Dat moet echt met een clip. Die lost ook maar 300quote:Op zondag 1 februari 2015 23:45 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Kan het uitlezen geschieden met een simpel DealExtreme chinees OBD2 geval? Of moet het echt een clip zijn?
Uitlezen met dealextreme geval leverde idd niks op, heb geprobeerd de sensor te vinden om de kleur te bepalen, zag wel 2 dingen die er op leken maar dat zouden ook de nokkenassensoren kunnen zijn. Heb in ieder geval niks blauws kunnen vindenquote:Op maandag 2 februari 2015 12:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dat moet echt met een clip. Die lost ook maar 300
In (flinke) kou is het juist beter om de accu even 'op te warmen' door bijvoorbeeld je licht aan te zetten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers.
Het Door laten meten is een heel goed ideequote:Op woensdag 4 februari 2015 17:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Accu's doen het niet zo goed als het koud is. Een accu die aan het eind van z'n levensduur begint te raken zal dat dus vooral als het koud is laten merken. Volgens mij heb je dus gewoon een keer een nieuwe nodig. Kun je trouwens bij vrijwel elke garage even snel laten doormeten!
Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers.
Inderdaad. Trilt het rempedaal?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:11 schreef daNpy het volgende:
Af je bent in de ABS aan het remmen.
Best gladjes buiten
Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 03:38 schreef NieuweNier het volgende:
Ook echt, net weer dat lichtje
Maar ik herken een patroon. Rij ik veel korte stukjes (minder dan 3km)met alle dingen aan is er gezeik. Helemaal als ik hem tussendoor een paar dagen laat staan met de telefoonlader erin.
Ik heb dus nu een flink stuk gereden en hoop dat hij het vanmiddag wel doet.
Dan is verkeerd gebruik gewoon het probleem. Tenminste, de druppel die de emmer doet overlopen.
Garage heb ik nog geen tijd voor gevonden
Wacht ik kan gewoon via het dashboard her batterij voltage checken. Dat doe ik morgen wel ff.
En waardoor kan dit ontstaan zijn?quote:
Nee is gewoon een droge weg en gebeurde ook voor t vriezen en dergelijkequote:Op zaterdag 7 februari 2015 10:11 schreef daNpy het volgende:
Af je bent in de ABS aan het remmen.
Best gladjes buiten
Nee. T is moeilijk uit te leggen, hij stop soort van schokkend en in stoten je voelt t steeds meer hoe langzamer je rijdt en remt dus.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:43 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Inderdaad. Trilt het rempedaal?
IK heb het inmiddels getest. Niet met een multimeter (die heb ik niet en wil mijn handen niet vies maken) maar met de on board diagnostics.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed.
Als je accu lampje even brandt betekent dat er geen laadspanning is van de dynamo.
Dus je accu kan opzicht goed zijn maar je dynamo kan kapot zijn.
Een kapotte dynamo KAN de accu ook om zeep helpen als je er niks aan doet.
[ afbeelding ]
Hiermee krijg je ook een goed idee in wat voor ladingstoestand je accu is.
Meten doe je direct op de polen met een multimeter.
Belangrijk is wel dat je auto in ruststand is, dat betekent bij mij na het afsluiten van de auto ik nog 20 minuten moet wachten.
Wat voor auto gaat het om?
Dat lijkt mij ook, remmen zijn redelijk nieuw denk dat ze 2k erop hebben zitten.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:17 schreef daNpy het volgende:
Voor de zekerheid even na laten kijken, maar kan gewoon zijn dat je remmen zich ff zetten?
Diesel accu voor 100 euro? Dat zou netjes zijn!quote:Op zondag 8 februari 2015 11:46 schreef junkiexp het volgende:
@NN, 11.8 volt is inderdaad niet goed, dat kan je zien in mijn tabel.
Maar ik heb 11.4 volt en mijn auto start ook nog als het niet te koud is, die ga ik vanmiddag dan ook vervangen.
Kosten ligt een beetje aan de soort accu, reken maar rond de 100 euro dan kom je goed weg.
Montage kan echt iedereen, montagebeugek losmaken, dat is vaak 1 boutje.
Dan de 2 polen los maken en de accu eruithalen.
Montage in omgekeerd volgorde.
Haal je accu gewoon bij een brezan of op internet en monteer die zelf, scheelt weer in de kosten.
@klawie, hij meet via zijn instrumentencluster en daar kan best wat verschil in zitten met hoe het werkelijk is.
Tevens kan bij 15 volt dus ook de spanningsregelaar van de dynamo kapot zijn, die is meestal los te vervangen.
Mijn ebay kabel doet het prima, niet de aller goedkoopste, maar 35 euro. Kunt ook niet telkens naar de dealer heen rijden.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:08 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Uitlezen met dealextreme geval leverde idd niks op, heb geprobeerd de sensor te vinden om de kleur te bepalen, zag wel 2 dingen die er op leken maar dat zouden ook de nokkenassensoren kunnen zijn. Heb in ieder geval niks blauws kunnen vinden
Tot ik ergens mijn handen op een clip kan krijgen (kan ik gelijk 20 andere irritante meldingen wissen) laat ik het maar voor wat het is, op de een of andere manier speelt het probleem alleen op het parkeerterrein achter mijn werk :p
Dat kan prima. Was ik vorig jaar ook kwijt voor een dieselaccu met stevig amperage.quote:Op zondag 22 februari 2015 00:07 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Diesel accu voor 100 euro? Dat zou netjes zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |