abonnement Unibet Coolblue
pi_146408030
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:47 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

zulke acties met duo tickets kan ik wel waarderen.
En het is niet zo verrekte laat afgelopen op de 30ste
Drie uur 's middags begint het, zag ik.

Ach, prima tijd voor deathmetal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 17:57:11 ]
pi_146408235
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Drie uur 's middags begint het, zag ik.

Ach, prima tijd voor deathmetal.
Precies.

Weten jullie nog een beetje metal band, die de victorie vol kan krijgen? 500 man capaciteit.
Niet te grote naam, maar ook niet te klein. Beetje qua naam als obituary enz.
sommige bands zijn al te duur en/of ze willen een grote zaal.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146408427
Nieuwe Machine Head is binnen, en bevalt vooralsnog prima. :)

Iemand hier al van 'Ne Obliviscaris' uit Australië gehoord? Klinkt interessant wat ik er tot zover van gehoord heb.

pi_146408437
Die video in de OP _O- Lig helemaal dubbel hier, vooral door de versnelde stukjes van Ringo Star's drumwerk
pi_146408447
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:03 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Precies.

Weten jullie nog een beetje metal band, die de victorie vol kan krijgen? 500 man capaciteit.
Niet te grote naam, maar ook niet te klein. Beetje qua naam als obituary enz.
sommige bands zijn al te duur en/of ze willen een grote zaal.
Komt ie:

Marduk, Mayhem, 1349, Watain, Mgla + Aosoth en Vemod.

O, en die laatste drie samen is meer wishful thinking. Dat gaat echt nooit gebeuren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 18:11:43 ]
pi_146408569
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Komt ie:

Marduk, Mayhem, 1349, Watain, Mgla + Aosoth en Vemod.

O, en die laatste drie samen is meer wishful thinking. Dat gaat echt nooit gebeuren.
Nee heb je, ja kan je krijgen ;).
Persoonlijk ken ik de laatste 3 bands niet.

De programmeur wilt in de eerste instantie niet een specifiek metal genre. Best krom eigenlijk, de meeste bands waren death.

Nog voorbeelden van bands van andere metal genres?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146408615
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:14 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Nee heb je, ja kan je krijgen ;).
Persoonlijk ken ik de laatste 3 bands niet.

De programmeur wilt in de eerste instantie niet een specifiek metal genre. Best krom eigenlijk, de meeste bands waren death.

Nog voorbeelden van bands van andere metal genres?
Uit andere genres ken ik eerlijk gezegd maar een paar namen. Ik ben nogal van de black.

O ja, Enslaved is nogal tof live.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 18:16:36 ]
pi_146408744
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Uit andere genres ken ik eerlijk gezegd maar een paar namen. Ik ben nogal van de black.

O ja, Enslaved is nogal tof live.
Dat kan natuurlijk. Mij maakt het eerlijk gezegd niet uit. Als het maar lekker weg luistert.

Er waren al namen geroepen zoals Hail of Bullets, persoonlijk vind ik dat wel een gave band, Walls of Jerricho, finntrol en Gojia. Meer de makkelijkere metal.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146408775
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:19 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk. Mij maakt het eerlijk gezegd niet uit. Als het maar lekker weg luistert.

Er waren al namen geroepen zoals Hail of Bullets, persoonlijk vind ik dat wel een gave band, Walls of Jerricho, finntrol en Gojia. Meer de makkelijkere metal.
Gojira en Finntroll kun je vergeten. Dat zijn echt Melkweg-bands.
pi_146408955
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Gojira en Finntroll kun je vergeten. Dat zijn echt Melkweg-bands.
Dat zei ik ook al, maar sommige mensen willen of kunnen niet zien dat zulke bands niet haalbaar zijn voor een locatie zoals de victorie. Misschien in het nieuwe pand.
soms kan je zulke bands nog wel boeken, als ze nog een paar optredens willen doen. Maar daar moet je echt mazzel mee hebben.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146409400
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:26 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Dat zei ik ook al, maar sommige mensen willen of kunnen niet zien dat zulke bands niet haalbaar zijn voor een locatie zoals de victorie. Misschien in het nieuwe pand.
soms kan je zulke bands nog wel boeken, als ze nog een paar optredens willen doen. Maar daar moet je echt mazzel mee hebben.
Het zou wel echt heel erg tof zijn.

Cult of Fire was op Aurora Infernalis trouwens heel erg goed. Misschien dat dat nog wel een band is om in de gaten te houden.
  zaterdag 8 november 2014 @ 00:23:21 #187
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_146431298
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het zou wel echt heel erg tof zijn.

Cult of Fire was op Aurora Infernalis trouwens heel erg goed. Misschien dat dat nog wel een band is om in de gaten te houden.
Ik zal het in de groep gooien.

Voor het nieuwe pand zijn ze al bezig om wat "grotere" bands te polsen. Ik heb een paar namen gehoord.
Duurt nog ruim anderhalf jaar voor dat het pand af is, maar hoe eerder je er bij bent hoe beter natuurlijk.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146434559
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 14:25 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ik zal het in de groep gooien.

Voor het nieuwe pand zijn ze al bezig om wat "grotere" bands te polsen. Ik heb een paar namen gehoord.
Duurt nog ruim anderhalf jaar voor dat het pand af is, maar hoe eerder je er bij bent hoe beter natuurlijk.
Hoe groot wordt die zaal ongeveer?
pi_146458730
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 16:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe groot wordt die zaal ongeveer?
Rond 800. Gerucht gaat dat er ook een balkon komt, die afgesloten kan worden, zodat er voor kleinere producties geen gapend gat is. Maar dat weet ik niet zeker.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146458777
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 12:33 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Rond 800. Gerucht gaat dat er ook een balkon komt, die afgesloten kan worden, zodat er voor kleinere producties geen gapend gat is. Maar dat weet ik niet zeker.
Klinkt goed!
pi_146458811
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 12:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Klinkt goed!
Dacht ik ook. Maar ik weet niet zeker hoe of wat. We gaan het zien. Het zal sowieso een verbetering zijn van wat het nu is.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  zondag 9 november 2014 @ 12:36:29 #193
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_146458844
Ik ken de zaal niet, maar ik mag hopen dat het niet ten koste gaat van de sfeer zoals met veel zalen het geval is geweest in het verleden.
pi_146458993
Dat is altijd lastig, om de sfeer vast te houden.
De directie hebben verschillende podia bezocht, en ze hebben een goede inschatting kunnen maken hoe het niet moet. Maar het uitvoeren is daadwerkelijk punt 2.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146463699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:14 schreef ErwinDikkie het volgende:

Nog voorbeelden van bands van andere metal genres?
Genoeg Nederlandse bands als Vanderbuyst, Legion of the Damned en TMDC bijvoorbeeld die misschien wel willen. Ik heb zelf bands als Mayan, Epica, Sons of Seasons, Static-X en Pro-pain in zaaltjes voor max. 300 man zien spelen, en Mastodon in de Hedon voor 850 man. Best grote namen voor het formaat van de zaal.
pi_146464334
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:14 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Nee heb je, ja kan je krijgen ;).
Persoonlijk ken ik de laatste 3 bands niet.

De programmeur wilt in de eerste instantie niet een specifiek metal genre. Best krom eigenlijk, de meeste bands waren death.

Nog voorbeelden van bands van andere metal genres?
Kalmah, is Melodic Death Metal. Nog nooit naar NL geweest :P
Children of the night. What music they make.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 november 2014 @ 16:18:32 #197
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_146466338
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:52 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Genoeg Nederlandse bands als Vanderbuyst, Legion of the Damned en TMDC bijvoorbeeld die misschien wel willen. Ik heb zelf bands als Mayan, Epica, Sons of Seasons, Static-X en Pro-pain in zaaltjes voor max. 300 man zien spelen, en Mastodon in de Hedon voor 850 man. Best grote namen voor het formaat van de zaal.
Pro-Pain staat tegenwoordig alleen maar in kleine zaaltjes. Sons Of Seasons vult in Nederland nog geen zaal van dat formaat (want eerlijk is eerlijk, wat hebben die nu gepresteerd behalve dat de toetsenist in Kamelot zit en het met Simone van Epica doet?). Mastodon doet tegenwoordig wel vaker zalen als Hedon, en binnenkort 't Paard in Den Haag. Ook niet echt een zaal waar je Mastodon verwacht.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_146466567
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:18 schreef Tokus het volgende:
Sons Of Seasons vult in Nederland nog geen zaal van dat formaat (want eerlijk is eerlijk, wat hebben die nu gepresteerd behalve dat de toetsenist in Kamelot zit en het met Simone van Epica doet?).
Ze stonden ook in het voorprogramma van een try-out voorstelling van Mayan als ik het me goed herinner. Op zich wel leuke muziek.
Maar goed, genoeg bands die wel in kleinere zalen willen spelen was mijn punt.

De nieuwe Machine Head nu een paar keer geluisterd, maar zeker niet hun beste werk. Veel van hetzelfde, en zeker 20 minuten te lang om mijn aandacht vast te kunnen blijven houden. Ook geen echte krakers op de CD helaas.
pi_146466764
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:24 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Ze stonden ook in het voorprogramma van een try-out voorstelling van Mayan als ik het me goed herinner. Op zich wel leuke muziek.
Maar goed, genoeg bands die wel in kleinere zalen willen spelen was mijn punt.

De nieuwe Machine Head nu een paar keer geluisterd, maar zeker niet hun beste werk. Veel van hetzelfde, en zeker 20 minuten te lang om mijn aandacht vast te kunnen blijven houden. Ook geen echte krakers op de CD helaas.
De nieuwe van Machine Head nog niet gehoord. Ben wel erg benieuwd.
De eerste plaat die van Machine Head gekocht had, is Through the Ashes of Empires. Die blaast redelijk vaak mijn speakers uit.

Ga je nog naar MH in Utrecht?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_146467102
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:30 schreef ErwinDikkie het volgende:

Ga je nog naar MH in Utrecht?
Nee, ik heb ze nu al vier keer gezien dus dat vind ik voorlopig wel even genoeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')