abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_143283751


Wie?
Pet Shop Boys, je weet wel... dat Engelse electropop-duo dat in hun thuisland sinds 1985 al 39 top 20 hits scoorde. Gevormd door Neil Tennant (1954) en Chris Lowe (1959). Een duo dat samenwerkte met grootheden als Tina Turner, Dusty Springfield, Elton John, Robbie Williams, Kylie Minogue en David Bowie. Het duo dat nummers remixte voor onder anderen Blur, David Bowie, Lady Gaga, Madonna, The Killers en Rammstein. Keane is er groot fan van, net als Elton John, Robbie Williams, Brandon Flowers, Madonna en haar producer Stuart Price.

Waarvan moet ik ze kennen?
Wellicht van één van de 19 hitsingles die ze in Nederland hadden, misschien? Bekende voorbeelden zijn West End Girls, Suburbia, It's A Sin, What Have I Done To Deserve This?, Always On My Mind, Doming Dancing of Go West; in 1993 uitgebracht en nu nog steeds een voetbal-anthem. Of misschien wel van minder bekende singles als Left To My Own Devices, Se A Vida E, Paninaro 95, Heart, Being Boring of Love etc. Ook scoorden ze samen met Robbie Williams een hit in 2007: She's Madonna.

Fout?
Tuurlijk niet. Wie goed naar de albums luistert, hoort de kwaliteit eraan af. Van het ingetogen Behaviour, tot het poppy Very, het Latijns-Amerikaans geïnspireerde Bilingual en het gitaargeoriënteerde Release.... Pet Shop Boys hebben muzikaal gezien meer wegen bewandeld dan menigeen denkt; tal van muziekstijlen komen op hun albums voorbij. En voor allerlei nevenprojecten is er ook ruimte. Zo maakten ze een musical (2001), een filmsoundtrack voor Battleship Potemkin (2004), muziek voor de balletvoorstelling The Most Incredible Thing (2011) en een muziekstuk over computerpionier Alan Turing: The Man From The Future (2014).

Niet overtuigd?
Koop bij een muziekwinkel voor een prikkie de dubbel-cd PopArt; hun min of meer ondergepromote best of-album uit 2003. Daarop hoor je niet alleen hun 80's hits, maar ook alle hits vanaf 1990, tot aan Flamboyant, uit 2004. Daarmee scoorden ze overigens hun 18e Engelse Top 20-hit op rij, waarmee ze hun eigen record van 17 Top 20-hits tussen 1985 en 1991 verbraken. Hoezo 80's band?

Studio-albums
• Please (1986)
• Actually (1987)
• Introspective (1988)
• Behaviour (1990)
• Very / Very Relentless (1993)
• Bilingual (1996)
• Nightlife (1999)
• Release (2002)
• Fundamental (2006)
• Yes (2009)
• Elysium (2012)
• Electric (2013)

Belangrijkste (hit-)compilatie-albums
• Discography (1991)
• PopArt (2003)
• Ultimate (2010)

Meer informatie
Wikipedia-pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pet_Shop_Boys
Officiële website: http://www.petshopboys.co.uk/

Eerdere topics in deze reeks
- MUZ / Pet Shop Boys #1: Yes!
- MUZ / Pet Shop Boys #2: Druk het alarmknopje maar in

[ Bericht 27% gewijzigd door belsen op 20-12-2020 16:50:51 ]
pi_143283784
Zo. Morgen weer? :P
pi_143284067
Tering dat was gaaf zeg. O+
For great justice!
pi_143284082
quote:
6s.gif Op zondag 10 augustus 2014 23:13 schreef k_man het volgende:
Zo. Morgen weer? :P
Zou het bijna doen. :P
For great justice!
pi_143284114
Nou ja, eigenlijk is het best makkelijk. Alles wat je nodigt hebt zijn twee mannen, twee dansers, een keyboard en 90.000 lampen. :P
pi_143285836
Het was een leuk feestje :) En deel #3 van dit topic is een feit. Eindelijk :P

Bekende mensen in de zaal: Michiel Veenstra, Sander Lantinga (vlak achter me, zingt vals) en David Walliams van Little Britain.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2014 00:00:28 ]
pi_143288601
Ik snap nu trouwens wel waarom dit niet in de Ronda kon. :)
pi_143289185
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 01:26 schreef k_man het volgende:
Ik snap nu trouwens wel waarom dit niet in de Ronda kon. :)
Het was bomvol. Misschien wel een beetje TE vol. En dan te bedenken dat het concert van morgen niet is uitverkocht. Ik denk eigenlijk: bij lange na niet uitverkocht.
pi_143289242
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 01:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het was bomvol. Misschien wel een beetje TE vol. En dan te bedenken dat het concert van morgen niet is uitverkocht. Ik denk eigenlijk: bij lange na niet uitverkocht.
In de Ronda kunnen net zoveel mensen, daar ligt het niet aan. De vorm van de zaal is echter heel anders. de Grote Zaal is veel hoger. Ik denk dat ze het scherm en alle toeters en bellen niet goed kwijt zouden kunnen in de Ronda.
pi_143291515
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 01:53 schreef k_man het volgende:

[..]

In de Ronda kunnen net zoveel mensen, daar ligt het niet aan. De vorm van de zaal is echter heel anders. de Grote Zaal is veel hoger. Ik denk dat ze het scherm en alle toeters en bellen niet goed kwijt zouden kunnen in de Ronda.
Nee, de Ronda is groter. Daar passen 200 mensen meer in. Ik denk dat ze het aantal kaarten van de Ronda hebben verkocht.
For great justice!
pi_143291518
Als ik niet blut zou zijn zou ik vandaag weer gaan. :P
For great justice!
pi_143291962
Volkskrant journalist Gijsbert Kamer was na het concert op Radio 1. Met het Oog op morgen.
Uitzending van gisteren, rond 23.45 terug te luisteren.
http://www.radio1.nl/methetoogopmorgen
pi_143292015
De zaal was wel een beetje veel te vol, het was flink proppen. Boel boze mensen op Twitter.
For great justice!
pi_143294593
Er was volgens mij nog plek zat, maar dan bovenin en aan de zijkant van het podium. Lijkt me niet ideaal, maar ja... je hebt in elke zaal wel betere en mindere plaatsen.
pi_143295393
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 10:53 schreef k_man het volgende:
Er was volgens mij nog plek zat, maar dan bovenin en aan de zijkant van het podium. Lijkt me niet ideaal, maar ja... je hebt in elke zaal wel betere en mindere plaatsen.
Aan de zijkant mocht je niet zitten, werd je weggestuurd. En daar zag je helemaal niets volgens mij.
For great justice!
pi_143297394
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 11:18 schreef Q. het volgende:
Aan de zijkant mocht je niet zitten, werd je weggestuurd. En daar zag je helemaal niets volgens mij.
Ja, niet helemaal aan de zijkant, maar bovenin opzij was zo te zien nog best plek. Afijn, ik zat zelf prima, dus mij zal het verder een zorg zijn. :P

Hier iets van een recensie.
pi_143300206
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 08:19 schreef Q. het volgende:
De zaal was wel een beetje veel te vol, het was flink proppen. Boel boze mensen op Twitter.
Het was me een beetje te benauwd. Ze hadden beter een x-aantal mensen kunnen benaderen met de vraag om pas maandag te komen. Ik heb echt het idee dat de zaal vanavond bij lange na niet vol zal zijn.

Niet alleen NU.nl schreef een positief stuk, ook OOR komt met een positieve recensie:
http://oor.nl/#!/articles(...)s_in_utrecht/concert
pi_143301307
O fuck, was het dit weekend...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_143301413
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:23 schreef DS4 het volgende:
O fuck, was het dit weekend...
Je had wel een kaartje?
For great justice!
pi_143301424
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:26 schreef Q. het volgende:

[..]

Je had wel een kaartje?
Twee om precies te zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_143302064
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Twee om precies te zijn.
Weet je.... ik geloof er echt geen ene fuck van. :')

Sowieso neem ik alles wat je op dit forum schrijft, met een flinke korrel zout. Van je succesvolle wethouderschap tot aan je torenhoge maandelijkse uitgaven aan muziek. Volgens mij ben je de grootste fantast die op dit forum rondloopt.

Bijna honderd euro uitgeven aan twee concertkaartjes en dan zogenaamd het optreden compleet vergeten. En dat dan brengen met zo'n ondertoontje: "Ach, dat kan ik me financieel wel permitteren".

Maar als je er echt zo graag heen wilt en als geld geen issue is: vanavond treden ze nog een keertje op in Utrecht. Er zijn nog kaarten. Maar iets zegt me dat je "geen tijd" hebt.
pi_143302315
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Weet je.... ik geloof er echt geen ene fuck van. :')

Sowieso neem ik alles wat je op dit forum schrijft, met een flinke korrel zout. Van je succesvolle wethouderschap tot aan je torenhoge maandelijkse uitgaven aan muziek. Volgens mij ben je de grootste fantast die op dit forum rondloopt.

Bijna honderd euro uitgeven aan twee concertkaartjes en dan zogenaamd het optreden compleet vergeten. En dat dan brengen met zo'n ondertoontje: "Ach, dat kan ik me financieel wel permitteren".

Maar als je er echt zo graag heen wilt en als geld geen issue is: vanavond treden ze nog een keertje op in Utrecht. Er zijn nog kaarten. Maar iets zegt me dat je "geen tijd" hebt.
Het boeit me niet wat jij wel of niet gelooft en ik zit in Stockholm, dus idd geen tijd.

En het ondertoontje verzin je er ook netjes bij.

Verder mag je jouw frustraties over mij lekker in je reet steken, zielig ventje dat je bent. Want o wee als ik op jouw posts reageer... Dan jank je bij de mods. Maar wel keer op keer de persoonlijke aanval zoeken richting mij.

Hypocriet!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_143302368
davidwalliams twitterde op maandag 11-08-2014 om 08:43:03 @petshopboys rocked Utrecht last night. It's my 3rd time seeing them on this tour, the show gets better & better. http://t.co/xhfzVVSGja reageer retweet
pi_143302607
quote:
16s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het boeit me niet wat jij wel of niet gelooft en ik zit in Stockholm, dus idd geen tijd.

En het ondertoontje verzin je er ook netjes bij.

Verder mag je jouw frustraties over mij lekker in je reet steken, zielig ventje dat je bent. Want o wee als ik op jouw posts reageer... Dan jank je bij de mods. Maar wel keer op keer de persoonlijke aanval zoeken richting mij.

Hypocriet!
Ik jank al een tijdje niet meer bij "de mods" (je bedoelt de NWS-mods), want ik post überhaupt niet of nauwelijks meer in NWS. En je weet ook best waarover ik klaagde, namelijk je voortdurende neiging om mij woorden in de mond te leggen. Ik wens je verder zo veel mogelijk te negeren, maar ik moest toch even reageren op je post hier.

Ik geloof je niet. Ik beschouw je interesse in de Pet Shop Boys, het "feit" dat je kaartjes had gekocht én dat je hier heel opzichtig komt melden dat je het concert bent vergeten gewoon als het betere troll-werk.
pi_143302760
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik jank al een tijdje niet meer bij "de mods" (je bedoelt de NWS-mods), want ik post überhaupt niet of nauwelijks meer in NWS. En je weet ook best waarover ik klaagde, namelijk je voortdurende neiging om mij woorden in de mond te leggen. Ik wens je verder zo veel mogelijk te negeren, maar ik moest toch even reageren op je post hier.

Ik geloof je niet. Ik beschouw je interesse in de Pet Shop Boys, het "feit" dat je kaartjes had gekocht én dat je hier heel opzichtig komt melden dat je het concert bent vergeten gewoon als het betere troll-werk.
Wat een narcist ben jij zeg!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_143303554
Anyway, ik ga vanavond weer.
For great justice!
pi_143304043
quote:
6s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:27 schreef Q. het volgende:
Anyway, ik ga vanavond weer.
Veel plezier alvast ^O^
pi_143304879
Ik heb er ook erg veel zin in. Zal de 3e keer zijn dat ik naar PSB concert ga!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_143305036
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:05 schreef Dandilion het volgende:
Ik heb er ook erg veel zin in. Zal de 3e keer zijn dat ik naar PSB concert ga!!
Voor mij ook. 1e in 2009, 2e gisteren. :P
For great justice!
  Moderator maandag 11 augustus 2014 @ 17:10:02 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143307012
Nu met nieuwe OP :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143307140
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:10 schreef Q. het volgende:

[..]

Voor mij ook. 1e in 2009, 2e gisteren. :P
Den Haag, Amsterdam en nu Utrecht. :)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_143312597
quote:
2s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Nu met nieuwe OP :)
Bedankt voor de aanpassing. :)
pi_143314335
Valt mee, zit nog aardig vol. Ben benieuwd!
For great justice!
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:55:45 #35
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_143319061
Genoten gisteravond! ik vind het nog beter dan 5 jaar terug in de HMH.

Voor wie het leuk vindt om te lezen: mijn verslag: http://www.maxazine.nl/20(...)-utrecht-10-08-2014/
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_143320968
Wat was het weer fucking awesome. O+ Echt niet minder dan gisteren.
For great justice!
pi_143322633
For great justice!
pi_143322642
For great justice!
pi_143322716
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:34 schreef Q. het volgende:
Wat was het weer fucking awesome. O+ Echt niet minder dan gisteren.
Hoe druk was het?
pi_143322819
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoe druk was het?
Minimaal 80% vol wel.
For great justice!
pi_143322832
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:08 schreef Q. het volgende:

[..]

Minimaal 80% vol wel.
Wow, mooi :) (valt me hard mee)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2014 23:08:39 ]
pi_143324828
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:34 schreef Q. het volgende:
Wat was het weer fucking awesome. O+ Echt niet minder dan gisteren.
Zelfde setlist?
pi_143329541
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 23:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Zelfde setlist?
100%. :P
For great justice!
pi_143329962
Wow! Wat waren ze goed! Echt heel gaaf! En wat een mooie lasershow.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_143330806
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 06:38 schreef Q. het volgende:

[..]

100%. :P
Ik had niet anders verwacht. De veranderingen tijdens deze tour zijn heel beperkt geweest. In een eerder stadium zaten "Love is a bourgeois construct", "Invisible" en "Memory of the future" nog in de setlist. Die zijn helaas afgevallen. Fluorescent is een nummer dat later aan de set is toegevoegd.
pi_143330838
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik had niet anders verwacht. De veranderingen tijdens deze tour zijn heel beperkt geweest. In een eerder stadium zaten "Love is a bourgeois construct", "Invisible" en "Memory of the future" nog in de setlist. Die zijn helaas afgevallen. Fluorescent is een nummer dat later aan de set is toegevoegd.
Vooral het afvallen van "Love is a bourgeois construct" vind ik jammer, is mijn favoriete nummer van Electric. Alhoewel ik steeds meer van Vocal ga houden. O+
For great justice!
pi_143331281
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:26 schreef Q. het volgende:

[..]

Vooral het afvallen van "Love is a bourgeois construct" vind ik jammer, is mijn favoriete nummer van Electric. Alhoewel ik steeds meer van Vocal ga houden. O+
Ik vind "Love is a bourgeois construct" het beste nummer en "Bolshy" het leukste nummer. Ik behoor trouwens tot de kleine minderheid die Elysium een beter album vindt dan Electric. Ik vind "Memory of the future" één van de beste PSB-singles ooit.

Volgens geruchten duiken de Pet Shop Boys in november alweer de studio in voor hun volgende album, opnieuw met Stuart Price achter de knoppen.
pi_143331301
Ik vond Elysium echt een waardeloos album maar misschien is dat omdat ik meer van het uptempo-werk ben. En dan zit ik bij Electric beter. :P
For great justice!
pi_143331427
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:53 schreef Q. het volgende:
Ik vond Elysium echt een waardeloos album maar misschien is dat omdat ik meer van het uptempo-werk ben. En dan zit ik bij Electric beter. :P
Mijn favoriete album is Behaviour en ik zie Elysium echt als een tweede Behaviour. Ik vind "Winner" een beetje out of place, maar voor de rest vind ik het een mooi, consistent album.

Maar aangezien ze opnieuw met Stuart Price gaan werken, ligt een tweede Electric wel in het verschiet. En een derde trouwens ook, want ze schijnen een trilogy te willen maken.
pi_143340479
Een speciaal bedankje van Neil voor de Nederlandse fans:



:)
pi_144307035
Dit weekend is de 100e Electric-tourdate uitgevoerd.

En wat eerder al een gerucht was, is nu officieel bevestigd: in november gaan de Pet Shop Boys aan de slag met een nieuw album. Wie dat produceert, is niet bekendgemaakt, maar volgens eerdere geruchten zal het opnieuw Stuart Price zijn.
pi_144307943
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 11:53 schreef Elfletterig het volgende:
Dit weekend is de 100e Electric-tourdate uitgevoerd.

En wat eerder al een gerucht was, is nu officieel bevestigd: in november gaan de Pet Shop Boys aan de slag met een nieuw album. Wie dat produceert, is niet bekendgemaakt, maar volgens eerdere geruchten zal het opnieuw Stuart Price zijn.
Ik hoop op een Electric II.
For great justice!
pi_144308014
Er staan op YouTube trouwens prima video's van het eerste optreden in TivoliVredenburg, ik heb ze in een playlist en op volgorde gezet, niet compleet maar goed genoeg:

https://www.youtube.com/p(...)YC6ZVONKHnNNtl0q9-gQ
For great justice!
pi_147052173
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 12:26 schreef Q. het volgende:
Ik hoop op een Electric II.
Dat zit er dik in. Fragmentje uit de nieuwste uitgave van het fanclubmagazine:
quote:
If we assume your own rules, will the follow-up to "Electric" be a moody album or it would be too close to "Elysium"?

Chris: Well, that was never a rule, that was just how we felt after we'd done something either slow or fast. But, no, the intention now is do three albums with Stuart. [deadpan] Very much like George Michael's "Listen Without Prejudice Vol 1.
Neil: No, the next album is going to be more dancey. Perhaps it'll be called More Pet Shop Boys. I quite like that, actually.
Chris: Yeah. There you go. That's the titel. Fantastic.

Neil: For some reason I suddenly said in a telephone interview off the top of my head that "Electric" was the first album of a trilogy, and we seem to have just accepted that now, without there being any discussion whatsoever about it. But there's something quite satisfying about it, isn't it?
Chris: Yeah. And also three's better than two, isn't it?
Neil: Yeah. And we sort of know what we're doing. It links into the tour. I'm always thinking onstage that the most successful bits are when it's most banging. But we've got to come up with the songs, of course.
Chris: Or do we? Or just tracks?
pi_159124592
Op internet is een mysterieuze website verschenen, getiteld SUPER
http://whatissuper.co/



Bij binnenkomst, hoor je meteen muziek....

Zou het iets te maken kunnen hebben met het nieuwe Pet Shop Boys-album?
Op 21 januari horen we meer...

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2016 19:26:22 ]
pi_159220286
Het eerdere muziekje is inmiddels vervangen door een andere teaser. Klinkt veelbelovend. Donderdagmiddag om 14:00 uur wordt er meer duidelijk.
pi_159279931
Over 10 minuten wordt op www.whatissuper.co onthuld wat "Super" precies is...
pi_159280453
Om 14:00 uur startte dit filmpje:


Het nieuwe album heet "Super" en verschijnt op 1 april.

En dit is de track Inner Sanctum


Tracklisting album:

Tracks
1. Happiness
2. The Pop Kids
3. Twenty-something
4. Groovy
5. The dictator decides
6. Pazzo!
7. Inner sanctum
8. Undertow
9. Sad robot world
10. Say it to me
11. Burn
12. Into thin air

"The Pop Kids" wordt de lead-single.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2016 14:18:34 ]
pi_159282340
*O*
For great justice!
pi_159282414
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2016 15:30 schreef Q. het volgende:
*O*
*G*

Dit interview is ook zeker het lezen waard: http://whatissuper.co/superlaunchbook/petshopboys-super.pdf (PDF)

Het bevat een toelichting op diverse tracks. En ze praten ook alweer over het volgende album.
pi_159657605
Er zijn details bekend geworden over de aanstaande single "The Pop Kids". Deze verschijnt op 26 februari. In eerste instantie komen er drie download bundles uit, later volgen er fysieke formats, zoals een cd-single en vinyl.

Goed nieuws voor de fans: verspreid over de formats staan niet minder dan drie nieuwe non-album tracks. De Pet Shop Boys houden het idee van de b-kant dus echt in ere.

-de tracklisten die hier stonden bleken nep op verzoek van Elfletterig heb ik ze verwijderd-

Bron: http://www.superdeluxeedi(...)single-the-pop-kids/

[ Bericht 13% gewijzigd door Bosbeetle op 08-02-2016 15:40:24 ]
  donderdag 4 februari 2016 @ 18:59:51 #62
202348 Susi
Temple of Love
pi_159657923
Vast al bekend bij de diehards, maar ik vond het lief

pi_159658054
Echt heel gaaf dat ze nog steeds b-kantjes maken ja. Deden maar meer artiesten dat nog.
Bleuh.
pi_159676330
quote:
17s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:59 schreef Susi het volgende:
Vast al bekend bij de diehards, maar ik vond het lief

Grappig hè? Het was in het kader van de BRIT Awards 2009, toen de Pet Shop Boys een award voor "Outstanding Contribution to Music" kregen.

Er was toen een actie waarbij de winnaar een thuisconcert kon winnen van zijn/haar favoriete band uit de BRIT Awards-line-up van dat jaar. En de winnaar had smaak! :s)
pi_159726446
De hierboven genoemde informatie over tracklistings, b-kanten en remixes is onjuist.

quote:
Hoax
Warning: False information is circulating online about the new PSB single with fake bonus track names and mix credits. We will be announcing the full single details here soon.
Bron: http://petshopboys.co.uk/pettexts/6661
pi_159859402
En dit is wél de echte informatie over de nieuwe Pet Shop Boys-single:


quote:
12 February 2016
The Pop Kids
“The Pop Kids”, the first single from the forthcoming Super album, will be released on March 18th on CD and digital formats. The track will also be immediately available on iTunes from February 16th to anyone who has pre-ordered the album. The CD single and digital bundle track-listing is as follows:

1. The Pop Kids (radio edit)
2. In bits
3. One-hit wonder
4. The Pop Kids (PSB deep dub)
5. The Pop Kids (The full story)

The ‘PSB deep dub’ and ‘The full story’ versions are remixes by Pet Shop Boys including additional vocals and, in the case of “The full story”, an extra verse which brings the story of the Pop Kids up to the present.

“In bits” was produced and mixed by Stuart Price. “One-hit wonder” was produced by Pet Shop Boys and mixed by Pete Gleadall - it is a new version of an instrumental track written in late 1981 and remade in 2014 as the theme for Berlin’s online music show, The One-Hit Parade. This is the first time the full track has been released.
A remix of “The Pop Kids” by MK (Marc Kinchen) will also be released on digital only on March 18th. A vinyl 12” single will also follow later in March.
"The Pop Kids" will have its first play on BBC Radio 2's Ken Bruce show on Feb 16.
Bron: www.petshopboys.co.uk

Op whatissuper.co is alvast een korte teaser van "The Pop Kids" te horen.
pi_159901922
Twee dagen voor de officiële première is "The Pop Kids" gelekt. Een catchy pop/dance-liedje met jaren 90-invloeden. Simpel, makkelijk meezingbaar.
pi_160382708
Een groot interview met Neil en Chris in het tijdschrift Attitude deze maand. In de spoiler een aantal leuke uitspraken van Neil.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kortom: meer dan genoeg nieuwe songs en zelfs complete ideeën voor albums op de plank. Voor "Super" is bewust gekozen voor een "up"-album met veel dansbare tracks (sommige met weinig vocals).
pi_160582133
De Marc Kinchen dub van The Pop Kids is hier te beluisteren: http://www.mixmag.net/read/pet-shop-boys-mk-remix-premieres

Zijn meest recente remix van een PSB-track was in 1993: Can You Forgive Her?
pi_160717782
The Pop Kids - Pet Shop Boys Deep Dub edit:


Komende vrijdag komt de single uit in twee delen: de reguliere cd-single met twee b-kanten en twee PSB-mixes, met daarnaast een 4-track digitale release met remixes, met o.a. bovenstaande edit, maar ook de MK Dub radio edit:

pi_160726858
Oh oh oh, ik ben weer helemaal into PSB. Elysium en Electric vond ik toen ze uitkwamen niet veel aan, maar dat is nu wel anders. Memory Of The Future, Leaving, Axis - briljant allemaal. Ben ook maar begonnen met de singles bij elkaar te krijgen. Heb The Pop Kids nog niet gehoord en ben dus erg benieuwd naar Super. Hopelijk komen ze dan weer deze kant op. Heb ze in 2014 gemist, maar heb ze in 2009 wel nog gezien in de HMH.
Bleuh.
pi_160727481
Die b-kant "The Way Through The Woods" van Winner is trouwens echt briljant. Ik ben trouwens wel een echte fan van het wat latere werk (vanaf Release, maar met name vanaf Fundamental), waar ze een voor mijn gevoel wat bombastischere sound krijgen. Veel van het vroegere werk doet me toch wat minder, hoewel Very en Behaviour natuurlijk briljante platen zijn. Please/Actually/Introspective/Bilingual/Nightlife doen me stukken minder.
Bleuh.
pi_160730561
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 22:46 schreef PimD het volgende:
Oh oh oh, ik ben weer helemaal into PSB. Elysium en Electric vond ik toen ze uitkwamen niet veel aan, maar dat is nu wel anders. Memory Of The Future, Leaving, Axis - briljant allemaal. Ben ook maar begonnen met de singles bij elkaar te krijgen. Heb The Pop Kids nog niet gehoord en ben dus erg benieuwd naar Super. Hopelijk komen ze dan weer deze kant op. Heb ze in 2014 gemist, maar heb ze in 2009 wel nog gezien in de HMH.
Nog iets meer dan twee weken, dan verschijnt het album :) De single, inclusief b-kanten en remixes, verschijnt deze vrijdag.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:03 schreef PimD het volgende:
Die b-kant "The Way Through The Woods" van Winner is trouwens echt briljant. Ik ben trouwens wel een echte fan van het wat latere werk (vanaf Release, maar met name vanaf Fundamental), waar ze een voor mijn gevoel wat bombastischere sound krijgen. Veel van het vroegere werk doet me toch wat minder, hoewel Very en Behaviour natuurlijk briljante platen zijn. Please/Actually/Introspective/Bilingual/Nightlife doen me stukken minder.
Van "The Way Through The Woods" bestaan twee versies. De "long version", die de b-kant van "Winner" was en een veel kortere versie, zonder ritme, die de Japanse bonustrack van Elysium was.

Mijn favoriete PSB-albums zijn Behaviour en Very, gevolgd door Fundamental. Maar ook op Bilingual staan een aantal fantastische tracks. Ik heb meer met Elysium dan met Electric.

Op basis van de recensies is Super eveneens een dance-album, maar ook met een paar rustige tracks er doorheen.
pi_160730671
Ik bedoel met name de lange versie van The Way Through The Woods. Wat een helden. Ik vind Elysium heel sterk beginnen met Leaving, maar in het midden zakt ie behoorlijk in (Hold On, Give It A Go, Breathing Space). Dé uitschieter is voor mij op dit moment toch wel Memory Of The Future.
Bleuh.
pi_160730865
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 07:48 schreef PimD het volgende:
Ik bedoel met name de lange versie van The Way Through The Woods. Wat een helden. Ik vind Elysium heel sterk beginnen met Leaving, maar in het midden zakt ie behoorlijk in (Hold On, Give It A Go, Breathing Space). Dé uitschieter is voor mij op dit moment toch wel Memory Of The Future.
Memory Of The Future - vooral in de radio mix - is ook mijn favoriete nummer van het album. Daarachter komt Give It A Go. Prachtig liedje; wat mij betreft een tweede Rent.
pi_160731620
Ik ben zo stom geweest om te besluiten dat ik maar eens moest beginnen met de singles verzamelen, vanwege alle unieke b-kantjes/versies, het gave artwork etc. Gaat me klauwen met geld kosten vrees ik, als ik zie dat de cd-single van Vocal al voor 60+ van eigenaar verandert...

Ik heb een aantal jaren geleden ook het Catalogue boek gekocht, ook supergaaf. Vorige week toevallig de 12" singles van Electric gekocht voor een prikkie. Vooral Vocal is erg gaaf, met 2 full-colour dikke kartonnen binnenhoezen etc. Jammer dat die dance remixen me niet echt interesseren :D
Bleuh.
pi_160731880
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:21 schreef PimD het volgende:
Ik ben zo stom geweest om te besluiten dat ik maar eens moest beginnen met de singles verzamelen, vanwege alle unieke b-kantjes/versies, het gave artwork etc. Gaat me klauwen met geld kosten vrees ik, als ik zie dat de cd-single van Vocal al voor 60+ van eigenaar verandert...

Ik heb een aantal jaren geleden ook het Catalogue boek gekocht, ook supergaaf. Vorige week toevallig de 12" singles van Electric gekocht voor een prikkie. Vooral Vocal is erg gaaf, met 2 full-colour dikke kartonnen binnenhoezen etc. Jammer dat die dance remixen me niet echt interesseren :D
Kijk uit met wat je betaalt. Je kunt nog beter een keer een paar platenbeurzen aflopen en zien wat je daar tegen het lijf loopt dan meteen dingen peperduur online te kopen.

Zoek je trouwens cd-singles of singles op vinyl?
pi_160732046
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kijk uit met wat je betaalt. Je kunt nog beter een keer een paar platenbeurzen aflopen en zien wat je daar tegen het lijf loopt dan meteen dingen peperduur online te kopen.
Heel veel spul is gelukkig ook voor een prikkie te koop. De 12" singles van Love Is A Bourgeois Construct (2x12"), Thursday en Vocal (2x12") was ik in totaal geloof ik een euro of 12 kwijt (excl. porto). Ook heel veel cd-singles zijn voor een paar euro per stuk te koop. Het zijn met name de PSB-store only dingen die duur zijn, zoals dus Vocal en Love Is A... cd-singles. En daarnaast natuurlijk promo's en dergelijke (of de Vinyl Factory boxen van Yes, The Most Incredible Thing of Electric! :D :D). Maar daar begin ik voorlopig dus nog niet aan :D

quote:
Zoek je trouwens cd-singles of singles op vinyl?
Ik heb me voorgenomen om zoveel mogelijk te kopen wat in het thuisland van de PSB in de winkel heeft gelegen. Dus zowel vinyl als CD. Maar ja, dan kom je de Beautiful People CD-single uit Duitsland tegen met (uiteraard) unieke bonustracks (Fugitive 7" versie, Beautiful People demo en een remix van Up And Down) en dan trap je er toch maar weer in :D

[ Bericht 64% gewijzigd door PimD op 17-03-2016 09:56:31 ]
Bleuh.
pi_160732146
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:50 schreef PimD het volgende:
Ik heb me voorgenomen om zoveel mogelijk te kopen wat in het thuisland van de PSB in de winkel heeft gelegen. Dus zowel vinyl als CD. Maar ja, dan kom je de Beautiful People CD-single uit Duitsland tegen met (uiteraard) unieke bonustracks (Fugitive 7" versie, Beautiful People demo en een remix van Up And Down) en dan trap je er toch maar weer in :D
Die cd-single ben ik destijds nog gewoon in Duitsland gaan kopen :P
pi_160732445
Ik erger me trouwens wel rot aan de naamgeving van versies van nummers. De single versie van bijv. So Hard staat op hoezen als 7" Version, Seven Inch Version, Seven-Inch Version etc. Waarom niet gewoon overal hetzelfde gebruiken :(
Bleuh.
pi_160732743
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:12 schreef PimD het volgende:
Ik erger me trouwens wel rot aan de naamgeving van versies van nummers. De single versie van bijv. So Hard staat op hoezen als 7" Version, Seven Inch Version, Seven-Inch Version etc. Waarom niet gewoon overal hetzelfde gebruiken :(
De naamgeving is inderdaad niet altijd even consequent.

Eentje die nogal vaak verwarring oproept, is de single-versie van How can you expect to be taken seriously? Deze versie, van 4:10 minuten, is de videoclip-versie en staat alleen op de 7-inch single van Streets/Seriously (dubbele A-kant). De versie is nog nooit op cd uitgebracht.

Maar er is wel een zogeheten "7-inch perfect attitude mix", eveneens van 4:10 minuten. Die staat op de Amerikaanse cd-single van Seriously. Het is een edit van de extended mix. De videoclip-versie is dat ook, maar die bevat extra overdubs.

Leuk he, zulke verwarrende dingetjes :P
pi_160759519
Alle remixes en b-kanten van The Pop Kids zijn nu op Spotify en YouTube te beluisteren.

Ik vind dit toch wel het hoogtepunt:


Een ouderwetse, verlengde single-versie, met een extra couplet dat de geschiedenis naar het heden brengt.
pi_160890355
Vandaag de Pop Kids single ontvangen. Leuk nummer, maar One-Hit Wonder blijft helemaal in m'n hoofd zitten. Erg benieuwd naar de rest van de plaat volgende week!
Bleuh.
pi_160890834
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:03 schreef PimD het volgende:
Vandaag de Pop Kids single ontvangen. Leuk nummer, maar One-Hit Wonder blijft helemaal in m'n hoofd zitten. Erg benieuwd naar de rest van de plaat volgende week!
Je wordt op je wenken bediend, want hier is een nieuw nummer van Super:

  donderdag 24 maart 2016 @ 17:34:22 #86
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_160914680
Ik vind hem toch wat minder van Pop Kids. Ik ben wel erg benieuwd naar de rest van het album. Eigenlijk zijn de laatste albums allemaal erg goed, dus ben benieuwd naar deze.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_160957574
Puur op basis van fysieke verkoop is The Pop Kids in Engeland op #1 binnengekomen in de hitlijst. Om een idee te geven hoe weinig dat nog voorstelt: het is niet genoeg voor een notering in de reguliere top 100.

Overigens heeft BBC Radio 2 een uitgebreide documentaire over de Pet Shop Boys gemaakt. Deel 1 en 2 zijn woensdag en donderdag uitgezonden, deel 3 en 4 zijn komende woensdag en donderdag te horen.

Deel 1: http://www.bbc.co.uk/programmes/b073qwf8
Deel 2: http://www.bbc.co.uk/programmes/b073qxhr
pi_161022342
Super is gelekt....
De officiële release is vrijdag.
pi_161024151
Vanavond maar eens checken dan. De LP en CD staan al tijdje de pre-order. Wel jammer dat er ook hier geen 'deluxe' versie is met bijv. remixes of instrumentale versies op een tweede cd. Hopelijk hebben ook volgende singles nog wat leuke b-kantjes :)

Op dit moment helemaal into Nightlife. For Your Own Good, In Denial, I Don't Know What... erg fijn weer. Nooit echt goed naar geluisterd, omdat ik New York City Boy echt vreselijk vind.
Bleuh.
pi_161071818
LP en CD zijn vandaag verzonden, hopelijk morgen in huis. Ik begin het album te waarderen. De eerste paar keer vond ik het wel erg retro klinken en vond ik de teksten ook wat 'simpel', maar inmiddels beginnen er wat dingen te klikken. Uitspringers zijn voor mij Happiness, Undertow, The Pop Kids en Into Thin Air op dit moment.

Ik zag trouwens dat er ook een witte vinyl persing (uit Duitsland geloof ik?) is van Super!
Bleuh.
pi_161074215
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:12 schreef PimD het volgende:
LP en CD zijn vandaag verzonden, hopelijk morgen in huis. Ik begin het album te waarderen. De eerste paar keer vond ik het wel erg retro klinken en vond ik de teksten ook wat 'simpel', maar inmiddels beginnen er wat dingen te klikken. Uitspringers zijn voor mij Happiness, Undertow, The Pop Kids en Into Thin Air op dit moment.

Ik zag trouwens dat er ook een witte vinyl persing (uit Duitsland geloof ik?) is van Super!
Het is een goed album, maar ik vind het persoonlijk nogal inconsistent. De rustige nummers voelen een beetje out of place. Mijn absolute favoriet is Into Thin Air, gevolgd door Say It To Me en Undertow. De twee laatstgenoemde hebben ook veruit de meeste hitpotentie. The Dictator Decides is ook een sterk nummer, en uiteraard The Pop Kids.
  vrijdag 1 april 2016 @ 08:48:56 #92
141482 Q.
JurassiQ
pi_161090619
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 14:15 schreef Elfletterig het volgende:
Super is gelekt....
De officiële release is vrijdag.
Hij staat inmiddels op Spotify.
For great justice!
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:12:16 #93
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_161091548
Vorige week had ik vooruitgesnelde song "Inner Sanctum" in een of andere sample-playlist met nieuwe muziek op staan. M'n vriendin, nietsvermoedend langslopend, vroeg wat er in godsnaam voor kermistokkiemuziek opstond. :D En helaas snapte ik wel waar ze op doelde. Ze schrok ook van het antwoord (quote: "oei."), meewarig het hoofd schuddend en zich afvragend waar het in godsnaam met de dierenwinkeljongens was misgegaan.

...het nummer is inmiddels uit de playlist verwijderd.
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:51:37 #94
141482 Q.
JurassiQ
pi_161092228
Inner Sanctum is juist een hoogtepunt op Super vind ik zelf. :7
For great justice!
pi_161114211
The Dictator Decides is ook wel erg goed.
Bleuh.
pi_161266693
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:12 schreef PimD het volgende:
LP en CD zijn vandaag verzonden, hopelijk morgen in huis. Ik begin het album te waarderen. De eerste paar keer vond ik het wel erg retro klinken en vond ik de teksten ook wat 'simpel', maar inmiddels beginnen er wat dingen te klikken. Uitspringers zijn voor mij Happiness, Undertow, The Pop Kids en Into Thin Air op dit moment.

Ik zag trouwens dat er ook een witte vinyl persing (uit Duitsland geloof ik?) is van Super!
Ik kocht de LP bij Sounds in Haarlem en kwam er thuis tot mijn genoegen achter dat het een witte vinyl uitvoering is. Op Discogs zie ik die witte uitvoering ook als enige vinyl uitvoering staan.
Ashes to ashes funk to funky, we know Major Tom's a junky
pi_161267794
Ja klopt, maar dat was tot de release nog nergens vermeld dat de release standaard wit is. Op Amazon.de stond ook een 'limited colour vinyl' ofzo, maar dat blijkt dus gewoon foute informatie te zijn geweest.

Ik vind het inmiddels echt een hele gave plaat :D
Bleuh.
pi_161372887
De 12" van The Pop Kids komt eind mei uit:

quote:

The 'PSB deep dub' and 'The full story' versions are remixes by Pet Shop Boys including additional vocals and, in the case of "The Full Story", an extra verse which brings the story of the Pop Kids up to the present.

This is the first time the full track has been released on vinyl, which will be white, and includes remixes from MK, The Scene Kings and Offer Nissim.

Tracks
SIDE A
1 The Pop Kids (Offer Nissim Drama Mix)
2 The Pop Kids (MK Dub)
3 The Pop Kids (The Scene Kings Extended Mix)
Tracks
SIDE B
1 The Pop Kids (The Full Story)
2 The Pop Kids (PSB Deep Dub)
http://www.petshopboyssho(...)te-Vinyl/55BL05QU000
Bleuh.
pi_161885401
Voor wie niet genoeg heeft aan Super: komende week komt er nog een nieuw Pet Shop Boys-nummer uit. "Brick England" is een samenwerking met Jean-Michel Jarre en staat op diens nieuwe album.

In onderstaande trailer zit een fragment van het nummer:

  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 10 mei 2016 @ 08:39:22 #100
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_162054314
28 november komen ze naar Tilburg
pi_162055271
Ooooh nice :D

De nieuwe single is trouwens Twenty-something. Nog geen info over eventuele b-kantjes/remixen.
Bleuh.
  Moderator dinsdag 10 mei 2016 @ 10:16:13 #102
332671 crew  indiaantje89
pi_162055643
Aanwezig in 013 :) (als het kaartje kopen lukt althans, vast wel).
pi_162061122
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:54 schreef PimD het volgende:
Ooooh nice :D

De nieuwe single is trouwens Twenty-something. Nog geen info over eventuele b-kantjes/remixen.
Maar wel een videoclip:


Ik vind het overigens een rampzalige singlekeuze. Door het irritante ritme en jengeltje trek ik het nummer gewoon slecht. Ik vind het ook totaal niet catchy.

Dat Twenty-Something de nieuwe single is, betekent hoogstwaarschijnlijk ook dat "Undertow" hierna op single verschijnt. En de duidelijke single "Say It To Me" dus niet.

Dit baseer ik op een eerdere Pop Kids-promo, die op mij nogal fake overkwam. Daar zat een sticker op waar Twenty-Something en Undertow als volgende singles werden genoemd. Voor Twenty-Something dook een identieke promo op en die is dus kennelijk niet fake.

Twenty-Something is geen hit, dit wel:



[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2016 14:45:01 ]
pi_162061672
Heeft iemand ervaring met rolstoelplaatsen in 013? Ik ben er zelf maar één keer geweest maar heb er toen niet op gelet.
Oma van 92 jaar wil graag weer naar de PsB. :)
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_162061696
dubbel
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  Moderator vrijdag 13 mei 2016 @ 10:21:39 #106
332671 crew  indiaantje89
pi_162147366
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:05 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Heeft iemand ervaring met rolstoelplaatsen in 013? Ik ben er zelf maar één keer geweest maar heb er toen niet op gelet.
Oma van 92 jaar wil graag weer naar de PsB. :)
Zelf geen ervaring mee.. maar net er zijn rolstoel plaatsen beschikbaar normaal gesproken. Misschien even 013 over contacteren hierover van te voren.

Mijn kaartje is overigens binnen :)
pi_162150830
Hier ook binnen, raakte even in paniek omdat ik er pas om half elf inkwam, i.p.v. 10 uur. Dacht even dat het al uitverkocht was...

:D

Rolstoelplatform is blijkbaar onderaan de trap midden tussen het publiek, da's mooi. Ik lees in ieder geval positieve ervaringen op internet. Ik twijfelde nog tussen het concert in Tilburg of wellicht naar Keulen rijden, maar in Keulen schijn je vanaf het rolstoelpodium tegen de rug van de lichttechnicus te kijken.

:')
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_162152486
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:05 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Heeft iemand ervaring met rolstoelplaatsen in 013? Ik ben er zelf maar één keer geweest maar heb er toen niet op gelet.
Oma van 92 jaar wil graag weer naar de PsB. :)
Serieus?
pi_162153012
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Serieus?
lol, ja. Laatste concert waar ze bij was was HMH 2009.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_162159471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:31 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

lol, ja. Laatste concert waar ze bij was was HMH 2009.
Een eindbazin, die oma _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 19:13:01 ]
pi_162662088
Gisteren de 12" van The Pop Kids binnen gekomen. Vanavond maar eens luisteren.
pi_162662106
Krijg net mail dat de mijne ook is verzonden. Ben benieuwd wanneer er meer info over de Twenty-something single komt.
Bleuh.
pi_162852833

quote:
The second single from Super, “Twenty-something”, will now be released worldwide on CD and digital formats on Friday, June 24th. The CD EP will feature four tracks:
1. Twenty-something (radio edit)
2. The white dress
3. Wiedersehen
4. Twenty-something (The Los Evo Jedis remix)
“The white dress” and “Wiedersehen” were produced by Pet Shop Boys and mixed by Goetz B. “Wiedersehen” features backing vocals by Rufus Wainwright. Los Evo Jedis are Reggaeton artists from Puerto Rico. The exact track-listing of the digital EP will be announced here very soon. “Twenty-something” is currently on the A-list of BBC Radio 2.
quote:
The CD EP includes two new songs: “The white dress”, a haunting electronic track, and “Wiedersehen”, a piano ballad featuring Rufus Wainwright on backing vocals.
Bron: http://petshopboys.co.uk/
pi_163246629
Twenty-something komt morgen uit. De eerste remix is inmiddels online te beluisteren. En hij is verrassend goed, eigenlijk...

http://noisey.vice.com/en(...)-los-evo-jedis-remix
pi_163248239
De mijne is gisteren verzonden, hopelijk is ie er dinsdag ofzo. Erg benieuwd naar de nieuwe b-kantjes.
Bleuh.
pi_163253425
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:26 schreef PimD het volgende:
De mijne is gisteren verzonden, hopelijk is ie er dinsdag ofzo. Erg benieuwd naar de nieuwe b-kantjes.
Waarschijnlijk kun je ze straks om 00:00 uur op Spotify horen.

Edit: ja, dus :Y

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2016 00:11:36 ]
pi_163585320


quote:
To celebrate their highly-anticipated, sold-out residency at London’s Royal Opera House this July, Pet Shop Boys have announced a special 12” vinyl release of their single ‘Inner Sanctum’.

The release features a remix by legendary Detroit techno DJ and producer Carl Craig, as well as two demo versions of the PSB single, which are exclusive to this vinyl release.

Tracks
1 Inner Sanctum (Carl Craig c2 Juiced RMX)
2 Inner Sanctum (First Demo)
3 Inner Sanctum (Second Demo)
4 Inner Sanctum (Album Version)
pi_163594958
Hopelijk komt ie gewoon in de online store ofzo, en is het niet een 'event-only' release?

Edit: Ah mooi, gewoon op Amazon te pre-orderen :)
Bleuh.
pi_163616548


Pet Shop Boys hebben vrijdagavond twee uurtjes DJ gespeeld op BBC Radio 6 Music. Terugluisteren plus playlist nakijken kan hier: http://www.bbc.co.uk/programmes/b07jhkwn

Tijdens de uitzending is ook de Carl Graig remix van Inner Sanctum gedraaid.

En nog veel beter: de volgende single is aangekondigd. Dat gaat Say It To Me worden.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2016 07:31:15 ]
pi_163623497
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 07:27 schreef PimD het volgende:
Hopelijk komt ie gewoon in de online store ofzo, en is het niet een 'event-only' release?

Edit: Ah mooi, gewoon op Amazon te pre-orderen :)
Ja, komt ook gewoon op iTunes en dergelijke. De remix is trouwens in bovenstaande link te horen, keurig ingeleid door Neil, vanaf ongeveer 1:08:56.
pi_163699790
Kreng is nu al uitverkocht op PSB/Amazon schijnbaar :|
Bleuh.
pi_163732791
En hij is weer (even) in stock voor de liefhebbers.
Bleuh.
pi_163732908
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:46 schreef PimD het volgende:
En hij is weer (even) in stock voor de liefhebbers.
Ik las op het fanforum dat er ook grote problemen zijn rondom de levering van fanclubmagazine Literally (#42). Kennelijk zijn grote aantallen opgekocht en staan ze voor woekerprijzen online. Mogelijk komt er een herdruk.

De inhoud van dat blad daarentegen.... - eigenlijk wordt er met zoveel woorden gezegd dat er al twee nieuwe albums in de steigers staan: een donker techno-album en een popalbum. Er staat een hele waslijst met nieuwe nummers in (waarvan The White Dress en Wiedersehen inmiddels als bonustracks zijn verschenen).
pi_164584483


quote:
Pet Shop Boys will release their new single ‘Say it to me’ on September 16th on digital and CD formats, including two new tracks, “A cloud in a box” and “The dead can dance”, plus remixes by Stuart Price, Real Lies, Tom Demac and Offer Nissim. The CD single also includes the remix of “Inner Sanctum” by Carl Craig, which was previously only available on download and limited edition vinyl. A vinyl 12-inch of ‘Say it to me’ will be released a week later on September 23rd.

Say it to me (CD single)
1) Say it to me (New radio mix)
2) A cloud in a box
3) The dead can dance
4) Say it to me (Stuart Price alternative mix)
5) Inner Sanctum (Carl Craig c2 Juiced RMX)

Say it to me (12” vinyl)
Side A
1. Say it to me (Real Lies remix)
2. Say it to me (Tom Demac remix)
Side B
1. Say it to me (Offer Nissim remix)
2. Say it to me (Stuart Price alternative mix)

Say it to me (digital)
1) Say it to me (New radio mix)
2) A cloud in a box
3) The dead can dance
4) Say it to me (Stuart Price alternative mix)

Say it to me remixes (digital)
1) Say it to me (Tom Demac remix)
2) Say it to me (Real Lies remix)
3) Say it to me (Offer Nissim remix)
Bron: http://petshopboys.co.uk/news/2016-08-15/the-new-single
pi_164585700
Wel jammer dat het allemaal zo door elkaar loopt. Van Twenty-something wel een CD, maar geen 12". Van Inner Sanctum wel een 12", maar geen CD. De Inner Sanctum remix dan weer wel op de CD van Say It To Me.

Maar goed, wel weer 2 nieuwe b-kantjes, en 2 nieuwe remixen (de New Radio Mix en de Alternative Mix van SP - die remixen van "externe" mensen vind ik niet interessant) :D
Bleuh.
pi_164616313
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 15:13 schreef PimD het volgende:
Wel jammer dat het allemaal zo door elkaar loopt. Van Twenty-something wel een CD, maar geen 12". Van Inner Sanctum wel een 12", maar geen CD. De Inner Sanctum remix dan weer wel op de CD van Say It To Me.

Maar goed, wel weer 2 nieuwe b-kantjes, en 2 nieuwe remixen (de New Radio Mix en de Alternative Mix van SP - die remixen van "externe" mensen vind ik niet interessant) :D
Twenty-something is niet echt een dansbaar nummer. Evenmin is het commercieel. Dat geldt voor Say it to me wel. Vandaar ook veel formats (cd, vinyl, digital). De 12-inch van Inner sanctum moet je zien als een tussendoor-release; het is niet echt een volwaardige single. Die 12-inch is eigenlijk vooral uitgebracht vanwege de recente concerten in Londen.

De new radio mix van Say it to me schijnt trouwens amper te verschillen van de albumversie. Externe remixers leveren soms prima werk af, maar soms ook bagger (zoals Kornél Kovács deed bij Twenty-something). Offer Nissim heeft zijn remix van Say it to me al live gedraaid. Ik heb een clipje gezien en dat klonk best oké.

Ben zelf vooral benieuwd naar de remix van Real Lies. Interessante synthpopband, met 90s-achtige vibe.

pi_164684293
Van Facebook:
quote:
London. 1981. ‪#‎OnThisDay‬. Neil Tennant and Chris Lowe meet by chance at King's Road electronics. The rest is music history. ‪#‎HappyPSBday‬
35 jaar geleden alweer... - en anno 2016 nog steeds volop actief, twee nieuwe albums in voorbereiding _O_
pi_164688140
Ik vind dat wel zo gaaf he, dat alles zo gedocumenteerd is bij PSB. Alles is terug te vinden, nog net niet op de minuut nauwkeurig :D
Bleuh.
pi_164881988
Misschien leuk voor PSB-fans die er minder bekend mee zijn: twee albums waaraan de Pet Shop Boys hebben meegewerkt, worden opnieuw uitgebracht, compleet met bonustracks en remixes: Reputation van Dusty Springfield en Future Boy van Cicero.

Op Reputation staan vijf tracks die Pet Shop Boys hebben geproduceerd, waarvan 4 ook geschreven. Op de re-issue staat ook de Disco Mix van What Have I Done To Deserve This? Verder remixes van In Private, Nothing Has Been Proved en Daydreaming. Plus alle videoclips van het album. Info hier: http://www.cherryred.co.u(...)-collectors-edition/

Pet Shop Boys produceerden in 1992 een aantal tracks voor de Schotse zanger Cicero. Zijn album Future Boy komt opnieuw uit, inclusief de tracks Love Is Everywhere, That Loving Feeling en Heaven Must Have Sent You Back To Me, inclusief remixes van die nummers én inclusief de non-album-track Live For Today (ook een PSB-productie). Info hier: http://www.cherryred.co.uk/product/future-boy-the-complete-works/
pi_164958498
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:10 schreef Elfletterig het volgende:
Misschien leuk voor PSB-fans die er minder bekend mee zijn: twee albums waaraan de Pet Shop Boys hebben meegewerkt, worden opnieuw uitgebracht, compleet met bonustracks en remixes: Reputation van Dusty Springfield en Future Boy van Cicero.

Op Reputation staan vijf tracks die Pet Shop Boys hebben geproduceerd, waarvan 4 ook geschreven. Op de re-issue staat ook de Disco Mix van What Have I Done To Deserve This? Verder remixes van In Private, Nothing Has Been Proved en Daydreaming. Plus alle videoclips van het album. Info hier: http://www.cherryred.co.u(...)-collectors-edition/

Pet Shop Boys produceerden in 1992 een aantal tracks voor de Schotse zanger Cicero. Zijn album Future Boy komt opnieuw uit, inclusief de tracks Love Is Everywhere, That Loving Feeling en Heaven Must Have Sent You Back To Me, inclusief remixes van die nummers én inclusief de non-album-track Live For Today (ook een PSB-productie). Info hier: http://www.cherryred.co.uk/product/future-boy-the-complete-works/
Bedankt voor de tip, heb ze meteen besteld!
pi_166011926
Wie op 28 november nog naar de Pet Shop Boys in 013 (Tilburg) wil, moet opschieten. 013 meldt dat er nog maar 200 kaarten zijn.
pi_166502275
Het concert is uitverkocht.
pi_166956398
Vanavond _O_
  Redactie Sport / Supervogel maandag 28 november 2016 @ 23:24:18 #134
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_166968063
Hoe was het?
pi_166968605
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2016 23:24 schreef Pino112 het volgende:
Hoe was het?
Tof, al vond ik het op een gegeven moment een beetje inkakken. Maar goed ruim voldoende.

O en ik heb Michiel Veenstra nog gezien. Wat blijkbaar hoort bij een Pet Shop Boys optreden.
pi_166971557
Leuk optreden, in de zaal zo veel grijze haren en kale hoofden dat zelfs mijn ouders niet waren opgevallen tussen het publiek. Geluid lang niet altijd optimaal. Soms stond de bassdrum veel te hard, andere nummers klonken juist te iel.

Visueel was vooral de eerste helft fraai. De tweede helft had een hoog Electric-tour-gehalte, met lasers en dergelijke. Verder vooral een typisch Pet Shop Boys-concert; leuk feestje.
pi_166971578
Heeee is hier een topic over :D
Grappig. Ben ook net thuis. Jij was er dus ook Elf..? :o
Achteraf redenerend was dat te verwachten na al je psb-plaatjes altijd. Niet bij stilgestaan, anders had ik het ff gezegd :)
pi_166971687
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:26 schreef Tuned22 het volgende:
Heeee is hier een topic over :D
Grappig. Ben ook net thuis. Jij was er dus ook Elf..? :o
Achteraf redenerend was dat te verwachten na al je psb-plaatjes altijd. Niet bij stilgestaan, anders had ik het ff gezegd :)
Dat had ik best even willen weten; dan hadden we elkaar wellicht kunnen ontmoeten :P
Waar in de zaal stond je zo'n beetje?
pi_166971705
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat had ik best even willen weten; dan hadden we elkaar wellicht kunnen ontmoeten :P
Waar in de zaal stond je zo'n beetje?
Balkon :) en ik heb sterk het vermoeden dat ik de hele avond naast Michiel Veenstra heb gestaan _O- duhhh... d8 al wel: bekende kop. Maar totaal niet bij stilgestaan verder. Tot ik hier net lees dat die er ook was. Zal morgen aan degene met wie ik was, vragen of hij het idd was.
pi_166971714
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat had ik best even willen weten; dan hadden we elkaar wellicht kunnen ontmoeten :P
Waar in de zaal stond je zo'n beetje?
Waar stond jij dan? :)
pi_166971727
Maar goed, we hebben nog flink wat gegeten naderhand en nu kan ik niet slapen ;(
Het was wel onwijs leuk *O*
pi_166971751
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:52 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Waar stond jij dan? :)
Net rechtsvoor de geluidstafel.

Veenstra was inderdaad aanwezig; ik heb hem niet gezien. Hij heeft op 3FM een lyrische reactie gegeven in de show van Roosmarijn.
pi_166971769
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 03:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Net rechtsvoor de geluidstafel.

Veenstra was inderdaad aanwezig; ik heb hem niet gezien. Hij heeft op 3FM een lyrische reactie gegeven in de show van Roosmarijn.
Euh... beneden in de zaal zelf dus zeg maar?

Als hij het was waar ik naast stond... weet het eigenlijk wel zeker, dan was ie met 4 anderen en hadden ze erg veel lol ja :D wij idem dito. Het was echt goed vond ik. Iets meer bekende nrs. had wel gemogen maar je kunt niet alles hebben. Vond het al leuk dat 1 vd beste nrs. imo, als afsluiter werd gedaan :)
pi_166972637
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 03:06 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Euh... beneden in de zaal zelf dus zeg maar?

Als hij het was waar ik naast stond... weet het eigenlijk wel zeker, dan was ie met 4 anderen en hadden ze erg veel lol ja :D wij idem dito. Het was echt goed vond ik. Iets meer bekende nrs. had wel gemogen maar je kunt niet alles hebben. Vond het al leuk dat 1 vd beste nrs. imo, als afsluiter werd gedaan :)
Toen ik hem zeg kwam hij beneden aan de linkerkant van de zaal binnen net tijdens het openingsnummer. Toen drong hij zich een beetje naar voren. Maar zou goed kunnen dat hij zijn heil toch is gaan zoeken boven op het balkon :).
pi_166974807
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:04 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Toen ik hem zeg kwam hij beneden aan de linkerkant van de zaal binnen net tijdens het openingsnummer. Toen drong hij zich een beetje naar voren. Maar zou goed kunnen dat hij zijn heil toch is gaan zoeken boven op het balkon :).
Kheb het ff nagevraagd :D
Diegene liep een paar keer naar beneden dus dat kan goed, maar anders heeft ie een dubbelganger :P
pi_167829896
Op de officiële site is deze week weer een nieuwtje te lezen:
quote:
Neil and Chris are looking forward to continuing the Super Tour in the UK and Paris in February and we will be announcing more new tour dates soon on this site. We also expect to be announcing full details of a new batch of reissued and remastered albums with accompanying Further Listening albums.
Zoals bekend verschenen er in 2001 ook al zes van zulke albums: Please, Actually, Introspective, Behaviour, Very en Bilingual; allemaal geremasterd en met een extra bonus-cd met b-kanten, mixes en niet eerder uitgebracht materiaal.

In 2017 kunnen we dergelijke re-issues waarschijnlijk verwachten van Nightlife, Release, Fundamental, Yes en Elysium (het laatste album dat nog bij Parlophone verscheen). Zeker iets om naar uit te kijken.
pi_167829977
Dat is toch al langer bekend? Neil heeft vorig jaar ofzo al een keer op Instagram/Twitter gepost dat ie cd's aan het luisteren was voor de nieuwe "Further Listening" cd's. Erg benieuwd, hopelijk wat nieuwe dingen en niet alleen b-kantjes!
Bleuh.
pi_167830175
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 15:31 schreef PimD het volgende:
Dat is toch al langer bekend? Neil heeft vorig jaar ofzo al een keer op Instagram/Twitter gepost dat ie cd's aan het luisteren was voor de nieuwe "Further Listening" cd's. Erg benieuwd, hopelijk wat nieuwe dingen en niet alleen b-kantjes!
Het was bekend dat het eraan zat te komen, maar het was nog niet concreet aangekondigd. Nu is dat wél het geval. :)

Mogelijk duiken her en der nog een paar niet eerder uitgebrachte nummers, of alternatieve versies van nummers op.
pi_167830701
Wel jammer dat er niks terecht is gekomen van de 30th Anniversary Please boxset waar geruchten over gingen op diverse forums. Ik hoop nog steeds dat er ooit een "The Singles Collection"-achtige boxset(s) uitkomt met per single alle b-kanten, remixen, edits e.d. verzameld.
Bleuh.
pi_167832643
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:06 schreef PimD het volgende:
Wel jammer dat er niks terecht is gekomen van de 30th Anniversary Please boxset waar geruchten over gingen op diverse forums. Ik hoop nog steeds dat er ooit een "The Singles Collection"-achtige boxset(s) uitkomt met per single alle b-kanten, remixen, edits e.d. verzameld.
Wat niet is, kan komen. Platenmaatschappijen zijn doorgaans erg bedreven in het uitmelken van de back catalogue van artiesten...

De focus ligt nu in elk geval eerst op de re-issues van albums 7, 8, 9, 10 en 11.
pi_168301146
Je zult maar fan zijn van een band wiens 20 jaar oude B-kant vandaag wordt aangehaald om de actualiteit van de dag mee te duiden: http://heatst.com/enterta(...)tter-than-any-op-ed/

Mooi stuk over Delusions Of Grandeur, B-kant van A Red Letter Day in 1997.

pi_168617017
Alweer een oeuvreprijs, deze keer van het muziektijdschrift NME. In 2009 wonnen de Pet Shop Boys al de BRIT Award voor Outstanding Contribution to Music, deze maand komt daar de NME Godlike Genius Award bij: http://www.nme.com/news/m(...)dlike-genius-1964802

quote:
The award recognizes and rewards their hugely successful career, during which they have consistently produced some of the most ambitious, intelligent and bold pop music around.

Since meeting in an electronics shop in Chelsea, Neil Tennant and Chris Lowe have released 13 Top 10 studio albums and 22 Top 10 singles, including ‘West End Girls’, ‘Always On My Mind’ and ‘Go West’. They have collaborated with and influenced an array of music’s biggest stars, such as The Killers, Madonna, Lady Gaga and Daft Punk.

“We’re really happy to win NME’s Godlike Genius award and we’re looking forward to playing at the awards show this year,” Pet Shop Boys said of receiving the honour. The band will close the ceremony with a performance including tracks from throughout their 36-year career.

NME’s editor-in-chief Mike Williams said: “For three decades, Neil Tennant and Chris Lowe have been pushing the boundaries of pop music, releasing a series of consistently excellent singles and albums and working to blur the boundaries between art, music and social commentary.

“Their influence on pop culture is undeniable and the list of artists they’ve worked with is a mini rock ’n’ roll hall of fame. Pet Shop Boys’ stage performances and festival shows are never anything short of spectacular, and we’re honoured that our latest Godlike Geniuses will grace the Brixton stage for an extra-special set of hits to close the VO5 NME Awards 2017.”
Eerdere winnaars van deze award zijn onder anderen DJ John Peel, Massive Attack, U2, New Order / Joy Division, Primal Scream, Manic Street Preachers, The Cure, Paul Weller, Dave Grohl, Noel Gallagher, Johnny Marr, Blondie, Suede en Coldplay.
pi_168726832
The Pretenders, met zangeres Chrissy Hynde, brengt een nieuwe single uit; een dubbele A-kant. Eén van de tracks is een nieuwe versie van hun albumtrack Let's Get Lost, waarop Neil Tennant meezingt. Een duet, dus:


Een paar jaar geleden zong Chrissy Hynde al eens vier Pet Shop Boys-nummers, tijdens een speciaal concert.
pi_168985292
Een paar nieuwtjes op rij:

• Afgelopen woensdag namen de Pet Shop Boys tijdens de uitreiking van de NME Awards de Godlike Genius Award ontvangst. De prijs werd uitgereikt door gitarist Johnny Marr (The Smiths, Electronic), die herhaaldelijk op Pet Shop Boys-albums heeft gespeeld. Aansluitend traden de Pet Shop Boys een half uur op. De set: Vocal, The Sodom And Gomorrah Show, It's A Sin, Left To My Own Devices, West End Girls, Domino Dancing en Always On My Mind.

• In een interview met Popjustice heeft Neil bevestigd dat de re-issue van Fundamental (met bonus-cd) in april verschijnt. Dat geldt dan zeer waarschijnlijk ook voor Nightlife en Release; albums die vooraf gingen aan Fundamental.

• Het fanclub-magazine Literally wordt vervangen door een nieuwe uitgave in boekvorm: Annually. De editie van 2017, een boekwerk van 64 pagina's, verschijnt op 1 april. Als onderdeel hiervan verschijnt ook een 3-track cd-single met de Tuff City Kids remix van Undertow, de Super-tour-versie van Left To My Own Devices (geproduceerd door Stuart Price) en de Baba Stiltz remix van Burn.

• Zanger Olly Alexander van Years & Years heeft zich laten ontvallen dat hij een track met de Pet Shop Boys heeft geschreven. Tegen de Britse krant The Guardian zei hij:

quote:
A recent writing session helped put things in perspective. “I felt like I didn’t want to write about politics simply because I felt like I should, but then last week I wrote a song with the Pet Shop Boys. It’s inspired by a fairground in Margate called Dreamland, but while I was writing it, Neil Tennant said to me: ‘This makes sense right now with Trump closing the borders,’ and the song became something that touched on what’s going on in the world. I’d write lyrics and he’d say: ‘No, it needs to be more direct.’ He’d take a simple line and interject a subversive political statement. That’s the challenge as a pop writer, to do both at once.”
Neil en Chris reageerden enigszins verbaasd toen bleek dat het nieuws al op straat lag...

quote:
I saw Olly from Years & Years the other day — he was very excited about ‘Dreamland’, the song you recently wrote together inspired by a fairground in Margate.
Chris: Hang on, that’s not public knowledge is it?

He told me in an interview. It is officially ‘out there’.
Neil: HE’S ANNOUNCED IT! You see, people from the 80s keep everything secret as a matter of course. Whereas now people talk about everything as a matter of course. Our instinct would be not to even confirm we’d written it. It’s a fantastic song. If one says so oneself. I’ve been singing it non-stop since last Friday. It’s quite soulful, but it’s a stomper.

He was saying that under your tutelage he’d found more confidence to include political elements in the song.
Neil: Well when it started off, the lyrics were a bit cheesy, mostly written by me, then he put a line in and then we thought that actually the idea of a dreamland could be about refugees.
Chris: Hang on — I just thought it was about going to a fairground in Margate! (Outraged once again) You’ve ruined it for me now. I don’t want any depth through surface. I only want surface. A shiny surface, at that.
Bron: https://www.popjustice.co(...)g-you-over-the-head/

Leuke dingen om naar uit te zien, dus. Ze zitten geen moment stil, die Pet Shop Boys...

Artwork van de Undertow-cd:

pi_169832752
18 juli staan ze in Carré.
Bleuh.
pi_169835790
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:40 schreef PimD het volgende:
18 juli staan ze in Carré.
^O^ Voor iedereen die ze in Tilburg heeft gemist.

quote:
Amsterdam
Pet Shop Boys will visit Amsterdam on July 18th when the Super Tour will arrive at the Koninklijk Theater Carré. Tickets will go on sale on Friday, March 31st, at 11 am from the link below.

https://www.mojo.nl/concerten/pet-shop-boys/
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:47:28 #157
141482 Q.
JurassiQ
pi_169835941
Cool!
For great justice!
pi_169842909
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:40 schreef PimD het volgende:
18 juli staan ze in Carré.
Jammer dat de prijzen zo hoog zijn
pi_169899072
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:12 schreef linebear het volgende:

[..]

Jammer dat de prijzen zo hoog zijn
Het is inderdaad aan de prijzige kant. Ik ken meerdere mensen die, net als ik, dit concert aan zich voorbij laten gaan. Komt ook omdat het feitelijk gewoon dezelfde show is als vorig jaar. Volgens mij is het sowieso een unicum dat de Pet Shop Boys met dezelfde show twee jaar op rij naar Nederland komen.
pi_169899849
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 01:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is inderdaad aan de prijzige kant. Ik ken meerdere mensen die, net als ik, dit concert aan zich voorbij laten gaan. Komt ook omdat het feitelijk gewoon dezelfde show is als vorig jaar. Volgens mij is het sowieso een unicum dat de Pet Shop Boys met dezelfde show twee jaar op rij naar Nederland komen.
Ben vorig jaar in Tilburg geweest. Vond het niet de beste show die ik gezien had. Qua visuals etc wel. Maar vond dat support bandje niet echt denderend
pi_169900249
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 08:04 schreef linebear het volgende:

[..]

Ben vorig jaar in Tilburg geweest. Vond het niet de beste show die ik gezien had. Qua visuals etc wel. Maar vond dat support bandje niet echt denderend
Support-bandje? :? Je bedoelt die paar muzikanten op het podium die doen alsof ze wat toetsen en percussie toevoegen?

Zondag gaan de Pet Shop Boys trouwens écht een interessant concert doen. Ze staan dan voor een eenmalig concert in de Royal Albert Hall in Londen, samen met gitarist Johnny Marr en het Royal Philharmonic Concert Orchestra: https://www.teenagecancer(...)yal-albert-hall-2017

Dat concert heeft, voor de goede orde, niks te maken met de standaard Super-tournee. Het is een uniek, eenmalig concert.
pi_169980311
Setlist van het bijzondere concert van gisterenavond.
NB: Dit heeft dus niks te maken met de reguliere Super-tour.

Set one:
Left to My Own Devices (with Sally Bradshaw)
Tonight Is Forever
This Must Be the Place I Waited Years to Leave (with Johnny Marr)
Rent
Later Tonight
New York City Boy
Miracles
The Survivors (with Johnny Marr)
Leaving (with Johnny Marr)
Jealousy (with Johnny Marr)

Set two:
Hold On
It Couldn’t Happen Here
For All of Us (with Johnny Marr)
Can You Forgive Her?
Breathing Space (with Johnny Marr)
He Dreamed of Machines
Requiem in Denim and Leopardskin (with Johnny Marr)
Indefinite Leave to Remain (with Johnny Marr)
West End Girls (with Johnny Marr)
It’s Alright (with Sally Bradshaw)
It’s a Sin (with Johnny Marr)

Drie van mijn top-4 Pet Shop Boys-nummers in één concert... - daar had ik wel bij willen zijn zeg. |:(
pi_170396975
Voor wie de fanclub-cd niet heeft bemachtigd: de tracks van de Undertow cd-single zijn nu ook te beluisteren op Spotify: https://open.spotify.com/album/5A2FVCnqKXMOQnHiRa90vU

Undertow (Tuff City Kids remix)
Left To My Own Devices (Super version)
Burn (Baba Stiltz remix)

De laatste is trouwens niet bepaald een aanrader. :X De eerste twee zijn goed. :Y

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2017 04:06:03 ]
pi_170661380
De eerste tracklistings zijn bekend!

Nightlife: Further Listening 1996 - 2000

quote:
1. For your own good
2. Closer to Heaven
3. I don’t know what you want but I can’t give it any more
4. Happiness is an option
5. You only tell me you love me when you’re drunk
6. Vampires
7. Radiophonic
8. The only one
9. Boy Strange
10. In denial
11. New York City boy
12. Footsteps

1. Vampires (demo)
2. Call me old-fashioned (demo)
3. Friendly fire
4. Believe/Song For Guy (with Elton John)
5. Sail Away
6. It doesn't often snow at Christmas (Fan club mix)
7. Nightlife
8. Little black dress
9. Playing in the streets
10. Tall thin men
11. Radiophonic (demo)

1. Somebody else’s business
2. Silver age
3. Screaming
4. For all of us
5. The ghost of myself
6. Casting a shadow
7. I don't know what you want but I can’t give it any more (The PSB Extension)
8. Was it worth it? (live)
9. Lies
10. Paris city boy (Full French)
11. Positive role model
12. Somebody else’s business (extended mix)
Release: Further Listening 2001-2004

quote:
1. Home and dry
2. I get along
3. Birthday Boy
4. London
5. E-mail
6. The samurai in autumn
7. Love is a catastrophe
8. Here
9. The night I fell in love
10. You choose

1. Between two islands
2. Searching for the face of Jesus
3. Time on my hands
4. Motoring (demo)
5. Love life
6. Transparent
7. Sexy Northerner
8. The night is a time to explore who you are (demo)
9. Closer to Heaven (slow version)
10. Run, girl, run (demo)
11. I didn’t get where I am today
12. Always
13. Home and dry (ambient mix)
14. Bright young things (demo)
15. Kazak
16. A powerful friend (John Peel version)
17. If looks could kill (John Peel version)

1. Try it (I’m in love with a married man)
2. Here (PSB new extended mix)
3. If looks could kill
4. A powerful friend
5. Party song
6. No excuse (demo)
7. Blue on blue
8. Jack and Jill party (demo)*
9. Baby (demo)
10. Flamboyant (original demo)
11. Miracles
12. Flamboyant (7” mix)
13. Numb (demo)
14. In private (with Elton John)
15. Alone again, naturally (with Elton John)*
16. Reunion (Electro mix)*
17. Bright young things
18. We’re the Pet Shop Boys
19. It’s a sin (Barfly version)
Fundamental: Further Listening 2005 - 2007

quote:
1. Psychological
2. The Sodom and Gomorrah Show
3. I made my excuses and left
4. Minimal
5. Numb
6. God willing
7. Luna Park
8. I’m with Stupid
9. Casanova in Hell
10. Twentieth century
11. Indefinite leave to remain
12. Integral

1. Psychological (instrumental)
2. Ring road (demo)*
3. The performance of my life (demo)
4. One-way street (demo)*
5. The resurrectionist
6. Girls don’t cry
7. Fugitive (Richard X extended mix)
8. After the event
9. The former enfant terrible
10. No time for tears (orchestral mix)
11. God willing (original full-length mix)
12. I’m with Stupid (PSB maxi-mix)
13. Numb (single edit)
14. Dancing in the dusk (demo)
15. One night
16. A certain “Je ne sais quoi”
17. Transfer (Visionaire mix)
18. Integral (PSB Perfect Immaculate 7” mix)
19. Integral (PSB Perfect Immaculate mix)
_O_
Bleuh.
pi_170662131
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 18:41 schreef PimD het volgende:
De eerste tracklistings zijn bekend!

Nightlife: Further Listening 1996 - 2000

[..]

Release: Further Listening 2001-2004

[..]

Fundamental: Further Listening 2005 - 2007

[..]

_O_
Ik zie dit eerst graag even officieel bevestigd. Er zijn van die flauwe figuren die nep-tracklistings de wereld in slingeren. Ik geloof deze tracklistings pas als ze op de officiële site zijn bevestigd.

Het zou wel mooi nieuws zijn, met diverse nog niet eerder uitgebrachte nummers erbij....
pi_170762182
quote:
Reissues
The announcement of the long-awaited new series of Catalogue reissues, including the track-listings of Further Listening bonus albums, has been delayed for a few weeks while a few minor copyright issues are being resolved. We now expect to make a full announcement later this month. Watch this space!
... aldus de officiële site. Kortom: de tracklistings zijn nog niet officieel.
pi_171377856
quote:
Reissues
Warner Music has informed us that the imminent launch of the forthcoming series of reissued albums, Nightlife, Release and Fundamental, has to be delayed because more time is needed to set up the global releases. Full track-listings and pre-order details will now be announced in mid-June.
Nog even geduld dus...
pi_171649556
7 juli komen ze uit volgens Amazon.

Nightlife:
https://www.amazon.co.uk/(...)ywords=pet+shop+boys

quote:
Disc: 1
For Your Own Good (2017 Remastered Version)
Closer To Heaven (2017 Remastered Version)
I Don't Know What You Want But I Can't Give It Anymore (2017 Remastered Version)
Happiness Is An Option (2017 Remastered Version)
You Only Tell Me You Love Me When You're Drunk (2017 Remastered Version)
Vampires (2017 Remastered Version)
Radiophonic (2017 Remastered Version)
The Only One (2017 Remastered Version)
Boy Strange (2017 Remastered Version)
In Denial (2017 Remastered Version) - Pet Shop Boys And Kylie Minogue
New York City Boy (2017 Remastered Version)
Footsteps (2017 Remastered Version)

Disc: 2
Vampires (Demo)
For All of Us (Demo)
Call Me Old-Fashioned (Demo)
Friendly Fire (2017 Remastered Version)
Believe / Song for Guy (feat. Elton John)
Sail Away (2017 Remastered Version)
It Doesn't Often Snow At Christmas (Fan Club Mix) [2017 Remastered Version]
Nightlife (2017 Remastered Version)
Playing in the Streets
Tall Thin Men
Radiophonic (Demo)

Disc: 3
Somebody Else's Business (2017 Remastered Version)
Silver Age (2017 Remastered Version)
Screaming (2017 Remastered Version)
For All of Us (2017 Remastered Version)
The Ghost of Myself (2017 Remastered Version)
Casting a Shadow (2017 Remastered Version)
I Don't Know What You Want But I Can't Give It Anymore (The PSB Extension) [2017 Remastered Version]
Was It Worth It? (Live) [2017 Remastered Version]
Lies (2017 Remastered Version)
Paris City Boy (Full French)
Positive Role Model (2017 Remastered Version)
Somebody Else's Business (Extended Mix) [2017 Remastered Version]
Release
https://www.amazon.co.uk/(...)ywords=pet+shop+boys

quote:
Disc: 1
Home And Dry (2017 Remastered Version)
I Get Along (2017 Remastered Version)
Birthday Boy (2017 Remastered Version)
London (2017 Remastered Version)
E-Mail (2017 Remastered Version)
The Samurai In Autumn (2017 Remastered Version)
Love Is A Catastrophe (2017 Remastered Version)
Here (2017 Remastered Version)
The Night I Fell In Love (2017 Remastered Version)
You Choose (2017 Remastered Version)

Disc: 2
Between Two Islands (2017 Remastered Version)
Searching for the Face of Jesus (2017 Remastered Version)
Time On My Hands (2017 Remastered Version)
Motoring (Demo)
Love Life (2017 Remastered Version)
Transparent (2017 Remastered Version)
Sexy Northerner (2017 Remastered Version)
The Night Is a Time to Explore Who You Are (Demo)
Closer To Heaven (Slow Version) [2017 Remastered Version]
Run, Girl, Run (Demo)
I Didn't Get Where I Am Today (2017 Remastered Version)
Always (2017 Remastered Version)
Home and Dry (Ambient Mix) [2017 Remastered Version]
Bright Young Things (Demo)
Kazak (Demo)
A Powerful Friend (BBC Live Session)
If Looks Could Kill (BBC Live Session)

Disc: 3
Try It (I'm In Love With a Married Man) [2017 Remastered Version]
Here (PSB New Extended Mix) [2017 Remastered Version]
If Looks Could Kill (2017 Remastered Version)
A Powerful Friend (2017 Remastered Version)
Party Song (2017 Remastered Version)
No Excuse (Demo)
Blue On Blue (2017 Remastered Version)
Jack and Jill Party (Demo)
Baby (Demo) [2017 Remastered Version]
Flamboyant (Demo) [2017 Remastered Version]
Miracles (2017 Remastered Version)
Flamboyant (7'' Mix) [2017 Remastered Version]
Numb (Demo) [2017 Remastered Version]
In Private (feat. Elton John) [2017 Remastered Version]
Alone Again, Naturally (feat. Elton John)
Reunion (Electro Mix)
Bright Young Things (2017 Remastered Version)
We're the Pet Shop Boys (2017 Remastered Version)
It's a Sin (Barfly Version) [2017 Remastered Version]
Fundamental
https://www.amazon.co.uk/(...)ywords=pet+shop+boys

quote:
Disc: 1
Psychological (2017 Remastered Version)
The Sodom and Gomorrah Show (2017 Remastered Version)
I Made My Excuses and Left (2017 Remastered Version)
Minimal (2017 Remastered Version)
Numb (2017 Remastered Version)
God Willing (2017 Remastered Version)
Luna Park (2017 Remastered Version)
I'm With Stupid (2017 Remastered Version)
Casanova in Hell (2017 Remastered Version)
Twentieth Century (2017 Remastered Version)
Indefinite Leave to Remain (2017 Remastered Version)
Integral (2017 Remastered Version)

Disc: 2
Fugitive (Richard X Extended Mix) [2017 Remastered Version]
Ring Road (Demo)
The Performance of My Life (Demo)
One-Way Street (Demo)
Girls Don't Cry (2017 Remastered Version)
The Resurrectionist (2017 Remastered Version)
The Sodom and Gomorrah Show (Original Demo) [2017 Remastered Version]
Dancing in the Dusk (Demo)
After the Event (2017 Remastered Version)
The Former Enfant Terrible (2017 Remastered Version)
No Time for Tears (Orchestral Mix)
God Willing (Original Full Length Mix)
I'm With Stupid (PSB Maxi-Mix) [2017 Remastered Version]
Answer the Phone (Ringtone) [2017 Remastered Version]
Where Are You? (Ringtone) [2017 Remastered Version]
Water (Ringtone) [2017 Remastered Version]
Numb (Single Edit) [2017 Remastered Version]
One Night (2017 Remastered Version)
A Certain "Je ne sais quoi" (2017 Remastered Version)
Transfer
Integral (PSB Perfect Immaculate 7'' Mix) [2017 Remastered Version]
Integral (PSB Perfect Immaculate Mix) [2017 Remastered Version]
Hier en daar wat aanpassingen, maar grotendeels gelijk aan wat er eerder al bekend was geworden.
Bleuh.
pi_171649619
Ben benieuwd of we Yes en Elysium ook nog kunnen verwachten + eventuele reissues van de eerste serie Further Listenings....
Bleuh.
pi_171671044
Het is nu inderdaad officieel *O*

http://petshopboys.co.uk/news/2017-06-07/catalogue-1985-2012

Diverse niet eerder uitgebrachte nummers *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2017 17:29:40 ]
pi_171671578
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:57 schreef PimD het volgende:
Ben benieuwd of we Yes en Elysium ook nog kunnen verwachten + eventuele reissues van de eerste serie Further Listenings....
Ja en ja. :Y (Zie post hierboven)
  vrijdag 30 juni 2017 @ 16:03:03 #172
469185 DJ11
Radio 49
  donderdag 13 juli 2017 @ 17:21:55 #173
469185 DJ11
Radio 49
pi_172518354
Is er niemand geweest 'vanavond'..? :o

Het was onwijs goed *O*

Veenstra was er ook weer, met Gerard Ekdom samen.
  woensdag 19 juli 2017 @ 17:40:40 #175
469185 DJ11
Radio 49
pi_172531426
Positieve recensies bij Radio 2 en Parool, zure recensie van NRC.

Overigens komen de re-issues van Nightlife, Release en Fundamental op 28 juli uit, dus dat is volgende week vrijdag al. ^O^
pi_173499218
Yes/Further Listening 2008-2010

quote:
Disc: 1
1. Love etc. (2017 Remastered Version)
2. All Over the World (2017 Remastered Version)
3. Beautiful People (2017 Remastered Version)
4. Did You See Me Coming? (2017 Remastered Version)
5. Vulnerable (2017 Remastered Version)
6. More Than a Dream (2017 Remastered Version)
7. Building a Wall (2017 Remastered Version)
8. King of Rome (2017 Remastered Version)
9. Pandemonium (2017 Remastered Version)
10. The Way It Used to Be (2017 Remastered Version)
11. Legacy (2017 Remastered Version)

Disc: 2
1. Gin and Jag (2017 Remastered Version)
2. This Used To Be the Future (with Phil Oakey) [2017 Remastered Version]
3. We're All Criminals Now (2017 Remastered Version)
4. Gin and Jag (Frisky Mix) [2017 Remastered Version]
5. Beautiful People (Demo) [2017 Remastered Version]
6. My Girl (2017 Remastered Version)
7. The Loving Kind (Monitor Mix)
8. Love etc. (PSB Mix) [2017 Remastered Version]
9. Did You See Me Coming? (PSB Possibly more mix) [2017 Remastered Version]
10. The Former Enfant Terrible (PSB Bring It On Mix) [2017 Remastered Version]
11. Up and Down (2017 Remastered Version)
12. Pet Shop Boys "Brits" Medley (2017 Remastered Version)

Disc: 3
1. I Cried for Us (2017 Remastered Version)
2. It Doesn't Often Snow at Christmas (New Version) [2017 Remastered Version]
3. All Over the World (New Version) [2017 Remastered Version]
4. Viva la Vida/Domino Dancing (Christmas EP Mix) [2017 Remastered Version]
5. My Girl (Our House Mix) [2017 Remastered Version]
6. Leaving (Demo) [2017 Remastered Version]
7. Together (2017 Remastered Version)
8. Glad All Over (2017 Remastered Version)
9. The Dumpling Song (Demo from ''My Dad's a Birdman'')
10. Wings and Faith (Demo from ''My Dad's a Birdman'')
11. Night Song (Fan Club Download 2010)
https://www.amazon.co.uk/(...)ys+further+listening

Elysium/Further Listening 2011-2012

quote:
Disc: 1
1. Leaving (2017 Remastered Version)
2. Invisible (2017 Remastered Version)
3. Winner (2017 Remastered Version)
4. Your Early Stuff (2017 Remastered Version)
5. A Face Like That (2017 Remastered Version)
6. Breathing Space (2017 Remastered Version)
7. Ego Music (2017 Remastered Version)
8. Hold on (2017 Remastered Version)
9. Give It a Go (2017 Remastered Version)
10. Memory of the Future (2017 Remastered Version)
11. Everything Means Something (2017 Remastered Version)
12. Requiem in Denim and Leopardskin (2017 Remastered Version)

Disc: 2
1. Vocal (Demo)
2. She Pops (Demo)
3. Inside (2017 Remastered Version)
4. In Slow Motion (Demo)
5. Listening (2017 Remastered Version)
6. Hell (2017 Remastered Version)
7. The Way Through the Woods (Long Version) [2017 Remastered Version]
8. I Started a Joke (2017 Remastered Version)
9. In His Imagination (2017 Remastered Version)
10. Leaving (Believe In PSB Remix) [2017 Remastered Version]
11. Leaving (Side By Side Remix) [2017 Remastered Version]
12. Leaving (Freedom Remix) [2017 Remastered Version]

13. Memory of the Future (New Single Mix) [2017 Remastered Version]
https://www.amazon.co.uk/(...)ys+further+listening

Beetje een tegenvaller, weinig écht nieuw spul. Volgens mij zijn alleen de dikgedrukte dingen nieuw?
Bleuh.
pi_173499705
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 10:55 schreef PimD het volgende:
Yes/Further Listening 2008-2010

[..]

https://www.amazon.co.uk/(...)ys+further+listening

Elysium/Further Listening 2011-2012

[..]

https://www.amazon.co.uk/(...)ys+further+listening

Beetje een tegenvaller, weinig écht nieuw spul. Volgens mij zijn alleen de dikgedrukte dingen nieuw?
Met name de Yes-reissue is teleurstellend; vrijwel uitsluitend materiaal dat al eerder is uitgebracht, zoals de complete Christmas EP. Ik had erg gehoopt op de originele versie van More Than A Dream, maar die staat er helaas niet tussen. Wel twee liedjes uit een kindermusical.

Elysium bevat daadwerkelijk een paar onbekende, nieuwe tracks. De genoemde mixes van Leaving zijn niet nieuw en staan gewoon op de cd-singles en digitale releases van Leaving; ook te vinden op Spotify. Afwezig is jammer genoeg The Way Through The Woods (de normale versie), die alleen een bonustrack op de Japanse versie van de cd was.
pi_173499811
Hmm ik kan me niet herinneren dat die mixen van Leaving op de cd-singles stonden. Volgens mij alleen op van die (neppe volgens mij?) promo's en digitale downloads inderdaad.
Bleuh.
pi_173500360
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 11:27 schreef PimD het volgende:
Hmm ik kan me niet herinneren dat die mixen van Leaving op de cd-singles stonden. Volgens mij alleen op van die (neppe volgens mij?) promo's en digitale downloads inderdaad.
Hier het overzicht van de Leaving-releases: https://psb-catalogue.com/leavingpic.htm
De mixes staan ook op Spotify. De releases zijn destijds uitgebracht als Leaving, Leaving Again en Leaving Remixed.
pi_173563771
Inmiddels zijn de re-issues van Yes en Elysium officieel aangekondigd. In deze YouTube-clip zit alvast een fragment van The Loving Kind, een nummer dat de Pet Shop Boys schreven voor Girls Aloud, die er een Top 10-hit mee scoorden in eigen land.


Tracklisting komt overeen met hetgeen Amazon al meldde.
pi_174562221
Je zou het bijna vergeten, maar de reissues van Yes en Elysium zijn inmiddels uit. Ondanks dat Yes uit 3 cd's bestaat, staat er bar weinig interessants op qua nieuw materiaal. Op de reissue van Elysium staan wél wat leuke tracks. De niet eerder uitgebrachte nummers In Slow Motion en She Pops, bijvoorbeeld. De laatste is erg simpel en catchy; was een uitermate leuke B-kant voor The Pop Kids geweest.
pi_181701537
quote:
In the studio
Writing the next PSB album will continue this month when Chris and Neil return from holidays. They have been writing throughout the year and so far have 21 new songs. The new album will be produced by Stuart Price.
http://petshopboys.co.uk/pet-texts/2018-09-04/in-the-studio

*O*

Verder nog het bericht dat afgelopen vrijdag de re-issues van de albums Behaviour, Very en Bilingual zijn verschenen. Het zijn dezelfde re-issues als in 2001, maar opnieuw geremasterd. Hiermee zijn nu de eerste twaalf PSB-albums allemaal opnieuw uitgebracht in 2017 of 2018, opnieuw geremasterd en met bonus-tracks.
pi_181703048
Toch wel blij om Very en Bilingual eindelijk op vinyl te hebben, hoewel het natuurlijk niet "de originelen" zijn. Maar die zijn, zeker in het geval van Bilingual, niet te betalen :(
Bleuh.
pi_182658141
Interessant interview met Neil Tennant in The Guardian: https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other

Het is aanleiding van het boek "One Hundred Lyrics and a Poem", dat 1 november verschijnt, maar er wordt ook alvast een tipje van de sluier opgelicht over het volgende album, dat inmiddels in de maak is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2018 22:02:00 ]
pi_184693807


Terwijl de Pet Shop Boys werken aan hun 14e studioalbum (dat later dit jaar verschijnt), verschijnt de "Inner Sanctum"-tour op 12 april op DVD, blu-ray en CD.

quote:
Tracklisting:
1. Inner sanctum
2. Opportunities (Let’s make lots of money)
3. The Pop Kids/In the night/Burn
4. Love is a bourgeois construct
5. New York City boy
6. Se a vida é (That's the way life is)
7. Love comes quickly
8. Love etc.
9. The dictator decides/Inside a dream
10. West End girls
11. Home and dry/The Enigma
12. Vocal/The Sodom and Gomorrah Show
13. It's a sin
14. Left to my own devices
15. Heart/Go West
16. Domino dancing
17. Always on my mind
18. The Pop Kids (reprise)
pi_184696785
Het ziet er in ieder geval weer gelikt uit (de verpakking in ieder geval). Jammer dat ze 'm niet op vinyl uitbrengen!
Bleuh.
pi_184845102
Zomaar, uit het niets, is daar plotseling een gloednieuw Pet Shop Boys-nummer: Give Stupidity A Chance


quote:
Pet Shop Boys this week will make available four brand new songs from their new EP “Agenda”. The first song on the EP, “Give stupidity a chance”, can now be listened to on streaming services, download stores and on YouTube and is described by Neil Tennant as “a satirical song about the poor quality of political leadership in the modern world”. Find the song on digital services and YouTube via the links below.

Another song will be made available tomorrow, then one on Thursday and finally the fourth on Friday. The complete EP will be available to purchase via digital services this Friday, February 8.
A CD of “Agenda” is also available to pre-order exclusively with Pet Shop Boys’ once-a-year publication “Annually" which has been announced today and will be published on April 12th. A 12-inch vinyl EP of the four tracks will also be commercially released on April 12th.

Discussing the EP, Neil Tennant said: “It contains three satirical songs and one rather sad song. I think it’s because of the times we’re living through.” The four tracks were produced by Tim Powell and Pet Shop Boys and recorded towards the end of last year. They will not be included on Pet Shop Boys’ next album which is being produced by Stuart Price and is due for release in the autumn.
Bron: http://petshopboys.co.uk/news/2019-02-05/agenda

pi_184847277
Tweede nummer, "On Social Media", nu op Spotify te vinden *G*
pi_184849093
Boek + CD en 12" besteld. Nummers zelf nog niet gehoord :D
Bleuh.
pi_184917183


Vooral die eerste:

quote:
They’re buying football clubs today with absolute impunity
and so much of the media to give themselves the power
to destroy the very notion and the feeling of community
while poisoning the public discourse hour by hour
quote:
They’re avoiding paying taxes
while the welfare state collapses
Their extravagance and arrogance
Their lack of tact to balance this
Their lawyers and their attitude
The scale of their ingratitude
They only give to charity
for maximum publicity
_O_
pi_186270930
Afgelopen vrijdag verscheen de tour-cd/dvd Inner Sanctum; ook te beluisteren op de streaming-diensten zoals Spotify. Inmiddels is er alweer nieuws: een vervolg op de musical Closer To Heaven, met vier nieuwe songs:

quote:
Writer Jonathan Harvey and Pet Shop Boys are to present the world premiere of a new cabaret show at the 2019 Edinburgh Fringe.

"MUSIK" is a 50-minute, one-woman show with an outrageous book by Jonathan Harvey and six songs by Neil Tennant and Chris Lowe including four new ones written for this show. It will star multi-award-winning actress Frances Barber reprising her role as Billie Trix from the 2001 musical, "Closer to Heaven".

"MUSIK" will run from 5 to 24 August at Assembly Rooms (Bijou venue), 54 George Street, Edinburgh, EH2 2LR. Tickets go on sale 10am Thursday 18 April.

Pet Shop Boys said: “When we wrote "Closer to Heaven" almost 20 years ago, we loved the compelling outrageousness of the character Bille Trix as written by Jonathan and performed by Frances Barber. We have all discussed for many years the idea of creating her own one-woman show which would give us the chance to write more songs for her as she looks back on her incredible career. We’re thrilled that this show is finally happening.”
Bron: http://petshopboys.co.uk/(...)urgh-fringe-festival

Uitgebreider artikel: https://www.edinburghnews(...)rgh-fringe-1-4908578
pi_187288212
quote:
Pet Shop Boys will headline the highly anticipated one-day festival, BBC Radio 2 Live in Hyde Park, on Sunday, September 15th, in London. Other performers taking part include Clean Bandit, Bananarama, Emeli Sandé, Kelsea Ballerini and Simply Red. Neil and Chris will close the day with a one-hour performance and the festival will be hosted by Radio 2 presenters.

Pet Shop Boys commented: “This is the only UK show we’ll be performing this year so it’s going to be a very special one!”
Bron: http://petshopboys.co.uk/(...)-2-live-in-hyde-park

Deze aankondiging is een goed teken en wijst erop dat het nieuwe album aanstaande is. Het lijkt me sterk dat er tegen die tijd - medio september - nog geen nieuw materiaal uit is.
pi_187707027
quote:

Stuart Price and friend taking a break from finishing mixing our new album. (It’s being delivered to Kobalt next month for release in January. Full details in due course.)
Het nieuwe album komt dus pas in januari. Hopelijk wel een nieuwe single in september, op tijd voor het optreden in Hyde Park.

Er wordt trouwens ook nog gedacht over het uitbrengen van de muziek van de hierboven genoemde cabaret-show "Musik", die binnenkort in première gaat.
pi_187711063
Benieuwd naar de nieuwe plaat. Moet zeggen dat de nummers op de Agenda EP me niet echt hebben weten te bekoren. SUPER vond ik een prima plaat, dus ik laat me graag verrassen.
Bleuh.
pi_187759533
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 08:07 schreef PimD het volgende:
Benieuwd naar de nieuwe plaat. Moet zeggen dat de nummers op de Agenda EP me niet echt hebben weten te bekoren. SUPER vond ik een prima plaat, dus ik laat me graag verrassen.
"Agenda" is eigenlijk een vreemde eend in de bijt, in het totale oeuvre. Het is de eerste keer dat de Pet Shop Boys een losstaande EP uitbrengen die helemaal niks met een album heeft te maken (de Christmas EP bevatte een nummer van Yes en was een soort samenraapsel van een paar covers en andere tracks uit die tijd).

"Agenda" is een echt een thematisch geval: vier maatschappijkritische nummers die meer om de tekst dan om de muziek draaien. Volgens mij hebben ze ook een zeker sing-a-long-gehalte beoogd.
pi_188299394
Nieuwe, door de Pet Shop Boys gemaakte, muziek vannacht middernacht te horen:

quote:
“Musik”, the cabaret show by Jonathan Harvey and Pet Shop Boys, opens tonight at the Edinburgh Festival Fringe and from 12.01 am tomorrow all six songs in the show will be available to stream from all streaming sites.

All songs were written and produced by Pet Shop Boys and sung by Frances Barber playing the character Billie Trix.

After its run in Edinburgh, “Musik” will transfer for five performances to the Leicester Square Theatre in London.
De titels van de nummers zijn overigens:

• Friendly Fire
• Run Girl Run
Mongrel
Soup
Ich bin Musik
For Every Moment

De eerste twee zijn al bekend en in 2001 uitgebracht, de overige vier zijn volledig nieuw.
pi_188878581
quote:
Pet Shop Boys will be joining Zoe Ball on the BBC Radio 2 Breakfast Show for a very special announcement tomorrow morning. Tune in from 8:30am BST at the link below.
Komend weekend treden de Pet Shop Boys op bij Radio 2 Live at Hyde Park. Aangezien het nieuwe album af is en in januari verschijnt, kan dit volgens mij maar één ding betekenen: nieuws over een eerste track (single), dan wel het volledige album.
pi_188887271
Het grote nieuws van morgen is al bekend: een gloednieuwe single verschijnt deze dag (11 september dus)

Pet Shop Boys feat. Years & Years - Dreamland



*G*

En naar verluidt ook aankondiging van tourdata in 2020.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')