abonnement Unibet Coolblue
pi_143381526
Beste mensen,

Wie kan mij adviseren over het volgende,

Ik ben 20 jaar, man, 1,85m en weeg rond de 100 kilo.

Ik wil dus graag een kilo of 10 afvallen (om mee te beginnen), nu vraag ik me af of het verstandig is om dit door middel van Insanity te doen, of dat ik dit beter kan doen door gewoon 5x per week te sporten in de sportschool en hard te lopen.

Mijn voorkeur ligt bij insanity alleen ben ik benieuwd of er iemand hier ervaring mee heeft in een vergelijkbare situatie als de mijne.

Wat raden jullie mij aan/af?

Groetjes
pi_143381674
Doe je nu al wat aan sport? Zo nee, wat ik vermoed, dan is het niet verstandig om vanuit het niets in een keer 5x per week of meer te gaan sporten. Wat ik van Insanity weet (en de naam zegt het op zich ook al) dat het erg intensief is. Ook dat is niet zo verstandig als je geen basis hebt. Dat is echt vragen om afhaken of blessures.

Ga gewoon rustig beginnen met 2 a 3 keer per week te sporten. Dat kan sportschool zijn, maar ook iets anders. Als je dat wil opbouwen naar 5x per week (wat niet echt nodig is om 10 kilo af te vallen) doe dat dan langzaam.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:11:13 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143381801
Rol eerst eens van de bank naar de (koel)kast om alle troep die daarin zit te gooien, neem even een dagje rust en begin dan met een wandeling van 5 minuten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_143381858
Om 10 kilo af te vallen moet je gewoon minder troep vreten en meer groente. Hoef je niet eens naar de sportschool. Als je daarna nog 10 kilo wil afvallen zul je wel moeten gaan sporten.
Sowieso niet beginnen met 5x per week en zonder conditie aan insanity beginnen :')

Begin klein dan is het beter vol te houden dan dat je te groot begint en al snel gedesillusioneerd afhaakt en je verder vol vreet.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_143381981
Heb wel eens zo'n klasje insanity meegedaan. Ik sport zelf een keer of 5-6 per week (2-3 keer voetbal en 4 keer fitness) en zat daarna eigenlijk elke keer een dag of 3 volledig kapot met mijn spieren. Na een tijdje zal er vast gewenning optreden, maar dan moet je het dus wel volhouden.

Ik heb sowieso mijn twijfels bij het programma (en de gezondheidsrisico's) maar ik zou dit toch wel alleen aanraden aan vergevorderde sporters. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:22:51 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_143382168
100 kg bij die lengte is niet extreem. De oplossing is niet sporten, maar opletten op wat je eet. Dus : geen Mac meer, weg met de zakken chips en pinda's, in de kantine geen frituur meer. Als je dat -echt- maar weinig eet, gewoon de hoeveelheid eten die je neemt met 1/4 terugbrengen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_143382229
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:22 schreef mvdejong het volgende:
100 kg bij die lengte is niet extreem. De oplossing is niet sporten, maar opletten op wat je eet. Dus : geen Mac meer, weg met de zakken chips en pinda's, in de kantine geen frituur meer. Als je dat -echt- maar weinig eet, gewoon de hoeveelheid eten die je neemt met 1/4 terugbrengen.
Als TS liever wil sporten en gewoon die zak chips wil blijven eten kan dat ook prima. Misschien iets minder gezond, maar er staat nergens dat TS gezonder wil worden.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:25:40 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_143382261
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:24 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Als TS liever wil sporten en gewoon die zak chips wil blijven eten kan dat ook prima. Misschien iets minder gezond, maar er staat nergens dat TS gezonder wil worden.
Als TS niet bewust naar de calorie-inname kijkt, zal sporten alleen maar leiden tot meer inname.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:25:44 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143382263
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:16 schreef Caland het volgende:
Heb wel eens zo'n klasje insanity meegedaan. Ik sport zelf een keer of 5-6 per week (2-3 keer voetbal en 4 keer fitness) en zat daarna eigenlijk elke keer een dag of 3 volledig kapot met mijn spieren. Na een tijdje zal er vast gewenning optreden, maar dan moet je het dus wel volhouden.

Ik heb sowieso mijn twijfels bij het programma (en de gezondheidsrisico's) maar ik zou dit toch wel alleen aanraden aan vergevorderde sporters. _O-
Eerder zo'n 6-7 keer, al zal 40-45 me ook niet verbazen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:26:27 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143382290
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:25 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Als TS niet bewust naar de calorie-inname kijkt, zal sporten alleen maar leiden tot meer inname.
Niet relevant aangezien je metabolisme omhoog gaat. Genoeg sporten en je eet wat je wil _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_143382310
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Eerder zo'n 6-7 keer, al zal 40-45 me ook niet verbazen.
Meh. Ik sport op 2 dagen dubbel (in de middag krachttraining, in de avond voetbal) dus die tel ik als 1.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:27:13 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_143382311
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet relevant aangezien je metabolisme omhoog gaat. Genoeg sporten en je eet wat je wil _O_
Ja, je metabolisme gaat omhoog, en je gaat de extra verbrande calorieen compenseren, en vaak meer dan compenseren, met meer eten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_143382330
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:25 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Als TS niet bewust naar de calorie-inname kijkt, zal sporten alleen maar leiden tot meer inname.
Ja, als hij meer naar binnen werkt gaat afvallen niet lukken natuurlijk, maar daarvoor hoef je niet een studie van je eten te maken. Als hij het zelfde eetpatroon aanhoudt wat hij nu heeft en gaat sporten zal hij gaan afvallen.
pi_143382643
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:27 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, als hij meer naar binnen werkt gaat afvallen niet lukken natuurlijk, maar daarvoor hoef je niet een studie van je eten te maken. Als hij het zelfde eetpatroon aanhoudt wat hij nu heeft en gaat sporten zal hij gaan afvallen.
Moa, dat gaat hem waarschijnlijk niet worden. Op sportdagen eet ik drie keer zoveel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2014 16:37:59 ]
pi_143382806
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:37 schreef Myrr het volgende:

[..]

Moa, dat gaat hem waarschijnlijk niet worden. Op sportdagen eet ik drie keer zoveel.
Ik ben toch echt ruim 20 kilo afgevallen zonder op mijn eten te letten. Ging prima.
pi_143382842
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:42 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik ben toch echt ruim 20 kilo afgevallen zonder op mijn eten te letten. Ging prima.
Maar als je dus niet op je eten let, ga je eten naar behoefte en dat is met sporten vaak meer dan zonder.
pi_143382897
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:44 schreef Myrr het volgende:

[..]

Maar als je dus niet op je eten let, ga je eten naar behoefte en dat is met sporten vaak meer dan zonder.
Jij zegt dat TS zijn eten moet minderen/veranderen. Ik spreek dat tegen. Dat staat los van dat je natuurlijk niet alles bij moet gaan eten wat je eraf traint.
pi_143382993
Koop een kettlebell, zie bijbehorend topic in SPT.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_143383174
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:46 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Jij zegt dat TS zijn eten moet minderen/veranderen. Ik spreek dat tegen. Dat staat los van dat je natuurlijk niet alles bij moet gaan eten wat je eraf traint.
Ik heb helemaal niets gezegd over dat TS zijn eten moet minderen.
pi_143392218
Ok, misschien had ik even moeten vermelden dat ik een paar maanden terug nog heel regelmatig sportte (fitness) en de laatste weken alleen het hardlopen een beetje heb opgepakt. Ik heb dus niet al jaren niet gesport.

Echter was ik bij mijn vorige poging om flink af te vallen ook deels in 'de kost' aan het werk, wat inhoud dat je lange dagen werkt maar ook ongelofelijk veel en ongezond eet en veel drinkt. Na die kostperiode ben ik het sporten kwijt geraakt en wil dit nu weer oppikken.

Tegenwoordig heb ik een andere baan, niet intensief maar wel redelijk steady wat betreft de werkuren. Dus ik kan me nu in de avond uren weer goed focussen op sport.

Qua eten ben ik vooral aan het letten op de tussendoortjes die niet kunnen. Ik ben echter ook niet van plan om een strikt dieet te gaan volgen, i.m.o. heeft dit alleen voor de kortere termijn zin, daarnaast eet ik gewoon thuis met de pot mee dus het is ook niet praktisch om elke dag voor jezelf te koken.

Afijn, weer terug op het sportplan. Ik ga volgende week toch beginnen met Insanity, just see how it goes!

Indien iemand erin geïnteresseerd is wil best wat ervaringen hierop posten.
pi_143402728
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:57 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niets gezegd over dat TS zijn eten moet minderen.
Dat was iemand anders inderdaad zie ik nu.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:01:31 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143406204
Ik wacht met smart op het KLB-topic 'Insanity'
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')