abonnement Unibet Coolblue
pi_143253049
Vier wassen per dag draaien, met z’n zessen op een kamer slapen, één keer in de week douchen en niet zonder elkaar kunnen. In de 15-delige docusoap Een huis vol staat het bijzondere leven van de gezinnen Baumgard en Deijs centraal. Beide gezinnen hebben twaalf kinderen, die allemaal nog thuis wonen. Hoe dat in z’n werk gaat….?

Samantha (40) en Eugene (46) Baumgard uit Den Haag hebben zeven meiden en vijf jongens. De oudste is 20, de jongste 1,5 jaar.

Het echtpaar zou dolgraag nog een kindje willen, maar dat zit er financieel niet in. Ze hebben geen auto en ze zijn nog nooit op vakantie geweest. Maar dat mag de pret niet drukken: de Surinaamse familie barst van creativiteit en muzikaal talent. Zo doet Eugene regelmatig mee aan jamsessies, deden dochters Tyrona (20) en Yokechia (18) mee in X-factor en was Shauntell (15) met een viool-act te zien in Holland’s got Talent. De familie bestaat verder uit: Levrone (16), Laicerey (13), Roemillo (11), Shayla (10), Shaya (8), Tyrese (6), Nashawn (4), J’Leeta (3) en Shevy (1,5).

De familie Deijs uit Amsterdam-Noord is eveneens een hecht gezin. In hun roze appartementje op vijf hoog hebben ze het heel gezellig samen.

Vader Marcel en moeder Ingridt runnen hier het gezin, bestaande uit: Peter (26), Stefan (24), Melissa (22), Danny (20, Remon (18), Samantha (16), Wesley (15), Kimberley (12), Chantal (10), Jeffrey (8), Naomi (6) en Jordy (1,5). De hele familie is dol op de jongste telg, die het syndroom van Down heeft.

Erg leuk om te volgen: elke werkdag om 19.25 uur op Nederland 1.

Gemist? http://eenhuisvol.ncrv.nl/uitzendinggemist
pi_143253059
Laatste post van vorige deel.

quote:
Ik keek wat afleveringen terug en wat me opviel is dat de dag toen de Deijsjes het huurcontract tekenden en de sleutel van hun woning in Purmerend kregen de muren in de woonkamer grijs waren.

Vervolgens zie je later dat de muren wit zijn en ze het grijs gaan schilderen. Boel in scene gezet?

Net als met de telefoon toen Ingridt gebeld werd door de woningstichting en te horen kreeg dat de woning was toegewezen. Ze neemt op met de huistelefoon, paar seconden later praat ze door haar mobiel en gesprek wordt weer met de huistelefoon verbroken.
  zondag 10 augustus 2014 @ 10:20:06 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143253257
Het is net TV he 8-)
KuikenGuppy
  zondag 10 augustus 2014 @ 10:53:31 #4
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_143253765
Ja, zie je wel vaker met die RLS. Hoort erbij *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_143259720
Mijn zusje heeft de Deijsjes op facebook. We bekeken net wat foto's van gisteren die ze hadden geplaatst. Jordy is inmiddels 5 jaar en zit nog steeds in een kinderstoel aan tafel. Lijkt me hoog tijd worden dat dat veranderd. Dat een kind down heeft betekend niet dat ze hem als een peuter moeten blijven behandelen. Gewoon op een normale manier (wel met wat extra aandacht) behandelen is beter. Kennissen van mijn ouders hebben ook een kindje met down en juist doordat ze hem als een normaal kind behandelden ging zijn ontwikkeling toch vrij snel en met ongeveer 3,5 jaar kon hij ook al redelijk verstaanbaar praten, Jordy brabbelt nog als een baby, zegt nog geen woord.
  zondag 10 augustus 2014 @ 15:59:00 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143264501
Ja, want alle kinderen met down zijn hetzelfde immers.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143441315
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 15:59 schreef Leandra het volgende:
Ja, want alle kinderen met down zijn hetzelfde immers.
Dat niet, maar pa en ma Deijs beweren telkens dat ze zo normaal met hem omgaan net zoals ze met de andere 11 kinderen hebben gedaan, maar toch is duidelijk te zien dat ze dat niet doen.

Vorig jaar had dochter Kimberley er nog een opmerking over. Weer hadden ze een groot feest georganiseerd voor Jordy zijn 4e verjaardag, dit keer met een zanger erbij die speciaal voor kinderen zingt. De 2 jaren ervoor hadden ze beide keren een Amsterdamse smartlappenzanger ingehuurd. Doen ze voor de andere 11 ook niet.

Kimberley zei toen: Dit gezin bestaat uit 12 kinderen, niet alleen Jordy.
pi_143455049
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:41 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Dat niet, maar pa en ma Deijs beweren telkens dat ze zo normaal met hem omgaan net zoals ze met de andere 11 kinderen hebben gedaan, maar toch is duidelijk te zien dat ze dat niet doen.

Vorig jaar had dochter Kimberley er nog een opmerking over. Weer hadden ze een groot feest georganiseerd voor Jordy zijn 4e verjaardag, dit keer met een zanger erbij die speciaal voor kinderen zingt. De 2 jaren ervoor hadden ze beide keren een Amsterdamse smartlappenzanger ingehuurd. Doen ze voor de andere 11 ook niet.

Kimberley zei toen: Dit gezin bestaat uit 12 kinderen, niet alleen Jordy.
Heb jij zelf ervaring met het opvoeden van een kind met het downsyndroom? Ben je opgeleid om daar een professionele mening over te hebben?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_143456157
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:17 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Heb jij zelf ervaring met het opvoeden van een kind met het downsyndroom? Ben je opgeleid om daar een professionele mening over te hebben?
Dat hoeft niet om te kunnen zien dat het gewoon niet een goede opvoeding is die bij zijn leeftijd hoort, zelfs met Down.
pi_143456470
ze houden jordy gewoon klein.
en het is niet netjes naar de andere kinderen toe dat ze hem voortrekken.
ma zei ook vaak van die dingen als"de kinderen en jordy"
dat zegt al genoeg hoe ze hem op een troon plaatsen.
hij heeft zn beperkingen maar stimuleer hem door hem dingen te laten zelf proberen.
goed een "normaal"kind van 3 kan zelfstandig eten bij hem duurt het misschien langer maar is het wel haalbaar en anders niet maar daar kom je dan wel achter.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_143471575
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:57 schreef Ellatjuh het volgende:
ze houden jordy gewoon klein.
en het is niet netjes naar de andere kinderen toe dat ze hem voortrekken.
ma zei ook vaak van die dingen als"de kinderen en jordy"
dat zegt al genoeg hoe ze hem op een troon plaatsen.
hij heeft zn beperkingen maar stimuleer hem door hem dingen te laten zelf proberen.
goed een "normaal"kind van 3 kan zelfstandig eten bij hem duurt het misschien langer maar is het wel haalbaar en anders niet maar daar kom je dan wel achter.
Toen pa Deijs die zandbak aan het maken was ook. Hij zei: zandbak voor de kleinere kindjes en voor Jordy.
pi_146505404
Nieuw seizoen per 15 december en nu met 3 gezinnen.

http://pers.ncrv.nl/progr(...)december-terug-op-tv



Jonge vrouw met nogal oude man zo te zien, of zal hij zo oud lijken door de stress met zoveel kinderen?
pi_146509825


Ma Deijs heeft een lekker kleurtje :D
Wie is nou die meid helemaal rechts?
pi_146510070
Holy shit.
pi_146510764
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:03 schreef Reismeis het volgende:
[ afbeelding ]

Ma Deijs heeft een lekker kleurtje :D
Wie is nou die meid helemaal rechts?
Die meid rechts is dochter Chantal zonder bril en met een iets ander kapsel dan dat ze had.
pi_146510792
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:03 schreef Reismeis het volgende:
[ afbeelding ]

Ma Deijs heeft een lekker kleurtje :D
Wie is nou die meid helemaal rechts?
De links roze meid geloof ik.
pi_146510816
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:28 schreef Patoshik het volgende:

[..]

De links roze meid geloof ik.
[ afbeelding ]
Klopt, is Chantal. Ze gaat er hoe ouder ze wordt wel leuker uitzien vind ik :). Valt me op dat Peter niet op de nieuwe foto staat. Misschien had die geen tijd, heeft nu natuurlijk ook zijn eigen gezinnetje met vrouw Mirjam en zoontje Damian.
pi_146511099
Familie Deijs is trouwens op vakantie geweest naar Marokko staat er op de site van de NCRV. Zullen we ook wel heel wat van te zien krijgen.
pi_146511471
Zo die Chantal Is wel onherkenbaar geworden zeg. :o
pi_146512423
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:36 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Familie Deijs is trouwens op vakantie geweest naar Marokko staat er op de site van de NCRV. Zullen we ook wel heel wat van te zien krijgen.
Op kosten van de NCRV zal ook wel.
pi_146512939
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 18:04 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Nieuw seizoen per 15 december en nu met 3 gezinnen.

http://pers.ncrv.nl/progr(...)december-terug-op-tv

[ afbeelding ]

Jonge vrouw met nogal oude man zo te zien, of zal hij zo oud lijken door de stress met zoveel kinderen?
quote:
De Limburgse familie Quadackers is nieuw in de serie. Met elf kinderen, waarvan vier in de luiers en nog meer baby’s in de planning, is dit grote gezin hard op weg om de andere twee in te halen.
Die zitten echt niet stil dan,
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_146513153
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 20:45 schreef Skillstorm het volgende:
Zo die Chantal Is wel onherkenbaar geworden zeg. :o
Idd, moest even 2 keer kijken toen jullie zeiden dat het Chantal was.
pi_146515528
Dat wordt weer genieten!
pi_146516155
Doen die negers ook weer mee?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_146524742
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 22:32 schreef superniger het volgende:
Doen die negers ook weer mee?
Ja.
Mijn man zag ze laatst met cameraploeg.
Don't you love her madly?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')