abonnement Unibet Coolblue
pi_143384967
quote:
10s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:52 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Je hebt wel "constraints" ofzo. Je zit namelijk nog wel aan bepaalde regels in die droom vast. Zoals zwaartekracht, tenzij het een specifieke droom is in een zero gravity omgeving, dan heb je weer andere regels. Gebeurt eigenlijk nooit dat je echt helemaal kan doen waar je zin in hebt.
Behalve als je een kind bent, dan kan je nog dromen dat je kan vliegen of iets dergelijks.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:59 schreef ufopiloot12 het volgende:

[..]

Ik droom af en toe lucide. Ik word altijd heel snel wakker als ik door heb dat ik droom, waardoor ik nooit verder dan vliegen ben gekomen. ;(
Hoe blijf jij in slaap?
Normaal gesproken onthoud je alleen het laatste deel van je droom, je hebt dus veel meer gedroomd dan dat je je herinnert. Daarom word je dus voor je gevoel wakker op het moment dat je net bent begonnen met een droom, schijn bedriegt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:02:29 #177
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143385004
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Behalve als je een kind bent, dan kan je nog dromen dat je kan vliegen of iets dergelijks.
Oh dat zou best kunnen, enige droom die ik me herinner van kind zijn is een nachtmerrie waarin ik achterna werd gezeten door een gigantische hond. :') Zo'n beest met haren voor z'n ogen. Ik weet het nog precies. ;(

Edit: Zo'n kutbeest :'(:

Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143385072
quote:
13s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:02 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Oh dat zou best kunnen, enige droom die ik me herinner van kind zijn is een nachtmerrie waarin ik achterna werd gezeten door een gigantische hond. :') Zo'n beest met haren voor z'n ogen. Ik weet het nog precies. ;(

Edit: Zo'n kutbeest :'(:

[ afbeelding ]
Voor een kind is zo'n hond best wel groot. Beeld je eens in wat voor ras nu op hetzelfde punt van jouw lichaam komt als die hond toen jij 3/4 jaar oud was. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:08:11 #179
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143385145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor een kind is zo'n hond best wel groot. Beeld je eens in wat voor ras nu op hetzelfde punt van jouw lichaam komt als die hond toen jij 3/4 jaar oud was. ;)
Ja nee hij was echt groot. Brachiosaurus groot. :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143385312
Doe je zo'n hond trouwens geen plezier door zijn vacht goed kort te maken en te houden? Nu ik op die foto zie hoe zijn tong uitsteekt bedenk ik me dat ik bij dat ras bijna altijd een uitgestoken tong zie. Honden doen dat omdat ze niet kunnen zweten en de afkoeling via de tong dus erg belangrijk is. Ik kan me voorstellen dat onze binnentemperatuur van 19-30 graden Celsius wel erg warm is voor zo'n hond.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:17:16 #181
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143385415
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Doe je zo'n hond trouwens geen plezier door zijn vacht goed kort te maken en te houden? Nu ik op die foto zie hoe zijn tong uitsteekt bedenk ik me dat ik bij dat ras bijna altijd een uitgestoken tong zie. Honden doen dat omdat ze niet kunnen zweten en de afkoeling via de tong dus erg belangrijk is. Ik kan me voorstellen dat onze binnentemperatuur van 19-30 graden Celsius wel erg warm is voor zo'n hond.
Volgens mij is dat ras niet doorgefokt maar een onvervalste jachthond, dus het zal wel zo horen. Is waarschijnlijk gewoon een ras dat beter gedijt in de kou.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:20:49 #182
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143385516
oke geen jachthond maar een herdersras uit Nederland is het.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143386151
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Behalve als je een kind bent, dan kan je nog dromen dat je kan vliegen of iets dergelijks.

[..]

Normaal gesproken onthoud je alleen het laatste deel van je droom, je hebt dus veel meer gedroomd dan dat je je herinnert. Daarom word je dus voor je gevoel wakker op het moment dat je net bent begonnen met een droom, schijn bedriegt.
Ik wist dat dit geldt voor onbewuste dromen, maar dit geldt dus ook voor bewuste dromen? Aangzien je dan in het midden van een normale droom lucide begint te dromen.

quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:01 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Lukt me ook vaak niet hoor. Maar soms kan je het vasthouden. Ben weleens wakker geworden en binnen een paar seconden zat ik er weer in.
Ik weet nog dat ik in mijn langste lucide droom zo verbaast was dat ik het volhield, dat ik alleen maar mijn ¨droomruimte¨ heb verkend. Ik baal hier nog steeds van. :')
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:44:54 #184
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143386266
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:41 schreef ufopiloot12 het volgende:

[..]

Ik wist dat dit geldt voor onbewuste dromen, maar dit geldt dus ook voor bewuste dromen? Aangzien je dan in het midden van een normale droom lucide begint te dromen.

Ik herinner me na een paar uur ook nooit meer dan de algemene insteek hoor. Details zou ik echt niet op kunnen noemen. En dat geldt dus ook voor niet lucide dromen waar ik me wat van herinner.

Maar ik heb het al 2 jaar ofzo niet meer gehad. Daarvoor soms wel 1 keer per maand een aantal jaar lang ofzo.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143388862
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:41 schreef ufopiloot12 het volgende:

[..]

Ik wist dat dit geldt voor onbewuste dromen, maar dit geldt dus ook voor bewuste dromen? Aangzien je dan in het midden van een normale droom lucide begint te dromen.
Ik heb begrepen dat het 'bewust' dromen gebeurt op het moment dat je aan het wakker worden bent, je zit dan tussen het normale slapen (onder te verdelen in diepe slaap en oppervlakkige slaap) en het wakker zijn in.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143389628
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:44 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ik herinner me na een paar uur ook nooit meer dan de algemene insteek hoor. Details zou ik echt niet op kunnen noemen. En dat geldt dus ook voor niet lucide dromen waar ik me wat van herinner.
Meteen opschrijven als je wakker wordt. Het is normaal bij dromen dat je ze snel vergeet, hoe goed je geheugen ook is. Ik heb dat zelf ook, de eerste minuut herinner ik nog alles, een paar uur later ben ik het alweer vergeten tenzij ik moeite deed om het te onthouden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:50:18 #187
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143390978
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Meteen opschrijven als je wakker wordt. Het is normaal bij dromen dat je ze snel vergeet, hoe goed je geheugen ook is. Ik heb dat zelf ook, de eerste minuut herinner ik nog alles, een paar uur later ben ik het alweer vergeten tenzij ik moeite deed om het te onthouden.
Ja maar dat wil ik niet. Vind het wel best zonder die lucide dromen. Meestal ben ik daarna fucking moe want je slaapt dan dus ook slecht.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:52:51 #188
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_143396425
Blondjes <3
pi_143422339
Ik moet voor morgen een verslag inleveren en loop tegen een probleempje aan. Hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Ik moet de toegevoegde warmte van een bol bepalen, alleen is de warmte niet uniform verdeeld.Ik weet de temperatuur aan het oppervlak en precies in het midden. Ik neem aan dat de verdeling lineair is van binnen naar buiten toe, maar hoe bereken ik dan de gemiddelde temperatuur?
pi_143422883
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:38 schreef jatochneetoch het volgende:
Ik moet voor morgen een verslag inleveren en loop tegen een probleempje aan. Hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Ik moet de toegevoegde warmte van een bol bepalen, alleen is de warmte niet uniform verdeeld.Ik weet de temperatuur aan het oppervlak en precies in het midden. Ik neem aan dat de verdeling lineair is van binnen naar buiten toe, maar hoe bereken ik dan de gemiddelde temperatuur?
Even natte vinger werk, niet zeker of het klopt maar dit is waar ik direct aan denk zonder er echt in te zitten, beetje mijn train of thought zeg maar:

Je hebt iig een gewogen gemiddelde nodig. Als er een lineair verloop zit van midden naar de buitenkant dan is het aandeel van de 'middentemperatuur' lager dan het aandeel van de 'randtemperatuur' want de inhoud waar deze 'randtemperatuur' heerst groter is zeg maar.

Als je een functie hebt van temperatuur t.o.v. straal (noem het T(r), dus eigenlijk gewoon je lineaire verloop) en een functie voor volume van bol t.o.v. straal (noem het V(r), gewoon standaard formule) dan zou je het gemiddelde moeten kunnen bepalen door te zeggen

Integraal[T(r)*V(r) ]/ V(totaal)

met de integraal over een range van 0 tot aan de daadwerkelijke straal.
pi_143428620
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:54 schreef Lilliesleaf het volgende:
Als je een functie hebt van temperatuur t.o.v. straal (noem het T(r), dus eigenlijk gewoon je lineaire verloop) en een functie voor volume van bol t.o.v. straal (noem het V(r), gewoon standaard formule) dan zou je het gemiddelde moeten kunnen bepalen door te zeggen

Integraal[T(r)*V(r) ]/ V(totaal)

met de integraal over een range van 0 tot aan de daadwerkelijke straal.
Ik heb het nu met bolcoordinaten gedaan, maar kom op hele kleine getallen uit.

Is dit wat jij bedoelde? of iets anders.
Ik zal nog eens iets proberen om te delen door volume, misschien dat dat het getal weer groter maakt?


Edit: Oja ik moest inderdaad nog delen door het volume, hij doet het goed. Bedankt :)


Edit2: Grappig ik schrijf het om en krijg een hele simpele formule :P
T= 3/4(T_buiten-T_binnen)+T_binnen

[ Bericht 5% gewijzigd door jatochneetoch op 14-08-2014 21:59:28 ]
pi_143429094
Mega Pokemon :r
pi_143429391
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:59 schreef Anoonumos het volgende:
Mega Pokemon :r
Pokémon na Emerald. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:47:14 #194
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_143435423
waarom in de vakantie een verslag maken ? :{
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:38:47 #196
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143444622
quote:
Is niet grappig. Hebben ze weer een reden om de boel meer aan banden te leggen door dit soort stemmingmakerij. :r
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143444794
Mensen die zich niet kunnen beheersen. :')!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:59:38 #198
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_143445211
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:38 schreef jatochneetoch het volgende:
Ik moet voor morgen een verslag inleveren en loop tegen een probleempje aan. Hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Ik moet de toegevoegde warmte van een bol bepalen, alleen is de warmte niet uniform verdeeld.Ik weet de temperatuur aan het oppervlak en precies in het midden. Ik neem aan dat de verdeling lineair is van binnen naar buiten toe, maar hoe bereken ik dan de gemiddelde temperatuur?
Is dit niet gewoon de klassieke bitterbalvraag? Je gooit een bitterbal recht uit de vriezer in de frituurpan die blabla graden heet is; hoe lang duurt het voordat het 70 graden is, in het midden van de bitterbal.

8-)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_143445310
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:59 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Is dit niet gewoon de klassieke bitterbalvraag? Je gooit een bitterbal recht uit de vriezer in de frituurpan die blabla graden heet is; hoe lang duurt het voordat het 70 graden is, in het midden van de bitterbal.

8-)
Meestal duurt dat zo lang totdat iemand zegt "he shit moeten de bitterballen er niet een keer uit?" :P

Het ging in dit geval om een verwarmde aluminium bol in een windtunnel.
pi_143445329
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:38 schreef Kutmanager het volgende:
Ik ken hier trouwens de helft ofzo van. :')
Had deze post gemist. Hehehe. Heb je het al laten zien?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')