abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:33:18 #1
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_143341991
Hoi,

Hoe is het om als een autist op een hogeschool te zitten?
Het zit me er tegen om naar de hogeschool te gaan. Thuis zitten was geen optie en werken ook niet. :{
Dus heb ik gekozen om hbo te doen.
Helaas op de open dagen kwam ik achter dat het heel veel samenwerken is.
Management studies sprak mij niet aan. Dat is in mijn ogen een een zeer sociale studie. En ik ben een autist.

Dus ik heb een studie in de techniek gekozen, erg risicovol als wiskunde niet je beste vak is.
(scheikunde en biologie zijn oermakkelijke vakken, maar daar komt veel practica voor)
Ik vind alles uitvoeren in praktijk erg moeilijk, omdat ik bang ben om fouten te maken.
Ik heb een grote hekel aan trial en error. Het moet bij mij in een keer goed zijn.

Introductiedagen spreken mij niet aan.

Nu weet ik niet of het goed komt :'(

Ik heb PDD-NOS, anderen noemen het ASS.

[ Bericht 4% gewijzigd door PandaDrop op 12-08-2014 16:12:10 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_143342272
Ik denk dat het ook belangrijk is om aan te geven hoe erg jouw autisme is vergeleken met anderen, want puur 'autisme' zegt daar niets over. Zelfs de vorm van autisme kan verschil maken.
En voor faalangst zijn trainingen volgens mij.
Verder heb ik geen ervaring met hbo, dus een echt nuttig advies kan ik ook niet geven.
pi_143342274
Waarom geen leraar opleiding? Ik ken een docent Engels en heeft al jaren een prima baan +kinderen+ autisme.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:41:21 #4
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_143342300
quote:
Thuis zitten was geen optie en werken ook niet. :{
Dus heb ik gekozen om hbo te doen.
quote:
Dus ik heb een studie in de techniek gekozen, erg risicovol als wiskunde niet je beste vak is.
quote:
(scheikunde en biologie zijn oermakkelijke vakken, maar daar komt veel practica voor)
Ik vind alles uitvoeren in praktijk erg moeilijk, omdat ik bang ben om fouten te maken.
Ik heb een grote hekel aan trial en error. Het moet bij mij in een keer goed zijn.
quote:
Introductiedagen spreken mij niet aan.
Ik wil niet vervelend doen maar je kunt er natuurlijk donder op zeggen dat dit inderdaad niet goed gaat komen. Je kiest een studie die blijkbaar niet bij je past en hebt er ook nog eens geen zin in zo te horen; dat werkt niet.
pi_143342333
quote:
Helaas op de open dagen kwam ik achter dat het heel veel samenwerken is.
Ieder heeft zijn kwaliteiten. Je hebt vast wel een eigenaardigheid of talent die je onderscheidt van anderen, zodat je net dat ene puzzelstukje kan zijn dat het samenwerkingsverband compleet maakt.
quote:
Ik vind alles uitvoeren in praktijk erg moeilijk, omdat ik bang ben om fouten te maken.
Oefenen, oefenen, oefenen. Van alles wat je tegenkomt, leer je nog het meest van je fouten.
quote:
Ik heb een grote hekel aan trial en error. Het moet bij mij in een keer goed zijn.
Dan resten er een paar dingen: veel geduld kunnen opbrengen, secuur er ordelijk werken, planmatig aan de slag gaan en vooral goed lezen en luisteren.
quote:
Nu weet ik niet of het goed komt :'(
Heb vertrouwen.
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:45:50 #6
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_143342469
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:42 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ieder heeft zijn kwaliteiten. Je hebt vast wel een eigenaardigheid of talent die je onderscheidt van anderen, zodat je net dat ene puzzelstukje kan zijn dat het samenwerkingsverband compleet maakt.
En laten we eerlijk zijn, 'samenwerken' is in 9 van de 10 gevallen een paar minuten bij elkaar zitten om de taken te verdelen en dan op eigen houtje je eigen deel maken.
pi_143342517
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:45 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

En laten we eerlijk zijn, 'samenwerken' is in 9 van de 10 gevallen een paar minuten bij elkaar zitten om de taken te verdelen en dan op eigen houtje je eigen deel maken.
Inderdaad, tenzij er zo'n mafkees bij zit die anderen commandeert en verder zelf geen reet uitvoert :')
Google is your friend, abuse your friends
pi_143342719
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:42 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ieder heeft zijn kwaliteiten. Je hebt vast wel een eigenaardigheid of talent die je onderscheidt van anderen, zodat je net dat ene puzzelstukje kan zijn dat het samenwerkingsverband compleet maakt.

[..]

Oefenen, oefenen, oefenen. Van alles wat je tegenkomt, leer je nog het meest van je fouten.

[..]

Dan resten er een paar dingen: veel geduld kunnen opbrengen, secuur er ordelijk werken, planmatig aan de slag gaan en vooral goed lezen en luisteren.

[..]

Heb vertrouwen.
Vooral dit. Beter 9x falen en de 10e keer weet je hoe het moet. Kleine stappen maken om het te kunnen en kennen in plaats van gelijk bij de top willen horen.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:35:50 #9
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_143344184
Ik voel me wat beter :) ,
maar ik blijf een pessimist autist. ;(
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_143345783
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:41 schreef Eyip het volgende:
Waarom geen leraar opleiding? Ik ken een docent Engels en heeft al jaren een prima baan +kinderen+ autisme.
Ja en ik ken iemand met aids die werkt als hoer. Altijd dat gelul van ik ken iemand die .... :')
Edensnator over 'n out
pi_143346020
Ik denk dat je best in overleg met de studiecoach iets kan regelen. Kies hoe dan ook iets dat je later wilt gaan doen en kijk daarna pas of het wel samen kan met je autisme. Groepsprojecten op het hbo vallen meestal wel mee bij technische opleidingen. Meestal verdeel je het werk en ga je er zelf mee aan de slag of moet je hooguit overleggen op whats app ofzo.

Mocht je je bij iets niet prettig voelen kan je dat altijd gewoon aangeven en ik weet zeker dat de meeste mensen hier gewoon rekening mee houden.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:32:50 #12
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_143346308
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:41 schreef Eyip het volgende:
Waarom geen leraar opleiding? Ik ken een docent Engels en heeft al jaren een prima baan +kinderen+ autisme.
Opleiding tot leraar Engels zal niet lukken.
En leraar Nederlands ook niet.
Scheikunde weer wel, behalve dat de kutkoters niet met de gasbranders om kun gaan. :r
Dus ik kan niet met kinderen omgaan en ik heb ze een schijthekel aan ze.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:34:49 #13
286575 Roces18
Chef de party
pi_143357301
Ach tegenwoordig heeft iedereen autisme. Als je moeite hebt met sociaal zijn of gauw last van prikkels meet iedereen zich, deze 'ziekte' bij de dokter aan. Best als je het 'hebt', maar maak er geen excuus van. Je kan ook een thuisstudie doen maar daar wordt je ook niet socialer van. Oefening baart kunst...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 16 juni 2017 @ 23:17:37 #14
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_171742526
Kick na ongeveer 1000 dagen :P
Het einde van de derde jaar is genaderd. Alle vrienden die ik nu heb gemaakt, raak ik de volgende jaar weer kwijt. Want volgend schooljaar gaan meeste studenten een minor volgen en afstuderen. Mijn beste maatjes gaan minor waterbouw volgen en ik heb een ander minor gekozen namelijk Infrastructuur. ;(
Ik hoop dat het mij weer lukt om de samenwerking in orde te maken.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_171742681
gefeliciteerd, TS *O* *O* *O*
  zaterdag 17 juni 2017 @ 22:58:02 #16
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_171759978
- Ik zie net dat het een oud topic is -
  zondag 18 juni 2017 @ 13:16:13 #17
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_171769228
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:24 schreef vaduz het volgende:
gefeliciteerd, TS *O* *O* *O*
Dank je, het is ff doorzetten maar het is niet onmogelijk.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  donderdag 29 juni 2017 @ 11:44:01 #18
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_172039711
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:17 schreef PandaDrop het volgende:
Kick na ongeveer 1000 dagen :P
Het einde van de derde jaar is genaderd. Alle vrienden die ik nu heb gemaakt, raak ik de volgende jaar weer kwijt. Want volgend schooljaar gaan meeste studenten een minor volgen en afstuderen. Mijn beste maatjes gaan minor waterbouw volgen en ik heb een ander minor gekozen namelijk Infrastructuur. ;(
Ik hoop dat het mij weer lukt om de samenwerking in orde te maken.

Je moet wat meer zelfvertrouwen kweken en niet constant denken 'ik ben een autist'. Who cares!
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')