abonnement Unibet Coolblue
pi_143136051


De vorige delen teruglezen kan door op deze topictitel te klikken, dan krijg je ze allemaal te zien.

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Sanquin is, in Nderland, de enige officiële instantie waar je bloed kan doneren.

Geen zin, tijd of fut om bloed te geven? Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 7

Ik ben bang voor de naald.
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.
Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks , typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.
En je krijgt wel hele gave erkenningen: http://www.sanquin.nl/bloed-geven/ik-geef-bloed/waardering/

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen, mag je 12 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of heb je als man sex met andere mannen, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Je hebt er zo lang last van
In het algemeen heeft een bloeddonatie weinig effect op het functioneren. Donoren wordt wel verzocht om na de afname nog even te rusten en wat te drinken: men kan zich direct na de afname wat duizelig voelen. Ook kan men de ervaring hebben dat men zich de rest van de dag wat "flauw" voelt. Inspannend werk of zwaar sporten kan dan beter vermeden worden de eerste 12 uur na de afname. De meeste bloedbanken laten donoren de eerste 30 minuten na donatie in de kantine plaatsnemen en een snack en verfrissing nemen, zodat ze kunnen herstellen.
Het lichaam gaat na afname weer nieuw bloed maken. Het volume van het bloedplasma is na ongeveer 12 uur weer op het oude peil, het bloedplasma en de bloedplaatjes zijn binnen enkele dagen aangevuld, de rode bloedcellen zijn na enkele weken vervangen, en het ijzergehalte is na circa twee maanden hersteld.

Potentiele smoes nr. 8: Ik ben homo
Hier wordt momenteel uitgebreid over gediscussieerd. Sanquin wacht europese richtlijnen af, de tweede kamer heeft de motie van Pia Dijkstra (D66) aangenomen. De eerste kamer wordt nog spannend vanwege de sterkere positie van conservatief christenen.

Voor alle overige vragen die je over bloed of Sanquin mocht hebben, kijk eens op http://www.sanquin.nl/over-sanquin/veelgestelde-vragen/

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_143136097
Oeps, dat had ik even niet door :@
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_143157578
Heb dinsdag voor het eerst plasma gegegeven na 25x volbloed. Interessant apparaat hoor. Gelukkig was de naald net zo dik als normaal daar maakte ik me even zorgen over. Over 6 weken weer.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_143168484
Net even gebeld met Sanquin over wanneer ik me het beste aan kan melden voor het worden van bloeddonor en mij is verteld dat ik dat het beste pas kan doen over een maand of 2 als ik 18 ben ipv nu al en dat ze het pas in laten gaan als ik 18 ben. En gelukkig is er een ziekenhuis vlakbij mijn woonplaats waar ze het af kunnen nemen.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:40:53 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143168548
is het trouwens illegaal om te liegen op het formulier wat je moet invullen? het gaat ze namelijk niets aan met wie ik sex heb gehad en wat voor geslacht die personen hadden...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143171085
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:40 schreef Maanvis het volgende:
is het trouwens illegaal om te liegen op het formulier wat je moet invullen? het gaat ze namelijk niets aan met wie ik sex heb gehad en wat voor geslacht die personen hadden...
Dat is vooral om te kijken of er kans is dat je een soa hebt toch? Als je met een prostituee seks gehad hebt bijvoorbeeld wordt je geweigerd bijvoorbeeld dacht ik.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 18:03:02 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143171148
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:00 schreef KapiteinKoala het volgende:

[..]

Dat is vooral om te kijken of er kans is dat je een soa hebt toch? Als je met een prostituee seks gehad hebt bijvoorbeeld wordt je geweigerd bijvoorbeeld dacht ik.
klopt en als je als man op mannen valt word je sowieso geweigerd ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143171443
Gisteren ben ik door Sanquin gebeld over de multi-componenten donatie.

Begin september (ik mag toch pas weer doneren vanaf eind augustus, omdat mijn laatste volbloeddonatie eind juni was) mag ik voor het eerst aan die machine ^O^ ^O^
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_143172081
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:11 schreef Bos81 het volgende:
Gisteren ben ik door Sanquin gebeld over de multi-componenten donatie.

Begin september (ik mag toch pas weer doneren vanaf eind augustus, omdat mijn laatste volbloeddonatie eind juni was) mag ik voor het eerst aan die machine ^O^ ^O^
Ik voel mij gediscrimineerd. Misschien ga ik als protest wel lekker liegen dat ik regelmatig naar de hoeren ga.
pi_143172851
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:31 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik voel mij gediscrimineerd. Misschien ga ik als protest wel lekker liegen dat ik regelmatig naar de hoeren ga.
Haast jammer dat uit protest lesbo worden geen zin heeft he? ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 7 augustus 2014 @ 19:08:26 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143173137
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:57 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Haast jammer dat uit protest lesbo worden geen zin heeft he? ;(
als lesbo mag het wel, tenzij je als bi-vrouw ook sex hebt met bi-mannen ofzo, dan denk ik dat er een groot risico is ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143173178
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

als lesbo mag het wel, tenzij je als bi-vrouw ook sex hebt met bi-mannen ofzo, dan denk ik dat er een groot risico is ;).
Daarom zegt ze ook dat uit protest lesbo worden GEEN zin heeft :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 19:13:39 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143173281
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:09 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Daarom zegt ze ook dat uit protest lesbo worden GEEN zin heeft :+
sorry, ik ben er niet bij met mijn hoofd ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143173526
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:40 schreef Maanvis het volgende:
is het trouwens illegaal om te liegen op het formulier wat je moet invullen? het gaat ze namelijk niets aan met wie ik sex heb gehad en wat voor geslacht die personen hadden...
Wat wil je daarmee bereiken? Het gaat ze inderdaad niets aan met wie jij seks hebt, maar het gaat ze wel iets aan of het mogelijk een risico kan zijn, voor het bloed, niet voor jou. Zij oordelen niet over met wie jij seks hebt, zij (be)oordelen jouw bloed.
Wat denk jij wat de patiënten die jouw, mogelijk besmette, bloed krijgen ervan vinden dat jij wil liegen?
pi_143173571
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:00 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]

Dat is vooral om te kijken of er kans is dat je een soa hebt toch? Als je met een prostituee seks gehad hebt bijvoorbeeld wordt je geweigerd bijvoorbeeld dacht ik.
Je krijgt uitstel, je wordt niet geweigerd. Tenzij je elke 3 maanden gaat, dan heeft het geen zin. :P
  donderdag 7 augustus 2014 @ 19:25:02 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143173620
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:22 schreef wyccie het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee bereiken? Het gaat ze inderdaad niets aan met wie jij seks hebt, maar het gaat ze wel iets aan of het mogelijk een risico kan zijn, voor het bloed, niet voor jou. Zij oordelen niet over met wie jij seks hebt, zij (be)oordelen jouw bloed.
Wat denk jij wat de patiënten die jouw, mogelijk besmette, bloed krijgen ervan vinden dat jij wil liegen?
ja da's ook wel weer zo, ik vind het gewoon klote dat ze homo's standaard weigeren als risicogroep. of lievergezegd, mensen die ooit sex met een man hebben gehad. Ik ben zelf bi maar doe het altijd safe..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143173707
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:23 schreef wyccie het volgende:
Je krijgt uitstel, je wordt niet geweigerd.
Ik had het vooral over hiv en aids en zo.
pi_143176552
Ik ben vrijdag weer geweest. *O* Goedgekeurd!
En dat na drie jaar afwezigheid..
Professioneel gifmenger.
pi_143177609
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:40 schreef Maanvis het volgende:
is het trouwens illegaal om te liegen op het formulier wat je moet invullen? het gaat ze namelijk niets aan met wie ik sex heb gehad en wat voor geslacht die personen hadden...
Je ondertekent dat je hem naar waarheid invult. Ik denk, in zo'n prachtige 'stel dat-situatie', je in het meest extreme geval best de sjaak kunt zijn als je door liegen andere mensen bewust in gevaar brengt.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja da's ook wel weer zo, ik vind het gewoon klote dat ze homo's standaard weigeren als risicogroep. of lievergezegd, mensen die ooit sex met een man hebben gehad. Ik ben zelf bi maar doe het altijd safe..
En dat is het beleid dat Sanquin voert, om de ontvanger van het bloed zo min mogelijk risico te laten lopen. Die zijn immers al ziek genoeg.
pi_143177770
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

als lesbo mag het wel, tenzij je als bi-vrouw ook sex hebt met bi-mannen ofzo, dan denk ik dat er een groot risico is ;).
Daarom zeg ik ook dat dat geen zin heeft. :P

-edit- spuit 12 :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_143177940
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:45 schreef Buurpoes het volgende:
Ik ben vrijdag weer geweest. *O* Goedgekeurd!
En dat na drie jaar afwezigheid..
Ik mocht 3 jaar geleden ook meteen weer bloed geven, terwijl ik in 2003 mijn tot dan toe enige donatie had. :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_143177981
Ik ga maandag weer doneren :) na tijden ivm piercings/tattoo's steeds werd gebeld nav mn verhuizing om een afspraak te maken meteen
pi_143178099
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:15 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik mocht 3 jaar geleden ook meteen weer bloed geven, terwijl ik in 2003 mijn tot dan toe enige donatie had. :) :)
Ik had er al een stuk of 15 op zitten, maar te licht geworden wat tot flauwvallen leidde. Nu ben ik weer zwaarder *O*
En Hb was hoger dan ooit!!
Professioneel gifmenger.
pi_143178559
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:20 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik had er al een stuk of 15 op zitten, maar te licht geworden wat tot flauwvallen leidde. Nu ben ik weer zwaarder *O*
En Hb was hoger dan ooit!!
Hiep hiep...Hb!!! *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_143181184
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:20 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik had er al een stuk of 15 op zitten, maar te licht geworden wat tot flauwvallen leidde. Nu ben ik weer zwaarder *O*
En Hb was hoger dan ooit!!
Okee. Nee ik stopte toendertijd vanwege het opheffen van de dichstbijzijnde locatie... :@ :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_143192012
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:40 schreef Maanvis het volgende:
is het trouwens illegaal om te liegen op het formulier wat je moet invullen? het gaat ze namelijk niets aan met wie ik sex heb gehad en wat voor geslacht die personen hadden...
quote:
17s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:07 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Je ondertekent dat je hem naar waarheid invult. Ik denk, in zo'n prachtige 'stel dat-situatie', je in het meest extreme geval best de sjaak kunt zijn als je door liegen andere mensen bewust in gevaar brengt.
Klopt, in een extreem geval zou het een veroordeling en gevangenisstraf voor dood door schuld op kunnen leveren. Of als ze een hele serie bloedproducten moeten weggooien dan de bedrijfsschade moeten vergoeden, dure grap...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_143192275
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 22:21 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Okee. Nee ik stopte toendertijd vanwege het opheffen van de dichstbijzijnde locatie... :@ :@
Dat is ook een rot-streek, lokaties opheffen. :Y
Groot gelijk dat je ermee gekapt was. Waarom besloot je drie jaar later er toch weer voor te gaan?
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:28:38 #28
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143193790
Ik moet 40 kilometer rijden om plasma te geven :')
pi_143194283
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:28 schreef Erasmo het volgende:
Ik moet 40 kilometer rijden om plasma te geven :')
En volbloed kan wel in de buurt?
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:53:46 #30
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143194557
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:44 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

En volbloed kan wel in de buurt?
Om de hoek in zo'n vrachtwagen.
pi_143194873
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:53 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Om de hoek in zo'n vrachtwagen.
Ik zou het wel weten. :Y
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:23:49 #32
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143195479
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik zou het wel weten. :Y
Ze zijn heul, heul erg blij met mijn plasma of in ieder geval iets wat er in zit :P Ik maak van de nood een deugd en ga gelijk even de grote stad in.
pi_143195502
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:27 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat is ook een rot-streek, lokaties opheffen. :Y
Groot gelijk dat je ermee gekapt was. Waarom besloot je drie jaar later er toch weer voor te gaan?
Niet drie jaar later, ik ben gestopt in 2003 (dacht ik) en ben drie jaar geleden (2011) weer gestart, omdat ik toen dichtbij de afnamelocatie was gaan wonen. Nu woon ik er inmiddels weer wat verder vandaan, maar dichtbij genoeg om te fietsen en met de bus is nu ook een optie, want gratis...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_143917086
Zo, weer een half litertje kwijt :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_143917390
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 16:40 schreef Maanvis het volgende:
is het trouwens illegaal om te liegen op het formulier wat je moet invullen? het gaat ze namelijk niets aan met wie ik sex heb gehad en wat voor geslacht die personen hadden...
Die vragen zijn er niet voor niets, vul dat formulier gewoon naar waarheid in :{

Sanquin moet gewoon kunnen zorgen voor veilige bloedvoorziening. Ze zullen verder aan niemand doorvertellen wat jij daar invult
Daarom mag er ook niemand (ook geen kinderen of partner) mee die keuringskamer in: zodat ze met jou vrijuit kunnen spreken over drugs en seks enzo.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 15:24:30 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143917422
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:23 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Die vragen zijn er niet voor niets, vul dat formulier gewoon naar waarheid in :{
nee die zijn er om mensen uit te sluiten die ooit sex met mannen hebben gehad, heeft niets met risico's te maken want een vrouw die elke dag sex met een ander heeft mag gewoon bloed geven ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143917516
Het heeft natuurlijk wel met risico's te maken, want hiv komt onder homo's nou eenmaal veel vaker voor dan onder hetero's.
En ja, voor het gemak sluiten ze daarom een hele groep uit, maar de primaire taak van Sanquin is nou eenmaal niet het bevorderen van de homo-emancipatie, maar het zorgen voor zo veilig mogelijk bloed.
pi_143917544
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee die zijn er om mensen uit te sluiten die ooit sex met mannen hebben gehad, heeft niets met risico's te maken want een vrouw die elke dag sex met een ander heeft mag gewoon bloed geven ;).
Inderdaad... en toch zou ik het niet doen _O- ik zou wel aan iedere nieuwe sexpartner vragen of ze een soa-test willen doen (en ik ook uiteraard) want anders infecteren we niet alleen mogelijk elkaar maar ook veel andere mensen als ik toch bloed doneer.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 15:35:24 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143917744
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:28 schreef quinoahipster het volgende:
Het heeft natuurlijk wel met risico's te maken, want hiv komt onder homo's nou eenmaal veel vaker voor dan onder hetero's.
En ja, voor het gemak sluiten ze daarom een hele groep uit, maar de primaire taak van Sanquin is nou eenmaal niet het bevorderen van de homo-emancipatie, maar het zorgen voor zo veilig mogelijk bloed.
dan kun je toch beter gewoon een soa test doen ipv mensen op hun sexuele verleden uitsluiten :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143917775
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dan kun je toch beter gewoon een soa test doen ipv mensen op hun sexuele verleden uitsluiten :)
Dat vind jij. Sanquin zal er vast ook wel over nagedacht hebben.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_143917813
Klopt, maar het probleem is dat het even duurt voordat hiv opspoorbaar is.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 15:38:14 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143917825
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:37 schreef quinoahipster het volgende:
Klopt, maar het probleem is dat het even duurt voordat hiv opspoorbaar is.
geen jaren ;). en als je ooit sex hebt gehad met een man mag je al niet meer doneren.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143917850
Ze zullen wel denken 'eens homo, altijd homo' :D :')

Nee serieus, normen zijn altijd een beetje arbitrair, maar zeker in dit geval zijn ze er niet voor niets.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 15:47:52 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143918097
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:39 schreef quinoahipster het volgende:
Ze zullen wel denken 'eens homo, altijd homo' :D :')

Nee serieus, normen zijn altijd een beetje arbitrair, maar zeker in dit geval zijn ze er niet voor niets.
ze veranderen het nog wel, bij sanquin zelf zijn veel mensen het er niet mee eens dat homo's standaard worden uitgesloten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143918630
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee die zijn er om mensen uit te sluiten die ooit sex met mannen hebben gehad, heeft niets met risico's te maken want een vrouw die elke dag sex met een ander heeft mag gewoon bloed geven ;).
Als vrouw kan ik ook worden uitgesloten met seksuele activiteiten. Zoals met partners uit bepaalde Afrikaanse gebieden, of in ruil voor drank/drugs/geld. Het is gewoon risicogedrag en beleid van sanquin is daarop aangepast. Als je het daar niet mee eens bent stuur je je menig maar naar de klachtenfunctionaris van de bloedbank ;)
pi_143918707
Test Sanquin het bloed trouwens standaard op SOA's met die buisjes bloed die je afgeeft steeds?
pi_143918737
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:05 schreef Elvi het volgende:
Test Sanquin het bloed trouwens standaard op SOA's met die buisjes bloed die je afgeeft steeds?
Volgens mij alleen HIV
pi_143918760
En hepatitis
pi_143918904
Hiv, hepatitis b&c, syfilis en bij nieuwe donoren ook htlv (leukemie-veroorzakend virus).
pi_143920237
Woensdag mijn eerste multi-componenten donatie ^O^ ^O^

Gelukkig ben ik net gestopt met een pijnstillerkuur, dus kan ik gewoon gaan
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_143920866
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

Volgens mij alleen HIV
Maar ook niet altijd volgens mij, iemand hier (ben zijn naam even kwijt) werkt in zo'n laboratorium en had heel veel interessante info hierover.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_143924789
Ik mag volgende week weer na lange pauze wegens gastroscopie *O*
pi_143948212
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:55 schreef computergirl het volgende:
Ik mag volgende week weer na lange pauze wegens gastroscopie *O*
Hoe lang mag je niet na n ingreep?
Professioneel gifmenger.
pi_143948679
Ik mocht bij mijn 10e keer een kadootje uitzoeken, dus ik heb nu echt een huge-ass badlaken *O*
pi_143953222
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:28 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Hoe lang mag je niet na n ingreep?
Half jaar niet, na gastroscopie. Weet niet of dat bij alle ingrepen is
pi_143965992
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

Half jaar niet, na gastroscopie. Weet niet of dat bij alle ingrepen is
Ah, ik moet dus gaan uitleggen wat er gebeurd is. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_143966101
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:09 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ah, ik moet dus gaan uitleggen wat er gebeurd is. -O-
Op de site van Sanquin kan je checken of je mag doneren
pi_143966135
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

Op de site van Sanquin kan je checken of je mag doneren
Ohja, thx! ^O^
Professioneel gifmenger.
pi_143972958
Ik kreeg vandaag deze mail, gelijk maar even ingevuld:

quote:
Beste Donor,

Graag nodigen wij u uit om deel te nemen aan een onderzoek naar bloeddonatie en risicofactoren. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door de afdeling Toegepaste Sociale Psychologie van de Universiteit Maastricht in opdracht van Sanquin Bloedvoorziening op verzoek van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).

Doel onderzoek

Het is bij bloeddonatie van belang dat uw bloed veilig is, ter bescherming van uzelf en de ontvanger van uw bloed. Daarom mag u soms (tijdelijk) geen bloed geven als u volgens de richtlijnen van Sanquin bepaalde risico’s heeft gelopen. Door nieuwe ontwikkelingen is het belangrijk dat deze richtlijnen blijvend kritisch worden bekeken. Met dit onderzoek krijgen we graag meer inzicht in seksueel risicogedrag onder donoren. Ook zijn we benieuwd naar uw mening over donatie en het donatieproces. Het is daarom belangrijk dat zoveel mogelijk donoren meedoen met dit onderzoek.

Volledige Anonimiteit

De vragen kunnen persoonlijk en gevoelig zijn. We begrijpen dat sommige vragen indringend over kunnen komen. Juist daarom willen we benadrukken dat we uw gegevens met uiterste zorgvuldigheid behandelen. Uw e-mailadres is willekeurig geselecteerd uit het bestand van donoren. Deze uitnodiging voor deelname is vanuit Sanquin verstuurd en uw e-mailadres is niet verstrekt aan de Universiteit Maastricht en/of andere instanties.

De vragenlijst vult u volledig anoniem in. Dit betekent dat wij de resultaten van de online vragenlijst op geen enkele manier kunnen herleiden tot uw e-mailadres, uw persoonlijke gegevens of uw donorgegevens. De resultaten van de vragenlijst zullen verwerkt worden door de Universiteit Maastricht in verband met privacy en gevoeligheid van de vragen. De Universiteit heeft geen inzicht in uw e-mailadres. Deelname aan dit onderzoek heeft uiteraard geen enkel gevolg voor uw donorschap. Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethische Toetsingscommissie Psychologie van de Universiteit Maastricht (ECP-05-09-2012).

Meedoen aan het onderzoek is geheel vrijwillig en kan op elk moment worden onderbroken of stopgezet. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 10 minuten. Wij danken u alvast hartelijk voor uw medewerking!

Klik hier op de link: https://xxx
Heeft u nog vragen en/of opmerkingen over dit onderzoek? Dan kunt u contact opnemen met het volgende e-mailadres: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, of met de hoofdonderzoeker: xxxxxxxxxxxxxxx.

Met vriendelijke groet,

Prof.dr. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Afdeling Toegepaste Sociale Psychologie
Universiteit Maastricht
Nu ben ik wel benieuwd wat daaruit gaat komen, het afwijzen van mannen die seks hebben gehad met mannen was ook een onderwerp. Hebben jullie die mail ook gehad?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:08:09 #60
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_143975192
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:46 schreef quinoahipster het volgende:
Ik mocht bij mijn 10e keer een kadootje uitzoeken, dus ik heb nu echt een huge-ass badlaken *O*
Die hoop ik eind van het jaar ook binnen te hebben :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_143976085
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:08 schreef Mark het volgende:

[..]

Die hoop ik eind van het jaar ook binnen te hebben :Y
Badlaken :{w
Suske en wiske _O_

quote:
17s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:22 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Ik kreeg vandaag deze mail, gelijk maar even ingevuld:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd wat daaruit gaat komen, het afwijzen van mannen die seks hebben gehad met mannen was ook een onderwerp. Hebben jullie die mail ook gehad?
Kreeg ik donderdag ook idd, dacht dat het de random spam was. maar even invullen dan :)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:35:55 #62
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_143976181
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:33 schreef Krediax het volgende:
Badlaken :{w
Suske en wiske _O_
Suske en Wiske heb ik al, net als de meeste geschenkjes, dus dit was een welkome aanvulling op het assortiment
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_143976434
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:35 schreef Mark het volgende:

[..]

Suske en Wiske heb ik al, net als de meeste geschenkjes, dus dit was een welkome aanvulling op het assortiment
Had je die suske en wiske als kerst kado gehad? Ik sprak namelijk met een zuster en die zei dat het zo was. Toen ik opmerkte dat ik niks had gekregen kreeg ik hem toen, zonder dat ik op mijn zoveel donaties zat c_/

Ik ga gewoon voor alle dingen denk ik nu, waterkan, badlaken etc.
Heb al 6 van die koffie mokken in dit huis rondslingeren :')
pi_143993462
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:22 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Hebben jullie die mail ook gehad?
Nee, jammer, ik had de vragenlijst graag ingevuld.

Afgelopen woensdag weer geweest, bloeddruk 141/89, hb 9,9. Over beide ben ik tevreden, mijn bloeddruk wil nog wel eens aan de hoge kant zijn. Vooral na een dag werken.
I intend to live forever, or die trying.
pi_143994073
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:43 schreef Krediax het volgende:

[..]

Had je die suske en wiske als kerst kado gehad? Ik sprak namelijk met een zuster en die zei dat het zo was. Toen ik opmerkte dat ik niks had gekregen kreeg ik hem toen, zonder dat ik op mijn zoveel donaties zat c_/

De suske en wiske was een cadeau tijdens wereldbloeddonorendag in juni vorig jaar. Toen kon je deze aanvragen..
http://www.sanquin.nl/blo(...)hief/suske-en-wiske/

Wellicht dat ze die later in het kado-assortiment hebben laten opnemen, maar in eerste instantie was het dus een geschenk voor donoren in juni vorig jaar, toen heb ik de mijne ook opgehaald :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  † In Memoriam † zondag 31 augustus 2014 @ 17:01:38 #66
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144027508
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:46 schreef quinoahipster het volgende:
Ik mocht bij mijn 10e keer een kadootje uitzoeken, dus ik heb nu echt een huge-ass badlaken *O*
ik heb nog nooit een kadootje gehad en ik ben toch al zo'n 20 jaar donor.
ik heb ooit wel 3 van die domme spelden ooit gekregen (geen idee wat ik ermee moet, ik weet niet eens of ik ze nog wel heb) maar ik zie nu dat er allerlei leuke dingen te krijgen zijn.
ik ga toch eens navragen hoe dat zit.
ik heb er trouwens sowieso niet zo heel veel zin meer in. de laatste twee keer dat ik doneerde ging er wat mis bij het prikken. bij de ene keer prikten ze te snel en was het ontsmettingsmiddel nog niet verdampt (pijn!!!! :X :X :X ) en de afgelopen keer werd mijn halve hand gevoelloos tijdens de sessie.
en ook vind ik het personeel niet prettig. ik heb vreselijk lang in zo'n stoel gelegen voor er eens iemand kwam, terwijl ik het personeel constant met elkaar zag kletsen. ik voelde me gewoon storen in een goed gesprek :{
en ach, ze roepen me toch maar zo'n één keer per twee jaar op ofzo.
dus missen zullen ze me niet
vroeger werd ik trouwen een paar keer per jaar opgeroepen. nu is het dus echt heel weinig. ik heb dat wel eens nagevraagd. daar kreeg ik als antwoord op dat mijn bloedgroep zo weinig voorkomt, dat ze hem maar weinig nodig hebben. maar waarom werd ik de eerste jaren wel vaker opgeroepen dan nu? dat moet ik ook maar eens vragen.
of weet iemand hier daar toevallig een antwoord op?
pi_144027744
Misschien zijn er veel nieuwe donoren met jouw bloedtype. En de cadeau's zijn redelijk nieuw. Ik heb ook alleen maar zo'n speldje.

En ik zou eens kijken of er een andere donatie-lokatie in jouw buurt is. Dit klinkt niet goed. :X
Professioneel gifmenger.
pi_144039588
Operatietechnieken zijn erop vooruit gegaan. Bij kijkoperaties is er vaak veel minder bloedverlies in vergelijking met de ouderwetse open operaties. Dat zou kunnen verklaren waarom je vroeger vaker opgeroepen werd.
pi_144071747
Bedankt voor de antwoorden nog trouwens :) Best gek dat ze niet op alle SOA's checken. Gelukkig wel de belangrijkste :P

Ik heb trouwens een oproepkaart gekregen maar ik heb geen tijd in die 2 weken. Kan ik na die 2 weken alsnog gaan of moet ik even bellen?
pi_144072248
Meestal bel ik even als ik niet binnen korte tijd langs kan. Ben je maar 2 dagen later is het niet zo erg.
  maandag 1 september 2014 @ 19:40:47 #71
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_144073171
quote:
17s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:07 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En dat is het beleid dat Sanquin voert, om de ontvanger van het bloed zo min mogelijk risico te laten lopen. Die zijn immers al ziek genoeg.
Nou, en dan ben je ziek. Word je ook nog eens homo door bloed van een kontenbonker.

Das wel heel kut. :P :D
pi_144073435
Ik ben nu 18 en loop al een aantal jaar rond met het plan om bloeddonor te worden zodra ik 18 zou zijn. Nu heb ik me ingeschreven maar ga ik me toch weer uitschrijven. Ik las dat als er 500mL bloed bij mij werd afgenomen het ongeveer 8 weken zou duren voordat ik weer mijn oude aantal aan rode bloedcellen terug zou hebben. Nu weet ik vanuit de biologie en de wielersport dat het aantal rode bloedcellen ontzettend belangrijk is voor sportprestaties/uithoudingsvermogen. Ik schrik van hoe lang het duurt voordat het aantal rode bloedcellen weer op peil is en dat is de reden waarom ik toch besluit om niet te doneren. Ik vind het slecht dat dit eigenlijk nergens duidelijk vermeldt staat.

Hoe staan jullie hier tegenover?
  maandag 1 september 2014 @ 19:49:10 #73
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_144073662
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:45 schreef Huisjesmelkert. het volgende:
Ik ben nu 18 en loop al een aantal jaar rond met het plan om bloeddonor te worden zodra ik 18 zou zijn. Nu heb ik me ingeschreven maar ga ik me toch weer uitschrijven. Ik las dat als er 500mL bloed bij mij werd afgenomen het ongeveer 8 weken zou duren voordat ik weer mijn oude aantal aan rode bloedcellen terug zou hebben. Nu weet ik vanuit de biologie en de wielersport dat het aantal rode bloedcellen ontzettend belangrijk is voor sportprestaties/uithoudingsvermogen. Ik schrik van hoe lang het duurt voordat het aantal rode bloedcellen weer op peil is en dat is de reden waarom ik toch besluit om niet te doneren. Ik vind het slecht dat dit eigenlijk nergens duidelijk vermeldt staat.

Hoe staan jullie hier tegenover?
Wat merk ik ervan? Mijn uithoudingsvermogen wordt minder? Nou en! Ik heb een kantoorbaan.
pi_144073788
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:45 schreef Huisjesmelkert. het volgende:
Ik ben nu 18 en loop al een aantal jaar rond met het plan om bloeddonor te worden zodra ik 18 zou zijn. Nu heb ik me ingeschreven maar ga ik me toch weer uitschrijven. Ik las dat als er 500mL bloed bij mij werd afgenomen het ongeveer 8 weken zou duren voordat ik weer mijn oude aantal aan rode bloedcellen terug zou hebben. Nu weet ik vanuit de biologie en de wielersport dat het aantal rode bloedcellen ontzettend belangrijk is voor sportprestaties/uithoudingsvermogen. Ik schrik van hoe lang het duurt voordat het aantal rode bloedcellen weer op peil is en dat is de reden waarom ik toch besluit om niet te doneren. Ik vind het slecht dat dit eigenlijk nergens duidelijk vermeldt staat.

Hoe staan jullie hier tegenover?
Een topsporter moet niet doneren, maar ik merkte vroeger na een paar dagen al geen verschil bij hardlopen. Je HB niveau wordt voor donatie gecontroleerd zodat je geen tekort kan oplopen.
Is plasma doneren dan geen optie?
pi_144073874
Hoe lang het duurt voor je hemoglobine weer helemaal op peil is verschilt tussen personen, duurt tussen de 20 en 60 dagen. Bron

Wat ik daar van vind.... in het dagelijks leven of met recreatief sporten kun je dat halve litertje prima missen, als je echt mega fanatiek serieus wedstrijdsporter bent merk je het wel.

Om die reden ben ik ook een paar jaar helemaal geen donor geweest. Tegenwoordig sport ik meer voor de lol en plan ik het bloed geven hooguit zo dat ik niet vlak voor een wedstrijd of fietsvakantie ofzo doneer.

Kwoot van de webzijde van Sanquin:

quote:
Sport

Ons advies is om geen forse lichamelijke inspanning kort na het bloed geven te doen. Sport voorafgaand aan het bloed geven is geen bezwaar.

Wanneer iemand topsport bedrijft, is het verstandig om geen volbloed te geven in de maand voorafgaand aan de forse inspanning (bijvoorbeeld marathon). Ook in de eerste maand na de inspanning wordt het geven van volbloed afgeraden. Het geven van plasma zou een goed alternatief kunnen zijn, omdat het lichaam daarvan sneller herstelt. Om sneller te herstellen van het bloed geven, is het belangrijk om voldoende water te drinken, zowel voorafgaand als na het bloed geven.
pi_144074082
Hoelang je er last van heb weet ik niet.
Maar mocht dat je enige reden zijn om het niet te doen kan je plasma donor worden, krijg je je ride bloedcellen weer terug en verlies je dus vocht en witte bloedcellen dacht ik, je hestelt dua sneller en mag daarom ook elke 2 weken (kan ook langer elke 2 maanden ala bloedgeven ofzo).
pi_144074955
Wat voor topsport doe je?

De een merkt er nauwelijks wat van (ik sportte altijd dezelfde avond nog, en nu kan ik drie dagen later prima hardlopen (maar ik ben geen toploper)). De ander is er twee weken minder fit van.
Je weet het pas als je het uitprobeert.
pi_144075986
Twee dagen en ik kan weer volop sporten zonder er wat van te merken hiero *O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_144076777
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:45 schreef Huisjesmelkert. het volgende:
Ik ben nu 18 en loop al een aantal jaar rond met het plan om bloeddonor te worden zodra ik 18 zou zijn. Nu heb ik me ingeschreven maar ga ik me toch weer uitschrijven. Ik las dat als er 500mL bloed bij mij werd afgenomen het ongeveer 8 weken zou duren voordat ik weer mijn oude aantal aan rode bloedcellen terug zou hebben. Nu weet ik vanuit de biologie en de wielersport dat het aantal rode bloedcellen ontzettend belangrijk is voor sportprestaties/uithoudingsvermogen. Ik schrik van hoe lang het duurt voordat het aantal rode bloedcellen weer op peil is en dat is de reden waarom ik toch besluit om niet te doneren. Ik vind het slecht dat dit eigenlijk nergens duidelijk vermeldt staat.

Hoe staan jullie hier tegenover?
Als je in topconditie bent zal je hemoglobine veel sneller op peil zijn dan bij de doorsnee donateur, zeker als je nog zo jong bent. Ik vind dat je nogal makkelijk concludeert dat het nergens duidelijk vermeldt staat. Als je echt aan topsport doet en je denkt al jaren na over doneren mag ik toch aannemen dat je eerder hebt nagedacht en dingen hebt uitgezocht over de mogelijke gevolgen van doneren op je prestaties en dit bijvoorbeeld ook met je trainer hebt besproken.

Als je niet aan topsport doet hoef je je geen zorgen te maken. Een hoop mensen hier sporten regelmatig en zoals KaBuf zegt na een dag of 2 kun je weer voluit gaan. En inderdaad als je je zorgen maakt over je conditie kan je ook plasma geven, dan raak je alleen wat vocht kwijt en krijg je je rode bloedcellen gewoon weer terug.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_144130423
Zo dat was mijn eerste multi-componenten donatie. Duurt wel 1.5 uur, maar de tijd vloog best wel voorbij. Dit blijf ik voorlopig doen :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 3 september 2014 @ 13:08:28 #81
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_144133036
Vertel eens: wat houdt dat in?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_144133388
Huisjesmelkert,

Na het doneren voel ik mij alsof ik niet heb geslapen.
De volgende dag alsof ik maar zes uur heb geslapen.
De dag daarop voel ik mij gewoon weer 100% en ga dan ook weer fitnessen.


Die mensen van de informatielijn komen niet bijster gemotiveerd of doortastend over trouwens, na drie keer bellen het laatste half jaar is dat iedere keer mijn ervaring, zijn die mensen soms stoned? :')
pi_144133857
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:08 schreef Mark het volgende:
Vertel eens: wat houdt dat in?
http://www.sanquin.nl/bloed-geven/mcc-donatie/

Ik ben normaal gesproken volbloed donor, maar wat ik zo kon zien heeft het wel wat weg van een plasma donatie. Alleen worden hier de bloedplaatjes en het plasma van het bloed gescheiden door de machine en krijg je tijdens de donatie weer wat bloed terug.

En net als bij de plasma donatie mag je tussendoor drinken en eten.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 3 september 2014 @ 13:47:28 #84
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_144134108
Maar het mag blijkbaar niet zo vaak als plasma. Doe je dit dan ipv volbloed of komt het erbij?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_144134222
quote:
2s.gif Op maandag 1 september 2014 20:46 schreef Karstman het volgende:

[..]

Als je in topconditie bent zal je hemoglobine veel sneller op peil zijn dan bij de doorsnee donateur, zeker als je nog zo jong bent. Ik vind dat je nogal makkelijk concludeert dat het nergens duidelijk vermeldt staat. Als je echt aan topsport doet en je denkt al jaren na over doneren mag ik toch aannemen dat je eerder hebt nagedacht en dingen hebt uitgezocht over de mogelijke gevolgen van doneren op je prestaties en dit bijvoorbeeld ook met je trainer hebt besproken.

Als je niet aan topsport doet hoef je je geen zorgen te maken. Een hoop mensen hier sporten regelmatig en zoals KaBuf zegt na een dag of 2 kun je weer voluit gaan. En inderdaad als je je zorgen maakt over je conditie kan je ook plasma geven, dan raak je alleen wat vocht kwijt en krijg je je rode bloedcellen gewoon weer terug.
Je kan na 2 dagen weer vol sporten, maar je prestaties blijven wel langer verminderd. En dat is toch ook als fanatieke amateursporter wel iets om mee te nemen in de overweging. Ik heb na de laatste keer bloed geven zeker 3 weken onder niveau gelopen. Geen idee of je dat kunt verkorten door het volume of intensiteit van trainingen tijdens die periode te verminderen. Ik weet wel dat ik nu alleen bloed ga geven als ik geen evenementen gepland heb staan, of misschien een keer plasma doneren ga proberen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144135255
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:47 schreef Mark het volgende:
Maar het mag blijkbaar niet zo vaak als plasma. Doe je dit dan ipv volbloed of komt het erbij?
In plaats van
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_144141341
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Je kan na 2 dagen weer vol sporten, maar je prestaties blijven wel langer verminderd. En dat is toch ook als fanatieke amateursporter wel iets om mee te nemen in de overweging.
Ik vreet na het doneren altijd een week of 2 wat extra ijzer, vitamine C en vitamine B-complex pillen :')
pi_144147683
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:25 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Ik vreet na het doneren altijd een week of 2 wat extra ijzer, vitamine C en vitamine B-complex pillen :')
Ik biefstuk :9
Professioneel gifmenger.
  woensdag 3 september 2014 @ 20:29:02 #89
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_144147771
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:26 schreef Buurpoes het volgende:
Ik biefstuk :9
Ik niet, daar schiet mijn ijzer juist van omhoog. :P Sinds ik meerdere maaltijden per week vegetarisch eet, is mijn Hb gedaald van tussen de 10-11 naar rond de 9. Kortom, vlees eten helpt wel. :P
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_144148037
Een Hb van 10-11 O+
Had ik dat maar ;(
  woensdag 3 september 2014 @ 20:38:36 #91
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_144148131
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:36 schreef quinoahipster het volgende:
Een Hb van 10-11 O+
Had ik dat maar ;(
Je bloed wordt er wat dikker door en dan gaat doneren langzamer. -O- Maar da's ongetwijfeld een luxeprobleem als je graag een hoger Hb wil.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_144173927
Vanmiddag geweest, was nog even spannend omdat ik een tekenbeet heb die lichtjes ontstoken is maar de dr vond het goed.
Hb 8.3
pi_144638971
Nu weer geweest en alles was in orde :) Blijft mij opvallen hoe vriendelijk de medewerkers zijn.
pi_144861636
Hallo!

Ik ga morgen voor het eerst bloed geven, vind het best wel spannend maar heb er ook zin in!

Hebben jullie nog tips wat ik het beste kan doen van tevoren?

Alvast bedankt voor de reacties! :)
Live the life you love, love the life you live.
pi_144861683
Niks geks, gewoon goed uitgerust zijn en goed eten en drinken van tevoren (maar niet een kwartier van tevoren ofzo)
pi_144862325
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 17:29 schreef quinoahipster het volgende:
Niks geks, gewoon goed uitgerust zijn en goed eten en drinken van tevoren (maar niet een kwartier van tevoren ofzo)
en verheugen op roze koeken :Y)
pi_144862396
:9~
pi_144867305
Ik drink juist wel kort van te voren...anders heb je t alweer weggebracht voordat je aan de naald gaat. :+
Professioneel gifmenger.
  woensdag 24 september 2014 @ 20:02:48 #99
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_144867916
Vrijdag weer _o_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_144868026
Ik vandaag weer geweest. *O*

Was lang geleden, vorige keer was ik op vakantie, keer daarvoor had ik n ontstoken kies en keer dáárvoor waren we de hele dag weg...
Baalde er zo van, want de rest van de weken had ik tijd zat :')
compact en kleverig.
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2014 @ 20:05:24 #101
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144868051
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 17:28 schreef Poekie1993 het volgende:
Hallo!

Ik ga morgen voor het eerst bloed geven, vind het best wel spannend maar heb er ook zin in!

Hebben jullie nog tips wat ik het beste kan doen van tevoren?

Alvast bedankt voor de reacties! :)
ga niet met een lege maag :)
pi_144868654
Bedankt voor de reacties!

Ik eet morgen van tevoren lasagna, ongeveer een uur van tevoren, dus dat is vroeg genoeg denk ik.
Zal genoeg drinken morgen, zodat de 'tekorten' weer een beetje aangevuld kunnen worden.

Ben benieuwd hoe het allemaal in z'n werk gaat. Gelukkig gaat er iemand mee voor de mentale support. :)
Live the life you love, love the life you live.
pi_144868844
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:19 schreef Poekie1993 het volgende:
Bedankt voor de reacties!

Ik eet morgen van tevoren lasagna, ongeveer een uur van tevoren, dus dat is vroeg genoeg denk ik.
Zal genoeg drinken morgen, zodat de 'tekorten' weer een beetje aangevuld kunnen worden.

Ben benieuwd hoe het allemaal in z'n werk gaat. Gelukkig gaat er iemand mee voor de mentale support. :)
Gewoon zeggen dat je het spannend vind. Bij mij bleef de arts erbij :P En ik had in de auto (met een chauffeur btw :P ik durfde niet zelf te rijden) nog een flesje staan met limonadesiroop.
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2014 @ 20:23:41 #104
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144868845
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:19 schreef Poekie1993 het volgende:
Bedankt voor de reacties!

Ik eet morgen van tevoren lasagna, ongeveer een uur van tevoren, dus dat is vroeg genoeg denk ik.
Zal genoeg drinken morgen, zodat de 'tekorten' weer een beetje aangevuld kunnen worden.

Ben benieuwd hoe het allemaal in z'n werk gaat. Gelukkig gaat er iemand mee voor de mentale support. :)
och zo spannend is het niet hoor.
ik hoop dat je er een treft die een beetje goed prikt.
de laatste keer had ik halverwege ineens een halve slapende hand en de keer ervoor jaste ze de naald erin voordat het ontsmettingmiddel was opgedroogd en dat doet zeeeeeeeer :X
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2014 @ 20:25:14 #105
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144868915
o en aangeven als je je naderhand niet lekker voelt! ik heb wel met een emmer op die stoel gezeten omdat ik misselijk werd.
en ook ben ik wel een tijdje blijven liggen omdat ik duizelig was.
daar doet niemand lullig over
pi_144869106
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:25 schreef lady-wrb het volgende:
o en aangeven als je je naderhand niet lekker voelt! ik heb wel met een emmer op die stoel gezeten omdat ik misselijk werd.
en ook ben ik wel een tijdje blijven liggen omdat ik duizelig was.
daar doet niemand lullig over
Maak dat arme kind niet zo bang joh! _O-
Ik voel helemaal niks na donatie en huppel zo de stoel af (richting de koeken :D )
  woensdag 24 september 2014 @ 20:30:39 #107
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_144869140
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:29 schreef computergirl het volgende:

[..]

Maak dat arme kind niet zo bang joh! _O-
Ik voel helemaal niks na donatie en huppel zo de stoel af (richting de koeken :D )
Same here. Vind altijd dat verband eromheen vervelend.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_144869189
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:19 schreef Poekie1993 het volgende:
Ben benieuwd hoe het allemaal in z'n werk gaat. Gelukkig gaat er iemand mee voor de mentale support. :)
Heel goed. Mocht je niet lekker worden kan diegene je naar huis brengen.
Succes!
  † In Memoriam † woensdag 24 september 2014 @ 20:41:38 #109
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144869690
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:29 schreef computergirl het volgende:

[..]

Maak dat arme kind niet zo bang joh! _O-
Ik voel helemaal niks na donatie en huppel zo de stoel af (richting de koeken :D )
dat is toch geen bangmaken?
ik zeg alleen maar dat ze daar nergens van opkijken.
ik ben donor geworden juist vanwege mijn angst voor naalden (alleen word ik zo weinig opgeroepen dat het nog steeds niet over is :') )
pi_144869845
Ik ben zelf verpleegkundige (en weer in opleiding voor t niveau 5 papiertje), dus vind t nog wel interessant ook.

Van de verhalen word ik dus ook niet gauw bang, ben alleen benieuwd hoe ik me na die tijd voel, maar de tip om een flesje limonade mee te nemen is een goede!

Hoop dat m'n hb dit keer wel goed is, bij de keuring was het 7,7, net 0,1 te laag voor donatie.. Heb nu af en toe sinaasappelsap met roosvicee ferro gedronken om t hopelijk een beetje op te krikken ;)
Live the life you love, love the life you live.
pi_144878145
Ik moet ze weer eens bellen. Ik heb een tijdje geleden m'n plasma afspraak afgezegd omdat ik me niet zo lekker voelde maar dat is inmiddels al weer een tijdje geleden dus wordt tijd voor een nieuwe afspraak.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_144904130
Nou, heb de eerste keer erop zitten!
M'n hb was nu 7.8, dus precies goed om te mogen doneren.

Tijdens de donatie nergens last van, nu wel aardig moe en een heeeeeel klein beetje een licht gevoel in m'n hoofd. Tis me hartstikke meegevallen :)
Live the life you love, love the life you live.
pi_144904262
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:56 schreef Poekie1993 het volgende:
Nou, heb de eerste keer erop zitten!
M'n hb was nu 7.8, dus precies goed om te mogen doneren.

Tijdens de donatie nergens last van, nu wel aardig moe en een heeeeeel klein beetje een licht gevoel in m'n hoofd. Tis me hartstikke meegevallen :)
*O*
  Moderator donderdag 25 september 2014 @ 21:37:07 #114
45833 crew  Fogel
pi_144905986
Vanmorgen ook weer gedoneerd. Alles ging prima :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_144907841
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:56 schreef Poekie1993 het volgende:
Nou, heb de eerste keer erop zitten!
M'n hb was nu 7.8, dus precies goed om te mogen doneren.

Tijdens de donatie nergens last van, nu wel aardig moe en een heeeeeel klein beetje een licht gevoel in m'n hoofd. Tis me hartstikke meegevallen :)
^O^
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_144909748
Ik moet de dag erna altijd naar m'n werk (dat was vandaag dus) en ga dan op de fiets.
Pfff ben kapot als ik aankom dan :')
Normaal gesproken is m'n conditie prima :D
compact en kleverig.
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:50:05 #117
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_144921841
Ook weer gedoneerd. Mooie 7.8 qua ijzer, precies genoeg dus! Binnen 8 minuten was ik alweer klaar. En op de fiets bedacht ik me dat ik nog geen roze koek op had.. Blijkbaar lagen ze er niet, anders had ik ze wel gepakt. Al was de stroopwafel ook erg lekker!
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
  Moderator vrijdag 26 september 2014 @ 12:53:27 #118
45833 crew  Fogel
pi_144921916
Bij ons zijn ze helemaal van zoet afgestapt en je kan nu alleen nog maar zoute dingen pakken. Schijnt beter voor je te zijn.

Hb was overigens 15.8 (volgende "die andere schaal", heb even geen zin om het om te rekenen, maar het is een normale waarde) en mijn reserves lagen op 102.

En deze keer nam ik deze mok mee:
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2014 @ 14:43:45 #119
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144924544
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:50 schreef livalo het volgende:
Ook weer gedoneerd. Mooie 7.8 qua ijzer, precies genoeg dus! Binnen 8 minuten was ik alweer klaar. En op de fiets bedacht ik me dat ik nog geen roze koek op had.. Blijkbaar lagen ze er niet, anders had ik ze wel gepakt. Al was de stroopwafel ook erg lekker!
hier krijg ik nooit wat :N alleen de plasmadonoren worden gepamperd
pi_144925362
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:43 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hier krijg ik nooit wat :N alleen de plasmadonoren worden gepamperd
Zelfs niks na de donatie? :o
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_144925370
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:43 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hier krijg ik nooit wat :N alleen de plasmadonoren worden gepamperd
U mad? })

Bij ons kan je gewoon pakken, deed ik ook toen ik nog bloed gaf c_/
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:09:07 #122
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_144925397
Hier vanochtend geweest, lekker rustig en zo aan de beurt. 9.8 HB :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2014 @ 15:10:58 #123
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144925453
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:08 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Zelfs niks na de donatie? :o
als ik vraag misschien of zelf pak. maar dat vind ik ook weer zo wat
vroeger ging ik in spijkenisse, daar werd ik idd helemaal volgestopt als ik zou willen. ik nam mijn kind wel eens mee, die kreeg dan ook een koek.
pi_144925606
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:10 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

als ik vraag misschien of zelf pak. maar dat vind ik ook weer zo wat
vroeger ging ik in spijkenisse, daar werd ik idd helemaal volgestopt als ik zou willen. ik nam mijn kind wel eens mee, die kreeg dan ook een koek.
Drinken wordt altijd voor me ingeschonken, maar de roze koek pak ik altijd zelf wel hoor :9
Ze liggen niet voor niks op tafel :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2014 @ 15:17:00 #125
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144925651
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:15 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Drinken wordt altijd voor me ingeschonken, maar de roze koek pak ik altijd zelf wel hoor :9
Ze liggen niet voor niks op tafel :P
hier liggen alleen honderd jaar oude tijdschriften op tafel
pi_144925682
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:17 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hier liggen alleen honderd jaar oude tijdschriften op tafel
Wat armoedig. Heb je dan niks van eten / drinken wat je kan pakken na een donatie? Daar is het in ieder geval voor bedoeld. In Nijmegen ligt het ook gewoon om het te pakken, en als plasma donor komt zo'n lieve vrouw altijd langs voor drinken / eten en ook tijdens het donoren nog een keer (toen ik er 54 minuten lag omdat ik aan die langzame machine zat :')).
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2014 @ 15:18:53 #127
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144925728
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:17 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat armoedig. Heb je dan niks van eten / drinken wat je kan pakken na een donatie?
ze hebben een soort van pantry met een koffieautomaat.
maar de vrijwilliger die dat bemant, bedient ook de telefoon, handelt de mensen aan de balie af en brengt de mappen naar de dokters. kortom, die is er eigenlijk nooit
pi_144925868
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:18 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ze hebben een soort van pantry met een koffieautomaat.
maar de vrijwilliger die dat bemant, bedient ook de telefoon, handelt de mensen aan de balie af en brengt de mappen naar de dokters. kortom, die is er eigenlijk nooit
Zonde, ik dronk / at altijd wel even wat na een volbloed donatie, dat is ook wat ze altijd adviseren dus dan moeten ze het ook op orde hebben om dat mogelijk te maken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2014 @ 15:23:45 #129
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144925884
ze vragen ook doorlopend om een vrijwillieger :')
pi_144925913
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:23 schreef lady-wrb het volgende:
ze vragen ook doorlopend om een vrijwillieger :')
Waar geef jij bloed _O-
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_144926348
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:15 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Drinken wordt altijd voor me ingeschonken, maar de roze koek pak ik altijd zelf wel hoor :9
Ze liggen niet voor niks op tafel :P
Hier (Utrecht, Uithof) is werkt een vrouwtje dat echt bijna overdreven enthousiast komt vragen wat je wilt drinken, of je een broodje wilt, en op de tafel staan mandjes met roze koeken, gevulde koeken, speculaas, van de Wasa sandwiches etc etc :D
pi_144929336
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:17 schreef rene90 het volgende:
In Nijmegen ligt het ook gewoon om het te pakken, en als plasma donor komt zo'n lieve vrouw altijd langs voor drinken / eten en ook tijdens het donoren nog een keer (toen ik er 54 minuten lag omdat ik aan die langzame machine zat :')).
Die vrouw is echt een schatje inderdaad O+

Ik ben teruggegaan van plasma geven naar bloed geven, omdat een van de keuringsartsen een keer zei dat bloeddonatie een soort van kleine aderlating is die mijn structureel te hoge bloeddruk tijdelijk wat omlaag kan brengen. Google leert mij dat de meningen daarover verdeeld zijn, dus misschien is het onzin, maar ik werd het een beetje zat om elke maand opnieuw doorgestuurd te worden naar een arts die dan moest beslissen of ik wel mocht geven (en gelukkig altijd besliste van wel). Dus laten we het maar proberen, baat het niet dan schaadt het niet.
pi_144929424
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:37 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Hier (Utrecht, Uithof) is werkt een vrouwtje dat echt bijna overdreven enthousiast komt vragen wat je wilt drinken, of je een broodje wilt, en op de tafel staan mandjes met roze koeken, gevulde koeken, speculaas, van de Wasa sandwiches etc etc :D
En als je bij een eerdere donatie onwel bent geworden, komt ze bouillon op de donorstoel brengen. :D
Professioneel gifmenger.
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2014 @ 18:03:11 #134
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144930547
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:25 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

En als je bij een eerdere donatie onwel bent geworden, komt ze bouillon op de donorstoel brengen. :D
dat hebben ze bij mij echt nog nooit gedaan. en ik heb wat met een emmer gezeten omdat ik misselijk werd.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:07:30 #135
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_145126933
En weer een turfje :)

Ik kan nog net voor Oudjaar mijn handdoek scoren :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_145135855
Eindelijk weer een oproep!

In februari/maart was ik vergeten dat ik langs moest gaan :@ Daarna gebeld, ze zouden een nieuwe oproep sturen, in juni nog eens gebeld, maar ik stond pico bello in het systeem. Blijkbaar hebben ze ruim voldoende A+ of zo. Bijna driekwart jaar niet gedoneerd. :D

(En deze staat met uitroeptekens in mijn telefoon :P )
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_145338702
Hb van 9,2 (na tijden van net-aan 7,8) dus dat jaartje niet doneren is toch ergens goed voor geweest. En, omdat het de 30e keer was, mocht ik kiezen uit.... de welbekende boodschappentas.
De rest was niet op voorraad maar wilden ze een volgende keer wel voor me meenemen. Maar ach, een extra boodschappentas is ook nooit weg. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_145339399
Yeah, maandag voor de derde keer in Nijkerk!
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 19:54:48 #139
264437 Hitori
Pushing every button.
pi_145340804
Ik twijfel al heel lang om bloeddonor te worden, en heb mezelf eindelijk zo ver dat ik niet meer wit wegtrek als er naalden in mijn richting worden gestoken. Het enige wat me eigenlijk nog tegenhoudt is die vingerprik. :@
Weet iemand misschien of ze die ergens anders kunnen zetten behalve in je vinger? (Of is hij niet verplicht?)
Zo ja, meld ik me direct aan.
pi_145341261
Ik wil jullie gewoon even allemaal prijzen en vertellen dat jullie echt geweldig zijn. Petje af voor jullie bloedgevers! Respect.
pi_145341303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:54 schreef Hitori het volgende:
Ik twijfel al heel lang om bloeddonor te worden, en heb mezelf eindelijk zo ver dat ik niet meer wit wegtrek als er naalden in mijn richting worden gestoken. Het enige wat me eigenlijk nog tegenhoudt is die vingerprik. :@
Weet iemand misschien of ze die ergens anders kunnen zetten behalve in je vinger? (Of is hij niet verplicht?)
Zo ja, meld ik me direct aan.
Je kunt vragen of ze het aan de zijkant van je vinger doen, daar zitten minder zenuwen.
Professioneel gifmenger.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 20:13:07 #142
37843 lady-wrb
kortaf
pi_145341577
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:06 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Je kunt vragen of ze het aan de zijkant van je vinger doen, daar zitten minder zenuwen.
zo hoort het ook
pi_145341677
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:13 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

zo hoort het ook
Eens, maar bij mij gebeurt t zelden zo.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 20:15:58 #144
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_145341696
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:13 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

zo hoort het ook
Ze horen aan de zijkant te prikken? Ik ben altijd gewoon op mijn vingertop zelf geprikt?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 20:16:21 #145
37843 lady-wrb
kortaf
pi_145341708
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:15 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ze horen aan de zijkant te prikken? Ik ben altijd gewoon op mijn vingertop zelf geprikt?
ik heb het zo geleerd
pi_145343720
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:54 schreef Hitori het volgende:
Het enige wat me eigenlijk nog tegenhoudt is die vingerprik. :@
Niks spectaculairs aan hoor :Y
pi_145344206
Ik mag eindelijk plasma geven. :D
pi_145346624
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 20:15 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ze horen aan de zijkant te prikken? Ik ben altijd gewoon op mijn vingertop zelf geprikt?
Voor één zo'n prikje in de drie maanden maakt het weinig uit, maar als je diabeet bent en dagelijks moet prikken dan ga je het verschil echt merken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_145360049
laatst voor het eerrst in zon nieuwe mobiele lokatie geweest

wel heel mooi

alleen jammer dat je koffie krijgt in een voetbalcantine met een norsige heer achter de bar

wat dat betreft vond ik valkenburgerstraat in amsterdam toch veel gezelliger

maar helaas...verhuisd, en dan kom ik daar niet meer in de buurt
pi_145361141
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:14 schreef sijs het volgende:
laatst voor het eerrst in zon nieuwe mobiele lokatie geweest
wel heel mooi
alleen jammer dat je koffie krijgt in een voetbalcantine met een norsige heer achter de bar
wat dat betreft vond ik valkenburgerstraat in amsterdam toch veel gezelliger
maar helaas...verhuisd, en dan kom ik daar niet meer in de buurt
Volgens mij mag je alsnog in amsterdam geven als je wilt :P
Of waar dan ook.
pi_145362241
dat weet ik, maar ik ben daar niet meer in de buurt
pi_145362341
Al heel lang niet meer opgeroepen, had een wijziging naar plasma doorgegeven en de telefoniste zei dat het niet goed was ingevoerd, stond zowel plasma als volbloed. Hopelijk binnenkort dus weer een oproep in de bus! :)
pi_145362797
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:51 schreef Krediax het volgende:

[..]

Volgens mij mag je alsnog in amsterdam geven als je wilt :P
Of waar dan ook.
Ik vind de lokatie in mijn woonplaats niks, dus ik ga lekker in de buurt van mijn werk. Betere catering. :9
Professioneel gifmenger.
pi_145370106
Zijkant van je vingertop. :)
pi_145430478
Kreeg post van Sanquin voor stamceldonorschap, volgens mij is de maximum leeftijd opgekrikt dus toch maar aangemeld bij www.wordstamceldonor.nl
pi_145432701
Meh, heb ik me net aangemeld en nou heb ik dinsdag een onderzoek waarna ik mogelijk 6 maand lang niet mag doneren. Ligt er aan wat er precies gaat gebeuren, dus dat gaan we maar even vragen dan...

Ik mocht al heel lang steeds niet, eerst door medicijnen en daarna piercings. Nu eindelijk aangemeld en dan dit :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_145433921
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:18 schreef computergirl het volgende:
Kreeg post van Sanquin voor stamceldonorschap, volgens mij is de maximum leeftijd opgekrikt dus toch maar aangemeld bij www.wordstamceldonor.nl
Ik mag niet vanwege een neurologische aandoening ;( ;( ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_145434152
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:18 schreef computergirl het volgende:
Kreeg post van Sanquin voor stamceldonorschap, volgens mij is de maximum leeftijd opgekrikt dus toch maar aangemeld bij www.wordstamceldonor.nl
Bedankt voor het duwtje in de rug! Net aanmelding verstuurd.

Vanwege flink afgetraind zijn ben ik op m'n lichtst, dus ga ik de helft van de donaties voortijdig onderuit. De dames van Sanquin hebben me aangeraden om te stoppen :{

Zo ben ik misschien toch nog in de gelegenheid om iemand te helpen :)
pi_145434480
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:07 schreef eismeiske het volgende:

[..]

Bedankt voor het duwtje in de rug! Net aanmelding verstuurd.

Vanwege flink afgetraind zijn ben ik op m'n lichtst, dus ga ik de helft van de donaties voortijdig onderuit. De dames van Sanquin hebben me aangeraden om te stoppen :{

Zo ben ik misschien toch nog in de gelegenheid om iemand te helpen :)
^O^
  † In Memoriam † zondag 12 oktober 2014 @ 13:19:04 #160
37843 lady-wrb
kortaf
pi_145452933
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:18 schreef computergirl het volgende:
Kreeg post van Sanquin voor stamceldonorschap, volgens mij is de maximum leeftijd opgekrikt dus toch maar aangemeld bij www.wordstamceldonor.nl
die is inderdaad omhooggegaan.
pi_145453070
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:19 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

die is inderdaad omhooggegaan.
ben ook lid geworden. Kreeg gister die wattenstaafjes binnen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_145453286
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:25 schreef rene90 het volgende:
[..]
ben ook lid geworden. Kreeg gister die wattenstaafjes binnen.
Wattenstaafjes? Ik moest volgens mij bloed laten prikken bij de bloedbank, is dat ook veranderd?
pi_145453426
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:35 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Wattenstaafjes? Ik moest volgens mij bloed laten prikken bij de bloedbank, is dat ook veranderd?
Ik had geen buisjes ofzo nee. 4 wattenstaafjes waarmee je wangslijm moest afgeven en dat opsturen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_145453660
Ook aangemeld. En volgens de site krijg ik ook wattenstaafjes thuisgestuurd.
Misschien is het anders als je bloeddonor bent?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 12 oktober 2014 @ 13:51:00 #165
47102 Elvi
miemkwien
pi_145453702
Ik kan geen stamceldonor worden want mn BMI is te hoog :')
Naja dan hou ik het wel bij bloed :P
pi_145455232
quote:
18s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:51 schreef Elvi het volgende:
Ik kan geen stamceldonor worden want mn BMI is te hoog :')
Naja dan hou ik het wel bij bloed :P
Ze boren een gat in je reet om bij je heupbot te kunnen komen geloof ik
Ik denk dat Kim K. ook geen geschikte donor zou zijn ondanks een slanke taille :D
pi_145455284
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze boren een gat in je reet om bij je heupbot te kunnen komen geloof ik
Ik denk dat Kim K. ook geen geschikte donor zou zijn ondanks een slanke taille :D
Kan tegenwoordig gewoon via het bloed al _O-
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_145455333
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:41 schreef rene90 het volgende:

[..]

Kan tegenwoordig gewoon via het bloed al _O-
Oh echt :@ :@
Dan snap ik bmi vraag niet zo :?
pi_145455404
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
Oh echt :@ :@
Dan snap ik bmi vraag niet zo :?
Je moet nogal gezond zijn voordat je stamceldonor kan worden volgens mij, daar heeft het iets mee te maken. Je krijgt ook een uitgebreide keuring omdat het blijkbaar best wel pittig is voor je lichaam zo'n transfusie?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 12 oktober 2014 @ 14:47:59 #170
47102 Elvi
miemkwien
pi_145455510
Ik las er ook verder nergens wat over op de website bij de eisen. Pas toen ik me aan wilde melden. Blijkbaar is er een risico voor de patient die je stamcellen dan krijgt :? Met bloed doneren is het dan weer geen probleem.
pi_145455560
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:47 schreef Elvi het volgende:
Ik las er ook verder nergens wat over op de website bij de eisen. Pas toen ik me aan wilde melden. Blijkbaar is er een risico voor de patient die je stamcellen dan krijgt :? Met bloed doneren is het dan weer geen probleem.
Alsof je stamcellen dan ook overgewicht hebben :')?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 12 oktober 2014 @ 14:50:22 #172
47102 Elvi
miemkwien
pi_145455598
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:49 schreef rene90 het volgende:
[..]
Alsof je stamcellen dan ook overgewicht hebben :')?
_O-
Geen stamcellen, hop gewoon een hele boom erin :P
pi_145459812
Vandaag eindelijk 18. Dus dinsdag gelijk even naar het ziekenhuis om me op ge geven. :D
pi_145459883
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:03 schreef KapiteinKoala het volgende:
Vandaag eindelijk 18. Dus dinsdag gelijk even naar het ziekenhuis om me op ge geven. :D
Feli en goed bezig! ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_145468096
Heb me ook eindelijk aangemeld en de eerste donatie achter de rug.
Het is wel wat gedoe want ze kunnen amper mijn aders vinden. En er was een hele arm stellage ;) nodig om het bloed te laten stromen, maar uiteindelijk is het gelukt.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_145468203
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:03 schreef KapiteinKoala het volgende:
Vandaag eindelijk 18. Dus dinsdag gelijk even naar het ziekenhuis om me op ge geven. :D
Gefeliciteerd!!
Professioneel gifmenger.
pi_145470214
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 17:06 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Feli en goed bezig! ^O^
Thaanks! :D
  zondag 12 oktober 2014 @ 23:22:07 #178
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_145478087
Welkom bij de club Skoap en Koala ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_145482458
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 14:47 schreef Elvi het volgende:
Ik las er ook verder nergens wat over op de website bij de eisen. Pas toen ik me aan wilde melden. Blijkbaar is er een risico voor de patient die je stamcellen dan krijgt :? Met bloed doneren is het dan weer geen probleem.
Eerder een risico voor jezelf, vandaar.
pi_145504332
Zo, die halve liter is er uit maar niet van harte... Ze moest de naald paar keer schuiven voor het wilde stromen. Balen, deed best zeer en werd misselijk na afloop maar was al blij zat dat het toch met twaalf minuten gedaan was, als je je bedenkt dat t pas vanaf drie minuten ging lopen. Wat zijn alle mensen toch lief daar O+
I had a signature once. It was awful.
pi_145505663
Ik heb al een hele tijd geen oproep gekregen, hebben meer mensen dit?

Ben onlangs wel verhuisd, maar de Bloedverwant komt nog steeds met de post, dus aan de adreswijziging kan het niet liggen.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_145508310
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:28 schreef Taartje het volgende:
Ik heb al een hele tijd geen oproep gekregen, hebben meer mensen dit?

Ben onlangs wel verhuisd, maar de Bloedverwant komt nog steeds met de post, dus aan de adreswijziging kan het niet liggen.
:Y

Ik ben vorige week geweest. De keer daarvoor was november 2013.
Februari of maart van dit jaar had ik ook een oproep, maar was ik vergeten te gaan. Dag na de gemiste afspraak gemaild voor een nieuwe oproep, in juni nog eens gebeld maar ik stond goed in het systeem. Blijkbaar hadden ze opeens een half jaar lang mijn bloed niet nodig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_145541612
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Meh, heb ik me net aangemeld en nou heb ik dinsdag een onderzoek waarna ik mogelijk 6 maand lang niet mag doneren. Ligt er aan wat er precies gaat gebeuren, dus dat gaan we maar even vragen dan...
Ik mocht al heel lang steeds niet, eerst door medicijnen en daarna piercings. Nu eindelijk aangemeld en dan dit :')
Had mazzel, ze deden onderzoek op zo'n manier dat ik toch gewoon mag bloed doneren. Volgende week keuring *O* hopen dat we daar gewoon goed door komen ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_145565695
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:28 schreef Taartje het volgende:
Ik heb al een hele tijd geen oproep gekregen, hebben meer mensen dit?
Ben onlangs wel verhuisd, maar de Bloedverwant komt nog steeds met de post, dus aan de adreswijziging kan het niet liggen.
Had laatst ook het vermoeden dat de interval wat groter was maar heb er niet naar gekeken.
pi_145569567
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:47 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Had laatst ook het vermoeden dat de interval wat groter was maar heb er niet naar gekeken.
Ik hoef niet eens een oproep te hebben. Ik mag om de 8 weken bloed geven, 5 keer per jaar max.
pi_145575116
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:47 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Had laatst ook het vermoeden dat de interval wat groter was maar heb er niet naar gekeken.
Bij mij gaven ze aan dat, door verbeterde operatietechnieken (minder bloedverlies) en door terughoudendheid met bloed bijgeven (als het kan geeft men het lichaam liever meer tijd om zichzelf te herstellen) er minder bloed nodig is.

Al zal het altijd nodig blijven voor acute trauma's, bepaalde ziekten en voor onderzoek.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:42:20 #187
92409 Twinky
Little star.
pi_145581713
Ik krijg wel heel vaak oproepen, maar heb O-. Die willen ze dus nog wel heel graag :P
pi_145594078
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:42 schreef Twinky het volgende:
Ik krijg wel heel vaak oproepen, maar heb O-. Die willen ze dus nog wel heel graag :P
Ik ook, daarom vond ik het zo gek dat ik geen oproep meer krijg.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_145823205
Nou de keuring van vandaag ben ik door gekomen, met Hb op het randje :o
Ga er niet vanuit dat ze nog wat raars vinden in mijn bloed verder, dus wachten op een oproep :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 22 oktober 2014 @ 19:51:20 #190
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_145828199
Morgen weer :) Was even bang dat ik niet mocht wegens pijnstillers (rugpijn), maar volgens 0800-5115 mag het gewoon. Op naar die handdoek! *O*
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 23 oktober 2014 @ 15:31:02 #191
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_145853546
En weer een turfje O-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_145855712
Ik heb echt exact een half jaar geleden mijn tattoo laten zetten, op de dag na, en ik heb vandaag een oproep in de bus :D Ik begon de roze koeken al te missen.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:27:13 #193
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_146081918
Zo maar weer eens wat afgeven *G*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:48:09 #194
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_146086026
Muggen bij de bloedbank _O-

Dus de te verwachten grappen en medewerksters in paniek :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_146086177
Welke bloedgroep had de voorkeur?
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:56:30 #196
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_146086553
quote:
6s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:50 schreef computergirl het volgende:
Welke bloedgroep had de voorkeur?
:D

Zo kieskeurig waren ze niet :P
Ze gingen gelijk voor de zakken bloed :7
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:57:00 #197
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146086585
Mosquit O waarschijnlijk :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_146091482
Heb zojuist mijn eerste oproepkaart gekregen, daar staat een datum op maar geen tijdstip. Moet ik dan bellen of kan ik gewoon binnen wandelen?
pi_146091694
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:25 schreef Monsieursander het volgende:
Heb zojuist mijn eerste oproepkaart gekregen, daar staat een datum op maar geen tijdstip. Moet ik dan bellen of kan ik gewoon binnen wandelen?
Bij volbloed kan je gewoon binnenlopen
  woensdag 29 oktober 2014 @ 21:29:44 #200
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_146091717
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:25 schreef Monsieursander het volgende:
Heb zojuist mijn eerste oproepkaart gekregen, daar staat een datum op maar geen tijdstip. Moet ik dan bellen of kan ik gewoon binnen wandelen?
Je kan vanaf die datum gewoon binnen lopen :)
Staat als het goed is ook op dat je in twee weken van die datum wordt verwacht.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 23:42:26 #201
92409 Twinky
Little star.
pi_146098697
Sterker nog, ik ga meestal gewoon (random na oproep). Kan zo twee maanden na oproepkaart zijn maar dan zijn ze ook nog blij dat ik kom.
pi_146104067
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:29 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Je kan vanaf die datum gewoon binnen lopen :)
Staat als het goed is ook op dat je in twee weken van die datum wordt verwacht.
Dat is alleen bij grote locaties. In de durpkes in de provincie heb je veel locaties die maar 1 dag per maand open zijn bijvoorbeeld, of er komt zo'n vrachtwagen, dan kun je dus niet zomaar een dag later komen :)
pi_146104241
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:35 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Dat is alleen bij grote locaties. In de durpkes in de provincie heb je veel locaties die maar 1 dag per maand open zijn bijvoorbeeld, of er komt zo'n vrachtwagen, dan kun je dus niet zomaar een dag later komen :)
Nou ja, op de oproepkaart staan ook de openingstijden he, dus daar moet je inderdaad ook wel rekening mee houden ja :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_146104817
Na 6 jaar (piercings, verhuizen etc) zojuist mijn tweede donatie gedaan, zit nu aan de roze koek :7 Was binnen 7 minuten en 10 seconden klaar.
pi_146105079
Heb ik me aangemeld voor plasmadoneren mag ik de komende tijd niet vanwege verstandkiezen trekken. Volgend jaar maar weer.

Vinden andere donors het ook zo'n cool apparaat, die plasmafereseunit?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_146251939
Na bijna anderhalf jaar eindelijk weer eens goedgekeurd! Hb was 8.3 :s)
  maandag 3 november 2014 @ 14:02:52 #207
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146252402
quote:
3s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:37 schreef Deetch het volgende:
Vinden andere donors het ook zo'n cool apparaat, die plasmafereseunit?
Ziet er altijd wel interessant uit :Y Maar er zit wel een behoorlijk verschil in doorlooptijd tussen de oude en de nieuwe machines
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_146252597
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:47 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Nou ja, op de oproepkaart staan ook de openingstijden he, dus daar moet je inderdaad ook wel rekening mee houden ja :+
Nee hoor. Op mijn kaart staat één datum waarop de vrachtwagen komt en ik dus ook verwacht word.
Ik heb weleens gevraagd of men me kon zeggen wanneer hij er een volgende keer staat, maar dat schijnt lastig te zijn of zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_146252618
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:02 schreef Mark het volgende:

[..]

Ziet er altijd wel interessant uit :Y Maar er zit wel een behoorlijk verschil in doorlooptijd tussen de oude en de nieuwe machines
Geen ervaring mee, moest wel even wennen aan dat het veel langer duurt. Normaal met volbloed zat ik na 5-10 minuten weer aan de groninger koek.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_146253072
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:08 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nee hoor. Op mijn kaart staat één datum waarop de vrachtwagen komt en ik dus ook verwacht word.
Ik heb weleens gevraagd of men me kon zeggen wanneer hij er een volgende keer staat, maar dat schijnt lastig te zijn of zo.
Ik dacht dat ze de mobiele afnamelocaties niet meer gebruikten. Weer wat geleerd.
Professioneel gifmenger.
  maandag 3 november 2014 @ 14:25:00 #211
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146253177
Is juist meer geworden nadat kleinere afnamelocaties gesloten zijn
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 3 november 2014 @ 14:43:02 #212
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_146253764
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:08 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nee hoor. Op mijn kaart staat één datum waarop de vrachtwagen komt en ik dus ook verwacht word.
Ik heb weleens gevraagd of men me kon zeggen wanneer hij er een volgende keer staat, maar dat schijnt lastig te zijn of zo.
Oh, dan neem ik mijn woorden terug :@
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_146253948
quote:
3s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:37 schreef Deetch het volgende:
Heb ik me aangemeld voor plasmadoneren mag ik de komende tijd niet vanwege verstandkiezen trekken. Volgend jaar maar weer.

Vinden andere donors het ook zo'n cool apparaat, die plasmafereseunit?
Het is een leuk apparaat, maar de lol gaat er snel vanaf als je er vaak genoeg naar kijkt :P. Daar heb je als plasmadonor lang genoeg de tijd voor.
Welke unit heb je bij jouw locatie? Eentje waar je maar 3 cycles hebt (ongeveer heuphoogte) of met degene met 8 cycles (ooghoogte, ongeveer). Die laatste is leuk om te zien, want je kan goed volgen wat er gebeurt.
Oh.
pi_146254075
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:48 schreef Nat-Water het volgende:

[..]

Het is een leuk apparaat, maar de lol gaat er snel vanaf als je er vaak genoeg naar kijkt :P. Daar heb je als plasmadonor lang genoeg de tijd voor.
Welke unit heb je bij jouw locatie? Eentje waar je maar 3 cycles hebt (ongeveer heuphoogte) of met degene met 8 cycles (ooghoogte, ongeveer). Die laatste is leuk om te zien, want je kan goed volgen wat er gebeurt.
Ooghoogte units met korte cyclus.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 3 november 2014 @ 14:53:03 #215
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146254108
In Nijmegen beide, maar die heuphoogte gaan een stuk sneller
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_146254179
Klopt, dat is mijn ervaring ook. Met die van heuphoogte ben ik meestal met een halfuur wel klaar, maar toen ik vorige week 35 minuten met zo'n grote unit haalde waren ze daar verbaasd over de hoge snelheid :P
Oh.
pi_146254236
quote:
3s.gif Op maandag 3 november 2014 14:08 schreef Deetch het volgende:

[..]

Geen ervaring mee, moest wel even wennen aan dat het veel langer duurt. Normaal met volbloed zat ik na 5-10 minuten weer aan de groninger koek.
Ik had daar niet zo veel last van en aangezien ik zoals al eerder in deze reeks vermeld is, mee doe aan een nieuw soort donatie, lag ik ruim 1,5 uur aan de machine.

Deze had uiteraard wel wat bekijks, want nieuw...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146256151
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:57 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik had daar niet zo veel last van en aangezien ik zoals al eerder in deze reeks vermeld is, mee doe aan een nieuw soort donatie, lag ik ruim 1,5 uur aan de machine.

Deze had uiteraard wel wat bekijks, want nieuw...
Zo dan lig je er lang aan. Wat voor donatie? Het is wel leuk mensen kijken als je aan de plasmaferese ligt. Meestal kies ik eentje achterin de ruimte zodat ik alles kan overzien.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_146257986
quote:
3s.gif Op maandag 3 november 2014 15:47 schreef Deetch het volgende:

[..]

Zo dan lig je er lang aan. Wat voor donatie? Het is wel leuk mensen kijken als je aan de plasmaferese ligt. Meestal kies ik eentje achterin de ruimte zodat ik alles kan overzien.
http://www.sanquin.nl/bloed-geven/mcc-donatie/
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146624465
De komende periode ga ik mijn rode bloedlichaampjes maar even voor mezelf houden... LIF / Donatie bij leven. Waarom (niet?)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_146624525
quote:
Blijft stom dat vrouwen niet mogen :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_146624860
Eerste oproep binnen, dus mijn bloed was blijkbaar in orde *O*
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 13 november 2014 @ 20:54:05 #223
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146625944
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:31 schreef Mark het volgende:
En weer een turfje O-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_146639416
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:17 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Blijft stom dat vrouwen niet mogen :P
Raar dat ze ook vrouwen die nooit zwanger geweest zijn uitsluiten...
Professioneel gifmenger.
pi_146747590
Weten jullie of er voor bloeddonoren ook een collectiviteitskorting is voor de zorgverzekering?

Via mijn werkgever kom ik er niet voor in aanmerking en de tijd van het overstappen breekt weer aan.

Toch een relatief gezonde doelgroep zou je denken voor de zorgverzekering zou je zo denken, een goede klant dus.
  maandag 17 november 2014 @ 17:58:53 #226
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_146748496
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:29 schreef WammesWaggel het volgende:
Weten jullie of er voor bloeddonoren ook een collectiviteitskorting is voor de zorgverzekering?

Via mijn werkgever kom ik er niet voor in aanmerking en de tijd van het overstappen breekt weer aan.

Toch een relatief gezonde doelgroep zou je denken voor de zorgverzekering zou je zo denken, een goede klant dus.
Er is wel een speciale donorpolis. Daarmee kun je in ieder geval met korting bij Menzis (dat zat ik namelijk in het verleden)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_146750392
Ik stond vandaag voor een dichte deur. :(
Professioneel gifmenger.
pi_146754733
De deur stond voor mij open, had een nieuwe arts (in opleiding denk ik?). Ze was vergeten mijn geboortedatum te vragen dus die heb ik zelf maar even opgenoemd voordat ik de keuringskamer uitging. Pas na het 2de HB prikje zat ik boven de 8,4. Voor het eerst in jaren met de hakken over de sloot.

Nu loopt er een onderzoek waardoor ik de komende 6 maanden niet opgeroepen ga worden omdat ze verwachten dat ik dan de volgende keer wordt afgekeurd.
pi_146768506
Streepje erbij!
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 18 november 2014 @ 11:37:40 #230
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_146769003
quote:
4s.gif Op maandag 17 november 2014 20:49 schreef Mathijz het volgende:
De deur stond voor mij open, had een nieuwe arts (in opleiding denk ik?). Ze was vergeten mijn geboortedatum te vragen dus die heb ik zelf maar even opgenoemd voordat ik de keuringskamer uitging
Dat heb ik ook wel eens gehad, maar toen tijdens het bloed geven :+

"Wilt u mijn geboortedatum nog weten trouwens? "
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_147232720
Morgen voor de tweede keer een mcc-donatie ^O^
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_147233216
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:58 schreef Bos81 het volgende:
Morgen voor de tweede keer een mcc-donatie ^O^
Meerdere componenten c....?
Professioneel gifmenger.
pi_147233301
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 22:10 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Meerdere componenten c....?
Multi componenten donatie. Volgens de site van sanquin, dus waar die 2de c opslaat weet ik ook niet...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_147234845
Oh gister eindelijk weer geweest na een paar keer ziek en vakantie enzo. Het was weer heerlijk :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_147239276
Ik ben vorige week maandag voor het eerst plasma gaan geven. Geswitcht omdat ik na bloed doneren toch nog wel 2 of 3 weken minder fit was met sporten. Daar heb ik nu totaal geen last van gehad, dus dat was superfijn! Wel vond ik het erg lang duren (ongeveer 55 min. aan het apparaat gelegen) en voelde ik me bij het terugfietsen erg flauw en duizelig, dat heb ik na bloed geven nog nooit gehad. Ik gok dat het lage bloeddruk was of zo, want toen ik thuis wat zoute pinda's gegeten had trok het wel weg..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 3 december 2014 @ 09:27:34 #236
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147239867
55 minuten is idd wel erg lang. Had je een knijpertje gebruikt?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_147240038
En een snelle machine? In Nijmegen heb je een langzame en snelle namelijk.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 3 december 2014 @ 09:37:55 #238
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147240075
Ja, maar zelfs die langzame in Nijmegen gaat sneller dan 55 minuten :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_147240136
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:37 schreef Mark het volgende:
Ja, maar zelfs die langzame in Nijmegen gaat sneller dan 55 minuten :)
Ik heb er ook een keer 55 op gelegen, sinds dien goed met het knijpertje (op de juiste momenten) en op de snelle machine en dan is het Max 35.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 3 december 2014 @ 09:41:27 #240
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147240156
Aan de langzame zit ik meestal op zo'n 45 minuten, de snelle gaat inderdaad minstens 10 minuten sneller :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_147240205
Ik weet niet of het een snelle of langzame machine was, ik had wel een knijpertje en hij moest 6x vol en leeg. Misschien was het 50 minuten maar niet veel minder. Misschien heb ik traag bloed :P

Ik vond het ook wel een beetje suf, de vrouw die mij aan het apparaat had gelegd ging daarna pauze houden en gedurende die 50 minuten kwam er niemand vragen hoe het ging, terwijl het toch mijn eerste keer was. Ik had best wel heel erge dorst op een gegeven moment.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147240266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vond het ook wel een beetje suf, de vrouw die mij aan het apparaat had gelegd ging daarna pauze houden en gedurende die 50 minuten kwam er niemand vragen hoe het ging, terwijl het toch mijn eerste keer was. Ik had best wel heel erge dorst op een gegeven moment.
en toen heb je even gevraagd om wat te drinken?
pi_147240306
quote:
10s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

en toen heb je even gevraagd om wat te drinken?
Nee, want er was dus niemand in de buurt. Om nou door die hele kliniek te gaan schreeuwen vond ik ook weer zoiets. Vlak voordat ik klaar was kwam er nog wel iemand langs.
Het was ook niet heel slecht of zo hoor, maar ze waren gewoon minder aardig en behulpzaam dan ik andere keren gewend was. Misschien omdat het etenstijd was of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147240364
wat raar. Bij ons ligt iedereen in een kringetje in een zaaltje, dus de volbloed en de plasma bij elkaar. Omdat volbloed snel gaat is er altijd iemand in de buurt.
  woensdag 3 december 2014 @ 09:53:37 #245
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147240403
Welke locatie was dat?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_147240516
In Nijmegen komt er altijd na Max 5 minuten iemand om te vragen wat je wilt eten en drinken, en dan na 20-30 minuten nog een keer. Vooral ook omdat je 660 ml plasma (vocht) geeft en dat aangevuld moet worden.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_147240553
je kan bij plasma ook een probleem krijgen met je calcium niveau volgens mij, dus iemand die voor het eerst geeft aan lot overlaten vind ik niet ok.
  woensdag 3 december 2014 @ 10:07:22 #248
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147240737
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:59 schreef rene90 het volgende:
In Nijmegen komt er altijd na Max 5 minuten iemand om te vragen wat je wilt eten en drinken, en dan na 20-30 minuten nog een keer. Vooral ook omdat je 660 ml plasma (vocht) geeft en dat aangevuld moet worden.
Nijmegen rules! ;)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_147241223
Ja in het begin hadden ze het wel gevraagd, maar toen had ik nog niet bedacht dat ik dorst zou krijgen :P Enfin zo erg was het ook weer niet hoor. Het was Utrecht.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147241580
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja in het begin hadden ze het wel gevraagd, maar toen had ik nog niet bedacht dat ik dorst zou krijgen :P Enfin zo erg was het ook weer niet hoor. Het was Utrecht.
Bij plasma geven altijd wat drinken, gewoon de vochtbalans op peil houden zoals de dames dat daar zeggen.
quote:
14s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:07 schreef Mark het volgende:

[..]

Nijmegen rules! ;)
Zeker, die ene vrouw met dat donkere korte kapsel en zwarte bril is met pensioen sinds vorige week, was altijd een leuk vrouwtje.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 3 december 2014 @ 10:44:54 #251
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147241722
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:39 schreef rene90 het volgende:

Zeker, die ene vrouw met dat donkere korte kapsel en zwarte bril is met pensioen sinds vorige week, was altijd een leuk vrouwtje.
Echt? Was inderdaad altijd erg aardig, al zijn de meesten dat wel
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_147241789
Ik heb me aangemeld als donor, over twee weken de eerste afspraak waar ze een beetje bloed gaan afnemen om te testen op van alles. Als dat goed is, krijg ik vanzelf een eerste oproep. Ben best een beetje zenuwachtig eigenlijk. :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_147241832
Ik was maandag na 26 minuten klaar met m'n plasma. De meneer naast me die er al lag toen ik kwam en bleef toen ik vertrok keek ook licht verbaasd :)

Bij ons (Leiden) vragen ze na het aansluiten meteen of je wat wil drinken en er lopen altijd 2 of 3 mensen rond dus je kan altijd om meer vragen. Plasma en volbloed ligt overigens wel gescheiden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 3 december 2014 @ 10:49:38 #254
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147241838
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:47 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb me aangemeld als donor, over twee weken de eerste afspraak waar ze een beetje bloed gaan afnemen om te testen op van alles. Als dat goed is, krijg ik vanzelf een eerste oproep. Ben best een beetje zenuwachtig eigenlijk. :@
Goed bezig! ^O^ En je zult merken dat je niet zenuwachtig hoeft te zijn, het zijn over het algemeen erg aardige en kundige mensen die daar werken :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_147241859
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:47 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb me aangemeld als donor, over twee weken de eerste afspraak waar ze een beetje bloed gaan afnemen om te testen op van alles. Als dat goed is, krijg ik vanzelf een eerste oproep. Ben best een beetje zenuwachtig eigenlijk. :@
^O^ zenuwachtig is niet erg hoor, je merkt daar snel genoeg dat het een fluitje van een cent is :Y
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_147242132
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 22:10 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Meerdere componenten c....?
Multi componenten collectie :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_147242298
Ik ben geen fan van naalden en ik ben aan de lichte kant (55kg), dus ik ben een beetje bang onderuit te gaan. :') Maar ik doe het voor die roze koek natuurlijk. :9
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 3 december 2014 @ 11:15:53 #258
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147242485
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:06 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben geen fan van naalden
Je zult er verbaasd van staan voor hoeveel donoren dat geldt (mij inclusief)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_147242519
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:15 schreef Mark het volgende:

[..]

Je zult er verbaasd van staan voor hoeveel donoren dat geldt (mij inclusief)
Ik heb de tandarts ooit geslagen in pure paniek omdat hij moest verdoven. :@ Maar inmiddels heb ik er EMDR voor gehad en zowel mijn vaccinaties voor Zuid-Afrika als de laatste verdoving bij de tandarts gingen voor mijn doen heel goed, dus nu durf ik het wel te proberen. En als het niks is, weet ik dat ook weer. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_147242949
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 11:15 schreef Mark het volgende:

[..]

Je zult er verbaasd van staan voor hoeveel donoren dat geldt (mij inclusief)
Ik vind persoonlijk die vingerprik voor het HB gehalte vervelender. Gelukkig hoeft dat bij de MCC donatie niet, omdat er eerst een buisje via een naald wordt afgenomen, omdat ze het bloedplaatjes moeten weten (en ook meteen het HB gehalte kunnen zien)

Maar ook ik kijk de andere kant op, als de naald er in gaat hoor, maar ik weet ook dat het maar een paar seconden een vervelend gevoel geeft, en dat heb ik er graag voor over :) :
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_147244724
Ook na al die jaren kijk ik weg op het moment dat de naald erin gaat. Zodra hij zit maakt het me niet meer uit maar het moment van insteken... brrr...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 3 december 2014 @ 12:41:14 #262
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_147244742
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:40 schreef Karstman het volgende:
Ook na al die jaren kijk ik weg op het moment dat de naald erin gaat. Zodra hij zit maakt het me niet meer uit maar het moment van insteken... brrr...
Heb ik ook _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_147244777
Ik wil dat juist wel graag zien :D Dan weet ik wanneer ik de prik kan verwachten. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_147246479
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:40 schreef Karstman het volgende:
Ook na al die jaren kijk ik weg op het moment dat de naald erin gaat. Zodra hij zit maakt het me niet meer uit maar het moment van insteken... brrr...
Idem dito hier :D
Naald erin = wegkijken. :X
Als 'ie eenmaal zit maakt het me niet meer uit :s)
pi_147247511
Penetratieangst noem ik het :P
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_147256495
Ik kijk juist altijd bij het insteken. :9~

Lang niet meer gegeven. De laatste keer te laag Hb, net na mijn dienstblok.
Ik verwacht binnenkort wel een oproep, maar waarschijnlijk zal mijn Hb weer te laag zijn. Momenteel nasleep van twee weken verkouden zijn.
  woensdag 3 december 2014 @ 19:55:57 #267
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_147258180
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:40 schreef Karstman het volgende:
Ook na al die jaren kijk ik weg op het moment dat de naald erin gaat. Zodra hij zit maakt het me niet meer uit maar het moment van insteken... brrr...
Herkenbaar, al merk ik dat ik steeds meer kan hebben. Een paar jaar geleden kon ik niet direct na het prikken kijken zonder dat het ging duizelen. Dat lukt tegenwoordig prima. Dus wie weet komt ooit dat moment dat ik mee kijk als er wordt geprikt. 2043 ofzo, schat ik. :P
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_147264087
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:16 schreef wyccie het volgende:
Ik kijk juist altijd bij het insteken. :9~

Lang niet meer gegeven. De laatste keer te laag Hb, net na mijn dienstblok.
Ik verwacht binnenkort wel een oproep, maar waarschijnlijk zal mijn Hb weer te laag zijn. Momenteel nasleep van twee weken verkouden zijn.
Biefstuk eten :Y)
Professioneel gifmenger.
  donderdag 4 december 2014 @ 00:11:17 #269
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147267386
Appelstroop eten :Y)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_147268156
Eergisteren is er bloed van mij afgenomen voor de standaard testjes en ik verwacht binnen een weekje of twee voor het eerst bloed te mogen geven. Of tenminste mijn eerste oproepkaart binnen te krijgen, waarna ik bloed mag komen geven.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_147268893
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:29 schreef Karstman het volgende:
Penetratieangst noem ik het :P
_O-
  donderdag 4 december 2014 @ 15:15:36 #272
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147280011
Zo, weer een turfje: volgende keer handdoek uitzoeken *)

Kwam net deze link tegen op FB: http://www.newscientist.n(...)edprikken-een-eitje/
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_147291662
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:29 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Biefstuk eten :Y)
Ik eet al redelijk veel rundvlees.

En zojuist de oproep in de bus gevonden. :D
Ik twijfel of ik over twee weken ga op goed geluk, of het gelijk maar ga uitstellen.
pi_147292542
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:15 schreef Mark het volgende:
Zo, weer een turfje: volgende keer handdoek uitzoeken *)

Kwam net deze link tegen op FB: http://www.newscientist.n(...)edprikken-een-eitje/
Ik kan me niet heugen dat ik de laatste jaren een cadeautje heb gekregen. -O- Ik wil ook wel n mok of een handdoek. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_147292618
Ik heb ook nog nooit wat ontvangen -O-
pi_147293288
Ik moest er 30 donaties op wachten :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_147294075
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:34 schreef Cat22 het volgende:
Ik moest er 30 donaties op wachten :')
Ik heb netjes bij mijn 5e, 10e en 20e donatie wat gekregen.
Nijmegen. O+
Nu moet ik weer heel wat jaren wachten tot mijn volgende jubileum.
pi_147294158
Ach, als alles volgens plan gaat levert de volgende donatie me 320 euro op :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 5 december 2014 @ 01:38:24 #279
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147298994
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:51 schreef Cat22 het volgende:
Ach, als alles volgens plan gaat levert de volgende donatie me 320 euro op :P
Hoe dat dan? :)

En in Nijmegen is het idd goed geregeld: heb ieder "jubileum" wel wat gehad (speldjes, die druppelplaquettes, dat beeldengroepje, enz). Ze kijken bij binnenkomst volgens mij al naar je donaties, en bij een jubileum zetten ze er een grote kring omheen zodat de dames bij de afname het ook door hebben.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 5 december 2014 @ 06:57:13 #280
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_147299791
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:51 schreef Cat22 het volgende:
Ach, als alles volgens plan gaat levert de volgende donatie me 320 euro op :P
Ik moest even denken :D _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_147300108
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:17 schreef computergirl het volgende:
Ik heb ook nog nooit wat ontvangen -O-
Het tweede cadeau last op zich wachten. Ze hadden het niet op voorraad dus bij de volgende donatie zou ik het krijgen. Maar ja met een tattoo er tussen Door gaat dat Nog wel effe duren
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_147300514
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:51 schreef Cat22 het volgende:
Ach, als alles volgens plan gaat levert de volgende donatie me 320 euro op :P
Ja zeg nieren tellen niet mee in dit topic :{w
Mag je daarna nog wel bloed doneren?
pi_147300634
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 01:38 schreef Mark het volgende:

[..]

Hoe dat dan? :)

En in Nijmegen is het idd goed geregeld: heb ieder "jubileum" wel wat gehad (speldjes, die druppelplaquettes, dat beeldengroepje, enz). Ze kijken bij binnenkomst volgens mij al naar je donaties, en bij een jubileum zetten ze er een grote kring omheen zodat de dames bij de afname het ook door hebben.
Wanneer heb je een jubileum? Elke 5x?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147300639
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:51 schreef Cat22 het volgende:
Ach, als alles volgens plan gaat levert de volgende donatie me 320 euro op :P
Dat mag toch niet?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147303012
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 08:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ja zeg nieren tellen niet mee in dit topic :{w
Mag je daarna nog wel bloed doneren?
Ow, sorry :@ :P

Voor de mensen met vragen: LIF / Donatie bij leven. Waarom (niet?) Dat geld is een standaard onkostenvergoeding.

Na de operatie mag ik weer doneren. Mits ik geen bloed heb gekregen natuurlijk (maar dat is niet de verwachting). Het schijnt wel dat in de nieren ook een HB bevorderend stofje wordt aangemaakt en de laatste jaren zit ik vaak net-aan de ondergrens. Nooit klachten van, het is dat het getalletje nav de vingerprik het zegt. Daarom doneer ik nu ook geen bloed meer tot aan de operatie. En wie weet kom ik daarna niet meer aan de ondergrens qua HB. Maar dat zien we dan wel. Dan heb ik er ook al dertig volbloed donaties opzitten, die haalt ook niet iedereen in zijn of haar leven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_147303020
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 december 2014 06:57 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ik moest even denken :D _O-
:+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_147304364
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:16 schreef Cat22 het volgende:

[..].

Na de operatie mag ik weer doneren. Mits ik geen bloed heb gekregen natuurlijk (maar dat is niet de verwachting). Het schijnt wel dat in de nieren ook een HB bevorderend stofje wordt aangemaakt
EPO, met of zonder recept te verkrijgen :D
pi_147305395
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:18 schreef computergirl het volgende:

[..]

EPO, met of zonder recept te verkrijgen :D
Ik ging al niet aan de roosvicee ferro als mijn hb wat laag was _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_147315254
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 08:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wanneer heb je een jubileum? Elke 5x?
Bij 5, 10, 20, 40 in ieder geval. Ik neem aan dat 50 ook een presentje waard is. Daarna durf ik het niet te zeggen.
pi_147320831
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:27 schreef wyccie het volgende:

[..]

Bij 5, 10, 20, 40 in ieder geval. Ik neem aan dat 50 ook een presentje waard is. Daarna durf ik het niet te zeggen.
bij 50 en tot en met 100 mag je elke 10e donatie een waarderinge uit zoeken. Daarna elke 25ste keer.

Toen ik begon (23 jaar geleden) waren er waarderingen bij 5: koperen speld, 10: zilveren speld, 25: goudkleurige speld en bij 40 keer een grote druppel. Daarna bij 60,80,100 een beeldje. Heb de serie compleet, ze moesten wel voor me op zoek, gaf de 100ste donatie net nadat ze met de beeldjes gestopt waren.
Vind de waardering nu minder leuk. Ach, nog 22 donaties en ik mag wat nieuws uitzoeken. 😄

Geef trouwens plasma, hadden ze liever dan mijn volbloed. Ben 0 positief.
pi_147321485
Eigenlijk raar dat je bij veel donaties (100+) steeds minder vaak wat krijgt. Zou leuker zijn als ze elke 5 donaties wat kleins zouden geven. Bij mijn laatste jubileum ben ik volgens mij 'aan de naald' flauwgevallen, dus heb ik toen niks gehad. :+ Ze waren druk met andere dingen.

Sowieso jat ik altijd een pen mee, die schrijven fijn!! Dus elke donatie prijs.
Professioneel gifmenger.
pi_147321780
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:20 schreef Buurpoes het volgende:
Eigenlijk raar dat je bij veel donaties (100+) steeds minder vaak wat krijgt. Zou leuker zijn als ze elke 5 donaties wat kleins zouden geven. Bij mijn laatste jubileum ben ik volgens mij 'aan de naald' flauwgevallen, dus heb ik toen niks gehad. :+ Ze waren druk met andere dingen.

Sowieso jat ik altijd een pen mee, die schrijven fijn!! Dus elke donatie prijs.
Crimineel!

Maar aan de naald flauwvallen is me nou nog nooit gebeurt. Wel de volgende dag hoofdpijn. En het gevoel dat je leeg gezogen wordt (maar dat zit dan weer tussen de oren)
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_147321894
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:25 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Crimineel!

Maar aan de naald flauwvallen is me nou nog nooit gebeurt. Wel de volgende dag hoofdpijn. En het gevoel dat je leeg gezogen wordt (maar dat zit dan weer tussen de oren)
Hoofdpijn heb ik sowieso vrijwel nooit last van.
Professioneel gifmenger.
pi_147321992
Ik ook niet, wel 1 a2 weken later opeens licht in hoofd bij snel opstaan
pi_147322089
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:28 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Hoofdpijn heb ik sowieso vrijwel nooit last van.
Als ik dezelfde avond niet minimaal een halve liter aan vocht verstouw dan is het de volgende dag raak
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_147322421
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:30 schreef computergirl het volgende:
Ik ook niet, wel 1 a2 weken later opeens licht in hoofd bij snel opstaan
Dan heb ik de eerste drie dagen na donatie. Beetje kalm aan doen...
Professioneel gifmenger.
pi_147338288
Ooh ik baal echt gruwelijk :( 1e oproep ontvangen, en toen had ik net 2 dagen voor ik wilde gaan ineens een ontstoken bult. Dus moeten uitstellen. Krijg ik nu een nieuwe oproep. Maar, ik ben van de week zwaar verkouden geweest met koorts en nog niet er vanaf...... dus nu mag ik pas eind december }:|
Niet echt een goede start :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147355197
Ach Vixen, ik ben al jaren bloeddonor maar pas 6x gedoneerd. Ik mag nu weer een half jaar niet ivm bezoek aan malaria-gebied en dat had ik afgelopen jaar ook al een keer, de oproep die ertussen in zat kon ik niet ivm verkouden dus ik heb geloof ik september 2013 voor het laatst gedoneerd. Ben benieuwd wat mijn hb doet in juni/juli als ik weer mag :')

Maar bloed doneren blijft zo ontzettend nodig. Momenteel ligt er een familielid in het ziekenhuis en heeft afgelopen nacht weer 2 transfusies gehad, en de afgelopen dagen zijn er ook al meerdere nodig geweest.
pi_147630476
Nou. Die vingerprik was gemeen. :') En de naald was ook niet prettig, maar bij echt bloed geven was 'ie dunner, zei mijn lieve mevrouw. Dan nog kan ik dit best drie keer per jaar doorstaan. Hb was 8.1, daar was ik wel een beetje bang voor een lage waarde. En ik had wel vier codes op dat formulier, maar ik hoor het over twee weken vanzelf wel. :P I did it! *O*
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:40:47 #300
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147630489
^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:40:59 #301
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147630493
Laat ik maar een nieuwe openen :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')