abonnement Unibet Coolblue
pi_143415286


Nieuws over de regelgeving voor multicopters
• Mogelijk komen er verplichte vergunningen voor multicopters incl. typegoedkeuring en dure opleidingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Fokker YokiKater geeft zijn visie over eventueel aangescherpte regels.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dit moment valt het niet-commercieel vliegen met multicopters onder de regeling modelvliegen.

The toy drone that will change the world (privacy surgeon)
Vliegen met modelvliegtuig is bij wet geregeld (hoogtezicht)
The right of the people to keep flying drones (venturebeat)
Verbod ministerie van Defensie op maken van foto's en video's vanuit de lucht per 1 juni ingetrokken (nu.nl)
D66 wil snel wetgeving waarin gebruik van drones door politie en particulieren wordt geregeld (nu.nl)
Overheid moet duidelijkheid geven over drones (nu.nl)

Algemeen nieuws
Dronestagr.am lanceert een website om 's werelds beste luchtfoto's te delen (venturebeat)
Prachtig luchtvideos van surfers gemaakt per een DJI Phantom (laughingsquid)
Qaudcopter maakt schitterende beelden van New York City (gothamist)

Multicopter nieuws op Gizmag
Multicopter nieuws op Geekosystem
Multicopter nieuws op Gizmodo

Mede door verwerping van het wetsvoorstel om de reeds door de politie gebruikte multicopters alleen met een vergunning toe te staan hebben deze multicopters laatste tijd meer bekendheid gekregen. Hobbyisten en professionals ontdekken hoe je er spectaculaire FPV videos, en luchtfoto's mee kunt maken.


Filmpjes
DJI Phantom - Niagara Falls
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mad Decent Block Party - Ft. Lauderdale
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quadcopter beginners tips
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DJI Phantom Video Contest - A Boys Dream
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dji Phantom + GoPro Hero 3 first test flights
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Provincie uit de lucht: Haarlemse Waarderpolder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt drones kant en klaar kopen, ze zijn of voorbereid om een videocamera aan te hangen of deze is ingebouwd of beide. Richtprijzen zijn momenteel: ¤279 voor de Parrot AR.Drone 2.0, ¤419 voor de DJI Phantom en ¤350-375 voor een GoPro Hero HD3 Black edition (het topmodel van GoPro, er zijn ook eenvoudigere voor minder).

Voor 400 heb je een Parrot met extra propellors, extra connectorset (tandwieltjes tussen de motoren en de props), gereedschapsetje, 2 extra accu's EN een extra acculader.

Voor de besturing kun je kiezen uit smartphone of tablet app of speciale zender. De ingebouwde of externe camera kun je volgen op de app of via een videobril.

Lijstje met al dan niet nuttige wetenswaardigheidjes voor starters.


Fokkers in dit topic die inmiddels een multicopter hebben aangeschaft en hier hun ervaringen en filmpjes delen zijn:
muchacho92
lexvandoef
Dr_Flash
ChungLingSoo
YokiKater
nietzman
egelhond
DemonRage
Kajji
Binkster
Julius123
kloink
UtopiaVolger
MarkyB
l0lownkill


Link overzicht

Populaire Merken
Parrot AR Drone 2.0
DJI Phantom
Blade mQX

Webwinkels
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overige
Professionele Luchtfotografie

[ Bericht 0% gewijzigd door JTT op 16-08-2014 10:56:48 ]
pi_143415673
De dagelijkse updates:
• Mogelijk komen er verplichte vergunningen voor drones incl. typegoedkeuring en dure opleidingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Fokker YokiKater geeft zijn visie over eventueel aangescherpte regels.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet ik dit in de op laten staan of zal ik het verwijderen?
pi_143415735
Sorry, heb de andere ge TR'd, deze stond niet in mijn AT.
pi_143415817
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:56 schreef MarkyB het volgende:
Sorry, heb de andere ge TR'd, deze stond niet in mijn AT.
:?

Waar heb je het in vredesnaam over?

EDIT: Hij stond niet in je MyAt omdat hij om een of andere reden niet is gereekst
pi_143415850
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:58 schreef JTT het volgende:

[..]

:?

Waar heb je het in vredesnaam over?
DIG / [Drones] Het boeiende quadcoptertopic #2
pi_143415889
reeksing is inmiddels aangevraagd:

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:47 schreef JTT het volgende:
Kan een mod het dit en dit topic aan elkaar reeksen?

Om een of andere reden is dat bij het maken van een nieuw deel niet helemaal goed gegaan...
pi_143415902
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:54 schreef JTT het volgende:
De dagelijkse updates:
• Mogelijk komen er verplichte vergunningen voor drones incl. typegoedkeuring en dure opleidingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Fokker YokiKater geeft zijn visie over eventueel aangescherpte regels.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Moet ik dit in de op laten staan of zal ik het verwijderen?

EDIT: Ik heb t al opgelost
pi_143416478
De foto is trouwens genomen op 31 juli toen ik een goedgekeurde vlucht op de Bossche markt heb gevlogen. De video uit deze vlucht mag nog niet openbaar, maar komt binnenkort online. Het was in opdracht van een kunstenares wie haar kuntwerk vanuit de lucht gefotograveerd wilde hebben. Zij heeft via de gemeente toestemming geregeld waardoor er dus ('smorgens om 6 uur) legaal gevlogen mocht worden op onze markt!
pi_143416576
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:18 schreef MarkyB het volgende:
De foto is trouwens genomen op 31 juli toen ik een goedgekeurde vlucht op de Bossche markt heb gevlogen. De video uit deze vlucht mag nog niet openbaar, maar komt binnenkort online. Het was in opdracht van een kunstenares wie haar kuntwerk vanuit de lucht gefotograveerd wilde hebben. Zij heeft via de gemeente toestemming geregeld waardoor er dus ('smorgens om 6 uur) legaal gevlogen mocht worden op onze markt!
Gaaf!
Net als je drone, welk merk/type?

Ik ben even bezig om de OP een beetje op orde te brengen, zoals je ziet.
Mocht je suggesties hebben, meld het :P
pi_143416658


[ Bericht 100% gewijzigd door JTT op 14-08-2014 16:24:29 ]
pi_143416689
Het is een TBS Discovery Pro:

pi_143416716
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:25 schreef MarkyB het volgende:
Het is een TBS Discovery Pro:

[ afbeelding ]
Had ik dus toch goed gegokt :P
Gaaf ding, schijnt een superbereik te hebben!
pi_143416879
Ik vlieg nu met een Futaba T14SG + 7008SB ontvanger, hiermee heb ik +/- 1600 meter bereik. Mijn doel is om komend jaar uit te breiden naar UHF (zoals op de foto) zodat ik over het bereik niet meer in hoef te zitten. Met de juiste antennes heb je dan tot 40 kilometer bereik (zware overkill dus).

Heeft temaken met het FPV vliegen wat ik hiermee doe. Deze frequentie is nu 5.8 Ghz, hiermee heb je ongeveer 1200 meter bereik mits er geen objecten in de weg staan. De video wil ik naar 1.3 Ghz brengen waardoor ik ook achter bomen bijvoorbeeld kan vliegen.

Eerst maar eens mijn zendamateur diploma halen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2014 16:30:58 ]
pi_143417436
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:30 schreef MarkyB het volgende:
Ik vlieg nu met een Futaba T14SG + 7008SB ontvanger, hiermee heb ik +/- 1600 meter bereik. Mijn doel is om komend jaar uit te breiden naar UHF (zoals op de foto) zodat ik over het bereik niet meer in hoef te zitten. Met de juiste antennes heb je dan tot 40 kilometer bereik (zware overkill dus).

Heeft temaken met het FPV vliegen wat ik hiermee doe. Deze frequentie is nu 5.8 Ghz, hiermee heb je ongeveer 1200 meter bereik mits er geen objecten in de weg staan. De video wil ik naar 1.3 Ghz brengen waardoor ik ook achter bomen bijvoorbeeld kan vliegen.

Eerst maar eens mijn zendamateur diploma halen
_O-

Maar verder gaaf, t is dat ik er niet meteen zoveel geld aan uit wil geven :P

[ Bericht 0% gewijzigd door JTT op 14-08-2014 16:54:24 ]
pi_143417759
Zijn er nog mensen die ook in de lijst met dronebezitters horen?
pi_143419589
Misschien is het leuk om in de foto in de OP een tekst te maken, FOK Multicoptertopic oid.
Laten we het woord Drone gaan weren, ik krijg altijd bultjes van dat woord.
pi_143419821
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:58 schreef MarkyB het volgende:
Misschien is het leuk om in de foto in de OP een tekst te maken, FOK Multicoptertopic oid.
Laten we het woord Drone gaan weren, ik krijg altijd bultjes van dat woord.
Dat was ook al mijn idee, en wat dat laatste betreft, gelijk heb je.

Als jij de letters in de foto zet zal ik hem bovenaan de OP zetten :P

[ Bericht 11% gewijzigd door JTT op 14-08-2014 18:18:49 ]
pi_143437585
OP is leuk aan het worden zo.

Ik ben bij mij in de buurt nog steeds echt op zoek naar leuke veldjes.
pi_143438363
quote:
Heb deze link uit de OP gehaald, in dat topic wordt het woord quadcopter volgensmij niet eens genoemd :')
pi_143438412
Mocht iemand nog opmerkingen/suggesties hebben over/voor de OP, ik kan 'm nog tot morgen 15:42 aanpassen...
pi_143438647
Ik ben nu bezig met de afbeelding bovenaan van tekst te voorzien, maar ik kom er maar niet uit welk lettertype ik zal nemen...

Heeft iemand een idee?
pi_143438780
Iets wat lijkt op Urban Jungle:
http://sylviabroeks.wordp(...)ts-met-beschrijving/

Een idee?
pi_143438849
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:31 schreef MarkyB het volgende:
Iets wat lijkt op Urban Jungle:
http://sylviabroeks.wordp(...)ts-met-beschrijving/

Een idee?
:o Die is leuk!
Waar zit de downloadknop :P
pi_143438937
quote:
Thx
Ik ga denk ik deze gebruiken.
pi_143438962
Ziet er ook leuk uit :)
pi_143439836
Dit is hem geworden:



En nu ga ik dat filmpje bekijken :P
pi_143440814
Ik zou ook willen adviseren om de regelgeving omtrend het modelvliegen in de OP op te nemen.

Dit is de complete regelgeving. Daarnaast komt natuurlijk nog een dosis Common Sense kijken.

http://www.modelvliegspor(...)egeling-modelvliegen
pi_143452125
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:21 schreef MarkyB het volgende:
Ik zou ook willen adviseren om de regelgeving omtrend het modelvliegen in de OP op te nemen.

Dit is de complete regelgeving. Daarnaast komt natuurlijk nog een dosis Common Sense kijken.

http://www.modelvliegspor(...)egeling-modelvliegen
Toegevoegd :P
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:39:42 #33
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143452296
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143459077
Ik stel voor de naam "[Drones] Het boeiende quadcoptertopic #2" te veranderen in "Het Fok! multicoptertopic #2"

Als jullie het hiermee eens zijn ga ik dit aan de modjes vragen.
pi_143472055
Uiteraard mee eens!
pi_143472288
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 08:58 schreef MarkyB het volgende:
Uiteraard mee eens!
Dan ga ik het aan een mod vragen.
pi_143472295
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 09:21 schreef JTT het volgende:
Kan een mod dan ook de naam "[Drones] Het boeiende quadcopter topic #2" veranderen naar "Het Fok! multicoptertopic #2"

Dit is om duidelijk te maken dat ook mensen met bijvoorbeeld een tricopter of een hexacopter in dit topic welkom zijn.
pi_143474750
Leuk en alles die SC over de OP. :P Maar weet je al wat je gaat halen?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143475887
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:57 schreef shiznuts het volgende:
Leuk en alles die SC over de OP. :P Maar weet je al wat je gaat halen?
Waarschijnlijk toch de parrot ar 2, ik heb iemand gevonden die die antenne voor me wil modden :P
pi_143477098
Misschien heeft iemand er iets aan. Mijn Cheerson CX-10 steeg stabiel op maar als ik begon met sturen was ie oncontroleerbaar. Ook trilde de quadcopter in de lucht. Alle propellors vervangen maar nog steeds niet mee te vliegen.

Nu bleek het pinnetje van een van de motors verbogen te zijn, zie video:

Na wat buigwerk met een tangetje vliegt ie weer stabiel *)
pi_143505309
Lekker veel gevlogen tijdens MN vakantie in Tsjechië.
Alleen maar mooie open velden om te vliegen daar,
Toestemming gevraagd aan de plaatselijke jachtopziener.
pi_143507055
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:29 schreef julius123 het volgende:
Lekker veel gevlogen tijdens MN vakantie in Tsjechië.
Alleen maar mooie open velden om te vliegen daar,
Toestemming gevraagd aan de plaatselijke jachtopziener.
[ afbeelding ]
mooi plaatje! Wat voor camera heb je er onder hangen?
pi_143513772
Standaard camera van de phantom 2 vision plus
pi_143871531
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:29 schreef julius123 het volgende:
Standaard camera van de phantom 2 vision plus
Ziet er verdomd goed uit.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:42:07 #46
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_143997415
Had al een tijdje een AR drone, waar ik opzich maar weinig mee deed, vooral omdat ik de bediening met de telefoon kut vond en vond hem niet echt stabiel bij een beetje wind (geen gps).

Gisteren mijn DJI Phantom 2 vision plus binnengekregen, ben benieuwd hoe deze bevalt. Alvast een hoop filmpjes gekeken, maar helaas vandaag geen weer om echt buiten te gaan proberen. Morgen hopelijk wel.

quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:29 schreef julius123 het volgende:
Standaard camera van de phantom 2 vision plus
Mooi beeld, ik twijfelde om een phantom met gopro gimbal te bestellen of deze. Deze gekozen voor het gemak van de vaste camera (kan ik weer andere dingen filmen met mijn gopro ondertussen ook).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:04:18 #47
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_144032148
Mijn eerste vlucht (nou ja een van de eerste) heb ik boven het bloemenveld van mijn corsobuurtschap gedaan. hier te zien.

Tevens 2 foto's,




Ding vliegt wel echt super, had niet gedacht dat het zo soepel zo gaan (gezien de ardrone die ik gewend was).

Vliegt soepel, besturing is goed en is erg stabiel.

Vandaag 1 accu leeggevlogen, had nog wel meer willen vliegen (heb 2 accu's), maar ik stond net onder de kofferbakklep om de accu te verwisselen en toen begon het keihard te regenen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_144363914
quote:
2s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:04 schreef DaMook het volgende:
Mijn eerste vlucht (nou ja een van de eerste) heb ik boven het bloemenveld van mijn corsobuurtschap gedaan. -knip-
Nice :) al een beetje ver weg en hoog gevlogen?

ik heb net een filmpje in elkaar gedraaid van een berg footage uit Tjechie afgelopen augustus.

  dinsdag 9 september 2014 @ 20:56:00 #49
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_144365662
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:28 schreef julius123 het volgende:

[..]

Nice :) al een beetje ver weg en hoog gevlogen?

ik heb net een filmpje in elkaar gedraaid van een berg footage uit Tjechie afgelopen augustus.

Die eerste foto is vanaf 150m hoog. En ver zal zo'n 300m zijn dat ik gedaan heb.

Vandaag weer even bezig geweest, maar 2x op zo'n 130m verbinding verbroken, denk dat de batterijen van de controller op aan het raken zijn. Het return home werkt wel goed trouwens.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_144366080
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:56 schreef DaMook het volgende:

[..]

Die eerste foto is vanaf 150m hoog. En ver zal zo'n 300m zijn dat ik gedaan heb.

Vandaag weer even bezig geweest, maar 2x op zo'n 130m verbinding verbroken, denk dat de batterijen van de controller op aan het raken zijn. Het return home werkt wel goed trouwens.
Heb je de transmitter al in FCC modus gezet?
  dinsdag 9 september 2014 @ 21:30:58 #51
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_144367810
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:03 schreef julius123 het volgende:

[..]

Heb je de transmitter al in FCC modus gezet?
Uhm nee, hoe doe ik dat ? Kan deze dan verder of wat houd dat in?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_144370216
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:30 schreef DaMook het volgende:

[..]

Uhm nee, hoe doe ik dat ? Kan deze dan verder of wat houd dat in?
Kun je inderdaad verder. Ik haal ongeveer 800m.
http://wiki.dji.com/en/in(...)on_Configuration.png

The compliance version can be reconfigured by twisting the potentiometer knob (See the following diagram) on the back of the remote controller using a flathead screwdriver. For CE compliance, set the remote controller to CE compliance by carefullyturning the potentiometer knob to the full counter clock-wise position. For FCC compliance, set the remote controller to FCC compliance by carefully turning the potentiometer knob to the full clock-wise position. Users should follow their local regulations accordingly.
  dinsdag 9 september 2014 @ 22:09:48 #53
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_144370431
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:06 schreef julius123 het volgende:

[..]

Kun je inderdaad verder. Ik haal ongeveer 800m.
http://wiki.dji.com/en/in(...)on_Configuration.png

The compliance version can be reconfigured by twisting the potentiometer knob (See the following diagram) on the back of the remote controller using a flathead screwdriver. For CE compliance, set the remote controller to CE compliance by carefullyturning the potentiometer knob to the full counter clock-wise position. For FCC compliance, set the remote controller to FCC compliance by carefully turning the potentiometer knob to the full clock-wise position. Users should follow their local regulations accordingly.
Ah thx, morgen meteen eens kijken. Denk niet dat ik ooit 800m ga doen, maar als het out of reach op 400m voorkomt dan vind ik het al goed ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_144389418
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:09 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ah thx, morgen meteen eens kijken. Denk niet dat ik ooit 800m ga doen, maar als het out of reach op 400m voorkomt dan vind ik het al goed ;) .
ik heb er zelfs een andere antenne opgezet om meer range te krijgen B-)
ik haal nu 1.4KM
pi_144397710
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:58 schreef julius123 het volgende:

[..]

ik heb er zelfs een andere antenne opgezet om meer range te krijgen B-)
ik haal nu 1.4KM
Nice :)
  woensdag 10 september 2014 @ 22:42:18 #56
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_144406383
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:58 schreef julius123 het volgende:

[..]

ik heb er zelfs een andere antenne opgezet om meer range te krijgen B-)
ik haal nu 1.4KM
Dat is nogal. Haalt die wifi extender voor het beeld die afstand dan ook ?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_144423312
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:42 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dat is nogal. Haalt die wifi extender voor het beeld die afstand dan ook ?
Ja maar wel met behulp van een App voor android.
Vision + Utility
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 11 september 2014 @ 18:59:08 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144429161
Ja hoi, ik ben er ook weer :W

Hele tijd niet gevlogen, en nu wil mijn Parrot AR 2.0 niet meer connecten met mijn Samsung Galaxy. Blijft hangen op "IP-adres ophalen". Iemand een idee?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 september 2014 @ 00:55:11 #59
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_144443625
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:52 schreef julius123 het volgende:

[..]

Ja maar wel met behulp van een App voor android.
Vision + Utility
Ik heb een iPhone, eens kijken of die dat ook heeft. (niet dat ik van plan ben er een andere antenne op te zetten, maar toch.)
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 14 september 2014 @ 15:29:11 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_144515622
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja hoi, ik ben er ook weer :W

Hele tijd niet gevlogen, en nu wil mijn Parrot AR 2.0 niet meer connecten met mijn Samsung Galaxy. Blijft hangen op "IP-adres ophalen". Iemand een idee?
Is al opgelost. Drone onthoudt het MACadres van het gekoppelde Android apparaat, in dit geval mijn oude tablet. Daarom wou hij niet met mijn telefoon praten. Drone gereset en nu werkt alles weer prima :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_145535076
Ik ben druk aan het knutselen met de onderdelen die ik nu binnen heb.


ZMR250 frame (full CF), met 12A Emax ESC's


Naze32 rev. 5


en een Fatshark CMOS camera(lastig te monteren :(

nu alleen nog wachten op de transmitter + receiver en de motors natuurlijk
pi_145544620
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:26 schreef julius123 het volgende:
Ik ben druk aan het knutselen met de onderdelen die ik nu binnen heb.
[ afbeelding ]
ZMR250 frame (full CF), met 12A Emax ESC's
[ afbeelding ]
Naze32 rev. 5
[ afbeelding ]
en een Fatshark CMOS camera(lastig te monteren :(
nu alleen nog wachten op de transmitter + receiver en de motors natuurlijk
^O^ Ziet er goed uit :P
pi_145796776
Wat voor motoren heb je besteld? props? zender?
pi_145835218
Ik hoor hier heel vaak de DJI phantom voorbijkomen. Vervolgens haken veel mensen af omdat deze zo achterlijk duur is. Heel begrijpelijk, dat heb ik ook. maar echt zonde.

Je kunt nml voor minder dan de helft zelf een DJI Quadcopter bouwen. De DJI F450 verkopen ze bij Vnix of dronespecialist voor 229 euro. (met GPS, en dus Return to HOme functie) Als dat ding buiten bereik komt, dan komt ie netjes terug. Het enige wat je nodig hebt is een zender of ontvanger. En een soldeerbout. (dit heb je bij een Phantom met gopro ook nodig). Het voordeel van zelfbouw is ook dat de accus geen 120 euro per stuk kosten, maar 20 euro.


bij www.hobbyking.com koop je voor 60 euro dan de populaire turnigy zender. DJI heeft overigens ook een zender hiervoor. De DT7. Dus voor de prijs van de speelgoed AR Drone bouw je zelf een volwaardige drone waar je een camera onder kan hangen.



En ipv de dure GOpro Hero 3, heb je tegenwoordig voor 100 euro de Gopro Hero. Of als waardig alternatief wordt heel vaak de SJ4000 gekocht voor 60-70 euro. Deze doet niet onder voor de Gopro.

Zie hieronder. Dit is dan een prijsverschil van 300 euro.


De SJ4000 is tevens te gebruiken als FPV camera.

http://www.dx.com/nl/p/sj(...)dRkQALQ#.VEgS1YusUbw

En ow ja. Ook de Zenmuse heeft geen monopolie in ''gimbal land''. De Tarot gimbal of de gimbals bij hobbyking doen niet onder voor de Zenmuse en kostten geen 300 euro, maar tussen de 4 en 9 tientjes.

Ik hoop dat er mensen zijn die graag willen ''vliegen'' , maar zich af laten schrikken door de eerdergenoemde prijzen een beetje geholpen zijn aan deze info. :) .

Zelf begonnen met het bouwen van een F450, hij is nog lang niet af overigens.

En voor de mensen die zon zelfbouw kaal vinden, je hebt er kappen voor die je evt. kan bestickeren:



En het voordeel van dit alles. Je hoeft niet alles in 1 keer aan te schaffen :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Reeleezee op 22-10-2014 22:38:35 ]
pi_145870508
Deze kwam ik ook tegen.

Een Ready to fly oplossing met gimbal uit te breiden.

http://www.hobbyking.com/(...)2_Ready_to_Fly_.html
pi_146308481
Review van de WLtoys V303 Headless Seaker: DIG / WLtoys V303 Headless Seeker Quadrocopter [Review]
pi_146602975
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 14 november 2014 @ 00:28:33 #68
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_146634269
Hmmm, zag hem gisteren en dacht mwah, maar nu ik nog een keer kijk denk ik hmmm, interessant :D . Eens kijken of ik al prijzen kan vinden en eens achter iemand aangaan die misschien mijn phantom 2 vision+ wil kopen :P .

EDIT, beetje te duur voor mij op het moment :X . Wel cool ding, vooral ook die dual control.

[ Bericht 19% gewijzigd door DaMook op 14-11-2014 00:40:07 ]
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 14 november 2014 @ 00:40:36 #69
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_146634627
Nou ja, 't is wel pricey...
quote:
Inspire 1 with Single Remote
USD $2899
quote:
Inspire 1 with Dual Remotes
USD $3399
- lol, Ninja-editter. :P Dat bedoel ik.

Was trouwens ook nog een soort keynote-presentatie toestand met de guys van Mythbusters (14:45+):
Was trouwens nog niet bijzonder onder de indruk van die livedemo daar. :X
Denk dat een Hero4 met een DJI Phantom en H3-3D goed genoeg is... :Y


[ Bericht 30% gewijzigd door shiz op 14-11-2014 00:47:53 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 14 november 2014 @ 00:51:45 #70
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_146634898
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 00:40 schreef shiznuts het volgende:
Nou ja, 't is wel pricey...

[..]

[..]

- lol, Ninja-editter. :P Dat bedoel ik.

Was trouwens ook nog een soort keynote-presentatie toestand met de guys van Mythbusters (14:45+):
Was trouwens nog niet bijzonder onder de indruk van die livedemo daar. :X
Denk dat een Hero4 met een DJI Phantom en H3-3D goed genoeg is... :Y
Haha zo snel was ik niet hoor ;) .

Die live keynote ding met adam en jamy heb ik gisteren dus zitten kijken, toen viel ie me beetje tegen. Moet nu zeggen dat ie toch wel cool is, maar helaas te duur voor wat ik ermee doe (doe amper iets met mijn phantom 2 :') ) , ben altijd te bang dat er iets mis gaat :X .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 14 november 2014 @ 00:54:11 #71
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_146634950
Ja en dat de camera dan meteen het eerste is wat inslaat. :') _O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 20 november 2014 @ 15:54:32 #72
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_146843714
De Phantom 2 vision + is van de week verkocht en de Inspire 1 komt ergens in december binnen. :@
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  donderdag 20 november 2014 @ 19:15:41 #73
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_146849186
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:54 schreef UtopiaVolger het volgende:
De Phantom 2 vision + is van de week verkocht en de Inspire 1 komt ergens in december binnen. :@
Nice :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 20 november 2014 @ 20:20:30 #74
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_146851294
quote:
2s.gif Op donderdag 20 november 2014 19:15 schreef DaMook het volgende:

[..]

Nice :D .
Thanks, nu maar hopen dat het geen ernstige kinderziektes heeft en dat ik het over mijn hart krijg om hem de lucht in te laten gaan. _O-
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  donderdag 20 november 2014 @ 20:26:35 #75
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_146851476
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:20 schreef UtopiaVolger het volgende:

[..]

Thanks, nu maar hopen dat het geen ernstige kinderziektes heeft en dat ik het over mijn hart krijg om hem de lucht in te laten gaan. _O-
Ja het is veel geld wat je op laat stijgen :D . Ik heb dat probleem al regelmatig met mijn phantom 2 vision+ :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 20 november 2014 @ 20:29:10 #76
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_146851530
quote:
2s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:26 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ja het is veel geld wat je op laat stijgen :D . Ik heb dat probleem al regelmatig met mijn phantom 2 vision+ :P .
Ja precies haha, die durfde ik ook al niet erg makkelijk los te laten. :o
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  donderdag 20 november 2014 @ 21:23:11 #77
305897 remi1986
This MF is infected by madness
pi_146853293
zag dit topic en had toevallig dit filmpje vanmiddag gezien van iemand die de Dom toren heeft gefilmd met een Phantom 2


kwam uit dit nieuwsartikel
  vrijdag 21 november 2014 @ 10:55:03 #78
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_146864259
Dear [name],

Apologize for any inconvenience caused. Because the Inspire 1 TB48 Battery has a high maximum energy of 129.96Wh, some carriers outside of the United States have decided not to ship this item. As we notice your order includes the TB48 Battery, so your order will be cancelled.
Thank you for your understanding.

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:02:53 #79
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_146864452
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 21:23 schreef remi1986 het volgende:
zag dit topic en had toevallig dit filmpje vanmiddag gezien van iemand die de Dom toren heeft gefilmd met een Phantom 2


kwam uit dit nieuwsartikel
Had hem ook gezien, erg mooi! Ben alleen nóg nieuwsgieriger naar iets anders.. Of ie inmiddels een boete van ommenabij de 7K gekregen heeft. 8-)


Edit: Een vrijbrief voor mij om ook dit soort video's te maken als ze maar mooi zijn? *O*

Gemeente Utrecht: Dag Rajiv Krijnen, de handhaving op wet- en regelgeving voor vliegbewegingen in het luchtruim ligt bij de Provincie. Tegelijkertijd is de wetgeving voor het gebruik van drones landelijk nog altijd onderwerp van discussie. In dit specifieke geval is in de film ook geen sprake van de schending van privacy van inwoners van de stad. En levert het inderdaad juist prachtige filmpjes op. Wij zijn erg onder de indruk van het resultaat, vandaar dat we het filmpje deelden via onze Facebook-pagina. ^PP
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:10:11 #80
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_146864663
Ik dacht dat er alleen opnames boven personen en dichte bebouwing mocht plaatsvinden als het geschoten was door een gecertificeerd bedrijf dat aangekondigd filmt en dat alles alleen als er sprake is van groot nationaal belang.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:12:47 #81
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_146864733
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:10 schreef shiznuts het volgende:
Ik dacht dat er alleen opnames boven personen en dichte bebouwing mocht plaatsvinden als het geschoten was door een gecertificeerd bedrijf dat aangekondigd filmt en dat alles alleen als er sprake is van groot nationaal belang.
Voordat je commercieel mag vliegen boven bebouwing e.d. moet je certificaten halen en vergunningen aanvragen etc etc etc, kost je minimaal ¤7000,- om dat netjes en legaal te doen. Als hobbyist mag dit sowieso al nooit.
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_146865093
Iemand ervaring met autonomous of air-follow drones? Als tech en sport liefhebber vind ik dit een geniale ontwikkeling. Maar voor mijn gevoel is de ontwikkeling nog in de kinderschoenen ondanks dat de HEXO+ en AirDog begin volgend jaar al beschikbaar komen.

https://www.kickstarter.c(...)w-action-sports-dron

https://www.kickstarter.c(...)nomous-aerial-camera
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:01:25 #83
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_146871496
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_146947515
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:12 schreef UtopiaVolger het volgende:

[..]

Voordat je commercieel mag vliegen boven bebouwing e.d. moet je certificaten halen en vergunningen aanvragen etc etc etc, kost je minimaal ¤7000,- om dat netjes en legaal te doen. Als hobbyist mag dit sowieso al nooit.
Zulke torenhoge boetes zijn alleen voor bedrijven die er misbruik van maken.

De laatste boetes die zijn gegeven aan dronebezitters (boven de efteling, en een brandje) waren ¤ 300 euro.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-al-flink-beu.dhtml

quote:
Woordvoerder Ed Kraszewski van de luchtvaartpolitie bevestigt dat het niet zo'n vaart zal lopen met een torenhoge boete. ,,8.000 euro is het maximum, maar dat bedrag is nog nooit opgelegd.'' Volgens Kraszewski wordt de zaak wel onderzocht. ,,Er vindt echt geen heksenjacht plaats op mensen die dit soort overtredeingen begaan, maar door de publiciteit komen we er niet onderuit actie te ondernemen. We kunnen niet het signaal afgeven dat dit zomaar kan.''
pi_147225901
maar weer eens een update :)



al een tijdje af, ook al veel gevlogen. nog niet veel FPV want dat is ffing moeilijk :@
ook al heel wat propellors kapot gemaakt.

vandaag kwamen de ledstrips en het nieuwe voltage alarm binnen uit china:



nu zit ik alleen nog te wachten op de frsky D4R cppm receiver, en dan is ie echt af!
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 23 december 2014 @ 19:58:09 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_147890813
Guess what ik voor kerstmis van de baas gekregen heb, net als zo'n 1000 collega's :') Een Hubsan X4 :D Binnenkort DroneWars @Office. Dat wordt lachen _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_147948548
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Guess what ik voor kerstmis van de baas gekregen heb, net als zo'n 1000 collega's :') Een Hubsan X4 :D Binnenkort DroneWars @Office. Dat wordt lachen _O-
_O-
pi_149392143
*schop

Foto's maken vanuit een drone lijkt me ook wel tof, maar ik kan nog niet vliegen. Vandaag dus maar een Hubsan X4 besteld bij Banggood plus extra propellers :') , eerst daar maar even mee spelen *O*
pi_149395267
Hubsan, WLToys of Cheerson spul, wel goedkoop en tof spul om eens mee te trainen inderdaad. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 5 februari 2015 @ 19:34:23 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149397659
Kut. Ik had beter dit topic uit mijn active topics lijst moeten halen :').

Nu wil ik deze hebben ;(.
http://www.toprc.nl/hubsan-x4-fpv-mini-electro-quadcopter.html
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_149403573
http://www.banggood.com/W(...)-1-2-45-0_page1.html

Let wel dat die kleine FPV dinkies een flutrange hebben waar je niks aan hebt. :{
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 6 februari 2015 @ 09:47:18 #92
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149412424
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:54 schreef shiznuts het volgende:
http://www.banggood.com/W(...)-1-2-45-0_page1.html

Let wel dat die kleine FPV dinkies een flutrange hebben waar je niks aan hebt. :{
Hij is getest op honderd meter, genoeg voor mij hoor :P. En om er nou meteen duizend euro in te proppen voor iets wat ik misschien maar eventjes gebruik en verder in een hoek gooi omdat het teveel moeite is (ofzo) is ook weer zo iets.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_149771394
Ik heb niet alles gelezen maar is het nou verboden om hiermee buitenhuis mee de lucht in te gaan en te filmen? Want ik overweeg om eentje te kopen maar als dat niet mag... :P
There is a time of cumming and going.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 21:06:02 #94
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149774090
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:05 schreef Oceanview het volgende:
Ik heb niet alles gelezen maar is het nou verboden om hiermee buitenhuis mee de lucht in te gaan en te filmen? Want ik overweeg om eentje te kopen maar als dat niet mag... :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 11:20 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Mmm. Dacht dat het misschien EU-conform was omdat iedereen een nieuwe regelgeving kent, maar...

[..]

Als je aerials opneemt zal er altijd een baat en voor opdrachten dus ook een vergoeding tegenover staan.

[..]

Dus dat zal zo goed als nooit zijn. :N En klasse 1-ontheffing krijgen is al een bitch. :P

Weleens aardig om je in te lezen:
~ http://www.ilent.nl/Image(...)en_tcm334-342963.pdf
~ http://www.ilent.nl/onder(...)evliegers/index.aspx
En voor de liefhebbers van vids. Luke heeft toffe videos op http://www.youtube.com/user/Neumannfilms/videos . Nieuwste met de Inspire:


[ Bericht 5% gewijzigd door shiz op 17-02-2015 21:12:01 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_149778919
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:06 schreef shiznuts het volgende:

[..]

[..]

En voor de liefhebbers van vids. Luke heeft toffe videos op http://www.youtube.com/user/Neumannfilms/videos . Nieuwste met de Inspire:
Dus als ik het goed begrijp mag je niet hoger dan 120m en mag je de camera niet gebruiken om daarmee de besturing te doen, de copter moet dus altijd in het zicht zijn.
There is a time of cumming and going.
pi_149781621
Hoewel, dat baat dat ik destijds zo interpreteerde... blijkbaar mogen camera's toch (nog) wel... zolang je je footage maar niet verkoopt of iets en puur recreatief gebruikt... inderdaad met zicht op het toestel (dus geen FPV).
quote:
De Regeling modelvliegen bevat reeds regels voor modelluchtvaartuigen waarvan de totale startmassa niet meer dan 25 kg bedraagt. Deze regels beogen het recreatieve gebruik van deze luchtvaartuigen te reguleren. Door de sterke groei in operaties van lichte onbemande luchtvaartuigen en modelluchtvaartuigen die een beroepsmatig karakter hebben, wordt het wenselijk geacht om in de Regeling modelvliegen duidelijker het onderscheid te formuleren tussen laatstgenoemde operaties enerzijds en het gebruik van modelluchtvaartuigen voor recreatieve doeleinden anderzijds.

Met de onderhavige wijziging wordt allereerst verduidelijkt dat de in de Regeling modelvliegen (artikel 2) opgenomen regels gelden voor het recreatief gebruik van modelluchtvaartuigen. Het gebruik van modelluchtvaartuigen uit hoofde van een bedrijf of beroep, tegen vergoeding of met baat wordt immers met de onderhavige regeling expliciet verboden. Tot op heden heeft het recreatieve gebruik van modelluchtvaartuigen een uitstekende staat van dienst op het gebied van veiligheid van de operaties en is dit gebruik om die reden toegestaan onder de in de Regeling modelvliegen opgenomen regels. Naast de individuele besturing van (speelgoed)vliegtuigjes op incidentele basis betreft het de beoefening van de modelvliegsport in verenigingsverband. Deze heeft van oudsher een recreatief, plaatsgebonden karakter en vindt plaats op daartoe bestemde terreinen. Binnen deze tak van sport is sprake van zelfregulering. Vastgesteld kan echter worden dat de afgelopen jaren het karakter van het recreatieve gebruik van modelluchtvaartuigen wijzigt. Naast voornoemd gebruik van modelluchtvaartuigen wordt steeds vaker buiten verenigingsverband om gevlogen met modelluchtvaartuigen, waarbij in veel gevallen gebruik wordt gemaakt van camera’s aan boord. Reeds in de huidige situatie mag (op grond van artikel 2, onderdeel b, van de Regeling modelvliegen) de vlucht slechts worden uitgevoerd onder omstandigheden waarbij er vanaf de grond tijdens de gehele vlucht goed zicht is op het modelluchtvaartuig en het luchtruim daaromheen en moet (op grond van artikel 2, onderdeel c, van de Regeling modelvliegen) de bestuurder tijdens de gehele vlucht goed zicht houden op het modelvliegtuig. Om die reden is besturing op basis van een camera aan boord (first person view) niet mogelijk. Op dit moment wordt nog niet overgegaan tot een algemeen verbod vanuit veiligheidsoverwegingen voor de besturing van een modelluchtvaartuig met een camera aan boord. De algemene regels voor modelluchtvaartuigen worden vooralsnog voldoende geacht, waarbij in het bijzonder wordt gewezen op het met de onderhavige regeling voor alle vormen van recreatief gebruik van modelluchtvaartuigen vastgestelde verbod om te vliegen met modelluchtvaartuigen boven mensenmenigten, bebouwing, openbare wegen (autosnelwegen, autowegen en ontsluitingswegen) en spoorlijnen. Bij de verdere ontwikkeling van regelgeving met betrekking tot lichte onbemande luchtvaartuigen en modelluchtvaartuigen zal worden bezien of het huidige onderscheid tussen beroepsmatig gebruik enerzijds en recreatief gebruik anderzijds volstaat of dat vanuit veiligheidsoverwegingen nadere regelgeving is gewenst met betrekking tot het recreatieve gebruik van modelluchtvaartuigen met een camera aan boord. Overigens zij benadrukt dat te allen tijde de in artikel 5.3 van de Wet luchtvaart neergelegde algemene bepaling ter bescherming van de openbare veiligheid bij het gebruik van het luchtruim moet worden nageleefd. Dit betekent dat, ook bij afwezigheid van een algemeen verbod op het recreatieve gebruik van modelluchtvaartuigen, van het gebruik van een modelluchtvaartuig dan wel van het gebruik van een camera moet worden afgezien, indien daardoor personen of zaken in gevaar kunnen worden gebracht.
Waarbij je dus wel mensen hun privacy moet garanderen. Verder dan voornamelijk:
quote:
gelden voor een vlucht met een modelluchtvaartuig de volgende regels:

a. de vlucht wordt slechts uitgevoerd onder omstandigheden en op locaties waarbij er vanaf de grond tijdens de gehele vlucht goed zicht is op het modelluchtvaartuig en het luchtruim daaromheen;

b. de bestuurder houdt tijdens de gehele vlucht goed zicht op het modelluchtvaartuig;

d. de vlucht wordt niet uitgevoerd buiten de daglichtperiode, zoals gepubliceerd in de luchtvaartgids;

e. de vlucht wordt niet uitgevoerd boven gebieden met aaneengesloten bebouwing of kunstwerken, industrie- en havengebieden daaronder begrepen dan wel boven mensenmenigten of boven spoorlijnen of voor motorrijtuigen toegankelijke verharde openbare wegen, met uitzondering van wegen in 30 km-zones binnen de bebouwde kom en wegen in 60 km-gebieden buiten de bebouwde kom;

h. vluchten zijn toegestaan tot een hoogte van maximaal 300 meter boven de grond of het water in luchtruim met klasse G
Is weer een beetje anders wat DARPA zegt in de leaflet namelijk: http://darpas.nl/wp-conte(...)iegen_met_drones.pdf
'*: Ook oefen-, training- en afstelvluchten en vluchten voor foto of video voor eigen (reclame-) doeleinden worden beschouwd als bedrijfsmatige vluchten!'
Kunnen ook lokale verordeningen gelden... dus 100% waterdicht is het niet...

http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)mpje-met-drone.dhtml

[ Bericht 1% gewijzigd door shiz op 18-02-2015 01:07:29 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 23 februari 2015 @ 15:57:08 #97
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_149957054
Grappig, had dit topic nog niet eerder gespot.

Ik ben zelf in het bezit van 5 multicopters, waarvan 3 quad-x, 1 quad-h en 1 hexa-x
op 2 mini quad-x na voor binnen te oefenen alles zelf gebouwd.

de hexa-x (550) heeft een multiwii-pro controller, met GPS, bluetooth en gecombineerde baro/ultrasound hoogtemeters waarvan de controller software zelf geschreven (op basis van bestaande sketches) hij heeft ook een brushless gimball

de quad-x (450) heeft verschillende controllers, om te testen en leuk te vliegen deze heeft een brushed gimball

dan is er nog de quad-h, die is gebasseerd op het alien platform, en die heeft een omgebouwde naza-m lite naar naza-m V2 controller aan board. hij heeft ook een brushless gimball

Naast het quadcopter vliegen heb ik nog een aantal brushless en nitro vliegtuigen, een aantal heli's en een aantal brushless en nitro 1:8 auto's.

//edit nog vergeten, ik vuur ook regelmatig raketten (jaja volgens de uitzonderingregels) uit
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2015 @ 09:02:14 #98
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_150239993
Ik wil een FPV-quad in elkaar knutselen, maar ben op zoek naar goede shops. Wil goede spullen, maar raak wat verdwaalt in de online shops. Liefst een shop waar ik alles in 1x kan bestellen

Wat is jullie goto-shop? Of is het beter om rond te shoppen en alle onderdelen los te bestellen?
Carpe Libertatem
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:26:13 #99
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_150248611
Je zou eens kunnen kijken bij een • http://www.quartel.nl of • http://www.conrad.nl .

Maar ik haal eigenlijk spul daar weg waar het het goedkoopst is gewoon.
http://www.hobbyking.com
http://www.aliexpress.com
http://www.banggood.com
http://www.chinaprices.us
Heb verder geen ervaring met wat meer legit spul of DIY.

Officieel mag de bestuurder niet aan FPV doen (de camera operator wel). Zie 2 posts hierboven. Just FYI.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:59:32 #100
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150249651
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 09:02 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik wil een FPV-quad in elkaar knutselen, maar ben op zoek naar goede shops. Wil goede spullen, maar raak wat verdwaalt in de online shops. Liefst een shop waar ik alles in 1x kan bestellen

Wat is jullie goto-shop? Of is het beter om rond te shoppen en alle onderdelen los te bestellen?
Ik heb een lijstje om een quadcopter samen te stellen.
Iets meer dan 100 euro (ex zender natuurlijk), wel bestellen bij diverse shops.
Dan heb je gewoon de beste spullen voor de laagste prijs.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 16:07:10 #101
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_150634555
Even cross-posten vanuit het chiense review topic maar net zo relevant hier:
(Lurk al een tijd je mee hier, volgende quad voor mij wordt toch iets van een Kit.. maar dit was weer een stap in de goede richting)



Quadcopters is echt iets van de laatste jaren. Na alle single rotor, double rotor’s kan je nou al een paar jaar quad-rotor helikopters kopen. Maar als je op de prijs lette waren ze eigenlijk altijd onbetaalbaar. Tot de Hubsons en andere mini-quadcopters opkwamen. Daarvan heb ik er dus eentje gehad, ergens is daar ook een review van.. maar deze nieuwe review is natuurlijk veel interessanter. Want de volgende stap wat betreft quadcopters na de kleine Cheersons van 5 a 10 cm is toch wel dit model van Syma. Deze Syma X5C is een stuk groter en volwassener in zowel het vliegen als de hele feel die de quadcopter je geeft als je hem gebruikt.




De Syma X5C is een van de nieuwste helikopters van het speelgoedmerk Syma. Dit merk heeft zich in de afgelopen jaren echt een naam toegeëigend op het gebied van afstand bestuurbare toys. Onder andere met de S107 (een echt leuke beginners dual rotor heli), en met de X5C zetten ze die lijn goed door.



De X5C is een quadcopter, heeft dus vier propellers. De propellers hebben een tip-to-tip lengte van 13,5cm, dat betekend dat ze dus best wel groot zijn en lekker veel lift kunnen creëren. De gehele body is 31 bij 31 centimeter (exclusief de propguards). De verbinding met controller verloopt via de 2,4Ghz band en de camera die onderaan de copter zit is uitgerust met een 2MP sensor en neemt op op een Micro-SD kaartje.

Overige specs:
• Formaat: 31x31x8cm
• Functies: Standaard vliegen, 3D-flips, Camera
• Gyroscoop: 6 assige sensor
• Frequentie: 2.4 Ghz
• Batterij: 3.7V 500mAh (usb re-charable)
• Range: Ongeveer 50m
• Camera: 2.0 megapixel
• Gewicht: 700gram



De X5C wordt geleverd in een redelijk grote doos (50x30x9 cm). Hierin zit de voor-geassembleerde X5C, de controller, de batterij en USB-oplaadkabel, propguards, schroevendraaier (voor de propguards), vier extra rotors en een gebruikshandleiding.
De handleiding is wel een redelijke-must have als je nog niet zo ervaren bent met quadcopters. Hier staat namelijk duidelijk in uitgelegd hoe je hem moet ‘trimmen’ voordat je er goed mee kan vliegen. En ook hoe de extra features, zoals de camera gebruikt kunnen worden. De vier extra rotors heb ik nog niet hoeven gebruiken, maar het is fijn dat ze erbij geleverd worden.



De helikopter zelf bestaat uit een witte body die uit twee kunststof delen bestaan. Aaan de uiteindes zitten de motors die met een overbrenging de propellers aandrijven. Optioneel kan je aan de onderkant een soort van landingsgestel bevestigen en aan de uiteinden de propguards om de rotors te beschermen. Voor mij wel echt een must, dat beschermen aangezien ik indoor veel vlieg en nog niet mega-ervaren ben, hoewel dit wel de vliegervaring licht beïnvloed. Op mijn X5C zit ook een camera (vandaar de “C”), deze zit op het batterijklepje geschroefd aan de onderkant van de quadcopter en zit met een apart kabeltje verbonden met de chip. Deze kan je dus ook loshalen mocht je dit willen.

De controller is een redelijk geavanceerde controller met ingebouwd LCD-scherm. Op het LCD-Scherm kan je aflezen welke modus je zit, hoeveel throttle je geeft, batterij van je quadcopter en het signaal-bereik van je controller. Best een handige tool dus met wat extra informatie om goede controle te houden.
De rest van de controller is redelijk standaard, twee sticks voor control, wat trim knopjes en een mode-switch knop. Ook vind je op de controller een “looping” functie en een knop om een foto te maken of de video stand aan te zetten. De controller werkt met vier (niet bijgeleverde) AA batterijen.





Voordat je gaat vliegen met de X5C moet je eerst de trim bijstellen zodat hij stil in de lucht blijft hangen als je niets doet. Bij mij was dit bijna niet nodig, dus de fabrieks kalibratie was prima gedaan.
Dan kan je echt gaan vliegen, om te beginnen heeft de Syma twee modes “H” en “L”. Een rustige modes en een extremere modus. In de rustige modus zijn alle controlls gewoonweg minder direct, dus best fijn als je een beginner bent!

De vliegervaring met de X5C is echt een heel ander gevoel als met de kleine cheerson/hubsons. En dan bedoel ik in positieve zin, de X5C geeft je een stuk minder nerveus vlieg gevoel. Hij hangt lekker in de lucht en bochten maken is ook een stuk fijner. Alleen het om de as draaien geeft voor mij nog een beetje een nerveus ‘vlieg gevoel’.

Eerst heb ik de X5C voornamelijk binnen gebruikt wat prima kan, alhoewel je een redelijk grote/hoge ruimte voor nodig hebt. En daarna ook buiten wat geprobeerd. En tot mijn verbazing ging het buiten eigenlijk verassend goed. De X5C kan prima tegen wat wind, zelfs met best veel wind is hij nog te controleren. Dus ik zou hem een volwaardige binnen/buiten vlieger willen noemen!

Een gimmick waar je wat meer ruimte voor nodig hebt bij deze X5C is de “flip modus”. Met een combinatie van een knop en een joystick richting maakt hij die kant een ‘looping’ op. Ziet er heel leuk uit, maar het heeft natuurlijk geen functie (dit kan trouwens niet als video aanstaat).

In deze video kan je de X5C in actie zien:


Vliegen in het donker is door de ingebouwde lampen best een interessante ervaring en prima te doen, alhoewel je moet zorgen dat je niet verblind wordt door de ingebouwde leds.
[TIP: Houd de quadcopter stabiel op de grond terwijl je hem synchroniseert. De gyroscopen kalibreren zich dan heel kort even, dus in platte uitgangspositie de controller en quadcopter aanzetten. Dit resulteert in een stabiele (begin van de) vlucht. ]


De X5C heeft een in/aangebouwde camera aan boord die foto’s en video’s kan maken tijdens het vliegen. Hij is op afstand te bedienen met de controller en zou als het goed is 2MP kwaliteit moeten geven.

In de twee onderstaande video’s kan je zien wat voor resultaat dat geeft, binnen en buiten:
(Het zijn raw-footage filmpjes, dus er valt eigenlijk niet heel veel interessants te zien, en let op! Geluid kan hard zijn)

Binnen beelden:


Buiten beelden:


Overall is het niet echt kut maar de beeldkwaliteit is ook niet goed te noemen. Leuk voor wat spelerij maar voor het serieuze werk zal je toch echt weer een slag groter moeten gaan in quadcopter land. De 2MP sensor is niet echt geschikt voor bewegende beelden zoals te zien is in de stukjes waarbij de quad ronddraait. Ook bij weinig licht geeft de camera maar matige kwaliteit beelden af. Alhoewel ik de beelden beter vind dan ik had verwacht, helemaal als hij wat hoger in de lucht hangt en je het detail niet zo mist.



Omdat de camera maar matig is en ik eigenlijk wel wat betere beeldkwaliteit wilde ben ik aan de slag gegaan met een aanpassing. De bijgeleverde camera er af en een gopro er op. In mijn geval een Sj4000. De normale camera kan je redelijk eenvoudig loshalen (1 kabel en 2 schroefjes). De Sj4000 heb ik uitgerust met wat industrieel klittenband en ook op de X5C aan de onderkant een klein stukje klittenband.. voilà.

(kleuren zijn een beetje raar, ik weet niet wat ik aan de instellingen gekloot heb.. maar het gaat om vliegervaring met de Sj4000)

Zoals je kan zien beïnvloed het extra gewicht van de sj4000 de vliegeigenschappen behoorlijk. Eigenlijk is het te zwaar, maar het gaat net. Leuk om geprobeerd te hebben maar niet heel praktisch, ook de vliegtijd gaat naar beneden van 6 minuten naar ongeveer 1,5 minuut.



De Syma X5C gaf me eindelijk echt het gevoel een quadcopter te hebben in vergelijking tot de speeltjes van Hubson/Cheerson. De vliegeigenschappen zijn uitstekend te noemen zowel in beginners als expert modus. De camera had van mij wat beter gemogen of gewoon weggelaten mogen worden. Maar overall gezien is de X5C echt z’n geld wel waard, het heeft mij al menige uurtjes aan speelplezier opgeleverd! En in situaties waar redelijk at licht is kunnen de camera beelden toch ook nog wel leuk zijn.

Wil je de Syma X5C ook kopen?
Bij Lightake heb ik hem vandaan voor ongeveer 52 usd Link.
Of koop de versie zonder camera voor ongeveer 40 dollar, de Syma X5 Link.
Of kijk voor meer informatie op de officiële product pagina van de Syma X5C op de Syma toys website. En de handleiding online linkje.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:45:32 #102
195885 shiz
¯¯¯¯¯
  maandag 4 mei 2015 @ 22:16:40 #103
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_152280218
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 mei 2015 @ 00:45:40 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_152611264
Sinds kort eigenaar van een DJI Phantom FC40, heerlijk ding om mee te vliegen.

Nu is het nog leuk om in de buurt te vliegen, ik vrees dat de hobby uit de hand gaat lopen zodra ik het hier gezien heb. Gaat nog wat worden dus :P

De kwaliteit van de meegeleverde camera is niet perfect, maar toch ruim voldoende om mooie plaatjes te schieten. Had ook niet veel anders verwacht voor zo'n prijs.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:54:46 #105
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_152628912
Ik heb laatst ook weer wat gefilmd met mijn phantom.


Simpel filmpje, ook niet echt hoog of ver weg, geeft wel een goed overzicht van de werkzaamheden.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 27 mei 2015 @ 07:46:22 #106
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_152998445
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een DJI Inspire 1. Vorig jaar had ik de DJI Phantom 2 vision + al en die beviel uitstekend. Daar destijds enkele keren mee gecrasht, maar de DJI Inspire 1 is nog vrij van schrammetjes. *O*

Dat ding is in één woord geweldig. Het is ongelooflijk hoe stil de camera hangt in de lucht, dat was met de vision + wel wat anders. Enfin, paar dagen mee gevlogen nu en wat test foto's en video's gemaakt.

(Helaas geen 4K)
(Wel 4K maar verder niet bijzonder)
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_153160012
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 07:46 schreef UtopiaVolger het volgende:
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een DJI Inspire 1. Vorig jaar had ik de DJI Phantom 2 vision + al en die beviel uitstekend. Daar destijds enkele keren mee gecrasht, maar de DJI Inspire 1 is nog vrij van schrammetjes. *O*

Dat ding is in één woord geweldig. Het is ongelooflijk hoe stil de camera hangt in de lucht, dat was met de vision + wel wat anders. Enfin, paar dagen mee gevlogen nu en wat test foto's en video's gemaakt.

(Helaas geen 4K)
(Wel 4K maar verder niet bijzonder)
Klink goed, een vriend van mij heeft nu de phantom 3 gekocht, schijnt ook een geweldig ding te zijn :)

EDIT: Je filpjes zien er trouwens ook erg goed uit ^O^
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:16:14 #108
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_153178851
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:48 schreef JTT het volgende:

[..]

Klink goed, een vriend van mij heeft nu de phantom 3 gekocht, schijnt ook een geweldig ding te zijn :)

EDIT: Je filpjes zien er trouwens ook erg goed uit ^O^
Bedankt! Maar dan heb je alleen nog geen goede video's gezien hahaha. Hier het betere werk:

:'( :'( :'( :'(
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_153576249
Dan toch maar even een klein stukje (omdat hij nu in de sloot ligt) van de Syma X8W die waar ik een beetje mee heb kunnen spelen. Het is een apparaat dat bij Tmart vandaan komt en beschikt over de volgende specificaties:

• Groot, 49 x 49 x 19 cm (lxbxh)
• Wifi FPV (first person view) ondersteuning
• 2.4GHz remote (exc. 4 AA-batterijen)
• 2MP camera
• 100 meter betereik
• 7.4V 2000mAh accu
• Ongeveer 7 minuten vliegen
• Komt compleet met landingsgestel, en optionele protectors voor de propellers
• Setje extra propellers (met bevestigingsmaterialen)



Ten eerste krijg je een enorme doos thuis gestuurd waar alles in zit. Het is een behoorlijk ding en je moet zelf nog wel het één en ander installeren en vastschroeven voordat je van start kan. Wel is een schroevendraaier en de schroefjes meegeleverd dus op zich is dit niet zo een probleem, de handleiding is duidelijk zat mocht je er niet uitkomen.

Qua opties heb je de mogelijkheid om op je telefoon de Syma app te downloaden om die te verbinden met de X8W zodat je een live-verbinding ziet op je telefoon die je bovenop de controller vast zet. Hier zit wel een vertraging in van een seconde waar je wel rekening mee moet houden. Sowieso is het beeld wat je ziet nogal matig, dus verwacht niet dat je hier mooie filmpjes mee kan gaan opnemen. Dan kan je beter een SJ4000/Yicam eronder hangen met zo'n plak-sticker.

Het vliegen an sich is wel te doen, het was een beetje een gedoe om de app te verbinden met de telefoon maar als dat eenmaal gelukt is kan je in de app gelijk op opnemen klikken zodat het beeld op je telefoon wordt opgeslagen. In omschrijvingen op internet kan je wat lezen over een meegeleverde microSD kaart maar die heb ik niet kunnen vinden ;).

Als eerst heb ik een poging gedaan om binnen te vliegen, je merkt gelijk dat alle papieren omhoog waaien van de kracht achter de propellers. Voorzichtig kan je wel alle kanten opvliegen en is het allemaal best prima te doen. Ook de verbinding met de telefoon blijft behouden en ze adverteren zelf met een bereik van 100 meter.

Vervolgens ben ik naar een weiland gegaan om daar eens genoeg ruimte te hebben om mijn ding te doen. Na weer een beetje moeite om de app de koppelen (wat uiteindelijk wel lukt, eerst de copter aan, dan op je telefoon wifi aanzetten en dan zie je FPV_.... staan) maar de lucht in gegaan. Helaas heeft dit niet heel lang geduurd. Het vliegen an sich ging wel redelijk, maar je merkt wel de vertraging op het beeld wat je ziet en dat een beetje wind al voldoende is om de quad uit de richting te waaien. Ik had toch wel verwacht dat een quadcopter van dit formaat wat meer kon hebben maar helaas. Op een gegeven moment is het niet meer goed te zien wat de voor- en achterkant is en moet je dus kijken op je schermpje van de app wat nogal schokkerig gaat en dus met vertraging. En blijkbaar is het bereik van 100m bedoeld op de verbinding van de quadcopter....

Daar ging hij dan....geen beeld meer op het schermpje en ook de verbinding met de controls waren ver te zoeken. Ik probeerde hem nog fatsoenlijk te landen maar helaas had de quadcopter het blijkbaar warm en zocht hij afkoeling in de sloot tussen de twee weilanden in ;(

Conclusie
Een groot ding, voor best een bedrag met een camera die weinig toevoegt. Buiten vliegen moet je doen op een groot leeg veld aangezien het een groot ding is en je niet wilt dat dit op iemand zijn hoofd komt. Sowieso ben je tegenwoordig gebonden aan de regels omtrent quadcopters.

Dus ja, in een weiland is geen succes, binnen bebouwde kom is het niet verstandig en in huis heb je te weinig ruimte. Ik zou hem overslaan :Y)
Voor degene die nog een filmpje willen zien kunnen hier terecht.

Ben je toch dusdanig onder de indruk van dit apparaat, dan kan je hem hier kopen:
Syma X8w
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 16 juni 2015 @ 12:42:01 #110
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_153579658
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 07:46 schreef UtopiaVolger het volgende:
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een DJI Inspire 1. Vorig jaar had ik de DJI Phantom 2 vision + al en die beviel uitstekend. Daar destijds enkele keren mee gecrasht, maar de DJI Inspire 1 is nog vrij van schrammetjes. *O*

Dat ding is in één woord geweldig. Het is ongelooflijk hoe stil de camera hangt in de lucht, dat was met de vision + wel wat anders. Enfin, paar dagen mee gevlogen nu en wat test foto's en video's gemaakt.

(Helaas geen 4K)
(Wel 4K maar verder niet bijzonder)
Gewoon ff een Inspire 1 halen! Sick! _O_ :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:30 schreef rene90 het volgende:
[..]

Dus ja, in een weiland is geen succes, binnen bebouwde kom is het niet verstandig en in huis heb je te weinig ruimte. Ik zou hem overslaan :Y)
Jammer. Heb nooit iets van Syma gehaald omdat ik er al nooit zo'n vertrouwen in had. :P Ik denk dat een beetje geldt wat voor actioncams geldt... don't go amature, go pro! Als je echt goed spul wilt, moet je flappentappen en neertellen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_153583819
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:42 schreef shiznuts het volgende:
Jammer. Heb nooit iets van Syma gehaald omdat ik er al nooit zo'n vertrouwen in had. Ik denk dat een beetje geldt wat voor actioncams geldt... don't go amature, go pro! Als je echt goed spul wilt, moet je flappentappen en neertellen.
Hoewel...de UDI U27 is best tof :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 16 juni 2015 @ 15:18:11 #112
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_153583947
Je standaard WLToys/UdiRC/Cheerson/Hubsan/Eachine dus zo'n beetje.
Ben zelf wat dat betreft covered. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_153584047
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:18 schreef shiznuts het volgende:
Ben zelf wat dat betreft covered.
En dat verbaast me niks, alles wat jij niet hebt schaf je gewoon aan :9~
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 16 juni 2015 @ 15:29:26 #114
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_153584250
Ja... iets met een camera zou nog wel leuk zijn.
Maar ¤$¤$¤ en 250gr en regels en ruimte om te vliegen nodig hebben betekent dat zoiets aanschaffen zich waarschijnlijk toch niet loont voor mij. Dus ergens misschien goed dat de WLToys V393E weer van de baan was.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_153889417
Eindelijk ook eens posten na lang hier meegelezen te hebben :P .
Dit is mijn hexacopter:



Al wel een oude foto want ondertussen zit er een nieuwe flight controller op.

Maar ik wil nu wel wat anders. Dus als iemand nog onderdelen nodig heeft; ik wil ze graag kwijt.
Denk aan:
- 6 NTM Prop Drive 28-36 750KV / 265W motoren met 6 accessoiressets,
- 6 20A ESC's (met SimonK firmware)
- Turnigy 9X transmitter/receiver (met losse backlight en 1500mAH LiFe accu),
- Hobbyking Control Board V3.0
- Crius ALL IN ONE PRO Flight Controller met aparte GPS-ontvanger en losse sonar-module,
- iMAX B6-AC oplader; te gebruiken voor Li-ion, LiPo,LiFe, Ni-Cd en NiMH (met zowel 12V als 230V input)
- propellors, Lipo-Alarm en meer.

Alles is zo goed als nieuw; praktisch nooit gebruikt namelijk...
pi_153889767
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:11 schreef Iemand91 het volgende:
Eindelijk ook eens posten na lang hier meegelezen te hebben :P .
Dit is mijn hexacopter:



Al wel een oude foto want ondertussen zit er een nieuwe flight controller op.

Maar ik wil nu wel wat anders. Dus als iemand nog onderdelen nodig heeft; ik wil ze graag kwijt.
Denk aan:
- 6 NTM Prop Drive 28-36 750KV / 265W motoren met 6 accessoiressets,
- 6 20A ESC's (met SimonK firmware)
- Turnigy 9X transmitter/receiver (met losse backlight en 1500mAH LiFe accu),
- Hobbyking Control Board V3.0
- Crius ALL IN ONE PRO Flight Controller met aparte GPS-ontvanger en losse sonar-module,
- iMAX B6-AC oplader; te gebruiken voor Li-ion, LiPo,LiFe, Ni-Cd en NiMH (met zowel 12V als 230V input)
- propellors, Lipo-Alarm en meer.

Alles is zo goed als nieuw; praktisch nooit gebruikt namelijk...
Vliegt het ook?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_153890037
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:28 schreef rene90 het volgende:
Vliegt het ook?
Het is nu opgebouwd met de Crius AiO Pro controller. De electronica e.d. in het midden is nu ook wat netter afgewerkt.
Deze controller is een stuk uitgebreider dan de HK control board (zoals ik daar ook heb staan :P)

Het vliegt wel, maar moet nog wel afgesteld worden (de PID's).
Omdat het allemaal makkelijk inwisselbaar is kun je er ook een quad van maken of een andere controller opzetten.
pi_153979843
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:11 schreef Iemand91 het volgende:
Maar ik wil nu wel wat anders. Dus als iemand nog onderdelen nodig heeft; ik wil ze graag kwijt.
Denk aan:
- 6 NTM Prop Drive 28-36 750KV / 265W motoren met 6 accessoiressets,
- 6 20A ESC's (met SimonK firmware)
- Turnigy 9X transmitter/receiver (met losse backlight en 1500mAH LiFe accu),
- Hobbyking Control Board V3.0
- Crius ALL IN ONE PRO Flight Controller met aparte GPS-ontvanger en losse sonar-module,
- iMAX B6-AC oplader; te gebruiken voor Li-ion, LiPo,LiFe, Ni-Cd en NiMH (met zowel 12V als 230V input)
- propellors, Lipo-Alarm en meer.

Alles is zo goed als nieuw; praktisch nooit gebruikt namelijk...
Turnigy 9x verkocht evenals de oplader.
Rest staat nog te koop. ;)
pi_154395485
I'm gonna need a bigger boat more LiPo's. :9


pi_154398883
quote:
17s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:00 schreef Iemand91 het volgende:
I'm gonna need a bigger boat more LiPo's. :9

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je iets aan een 2000mAh 7.4V accu? Heb ik hier liggen maar doe er niks mee.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_154399526
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 22:06 schreef rene90 het volgende:
Heb je iets aan een 2000mAh 7.4V accu? Heb ik hier liggen maar doe er niks mee.
Dat is net een cell te weinig (dit ding vraag 3S LiPo's).
Maar heb ondertussen ook een BlackMagic 3000mAh onderweg van Banggood.
Helaas zal dat nog wel een tijdje duren voordat ik die binnen heb (net als de lader die ook daarvan moet komen)

Ik heb zelf overigens ook nog een 5000mAh 4S LiPo liggen van de hexa; doe ik ook niets meer mee.
Wel jammer, want die accu's zijn nog aardig prijzig.

Zit trouwens wel een enorm verschil in grootte tussen beide LiPo's. :P
pi_154423751
Heeft iemand hier toevallig nog zo'n kabeltje liggen?
4pin naar 4pin 1.25mm
molex picoblade. Liefst zo'n 15-25 cm. lang.



Ik heb die connectors zelf wel maar dan met deze connector aan een kant van de kabel.
Zoiets zeg maar:



Om dan ook zo'n JST-SH connector aan de andere kant van de kabels te maken is gigantisch priegelwerk.
En twee van deze aan elkaar te solderen is ook niet echt een nette oplossing.

Kan wel in China bestellen maar dat duurt weer zo lang. En in Nederland is het achterlijk duur...

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 17-07-2015 21:32:28 ]
pi_154503278
Wat betreft bericht hierboven; heb maar zelf wat in elkaar geflanst/gesoldeerd...en nu heb ik telemetry.

Best tof om dergelijke data live op je smartphone te zien :9




Begint met al die LED's wel een beetje op een kerstboom te lijken :+ ...en dan komen er nog meer....

  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2015 @ 23:49:11 #124
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154503368
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:45 schreef Iemand91 het volgende:
Wat betreft bericht hierboven; heb maar zelf wat in elkaar geflanst/gesoldeerd...en nu heb ik telemetry.

Best tof om dergelijke data live op je smartphone te zien :9

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Begint met al die LED's wel een beetje op een kerstboom te lijken :+ ...en dan komen er nog meer....

[ afbeelding ]
Gaaf zo'n ding, ik zit er zelf ook aan te denken om zoiets aan te schaffen. Het enige wat mij ervan weerhoudt is de levensduur per batterij.

Wat kan je er allemaal mee zien?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_154503464
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:49 schreef Nattekat het volgende:
Gaaf zo'n ding, ik zit er zelf ook aan te denken om zoiets aan te schaffen. Het enige wat mij ervan weerhoudt is de levensduur per batterij.
Levensduur of vliegduur?

Ik heb nog niet mijn eigen vliegduur opgemeten maar met dit ding zit de gemiddelde vliegtijd (zonder lading) op zo'n 10-15 minuten, afhankelijk van gewicht en (type) accu.

Levensduur; dat is van een LiPo vrij lang als je er maar goed mee omgaat.
quote:
Wat kan je er allemaal mee zien?
Hoogte, snelheid (zowel horizontaal als verticaal) en positie maar je kunt ook een vluchtplan indienen (met waypoints) en zo je multicopter automatisch een route laten vliegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 21-07-2015 00:05:39 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2015 @ 23:56:58 #126
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154503564
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:53 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Levensduur of vliegduur?

Ik heb nog mijn eigen vliegduur opgemeten maar met dit ding zit de gemiddelde vliegtijd (zonder lading) op zo'n 10-15 minuten, afhankelijk van gewicht en (type) accu.

Levensduur; dat is van een LiPo vrij lang als je er maar goed mee omgaat.

[..]

Hoogte, snelheid (zowel horizontaal als verticaal) en positie maar je kunt ook een vluchtplan indienen (met waypoints) en zo je multicopter automatisch een route laten vliegen.
Vliegduur dus.

Er is verder weinig verschil te merken? Ik zit nu al aan de 10 minuten, nog minder heb ik stiekem geen trek in.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_154629622
Zijn hier ook gebruikers van een dergelijke telemetry-kit?



Die van mij is echt ruk als ik 'm aan m'n telefoon hang. Aan de laptop heb ik nog niet geprobeerd.
Maar verbinding valt zeer snel weg.

De antennes schijnen de oorzaak te zijn; vaak niet gemaakt voor de benodigde frequentie.
pi_154658277
Hé, hier komt mij iets bekends voor:

  zondag 26 juli 2015 @ 23:17:31 #129
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_154663285
Dacht dat die geaffilieerd waren met DJI. :o
Waren zij het ook niet die de Inspire 1 op de release party onthulden?

Ze zijn wel altijd in de weer met quadjes lijkt het. Tijd gelee nog deze gezien:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 26 juli 2015 @ 23:37:11 #130
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154663844
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 18:23 schreef Iemand91 het volgende:
Zijn hier ook gebruikers van een dergelijke telemetry-kit?

[ afbeelding ]

Die van mij is echt ruk als ik 'm aan m'n telefoon hang. Aan de laptop heb ik nog niet geprobeerd.
Maar verbinding valt zeer snel weg.

De antennes schijnen de oorzaak te zijn; vaak niet gemaakt voor de benodigde frequentie.
Hey leuk, multi topic.

Ja ik heb zo'n setje op mn apm. Werkt goed.

Wel 433 mhz, echter neemt de snelheid gigantisch af naarmate je verder gaat

Ik heb trouwens een Trooper 700 gebouwd.
Hangt nu een banggood gimbal onder met een xiaomi yi.


Erg tevreden mee nu.
pi_154663901
Geen idee (ik volg het programma niet), maar het komt uit deze clip en dan kun je wel begrijpen waarom ze geen DJI spul gebruikten. ;)

Trouwens; die octocopter zie ik nu pas. :')

Wilde met m'n verjaardag die van mij showen aan visite; is de camera er nog steeds niet. ;( :(
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja ik heb zo'n setje op mn apm. Werkt goed.

Wel 433 mhz, echter neemt de snelheid gigantisch af naarmate je verder gaat
Ik heb ook 433MHz., maar verbinding vliegt er bij mij snel uit. Moet ik dus gaan uitzoeken wat het probleem geeft...
  zondag 26 juli 2015 @ 23:41:26 #132
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154663969
Apart.. Je hebt niks wat stoort ofzo daarop ?

Waar kom je vandaan ?
pi_154664129
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
Apart.. Je hebt niks wat stoort ofzo daarop ?

Waar kom je vandaan ?
Beetje moeilijk om daar achter te komen.
Dit maar eens doorlopen.
pi_154715762
Ik kon nog niet die noise-levels e.d. testen want dat deel van Mission Planner begrijp ik nog niet helemaal maar hoe meer ik erover lees hoe meer ik waarschijnlijk gewoon brakke antennes heb.
Lees in verschillende bronnen dat het gewoon 2.4GHz. (Wifi) antenne's zijn.

Vanavond ook eens gekeken hoe ver ik kwam en toen kon ik telemetry-data doorkrijgen of grotere afstanden dan de vorige keren. Ik moet dus nog die noise-levels proberen te krijgen maar ik vermoed dus dat wanneer ik de radio aanzet (en dus meer signalen op de 2.4GHz. band krijg) de range dus inklapt.

Wordt vermoedelijk dus nieuwe antennes zien te regelen.
Iets als dit of dit.
pi_154797105
Dit werd vanmorgen bezorgd.
De Xiaomi Yi is sinds gisteren ook in Nederland dus hopelijk wordt die morgen ook bezorgd; anders wordt het dinsdag.
Nu eens kijken of dat ding überhaupt onder m'n quad past. :{

pi_154855053
Ik ga waarschijnlijk morgen (nog nachtje over slapen) of anders deze week beginnen met deze hobbie.

Kwam afgelopen week iemand tegen die een splinternieuwe DJI Phantom had.
Beetje rond wezen neuzen en heb op een forum een , volgens mij, goede deal gevonden.

Een DJI fc40 phantom compleet met koffer en accessoires van een ervaren hobbyist.
Prijs 400 euro

Iemand ervaringen hiermee, wat ik overal een beetje lees is dit wel een goed ding om het te leren. Wat mij vooral bevalt is het home lock systeem.
Die man demonstreerde het en dat vind ik toch wel een fijn idee.

Misschien was het Mitchell0181 wel, was aan de andere kant van de weg van jouw filmpje :)
Hell To The Liars
pi_154855159
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:08 schreef Droopie het volgende:
is dit wel een goed ding om het te leren
Nee.

Koop eerst iets goedkoops om te leren en als je het gevoel te pakken hebt zoiets duurs.
Vrij lullig als je ¤400 de grond in boort omdat je even de controle verliest.
  zondag 2 augustus 2015 @ 23:14:12 #138
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154855248
Wie wat waar ?

Home lock is leuk... Maarre beter leren echt vliegen.
Als je gps een keer faalt.. Doei phantom.


Maarre een phantom is zeker een leuk ding hoor.
Ik ben alleen meer van het zelf bouwen :)

@ Iemand91, wel een beetje met je eens.. Iknzou sowieso om te leren een cheerson x10 kopen.

Klinkt gek, maar als je die goed in de lucht kan houden kan je dat zeker met een grotere multi.

Overigens, waar kom je vandaan ?
Ik heb een trainer systeem, ik kan dan overnemen als het fout gaat :) misschien een optie
pi_154855606
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wie wat waar ?

Home lock is leuk... Maarre beter leren echt vliegen.
Als je gps een keer faalt.. Doei phantom.


Maarre een phantom is zeker een leuk ding hoor.
Ik ben alleen meer van het zelf bouwen :)

@ Iemand91, wel een beetje met je eens.. Iknzou sowieso om te leren een cheerson x10 kopen.

Klinkt gek, maar als je die goed in de lucht kan houden kan je dat zeker met een grotere multi.

Overigens, waar kom je vandaan ?
Ik heb een trainer systeem, ik kan dan overnemen als het fout gaat :) misschien een optie
Daarom vraag ik ook wat informatie hier, kijk heb het geld er wel voor over,
en mijn gedachten waren (na het zien ook van filmpjes) dit kan een kind van 8 ook.
Het gaat om deze drone. https://zohodiscussions.com/minicopters/topic/te-koop-dji-fc40

Een minicopter zie ik de lol niet van, ik zou wel graag een iets grotere maat willen hebben. Zou dus ook gewoon een andere goedkopere/ merk kunnen zijn

Ik woon in Spijkenisse, net over de brug.
Een begeleider zou mij heel fijn lijken :)
Hell To The Liars
  zondag 2 augustus 2015 @ 23:29:53 #140
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154855841
Het gaat niet om de lol, je moet "stick feeling" krijgen.
En een quadcopter van 15 euro gaat dat heeel erg goed mee.

Ding vliegt super goed en de controls zijn hetzelfde, zie het als een simulator maar dan in het echt.

We kunnen zeker is afspreken dan kan ik je wel het een en ander uitleggene en kan je wel even vliegen met trainings systeem :)

Misschien wel leuk om een fok meet te doen, weet niet of er mensen uit zuid holland komen van hier.


Enne het verhaal van dat kan een kind van 8 ook zal je vies tegenvallen ;) hahaha

Het is net als autorijden, de handelingen moeten vanzelf gaan. Als je moet nadenken ben je te laat.
Als je nooit auto gereden hebt rijd je ook niet zo weg en schakel je soepel, zelfde idee.

Muscle memory :)
pi_154856079
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
Het gaat niet om de lol, je moet "stick feeling" krijgen.
En een quadcopter van 15 euro gaat dat heeel erg goed mee.

Ding vliegt super goed en de controls zijn hetzelfde, zie het als een simulator maar dan in het echt.

We kunnen zeker is afspreken dan kan ik je wel het een en ander uitleggene en kan je wel even vliegen met trainings systeem :)

Misschien wel leuk om een fok meet te doen, weet niet of er mensen uit zuid holland komen van hier.


Enne het verhaal van dat kan een kind van 8 ook zal je vies tegenvallen ;) hahaha

Het is net als autorijden, de handelingen moeten vanzelf gaan. Als je moet nadenken ben je te laat.
Als je nooit auto gereden hebt rijd je ook niet zo weg en schakel je soepel, zelfde idee.

Muscle memory :)
Haha, als jij dat zegt geloof ik dat wel.
Alleen op zo'n geek YouTube filmpje ging er een vrouwtje zo mee aan de haal.
Combinatie van hop omhoog en (dat klopt natuurlijk wel) alles ging automatisch.
Probleem 9 van de 10 keer kon je omhoog en dan knopje indrukken en vloog ie zelf terug.

Laten we zeker afspreken lijkt me erg leuk.
Heb toch vakantie.

Ik mocht tot vrijdag me bedenken van die man, dus ga er nog paar nachtjes over slapen. Mocht ik vragen hebben horen jullie mij wel.

Ga eens kijken voor zo'n miniding.
Heb je ook een winkel in de buurt hier, ben ongeduldig typ en wil liever hem morgen halen ipv. Internet bestellen
Hell To The Liars
  zondag 2 augustus 2015 @ 23:50:43 #142
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154856459
Beetje hectische week maar we houden even contact. Stuur me even je 06 nummer.

En je kan deze kopen :

http://m.toysrus.nl/skava(...)%2F%2Fwww.toysrus.nl

Wel even op letten dat het mode 2 is.
Die mini dingen kan je vaak in mode 1 of 2 kopen.
Anders kan ik je niet lessen haha

Er zijn verschillende stick modes, moet je maar even op googlen :) maar de meest gebruikte is mode 2, gebruik ik dus ook.
pi_154856668
http://www.rchellevoet.nl(...)t-blauw-p-14250.html

Deze lijkt me wel wat, moet toch dinsdag in Hellevoetsluis zijn ga ik even kijken.
Waarschijnlijk zal ik morgen me er nog wat meer in verdiepen.
Maar ik moet sowieso een mode 2 hebben als jij me wilt kunnen helpen.

Ik heb mijn 06 verzonden per PM
Hell To The Liars
pi_154856742
Het feit dat iedereen met zo'n Phantom kan vliegen is direct ook het grote risico; als er iets misgaat kunnen ze niet (proberen) op te vangen omdat ze nooit hebben leren vliegen.
Als die hulpmiddelen als gps, home lock etc. etc. is leuk maar als je dat nodig hebt om te kunnen vliegen en daar helemaal op gaat vertrouwen dan wil ik niet in de buurt zijn als jij gaat vliegen.
  maandag 3 augustus 2015 @ 00:00:23 #145
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154856782
Hmm.. Das wel redelijk aan de prijs voor een mini ding :D

Maja kijk maar haha. Ik zeg cheerson cx10 kopen!
Kan je ook makkelijk onderdelen voor kopen.

http://link.marktplaats.nl/m946115681
Wel ff vragen als je daar koopt of die op voorraad is, niet dat die hem gaat dropshippen haha dan kan je hem beter zelf in china bestellen :P

EDIT : ja dropshipping... Nevermind..
  maandag 3 augustus 2015 @ 00:02:38 #146
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154856874
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:59 schreef Iemand91 het volgende:
Het feit dat iedereen met zo'n Phantom kan vliegen is direct ook het grote risico; als er iets misgaat kunnen ze niet (proberen) op te vangen omdat ze nooit hebben leren vliegen.
Als die hulpmiddelen als gps, home lock etc. etc. is leuk maar als je dat nodig hebt om te kunnen vliegen en daar helemaal op gaat vertrouwen dan wil ik niet in de buurt zijn als jij gaat vliegen.
Yupp, precies wat ik ook zei ja :P
pi_154857065
Jullie hebben ook wel gelijk, maar ik kan soms heel enthousiast worden als ik iets leuk vind. Denk dat zulke 'makkelijke'apparaten inderdaad een gevaar kunnen zijn, nu ben ik wel wijs, maar je zal maar een gekke bui hebben en denken dat is makkelijk, we gaan over de brug heen vliegen en hij crasht.

Gelukkig voor de mensen in mijn omgeving slaap ik tegenwoordig een paar nachten erover en laat me informeren, scheelt vaak weer wat geld en brokken
Hell To The Liars
pi_154857141
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 00:00 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hmm.. Das wel redelijk aan de prijs voor een mini ding :D

Maja kijk maar haha. Ik zeg cheerson cx10 kopen!
Kan je ook makkelijk onderdelen voor kopen.

http://link.marktplaats.nl/m946115681
Wel ff vragen als je daar koopt of die op voorraad is, niet dat die hem gaat dropshippen haha dan kan je hem beter zelf in china bestellen :P

EDIT : ja dropshipping... Nevermind..
Oké, ik neem het in overweging.
Maar 4-5 minuten vliegen?
Hell To The Liars
  maandag 3 augustus 2015 @ 00:23:22 #149
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154857565
Ja, welkom in de multicopter wereld haha.

Tenzij je een heel zuinig ( lees duur ) platform hebt vlieg je meestal zoiets.

Maar maak je geen illusie, die mini quad hou je de komende week/weken niet langer dan 10 seconden in de lucht denk ik ;)

Ja stilhangend misschien haha maar ook dat moet je oefenen.
pi_154857714
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 00:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja, welkom in de multicopter wereld haha.

Tenzij je een heel zuinig ( lees duur ) platform hebt vlieg je meestal zoiets.

Maar maak je geen illusie, die mini quad hou je de komende week/weken niet langer dan 10 seconden in de lucht denk ik ;)

Ja stilhangend misschien haha maar ook dat moet je oefenen.
Ja dat zei die man ook al met zijn 8 minuten.

We houden contact.
Hell To The Liars
  maandag 3 augustus 2015 @ 12:40:48 #151
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_154864827
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 00:27 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ja dat zei die man ook al met zijn 8 minuten.

We houden contact.
Als je een quad koopt gewoon een paar setjes batterijen bij bestellen ;) Van die kleine multicopters dan.

Hoe groter je gaat hoe duurder de batterijen worden, al zijn ze redelijk vaak uit te wisselen tussen modellen (dubbel check 't altijd wel even voordat je iets op blaast).
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_154865636
quote:
16s.gif Op maandag 3 augustus 2015 12:40 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Als je een quad koopt gewoon een paar setjes batterijen bij bestellen ;) Van die kleine multicopters dan.

Hoe groter je gaat hoe duurder de batterijen worden, al zijn ze redelijk vaak uit te wisselen tussen modellen (dubbel check 't altijd wel even voordat je iets op blaast).
Oke..
Maar bij die mini copter kan je 4-5 minuten vliegen en dan moet je hem opladen met een usb.
Hell To The Liars
  maandag 3 augustus 2015 @ 13:26:01 #153
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_154865721
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 13:21 schreef Droopie het volgende:

[..]

Oke..
Maar bij die mini copter kan je 4-5 minuten vliegen en dan moet je hem opladen met een usb.
Ja, en die batterijen kan je ook gewoon vervangen ;)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_154865817
quote:
16s.gif Op maandag 3 augustus 2015 13:26 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Ja, en die batterijen kan je ook gewoon vervangen ;)
Oh haha..
Net 1 uur in de metro gezeten om naar toys rus te gaan.
Nee deze kunt alleen via internet bestellen
Hell To The Liars
  maandag 3 augustus 2015 @ 13:48:21 #155
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154866198
Accu's zijn meestal lastig te wisselen.
Zitten onder een kapje wat geschroefd is.

Das wel erg jammer van de reis Droopie.
We gaan vd week wel ff vliegen ;)
pi_154870595
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 13:48 schreef mitchelll0181 het volgende:
Accu's zijn meestal lastig te wisselen.
Zitten onder een kapje wat geschroefd is.

Das wel erg jammer van de reis Droopie.
We gaan vd week wel ff vliegen ;)
Is goed hoor, mits hèt je uitkomt hoor.
Maar die mini gaat hem niet worden, als ik die bestel komt ie tussen woensdag en vrijdag en moet ik thuis blijven :(

Ik ga morgen even kijken voor deze http://www.rchellevoet.nl(...)t-groen-p-14554.html
Prijs valt wel mee en lees goede reviews

Ook nog bij coolblue geweest, hadden ze ook niets staan
Hell To The Liars
  maandag 3 augustus 2015 @ 16:59:47 #157
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154870825
Koop je er 4 voor in china :P
pi_154871213
De volgende koop ik inderdaad in China, deze koop ik maar gewoon met de gedachte dat ik 50 euro betaal om er deze week eentje te hebben ;)

En ik mede dankzij jullie tips 350 euro heb bespaard

[ Bericht 12% gewijzigd door Droopie op 03-08-2015 17:41:12 ]
Hell To The Liars
pi_154923125
Nou heb er eentje hoor :)
Vanmiddag maar eens uitproberen.

Lekker handig schroefmje bij de batterijen en die maat heb ik niet dus eerst dat even regelen
Hell To The Liars
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:12:06 #160
111843 Cassius
Something's fucky
pi_154929737
Hoe kan ik dit topic nou weer gemist hebben :')

Hier een DJI F550 in aanbouw, nog niet vlieggereed.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 16:22:36 #161
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_154930115
Nice droopie! Mode 2 ? :P

@ Cassius, ja haha dat had ik ook :D
Wat voor setup komt erop ?
pi_154931224
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nice droopie! Mode 2 ? :P

@ Cassius, ja haha dat had ik ook :D
Wat voor setup komt erop ?
Ja hoor, mode 2 en ook compatibel met trainings consoles.
Was nog wel frustrerend, zat een klein schroefje bij de batterijklep.
Nou die zit niet bij een standaard gereedschapskist.
Dus ben ik naar computerwinkel gegaan en gevraagd of ze hem wilden openschroeven haha.

Maar ben wel kwartiertje in de garage beneden wezen oefenen, viel niet tegen maar ook niet mee. Hij is iig. behoorlijk stevig qua crashen
Hell To The Liars
  woensdag 5 augustus 2015 @ 17:26:30 #163
111843 Cassius
Something's fucky
pi_154931903
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
@ Cassius, ja haha dat had ik ook :D
Wat voor setup komt erop ?
Voorlopig Naza M en FrSky Taranis in huis; ik wil er op termijn uiteraard nog een camera onder hebben. Liefst ZenMuse H4-3D met GoPro 4 + FPV met iOSD, maar zover reiken de financiën nog niet :')

Eerst überhaupt maar vliegen. Ben nog aan het oriënteren op een goede accu en -lader.
pi_154951252
Heeft er iemand een goede tip voor een betere accu voor de Dromida Ominus.
Hoeft in principe geen langere vliegtijd te hebben , mogen ook 4x goedkopere versies zijn. Wisselen gaat toch supermakkelijl
Hell To The Liars
pi_154990444
Wat een rustig topic hier.
Nou ik ging vandaag op een open veld van 100 bij 70 meter lekker vliegen.

Wat een gaaf ding, in de beginnersstand ging ie rustig naar boven en met zoveel ruimte kon er niets mis gaan dacht ik. Heen en weer, op en neer.
Zag er niet uit, maar tot 6 minuten ging de accu mee.
Daarna ging mijn vader een keer ermee, en die snapte niet dat er een voor en achterkant op zat dus hij dreef flink weg.
Ovetgenomen en dacht dat hij het niet snapte.
Nou ging ik nog een keer en toen kwam er windvlaag en weg was hij haha.

Ook al zette ik hem uit, hij blijf maar weg vliegen, de weg over en storte echt 400 meter weg neer op een plek wat ik niet kon zien.
Rennen die kant op en met de controller om de 25 meter even gas geven en na een kwartier zoeken hoorde ik een zoemend geluid en hing op een afgesloten bouwplaats in een hek.

Even gecontroleerd of hij het nog deed, gelukkig wel.
Maar windkracht 4 of 5 kan ik nog niet handelen in de beginnersmode.

Klopt het dat als je op de expertmode vliegt hij meer kracht heeft en dan in principe wel met deze 'wind' kan vliegen.
Hell To The Liars
pi_155142984
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 18:21 schreef Droopie het volgende:
...........................

Klopt het dat als je op de expertmode vliegt hij meer kracht heeft en dan in principe wel met deze 'wind' kan vliegen.
De quad gaat niet meer kracht leveren, maar reageert sneller op de bediening van de transmitter, waardoor je wat sneller kan corrigeren bij windvlagen.
Als je quad echter buiten bereik komt van de transmitter helpt geen enkele mode meer en is het afwachten wat er gebeurd zoals je hebt gemerkt. Verstandig is dan ook om het bereik vooraf te bepalen zodat je ongeveer weet hoever je de quad bij je vandaan kan laten vliegen om hem bestuurbaar te houden..



[ Bericht 9% gewijzigd door elinx op 12-08-2015 10:58:02 ]
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:28:28 #167
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_155148504
haha met zo'n ding moet je niet vliegen boven wk2
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:34:34 #168
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_155304558
Review op de Fok! frontpage van de JJRC H8C quadcopter


(Klik op de afbeelding om naar de review te gaan)

[ Bericht 14% gewijzigd door tokko1 op 17-08-2015 20:54:18 ]
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_155307262
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
haha met zo'n ding moet je niet vliegen boven wk2
Nou in de garage (wij hebben een behoorlijke grote) doet ie het goed momenteel hoor
Hell To The Liars
pi_155965254
old skool terug vind quad post

[ Bericht 19% gewijzigd door Nemephis op 10-09-2015 15:26:57 ]
pi_155974267
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 09:02 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik wil een FPV-quad in elkaar knutselen, maar ben op zoek naar goede shops. Wil goede spullen, maar raak wat verdwaalt in de online shops. Liefst een shop waar ik alles in 1x kan bestellen

Wat is jullie goto-shop? Of is het beter om rond te shoppen en alle onderdelen los te bestellen?
HoobyKing.com, en dan bestellen bij het European Warehouse want dat zit in NL. Scheelt je evt. douanekosten en het is sneller bezorgd.

Ben zelf bezig met een quad vliegklaar te maken, mijn eerste 'echte'.
Zal vanavond of zo een update posten.
  donderdag 10 september 2015 @ 15:31:04 #172
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_155974359
Is het een idee om in de OP bij fokkers met drones te vermelden welke types ze hebben (gehad) ?
in kader van gebruiukerservaringen
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  vrijdag 11 september 2015 @ 02:48:45 #173
195885 shiz
¯¯¯¯¯
  vrijdag 11 september 2015 @ 02:52:32 #174
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_155990583
Wow... Heel vet
pi_156008250
Ik vlieg weer.

De vorige heeft mijn vertrouwen een beetje geschaad maar als deze nieuwe zo blijft vliegen als vanavond komt dat rap terug.
Loiter was nagenoeg rock solid, de nieuwe manier van kalibreren zal ook vast geholpen hebben.






Ja, dit is weer even wat anders dan wat hierboven genoemd wordt. :')
  zaterdag 12 september 2015 @ 08:27:11 #176
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156018432
Vandaag in oostenrijk, wat mooie shots maken *;
pi_156018986
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 08:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
Vandaag in oostenrijk, wat mooie shots maken *;
Je weet dat daar heel strenge regels gelden voor het gebruik van drones hé?
Don't let my username fool you...
pi_156019218
De enige reden dat een zeker persoon hier nog geen een heeft gekocht gok ik zo. _O-

Sorry :@
  zaterdag 12 september 2015 @ 12:21:30 #179
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156021242
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 09:36 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Je weet dat daar heel strenge regels gelden voor het gebruik van drones hé?
Boeiend.

Je moet niet boven mensen of gebouwen vliegen.
Niemand die moeilijk zal doen dan.
pi_156022947
Ik weet niet of het handiger is een nieuw topic te openen maar vooreerst pleur ik hier maar de stand van zaken neer. Welke stand van zaken? Nou, de quadcopter die ik via MP gekocht hebt.

Laat ik beginnen met mezelf voor te stellen. Dit ben ik als het op geavanceerd multicopteren aankomt:


In het afgelopen jaar heb ik een paar van dit soort dingetjes versleten. Goedkoop maar ook heel erg leerzaam om te leren leren vliegen. Ook erg leuk om mee te vliegen, al wil je al snel iets wat meer kan.
Alles wat niet nodig is, is eraf gesloopt. Dat scheelt gewicht en dus heb je langere vliegtijd. Onder deze hangen twee parallel doorgeschakelde batterijen waardoor je ongeveer een ruim kwartier vliegtijd hebt i.p.v. krap tien minuutjes.


Via internet heb ik me ingelezen over wat de mogelijkheden waren, zelfbouw of kant en klaar kopen, onderdelen en wat ze doen, etc. Als je echt iets wilt gaat het je geld kosten, of je nou zelfbouw of kant-en-klaar koopt, de kosten lopen snel op. Dat is jammer want ik heb maar een beperkt budget.

Vanwege die budgetaire redenen heb ik besloten eerst voor een gebouwde quad te gaan. Via MP kwam ik een interessante aanbieding tegen. Na wat onderhandelen gekocht maar helaas bleek verkoper niet helemaal eerlijk, wat ik kreeg was niet wat was beloofd, de quad deed het niet en de verkoper hield zich wat van de domme. Ook was er een prop kapot. Tja, het risico van MP..

Eerst maar eens alles gedemonteerd, schoon gemaakt, contactpunten gecheckt en weer in elkaar gezet. Heb daar helaas geen foto's van gemaakt. Dat was wel goed om de onderdelen van de quad te leren kennen, nu weet ik (op 1 ding na, komt zo nog) wat wat is en wat het doet. Dit is 'm dan:


De X-3D BL UFO quadcopter, een paar jaar geleden geproduceerd in Duitsland door Ascending Technologies GmbH. Er zijn twee versies, een goedkope die in samenwerking met Silverlit in ontwikkeld en een dure die in-house is ontwikkeld, met eigen hardware en software. Die duurdere versie heb ik.

Het ding is ooit zelf gebouwd door iemand. Solderen was niet het sterkste punt van die persoon:


Foto van de onderkant. Het printplaatje wat je ziet bevat gyroscoop en kompas.


Ik heb echt geen flauw idee wat het ding in de cirkel is. Als iemand me dat kan vertellen, graag!
edit: Volgens Mitchell en Tokko is het een klein luidsprekertje.


Het frame is gemaakt van carbon-fiber en balsa-hout: licht en stevig dus. De motors zijn X-BL-52s van HACKER Motors Germany.


Zonder zender kun je zo'n ding niet laten vliegen, dus die ook aangeschaft. Helaas wel de verkeerde.. Het moet een Spektrum-zender zijn, en deze stond in die categorie in de webshop. Bovendien werkt de quad met 'any transmitter' volgens de gebruiksaanwijzing. Niet dus.
Dus.. wie wil er nog een zender kopen?..

De ontvanger zit er ook bij:


Dit is de Spektrum ontvanger die erop zit en waarvoor nu nog een zender moet worden aangeschaft (zodra er weer wat centen op de bank staan)


Zonder batterij doet zo 'n quad precies helemaal niks, dus ook die aangeschaft, samen met een lader:



Aan de quad moet nog een stekker komen zodat de batterij netjes kan worden aangesloten:


Zoals gezegd, in eerste instantie had ik het idee een miskoop te hebben gedaan. Via een dongle kan je de quad aansluiten op je PC om haar zo te programmeren.


Eerst kreeg ik alleen maar error-meldingen, contact maken lukte niet. Nadat ik de quad had gedemonteerd en weer opgebouwd werkt het goed zonder problemen. De diagnostische tool ziet geen fouten en alle onderdelen geven goed tekens van leven *O*

Screenshotje van het X-control programma:


Nieuwe propellers zijn al onderweg vanuit China-land, ik heb niet te dure besteld i.v.m. verwachte crashes bij het leren omgaan met dit ding. Daarna kunnen er wat betere, duurdere exemplaren op.

In de toekomst hoop ik er een camera bij op te kunnen monteren. Qua gewicht geen probleem, de vraag is hoe het moet worden aangesloten om te kunnen worden bediend via de AB. Maar dat komt t.z.t. wel, ik kreeg al het goede advies van Ascending Technologies om eerst dat ding maar eens fatsoenlijk vliegende te krijgen en dan verder te kijken.

Tot slot wil ik dat Ascending Technologies GmbH die deze quad gemaakt heeft een dikke veer in hun reet steken: De X-3D quad wordt niet meer geproduceerd en de website erover is allang offline dus lastig om info te vinden. Ik kreeg van hun een hele lange mail met allerhande tips en PDF's die heel erg goed van pas zijn gekomen. Super service! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Nemephis op 13-09-2015 17:06:47 ]
pi_156028630
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:01 schreef Iemand91 het volgende:
De enige reden dat een zeker persoon hier nog geen een heeft gekocht gok ik zo. _O-

Sorry :@
True that. ;( -O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:46 schreef Iemand91 het volgende:
Ik vlieg weer.

De vorige heeft mijn vertrouwen een beetje geschaad maar als deze nieuwe zo blijft vliegen als vanavond komt dat rap terug.
Loiter was nagenoeg rock solid, de nieuwe manier van kalibreren zal ook vast geholpen hebben.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ja, dit is weer even wat anders dan wat hierboven genoemd wordt. :')
Blue skies up! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 12 september 2015 @ 22:06:19 #182
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156036184
Ding in de cirkel is een piepertje :)
  zaterdag 12 september 2015 @ 22:08:28 #183
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156036243




Check mn hoogtemeter _O- 1500 meter
pi_156036648
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 22:08 schreef mitchelll0181 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Check mn hoogtemeter _O- 1500 meter
Dat zul je niet vaak op je scherm zien. :P

Ziet er wel tof uit. Is toch wel een van de zaken die ik ook wel wil bestellen.
Een monitor (met inbouwde antenne('s) en accu) en een zender. Meer heb ik niet nodig.
Dat en een rugzak. Vloog vandaag op een veldje verderop in de straat en toen had ik eigenlijk al zo'n rugzak nodig. :')
Op Geekbuying staat er een voor maar $19 wat erg goedkoop is. O-)
Twijfel...



[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 12-09-2015 23:31:45 ]
  zondag 13 september 2015 @ 01:05:08 #185
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156040311

ff kort voorbeelde, zitten nog wat rare schokjes in, wind denk ik..
pi_156041729
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 01:05 schreef mitchelll0181 het volgende:

ff kort voorbeelde, zitten nog wat rare schokjes in, wind denk ik..
_O_
pi_156047908
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 01:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
ff kort voorbeelde, zitten nog wat rare schokjes in, wind denk ik..
Je gaat knap hoog. Hoe doe je dat nu? FPV vanaf de grond meekijken? Of?...
Als ik te hoog ga met een quad (zonder video, gewoon vanaf de grond) zie ik op een gegeven moment niet meer wat ik aan het doen ben omdat je de quad niet meer goed kan zien, vandaar de vraag.
  zondag 13 september 2015 @ 14:36:55 #188
111843 Cassius
Something's fucky
pi_156048260
Wie kan een goede 4s balancing lader aanbevelen? Ik zie door de bomen het bos niet meer :')
pi_156048274
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 22:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ding in de cirkel is een piepertje :)
Dank je! Dat zal dan hoogst waarschijnlijk het alarm zijn voor als de batterijen leeg beginnen te raken.
Was logischer geweest als dat op de AB zat maar het is beter dan niets.
  zondag 13 september 2015 @ 15:48:55 #190
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156050173
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 september 2015 13:48 schreef Nemephis het volgende:
Ik weet niet of het handiger is een nieuw topic te openen maar vooreerst pleur ik hier maar de stand van zaken neer. Welke stand van zaken? Nou, de quadcopter die ik via MP gekocht hebt.

Laat ik beginnen met mezelf voor te stellen. Dit ben ik als het op geavanceerd multicopteren aankomt:
[ afbeelding ]

In het afgelopen jaar heb ik een paar van dit soort dingetjes versleten. Goedkoop maar ook heel erg leerzaam om te leren leren vliegen. Ook erg leuk om mee te vliegen, al wil je al snel iets wat meer kan.
Alles wat niet nodig is, is eraf gesloopt. Dat scheelt gewicht en dus heb je langere vliegtijd. Onder deze hangen twee parallel doorgeschakelde batterijen waardoor je ongeveer een ruim kwartier vliegtijd hebt i.p.v. krap tien minuutjes.
[ afbeelding ]

Via internet heb ik me ingelezen over wat de mogelijkheden waren, zelfbouw of kant en klaar kopen, onderdelen en wat ze doen, etc. Als je echt iets wilt gaat het je geld kosten, of je nou zelfbouw of kant-en-klaar koopt, de kosten lopen snel op. Dat is jammer want ik heb maar een beperkt budget.

Vanwege die budgetaire redenen heb ik besloten eerst voor een gebouwde quad te gaan. Via MP kwam ik een interessante aanbieding tegen. Na wat onderhandelen gekocht maar helaas bleek verkoper niet helemaal eerlijk, wat ik kreeg was niet wat was beloofd, de quad deed het niet en de verkoper hield zich wat van de domme. Ook was er een prop kapot. Tja, het risico van MP..

Eerst maar eens alles gedemonteerd, schoon gemaakt, contactpunten gecheckt en weer in elkaar gezet. Heb daar helaas geen foto's van gemaakt. Dat was wel goed om de onderdelen van de quad te leren kennen, nu weet ik (op 1 ding na, komt zo nog) wat wat is en wat het doet. Dit is 'm dan:
[ afbeelding ]

De X-3D BL UFO quadcopter, een paar jaar geleden geproduceerd in Duitsland door Ascending Technologies GmbH. Er zijn twee versies, een goedkope die in samenwerking met Silverlit in ontwikkeld en een dure die in-house is ontwikkeld, met eigen hardware en software. Die duurdere versie heb ik.

Het ding is ooit zelf gebouwd door iemand. Solderen was niet het sterkste punt van die persoon:
[ afbeelding ]

Foto van de onderkant. Het printplaatje wat je ziet bevat gyroscoop en kompas.
[ afbeelding ]

Ik heb echt geen flauw idee wat het ding in de cirkel is. Als iemand me dat kan vertellen, graag!
[ afbeelding ]

Het frame is gemaakt van carbon-fiber en balsa-hout: licht en stevig dus. De motors zijn X-BL-52s van HACKER Motors Germany.
[ afbeelding ]

Zonder zender kun je zo'n ding niet laten vliegen, dus die ook aangeschaft. Helaas wel de verkeerde.. Het moet een Spektrum-zender zijn, en deze stond in die categorie in de webshop. Bovendien werkt de quad met 'any transmitter' volgens de gebruiksaanwijzing. Niet dus.
Dus.. wie wil er nog een zender kopen?..
[ afbeelding ]
De ontvanger zit er ook bij:
[ afbeelding ]

Dit is de Spektrum ontvanger die erop zit en waarvoor nu nog een zender moet worden aangeschaft (zodra er weer wat centen op de bank staan)
[ afbeelding ]

Zonder batterij doet zo 'n quad precies helemaal niks, dus ook die aangeschaft, samen met een lader:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Aan de quad moet nog een stekker komen zodat de batterij netjes kan worden aangesloten:
[ afbeelding ]

Zoals gezegd, in eerste instantie had ik het idee een miskoop te hebben gedaan. Via een dongle kan je de quad aansluiten op je PC om haar zo te programmeren.
[ afbeelding ]

Eerst kreeg ik alleen maar error-meldingen, contact maken lukte niet. Nadat ik de quad had gedemonteerd en weer opgebouwd werkt het goed zonder problemen. De diagnostische tool ziet geen fouten en alle onderdelen geven goed tekens van leven *O*
[ afbeelding ]
Screenshotje van het X-control programma:
[ afbeelding ]

Nieuwe propellers zijn al onderweg vanuit China-land, ik heb niet te dure besteld i.v.m. verwachte crashes bij het leren omgaan met dit ding. Daarna kunnen er wat betere, duurdere exemplaren op.

In de toekomst hoop ik er een camera bij op te kunnen monteren. Qua gewicht geen probleem, de vraag is hoe het moet worden aangesloten om te kunnen worden bediend via de AB. Maar dat komt t.z.t. wel, ik kreeg al het goede advies van Ascending Technologies om eerst dat ding maar eens fatsoenlijk vliegende te krijgen en dan verder te kijken.

Tot slot wil ik dat Ascending Technologies GmbH die deze quad gemaakt heeft een dikke veer in hun reet steken: De X-3D quad wordt niet meer geproduceerd en de website erover is allang offline dus lastig om info te vinden. Ik kreeg van hun een hele lange mail met allerhande tips en PDF's die heel erg goed van pas zijn gekomen. Super service! ^O^
Nice ziet er al wel nice uit! Over X tijd gai k ook z'n setje fixen en heb best veel aan je vragen/opmerkingen. Thanks ;)

Op dat plaatje met rode cirkel lijkt het om een microfoon te gaan/geluidselement (zie willen er nog wel is zo uitzien). Maar kan ik niet met zekerheid zeggen :P
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_156052559
quote:
16s.gif Op zondag 13 september 2015 15:48 schreef tokko1 het volgende:
Nice ziet er al wel nice uit! Over X tijd gai k ook z'n setje fixen en heb best veel aan je vragen/opmerkingen. Thanks
Thanks en ja, ziet er zeker nice uit! Hij kan vliegen maar ik heb nog geen AB en moet eerst wachten tot er weer wat geld is voor dat hobby-dingen. Kan er dus nog niks mee maar wil zo graag NU ermee aan de slag. #EerstWereldProblemen..

Als je dingen wilt gaan kopen en je weet er niet zoveel vanaf af - zoals moi - dan kan je het beter eerst aan iemand voorleggen voor advies: Had ik ook moeten doen dan had ik niet de verkeerde AB gekocht bijvoorbeeld.. :@

quote:
Op dat plaatje met rode cirkel lijkt het om een microfoon te gaan/geluidselement (zie willen er nog wel is zo uitzien).
Dat zei Mitchell ook al dus ik neem dan aan dat jullie gelijk hebben.
Dan schrik ik in elk geval niet als die quad ooit 'es geluiden begint te maken :P
pi_156055019
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 01:05 schreef mitchelll0181 het volgende:

ff kort voorbeelde, zitten nog wat rare schokjes in, wind denk ik..
En dan zit ik hier, in pannenkoekplatland Nederland -O- ...

Anyway; lijkt op wind inderdaad. Over hoeveel assen stabiliseert je gimbal? 2 of 3?
quote:
2s.gif Op zondag 13 september 2015 14:20 schreef Nemephis het volgende:
Je gaat knap hoog. Hoe doe je dat nu? FPV vanaf de grond meekijken? Of?...
Als ik te hoog ga met een quad (zonder video, gewoon vanaf de grond) zie ik op een gegeven moment niet meer wat ik aan het doen ben omdat je de quad niet meer goed kan zien, vandaar de vraag.
Zie zijn vorige post met monitor. ;)
pi_156055119
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:52 schreef Iemand91 het volgende:
Zie zijn vorige post met monitor. ;)
Aha, duidelijk nu ^O^

Mooi speelgoed... wil ik ook :D
  zondag 13 september 2015 @ 22:38:44 #194
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156064797
quote:
2s.gif Op zondag 13 september 2015 14:20 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Je gaat knap hoog. Hoe doe je dat nu? FPV vanaf de grond meekijken? Of?...
Als ik te hoog ga met een quad (zonder video, gewoon vanaf de grond) zie ik op een gegeven moment niet meer wat ik aan het doen ben omdat je de quad niet meer goed kan zien, vandaar de vraag.
Dit is met FPV gevlogen ja :)
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:36 schreef Cassius het volgende:
Wie kan een goede 4s balancing lader aanbevelen? Ik zie door de bomen het bos niet meer :')
Als je geen haast hebt ( 3.3A max ) een imax B6 anders een turnigy 400 watt lader nemen
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:52 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En dan zit ik hier, in pannenkoekplatland Nederland -O- ...

Anyway; lijkt op wind inderdaad. Over hoeveel assen stabiliseert je gimbal? 2 of 3?

[..]

Zie zijn vorige post met monitor. ;)
2 assig, is een gimbal van 50 euro.... like wtf hahaha bizarre beelden voor dat geld.

Ik heb trouwens vandaag bizarre beelden geschoten.. van een waterval.. damn.
Zal vd week ff compleet filmpje monteren en ff posten hier. ^O^
  zondag 13 september 2015 @ 22:48:04 #195
111843 Cassius
Something's fucky
pi_156065241
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
Als je geen haast hebt ( 3.3A max ) een imax B6 anders een turnigy 400 watt lader nemen
Bedankt voor de tips. Goede ervaringen met deze apparaten?
  zondag 13 september 2015 @ 22:50:18 #196
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156065337
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:48 schreef Cassius het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips. Goede ervaringen met deze apparaten?
Ja ik heb 2 van die imax laders ( 1 origineel 1 china clone ) werken beide net zo goed haha.
en die Turnigy 400 watt gebruik ik voor mijn 6S accu's van mn vliegtuig te laden, daar zijn die imaxjes echt te zwak voor. Maar net als nu gebruik ik die turnigy om snel mn 4S 5000 vol te krijgen.

Lekker laden met 10A :P

Links die 2 laders, die kleine is de imax b6 :


Ohw wat een heerlijk dagje weer hier :



ff linkjes opgezocht was toch bezig :

http://www.hobbyking.com/(...)2_EU_Warehouse_.html

http://www.hobbyking.com/(...)y_EU_Warehouse_.html

[ Bericht 10% gewijzigd door mitchelll0181 op 13-09-2015 22:56:53 ]
pi_156073894
Zeg Mitchell, is je Volvo nou de batterijen aan het opladen.. of andersom? :P
  maandag 14 september 2015 @ 13:34:04 #198
111843 Cassius
Something's fucky
pi_156076546
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
Links die 2 laders, die kleine is de imax b6 :
[ afbeelding ]

Wat een installatie :D En hoe sluit je dat thuis aan? Omvormer?
  maandag 14 september 2015 @ 20:27:02 #199
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156088067
De volvo voed de laders en de laders mn accu's ^O^

Thuis gebruik ik een omgebouwde server voeding, die levert 47A @ 12V c_/
pi_156094762
Ik heb helaas geen informatie over de layout van de printplaten op mijn quad, ik probeer uit te zoeken hoe een camera aangesloten zou kunnen worden en dat is vrij lastig zo zonder die info.
Er zitten een aansluiting op de printplaat waarvan ik niet weet waarvoor die is. Weet een van jullie of dit een standaard aansluiting ergens voor is?





De aansluiting links daarnaast is voor de USB-dongle.
  maandag 14 september 2015 @ 23:19:06 #201
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156095163
quote:
2s.gif Op maandag 14 september 2015 23:04 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb helaas geen informatie over de layout van de printplaten op mijn quad, ik probeer uit te zoeken hoe een camera aangesloten zou kunnen worden en dat is vrij lastig zo zonder die info.
Er zitten een aansluiting op de printplaat waarvan ik niet weet waarvoor die is. Weet een van jullie of dit een standaard aansluiting ergens voor is?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De aansluiting links daarnaast is voor de USB-dongle.
Als ik de goede handleiding gevonden heb, wat ik denk ik wel heb heb je dit.
Volgens de handleiding is het een JTAG poort


De video poort zijn de drie kleine pinnen aangegeven op dit plaatje (Kamera-Anschluss):


(Handleiding hier)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_156095688
quote:
16s.gif Op maandag 14 september 2015 23:19 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Als ik de goede handleiding gevonden heb, wat ik denk ik wel heb heb je dit.
* knip *
Wouw super bedankt man! Ik zit al twee weken lang internet af te struinen, ik heb al vanalles maar dát kon ik maar niet vinden. Awesome! _O_
Ik heb dezelfde handleiding al een paar keer gevonden maar dan een stuk minder uitgebreid, zonder de pics van die printplaten.

Het slechte nieuws is alleen dat die printplaat met die kamera-Anschluss niet op mijn quad zit... :X Ik heb de X-3D Funpilot erop zitten. Mmmh.. meer uitzoekwerk dus..


Via een Duits forum ben ik erachter dat ik een 6-kanaals zender moet hebben, dat zesde kanaal wordt voor de camera gebruikt. Ik denk dat ik de OrangeRx bij HobbyKing ga bestellen daarvoor, die zou compatible moeten zijn met mijn ontvanger.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nemephis op 15-09-2015 00:24:14 ]
pi_156112904
In Engeland is een stomkop veroordeeld omdat hij met quads over voetbalstadions en Buckingham Palace vloog om Youtube-filmpjes te maken. Dan ben je ook niet al te snugger..

Ik heb vandaag gekeken of ik mijn quad kan verbinden met de verkeerd aangekochte PPM receiver, dat zou weer wat centen schelen. Dit ding dus:

Er zitten wel aansluitingen voor op de quad, alleen moet je het signaal in de receiver opvangen voordat het over de verschillende kanalen verdeeld wordt.

quote:
Almost any receiver can be used, as long as you are
able to find and to access the combined PPM-Signal
before it is split up into several channels by the output
multiplexer. A digital storage oscilloscope is a handy
tool to find the signal
Laat ik nou net niet zo'n osciloscoop hebben :{

Tweede optie: Zender en ontvanger terug sturen en geld terug vragen. Als ik de website van de Consumentenbond goed begrijp dan heb ik dat recht (ondanks dat het lullig is voor de winkel). Klopt dat?

edit: Ja dat klopt dus, ik heb gevraagd in WGR.
De mooiste reactie daar :D :
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:29 schreef spijkerbroek het volgende:
Dus.. de zender heeft een zender en een ontvanger gestuurd naar de ontvanger, te weten: jij. En nu wil de ontvanger de zender en de ontvanger terug naar de zender zenden. Als je dat gedaan hebt, heeft de zender dus de zender en de ontvanger ontvangen van de ontvanger van de zender en de ontvanger. (sorry, moest even ;) )


[ Bericht 25% gewijzigd door Nemephis op 15-09-2015 18:50:32 ]
pi_156145056
Dat past niet...



...even wat bijzagen...



...zo, dat is beter...


pi_156145532
Nice!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_156145599
Handig zeg!
Is dat een officiele tas/koffer daarvoor of helemaal zelf gemaakt zo?
  woensdag 16 september 2015 @ 17:07:02 #207
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156145662
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 16:47 schreef Iemand91 het volgende:
Dat past niet...

[ afbeelding ]

...even wat bijzagen...

[ afbeelding ]

...zo, dat is beter...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er strak en handig uit. Toch onghandig om alle gear los mee te moeten nemen en jij hebt slimme complete oplossing :)

Het is een backpack toch ook, of die ik dat verkeerd op de laatste foto?
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 september 2015 @ 17:07:09 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156145667
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 16:47 schreef Iemand91 het volgende:
Dat past niet...

[ afbeelding ]

...even wat bijzagen...

[ afbeelding ]

...zo, dat is beter...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi dingetje!

Ik doe het nog steeds met de originele doos ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_156146188
quote:
2s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:04 schreef Nemephis het volgende:
Handig zeg!
Is dat een officiele tas/koffer daarvoor of helemaal zelf gemaakt zo?
Dat is de Multistar Backpack van HobbyKing. Op de diverse (Chinese) webshops staan wel varianten van dit soort tassen. Helaas is verzending wel tering duur vanuit China; rugzak zelf is maar $18 bij sommige shops met met verzending ga je zo over de $50.
Deze bij HK weg uit de EU warehouse is goedkoper en sneller; warehouse zit in Nederland en ik heb de tas maandagavond besteld.

quote:
16s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:07 schreef tokko1 het volgende:
Ziet er strak en handig uit. Toch onghandig om alle gear los mee te moeten nemen en jij hebt slimme complete oplossing :)

Het is een backpack toch ook, of die ik dat verkeerd op de laatste foto?
Zeker handig. Naar het einde van de straat fietsen/lopen is al irritant met dit spul :') , laat staan met de auto/fiets verder weg.

De tas is overigens voor de DJI Phantom bedoelt en die is wat kleiner dan de CX-20/Nova dus daarom moest ik het wat bijsnijden. Maar alles past erin; zelfs de gimbal lijkt er gewoon nog onder te passen.
  donderdag 17 september 2015 @ 17:51:47 #210
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156174844
In het china hoekje heb ik speciaal voor de JJRC X6 een topic geopend aangezien 5 mensen die bij Allbuy gewonnen hadden en ik hem ook heb. Van mij komt er binnenkort een (pre)review aan daar :)



CHI / [JJRC X6 centraal] Yizhan Trantula X6 quadcopter topic

Dus voor de geïnteresseerden van een middelgrote quadcopter met redelijke camera en goed vermogen kan je daar even een kijkje nemen ;)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_156176868
quote:
16s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:51 schreef tokko1 het volgende:
In het china hoekje heb ik speciaal voor de JJRC X6 een topic geopend..
* knip *
Kun je dan ook even een subforum DE opzetten? Dan open ik daar een topic over mijn Duitse X-UFO :P

Misschien handig om in de OP van dat topic te zetten dat dit topic er ook is.

Ik weet niet of er vraag naar is (van mij wel maar ik ben niet echt objectief) maar het zou handig zijn als er ergens een apart subforum voor rc vliegdingen is. Dat je per type quadcopter een topic hebt, zeg maar. En je een topic kan openen als je er eentje bouwt, als een informatief verslag voor jezelf en anderen op 1 plek.
FOK!'er VanNelle heeft een rc helicopter, die zou daar bijvoorbeeld ook een topic over kunnen openen. En er zijn vast ook wel FOK!'ers met zo'n piepschuim RC vliegmasjien om eens wat te noemen.

Ik rest mijn kees :s)

[ Bericht 20% gewijzigd door Nemephis op 17-09-2015 19:17:01 ]
  donderdag 17 september 2015 @ 21:54:24 #212
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156183811
Dees is mijn piepschuim vliegmasjien :Y

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 17 september 2015 @ 22:15:46 #213
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156184523
Hiperbipe, cool.

Geen multi maar wel vet.
Kom je wel is op vliegclub helmond ?
pi_156184685
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:54 schreef daNpy het volgende:
Dees is mijn piepschuim vliegmasjien :Y

[ afbeelding ]
Gaaf!
Kun je er wat over vertellen?

Ik heb te horen gekregen dat er geen apart hoekje voor vliegdingen komt, is ook wel wat voor te zeggen, FOK! is geen RC-forum.
Miscchien is het een suggestie om dit topic uit te breiden van multicopters naar alles wat RC vliegt?
  donderdag 17 september 2015 @ 22:23:51 #215
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156184791
Ik ben voor! *O*

Op naar de eerste RC Fok! Meet!
pi_156184893
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik ben voor! *O*

Op naar de eerste RC Fok! Meet!
Alleen mensen welkom die geen stoorzenders hebben :P
  donderdag 17 september 2015 @ 22:30:41 #217
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156185068
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:26 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Alleen mensen welkom die geen stoorzenders hebben :P
Of alleen mensen met fatsoenlijke spullen }:| :9
pi_156185241
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:30 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Of alleen mensen met fatsoenlijke spullen }:| :9
Mmmh dan ben ik zeker weer niet welkom met mijn fucking awesome China-quadje }:|
  donderdag 17 september 2015 @ 22:36:43 #219
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156185297
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:35 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Mmmh dan ben ik zeker weer niet welkom met mijn fucking awesome China-quadje }:|
[ afbeelding ]
Iedereen is welkom! Alles is china spul 😋

Nee ik dacht dat je doelde op uitvallende quads/vliegtuigen ivm fpv ofzo..
pi_156185397
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:36 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Iedereen is welkom! Alles is china spul 😋

Nee ik dacht dat je doelde op uitvallende quads/vliegtuigen ivm fpv ofzo..
Nee, ik zat meer te denken aan iets wat ik als klein snotjoch heb meegemaakt toen mijn pa mij en m'n broertje meenam naar een modelvliegveld. Op een gegeven moment start eentje z'n vliegtuig, maar de zender bestuurde ook een ander vliegtuig dat er volgas vandoor ging. Was niet de bedoeling uiteraard.

Maar daar hebben we tegenwoordig geen last meer van met de moderne techniek.

En eeuh... meine große quad ist Deutsch ja, nicht aus China.
  donderdag 17 september 2015 @ 22:41:39 #221
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156185477
Ik wou net zeggen haha, lang leve 2.4 Ghz.
We staan regelmatig met 10 man tegelijk te vliegen.
pi_156185541
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik wou net zeggen haha, lang leve 2.4 Ghz.
We staan regelmatig met 10 man tegelijk te vliegen.
Oh leuk. Ben je lid van een club dan?

Ik hoorde vandeweek van mijn broertje dat Assen weer een modelvliegveld heeft, bij de TT-baan. Daar wil ik binnenkort een keertje kijken.
  donderdag 17 september 2015 @ 22:57:12 #223
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156185992
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:43 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Oh leuk. Ben je lid van een club dan?

Ik hoorde vandeweek van mijn broertje dat Assen weer een modelvliegveld heeft, bij de TT-baan. Daar wil ik binnenkort een keertje kijken.

Ja rozenburg :)
pi_156186176
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:57 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Ja rozenburg :)
Even op de site gekeken. Nice.
Is zeker handig qua tips uitwisselen?

Ook op de site van Assen gekeken: die doen niks met multicopters.
  vrijdag 18 september 2015 @ 09:45:53 #225
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156192219
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:20 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Gaaf!
Kun je er wat over vertellen?

Ik heb te horen gekregen dat er geen apart hoekje voor vliegdingen komt, is ook wel wat voor te zeggen, FOK! is geen RC-forum.
Miscchien is het een suggestie om dit topic uit te breiden van multicopters naar alles wat RC vliegt?
Durafly Hyperbipe dubbeldekker 3D toestelletje.
Vliegklaar 600 gram, motortje kan een kilo trekken.
Dit is mijn derde, heb er al een paar afgeschreven waarvan 1 in de lucht tegen mijn vaders Curare :+
Kan er ondertussen aardig mee meskant vliegen en ben met 4 punts-rolls bezig te oefenen.

Heb ook nog een SuperKinetic815 van Hobbyking, dat is een sportzwever die niet bepaald zweeft :+

Mijn vader heeft nog een stuk of 10 kistjes, van een kleine piepschuim Mustang tot zelfgebouwde brandstofkisten :Y
De Curare is dan ook ouder dan mij (34+)
Er is wel een RC vliegtuigen topic geweest op Fok trouwens, maar dat is niet echt actief.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_156192285
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:45 schreef daNpy het volgende:
* knip *
Jullie hebben een complete luchtmacht dus! :D

quote:
kleine piepschuim Mustang
Mustangs :9~
  vrijdag 18 september 2015 @ 10:06:37 #227
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156192756
Jup, dit is em:


En dan nog een Mini F16:


En een Focke Wulf (vliegt niet meer eigenlijk)


Een Multiplex EasyStarII (ben ik ook mee begonnen)


Multiplex "motorzwever" (ook 30+ jr oud)


Een F4F, nog een paar zelfbouw dingen, waarvan een paar gecrasht zijn (oa een met 2 staarten)

Een deel van onze vloot;


Van de eerste Hyperbipe hebben we een Minibipe gemaakt, van de tweede een HyperOne :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_156193009
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:06 schreef daNpy het volgende:
* knip *
Zo hee! _O_

Wat is er met die FW190, gaan jullie die weer vliegend maken?
Ik heb er ook eentje die niet kan vliegen (plastic model)


En zie ik daar nou een echte DAF op de achtergrond?

[ Bericht 32% gewijzigd door Nemephis op 18-09-2015 10:53:24 ]
  vrijdag 18 september 2015 @ 11:33:19 #229
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156194432
Die FW vliegt een beetje lastig door de dikke neus. Met name met landen en bochten is dat vervelend. Er zit nu geen instrumentatie meer in. Hij heeft ff pauze.
Het landingsgestel is ook al aangepast en niet meer inklapbaar, te fragiel.
Als mn pa weer zin heeft zal hij hem wel weer opbouwen.
Op de achtergrond idd een van onze dafs.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_156194639
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:33 schreef daNpy het volgende:
Die FW vliegt een beetje lastig door de dikke neus
Mag je nog blij zijn dat het geen Dora is, die hadden een nog langere neus


Is vliegen met brandstofmotor nou heel anders dan electrisch aangedreven vliegen?
  vrijdag 18 september 2015 @ 11:58:17 #231
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156194763
Lange neus is niet erg, de diameter wel. Daarmee remt ie enorm af op het moment dat vliegend vermogen verminderd wordt (minder gas - langzamer vliegen of bochten).

Mijn Hyperbipe kan aan de prop blijven hangen en is bijna verticaal te landen. Die Focke dondert gewoon uit de lucht bij een lagere snelheid. Je moet dus vrij hard binnen komen bij de landing.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_156198983
Dat is wel logisch wat je daar zegt, meer frontaal oppervlak = meer weerstand.

Lijkt me heel lastig, zo'n vliegtuig besturen. Bij een multicopter is dat een stuk makkelijker volgens mij.

Ik kwam deze net tegen, goed idee!
  vrijdag 18 september 2015 @ 19:05:41 #233
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156203791
Helicopter is nog moeilijker :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_156233838
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 19:05 schreef daNpy het volgende:
Helicopter is nog moeilijker :)
Dat had ik niet verwacht, omdat je met een vliegtuig niet even kan stoppen als je verkeerde kant op gaat en met een heli wel.
Lijkt me super om eens te proberen, heli vliegen, maar mijn portemonnee kan dat niet aan :(
  zondag 20 september 2015 @ 02:07:55 #235
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156234977
Juist daarom :')

Vliegtuig gaat altijd rechtdoor veeel makkelijker.
pi_156253369
Met die quad die ik heb kan je een brug maken :D
zal ik nog wel wat moeten programmeren waarschijnlijk.. en er een haspel met touw op monteren.

  zondag 20 september 2015 @ 21:18:49 #237
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156253825
Dream on. Dit werkt dmv visuele feedback van camera's in die ruimte
pi_156254243
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dream on. Dit werkt dmv visuele feedback van camera's in die ruimte
Anders ga je er even serieus op in :')

Het is toch gaaf dat dat soort dingen technisch mogelijk zijn?
  zondag 20 september 2015 @ 21:56:39 #239
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156256141
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 02:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Juist daarom :')

Vliegtuig gaat altijd rechtdoor veeel makkelijker.
Wel eens gevlogen met een vliegtuig?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_156256153
Wie heeft er 56 quadcopters? Kun je leuke dingen mee doen

klik om te spelen

Kan CGI zijn, not sure. Dit is wel echt:
  zondag 20 september 2015 @ 22:28:20 #241
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156257657
quote:
5s.gif Op zondag 20 september 2015 21:56 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wel eens gevlogen met een vliegtuig?
Ja, Wel is :P

Ik heb :
Go discover
Kyosho edge red bull
Kinetic
Funjet
Eflite apprentice
Teksumo
pi_156257702
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 22:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
* knip *
..en met een helicopter?
  zondag 20 september 2015 @ 22:31:44 #243
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156257776
Ja raptor 50 en trex 450 gehad.

Niet mijn ding heli's.

1 keer crashen is altijd dikke schade
pi_156257919
Dan heb je in ieder geval wel recht van spreken als het over vergelijken van vliegen met die dingen gaat :Y
  zondag 20 september 2015 @ 22:40:51 #245
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156258049
Ja ik ben niet zo'n figuur die over dingen praat waar die niks vanaf weet :s)

Orientatie met een heli is gewoon lastiger want die kan alle kanten op, een vliegtuig gaat gewoon altijd rechtdoor met zn neus ;)

Maar vergis je niet, vleugel vliegen moet je ook echt leren.
pi_156258157
Als ik moest kiezen tussen heli of vliegtuig zou ik toch voor heli gaan. Maar goed, laat ik eerst mijn quad maar eens vliegende zien te krijgen. Hopelijk lukt dat deze week nog.
  zondag 20 september 2015 @ 22:53:52 #247
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156258518
Ja het is maar net wat je wil he :)
Ieder zn ding

Quad in manual mode ( self leveling uit ) is trouwens een goede heli trainer :)

Lijkt er aardig op
pi_156259219
is een quad dan niet veel onstabieler? Omdat bij een heli de rotor centraal zit zou je zeggen dat er meer balans in zit.

Ik heb trouwens wél een RC heli gehad bedenk ik me net. Okee, een piepklein kutding maar technisch gezien toch een heli

  zondag 20 september 2015 @ 23:32:47 #249
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156259970
Haha totaal niet te vergelijken met een "echte" collective pitch heli.

Haha nee, sterker nog heli zal feller reageren.
  zaterdag 26 september 2015 @ 00:24:54 #250
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156390325
Ik heb in het X6 quadcopter topic een review van de JJRC X6 Tarantula online gezet, dus als je even niets te doen heb in je weekend of week kan je 'm even bekijken ;)




CHI / [JJRC X6 centraal] Yizhan Trantula X6 quadcopter topic
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_156405423
Eindelijk een manier gevonden om m'n gimbal eronder te hangen:

  zaterdag 26 september 2015 @ 21:16:14 #252
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_156407259
Iemand hier interesse in een DJI Phantom 2 vision+ voor laten we zeggen 800 euro ?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 28 september 2015 @ 00:02:40 #253
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_156440108
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:57 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Ja rozenburg :)
Cool! :D Ik groeide op in Spijkenisse waar ik tot 2002 woonde. Zijn we ook eens wezen kijken op een open dag/airshow daar in Rozenburg. Dat was echt kicke! Eentje had een turbine delta wing. Die haalde zo'n 2 á 300 km/h en klonk als een F16 in het voorbijgaan zo'n beetje. Mooi man. _O_

Later toen we naar Drenthe verhuisd waren eens een Jamara Piper Cub gehaald. Ding vloog voor geen meter. Kende wel iemand van de vliegclub in de buurt van Stadskanaal, die wilde wel er wel ff naar kijken. Die kwam er ook niet verder dan een rondje op 1m hoogte mee voordat de batterij er mee nokte.

Toen was het inderdaad ook de PicooZ rage en ben ik met mini heli's begonnen. Later ook een Silverlit miniplane.

Toen ik het nest verliet en naar Wenen verhuisde nog wel wat Silverlit spul gehad. Op een eBay veiling twee vrij grote Messerschmidts ME109 (met ailerons) gewonnen (dacht ik spreid m'n kansen, wilde er maar eentje). Een keer op een veld buiten Wenen geprobeerd. Zwalkte alle kanten op en stortte neer.

Ik had altijd wat met vliegtuigen eigenlijk, maar ben me dan toch maar meer gaan interesseren voor heli's en quadcopters. Dus kwamen er een boel Chineesjes ook. Verschillende SH, Volitation, MJX enzo. Reusachtige geloof QS8005 genaamd ook. Dan kwam natuurlijk WLToys met de V911. Later nog wel een paar heli's van gehaald. Op het serieuste helimoment de Walkera tail belt driven UFLY-S. Qua TX de Turnigy 9X en later de 9XR gehaald.

Toen kwam de opmars van de quadcopters. Die had WLToys ook. Begon met de V939. Hubsan natuurlijk. UdiRC. Cheerson... :Y In de grote stad schieten vliegtuigjes gewoon niet op. Heli's zijn wel cool, maar quadcopters zijn veeel stabieler, en veel geschikter ook om indoors mee te vliegen als je ff 10min niks te doen zou hebben. Om aerial footage te schieten wat wezen klooien met 808 cams... Y3000 ook. Maar uiteindelijk besloten: nee, als je het wilt doen, moet je een actioncam aan een gimbal onder je quadje hebben. DJI heeft dan gewoon de sweetste all-in-one packages op de markt. Maar ja, is de investering je het waard? In principe is geld het probleem niet zo, dus: sure! Maar ja, dan heb je het opeens niet meer over speelgoed en val je ook niet meer onder de chillste regels. Mag je alleen al voor de introductiemiddag waar je informatie krijgt over het aanvragen van je toelating al 220,- EUR neertellen, gaat het richting logboeken, manuals en kentekenplaatjes. Nou ja, weet je wat. Ik houd het wel onder 250 gram dan maar. -O- Je kunt nog beter een vliegtuigje of heli huren en een DSLR met immense toeter erop aanschaffen. Maar ja, not the same ook natuurlijk. Kweenie. Beetje jammer.

Zou het prima vinden als er wat regeltjes waren... maar iemand die deelneemt aan het wegenverkeer moet ook proficiënt bevonden zijn en zich aan de regels houden, kan anders rekenen met flinke represailles. Maar het is wel aardig toegankelijk voor iedereen, zonder er al teveel rompslomp van te maken. Ach ja.
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:49 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Jullie hebben een complete luchtmacht dus! :D

[..]

Mustangs :9~
[ afbeelding ]
Damn Yankee! :D Die heb ik eens op Eelde gezien/gehoord. Prachtig.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nice collectie hoor! _O_ :7
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:43 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik hoorde vandeweek van mijn broertje dat Assen weer een modelvliegveld heeft, bij de TT-baan. Daar wil ik binnenkort een keertje kijken.

Goed om te weten. Volgende keer in NL maar eens een kijkje nemen.
Heb bij m'n ouders in Drenthe wel nog een NineEagles Xtra 300 staan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 20:11 schreef Iemand91 het volgende:
Eindelijk een manier gevonden om m'n gimbal eronder te hangen:

[ afbeelding ]
De gimbal? Daar zal toch wel een systeem in zitten? :o
Of bedoel je het creatief mounten van de Xiaoyi sports cam met elastiekjes? :D :Y)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_156440453
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 00:02 schreef shiznuts het volgende:
De gimbal? Daar zal toch wel een systeem in zitten? :o
Ja, maar dat was juist mijn probleem.

Je hebt een aantal gimbals die er plug-and-play onder passen. Kun je zo vastschroeven en aansluiten op pinnen die onder de body zitten (een aantal 12V aansluitingen, usb-poort en tweetal signal-pins (voor de gimbal).
Die schroefgaten zijn bijvoorbeeld hetzelfde (qua afstand) als de DJI's als ik me niet vergis.

Maar punt is; als je een alternatieve gimbal neemt (zoals ik deed) dan heb je dus de kans dat je gimbal boven die pinnen uitkomt (niet mijn foto).
Daar kun je op verschillende manieren mee omgaan (velen verplaatsen de pins (eveneens niet mijn foto) maar ik heb nog niet zo'n behoefte om dat te doen.
Sommigen hangen de gimbal erg ver naar voren wat ook een oplossing is met als bijkomend voordeel dat je landing gear niet in zicht van de camera komt maar hiervoor gaat je quad wel naar voren hangen en moet deze dit constant corrigeren. Grotendeels neemt de controller dat voor z'n rekening maar je moet dan zelf ook veel naar achteren gaan hangen met je pitch.
Plus dat extra corrigeren gaat ten koste van je vliegduur.

Na wat nadenken en prutsen een manier gevonden dat:
1) De pins gebruikt kunnen worden en ik niet hoef te gaan boren/zagen in de Nova
2) De landing gear nog steeds verwijderd kan worden (anders past de boel niet in de tas)
3) De gimbal niet te laag komt te hangen (anders past de boel niet in de tas en komt het op de grond)

Mijn manier is praktisch gelijk aan de eerst genoemde foto maar ik kreeg gelukkig de 12V aansluiting door die rubberen voetjes heen.
quote:
Of bedoel je het creatief mounten van de Xiaoyi sports cam met elastiekjes? :D :Y)
Het werkt prima. D'r zit wel een klitteband bij maar die past alleen om de lens van de GoPro.
(Lens van de Yi is qua diameter groter). Kan die nog wel wat bijvijlen zodat het past maar dit werkt ook prima en snel.
Yi is wel lichter dan een GoPro, dus de Yi moet vrij ver van de mount hangen om de balans goed te krijgen; da's wel wat jammer.

Van de week pitch/roll aansluiten, "even" in de settings duiken (roll motor doet wat gek) en dan de gok maar wagen en een vlucht maken...

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 28-09-2015 00:38:46 ]
  maandag 28 september 2015 @ 10:42:48 #255
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_156444214
Ah ok. :Y Nifty dan.
Maar als er dus een aangrijppunt waar ze eigenlijk vanuit zijn gegaan dat je je gimbal zou mouten. Kom je dan vliegtechnisch niet ongebalanceerd uit met een ander dan verwacht zwaartepunt doordat de gimbal elders aangrijpt?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_156444860
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 10:42 schreef shiznuts het volgende:
Ah ok. :Y Nifty dan.
Maar als er dus een aangrijppunt waar ze eigenlijk vanuit zijn gegaan dat je je gimbal zou mouten. Kom je dan vliegtechnisch niet ongebalanceerd uit met een ander dan verwacht zwaartepunt doordat de gimbal elders aangrijpt?
Als je probeert het zwaartepunt van je gimbal in het midden van de quad te krijgen dan moet dat wel goed komen.
In mijn geval hangt de boel redelijk in het midden.

Op RCGroups is er ook iemand met exact dezelfde combinatie die de gimbal flink naar voren heeft hangen en die heeft uiteindelijk erg goede beelden uit z'n camera gekregen.
Maar ja; die moet dus wel corrigeren met z'n pitch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 28-09-2015 11:32:59 ]
  maandag 28 september 2015 @ 11:29:45 #257
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_156444925
Alles klar. :D Ff duimen dan! Volgend weekend de eerste beelden? c_/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_156444984
Als die niet neergedonderd is :X ...
  maandag 28 september 2015 @ 14:44:17 #259
327191 RobertNL
For your gear.
pi_156448716
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:33 schreef Iemand91 het volgende:
Als die niet neergedonderd is :X ...
Ook dan zien we graag beelden O-) .
Al zou dat natuurlijk wel heel zuur zijn ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_156537886
Nog best moeilijk te vinden voor een lage prijs. Maar eens bestellen, wel zo handig.

  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:03:41 #261
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_156543602
Kan zo'n drone een beetje gewicht mee nemen?
Mijn ouders wonen hemelsbreed 150m tegenover me en soms willen we wel eens spullen ruilen maar (extreme luiheid) zou ik ook een mandje eronder kunnen hangen en dat ding heen en weer kunnen laten vliegen...

Heb deze besteld om eens te testen: :D
Cheerson CX-10C

[ Bericht 24% gewijzigd door nils7 op 02-10-2015 10:17:16 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_156545342
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:03 schreef nils7 het volgende:
Kan zo'n drone een beetje gewicht mee nemen?
Mijn ouders wonen hemelsbreed 150m tegenover me en soms willen we wel eens spullen ruilen maar (extreme luiheid) zou ik ook een mandje eronder kunnen hangen en dat ding heen en weer kunnen laten vliegen...

Heb deze besteld om eens te testen: :D
Cheerson CX-10C
Daar kan je als je snel bent net een postzegel mee naar je ouders vliegen..
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:46:42 #263
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_156545403
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Daar kan je als je snel bent net een postzegel mee naar je ouders vliegen..
Deze is puur om te testen en het te "leren"... vlieg liever een ding van enkele tientjes stuk dan van honderden euro's.

De vraag blijft nog steeds staan (maar dan voor de krachtigere/duurdere modellen).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:47:35 #264
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156545422
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:44 schreef Iemand91 het volgende:
Nog best moeilijk te vinden voor een lage prijs. Maar eens bestellen, wel zo handig.

[ afbeelding ]
Ik kreeg hem er gratis (waarschijnlijk niet helemaal) bij. Maar nog nooit de moeite genomen om hem vast te maken, moet ik toch een keer doen :X
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_156545472
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:46 schreef nils7 het volgende:

[..]

Deze is puur om te testen en het te "leren"... vlieg liever een ding van enkele tientjes stuk dan van honderden euro's.
^O^
quote:
De vraag blijft nog steeds staan (maar dan voor de krachtigere/duurdere modellen).
Het antwoord is eigenlijk "nee". De consumentenmodellen zijn er gewoon niet voor gemaakt om iets te dragen wat zwaarder is dan een GoPro. Als je zelf wat gaat knutselen is er veel meer mogelijk natuurlijk.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:25:39 #266
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156546194
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:03 schreef nils7 het volgende:
Kan zo'n drone een beetje gewicht mee nemen?
Mijn ouders wonen hemelsbreed 150m tegenover me en soms willen we wel eens spullen ruilen maar (extreme luiheid) zou ik ook een mandje eronder kunnen hangen en dat ding heen en weer kunnen laten vliegen...

Heb deze besteld om eens te testen: :D
Cheerson CX-10C
zucht
pi_156548128
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:47 schreef Nattekat het volgende:
Ik kreeg hem er gratis (waarschijnlijk niet helemaal) bij. Maar nog nooit de moeite genomen om hem vast te maken, moet ik toch een keer doen :X
Jij hebt een Phantom dus?

Ik heb de Chinese tegenhanger, maar leek me wel handig voor telemetry op m'n smartphone.
Ligt nu steeds op de grond of in m'n jaszak. :')
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:05:08 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156548151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:04 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jij hebt een Phantom dus?

Ik heb de Chinese tegenhanger, maar leek me wel handig voor telemetry op m'n smartphone.
Ligt nu steeds op de grond of in m'n jaszak. :')
Jep. Al sinds augustus niet meer uit de doos gehaald, misschien daar nog even verandering in brengen binnenkort :X
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_156550180
Even een vraagje die misschien al eerder is gesteld,waarvoor sorry dan, en wel hoe het is met de ordehandhavers als je zo een 'chopper' koopt en er mee gaat vliegen in je buurt of op straat/weiland? Zijn daar restricties voor,wordt je beboet? M.a.w hoe zit het met de regelgeving of....is die er niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2015 15:56:58 ]
pi_156687607
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:44 schreef Iemand91 het volgende:
Nog best moeilijk te vinden voor een lage prijs. Maar eens bestellen, wel zo handig.

[ afbeelding ]
Hoppa, vorige week vrijdag besteld, nu al binnen _O_ :



Blijft grappig, grote bestelbus van PostNL voor een miniem zakje. "Hier heb je een heel groot pakket" aldus de bezorger. :P
  donderdag 8 oktober 2015 @ 18:02:09 #271
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156692890
Iemand enig idee waar je Prop Self locking nuts of vervangende Propellor schroeven kan krijgen voor m'n EMAX MT1806 2280KV Motor in Nederland? (Uit china al besteld maar dat duur zo lang).


Of kan ik gewoon M5 boutjes gebruiken (moet links draaiend schroefdraad zijn dan)?
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  donderdag 8 oktober 2015 @ 18:03:49 #272
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_156692926
Ja normale moeren kan ook prima.
Gewoon goed vastdraaien
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:26:46 #273
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_156737448
Mn CX-10c is binnen gekomen :)
Jammer is wel dat ie na 2,5 minuut leeg is maar hij is dan ook een kwartier later weer vol.

Het is mijn eerste drone (om mee te spelen) en het duurde even voordat ik wist dat ik m kon kalibreren (wist dat zo iets wel zou moeten) maar het was goed verstopt in de handleiding (je verwacht zo iets voorin).

Inmiddels 2 propellors als gesneuveld 1 echt in een vlucht/crash en de andere omdat ik blijkbaar de verkeerde vervangen had (staan nummers onderop zag ik achteraf toen ie in vlucht lastig balans hield) en de vervanger er niet heel af kreeg :(

Hij pakte de SD kaart niet die in mn tablet zat dus voor 7 euro een nieuwe 8GB gekocht en die werkte wel.
De controls zijn wel erg snel maar ik heb gelezen dat je dat kan wijzigen (nog ff checken hoe precies).

Leuk dingetje :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:29:40 #274
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_156846315
Het is zo bevallen dat ik een Syma X8W heb besteld *O*
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_156925418
Zo, na heel lang inactief geweest te zijn toch maar weer eens een kijkje nemen hier op Fok!
En wat heb ik dit gemist eigenlijk. Wat leuk om te zien hoe iedereen hier met allemaal leuke projecten en Multicopters komt! Ik ben weer terug op Fok! in ieder geval.

Is er nog iets belangrijks wat ik gemist heb toen ik weg was?
pi_156972003
Nieuw item bij BG; "DJI Phantom 2 3 Change To Handheld Steady Gimbal".
Lol.

pi_157019937
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 18:22 schreef Iemand91 het volgende:
Nieuw item bij BG; "DJI Phantom 2 3 Change To Handheld Steady Gimbal".
Lol.

[ afbeelding ]
whut?
Wat is daar in vredesnaam de bedoeling van?
  donderdag 22 oktober 2015 @ 17:01:06 #278
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_157020180
Logisch toch...

Phantom als handheld gimbal gebruiken
  donderdag 22 oktober 2015 @ 17:16:42 #279
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157020588
!

Die van DJI kun je tenminste op een handgrip mikken...


Een beetje 'more like it'. :P Maar ik kan de DIY/frugal-mentaliteit waarderen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 22 oktober 2015 @ 17:18:38 #280
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_157020638
Ja... 20 dollar vs 2000
pi_157181864
Drones krijgen herkenningschip
quote:
Drones moeten in de toekomst een chip ingebouwd krijgen. Dat moet het makkelijker maken om schade te verhalen als zo'n onbemand vliegtuigje brokken maakt.

Het Europees Parlement in Straatsburg stemde donderdag in met een voorstel hiertoe van EU-parlementariër Matthijs van Miltenburg (D66). ''Je zou het kunnen zien als een kentekenplaat'', aldus Van Miltenburg. ''De chip en registratie zijn niet erg kostbaar en voorkomen wel een hoop gedoe bij een ongeluk.''

Er zijn nu nog nauwelijks Europese regels voor drones. ''Als we nu niets regelen dan wordt de drone in het ene land vogelvrij en in het andere vliegt het vast in een web aan onnodige regels.'' D66 wil ook dat er Europees erkende opleidingen voor ''bestuurders'' van drones komen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 oktober 2015 @ 13:40:16 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157181927
Dus binnenkort een verplichte cursus à 400¤ om nog te mogen vliegen? Echt zo'n hekel aan die regeltjescultuur...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 29 oktober 2015 @ 13:57:48 #283
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157182250
Mja, dat vind ik ergens nog wel kunnen. Want dan ben je tenminste geen Sjonnie die het verziekt...

Wil je met een scooter gaan rijden komen er ook regeltjes en kosten aan te pas...
http://www.scooterrijbewijs.org/
Examenkosten theorie ¤22,50
Examenkosten praktijk ¤95,70
Kosten praktijkscholing: ~ ¤300
BAM! Zou je ook 400 euro kwijt zijn.
Dan moet je scooter verzekerd worden en een plaatje hebben.

Ik heb altijd al voorgesteld om het zo te doen. Maar hoe ze het eerst hadden bedacht is dat je eerst een bedrijf moest zijn, eigen manuals moeten laten goedkeuren, logboeken moest bijhouden en elke vlucht aanmelden enzo... dat zou gaan om duizenden investeren...

Nu is het van: leuk dat je serieus aan de slag wilt met aerial video als hobby, maar, dan moet je maar bewijzen dat je proficiënt en verantwoordelijk (en aansprakelijk) kunt worden gehouden.

Vraag natuurlijk of je dat ervoor ten over hebt. Maar hetzelfde als zonder rijbewijs/certificaat helmloos op een onverzekerde brommer rondrijden... je kunt dat niet iedereen zomaar laten doen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157234630
De sneak peek van de Gopro quadcopter die in de eerste helft van 2016 moet uitkomen.
Gok dat de prijs daarvan boven de DJI's uit gaat komen.

  woensdag 4 november 2015 @ 00:43:18 #285
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_157306704
TE KOOP: DJI Phantom 2 visio + .

Hier misschien iemand interesse ? Vraagprijs is 800 euro.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 27 november 2015 @ 12:49:41 #286
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_157857731
Bij de buren van hardware.info hebben ze wel redelijk interresant filmpje gemaakt over twee drones.
Altijd leuk te zien hoe zei er tegenaan kijken en wat dat "Xiro" nou doet in Nederland ;)

DJI Phantom 3 en Xiro Xplorer drones review- Hardware.Info TV (Dutch)

Trouwens als je op zoek bent naar een X6 Tarantula quadcopter, ik ben van plan die van mij weg te doen binnenkort op de V&A, maar geef de Drone ethousiastelingen hier voorkeur, pm evt :)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  vrijdag 27 november 2015 @ 13:10:45 #287
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157858110
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 2 december 2015 @ 12:10:15 #288
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157961735
Wie gaat er 10 December naar het Mini Symposium bij de TUD?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 2 december 2015 @ 13:33:45 #289
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_157963578
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:10 schreef nils7 het volgende:
Wie gaat er 10 December naar het Mini Symposium bij de TUD?
Linkje? Hier om de hoek is natuurlijk wel leuk :D

Edit: Linkje.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  woensdag 2 december 2015 @ 13:35:25 #290
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157963610
quote:
16s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:33 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Linkje? Hier om de hoek is natuurlijk wel leuk :D

Edit: Linkje.
http://www.dronewatch.nl/(...)0-december-in-delft/
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 2 december 2015 @ 13:43:06 #291
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_157963766
quote:
Leuk weetje; je mag in Rotterdam, Delft en groot deel van Den Haag niet buiten met je drone vliegen volgens de huidgige regelgeving. 8)7
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_157965476
quote:
16s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:43 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Leuk weetje; je mag in Rotterdam, Delft en groot deel van Den Haag niet buiten met je drone vliegen volgens de huidgige regelgeving. 8)7
Waarom?

volgens mij alleen niet bij vliegvelden, autosnelwegen of mensenmassa's. Heeft niks met de stad te maken en zou niet weten hoe je dit anders zou moeten weten als je gecontroleerd wordt
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 december 2015 @ 15:20:10 #293
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157965606
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:14 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Waarom?

volgens mij alleen niet bij vliegvelden, autosnelwegen of mensenmassa's. Heeft niks met de stad te maken en zou niet weten hoe je dit anders zou moeten weten als je gecontroleerd wordt
Niet boven aaneengesloten bebouwing. Aka 99% van alle bebouwing in Nederland.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157965664
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet boven aaneengesloten bebouwing. Aka 99% van alle bebouwing in Nederland.
Dus je mag niet in de tuin van je rijtjeshuis vliegen ?

Ik neem aan dat de meeste mensen wel een parkje zoeken en niet ergens in een steegje in de binnenstad opstijgen of zo toch? :P

Mwaa, gewoon schijt aan hebben, ik ken nog weinig verhalen van mensen die hiervoor beboet zijn en als je een beetje logisch nadenkt en geen gevaar veroorzaakt kan je best even een stukje over een paar huizen vliegen
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 december 2015 @ 15:26:19 #295
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157965724
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:23 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Dus je mag niet in de tuin van je rijtjeshuis vliegen ?

Ik neem aan dat de meeste mensen wel een parkje zoeken en niet ergens in een steegje in de binnenstad opstijgen of zo toch? :P

Mwaa, gewoon schijt aan hebben, ik ken nog weinig verhalen van mensen die hiervoor beboet zijn en als je een beetje logisch nadenkt en geen gevaar veroorzaakt kan je best even een stukje over een paar huizen vliegen
Ja... gewoon niet doen. Mensen die dat doen zijn de oorzaak van die belachelijke regelgeving. Copters van 50¤ kan je niet boven een woonplaats laten vliegen, dat is echt gevaarlijk. Niet iedereen heeft een Phantom van ¤1000+ met GPS, return to home en andere veiligheidssnufjes en zelfs die Phantoms kunnen defect raken in de lucht.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 2 december 2015 @ 15:28:00 #296
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_157965756
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:23 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Dus je mag niet in de tuin van je rijtjeshuis vliegen ?

Ik neem aan dat de meeste mensen wel een parkje zoeken en niet ergens in een steegje in de binnenstad opstijgen of zo toch? :P

Mwaa, gewoon schijt aan hebben, ik ken nog weinig verhalen van mensen die hiervoor beboet zijn en als je een beetje logisch nadenkt en geen gevaar veroorzaakt kan je best even een stukje over een paar huizen vliegen
Ze willen dat je over het algmeen 120m+ van huizen verwijdert bent. Daarnaast ligt het gebied wat ik noemde, maar ook geheel amsterdam in een "CTR – controlezone" dus een "door de luchtverkeersleiding gecontroleerde luchtruim" en mag je hier niet vliegen. :'(| (Ik ben aangehouden toen ik hier op een open veld aan het vliegen was ;) )

Zie ook dat ze zelf willeen dat je nóg dichter bij je drone blijft dan dat:
quote:
Hoe ver en hoe hoog mag ik vliegen?
Zodra u een vliegtuig of helikopter ziet naderen moet u zo snel mogelijk landen. Om die reden kunt u beter niet hoger dan 50 meter vliegen. En ook niet verder dan 100m. Dit advies voor de maximale hoogte en afstand wordt mogelijk straks verplicht.
bron: https://www.rijksoverheid(...)ls-drone-particulier
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_157965771
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja... gewoon niet doen. Mensen die dat doen zijn de oorzaak van die belachelijke regelgeving. Copters van 50¤ kan je niet boven een woonplaats laten vliegen, dat is echt gevaarlijk. Niet iedereen heeft een Phantom van ¤1000+ met GPS, return to home en andere veiligheidssnufjes en zelfs die Phantoms kunnen defect raken in de lucht.
wat is een goede copter van 50 euro die een beetje bereik heeft dan?

Een woonwijk of in het parkje vind ik echt geen probleem en dat mag ook gewoon zolang je maar niet over mensenmassas gaat. Vroeger deed iedereen dit met helikoptertjes en ja nu dan multirotors. Ja als die bij iemand op het dak crasht of in de tuin is het wel lullig ja. En ik zou ook niet met een ding gaat wat meer dan een kilo weegt.
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_157965784
quote:
16s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:28 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Ze willen dat je over het algmeen 150m+ van huizen verwijdert bent. Daarnaast ligt het gebied wat ik noemde, maar ook geheel amsterdam in een "CTR – controlezone" dus een "door de luchtverkeersleiding gecontroleerde luchtruim" en mag je hier niet vliegen. :'(| (Ik ben aangehouden toen ik hier op een open veld aan het vliegen was ;) )

Zie ook dat ze zelf willeen dat je nóg dichter bij je drone blijft dan dat:

[..]

bron: https://www.rijksoverheid(...)ls-drone-particulier
Je bent serieus aangehouden voor drone vliegen?

Maakte je fotos van een militaire basis of zo?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 december 2015 @ 15:29:52 #299
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157965806
Vliegen in Amsterdam is ook niet echt het slimste wat je kan doen met Schiphol in de achtertuin :X

Één van de weinige regels waar ik het wel mee eens kan zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')