abonnement Unibet Coolblue
pi_143261902
Op onze badkamer en wc, wil ik nieuwe wastafels plaatsen.

De huidige hangen op zonder onderkastjes, maar zijn toch aangesloten op met een vloerafvoer.



Als het me niet lukt om de huidige sifon met aansluiting (de kans hierop is reëel, alleen al omdat de hoogte net iets anders is), moet ik de huidige afvoer gaan aanpassen.

Wat is de handigste manier?
- vanaf de vloer opnieuw omhoog trekken? Ik dat geval vraag ik me af hoe de huidige afvoer vast zit bij de vloer. Is dit gewoon een RVS buis die gelijmd zit in een PVC buis, en kan ik dit zonder meer loshalen?
- de RVS buis op een handige hoogte afzagen, en daarvandaan met PVC verder?

Alle tips zijn welkom!

Bedankt.

Owja, wat er komt is zoiets:
pi_143262440
Zal een manchet zijn waar die metalen pijp in steekt. Plop en je weet het.

Gewoon van de vloer opnieuw opbouwen achterin je kastje.

Succes.
Laat die handjes wapperen!
pi_143264547
Die buis trek je zo uit de grond, die zit vermoedelijk in een rubberen mof.

Dan wat Gieliovd zegt; weer opnieuw opbouwen vanaf de grond. Je kunt dan beginnen om met wat bochtenwerk strak langs de muur te gaan :Y

c_/
met een koekje
pi_143265402
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:09 schreef Gieliovd het volgende:
Zal een manchet zijn waar die metalen pijp in steekt. Plop en je weet het.

Gewoon van de vloer opnieuw opbouwen achterin je kastje.

Succes.
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 16:00 schreef koffielepel het volgende:
Die buis trek je zo uit de grond, die zit vermoedelijk in een rubberen mof.

Dan wat Gieliovd zegt; weer opnieuw opbouwen vanaf de grond. Je kunt dan beginnen om met wat bochtenwerk strak langs de muur te gaan :Y

c_/
Bedankt allebei! Dat schept vertrouwen!
  zondag 10 augustus 2014 @ 17:49:39 #5
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_143269298
Niet elke kast is geschikt voor een afvoer die voor de muur langsgaat. Vooral als je voor lades kiest. Let hier eventueel op.
pi_143276718
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:49 schreef Barrah het volgende:
Niet elke kast is geschikt voor een afvoer die voor de muur langsgaat. Vooral als je voor lades kiest. Let hier eventueel op.
Thanks, dat viel me inderdaad ook. Je kunt dan wel voor een kastje met minder diepe lades gaan, maar dat kost weer ruimte, of voor zo'n platte afvoerbuis, maar of dat ideaal is...? Daarom uiteindelijk bovenstaande kast gekozen, met deurtjes!
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:06:03 #7
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_143277048
Hier (nieuwbouw) gekozen voor een kast met minder diepe lades. Invrezen was een optie maar het budget voor meerwerk was al redelijk verdeeld onder andere zaken en onoverkomelijk vonden we het niet. Toen de woning werd opgeleverd bleken de leidingen toch te zijn ingevreesd. Gelukje en die kast nemen we maar op de koop toe.

Ben erg blij met de lades, je kunt overal makkelijk bij. Maar jouw meubel ziet er ook erg mooi uit!
pi_146208041
Nog even terug koppelen: inderdaad een mof.

In de vloer loopt de overheid afvoerpijp. Deze stopt exact op de hoogte van de tegelvloer. Tegels zijn afgekort tegen deze buis. Erin zit een mof, en daarin stond de rvs afvoer. Zodra de wastafel weg was, kon ik de rvs pijp er zo uit tillen. Nu weer vanaf de grond opgebouwd! Thanks voor de hulp!
pi_146208104
Bedankt voor het terugkoppelen, fijn dat het gelukt is!
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')