abonnement Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 augustus 2014 @ 11:52:02 #151
74056 crew  ToT
pi_143504222
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 11:28 schreef TheSatanSlayer het volgende:

Wat is zo'n diagnose eigenlijk, staat dan bijv. met kleine letters op je paspoort dat je autistisch bent? Ik neem aan dat je wel ''bewijs'' moet hebben.. En dat er ook gevolgen bij komt kijken, als je zo'n officiële diagnose hebt.
De diagnose komt in een rapportage te staan. Als je hulp aanvraagt, kun je die rapportage aan de hulpgevende instanties meegeven die er een kopie van maken (of je geeft zelf een kopie mee). Die hebben ze nodig om een indicatie van het CIZ voor je te krijgen; zij geven je, als ze voldoende overtuigd zijn van de noodzaak, een bepaalde klasse indicatie waarmee ze een bepaald aantal uren per week vergoeden en geven daarbij aan wat er van de begeleiding verwacht wordt: actieve ondersteuning, of alleen maar coaching bijvoorbeeld. Ik had eerst actieve ondersteuning en in de loop der tijd is dat helaas omgezet naar alleen maar coaching.

De indicatie van het CIZ kan hulp in natura zijn (dus zoals gezegd een x aantal uren per week) of een PersoonsGebonden Budget. Hiermee krijg je in principe een zak geld om hulp mee in te huren, en dat is dan voor minstens 10 uur per week. Dit is echter alleen voor de zwaardere gevallen, mensen die niet echt zelfredzaam zijn.

Negatieve dingen van zo'n diagnose heb ik totaal niet ondervonden.
Je hoort wel eens verhalen over dat als mensen de diagnose ADHD hebben dat ze jaarlijks een behoorlijk dure keuring moeten krijgen om het rijbewijs te mogen houden, maar dat is volgens mij alleen maar als je van kleins af aan die diagnose hebt gehad.
Ik vroeg het aan mijn therapeut hoe dat met mij zat en of ik dit aan bepaalde instanties moest doorgeven. Zijn antwoord: "Hoezo? Je rijdt toch al jarenlang auto? Heb je de indruk dat je niet auto kunt rijden vanwege je aandoening?"
pi_143511680
MAar als ik aan jo9u merk heb je best wel zwaar autisme dan?Ik ben pas 19 dus woon nog niet alleen maar ik kan wel zelf koken, wassen en voor mezelf zorgen [en werk zoeken]... Dus voor mensne met een lichtere vorm is dat san toch juist nadelig? Dan zit je ook met allerlei afspraken en voel je je afhankelijk van de hulpverleners.. Of zie ik dit verkeerd?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 augustus 2014 @ 17:14:48 #153
74056 crew  ToT
pi_143515331
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:34 schreef TheSatanSlayer het volgende:
MAar als ik aan jo9u merk heb je best wel zwaar autisme dan?Ik ben pas 19 dus woon nog niet alleen maar ik kan wel zelf koken, wassen en voor mezelf zorgen [en werk zoeken]... Dus voor mensne met een lichtere vorm is dat san toch juist nadelig? Dan zit je ook met allerlei afspraken en voel je je afhankelijk van de hulpverleners.. Of zie ik dit verkeerd?
Mwah zwaar autisme, dat nou weer niet: ik heb Asperger en AD(H)D. In principe kan ik me redelijk redden, maar op sociaal gebied gaat het volkomen mis, en dankzij de depressie die ik door al mijn problemen heb, is het ook moeilijk me te motiveren om dingen te doen.
Dankzij antidepressiva en veranderingen in mijn leven is de depressie nu onder controle, maar bepaalde gewoontes laat je heel moeilijk los.
Ik snap bijvoorbeeld niet echt waarom je huis netjes zou moeten zijn als je toch amper bezoek over de vloer krijgt. Ja voor jezelf wordt dan gezegd, maar mij maakt het eigenlijk weinig uit of het nou een rotzooi is of niet.

Hoewel.....da's ook niet helemaal waar: het boeit me niet als het een rotzooi is, maar ik vind het wel fijn als het netjes is. :') Als het eenmaal netjes is, probeer ik tegenwoordig het ook zo te houden, maar dat kost wel echt moeite.

Als je een diagnose in het autistisch spectrum hebt zit je echt nergens aan vast. :) Het geeft je wel een stok achter de deur voor eventuele toekomstige hulp als je het nodig hebt, maar je bent absoluut niet verplicht om contact met hulpverleners te hebben.
Misschien is het wel handig om hjet één en ander voor jezelf duidelijk te hebben als je werk hebt. Als je een autistische aandoening hebt kunnen er door miscommunicatie e.d. mogelijk onderlinge wrijvingen ontstaan met collega's en eventueel klanten.

Daarnaast heeft het me ook veel rust gegeven, zeker toen ik een paar therapieën heb gehad: het is me duidelijk geworden dat zo ongeveer al mijn problemen een gezamenlijke achtergrond hebben: mijn autistische aandoeningen. Tijdens de therapieën (die in groepen plaats vonden) merkte ik dat zo ongeveer al mijn mede-cursisten tegen de zelfde problemen aan zaten te hikken. Het was onderling echt een "feest" van herkenning. (Een feest was het uiteraard niet, maar het was verbazingwekkend en prettig. :) )
pi_143515938
quote:
2s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:14 schreef ToT het volgende:

[..]

Mwah zwaar autisme, dat nou weer niet: ik heb Asperger en AD(H)D. In principe kan ik me redelijk redden, maar op sociaal gebied gaat het volkomen mis, en dankzij de depressie die ik door al mijn problemen heb, is het ook moeilijk me te motiveren om dingen te doen.
Dankzij antidepressiva en veranderingen in mijn leven is de depressie nu onder controle, maar bepaalde gewoontes laat je heel moeilijk los.
Ik snap bijvoorbeeld niet echt waarom je huis netjes zou moeten zijn als je toch amper bezoek over de vloer krijgt. Ja voor jezelf wordt dan gezegd, maar mij maakt het eigenlijk weinig uit of het nou een rotzooi is of niet.

Hoewel.....da's ook niet helemaal waar: het boeit me niet als het een rotzooi is, maar ik vind het wel fijn als het netjes is. :') Als het eenmaal netjes is, probeer ik tegenwoordig het ook zo te houden, maar dat kost wel echt moeite.


Als je een diagnose in het autistisch spectrum hebt zit je echt nergens aan vast. :) Het geeft je wel een stok achter de deur voor eventuele toekomstige hulp als je het nodig hebt, maar je bent absoluut niet verplicht om contact met hulpverleners te hebben.
Misschien is het wel handig om hjet één en ander voor jezelf duidelijk te hebben als je werk hebt. Als je een autistische aandoening hebt kunnen er door miscommunicatie e.d. mogelijk onderlinge wrijvingen ontstaan met collega's en eventueel klanten.

Daarnaast heeft het me ook veel rust gegeven, zeker toen ik een paar therapieën heb gehad: het is me duidelijk geworden dat zo ongeveer al mijn problemen een gezamenlijke achtergrond hebben: mijn autistische aandoeningen. Tijdens de therapieën (die in groepen plaats vonden) merkte ik dat zo ongeveer al mijn mede-cursisten tegen de zelfde problemen aan zaten te hikken. Het was onderling echt een "feest" van herkenning. (Een feest was het uiteraard niet, maar het was verbazingwekkend en prettig. :) )
Ik merk bij mezelf heel erg dat hoe drukker het in mijn huis is , des te drukker het ook in mijn hoofd is. Ik ben absoluut niet van schoonmaken/opruimen en ben ook een echte sloddervos, maar hoe meer rommeltjes, des te meer onrust. Ik moet niet zoveel prullaria in huis hebben en kastjes met deuren of lades om te troep weg te leggen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 augustus 2014 @ 17:31:33 #155
74056 crew  ToT
pi_143516027
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:29 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik merk bij mezelf heel erg dat hoe drukker het in mijn huis is , des te drukker het ook in mijn hoofd is. Ik ben absoluut niet van schoonmaken/opruimen en ben ook een echte sloddervos, maar hoe meer rommeltjes, des te meer onrust. Ik moet niet zoveel prullaria in huis hebben en kastjes met deuren of lades om te troep weg te leggen.
Dat hoor je idd vaker, ja! :Y
pi_143531971
ok ik waardeer t erg dat je er zo open over bent en de uitleg geeft.. dus jij zegt eigenlijk gewoon doen? want er zitten alleen voordele aan. en asperges is idd de mindere variant. maar nog een vraag: hoe beviel jou de groepstherapie? ga je in een groep van 20 dan met elkaar gesprekjes oefenen, allemaal zelfde stoornis en leeftijdcategori?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 augustus 2014 @ 22:23:36 #157
74056 crew  ToT
pi_143532432
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:16 schreef TheSatanSlayer het volgende:
ok ik waardeer t erg dat je er zo open over bent en de uitleg geeft.. dus jij zegt eigenlijk gewoon doen? want er zitten alleen voordele aan. en asperges is idd de mindere variant. maar nog een vraag: hoe beviel jou de groepstherapie? ga je in een groep van 20 dan met elkaar gesprekjes oefenen, allemaal zelfde stoornis en leeftijdcategori?
^O^

Yup, gewoon doen. Er zitten geen nadelen aan, en indien nodig alleen maar voordelen.

De groepstherapieën bevielen me goed, althans bij het Radboud. (Over GG-Net zal ik maar niks zeggen! :X )
Het waren groepjes van zo'n 10 - 12 man (maar door afvallers werden de groepjes wel kleiner).

Je krijgt elke keer uitleg over bepaalde problematiek waarmee mensen met jouw diagnose kunnen zitten, en je moet dan (al dan niet met je buddy, als je er eentje mee moet nemen) een voorbeeld bedenken waarbij je die problemen hebt of hebt gehad. Dat bespreek je dan in de groep. :)
pi_143542734
Zo...de goede nachtrust was weer op...nog geen 3 uur geslapen over 2 blokken (tussendoor ruim een uur wakker) Zit inmiddels alweer anderhalf uur in de woonkamer brak te wezen. Wordt wederom een koffiedag }:|
pi_143544328
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 07:32 schreef kvd het volgende:
Zo...de goede nachtrust was weer op...nog geen 3 uur geslapen over 2 blokken (tussendoor ruim een uur wakker) Zit inmiddels alweer anderhalf uur in de woonkamer brak te wezen. Wordt wederom een koffiedag }:|
Ow pff, en ik maar denken dat ik een korte nacht had gehad _O-
pi_143544908
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ow pff, en ik maar denken dat ik een korte nacht had gehad _O-
De nacht was even lang...de slapend doorgebrachte tijd misschien niet ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 18 augustus 2014 @ 12:18:36 #161
74056 crew  ToT
pi_143547854
Ik heb redelijk geslapen vannacht.

:X Werd wel uit bed gebeld door mijn schoonmaakster die voor de 2e keer in zeer korte tijd de afspraak wilde verzetten: of ze nu meteen kon komen. (Moest vanmiddag met d'r vader naar het ziekenhuis.)
Ik ben nooit blij met zulke onverwachte veranderingen, en 's ochtends moet men me sowieso met rust laten, en hoewel deze dame vriendelijk is, erger ik me vaak kapot aan haar: ze lijkt wel een ex van me; die stelde ook echt de hele dag door continu triviale vragen!
En je moet dingen echt 8x uitleggen en dan nog is het maar hopen dat ze het goed doet (zoals ik volgens mij hier al wel eens verteld heb.) Het was weer goed raak vandaag wat dat betreft!

Ik bel er zo maar weer ff achteraan of ik mijn oude schoonmaakster terug kan krijgen; bij haar keek ik er altijd naar uit als ze weer zou komen. Bij deze erger ik me vaak al zaterdags aan dat ik haar maandag weer over de vloer krijg! :X
pi_143550931
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:23 schreef kvd het volgende:

[..]

De nacht was even lang...de slapend doorgebrachte tijd misschien niet ;)
Het was vroeg, vergeef me :@
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 18 augustus 2014 @ 13:54:31 #163
74056 crew  ToT
pi_143551724
:') En wie kwam in net in de supermarkt tegen? De schoonmaakster! Op het tijdstip dat ze met paps in het ziekenhuis zou zijn!
pi_143552916
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het was vroeg, vergeef me :@
Vooruit, omdat jij het bent ;)

quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:54 schreef ToT het volgende:
:') En wie kwam in net in de supermarkt tegen? De schoonmaakster! Op het tijdstip dat ze met paps in het ziekenhuis zou zijn!
8)7
Nou, dat wordt klagen lijkt mij. Zou ik denk ik wel gaan doen... :@
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 18 augustus 2014 @ 14:22:24 #165
74056 crew  ToT
pi_143553147
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:17 schreef kvd het volgende:

[..]

Vooruit, omdat jij het bent ;)

[..]

8)7
Nou, dat wordt klagen lijkt mij. Zou ik denk ik wel gaan doen... :@
Ja ach laten we het er maar op houden dat ze ff snel een boodschapje deed voor ze paps naar het ziekenhuis zou brengen, maar dan had ze wel flink moeten haasten! :')

Sowieso heb ik al gevraagd of ik mijn oude schoonmaakster terug kan krijgen; zij was verreweg de beste van allemaal en ook ZEER prettig in de omgang.
Deze is gewoon een domme doos. :') Was net ook leuk; ze moest even 3 schapjes van zo'n 60cm breed poetsen; vult ze daar een 10-liter emmer met heet water en allesreiniger! :') Echt serieus alleen voor die schapjes!
Op het eind: "Mag ik deze emmer in je wc leeggooien? Dan is die ook gelijk schoon."

Ehhh....wat? :')
pi_143554512
Fijn zo iemand... :{. Ik hoop dat je je oude weer terug kan krijgen!
Onze vorige was iets grondiger, maar was mij er ook steeds van aan het overtuigen dat ik moest helpen zodat zij het kon gaan afbouwen... Dat was dus niet waarom we een schoonmaakster hadden...

Nu iemand die het iets minder grondig doet, maar lekker haar gang gaat, zelf dingen ziet liggen. Vraagt of ze nog wat kan doen als ze eerder klaar is. Prima eigenlijk.
En dan af en toe zelf die vergeethoekjes doen is ook niet zo erg. Dat valt ook niet zo op als je dat niet perfect bijhoudt... :')
Mama van 2 lieve meiden :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 18 augustus 2014 @ 15:28:53 #167
74056 crew  ToT
pi_143555583
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:57 schreef Nijna het volgende:
Fijn zo iemand... :{. Ik hoop dat je je oude weer terug kan krijgen!
Onze vorige was iets grondiger, maar was mij er ook steeds van aan het overtuigen dat ik moest helpen zodat zij het kon gaan afbouwen... Dat was dus niet waarom we een schoonmaakster hadden...

Nu iemand die het iets minder grondig doet, maar lekker haar gang gaat, zelf dingen ziet liggen. Vraagt of ze nog wat kan doen als ze eerder klaar is. Prima eigenlijk.
En dan af en toe zelf die vergeethoekjes doen is ook niet zo erg. Dat valt ook niet zo op als je dat niet perfect bijhoudt... :')
Heh okee dan! :P

Ik heb het kantoor gebeld, maar degene die er over gaat is deze week nog op vakantie, dus kan er nog niks geregeld worden.

Bij mij is het ook de bedoeling dat ik zelf dingen aanpak als de schoonmaakster er is, maar dat spreekt voor zich: ik kan echt niet passief zitten als iemand hier bezig is. Wel probeer ik niet in dezelfde ruimte als haar te zijn, terwijl ik met die eerste juist altijd in dezelfde ruimte wilde werken; zij is echt tof in de omgang en is zo ongeveer een persoonlijk begeleidster naast schoonmaakster! _O-

:X Net weer wat ontdekt: ik had nog glazen en allerlei kruiden en potjes groenten enzo vanuit mijn vorige woning in dozen zitten. Ik zei tegen haar: kun je die in de kastjes opbergen? In de linker kunnen alle glazen en dergelijke en in de rechtse twee kunnen de etenswaren. Graag wel soort bij soort."
Vraagt ze even later: "Zal ik de borden in het rechter kastje stoppen?"
- "Nee, links."
"Ja maar daar heb je al etenswaren staan."
- "Dat is het MIDDELSTE kastje. Links komen de glazen EN DERGELIJKE, dus als de borden er bij passen, kun je die daar bij zetten. Past het niet, zet de borden dan in het middelste kastje, maar indien mogelijk de etenswaren in het middelste en rechtse kastje."
"Ja maar in de middelste heb je al etenswaren staan, zal ik de borden dan maar in het rechtse kastje zetten?"
- "NEE!!! Rechts eten, midden ook eten, OF borden als ze links niet passen!

:') Heeft ze links de glazen en borden gedaan, midden helemaal niks, en rechts is volgepropt met etenswaren. Daarnaast heeft ze totaal niet in de andere dozen gekeken die nog op de grond stonden; daar zaten nog meer etenswaren in, dus kon ik weer van alles gaan verschuiven. Als ze eerst ff had gekeken wat er allemaal was en dan even een globale planning gemaakt van wat waar komt te staan...
Sowieso moet ik de spullen nu wat netter verdelen tussen het rechter en het middelste (lege) kastje,

:') En dan ben IK de autist!
pi_143570074
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Heh okee dan! :P

Ik heb het kantoor gebeld, maar degene die er over gaat is deze week nog op vakantie, dus kan er nog niks geregeld worden.

Bij mij is het ook de bedoeling dat ik zelf dingen aanpak als de schoonmaakster er is, maar dat spreekt voor zich: ik kan echt niet passief zitten als iemand hier bezig is. Wel probeer ik niet in dezelfde ruimte als haar te zijn, terwijl ik met die eerste juist altijd in dezelfde ruimte wilde werken; zij is echt tof in de omgang en is zo ongeveer een persoonlijk begeleidster naast schoonmaakster! _O-

:X Net weer wat ontdekt: ik had nog glazen en allerlei kruiden en potjes groenten enzo vanuit mijn vorige woning in dozen zitten. Ik zei tegen haar: kun je die in de kastjes opbergen? In de linker kunnen alle glazen en dergelijke en in de rechtse twee kunnen de etenswaren. Graag wel soort bij soort."
Vraagt ze even later: "Zal ik de borden in het rechter kastje stoppen?"
- "Nee, links."
"Ja maar daar heb je al etenswaren staan."
- "Dat is het MIDDELSTE kastje. Links komen de glazen EN DERGELIJKE, dus als de borden er bij passen, kun je die daar bij zetten. Past het niet, zet de borden dan in het middelste kastje, maar indien mogelijk de etenswaren in het middelste en rechtse kastje."
"Ja maar in de middelste heb je al etenswaren staan, zal ik de borden dan maar in het rechtse kastje zetten?"
- "NEE!!! Rechts eten, midden ook eten, OF borden als ze links niet passen!

:') Heeft ze links de glazen en borden gedaan, midden helemaal niks, en rechts is volgepropt met etenswaren. Daarnaast heeft ze totaal niet in de andere dozen gekeken die nog op de grond stonden; daar zaten nog meer etenswaren in, dus kon ik weer van alles gaan verschuiven. Als ze eerst ff had gekeken wat er allemaal was en dan even een globale planning gemaakt van wat waar komt te staan...
Sowieso moet ik de spullen nu wat netter verdelen tussen het rechter en het middelste (lege) kastje,

:') En dan ben IK de autist!
Ik doe dus ondertussen wel andere dingen, zoals de was enzo. Maar samen poetsen niet, is ook niet de opzet, het is echt om het mezelf makkelijker te maken. Niet met het doel om het zelf over te nemen na verloop van tijd.

Pfff dat met die kastjes... ik had haar na de 2e keer vragen of de borden niet daar of daar moesten , zou ik het zelf zijn gaan doen. Wat een muts alsof ze gewoon maar half heeft geluisterd ofzo...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 18 augustus 2014 @ 21:32:09 #169
74056 crew  ToT
pi_143570246
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:28 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik doe dus ondertussen wel andere dingen, zoals de was enzo. Maar samen poetsen niet, is ook niet de opzet, het is echt om het mezelf makkelijker te maken. Niet met het doel om het zelf over te nemen na verloop van tijd.

Pfff dat met die kastjes... ik had haar na de 2e keer vragen of de borden niet daar of daar moesten , zou ik het zelf zijn gaan doen. Wat een muts...
Tja en dit is maar 1 van de voorbeelden. ALLES moet ik zo vaak uitleggen. Ik heb vanmiddag maar een uitgebreide klachtenmail gestuurd naar de instantie waar ze voor werkt (en wel er bij gezet dat ze verder super vriendelijk is en alles; dit in tegenstelling tot haar voorgangster), en heb wederom om die eerste schoonmaakster gevraagd. Zij was gewoon echt top!

En tja, bij mij is het wél de bedoeling dat ik het uiteindelijk allemaal in m'n eentje moet kunnen, maar voorlopig kun je dat echt wel vergeten. Ik heb echt ondersteuning nodig.
pi_143570397
Als het echt moet zal het hier best wel lukken denk ik... (we hebben het een tijd zelf gedaan).
Maar het lastige is dat ik een man heb die het prima vindt om taken te verdelen, maar vervolgens zelf vergeet wat hij zou doen. Zodat ik steeds als een soort lopende agenda dat soort dingen bij moet houden en dan ook mn eigen dingen.
En dat werkt dus niet, dus ik ben blij dat we iemand hebben die een aantal dingen in het huishouden doet. En zo red ik het gewoon een stuk makkelijker.

Toen ik op kamers woonde ging het ook prima, maar toen woonde ik alleen en dat scheelt wel een hoop vind ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_143570482
Sorry, niet bijgelezen, wil even van me afschrijven :@

Twee week terug gepost over die ene leuke jongen waarmee het niet lukte om een relatie te onderhouden. Besloten om friends with benefits te worden. Ook dát werkt dus niet. Nu twee keer een weekend met hem doorgebracht (als Billy bij z'n vader was) en het breekt me zoooooooo fucking erg op..

Zonet maar een gesprek met em gehad dat ook dít niet gaat werken.

Ik moet nu prioriteiten stellen; Billy, therapie, mezelf, orde, rust, slááp.

Daar past geen druk weekend en een vent die aandacht en seks wil. Dat wil en lukt gewoon NIET. Ik was zaterdag al helemaal overprikkeld, moe en dwarsdoor. Fuck fuck fuck it. :r

Dus dat is weer uit de lucht, ik heb lekker voor mezelf gekozen *O*
Ben er niet eens rouwig om, ik had van te voren als met m'n rationele verstand bedacht dat ik toch geen relatie kan onderhouden, dus verliefde gevoelens waren er toch al niet.

/liefdagboek
pi_143598758
Kennen jullie het verhaal al van de autist die een kijkje ging nemen bij een woon/werkvoorziening voor mensen met autisme?

Hij ging niet!

Kwam wel goed uit allemaal.. Ik zat heel erg in de stress vanmorgen en had veel angst, zo erg dat ik er ziek van werd. En bij mijn wake-up call (ik word elke ochtend gebeld voor een dagplanning) zei 1 van mijn begeleidsters al dat het wel zou wegtrekken als ik had gegeten en meds had ingenomen etc.

Maar het trok niet weg, en toen stuurde ik mijn andere begeleidster een SMS en die belde meteen weer op, op mij inpraten etc.. en toen kwam ze toch op afgesproken tijd langs. En ze probeerde mij over te halen om toch te gaan. Toen ging ze nog van tevoren bellen naar de vrouw waar wij een afspraak mee hadden om aan te geven dat ik erg gespannen was e.d..

En toen.. toen vertelde die vrouw dat ze een fout had gemaakt en dus een dubbele afspraak had staan! Dus ik was meteen opgelucht en maar goed ook dat er eerst gebeld is anders hadden we daar mooi voor niets gestaan, nou en dan was ik gaan flippen.
Nu vind ik het gewoon een stomme domme fout die mij gelukkig heel erg goed uitkwam.

En nu hebben we 30 september een nieuwe afspraak, want het is toch wel belangrijk dat ik daar even ga kijken en ga checken wat de mogelijkheden zijn.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:31:59 #173
74056 crew  ToT
pi_143598934
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:26 schreef YokiKater het volgende:
Kennen jullie het verhaal al van de autist die een kijkje ging nemen bij een woon/werkvoorziening voor mensen met autisme?

Hij ging niet!

Kwam wel goed uit allemaal.. Ik zat heel erg in de stress vanmorgen en had veel angst, zo erg dat ik er ziek van werd. En bij mijn wake-up call (ik word elke ochtend gebeld voor een dagplanning) zei 1 van mijn begeleidsters al dat het wel zou wegtrekken als ik had gegeten en meds had ingenomen etc.

Maar het trok niet weg, en toen stuurde ik mijn andere begeleidster een SMS en die belde meteen weer op, op mij inpraten etc.. en toen kwam ze toch op afgesproken tijd langs. En ze probeerde mij over te halen om toch te gaan. Toen ging ze nog van tevoren bellen naar de vrouw waar wij een afspraak mee hadden om aan te geven dat ik erg gespannen was e.d..

En toen.. toen vertelde die vrouw dat ze een fout had gemaakt en dus een dubbele afspraak had staan! Dus ik was meteen opgelucht en maar goed ook dat er eerst gebeld is anders hadden we daar mooi voor niets gestaan, nou en dan was ik gaan flippen.
Nu vind ik het gewoon een stomme domme fout die mij gelukkig heel erg goed uitkwam.

En nu hebben we 30 september een nieuwe afspraak, want het is toch wel belangrijk dat ik daar even ga kijken en ga checken wat de mogelijkheden zijn.
Oef, klote dat het zulke spanningen met zich meebrengt joh.
Nou ja, nu heb je tenminste iets meer tijd om je er goed geestelijk opvoor te bereiden! :)
pi_143599094
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Oef, klote dat het zulke spanningen met zich meebrengt joh.
Nou ja, nu heb je tenminste iets meer tijd om je er goed geestelijk opvoor te bereiden! :)
Nou het punt is dat ik dus agorafobie heb, in een vrij ernstige vorm. Sinds eind 2012.
Soms is de Kliko buiten zetten al te veel... En dan is een autorit van ruim 30 minuten en dan dat bezoek en weer terug een hele opgave.

Maar soms heb ik een goed moment en dan heb ik er bijna geen last van. Vandaag was echter teveel. Ik had ademhalingsproblemen en stuiptrekkingen en het leek wel alsof mijn hersens vloeibaar waren geworden. Maar we zijn ook weer begonnen met therapie om er van af te komen.
pi_143604965
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:36 schreef Poesopstokje het volgende:
Sorry, niet bijgelezen, wil even van me afschrijven :@

Twee week terug gepost over die ene leuke jongen waarmee het niet lukte om een relatie te onderhouden. Besloten om friends with benefits te worden. Ook dát werkt dus niet. Nu twee keer een weekend met hem doorgebracht (als Billy bij z'n vader was) en het breekt me zoooooooo fucking erg op..

Zonet maar een gesprek met em gehad dat ook dít niet gaat werken.

Ik moet nu prioriteiten stellen; Billy, therapie, mezelf, orde, rust, slááp.

Daar past geen druk weekend en een vent die aandacht en seks wil. Dat wil en lukt gewoon NIET. Ik was zaterdag al helemaal overprikkeld, moe en dwarsdoor. Fuck fuck fuck it. :r

Dus dat is weer uit de lucht, ik heb lekker voor mezelf gekozen *O*
Ben er niet eens rouwig om, ik had van te voren als met m'n rationele verstand bedacht dat ik toch geen relatie kan onderhouden, dus verliefde gevoelens waren er toch al niet.

/liefdagboek
Ik kom ook elke keer in deze situatie, relatie is gewoon te vermoeiend voor mij. Te veel rekening houden met een ander mans wensen en behoeften. Ik vind de zorg voor mijn zoontje, mijzelf en alles eromheen al inspannend genoeg :) .
pi_143605274
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:53 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik kom ook elke keer in deze situatie, relatie is gewoon te vermoeiend voor mij. Te veel rekening houden met een ander mans wensen en behoeften. Ik vind de zorg voor mijn zoontje, mijzelf en alles eromheen al inspannend genoeg :) .
Lotgenoot O+

Herkenbare situatie dus.. Ik heb nu heel duidelijk een lijn getrokken -> géén relaties meer totdat ik aan 7 uur slaap genoeg heb :+

Nee, totdat ik m'n leven weer op de rit heb. Ik een goede moeder kan zijn voor Billy, en dat ik weer aan het werk kan. Tot die tijd past er geen energieslurper bij. Punt. Duidelijk.
pi_143605307
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:58 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Lotgenoot O+

Herkenbare situatie dus.. Ik heb nu heel duidelijk een lijn getrokken -> géén relaties meer totdat ik aan 7 uur slaap genoeg heb :+

Nee, totdat ik m'n leven weer op de rit heb. Ik een goede moeder kan zijn voor Billy, en dat ik weer aan het werk kan. Tot die tijd past er geen energieslurper bij. Punt. Duidelijk.
Oke deal, ik ook
pi_143605420
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:59 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Oke deal, ik ook
Gaan we dan met elkaar daten, deal? :+
pi_143605467
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:01 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Gaan we dan met elkaar daten, deal? :+
dat zal in 2039 zijn denk ik ;)
pi_143605557
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:01 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

dat zal in 2039 zijn denk ik ;)
Ik ga ook geen doelen stellen :P

Eerst m'n zaakjes op orde, daarna zien we wel verder.
Ik heb aan m'n eigen ventje genoeg qua liefde O+

(En seks is toch overrated, vooral met medicatie en geen libido :') )
pi_143605853
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:03 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ga ook geen doelen stellen :P

Eerst m'n zaakjes op orde, daarna zien we wel verder.
Ik heb aan m'n eigen ventje genoeg qua liefde O+

(En seks is toch overrated, vooral met medicatie en geen libido :') )
Wanneer je alles op een rijtje hebt dan komt het vanzelf wel, althans zo denk ik er over.
pi_143606309
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:03 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ga ook geen doelen stellen :P

Eerst m'n zaakjes op orde, daarna zien we wel verder.

Ik heb aan m'n eigen ventje genoeg qua liefde O+

(En seks is toch overrated, vooral met medicatie en geen libido :') )
das een heel goed doel...de beste
pi_143606984
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:17 schreef kvd het volgende:

[..]

das een heel goed doel...de beste
^O^
Twee keer gefaald nu, gebeurd me geen derde keer ;)
pi_143607136
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:29 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

^O^
Twee keer gefaald nu, gebeurd me geen derde keer ;)
Dan ga ik je streng toespreken...tenminste, als het met deze gast is ;)
pi_143607185
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:32 schreef kvd het volgende:

[..]

Dan ga ik je streng toespreken...tenminste, als het met deze gast is ;)
Ik snap je niet?

Gebeurd me geen derde keer = ik ga geen relatie meer aan.
pi_143607337
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:32 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik snap je niet?

Gebeurd me geen derde keer = ik ga geen relatie meer aan.
Dat snap ik. Maar je weet maar nooit (zo heb ik 5 jaar lopen rotzooien met een ex van me, het rotzooien duurde langer dan de relatie zelf. Dus ik weet hel goed dat het, ondanks alle voornemens, alsnog kan gebeuren.)
pi_143607761
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:35 schreef kvd het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar je weet maar nooit (zo heb ik 5 jaar lopen rotzooien met een ex van me, het rotzooien duurde langer dan de relatie zelf. Dus ik weet hel goed dat het, ondanks alle voornemens, alsnog kan gebeuren.)
Had je moeite met het loslaten?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:44:13 #188
74056 crew  ToT
pi_143607777
Ja relaties zijn voor mij ook echt energieslurpend.
Toch wil ik er wel weer eentje; alleen is ook maar zo alleen he.
Maar samenwonen zou niks voor mij zijn; is een paar keer bijna gebeurd en ik heb de relatie steeds afgekapt toen het echt niet meer tegen te houden was. :') Soms stoorde ik me aan de inhoudsloosheid van mijn vriendin, en 1x begonnen de ouders van een vriendin mijn huis al op te knappen naar de smaak van hun dochter, en met diegene had ik gewoon echt elke keer ruzie als we bij elkaar waren. Ze kon ook echt wel heel lief zijn, maar zij was behoorlijk autistisch en kon zich totaal niet in een ander inleven en kon vreselijk lomp reageren op emoties enzo. Daarbij was ze ook altijd echt vreselijk dwars! :')
pi_143607822
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:35 schreef kvd het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar je weet maar nooit (zo heb ik 5 jaar lopen rotzooien met een ex van me, het rotzooien duurde langer dan de relatie zelf. Dus ik weet hel goed dat het, ondanks alle voornemens, alsnog kan gebeuren.)
Oh nee hoor.
Ik had bij vent 2 mijn gevoelens al uitgeschakeld en het op ''friend with benefits'' gehouden, ook al is het een match made in heaven. Zelfs de FwB vergde teveel van me.

Dus dat gaat niet gebeuren. :)
pi_143607862
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:43 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Had je moeite met het loslaten?
Meer moeite met 'nee' zeggen. Gevalletje we kunnen niet met maar ook niet zonder elkaar. Met de rest van de exen geen probleem gehad wat dat betreft.
pi_143607882
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:44 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Oh nee hoor.
Ik had bij vent 2 mijn gevoelens al uitgeschakeld en het op ''friend with benefits'' gehouden, ook al is het een match made in heaven. Zelfs de FwB vergde teveel van me.

Dus dat gaat niet gebeuren. :)
Mooi zo
pi_143607995
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:46 schreef kvd het volgende:

[..]

Mooi zo
Het is verder ook heel simpel; alles moet volgens mijn schema. Dat werkt niet in een relatie :') En ik ben nog niet zo ver om dat los te laten.
Billy schikt zich wel, en die heeft door z'n ASS ook behoefte aan ritme en regelmaat. Een vriend zou alleen maar een stoorzender zijn die voor extra onnodige prikkels zorgt.
Dat kunnen we beide niet gebruiken op dit moment.

Ik ga nu eerst genieten van m'n ventje en werken aan onze toekomst O+
pi_143608214
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:47 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Het is verder ook heel simpel; alles moet volgens mijn schema. Dat werkt niet in een relatie :') En ik ben nog niet zo ver om dat los te laten.
Billy schikt zich wel, en die heeft door z'n ASS ook behoefte aan ritme en regelmaat. Een vriend zou alleen maar een stoorzender zijn die voor extra onnodige prikkels zorgt.
Dat kunnen we beide niet gebruiken op dit moment.

Ik ga nu eerst genieten van m'n ventje en werken aan onze toekomst O+
Herkenbaar ook, mijn zoontje heeft PDD-NOS en schikt zich ook makkelijk in mijn strakke regime :). Ik ben overigens helemaal geen fan van plannen en strakke regeltjes, maar doe ik het niet dan gaat het flink mis bij ons. Mijn ex was een borderliner, je snapt wel wat voor situaties dat opleverde, choas in het kwadraat, gelukkig ben ik de hoofdopvoeder geworden en is alles nu redelijk rustig hier.
pi_143608279
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:51 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Herkenbaar ook, mijn zoontje heeft PDD-NOS en schikt zich ook makkelijk in mijn strakke regime :). Ik ben overigens helemaal geen fan van plannen en strakke regeltjes, maar doe ik het niet dan gaat het flink mis bij ons. Mijn ex was een borderliner, je snapt wel wat voor situaties dat opleverde, choas in het kwadraat, gelukkig ben ik de hoofdopvoeder geworden en is alles nu redelijk rustig hier.
Borderline en autisme gaan niet samen :X
Sneu voor je zoontje ook.. Gelukkig pak jij het nu goed aan en hopelijk vindt hij z'n draai nu ook weer!
Hoe oud is hij?
pi_143609214
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:52 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Borderline en autisme gaan niet samen :X
Sneu voor je zoontje ook.. Gelukkig pak jij het nu goed aan en hopelijk vindt hij z'n draai nu ook weer!
Hoe oud is hij?
Hij is 4 jaar. Hoe oud is jouw zoontje?
pi_143609336
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:08 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Hij is 4 jaar. Hoe oud is jouw zoontje?
Bijna 21 maand, eind november wordt hij 2.
pi_143609504
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:10 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Bijna 21 maand, eind november wordt hij 2.
Heeft hij zo snel al een diagnose ASS gekregen?
pi_143609549
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:14 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Heeft hij zo snel al een diagnose ASS gekregen?
Met 14 maand een uitgestelde diagnose. Was met een half jaar al ''duidelijk'' dat er iets niet klopte.
ASS zit enorm in de familie en ik herkende het meteen bij hem.
pi_143609826
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:15 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Met 14 maand een uitgestelde diagnose. Was met een half jaar al ''duidelijk'' dat er iets niet klopte.
ASS zit enorm in de familie en ik herkende het meteen bij hem.
Op zich wel fijn dat je het gelijk wist. Voedt je hem alleen op of in co-ouderschap?
pi_143610053
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:20 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Op zich wel fijn dat je het gelijk wist. Voedt je hem alleen op of in co-ouderschap?
Alleen. Vader ziet hem om het weekend.
Ik ben wel bezig om hulp te krijgen van buitenaf.
We zijn ook al in ''therapie'' geweest, speciaal voor hele jonge autisten. Dat heeft goed geholpen :)
Met 2 jaar wordt hij weer onderzocht wbt zijn ontwikkeling en achterstand en dan wordt er weer bekeken of we een nieuwe therapievorm krijgen aangeboden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')