:45 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_143442483

_O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:07:53 #10
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143443699
_O- Wat een figuur, tis wel te merken dat Mike een mongolenmagnet is hea???
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:13:02 #11
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143443851
Die van mij ook nog maar es.
Deze doet nooit zoveel, vooral lekker liggen is dr ding :')

Het brave knappe hondje:

De mongool:

En de oude keizer O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_143443956
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:25 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
_O-

en de pup O+ ziet eruit als n knuffel...

oplaadpunt voor honden :D lekker warm...

en ohoh dr roedel! blijft leuk!
S. 2014
J. 2016
pi_143446841
We zijn naar Texel geweest vorig weekend en dat was natuurlijk weer super fijn O+

10568835_1264431307028812_8350412088305100915_n by Thinkk-Pinkk, on Flickr

1958370_1264272317044711_2000983300454200001_n by Thinkk-Pinkk, on Flickr
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:53:10 #14
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_143446932
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:08 schreef Helsinki het volgende:
Oh ja! Ik zou nog foto's posten van onze draakpup O+.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Afgelopen maandag hebben we hem opgehaald en hij doet het eigenlijk heel goed allemaal.
Ontzettend speels maar ook lekker dutten tussendoor, de meeste plasjes doet hij buiten en hij eet en drinkt goed *; .
wat een schatje zeg. is het zo'n draak dan?

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 03:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
oudere foto maar ik moet weer lachen toen ik m tegenkwam...

[ link | afbeelding ]
O+

quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:30 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Net gemaakt in het park.
O+ :*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:23:44 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_143451822
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:07 schreef oh-oh het volgende:
_O- Wat een figuur, tis wel te merken dat Mike een mongolenmagnet is hea???
Hahahaha _O- die bus _O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:24:16 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_143451843
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:13 schreef oh-oh het volgende:
Die van mij ook nog maar es.
Deze doet nooit zoveel, vooral lekker liggen is dr ding :')
[ afbeelding ]
Het brave knappe hondje:
[ afbeelding ]
De mongool:
[ afbeelding ]
En de oude keizer O+
[ afbeelding ]
:D hoe is het met keizert?!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:25:29 #17
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_143451875
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:44 schreef littledrummergirl het volgende:
Onze pup luistert ook feilloos naar koekwaus en paardje (ze stampt onwijs als ze aan komt rennen O+ )
Zei iemand daar koekwaus? :+
Dexter mocht gister voor het eerst weer los in het park, het water zag er eindelijk weer een beetje vertrouwd uit. :') Even lekker opdrogen in de zon, op de picknick tafel :')


En, voor de mensen uit twente, misschien wel leuk om te kijken.
http://www.pronksdogshop.(...)tel-voor-in-het-menu
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:22:36 #18
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143455209
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

:D hoe is het met keizert?!
Ja prima, laatste epi aanval was wel heftig maar ik heb dankzij een lieve bevriende da nu wel meds in mijn handtas altijd ^O^
Zijn tong was helemaal zwart tijdens de aanval, ernstig zuurstoftekort.
Ik vond de aanvallen zelf wel meevallen maar ik had deze gefilmd en doorgestuurd naar die da ( je bent er wel eens geweest ) en zij schrokken er wel heel erg van.
Dat was wel confronterend hoor.
Maar na zes minuten was die tong weer mooi roze, dat was volgens hun debiel snel voor zo een oude hond.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:28:52 #19
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_143467229
Hier ook maar even een paar fotootjes crossposten :P


Nona met V.


Nona zonder V.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:41:32 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143467606
Hahaha, pretletters :D
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:42:41 #21
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143467634
Oh als ik al die foto's hier weer zie... wat een geweldig topic ook O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 17 augustus 2014 @ 08:06:55 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143501291
Weet niet waar ze van heeft gesnoept maar zo vond ik haar op bed


"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_143565525
Kinderen in de box is zo 2013.... :')

S. 2014
J. 2016
pi_143614298
Jazz in training



[ Bericht 0% gewijzigd door -CRASH- op 19-08-2014 23:58:10 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  woensdag 20 augustus 2014 @ 09:20:47 #25
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143619838
Wij hebben gisteren toch nog plotseling mooi en waardig afscheid genomen van onze kleine keizer.
16 jaar, 6 maanden en 26 dagen oud mocht hij worden.
En nu ga ik verder met drie jonkies.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_143620495
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:20 schreef oh-oh het volgende:
Wij hebben gisteren toch nog plotseling mooi en waardig afscheid genomen van onze kleine keizer.
16 jaar, 6 maanden en 26 dagen oud mocht hij worden.
En nu ga ik verder met drie jonkies.
[ afbeelding ]
Ahh, daarvoor kom ik even uit lurkstand... arme Chico. Maar hij heeft een prachtige leeftijd bereikt bij een geweldig toegewijd baasje. Heel veel sterkte oh-oh!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:09:42 #27
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_143620822
Huh, sterkte!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 16:01:15 #28
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143631842
Ik zal hier wel weer aangevallen worden, maar ik ga het toch eens vragen :') Wij zijn op zoek naar een 2e hond, zodat Bob een speelmaatje heeft waaraan hij zich kan optrekken. Bob speelt namelijk weinig tot niet en het is onmogelijk gebleken hem dat te leren. De enige hond waarmee ik hem ooit heb zien spelen is de hond die het vaakst bij ons over de vloer komt, die was van mij maar nu van mijn ex.

Nu hebben we geinformeerd naar een hond die ons erg leuk lijkt, goed met katten gaat en een speelmaatje nodig heeft. Is het antwoord dat het niet kan, omdat wij regelmatig langer dan 5 uur per dag weg zijn. Nu kan ik je vertellen, onze hond heeft daar geen problemen mee. 's Morgens voor werk loop ik 45 minuten, na werk is het eerste wat ik of mijn vriendin doet de hond uitlaten (30 minuten) en lekker verwennen. Daarna komt pas tijd voor koken/boodschappen. 's Avonds doen we nog een flinke ronde en een korte ronde voor het slapen.

We gaan op regelmatige basis naar het bos (2 tot 3x p/w), gaan naar de hondenschool (1x p/w) en trainen onze hond op gehoorzaamheid (zit/af/kijk/zoek/blijf/wacht/hier etc. etc.). Naar mijn mening is die 5 uur regel een beetje random en als ik eerlijk ben heb ik liever dat een hond ergens zit waar actief met hem gespeeld wordt, dan waar iemand de hele dag thuis een uitkering zit te trekken maar nooit wat met de hond doet. Verder denk ik dat er zoveel honden zijn die een baasje zoeken dat stichtingen blij moeten zijn als iemand een hond wil die al 9 maanden lang naar een baasje zoekt.

Your thoughts?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_143633709
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:01 schreef maniack28 het volgende:
Your thoughts?
Ik vind 5 uur alleen thuis ook te lang...Mijn honden bleven maximaal 3 uur lang alleen thuis (maar dat was echt de max. Langer vonden wij zielig). Is er geen "doggy daycare" waar je je honden zou kunnen brengen? Of is dat echt iets heel amerikaans? :@

Overigens vind ik het wel een uiterste: iemand met een uitkering die niks met de hond doet. Beetje een stereotype?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 16:48:24 #30
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143633926
Mijn honden waren vroeger 10 uur per dag alleen thuis hoor, ik was van 8 tot 18.00 van huis, en wandelde daarbuiten wel minstens 3 uur per dag met ze, ging prima, ze waren wel met zijn drietjes thuis of met twee.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 20 augustus 2014 @ 16:54:05 #31
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_143634158
Charlie is echt wel eens een paar uur alleen thuis. Elke dag acht uur alleen zou ik niet doen, een keer vijf uur kan best imo.

Twijfel wel of ik hem meeneem met verhuizen. Ik wil hem suuuuuuuuuuupergraag mee, maar als ik straks wel 5 dagen fulltime ga werken denk ik dat hij beter af is bij mijn ouders :'(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_143634453
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:20 schreef oh-oh het volgende:
Wij hebben gisteren toch nog plotseling mooi en waardig afscheid genomen van onze kleine keizer.
16 jaar, 6 maanden en 26 dagen oud mocht hij worden.
En nu ga ik verder met drie jonkies.
[ afbeelding ]
Ahh, wat naar om te horen. Heel veel sterkte voor jou en de jonkies.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_143634577
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:01 schreef maniack28 het volgende:
Ik zal hier wel weer aangevallen worden, maar ik ga het toch eens vragen :') Wij zijn op zoek naar een 2e hond, zodat Bob een speelmaatje heeft waaraan hij zich kan optrekken. Bob speelt namelijk weinig tot niet en het is onmogelijk gebleken hem dat te leren. De enige hond waarmee ik hem ooit heb zien spelen is de hond die het vaakst bij ons over de vloer komt, die was van mij maar nu van mijn ex.

Nu hebben we geinformeerd naar een hond die ons erg leuk lijkt, goed met katten gaat en een speelmaatje nodig heeft. Is het antwoord dat het niet kan, omdat wij regelmatig langer dan 5 uur per dag weg zijn. Nu kan ik je vertellen, onze hond heeft daar geen problemen mee. 's Morgens voor werk loop ik 45 minuten, na werk is het eerste wat ik of mijn vriendin doet de hond uitlaten (30 minuten) en lekker verwennen. Daarna komt pas tijd voor koken/boodschappen. 's Avonds doen we nog een flinke ronde en een korte ronde voor het slapen.

We gaan op regelmatige basis naar het bos (2 tot 3x p/w), gaan naar de hondenschool (1x p/w) en trainen onze hond op gehoorzaamheid (zit/af/kijk/zoek/blijf/wacht/hier etc. etc.). Naar mijn mening is die 5 uur regel een beetje random en als ik eerlijk ben heb ik liever dat een hond ergens zit waar actief met hem gespeeld wordt, dan waar iemand de hele dag thuis een uitkering zit te trekken maar nooit wat met de hond doet. Verder denk ik dat er zoveel honden zijn die een baasje zoeken dat stichtingen blij moeten zijn als iemand een hond wil die al 9 maanden lang naar een baasje zoekt.

Your thoughts?
Ik heb vroeger een golden retriever gehad en die was ook zo n 8 uur alleen als ik moest werken voor zijn brokken. Dat ging best goed. (Vond het wel een beetje zielig)
In een asiel worden ze 3 x per dag uit een kleine kennel gehaald om te wandelen.
Ik denk dus dat 5 uurtjes lekker op de bank slapen als de baas van huis is helemaal geen probleem voor een hond is. En zeker niet als ie een maatje heeft om mee te spelen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:14:01 #34
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143634880
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:43 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik vind 5 uur alleen thuis ook te lang...Mijn honden bleven maximaal 3 uur lang alleen thuis (maar dat was echt de max. Langer vonden wij zielig). Is er geen "doggy daycare" waar je je honden zou kunnen brengen? Of is dat echt iets heel amerikaans? :@

Overigens vind ik het wel een uiterste: iemand met een uitkering die niks met de hond doet. Beetje een stereotype?
Dat is echt iets Amerikaans :P

Mijn punt is: er zijn tegenwoordig heel veel meer werkende stellen dan vroeger. Je kan niet meer een huis kopen op één salaris, je zal allebei moeten werken wil je een beetje aan een toekomst kunnen bouwen. Dat betekent overigens ook dat er financiële middelen zijn om de huisdieren van alles te voorzien ;) Gevolg is dat met dit soort regels de kans op een succesvolle adoptie klein is, terwijl de dierenasiels toch al vol zitten + alle honden die uit het buitenland nog een plekje zoeken.

Tuurlijk, idealitair zou ik tussen de middag thuis zijn en vlakbij huis werken. Of zou mijn vriendin niet werken (of ik :') ), maar in praktijk is dit vaak niet het geval. Dus ja :P Ik zou persoonlijk liever hebben dat die hond een fijn huisje heeft. En wij zijn echt de moeilijkste niet, we kunnen afspreken dat er regelmatig contact is over de vorderingen en ze kunnen komen kijken hoe het gaat. Maar nee, regels = regels... Gevolg: de hond heeft nog steeds geen baasje ;)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:14:32 #35
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143634890
Nou dat dus, en die van mij sliepen dan bv wel bij mij in bed ipv dat ze de hele nacht in een bench of zo lagen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:15:02 #36
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143634906
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:14 schreef oh-oh het volgende:
Nou dat dus, en die van mij sliepen dan bv wel bij mij in bed ipv dat ze de hele nacht in een bench of zo lagen.
Onze hond gaat ook altijd mee op de slaapkamer en als we wakker worden mag hij even komen knuffelen O+
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_143637227
@oh-oh:

Jeetje wat jammer van Chico... Hoe kan dat nou zo op eens?

Was toch tot op hoge leeftijd een erg vitaal hondje. Kun je van Lady niet zo zeggen eigenlijk..
pi_143637590
Oh oh, wat zonde!! Ik vind jouw honden altijd zo opvallend en grappig. Sterkte ermee.
pi_143645944
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:20 schreef oh-oh het volgende:
Wij hebben gisteren toch nog plotseling mooi en waardig afscheid genomen van onze kleine keizer.
16 jaar, 6 maanden en 26 dagen oud mocht hij worden.
En nu ga ik verder met drie jonkies.
[ afbeelding ]
:'(
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_143646037
Ik persoonlijk vind een hond 8 uur per dag alleen thuis teveel. Een uur of 5 is hier echt wel maximaal en anders gaat hij naar de oppas.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 20 augustus 2014 @ 21:58:26 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_143646122
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:53 schreef Miss_Isis het volgende:

Ahh, daarvoor kom ik even uit lurkstand... arme Chico. Maar hij heeft een prachtige leeftijd bereikt bij een geweldig toegewijd baasje. Heel veel sterkte oh-oh!
Hier sluit ik me vol respect bij aan.

:*
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_143646553
Oh-oh -O-
Goede reis meneer keizer O+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:07:30 #43
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143646568
Dank jullie wel allemaal O+
Ik voel me echt een soort van geamputeerd, maar ook opgelucht, dat ie een mooi einde gehad heeft zonder ellende....
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:09:43 #44
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_143646671
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:07 schreef oh-oh het volgende:
Dank jullie wel allemaal O+
Ik voel me echt een soort van geamputeerd, maar ook opgelucht, dat ie een mooi einde gehad heeft zonder ellende....
Dat is inderdaad een heel fijne gedachte, zonder het gemis te bagatelliseren. En wat heeft die keizer een keizerlijk leven bij je gehad. Een hondenleven om jaloers op te zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 21 augustus 2014 @ 00:47:27 #45
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_143652927
Rust zacht keizerlijke Chico!
Dikke knuffel voor oh-oh en de jonkies!
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_143653888
sterkte ohoh met het verlies van Chico!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 08:52:39 #47
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143656329
O+ Thnx.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 21 augustus 2014 @ 11:00:17 #48
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_143658658
Mijn 13 jaar oude schijtmachine genaamd Thera!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 11:16:56 #49
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_143659016
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:07 schreef oh-oh het volgende:
Dank jullie wel allemaal O+
Ik voel me echt een soort van geamputeerd, maar ook opgelucht, dat ie een mooi einde gehad heeft zonder ellende....
Heel veel sterkte met het verlies van Keizer. Ook voor je doggies :*
  donderdag 21 augustus 2014 @ 11:17:50 #50
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143659034
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:16 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Heel veel sterkte met het verlies van Keizer. Ook voor je doggies :*
Thnx, tis maar saai zonder die ouwe baas hier :{
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 21 augustus 2014 @ 11:19:07 #51
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_143659062
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:14 schreef maniack28 het volgende:
Dat is echt iets Amerikaans
Waarom :@

Echt iets Amerikaans is de hond in je achtertuin de hele dag planten en nooit uitlaten ;)

Mijn hond gaat ook overdag naar de crèche. Zij vindt het erg leuk, lekker spelen met andere honden, lekker slapen op de bank. :P En je heb natuurlijk ook uitlaatdiensten.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:49:10 #52
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143661598
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Waarom :@

Echt iets Amerikaans is de hond in je achtertuin de hele dag planten en nooit uitlaten ;)

Mijn hond gaat ook overdag naar de crèche. Zij vindt het erg leuk, lekker spelen met andere honden, lekker slapen op de bank. :P En je heb natuurlijk ook uitlaatdiensten.
Onze hond speelt niet met andere (onbekende) honden :P
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_143663714
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:49 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Onze hond speelt niet met andere (onbekende) honden :P
Ik zou er wel op letten dan dat je een eventueel vriendje voor je hond eerst eens rustig kennis laat maken of even laat logeren o.i.d. En ik zou zelf kiezen voor een teefje als je nu een (gecastreerde) reu hebt, dat gaat vaak makkelijker samen. Het zou jammer zijn als je een andere hond uitkiest die jullie erg leuk lijkt maar die vervolgens helemaal niet klikt met je huidige hond (maar ik neem aan dat je dit zelf ook al wel hebt bedacht :@ ).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:58:43 #54
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143663811
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 13:55 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik zou er wel op letten dan dat je een eventueel vriendje voor je hond eerst eens rustig kennis laat maken of even laat logeren o.i.d. En ik zou zelf kiezen voor een teefje als je nu een (gecastreerde) reu hebt, dat gaat vaak makkelijker samen. Het zou jammer zijn als je een andere hond uitkiest die jullie erg leuk lijkt maar die vervolgens helemaal niet klikt met je huidige hond (maar ik neem aan dat je dit zelf ook al wel hebt bedacht :@ ).
Ja, daarom sta ik er ook op dat we de hond eerst mogen zien/ontmoeten. Maar bijv. stichting ACE wil eigenlijk de honden meteen plaatsen zonder dat je ze ziet :') Zij zijn ook degenen die de eisen stellen over 5 uur alleen. Ik ben er inmiddels achter waarom. Veel honden hebben verlatingsangst of ontwikkelen daar een vorm van. Als ze dan lang alleen zitten gaan ze blaffen en krijgen de buren daar last van en dan moet de hond terug :')
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_143663864
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 13:58 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ja, daarom sta ik er ook op dat we de hond eerst mogen zien/ontmoeten. Maar bijv. stichting ACE wil eigenlijk de honden meteen plaatsen zonder dat je ze ziet :') Zij zijn ook degenen die de eisen stellen over 5 uur alleen. Ik ben er inmiddels achter waarom. Veel honden hebben verlatingsangst of ontwikkelen daar een vorm van. Als ze dan lang alleen zitten gaan ze blaffen en krijgen de buren daar last van en dan moet de hond terug :')
Oh, zijn dat van die zielige buitenlandse voormalige straathonden? Dat lijkt me sowieso wel erg pittig om in huis te halen... Wat voor hond is je huidige hond (Bob meen ik me te herinneren?) dan eigenlijk?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:01:48 #56
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143663914
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:00 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Oh, zijn dat van die zielige buitenlandse voormalige straathonden? Dat lijkt me sowieso wel erg pittig om in huis te halen... Wat voor hond is je huidige hond (Bob meen ik me te herinneren?) dan eigenlijk?
Een buitenlandse hond ;) Kruising podenco. Die hond die we wilden zien is hetzelfde type, maar volgens de omschrijvingen (en filmpjes) minder schuw naar andere honden, wat goed zou zijn.

En zielig, tsja... iedere asielhond heeft een verleden, ook de honden in Nederland. Als je werkelijk een hond wilt zonder problemen dan moet je een pup nemen, dan kan je het zelf helemaal maken (of niet :P ).
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_143664019
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:01 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Een buitenlandse hond ;) Kruising podenco. Die hond die we wilden zien is hetzelfde type, maar volgens de omschrijvingen (en filmpjes) minder schuw naar andere honden, wat goed zou zijn.

En zielig, tsja... iedere asielhond heeft een verleden, ook de honden in Nederland. Als je werkelijk een hond wilt zonder problemen dan moet je een pup nemen, dan kan je het zelf helemaal maken (of niet :P ).
Precies daarom nemen wij ook alleen pups in huis (en gaan we zelfs zelf een nestje fokken dit najaar) :P

Maar is een hond uit een NL's asiel dan niet een idee? Dan kun je jullie hond ook eerst kennis laten maken, samen wandelen en zo, en krijg je een goede voorlichting/karakterbeschrijving van de asielmedewerkers. Dat lijkt me allemaal wat dichter bij huis en makkelijker dan een hond uit het buitenland (die je dus kennelijk niet eens mag ontmoeten voor je hem in huis krijgt :? )
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:07:34 #58
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143664093
Als je persé een windhond wil kun je er toch ook een nemen die al in NL in een gastgezin is zodat je wel kan kennismaken?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:11:42 #59
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_143664232
Wat debiel dat je niet eens eerst mag kennismaken. Niet zo gek dat ze honden terugkrijgen dan.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:12:00 #60
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143664243
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:05 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Precies daarom nemen wij ook alleen pups in huis (en gaan we zelfs zelf een nestje fokken dit najaar) :P

Maar is een hond uit een NL's asiel dan niet een idee? Dan kun je jullie hond ook eerst kennis laten maken, samen wandelen en zo, en krijg je een goede voorlichting/karakterbeschrijving van de asielmedewerkers. Dat lijkt me allemaal wat dichter bij huis en makkelijker dan een hond uit het buitenland (die je dus kennelijk niet eens mag ontmoeten voor je hem in huis krijgt :? )
Deze zit in België, daarom hebben we gereageerd. Maar ze willen dus niet dat we komen kijken :') Daarom, stik erin stichting ACE, want jullie hebben niks voor met dieren als je ze zo dumpt bij mensen :P
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:12:45 #61
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143664265
Lees het net pas, sterkte oh-oh :*
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:13:06 #62
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143664278
quote:
11s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:11 schreef Valerie. het volgende:
Wat debiel dat je niet eens eerst mag kennismaken. Niet zo gek dat ze honden terugkrijgen dan.
Daarom betaal je bij ACE nog eens 400 euro om de hond terug te plaatsen... De hele manier van adoptie daar is screwed up. Maar we kijken rustig verder, het heeft geen haast. Echter het aantal potentiele kandidaten is niet zo groot vanwege de eisen die we stellen aan de hond (formaat, leeftijd, gedrag, achtergrond etc.)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:14:40 #63
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143664331
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:13 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Daarom betaal je bij ACE nog eens 400 euro om de hond terug te plaatsen... De hele manier van adoptie daar is screwed up. Maar we kijken rustig verder, het heeft geen haast. Echter het aantal potentiele kandidaten is niet zo groot vanwege de eisen die we stellen aan de hond (formaat, leeftijd, gedrag, achtergrond etc.)
Whut? :o Zoveel?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:14:57 #64
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_143664340
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:13 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Daarom betaal je bij ACE nog eens 400 euro om de hond terug te plaatsen... De hele manier van adoptie daar is screwed up. Maar we kijken rustig verder, het heeft geen haast. Echter het aantal potentiele kandidaten is niet zo groot vanwege de eisen die we stellen aan de hond (formaat, leeftijd, gedrag, achtergrond etc.)
HAHAHHAHA jezus dat kun je niet menen :') Die zouden mij echt de rug op kunnen! Wat een idioten. Ook de beste situatie voor de honden :{

Misschien zijn Nederlandse asiels dan toch een betere optie voor je, kan je het iig een week? twee? proberen met je eigen hond.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_143664355
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:13 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Daarom betaal je bij ACE nog eens 400 euro om de hond terug te plaatsen... De hele manier van adoptie daar is screwed up. Maar we kijken rustig verder, het heeft geen haast. Echter het aantal potentiele kandidaten is niet zo groot vanwege de eisen die we stellen aan de hond (formaat, leeftijd, gedrag, achtergrond etc.)
Raar geregeld met die stichting :{

Wat voor eisen hebben jullie verder dan? Is dit wat? (ik heb even tijd over :P )

http://ikzoekbaas.dierenb(...)vangcentrum-enschede

http://ikzoekbaas.dierenb(...)rentehuis-amstelveen

http://ikzoekbaas.dierenb(...)vangcentrum-enschede
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:16:53 #66
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143664390
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:14 schreef Valerie. het volgende:

[..]

HAHAHHAHA jezus dat kun je niet menen :') Die zouden mij echt de rug op kunnen! Wat een idioten. Ook de beste situatie voor de honden :{

Misschien zijn Nederlandse asiels dan toch een betere optie voor je, kan je het iig een week? twee? proberen met je eigen hond.
We hebben al een prima Ned. asiel in Balkbrug, waar onze kat en hond allebei vandaan komen. Ze hebben onze hond zelfs 3 weken benchtraining gegeven ^O^
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:17:20 #67
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143664403
Ik baal een beetje, ik moet plotseling een weekend naar Parijs voor mijn werk. En mijn vriend mag mee O+ Wilden we de hond meenemen, moet de rabiës-inenting 3 weken van tevoren gedaan zijn en dat redden we dus niet meer -O- Geen roadtrip met pooch
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:19:04 #68
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143664461
Ik heb de benchtraining verpest trouwens ;( Had er meteen veel consequenter mee moeten beginnen.. Nu slaapt ze wel in de bench enzo, maar als ik haar overdag even alleen laat gaat het niet goed. Stom, stom, stom van me.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:20:39 #69
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143664518
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:15 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Raar geregeld met die stichting :{

Wat voor eisen hebben jullie verder dan? Is dit wat? (ik heb even tijd over :P )

Tussen 5 en 7 jaar, geslacht maakt me niet zoveel uit. Niet te dominant, houdt een beetje van spelen, maar is niet een hond die de godganse dag achter een bal aan moet lopen. Geen rashond, maar kruising/bastaard. Liefst een hond waarvan de achtergrond bekend is. Moet katten negeren. Niet blaffen, geen keffertjes. Houdt van wandelen/rennen, maar vind het ook leuk om lekker te meuren in zijn mandje. Verder heb ik een voorkeur voor honden die eruit zien als een "echte" hond, niet van dat kleine grut (wat overigens niet betekent dat we daar niet naar zouden kijken hoor, maar ik wil wel een "hond" hond). Gewicht maximaal 25 kg (dus schofthoogte maximaal ~52 cm).

edit - en ik wil geen hond die om de haverklap weg rent... dat kan je aanleren, maar "kan los" heeft dus als voorkeur ja.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:21:24 #70
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143664543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:19 schreef missbehavin het volgende:
Ik heb de benchtraining verpest trouwens ;( Had er meteen veel consequenter mee moeten beginnen.. Nu slaapt ze wel in de bench enzo, maar als ik haar overdag even alleen laat gaat het niet goed. Stom, stom, stom van me.
Wat gaat er niet goed? Ik heb heel veel ervaring, ook met een hond waarbij het eerst niet lukte...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:23:06 #71
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_143664595
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:24:45 #72
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143664645
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:21 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Wat gaat er niet goed? Ik heb heel veel ervaring, ook met een hond waarbij het eerst niet lukte...
Ze kan slecht alleen zijn, ik weet niet hoe lang ze blijft piepen, ik denk niet de hele tijd (vaak ligt ze uiteindelijk wel lekker op de bank als je terug komt). Maar ze plast (van de zenuwen denk ik, soms echt na 5 minuten al) en in de bench doe ik haar dus niet meer als ik weg moet. Heb het gewoon slecht aangepakt..
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:25:24 #73
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143664657
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:20 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Tussen 5 en 7 jaar, geslacht maakt me niet zoveel uit. Niet te dominant, houdt een beetje van spelen, maar is niet een hond die de godganse dag achter een bal aan moet lopen. Geen rashond, maar kruising/bastaard. Liefst een hond waarvan de achtergrond bekend is. Moet katten negeren. Niet blaffen, geen keffertjes. Houdt van wandelen/rennen, maar vind het ook leuk om lekker te meuren in zijn mandje. Verder heb ik een voorkeur voor honden die eruit zien als een "echte" hond, niet van dat kleine grut (wat overigens niet betekent dat we daar niet naar zouden kijken hoor, maar ik wil wel een "hond" hond). Gewicht maximaal 25 kg (dus schofthoogte maximaal ~52 cm).

edit - en ik wil geen hond die om de haverklap weg rent... dat kan je aanleren, maar "kan los" heeft dus als voorkeur ja.
Ik weet een vreselijk lieve leuke kruising herder / windhond die al bijna een jaar een baasje zoekt maar ze voldoet verder aan geen van je eisen, mag ik toch een foto laten zien?
:P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:25:27 #74
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143664660
quote:
Kan bij katten: Nee

:P

Wel een mooie hond ja!

Voor the record, dit was de hond die we op het oog hadden: http://www.pets.be/dieren(...)/podenco/seti/162802
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:26:07 #75
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143664678
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:25 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik weet een vreselijk lieve leuke kruising herder / windhond die al bijna een jaar een baasje zoekt maar ze voldoet verder aan geen van je eisen, mag ik toch een foto laten zien?
:P
Sure, maar het wordt hem sowieso niet. Ik ga voor eisen, niet voor de foto ;)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_143664691
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:20 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Tussen 5 en 7 jaar, geslacht maakt me niet zoveel uit. Niet te dominant, houdt een beetje van spelen, maar is niet een hond die de godganse dag achter een bal aan moet lopen. Geen rashond, maar kruising/bastaard. Liefst een hond waarvan de achtergrond bekend is. Moet katten negeren. Niet blaffen, geen keffertjes. Houdt van wandelen/rennen, maar vind het ook leuk om lekker te meuren in zijn mandje. Verder heb ik een voorkeur voor honden die eruit zien als een "echte" hond, niet van dat kleine grut (wat overigens niet betekent dat we daar niet naar zouden kijken hoor, maar ik wil wel een "hond" hond). Gewicht maximaal 25 kg (dus schofthoogte maximaal ~52 cm).

edit - en ik wil geen hond die om de haverklap weg rent... dat kan je aanleren, maar "kan los" heeft dus als voorkeur ja.
http://ikzoekbaas.dierenb(...)316/nomadenhof-sneek kruising podenco

actief en speels: http://ikzoekbaas.dierenb(...)entehuis-spijkenisse

nog een spaanse podenco: http://ikzoekbaas.dierenb(...)0/dierenasiel-zwolle

Wat kleiner maar lief met andere honden en katten: http://ikzoekbaas.dierenb(...)dierentehuis-leerdam

actieveling: http://ikzoekbaas.dierenb(...)elderland-doetinchem

lief en actief: http://ikzoekbaas.dierenb(...)-voor-dieren-utrecht

Al iets gevonden? :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_143664716
quote:
ha die staat ook in mijn lijstje! :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:27:45 #78
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143664726
quote:
Ik vergat te melden: hij moet ook alleen thuis kunnen blijven :')
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_143664752
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:27 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik vergat te melden: hij moet ook alleen thuis kunnen blijven :')
Mwah, met jullie hond er bij. Da's toch niet hetzelfde als echt alleen? :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:29:19 #80
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143664777

Lizzy heet ze, ze is echt geweldig mooi en lief O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:29:54 #81
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143664795
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:28 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Mwah, met jullie hond er bij. Da's toch niet hetzelfde als echt alleen? :P
Dat was ook mijn oplossing voor pup :+ Vond mijn lief iets minder :')
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:30:26 #82
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143664810
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:29 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Lizzy heet ze, ze is echt geweldig mooi en lief O+
Wat een leukerd!
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:30:38 #83
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143664816
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:28 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Mwah, met jullie hond er bij. Da's toch niet hetzelfde als echt alleen? :P
In de omschrijving van de eerste staat: hij kan een uur alleen thuis blijven met een andere hond :P

Verder, geen Jack Russels/terriers :')
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:31:00 #84
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143664828
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:29 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Lizzy heet ze, ze is echt geweldig mooi en lief O+
Wel een mooie hond, wat kan ze verder niet? :P
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_143664840
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:29 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Dat was ook mijn oplossing voor pup :+ Vond mijn lief iets minder :')
Haha, maar het werkt vaak wel hoor! :P Was dat geen argument voor hem?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_143664864
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:29 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Lizzy heet ze, ze is echt geweldig mooi en lief O+
Wat voor ras is dit? Meestal ben ik goed met hondenrassen maar hier heb ik echt geen idee bij :D Wel een unieke hond!

Oh, ik lees het nu pas terug op de vorige pagina, nvm
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:32:40 #87
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143664881
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:31 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Haha, maar het werkt vaak wel hoor! :P Was dat geen argument voor hem?
Nou ja, we hebben Riley net een paar maanden, en het zit niet echt in de planning. Maar goed, als het écht de beste oplossing is.. O~)
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:32:45 #88
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143664882
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:24 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ze kan slecht alleen zijn, ik weet niet hoe lang ze blijft piepen, ik denk niet de hele tijd (vaak ligt ze uiteindelijk wel lekker op de bank als je terug komt). Maar ze plast (van de zenuwen denk ik, soms echt na 5 minuten al) en in de bench doe ik haar dus niet meer als ik weg moet. Heb het gewoon slecht aangepakt..
Oei, dat is pittig ja. Beginnen met 30 seconden en dan weer terugkomen?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:33:29 #89
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143664903
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:31 schreef givemenovacaine het volgende:

[..]

Wat voor ras is dit? Meestal ben ik goed met hondenrassen maar hier heb ik echt geen idee bij :D Wel een unieke hond!
Mijn best bet: een galgo ;)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:34:22 #90
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143664933
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:32 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Oei, dat is pittig ja. Beginnen met 30 seconden en dan weer terugkomen?
Ik ben bang dat dat de enige manier is.. En dat is gewoon lastig nu, mijn moeder ligt al weken op de IC dus ik ben nu vaker weg dan normaal, dus schiet het er vaak bij in...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:34:43 #91
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143664944
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:31 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Wel een mooie hond, wat kan ze verder niet? :P
Ze is jonger dan wat je zoekt, en best wel energiek, maar niet heel erg vreselijk druk meer.
Ze woont nu met twee veel oudere galgo's. Ik heb geen idee of ze met katten kan, waar ze nu woont ( ze zit in de opvang bij een vriendin van me ) hebben ze geen katten.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:35:13 #92
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143664969
Soms gaat het wel goed trouwens, dan ligt ze heerlijk te snoozen op de bank..
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143665035
En één van deze twee dan Maniack? http://www.voordewindhond.eu/nl/whippet

Weliswaar een rashond (whippet) maar wel goed met katten, rustig aan de riem, kan thuis blijven, ongeveer 7 à 8 jaar en een voorkeur voor een huis met andere hond?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:37:14 #94
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143665038
Missb, ik zou bij een pup die nog niet alleen kan blijven zeker niet weer een pup nemen, dikke kans dat je dan twee schreeuwerds hebt hoor, en dan is het NOG moeilijker af te leren.
Ik heb in de afgelopen 14 jaar zes honden gehad, 2 als pup van 8-9 weken, 2 als pup van 4.5 maand, een herplaatser van 3 jaar en een van 4 jaar ( en alleen de laatste en de eerste hebben elkaar niet gekend, ik had er vijf tegelijk van de zes ) en mijn stelregel is altijd dat er pas iets nieuws bij komt als wat ik heb in het gareel is zeg maar.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:37:23 #95
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143665044
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:34 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dat de enige manier is.. En dat is gewoon lastig nu, mijn moeder ligt al weken op de IC dus ik ben nu vaker weg dan normaal, dus schiet het er vaak bij in...
Wat gebeurt er als je de hond lang uitlaat en dan lekker eten/bot geeft en dan weggaat?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:38:28 #96
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143665087
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:37 schreef oh-oh het volgende:
Missb, ik zou bij een pup die nog niet alleen kan blijven zeker niet weer een pup nemen, dikke kans dat je dan twee schreeuwerds hebt hoor, en dan is het NOG moeilijker af te leren.
Ik heb in de afgelopen 14 jaar zes honden gehad, 2 als pup van 8-9 weken, 2 als pup van 4.5 maand, een herplaatser van 3 jaar en een van 4 jaar ( en alleen de laatste en de eerste hebben elkaar niet gekend, ik had er vijf tegelijk van de zes ) en mijn stelregel is altijd dat er pas iets nieuws bij komt als wat ik heb in het gareel is zeg maar.
Ja ik was ook niet heel serieus hoor ;)
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_143665088
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:32 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nou ja, we hebben Riley net een paar maanden, en het zit niet echt in de planning. Maar goed, als het écht de beste oplossing is.. O~)
Ahhh, lastig als ze zelf nog zo jong is, dan kun je er beter geen andere pup bij nemen tot ze een beetje fatsoenlijk is opgedroogd :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:39:01 #98
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_143665104
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:34 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ze is jonger dan wat je zoekt, en best wel energiek, maar niet heel erg vreselijk druk meer.
Ze woont nu met twee veel oudere galgo's. Ik heb geen idee of ze met katten kan, waar ze nu woont ( ze zit in de opvang bij een vriendin van me ) hebben ze geen katten.
Heb je een advertentie/contact? Ik kan altijd vragen :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:39:30 #99
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_143665118
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:37 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als je de hond lang uitlaat en dan lekker eten/bot geeft en dan weggaat?
Ja dat werkt minder goed dan ik had gehoopt. Ik heb het idee dat het beter gaat als de katten ook in de kamer zijn, maar ja, die kan ik moeilijk dwingen :D
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:39:47 #100
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143665134
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:39 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Heb je een advertentie/contact? Ik kan altijd vragen :)
Ze staat wel op een site ook, ik vraag even!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')