abonnement Unibet Coolblue
pi_149294093
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:45 schreef tobitronics het volgende:

[..]

Kan het uitlezen geschieden met een simpel DealExtreme chinees OBD2 geval? Of moet het echt een clip zijn?
Dat moet echt met een clip. Die lost ook maar 300 :P
pi_149302891
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dat moet echt met een clip. Die lost ook maar 300 :P
Uitlezen met dealextreme geval leverde idd niks op, heb geprobeerd de sensor te vinden om de kleur te bepalen, zag wel 2 dingen die er op leken maar dat zouden ook de nokkenassensoren kunnen zijn. Heb in ieder geval niks blauws kunnen vinden :P

Tot ik ergens mijn handen op een clip kan krijgen (kan ik gelijk 20 andere irritante meldingen wissen) laat ik het maar voor wat het is, op de een of andere manier speelt het probleem alleen op het parkeerterrein achter mijn werk :p
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:05:11 #253
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149361625
En ik heb weer een probleem met mijn auto :')

Dit is wel het eerste defect na beurten, remmen en 3 setjes banden.

Soms, wanneer het vriest, en alles (voor- en achteruitverwarming, lichten, etc) aan gaat, start hij moeilijk.

Met het aanslaan van de motor zijn er geen problemen. Dat gebeurd gewoon meteen.

Maar zodra hij gestart is brand er een rood accu lampje. Tegelijk is de motor heel hard aan het werken. 2500rpm zonder het gas aan te raken. Dat is idioot.

Na 15 seconden gaat het lampje plots uit en doet de auto weer normaal.

Dit is nu twee keer gebeurd. Weten jullie waar dit door kan komen? Iemand zei dat ik mijn accu moest bijvullen ofzo. Dat is in 43.000km nog nooit gedaan. Geen idee wat de vorige eigenaren deden.

Zijn er nog andere mogelijke oorzaken of dingen die ik kan controleren?
pi_149362585
Accu's doen het niet zo goed als het koud is. Een accu die aan het eind van z'n levensduur begint te raken zal dat dus vooral als het koud is laten merken. Volgens mij heb je dus gewoon een keer een nieuwe nodig. Kun je trouwens bij vrijwel elke garage even snel laten doormeten!

Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers.
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:35:43 #255
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149363919
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers.
In (flinke) kou is het juist beter om de accu even 'op te warmen' door bijvoorbeeld je licht aan te zetten.
Hierdoor vind er alvast een chemische reactie plaats waardoor de accu bij het starten niet in 1x een gigantische opdonder krijgt. Uiteraard is het wel het verstandigst deze uit te zetten bij het starten, al zal dit door de spanningsval en de hoge stroom die de startmotor eist ook een beetje vanzelf gebeuren.
Een moderne auto regelt dit natuurlijk zelf ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 4 februari 2015 @ 20:00:20 #256
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149367243
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Accu's doen het niet zo goed als het koud is. Een accu die aan het eind van z'n levensduur begint te raken zal dat dus vooral als het koud is laten merken. Volgens mij heb je dus gewoon een keer een nieuwe nodig. Kun je trouwens bij vrijwel elke garage even snel laten doormeten!

Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers.
Het Door laten meten is een heel goed idee :)

De lichten kan ik idd nog handmatig uitzetten. Maar de ruitverwarming gaat automatisch aan wanneer je de motor start bij 4 graden of kouder. Kan ik niets aan doen. Geen stand "uit" ofzo :')

Zowiezo kansloos dat de zijruiten niet verwarmd zijn. Nu moet je nog krabben :r
  zaterdag 7 februari 2015 @ 03:38:26 #257
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149440484
Ook echt, net weer dat lichtje :')

Maar ik herken een patroon. Rij ik veel korte stukjes (minder dan 3km)met alle dingen aan is er gezeik. Helemaal als ik hem tussendoor een paar dagen laat staan met de telefoonlader erin.

Ik heb dus nu een flink stuk gereden en hoop dat hij het vanmiddag wel doet.

Dan is verkeerd gebruik gewoon het probleem. Tenminste, de druppel die de emmer doet overlopen.

Garage heb ik nog geen tijd voor gevonden :')

Wacht ik kan gewoon via het dashboard her batterij voltage checken. Dat doe ik morgen wel ff.

[ Bericht 7% gewijzigd door NieuweNier op 07-02-2015 03:46:40 ]
pi_149440526
Mss een paar weters hier,

Heb een Polo 2007 1.4
Ik merk laatste tijd dat bij het afremmen en daadwerkelijk tot stilstand komen dat hij soort van schokkend stopt, maar niet echt zwaar als in dat ik heen en weer vlieg maar wel soort van geleidelijk schokkend remactie.
Geen idee hoe ik 't beter kan uitleggen maar mss meer mensen dit gehad?
Zie!
pi_149441782
Kromme remschijven wellicht.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 10:11:53 #260
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149441853
Af je bent in de ABS aan het remmen.
Best gladjes buiten :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 13:43:00 #261
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149445216
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:11 schreef daNpy het volgende:
Af je bent in de ABS aan het remmen.
Best gladjes buiten :P
Inderdaad. Trilt het rempedaal?
pi_149447183
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 03:38 schreef NieuweNier het volgende:
Ook echt, net weer dat lichtje :')

Maar ik herken een patroon. Rij ik veel korte stukjes (minder dan 3km)met alle dingen aan is er gezeik. Helemaal als ik hem tussendoor een paar dagen laat staan met de telefoonlader erin.

Ik heb dus nu een flink stuk gereden en hoop dat hij het vanmiddag wel doet.

Dan is verkeerd gebruik gewoon het probleem. Tenminste, de druppel die de emmer doet overlopen.

Garage heb ik nog geen tijd voor gevonden :')

Wacht ik kan gewoon via het dashboard her batterij voltage checken. Dat doe ik morgen wel ff.
Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.
Als je accu lampje even brandt betekent dat er geen laadspanning is van de dynamo.
Dus je accu kan opzicht goed zijn maar je dynamo kan kapot zijn.
Een kapotte dynamo KAN de accu ook om zeep helpen als je er niks aan doet.



Hiermee krijg je ook een goed idee in wat voor ladingstoestand je accu is.
Meten doe je direct op de polen met een multimeter.
Belangrijk is wel dat je auto in ruststand is, dat betekent bij mij na het afsluiten van de auto ik nog 20 minuten moet wachten.

Wat voor auto gaat het om?

[ Bericht 7% gewijzigd door junkiexp op 07-02-2015 15:27:55 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_149447903
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:02 schreef vannelle het volgende:
Kromme remschijven wellicht.
En waardoor kan dit ontstaan zijn?

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:11 schreef daNpy het volgende:
Af je bent in de ABS aan het remmen.
Best gladjes buiten :P
Nee is gewoon een droge weg en gebeurde ook voor t vriezen en dergelijke

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:43 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Inderdaad. Trilt het rempedaal?
Nee. T is moeilijk uit te leggen, hij stop soort van schokkend en in stoten je voelt t steeds meer hoe langzamer je rijdt en remt dus.
Zie!
pi_149448595
Bij kromme remschijven gaat over het algemeen je stuur trillen, dat is dus het gevolg van een oorzaak.
Als je flink op snelheid bent moet je maar eens stevig remmen, dan merk je dan snel genoeg als het zo is.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 8 februari 2015 @ 02:45:01 #265
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149463301
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 15:21 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.
Als je accu lampje even brandt betekent dat er geen laadspanning is van de dynamo.
Dus je accu kan opzicht goed zijn maar je dynamo kan kapot zijn.
Een kapotte dynamo KAN de accu ook om zeep helpen als je er niks aan doet.

[ afbeelding ]

Hiermee krijg je ook een goed idee in wat voor ladingstoestand je accu is.
Meten doe je direct op de polen met een multimeter.
Belangrijk is wel dat je auto in ruststand is, dat betekent bij mij na het afsluiten van de auto ik nog 20 minuten moet wachten.

Wat voor auto gaat het om?
IK heb het inmiddels getest. Niet met een multimeter (die heb ik niet en wil mijn handen niet vies maken) maar met de on board diagnostics.

Alles uit (lichten, ruitverwarming, motor, etc) had de accu 11.8 volt. Ik heb hem toen gestart, nog steeds met de lichten uit. Het aanslaan van de motor ging weer goed, maar hij liep heel ruw met veel toeren en het accu lichtje brandde. Het gaspedaal deed letterlijk niets. Het voltage was toen 14.8 a 15 volt. Na een minuutje ofzo stabiliseerde alles zich, zette ik de lichten aan, en ging het voltage naar 1.4 volt.

Ik heb toen 20km ofzo gereden. Wisselend door de bebouwde kom, snelweg, en toen ie warm was ordinair gescheurd over de dijken. Het voltage kwam eigenlijk niet onder de 13.9 met alles wat ik kon bedenken aan. Ook grote lichten en voorruit verwarming ondanks dat het niet vroor.

Maar, 11.8 volt op je accu is toch eigenlijk echt niet goed? Het is best wel een wonder dat hij elke keer nog start toch?

Het voltage is nu, nadat ik de motor net uit zet, ook nog steeds maar 12.2. En ik heb echt hard gereden. Zeker op die dijken. Telkens volgas optrekken, zo hard door de bochten dat de wielen grip verliezen, etc. Ook echt een hartaanval gehad van een fietser die nu zonder licht fietste op zo'n dijk. Compleet bezopen midden op de weg. Gewoon wat :') . Het remmen in de bocht was echt niet chill, zo'n fish tail situatie van onderstuur naar overstuur en weer onderstuur. Proberen te compenseren om niet de sloot in / tegen die fietser te rijden. Ik wilde hardlopen maar heb mezelf wagenziek gemaakt. Al heeft mijn hart wel een workout gehad. Elke keer dat je in fe slip raakt maakt hij een sprongetje. Dat gebeurde net vaak :P

Maar volgens mij is de accu dus echt naar de klote hè? Hoe duur wordt een nieuwe ongeveer inclusief montage?

Het gaat om een tdci mondeo.

Ik wil trouwens wel een a merk. Varta of Bosch ofzo. Dit is net zoiets als remmen, banden, lichten en olie. Het moet goed zijn. Een accu kan je laten staan als hij bagger is. De omhoog - hou dingetjes van mijn motorkap moeten bijvoorbeeld ook vervangen worden. Dat mag bagger. Dit niet.
pi_149463637
15 volt is teveel dynamo is naar de klote
pi_149466594
@NN, 11.8 volt is inderdaad niet goed, dat kan je zien in mijn tabel.
Maar ik heb 11.4 volt en mijn auto start ook nog als het niet te koud is, die ga ik vanmiddag dan ook vervangen.
Kosten ligt een beetje aan de soort accu, reken maar rond de 100 euro dan kom je goed weg.
Montage kan echt iedereen, montagebeugek losmaken, dat is vaak 1 boutje.
Dan de 2 polen los maken en de accu eruithalen.
Montage in omgekeerd volgorde.

Haal je accu gewoon bij een brezan of op internet en monteer die zelf, scheelt weer in de kosten.

@klawie, hij meet via zijn instrumentencluster en daar kan best wat verschil in zitten met hoe het werkelijk is.
Tevens kan bij 15 volt dus ook de spanningsregelaar van de dynamo kapot zijn, die is meestal los te vervangen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_149895145
Ik merk bij mn auto dat zodra ik van rijrichting verander(vooruit en achteruit) dat er een soort klonk in de remmen te horen als ik voor de eerste keer rem in die richting en daarna niet meer.
Is dit erg?
There is a time of cumming and going.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 19:17:26 #269
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149895175
Voor de zekerheid even na laten kijken, maar kan gewoon zijn dat je remmen zich ff zetten?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149905077
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:17 schreef daNpy het volgende:
Voor de zekerheid even na laten kijken, maar kan gewoon zijn dat je remmen zich ff zetten?
Dat lijkt mij ook, remmen zijn redelijk nieuw denk dat ze 2k erop hebben zitten.
There is a time of cumming and going.
pi_149906080
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:46 schreef junkiexp het volgende:
@NN, 11.8 volt is inderdaad niet goed, dat kan je zien in mijn tabel.
Maar ik heb 11.4 volt en mijn auto start ook nog als het niet te koud is, die ga ik vanmiddag dan ook vervangen.
Kosten ligt een beetje aan de soort accu, reken maar rond de 100 euro dan kom je goed weg.
Montage kan echt iedereen, montagebeugek losmaken, dat is vaak 1 boutje.
Dan de 2 polen los maken en de accu eruithalen.
Montage in omgekeerd volgorde.

Haal je accu gewoon bij een brezan of op internet en monteer die zelf, scheelt weer in de kosten.

@klawie, hij meet via zijn instrumentencluster en daar kan best wat verschil in zitten met hoe het werkelijk is.
Tevens kan bij 15 volt dus ook de spanningsregelaar van de dynamo kapot zijn, die is meestal los te vervangen.
Diesel accu voor 100 euro? Dat zou netjes zijn!
pi_149907526
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:08 schreef tobitronics het volgende:

[..]

Uitlezen met dealextreme geval leverde idd niks op, heb geprobeerd de sensor te vinden om de kleur te bepalen, zag wel 2 dingen die er op leken maar dat zouden ook de nokkenassensoren kunnen zijn. Heb in ieder geval niks blauws kunnen vinden :P

Tot ik ergens mijn handen op een clip kan krijgen (kan ik gelijk 20 andere irritante meldingen wissen) laat ik het maar voor wat het is, op de een of andere manier speelt het probleem alleen op het parkeerterrein achter mijn werk :p
Mijn ebay kabel doet het prima, niet de aller goedkoopste, maar 35 euro. Kunt ook niet telkens naar de dealer heen rijden.
pi_149914573
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 00:07 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Diesel accu voor 100 euro? Dat zou netjes zijn!
Dat kan prima. Was ik vorig jaar ook kwijt voor een dieselaccu met stevig amperage.
Schip ahoy!
  maandag 23 februari 2015 @ 13:53:35 #274
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149953561
De accu hoefde trouwens niet absoluut vervangen te worden. Ik het nog steeds uit steeds tellen ok hem naar de garage te brengen.

Er komt binnenkort weer een oliewissel aan, ik doe het dan wel.
pi_150691853
Heeft een multiriem ook een onderhoudsinterval?
Aangezien ik een distributieketting heb gaat deze niet samen met distributie vervangen. :P
There is a time of cumming and going.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')