abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:04:25 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143106990
Half juli zijn er weer twee Franse meisjes drie weken bij ons komen logeren. Om op adem te komen en aandacht bij te tanken, en om ons een punthoofd te bezorgen. :P

De stichting die dit voor Nederland regelt (met kinderen uit diverse Europese landen, ook ons eigen land) is Europa Kinderhulp. Terzijde: De stichting zoekt nog gastouders, én vrijwilligers op allerlei gebied. Mocht je een kleine donatie willen doen, dan is die ook welkom.

Voor de volledigheid de eerdere delen, met de avonturen van vorige jaren:
OUD / Twee Franse meiden van acht: Help Dude het Goede Doel door.
OUD / Twee Franse vakantiemeiden (8 jaar), deel II
OUD / Franse vakantiemeiden, Part Trois (III)
OUD / Franse vakantiemeiden, IV
OUD / Franse vakantiekinderen deel V
OUD / Franse vakantiekinderen deel VI
OUD / Franse vakantiekinderen, deel VII: De derde rónde, de derde rónde.
OUD / Franse vakantiekinderen, deel VIII: het derde jaar.
OUD / Franse vakantiekinderen, deel IX: het vierde jaar.
OUD / Franse vakantiekinderen, deel X: het vierde jaar.
OUD / Franse vakantiekinderen, deel XII: ze komen er weer aan!

L. is elf jaar en een blonde branieschopper en K. van tien is een lekkerbek met Afrikaanse roots.

We paaiden deze kinderen met de volgende wervende flyer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+

'Hun' kamer:

Het bed schuiven we uiteen tot twee bedden. Dat vinden ze reuze gezellig en het valt mee hoe lang ze keten 's avonds. We zorgen wel dat ze totaal afgedraaid hun bedjes induiken natuurlijk.

Enkele impressies door de jaren heen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2012:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan het (op moment van schrijven zojuist) afgelopen jaar:

Racen!


(Kinder)champagne op onze trouwdag.

Waarop we De Plant in ontvangst namen van de dames.


Dagje Giethoorn + verjaarsbezoek:





Vele lieve briefjes

En tekeningen verder,


gingen we naar een huisje in Velsen. Maar daar spookte het al net zo erg als thuis.


We hebben rondgevaren in Amsterdam.


Maar laten we wel wezen, als je terug op het park, van golfer en Bluezz dit cadeau krijgt:

is heel 'Missie Holland' al geslaagd! :D O+

Naast stoeien met Arty in het zwembad natuurlijk:


En een kaasmarkt.


Verder werd er veel gekookt en gebakken door de dames. Er zijn brownies gemaakt, cupcakes, pannenkoeken, een heel huwelijks gourmet-buffet, en vele, vele rauwe eieren als ontbijt voor de onwetende, slapende gastouders.


Met tussendoor even uitrusten.


Ook de fotografiehobbie werd doorontwikkeld. Er waren twee onwelwillende, edoch monddode modellen:




Nou en toen werd er nog meer gekookt:

En maakte Arty uiteraard de inmiddels traditionele gekleurde pannenkoeken op de laatse avond:


Maar aan alles komt een eind.


En daar gaan ze dan weer!

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143107403
Mooie verhalen weer! _O-

Kunnen de meisjes, nu ze wat groter zijn, al een beetje op het geheel reflecteren? Het in een wat groter verband zien, zeg maar? Denken ze er bijvoorbeeld zelf over na dat ze ooit te oud zijn hiervoor? Zijn ze zich er van bewust dat deze vakantie samenhangt met hun thuissituatie? Vragen ze zich wel eens af waarom die maffe gastouders van ze eraan begonnen zijn en zich elk jaar weer opgeven? Of is het toch vooral lekker lang-leve-de-lol-in-het-hier-en-nu?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:20:17 #3
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_143107766
Het straalt zo'n plezier uit, die foto's O+

Onze katten zouden echter 5 jaar in therapie moeten na zo'n invasie, minstens :') _O-
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:30:12 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_143108316
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Arty brengt nu nummer 2 naar de Van Mesdag. Hij zet ze voor de deur gewoon de auto uit.

Gieren van de lach, die twee.

Maar we krijgen nooit meer kinderen van de organisatie mee, als we dit ooit moeten uitleggen. :D :@
Briljant weer. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_143108911
Petje af voor jullie inzet, moed en liefde ! Dit zijn van die zeldzame posts, waar je een warm gevoel van overhoud en die je laten zien dat de mensheid tot zoveel meer instaat is als al die ellende die je voorgeschoteld krijgt op de TV.
pi_143110882
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:12 schreef Naamah het volgende:
Mooie verhalen weer! _O-

Kunnen de meisjes, nu ze wat groter zijn, al een beetje op het geheel reflecteren? Het in een wat groter verband zien, zeg maar? Denken ze er bijvoorbeeld zelf over na dat ze ooit te oud zijn hiervoor? Zijn ze zich er van bewust dat deze vakantie samenhangt met hun thuissituatie? Vragen ze zich wel eens af waarom die maffe gastouders van ze eraan begonnen zijn en zich elk jaar weer opgeven? Of is het toch vooral lekker lang-leve-de-lol-in-het-hier-en-nu?
Ze begonnen het er de vorige keer al over te hebben dat ze misschien te oud worden om te mogen komen. Maar ze zouden dan gewoon per trein komen, zeiden ze. Dat zou ze dan wel een euro of tien kosten, maar soit. :D

Maar verder weet ik niet wat er in de koppies omgaat en of ze zich afvragen waarom zij op vakantie mogen. Kan me wel voorstellen dat bijvoorbeeld klasgenootjes dat ook wel eens vragen.
Maar ik hoor ze er nooit over (en wij vragen er ook niet naar. We trachten er vooral niet te ingewikkeld over te doen. Ik denk zelf ook altijd: ik hoor later nog wel eens van ze hoe ze het allemaal hebben ervaren. Voor nu inderdaad: leve de lol. We hopen ze het gevoel te geven dat ze bijzonder zijn, maar tegelijkertijd heel normaal -ik weet niet of ik het zo begrijpelijk uitleg).

Ik ben wel benieuwd wat ze denken over onze beweegredenen. Ze weten dat wij geen kinderen willen, maar ik denk dat ze zich niet eens afvragen waarom we dan wel draakjes in huis nemen. Het is allemaal heel vanzelfsprekend voor ze, denk ik. Dat ligt wellicht ook wel aan onze houding. We nemen alles gewoon zoals het komt en als de meiden er zijn, zijn de meiden er, maar wij worden daar verder niet meer zo anders van. Ik denk dat de meiden ons dus ook niet zo zeer als ouders-achtige wezens zien, maar meer als eh... Tja, gewoon Dude en Arty.
Volgens de dames komen we van planeet Groningen.
:P
Dus ik denk wel dat ze ons een beetje raar vinden, maar ik weet ook dat ze ons vertrouwen en van ons houden. Dat zeggen ze overigens ook gerust en ze schrijven het op briefjes die we bij ons ontbijt vinden. :D
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143111138
Aangezien ze overmorgen vertrekken, zijn de drukke dagen weer begonnen. Ik schreef het al: pijntjes, zalfjes, troostende kusjes.
L. heeft er altijd het meeste last van. Wordt wat pips en huilerig en weet zich geen raad met zichzelf. Vanavond heb ik haar na een huilbui op bed gelegd en hebben we even samen gepraat, terwijl ik over haar koppie aaide. Ze viel al snel in slaap.
Dat hoofdje zit zó vol. Ze draagt de last van de wereld op haar schouders. Het neefje van de buurvrouw van de bakker was zijn baan kwijt en daar kan ze dan zo om brullen. Want hij had ook net een baby en een pup.

Ik heb haar gezegd dat volwassen mensen hun eigen problemen moeten en kunnen oplossen en dat ze haar hoofd niet zo vol hoeft te stoppen met zorgen om anderen. Dat gaat ze proberen, al kwamen die zorgen vanzelf aangevlogen, zei ze. Ik herken het wel. Ik was zelf ook een zorgelijk kind, met dat verschil dat ik zeer waarschijnlijk een stuk minder problematische volwassenen om me heen had.

Ik vind het zo jammer voor haar, dat ze zo veel ziet en hoort en waarvoor ze zich verantwoordelijk voelt. Zo heeft ze al maanden pijn in haar knie, maar zegt ze dat niet tegen haar moeder omdat ze bang is dat de huisarts geld kost.
Nu ga ik haar moeder niet achter haar rug inlichten, maar ik heb haar wel op het hart gedrukt dat de verzekering de huisarts betaalt. Ik hou het van een afstandje wel in de gaten, en het gaat me aan het hart dat ze zulke volwassen zorgen heeft.

[ Bericht 10% gewijzigd door Duderinnetje op 06-08-2014 01:27:09 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143111901
Ik hou van je Dude. :*
Zo goed hoe je met die lieve meiden omgaat. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_143112030
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:18 schreef golfer het volgende:
Ik hou van je Dude. :*
Zo goed hoe je met die lieve meiden omgaat. ^O^
Oh dat is echt lief, dank je. :o
We doen ook maar wat en het is goed te horen van echte goede (groot)ouders dat het niet al te mal is wat we doen. We twijfelen er best vaak aan, namelijk, of we het wel zo handig aanpakken allemaal. 8)7

[ Bericht 9% gewijzigd door Duderinnetje op 06-08-2014 01:32:34 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143116664
Ik weet zeker dat jullie het geweldig doen. Jullie hoeven dan ook geen ouderrol aan te nemen, maar die van de verre kinderloze excentrieke oom en tante bij wie het fijn en gezellig en bijzonder is. O+
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_143127635
En bij wie je geweldige herinneringen opbouwt, waar je de rest van je leven wat aan hebben kan.
pi_143130065
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Arty brengt nu nummer 2 naar de Van Mesdag. Hij zet ze voor de deur gewoon de auto uit.

Gieren van de lach, die twee.

Maar we krijgen nooit meer kinderen van de organisatie mee, als we dit ooit moeten uitleggen. :D :@
Ik ken iemand die daar werkt en ze had zo mee gedaan door te doen alsof ze ze kwam ophalen om op te nemen _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 augustus 2014 @ 19:59:46 #13
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143135588
Aaaaw -O- nou alweer afgelopen? Ik was zelf even naar het franse :+. Ik had een meeting tussen dames en buurjongens wel willen meemaken. ;)
Ik vind jullie echt de allerliefste deeltijdouders die ik ken. :Y en qua twijfels voel ik me als 24-7 ouder niet heel anders. :@ trial and error. Ik hoop dat ze nog een jaartje (of wat) komen. Tot ieders genoegen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:38:48 #14
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143141525
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken iemand die daar werkt en ze had zo mee gedaan door te doen alsof ze ze kwam ophalen om op te nemen _O-
:D

Nou, de koffers zijn gepakt, de dames liggen met natte douchehaartjes te kletsen in bed en ik heb net het jaarlijkse kaartje (een geschreven kaartje, bedoel ik dus, die ze dan in de bus vanzelf tegenkomen als ze gaan eten) in hun lunchtasjes verstopt. In de koffer stop ik nog even een kaart voor de ouders en dan staan we vannacht om kwart voor vijf op om ze in Drachten te gaan afleveren. :Z

Het was weer een prima editie, en in elk geval die met het mooiste weer tot nu toe.
De dames doen alsof ze er gewoon eventjes tussen uit gaan, dus zoals het nu lijkt komen ze volgend jaar weer graag terug (ze vroegen ons of we bij voorkeur geen auto-ongeluk konden krijgen, omdat ze niet kunnen komen als we verongelukt zijn. Waar ze al niet over nadenken...)

Nou, het was weer fijn dat jullie zoals altijd meedachten en dat we hier ons ei kwijt konden!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143141735
Jullie kijken weer terug op bijzondere weken!! Goed gedaan, superleuk ook al die extra lieve dingen, zoals kaartjes/kaarten etc.
* Bluezz wil ook wel een weekje komen logeren O+
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:19:48 #16
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143143311
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:43 schreef Bluezz het volgende:
Jullie kijken weer terug op bijzondere weken!! Goed gedaan, superleuk ook al die extra lieve dingen, zoals kaartjes/kaarten etc.
* Bluezz wil ook wel een weekje komen logeren O+
Ik blijf de Ipad-generatie hardnekkig voeden met handgeschreven briefjes en kaartjes. En ze vinden dat enorm leuk! Ze sturen ons nu ook al ansichten vanaf schoolkamp en zo. :D Echte ansichten, dus met een heleboel fotootjes erop. Die kiezen wij zelf ook altijd uit voor hen als we op vakantie zijn, want dan kan je lekker lang kijken in die onbekende stad of dat verre land. En verrek, dat werkt dus gewoon nog steeds. Ze vinden het net zo leuk als ik het zelf als kind (nu nog!) vond om ansichten te krijgen.

De volgende zending naar La France wordt overigens het foto-album (maak ik elk jaar). Even bijkomen en dan ergens volgende week de foto's maar eens uitzoeken. Ik zal dan vast hier ook nog wel even wat kieken plaatsen. Het kwam er nu vaak niet van (en: we maken minder foto's. Het wordt toch allemaal een beetje gewoner. We moeten er soms echt aan denken: foto's maken, want juist het gewone en 'terugkerende' - bijvoorbeeld de gekleurde pannenkoeken, de vaste bordspelletjes met Arty, samen koken en bakken - is bijzonder genoeg om vast te leggen.).
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143143629
-O- het is voorbij, de franse zomer.

Dank voor het laten meegenieten ^O^
pi_143144255
Jammer dat ze morgen alweer naar huis gaan.
Bedankt weer voor alle mooie verhalen. Ik heb er wederom van genoten!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:47:08 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143144622
Wij vinden het zelf wel fijn dat ze weer vertrekken. :@ We weten ook dat ze weer naar een liefdevolle familie gaan.

Het is altijd wel dubbel hoor, want zo'n eerste dag is het maar raar stil in huis.

Maar een jaar gaat zó snel en we hebben natuurlijk tussendoor ook regelmatig contact, dus we verliezen ze niet uit het oog. Ze verheugen zich gelukkig ook weer op het terugzien van hun moeders en vriendinnetjes, dus wij hebben nooit drama bij de bus. We doen nog een high five en dan herneemt iedereen zo zijn eigen leventje weer.

Er zijn altijd wel een paar kinderen waarbij het een hartverscheurend afscheid is en dat lijkt me heel pittig voor de betreffende gastouders, zeker als je wellicht vermoedt dat er thuis meer aan de hand is dan de organisatie weet. Maar over het algemeen gaan de kinderen weer met plezier, cadeautjes en mooie verhalen terug. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 6 augustus 2014 @ 22:55:14 #20
95752 crew  Chell
Kluns
pi_143144979
Ik vind je verhalen echt heerlijk. En echt, volgens mij doen jullie het geweldig! Sommige van de dingen die je tegen ze zegt, zijn zó raak!

Hier gaan ze de rest van hun leven van nagenieten en over navertellen :Y

En opnieuw denk ik "zal ik ook". Maar ik ben alleen en vraag me af of dat zo handig is, met kinderen die toch wat bagage hebben e.d.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:09:03 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_143145673
Au revoir, K. en L. !!!
Jusqu'à l'année prochaine! :W
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:17:53 #22
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143146146
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:55 schreef Chell het volgende:
Ik vind je verhalen echt heerlijk. En echt, volgens mij doen jullie het geweldig! Sommige van de dingen die je tegen ze zegt, zijn zó raak!

Hier gaan ze de rest van hun leven van nagenieten en over navertellen :Y

En opnieuw denk ik "zal ik ook". Maar ik ben alleen en vraag me af of dat zo handig is, met kinderen die toch wat bagage hebben e.d.
Lief en fijn wat je zegt. Geeft de burgerdeeltijdouder moed. :Y De post van debuurvrouw trouwens ook, dat het gewoon altijd trial and error blijft.


Wat betreft de bagage: de kinderen die met deze reizen meekomen hebben in principe geen ernstige bagage (denk aan mishandeling ed.). Als men weet dat zoiets wél speelt, gaat zo'n jongen of meisje niet mee. De gastouders zijn daar simpelweg niet op geselecteerd en niet kundig in. Maar tuurlijk hebben de kinderen een indicatie om mee te mogen. Dat kan ook zijn dat vader en moeder werkloos zijn, of dat een broertje of zusje de aandacht van het gezin opslokt.

Wat SEK juist wil, is dat iedereen in principe gastouder kan zijn: alleenstaanden, gezinnen, kinderlozen, senioren, mensen die buiten wonen, mensen die midden in de stad op een flat wonen etc.

Omdat wij Frans spreken, lijkt het wellicht noodzakelijk dat je de gastkinderen verbaal bijstaat als ze verdrietig zijn. Maar de meeste mensen bij de bus morgen, spreken geen Frans. En die kinderen lopen óók gelukzalig de bus in, omdat ze een geweldige vakantie hebben gehad. Ik wil maar zeggen: laat mijn verhalen niet De Lat zijn.


Als je aangeeft interesse te hebben, komen vrijwilligers bij je langs en ze zoeken dan ook echt naar een kind dat bij jouw situatie past. Wij wilden bijvoorbeeld heel duidelijk twee meiden, van ongeveer dezelfde leeftijd en, door onze onervarendheid, met een zekere zelfredzaamheid. De organisatie kijkt echt heel goed of de match klopt.

Bovendien: je kunt ook Nederlandse, Engelse of Duitse kinderen in huis nemen. Dat is dan met de taal ook makkelijker voor sommigen.

Ik ben een beetje aan het promoten, maar dat komt omdat de organisatie enorm kampt met teruglopende gastouderaantallen. Mensen hebben er geen zin meer in. -O-
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:23:43 #23
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143146479
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:26 schreef AnneX het volgende:
-O- het is voorbij, de franse zomer.


Dat neurie ik nu :D
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:36:34 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_143150087
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:17 schreef Duderinnetje het volgende:
-knip-

Bovendien: je kunt ook Nederlandse, Engelse of Duitse kinderen in huis nemen. Dat is dan met de taal ook makkelijker voor sommigen.

Ik ben een beetje aan het promoten, maar dat komt omdat de organisatie enorm kampt met teruglopende gastouderaantallen. Mensen hebben er geen zin meer in. -O-
Doe je goed. Zelfs ik dacht er even over na, maar nee, niet weer kinderen.
Maar kan mij goed voorstellen dat er nog zat andere iets jongere mensen zijn die dit zouden kunnen doen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 7 augustus 2014 @ 08:30:25 #25
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143155008
Ach, zijn ze alweer weg? Dat is snel gegaan dit jaar!

En wat steeds gezegd wordt: de meiden komen duidelijk al jaren met veel plezier bij jullie. Dat zegt toch heel wat! Ik zou ook gerust een paar weekjes bij jullie op vakantie willen hoor.
pi_143155068
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:17 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik ben een beetje aan het promoten, maar dat komt omdat de organisatie enorm kampt met teruglopende gastouderaantallen.
Om! Zojuist de informatiebrochure aangevraagd. :) Er binnenkort eens met mijn lief voor gaan zitten.
Let me see you stripped down to the bone
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 7 augustus 2014 @ 09:01:52 #27
95752 crew  Chell
Kluns
pi_143155327
Ik heb de brochure ook aangevraagd :)
pi_143156380
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 08:36 schreef minilot het volgende:

[..]

Om! Zojuist de informatiebrochure aangevraagd. :) Er binnenkort eens met mijn lief voor gaan zitten.
* DancingPhoebe verhuist per direct naar een ongefortuneerd gezin in Frankrijk :o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_143157954
Pas later snapte ik Phoebe _O-
pi_143158338
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

* DancingPhoebe verhuist per direct naar een ongefortuneerd gezin in Frankrijk :o
O ja! Ik bedenk nu pas dat zo'n lief kind waarschijnlijk niet zit te wachten op al te dolle culinaire experimenten. Mijn lief vindt het vast ook wel eens verfrissend om drie weken achter elkaar niet pas om negen uur 's avonds iets bizars te eten. :')

Dude, hoe gaat dat met jouw Franse meiden en eten?
Let me see you stripped down to the bone
pi_143158745
Daarom! Met mij ben je beter af!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_143158891
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Daarom! Met mij ben je beter af!
Dat denk je maar. Dat wat gruwelijk mislukt post ik gewoon niet in CUL. ;)

Nou ja, koekjes bakken met een kotertje uit Oekraïne lijkt me in elk geval top! O+
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:50:37 #33
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143159039
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:25 schreef minilot het volgende:

[..]

O ja! Ik bedenk nu pas dat zo'n lief kind waarschijnlijk niet zit te wachten op al te dolle culinaire experimenten. Mijn lief vindt het vast ook wel eens verfrissend om drie weken achter elkaar niet pas om negen uur 's avonds iets bizars te eten. :')

Dude, hoe gaat dat met jouw Franse meiden en eten?
De één lust bijna alles en kookt zelf ook graag, de ander lust alleen doppertjes uit blik en patat (maar moet gewoon proeven en als ze het écht niet lust, krijgt ze een boterham). Ik denk dat ze bij ons inmiddels al meer verschillende dingen heeft gegeten, dan in de rest van haar leven thuis bij elkaar. Maar het moet gezegd: wij eten wel 'simpeler' als zij er zijn, omdat het geen dagelijkse strijd moet worden.
Met als uitzondering de kroketten, die waren niet simpel! Wat trouwens helpt: de kinderen laten helpen met koken. Ze zijn dan eerder geneigd te proeven en iets te ontdekken.

Maargoed, ik trek met Phoebe bij een armlastig Frans gezin in, en wij lusten alles. :7

Herstel, DancingPhoebe, let je op? Het wordt Oekraïne!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:56:46 #34
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143159204
Wat leuk trouwens dat Chell en mini informatie hebben aangevraagd. Dat is al gewoon fijn. En mocht het nu nog niet uitkomen, dan denk je er later wellicht nog eens over na en heb je al ooit een eerste stapje gezet.

Ik vond dat geloof ik het spannendste onderdeel: de informatie aanvragen!

Wij zijn net weer een beetje wakker na een dut, want het was vijf uur vanochtend. Afscheid liep goed en zonder traantjes. Wel een beetje een wit koppie bij L., maar het vertrek verliep dit keer heel rustig en dat maakt het iets behapbaarder.
Andere jaren waren de Franse chauffeurs al kribbig terwijl de hele reis nog moet beginnen. Dus hop de koffers in het ruim en de motor al starten terwijl de kinderen nog buiten staan. Nu konden we gewoon nog even kletsen en knuffelen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 07-08-2014 12:05:04 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143159271
Ha, net eens wat ingestuurde verhalen van vakantieouders gelezen op de website van de stichting.. Wat zijn wij dan verwend met de verrukkelijke vertelkunsten van Dude zeg! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_143160166
O, dat klinkt als een fijn afscheid. O+

quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat leuk trouwens dat Chell en mini informatie hebben aangevraagd. Dat is al gewoon fijn. En mocht het nu nog niet uitkomen, dan denk je er later wellicht nog eens over na en heb je al ooit een eerste stapje gezet.

Ik vond dat geloof ik het spannendste onderdeel: de informatie aanvragen!

Ik denk dat ik het huisbezoek spannender vind straks. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_143160226
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:31 schreef minilot het volgende:

Ik denk dat ik het huisbezoek spannender vind straks. ;)
met jouw über-kookkunsten :D
pi_143160310
Ja, maar mijn huis is wel vaak in staat van complete chaos als ik en mijn lief met allerlei projecten bezig zijn. Ik denk dat ik een week vrij neem om alles netjes te maken als de stichting langskomt. :+

Dude, kun je iets vertellen over zo'n huisbezoek? Hoe ging dat bij jou, en waar kijken ze zoal naar?
Let me see you stripped down to the bone
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 7 augustus 2014 @ 12:47:54 #39
95752 crew  Chell
Kluns
pi_143160699
Ja, precies dat! Huisbezoek! Alleen het woord al...brrrr :D

Ik ben wel echt serieus geinteresseerd. Heb ook wel eens weekendpleegzorg overwogen, maar vond dat te belastend en niet zo passen in mijn eigen leven.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 13:18:32 #40
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143161703
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:35 schreef minilot het volgende:
Ja, maar mijn huis is wel vaak in staat van complete chaos als ik en mijn lief met allerlei projecten bezig zijn. Ik denk dat ik een week vrij neem om alles netjes te maken als de stichting langskomt. :+

Dude, kun je iets vertellen over zo'n huisbezoek? Hoe ging dat bij jou, en waar kijken ze zoal naar?
Het valt echt reuze mee. Het is gewoon een wederzijds kennismakingsbezoek en het kan ze echt niet schelen of het netjes is hoor! Even aangenomen dat er geen beschimmelde onderbroeken op je eettafel liggen.

Je kunt je vragen kwijt, je overlegt welke reis (land, data) met welke kinderen je voorkeur heeft (meisje, jongen, leeftijd, sportief, rustig etc.) en dat soort dingen.
Ze willen alle ouders gewoon een keer gezien hebben, ook om een goede match te maken. Ze gaan ook niet het huis door of zo. Ze zoeken juist een keur aan mensen, en niet één bepaald type. Het is juist interessant voor de kinderen om eens in een andere wereld te stappen, met alle leuke, maar ook gerust minder leuke dingen van dien. En als jij nou van jezelf weet dat je enorm chaotisch bent, dan is het misschien handig om een match te maken met een kind dat best zonder een beetje structuur kan en dat zich wel redt - dat soort dingen kun je dan overleggen.

Ik denk dat ze (twee vrijwilligers) ongeveer anderhalf uur bij ons zijn geweest. Was gewoon heel gezellig, met een kop koffie aan de eettafel.

Oh en ze stellen wat vragen zoals hoe je bij de stichting bent gekomen en waarom je het zou willen.
Als je daarop niet antwoordt dat je de kinderen drie weken tapijten wilt gaan laten knopen in je schuur, dan komt het wel goed. 8-)

De verdere procedure is dat je bijtijds een Verklaring van Goed Gedrag moet aanvragen en inleveren en een kopie van jullie paspoorten.

Dan is er nog een voorlichtingsavond waar je kennis kan maken met nog meer vrijwilligers en met gastouders en waar ook nog een film wordt gedraaid over de stichting en de zaken waar je mogelijk tegenaan kan lopen. De voorlichtingsavond is bedoeld voor gastouders die besloten hebben mee te doen, maar als je het vraagt kun je ongetwijfeld naar die in jouw regio, al zóu je nog twijfelen of je (dat jaar al) meedoet.

Tijdens het verblijf van de kinderen bellen de vrijwilligers ook nog even (het eerste jaar althans zeker) en zijn zij constant bereikbaar voor je vragen. In de vakantie is er dan ook nog een 'familiedag' in een grote speeltuin in jouw regio, waar alle kinderen van de betreffende reis welkom zijn (met hun gastgezinnen).

Nou en als het toch niet loopt, hoe dan ook, dan zijn er altijd reservegastgezinnen (wij zijn dat ook, in geval van nood). Want tja, het kan gewoon gebeuren dat het anders uitpakt dan je hoopt, of dat het niet klikt met het kind. Of dat je zelf iets overkomt natuurlijk, waardoor het kind moet worden overgeplaatst.

Oh, en als de match snel gemaakt is, krijg je bijtijds de adresgegevens van het kind, zodat je al vast foto's kan sturen, bijvoorbeeld. Wij hebben destijds een collage gemaakt met daarop dingen als de huisdieren, de straat, de woonkamer en onszelf. Dan is het niet helemaal een groot onbekend oord, waar ze zo'n eerste keer naartoe gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Duderinnetje op 07-08-2014 13:25:42 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143180040
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:50 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Herstel, DancingPhoebe, let je op? Het wordt Oekraïne!
Mijn (met een oude veter dichtgebonden, afbladerende, op 6 plaatsen gescheurde) koffer staat klaar. Ready when you are!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_143184804
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:56 schreef Duderinnetje het volgende:

Wij zijn net weer een beetje wakker na een dut, want het was vijf uur vanochtend. Afscheid liep goed en zonder traantjes. Wel een beetje een wit koppie bij L., maar het vertrek verliep dit keer heel rustig en dat maakt het iets behapbaarder.
Andere jaren waren de Franse chauffeurs al kribbig terwijl de hele reis nog moet beginnen. Dus hop de koffers in het ruim en de motor al starten terwijl de kinderen nog buiten staan. Nu konden we gewoon nog even kletsen en knuffelen. :)
Oh dat is veel relaxter dan.
Chauffeurs.. apart 'volk' vind ik altijd :@

Wanneer horen jullie meestal weer iets voor het eerst als ze weer thuis zijn?

Enneh lekker stil he? Terwijl je ze toch mist en in je hoofd hun stemmetjes nog echoën O+
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:56:43 #43
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143185275
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:45 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Oh dat is veel relaxter dan.
Chauffeurs.. apart 'volk' vind ik altijd :@

Wanneer horen jullie meestal weer iets voor het eerst als ze weer thuis zijn?

Enneh lekker stil he? Terwijl je ze toch mist en in je hoofd hun stemmetjes nog echoën O+
Het is heel lekker stil. En wij zijn doodop!

We hebben al contact gehad en ze zijn weer veilig thuis. Rond negen uur vanavond ongeveer. Altijd weer prettig om te horen dat alles goed is verlopen onderweg.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:58:31 #44
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143185351
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mijn (met een oude veter dichtgebonden, afbladerende, op 6 plaatsen gescheurde) koffer staat klaar. Ready when you are!
Ik doe een jute zak an. Jij??
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143206650
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:58 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik doe een jute zak an. Jij??
Afhankelijk van hoe "de situatie" zich ontwikkelt, dacht ik eigenlijk aan iets combat/camoeflagerigs...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:07:19 #46
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_143216046
Ik heb een paar jaar geleden ook informatie aangevraagd en mailwisselingen gehad met SEK. Ik wilde graag een Engels meisje opvangen, maar er zijn geen reizen meer uit Engeland. Heel jammer vind ik dat. Ik spreek nog wel wat Frans en Duits maar mijn man en dochters niet, dus dat of een kind uit de Oekraïne is voor ons geen optie.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:15:56 #47
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143216396
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:07 schreef She-Wolf het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden ook informatie aangevraagd en mailwisselingen gehad met SEK. Ik wilde graag een Engels meisje opvangen, maar er zijn geen reizen meer uit Engeland. Heel jammer vind ik dat. Ik spreek nog wel wat Frans en Duits maar mijn man en dochters niet, dus dat of een kind uit de Oekraïne is voor ons geen optie.
Is België geen optie? Die reis loopt nog wel.

Tja, helaas haken er, door bezuinigingen en gastoudertekort, wel landen af. Soms voor een paar jaar, tot er weer wat geld is.

Wat betreft Oekraïne: ik heb niet gekeken of daar sprake van is. Wel weet ik dat andere projectreizen (waar kinderen uit ramp-/oorlogsgebieden eenmalig komen, bijvoorbeeld destijds kinderen uit Tsjernobyl) gestopt zijn omdat Defensie door bezuinigingen is gestopt met het aanbieden van vervoer (zijn vlogende kinderen over).

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 09-08-2014 18:04:50 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:00:18 #48
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_143218152
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:15 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Is België geen optie? Die reis loopt nog wel.

Tja, helaas haken er, door bezuinigingen en gastoudertekort, wel landen af. Soms voor een paar jaar, tot er weer wat geld is.

Wat betreft Oekraïne: ik heb niet gekeken of daar sorake van is. Wel weet ik dat andere projectreizen (waar kinderen uit ramp-/oorlogsgebieden eenmalig komen, bijvoorbeeld destijds kinderen uit Tsjernobyl) gestopt zijn omdat Defensie door bezuinigingen is gestopt met het aanbieden van vervoer (zijn vlogende kinderen over).
Wij wonen in Zuid-Holland, daar komen alleen de reizen uit Frankrijk en Duitsland aan.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 17:59:02 #49
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143235831
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:00 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Wij wonen in Zuid-Holland, daar komen alleen de reizen uit Frankrijk en Duitsland aan.
Ah ja. -O- Je kan eventueel wel met een andere regio meedoen, dacht ik, als je bereid bent iets verder te reizen. Maargoed, als je drie uur onderweg moet zijn, dan is dat wel een end, wellicht.

Wij vielen aanvankelijk ook in de verkeerde regio, omdat ik lesgaf in een regio met andere zomervakantiedata, dan die van de groep die in Groningen aankwam (en in het onderwijs kun je niet vrijnemen, dus ik was echt pas later beschikbaar dan de oorspronkelijke Groningse groep aankwam). Toen hebben we meegelift met Drenthe, meen ik. Inmiddels is dat allemaal al weer anders, en hebben we ze zelfs al eens in Groningen opgehaald. Dit keer was het Friesland. Het kan dus ook nogal verkeren.

Ik denk dat er best veel mogelijk is, in overleg. Ook als het op papier niet lijkt te passen. Desnoods haalt een andere gastouder of een vrijwilliger het kind 's avonds van de bus en kom je elkaar halverwege de volgende dag tegemoet in den lande. Maar je schrijft dat je al in overleg was, dus kennelijk lukte het niet. Jammer zeg!

[ Bericht 3% gewijzigd door Duderinnetje op 09-08-2014 18:12:46 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:10:13 #50
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143236110
And if all fails: er zijn meer organisaties die dit doen. Zo zijn er ook kerkelijke initiatieven die met buitenlandse zusterorganisaties dergelijke vakanties regelen en dus weer andere landen in hun pakket hebben.
Wij wilden het niet regelen via een kerkelijke instantie, maar in feite is er weinig verschil natuurlijk. Ik neem aan dat zij niet selecteren op zwarte kousen en openstaan voor iedereen die een kind wil opvangen. Ik weet geen namen, maar dat is vast te googelen. SEK is wel de grootste in elk geval en die kende ik al van mijn ouders en hun vakantiekind, dus het lag voor ons sowieso voor de hand om met hen contact te zoeken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:22:12 #51
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_143236385
Ik ga er ook eens over nadenken.
Mijn ouders hadden vroeger ook een kindje uit Duitsland.
Als je zelf op vakantie wilt en niet in het onderwijs werkt is het vaak qua vakantiedagen niet haalbaar maar mijn huidige werk heeft een zeer goede regeling van 7 weken per jaar dus dat zou moeten lukken.
Het werkt echt aanstekelijk je verhaal dude ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:30:50 #52
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143236623
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:22 schreef laziness het volgende:
Ik ga er ook eens over nadenken.
Mijn ouders hadden vroeger ook een kindje uit Duitsland.
Als je zelf op vakantie wilt en niet in het onderwijs werkt is het vaak qua vakantiedagen niet haalbaar maar mijn huidige werk heeft een zeer goede regeling van 7 weken per jaar dus dat zou moeten lukken.
Het werkt echt aanstekelijk je verhaal dude ^O^
Leuk! Gewoon eens je gedachten over laten gaan, inderdaad.

Overigens mág je je vakantiekind in het tweede jaar meenemen naar het buitenland. Wel bijtijds goed overleggen etc., maar het kan.

Om even weer een mogelijke horde te beslechten. :P

Wij zitten er ook wel aan te denken om, nu ze wat ouder worden, op een vakantie-die-wijzelf-leuk-vinden te gaan met ze. Met een camper door Frankrijk bijvoorbeeld en ze dan zelf ophalen en thuisbrengen. Dan kunnen we ook eens voldoen aan de wens van de beide gezinnen (en van ons ook wel hoor!) om bij hen op visite te komen.

Dat deden mijn ouders (en ik) ook bij Sonia, mijn vakantiepleegzusje. Je zat wel vier uur aan de cake en taart en soep en cadeaus en andere traktaties waarbij de hele buurt uitliep, maar bijzonder was het wel. :D
Daarna gingen we dan drie weken met Sonia kamperen in Frankrijk.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:33:13 #53
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143236685
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:22 schreef laziness het volgende:
Ik ga er ook eens over nadenken.
Mijn ouders hadden vroeger ook een kindje uit Duitsland.
Als je zelf op vakantie wilt en niet in het onderwijs werkt is het vaak qua vakantiedagen niet haalbaar maar mijn huidige werk heeft een zeer goede regeling van 7 weken per jaar dus dat zou moeten lukken.
Het werkt echt aanstekelijk je verhaal dude ^O^
Was het trouwens via SEK of een andere organisatie? Want als mensen alternatieven weten, dan mogen die hier zeker genoemd worden natuurlijk.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:44:44 #54
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_143237011
Ik zal het eens navragen want dat weet ik niet.
En zij kwam op een gegeven moment ook buiten de organisatie om inderdaad en ging mee op vakantie.
Ik heb je lief mijn hele leven
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:31:12 #55
37843 lady-wrb
kortaf
pi_143238318
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:30 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Leuk! Gewoon eens je gedachten over laten gaan, inderdaad.

Overigens mág je je vakantiekind in het tweede jaar meenemen naar het buitenland. Wel bijtijds goed overleggen etc., maar het kan.

Om even weer een mogelijke horde te beslechten. :P

Wij zitten er ook wel aan te denken om, nu ze wat ouder worden, op een vakantie-die-wijzelf-leuk-vinden te gaan met ze. Met een camper door Frankrijk bijvoorbeeld en ze dan zelf ophalen en thuisbrengen. Dan kunnen we ook eens voldoen aan de wens van de beide gezinnen (en van ons ook wel hoor!) om bij hen op visite te komen.

Dat deden mijn ouders (en ik) ook bij Sonia, mijn vakantiepleegzusje. Je zat wel vier uur aan de cake en taart en soep en cadeaus en andere traktaties waarbij de hele buurt uitliep, maar bijzonder was het wel. :D
Daarna gingen we dan drie weken met Sonia kamperen in Frankrijk.
heb je nu weer een beetje regelmatig contact met haar?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:54:23 #56
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143239008
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:31 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

heb je nu weer een beetje regelmatig contact met haar?
Regelmatig zou ik het nog niet willen noemen, maar er is contact!

Ik was de laatste tijd natuurlijk ook druk met de Draken en Sonia heeft ook haar gezin. Maar ik ben al ontzettend blij dat we elkaar weer gevonden hebben!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143316832
was op vakantie en heb even teruggelezen. Zo te lezen hebben jullie het weer erg leuk gehad. Ik geloof echt dat jullie ´we doen wel een beetje ons eigen ding´ de grote sleutel tot succes is en dat de dames later met heel veel plezier terugkijken op de vakanties. Ook zou ik de impact die deze ervaringen op hun verdere leven hebben niet willen onderschatten, het geeft ze denk ik veel meer positieve bagage mee dan wij vanaf de zijlijn 'oppervlakkig' kunnen bevatten, zowel vanuit de andere omgeving als vanuit de omgang met jullie.

Samengevat: _O_ ^O^ voor jou en arty
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_143318681
Zot er een leeftijdsgrens aan? Mijn vriend is 30 maar ik ben bijv. Pas 24. Wij hebben allebei wel veel ervaring met kinderen vanuit scouting. Lijkt me prachtig pm 1 of 2 van die Kids mee naar Texel ofzo mee te nemen :)
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:57:20 #59
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143319157
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zot er een leeftijdsgrens aan? Mijn vriend is 30 maar ik ben bijv. Pas 24. Wij hebben allebei wel veel ervaring met kinderen vanuit scouting. Lijkt me prachtig pm 1 of 2 van die Kids mee naar Texel ofzo mee te nemen :)
Jullie leeftijden lijken me prima. Ik ben natuurlijk niet van de organisatie, maar kan me niet voorstellen dat 24 te jong zou zijn.

Kijk, als je 24 bent en op een studentenkamer woont en 's avonds in de horeca werkt en de hele dag uitslaapt, dan zal er bezwaar zijn.

:P

Als ik het zo lees, zouden jullie een heerlijke tijd voor die kinderen kunnen verzorgen!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143319405
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:57 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Jullie leeftijden lijken me prima. Ik ben natuurlijk niet van de organisatie, maar kan me niet voorstellen dat 24 te jong zou zijn.

Kijk, als je 24 bent en op een studentenkamer woont en 's avonds in de horeca werkt en de hele dag uitslaapt, dan zal er bezwaar zijn.

:P
Haha nee dat studentikoos leven heb ik wel achter me gelaten haha. Vriend is er enthousiast over. Heb hem een beetje je topics laten lezen. Zal eens een brochure aanvragen daar staat vast meer informatie in. Jammer dat Engeland niet meer meedoet want mijn kennis van de Franse taal is zeg maar erg minimaal. En gewoon kunnen communiceren lijkt me wel prettig. Anyhow weer genoten van je topic :)
I solemnly swear i'm up to no good
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2014 @ 22:07:03 #61
240917 Mula
pi_143319606
Dude, heb je nog weleens contact met het andere meisje dat de eerste 2 jaar kwam? Gaat zij nog steeds op vakantie?
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:16:48 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143320040
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:07 schreef Mula het volgende:
Dude, heb je nog weleens contact met het andere meisje dat de eerste 2 jaar kwam? Gaat zij nog steeds op vakantie?
Het eerste jaar alleen. In jaar twee kwam K. voor haar in de plaats.

Ik heb haar nog wel een tijdje kaarten gestuurd met kerst en haar verjaardag, maar het toen een beetje afgebouwd. Ze bleef wel erg vragen naar L. en het nieuwe meisje en ik vond dat op een bepaald moment niet 'gezond' meer. Heb het toen bewust een beetje laten doodbloeden. Volgens mij heb ik haar nog wel op Facebook overigens, maar we hebben geen actief contact meer.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:20:05 #63
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143320185
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha nee dat studentikoos leven heb ik wel achter me gelaten haha. Vriend is er enthousiast over. Heb hem een beetje je topics laten lezen. Zal eens een brochure aanvragen daar staat vast meer informatie in. Jammer dat Engeland niet meer meedoet want mijn kennis van de Franse taal is zeg maar erg minimaal. En gewoon kunnen communiceren lijkt me wel prettig. Anyhow weer genoten van je topic :)
Er doen ook Nederlandse kinderen mee! En Belgen dus, ook Vlaamstalige, meen ik.

Er komt tevens altijd een groep uit Hannover. Zelfs als je weinig Duits spreekt, schijnt communicatie met deze kinderen redelijk goed te gaan omdat ze snel Nederlands begrijpen.

Leuk dat je belangstelling hebt!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143320191
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:16 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het eerste jaar alleen. In jaar twee kwam K. voor haar in de plaats.

Ik heb haar nog wel een tijdje kaarten gestuurd met kerst en haar verjaardag, maar het toen een beetje afgebouwd. Ze bleef wel erg vragen naar L. en het nieuwe meisje en ik vond dat op een bepaald moment niet 'gezond' meer. Heb het toen bewust een beetje laten doodbloeden. Volgens mij heb ik haar nog wel op Facebook overigens, maar we hebben geen actief contact meer.
Mja misschien wel goed dat je dat gedaan hebt. Wel zonde voor het kind. Mocht ze niet meer mee? Heb dat gemist denk ik. Zal jaar 1 nog eens doorlezen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_143320335
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:20 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Er doen ook Nederlandse kinderen mee! En Belgen dus, ook Vlaamstalige, meen ik.

Er komt tevens altijd een groep uit Hannover. Zelfs als je weinig Duits spreekt, schijnt communicatie met deze kinderen redelijk goed te gaan omdat ze snel Nederlands begrijpen.

Leuk dat je belangstelling hebt!
Duits kan weer wel idd. Dat spreken we beide wel aardig. En Nederlandse kinderen weet weer niet of ik dat dan weer zou willen. We gaan het in ieder geval eens uitzoeken. Naar Texel, de Efteling wandelen net de hond op de hei dat vinden ze vast wel leuk.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 11 augustus 2014 @ 22:37:38 #66
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143321161
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja misschien wel goed dat je dat gedaan hebt. Wel zonde voor het kind. Mocht ze niet meer mee? Heb dat gemist denk ik. Zal jaar 1 nog eens doorlezen.
Achteraf begon haar moeder (die op zijn minst wat apart was, dat hadden we al snel door) het andere meisje (L.) zwart te maken. Dat L. te grof in de mond zou zijn en uit een slecht milieu. En dat we L. beter konden 'afzeggen' en dan een zoon van haar erbij konden 'nemen'. Erg onaangenaam en wij zijn meteen achter L. gaan staan. Ze had het echter zelf zo op de spits gedreven dat ze zei dat Z. anders niet meer mocht komen. Maar er was geen haar op ons hoofd die hierin meeging (nog los van het feit dat dit absoluut niet aan de moeder of ons is om te bepalen).
Tja en toen had ze zichzelf een beetje klemgezet, want wij stonden achter L. en toen moeder terugkrabbelde, hadden we al een nieuw meisje toegewezen gekregen.

Erg sneu voor Z., maar voor ons achteraf wel beter. Die moeder was erg vreemd en claimde ons en haar dochter enorm, tijdens die weken. Elke dag bellen en post sturen, haar dochter telefonisch overhoren (ze 'moest' elke dag huiswerk doen), ons bellen om te zeggen dat haar dochter vandaag 'oogschaduw op wilde' :?

Het was wel een prima eerste jaar hoor! Maar ook heerlijk dat we daarna nooit meer zo druk hoefden te zijn om een móeder aandacht te geven!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143321519
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:37 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Achteraf begon haar moeder (die op zijn minst wat apart was, dat hadden we al snel door) het andere meisje (L.) zwart te maken. Dat L. te grof in de mond zou zijn en uit een slecht milieu. En dat we L. beter konden 'afzeggen' en dan een zoon van haar erbij konden 'nemen'. Erg onaangenaam en wij zijn meteen achter L. gaan staan. Ze had het echter zelf zo op de spits gedreven dat ze zei dat Z. anders niet meer mocht komen. Maar er was geen haar op ons hoofd die hierin meeging (nog los van het feit dat dit absoluut niet aan de moeder of ons is om te bepalen).
Tja en toen had ze zichzelf een beetje klemgezet, want wij stonden achter L. en toen moeder terugkrabbelde, hadden we al een nieuw meisje toegewezen gekregen.

Erg sneu voor Z., maar voor ons achteraf wel beter. Die moeder was erg vreemd en claimde ons en haar dochter enorm, tijdens die weken. Elke dag bellen en post sturen, haar dochter telefonisch overhoren (ze 'moest' elke dag huiswerk doen), ons bellen om te zeggen dat haar dochter vandaag 'oogschaduw op wilde' :?

Het was wel een prima eerste jaar hoor! Maar ook heerlijk dat we daarna nooit meer zo druk hoefden te zijn om een móeder aandacht te geven!
Dat lijkt me ook heel vervelend idd. Ook voor het kind want die kan zo thuis en de situatie daar ook niet vergeten voor even. Maar goed dat jullie het zo aangepakt hebben ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:46:12 #68
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143338021
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook heel vervelend idd. Ook voor het kind want die kan zo thuis en de situatie daar ook niet vergeten voor even. Maar goed dat jullie het zo aangepakt hebben ^O^
Het was wel een spagaat tussen het beste willen voor Z. (inclusief maffe moeder), en ons vertrouwen in L. (inclusief 'slecht milieu').
Achteraf denk ik dat het zo goed was.
L. is enorm lief en we hebben nooit een seconde reden gehad om haar te wantrouwen. Eerlijk als het maar zijn kan en ja, soms in wat grove bewoordingen. :+ Maar ze leert veel van K., want die corrigeert haar soms en we zien ook dat L. dingen van K. afkijkt, zoals netjes eten.
K. daarentegen leert weer van L. dat je best ondeugend mag zijn. Vieze woorden opzoeken in het woordenboek Frans-Nederlands, bijvoorbeeld. Van mij mogen ze, ik had het vast ook gedaan!

Ik denk dat het best lastig was geworden als het eerste meisje weer was teruggekomen, geïndoctrineerd als ze was dat L. niet zou deugen. Overigens is ze later ook niet meer bij een ander gezin op vakantie geweest. Haar moeder zei nog een keer tegen me dat ze niemand anders dan ons vertrouwde met haar dochter. Haar zoon had ze dat jaar al halsoverkop weggehaald bij een Frans gastgezin, want dat koppel zou 'te oud' zijn voor haar zoon. Het is nogal niet wat als een moeder haar kind komt opeisen tijdens een onbezorgde vakantie.

Waarschijnlijk komt het erop neer dat moeder simpelweg helemaal geen afstand kon doen van haar kinderen, gedurende die weken.
Ik snáp dat ergens wel, dat dat best moeilijk is, maar ik denk dat je toch moet proberen over je eigen schaduw heen te stappen.

Makkelijk gezegd. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143338593
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:46 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het was wel een spagaat tussen het beste willen voor Z. (inclusief maffe moeder), en ons vertrouwen in L. (inclusief 'slecht milieu').
Achteraf denk ik dat het zo goed was.
L. is enorm lief en we hebben nooit een seconde reden gehad om haar te wantrouwen. Eerlijk als het maar zijn kan en ja, soms in wat grove bewoordingen. :+ Maar ze leert veel van K., want die corrigeert haar soms en we zien ook dat L. dingen van K. afkijkt, zoals netjes eten.
K. daarentegen leert weer van L. dat je best ondeugend mag zijn. Vieze woorden opzoeken in het woordenboek Frans-Nederlands, bijvoorbeeld. Van mij mogen ze, ik had het vast ook gedaan!

Ik denk dat het best lastig was geworden als het eerste meisje weer was teruggekomen, geïndoctrineerd als ze was dat L. niet zou deugen. Overigens is ze later ook niet meer bij een ander gezin op vakantie geweest. Haar moeder zei nog een keer tegen me dat ze niemand anders dan ons vertrouwde met haar dochter. Haar zoon had ze dat jaar al halsoverkop weggehaald bij een Frans gastgezin, want dat koppel zou 'te oud' zijn voor haar zoon. Het is nogal niet wat als een moeder haar kind komt opeisen tijdens een onbezorgde vakantie.

Waarschijnlijk komt het erop neer dat moeder simpelweg helemaal geen afstand kon doen van haar kinderen, gedurende die weken.
Ik snáp dat ergens wel, dat dat best moeilijk is, maar ik denk dat je toch moet proberen over je eigen schaduw heen te stappen.

Makkelijk gezegd. :)
Moeder klinkt idd niet helemaal stabiel nee. Maar je hebt nu iedere zomer een prachtig koppel over de vloer.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:08:52 #70
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_143338925
Merk deze reeks nu pas op. Wat tof!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:17:14 #71
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143339232
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:13 schreef komrad het volgende:
was op vakantie en heb even teruggelezen. Zo te lezen hebben jullie het weer erg leuk gehad. Ik geloof echt dat jullie ´we doen wel een beetje ons eigen ding´ de grote sleutel tot succes is en dat de dames later met heel veel plezier terugkijken op de vakanties. Ook zou ik de impact die deze ervaringen op hun verdere leven hebben niet willen onderschatten, het geeft ze denk ik veel meer positieve bagage mee dan wij vanaf de zijlijn 'oppervlakkig' kunnen bevatten, zowel vanuit de andere omgeving als vanuit de omgang met jullie.

Samengevat: _O_ ^O^ voor jou en arty
Niet om de feestvreugd' te bederven :P , maar het is wel een heikel punt, die mate van invloed op hun leven. Wel goed dat je het aansnijdt!

Ja het kán zijn dat je zo maar een keer een verschil gemaakt blijkt te hebben. Daar hoop je natuurlijk ook op.
Het kan echter ook zijn, dat je louter hier en nu het verschil maakt: drie leuke en zorgeloze weken (en alsnog een rotleven daarna).

Als je verhalen hoort van gastkinderen die inmiddels volwassen zijn, zijn dat vaak de positieve geluiden, want met die 'kinderen' is nog steeds contact. Maar je moet er gewoon rekening mee houden dat je je ziel en zaligheid steekt in een levensverhaal waarvan je de afloop misschien nooit kent. Of dat die afloop heel verdrietig/'teleurstellend' is.

Wat ik maar wil zeggen: leef met de vakantiekinderen 'au moment présent' ( ;) ). Verwacht niets, hoop op alles, maar neem het jezelf niet kwalijk als je hoop niet uitkomt.

Dat is wel lastig hoor, zeker als je, zoals wij, al jarenlang dezelfde kinderen over de vloer hebt. Maar ik heb geen enkele verwachting dat we levenslang verbonden zijn. Het zijn drie weken pret, je doet je best, maar hun leven en keuzes liggen dáár.

Een hele preek wellicht, maar ik kom soms gastouders tegen op de voorlichtingsavond van wie ik denk: maak het nou niet te groot, want hoe groot het uiteindelijk blijkt te zijn, ligt niet in onze handen en verschilt per kind. Er zijn gastouders die meteen een studiefonds beginnen, bijvoorbeeld. Ze hebben het erover dat het kind dan wel in Nederland naar de universiteit kan, dat het tegen die tijd wel bij hen kan wonen etc.
Maar wat nou als zo'n kind op haar zeventiende moeder wordt? Of een kapperstraining bij de salon in haar buurt wil volgen? Of alsnog van het pad afraakt?

Het moet, denk ik, een onvoorwaardelijkheid (geen verwachtingen) in zich hebben, als je meedoet. Wij zullen hun levensloop en hun keuzes daarin moeten respecteren, net zoals ze onze mafheid voor lief nemen. In die zin voelen we ook wel een zekere afstand, hoezeer we ook om de meisjes geven.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:20:48 #72
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143339328
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:08 schreef UIO_AMS het volgende:
Merk deze reeks nu pas op. Wat tof!
Ja jezus, ik moet zeker eerst met die kinderen dobbelend naar Guinee, voordat ik je aandacht trek. :(
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:22:49 #73
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_143339395
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja jezus, ik moet zeker eerst met die kinderen dobbelend naar Guinee, voordat ik je aandacht trek. :(
Ik noteer Guinee op 1. Nog maar 5 extra opties en je kan dobbelen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:24:05 #74
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143339428
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:22 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik noteer Guinee op 1. Nog maar 5 extra opties en je kan dobbelen.
Ik wil gewoon zonder het grut en vacances. :(
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:25:17 #75
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_143339475
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik wil gewoon zonder het grut en vacances. :(
Even is met, oneven is zonder de kids.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:26:03 #76
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143339507
Maar Dude, ik denk dat dat jullie kracht is.
Jullie zijn er voor die drie weken, en jullie vragen niet meer van de meiden dan dat ze een beetje functioneren in de zin van opruimen en meer niet. Maar jullie zijn er wel voor ze.
Gewoon dat gegeven alleen al is zo belangrijk voor die kinderen.
Ik vraag me door dit topic echt telkens af wat er toch ooit van mijn oma's laatste vakantiekind gekomen is. Die was betrapt op stelen en mocht tot groot verdriet van oma en ons allemaal dus niet meer mee. Ik weet alleen haar voornaam nog en die van haar broertje, maar het zijn zulke veelvoorkomende Kaapverdische namen dat je er niks mee kan beginnen helaas.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:31:05 #77
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143339673
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:25 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Even is met, oneven is zonder de kids.
Geldt dat ook als ik voor jou dobbel? Want dan doe ik mee. 8-)
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:39:10 #78
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_143339972
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Geldt dat ook als ik voor jou dobbel? Want dan doe ik mee. 8-)
Je wilt dobbelen om met mij op vakantie te gaan? O+ O+ O+
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:40:03 #79
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143340005
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:26 schreef oh-oh het volgende:
Maar Dude, ik denk dat dat jullie kracht is.
Jullie zijn er voor die drie weken, en jullie vragen niet meer van de meiden dan dat ze een beetje functioneren in de zin van opruimen en meer niet. Maar jullie zijn er wel voor ze.
Gewoon dat gegeven alleen al is zo belangrijk voor die kinderen.
Ik vraag me door dit topic echt telkens af wat er toch ooit van mijn oma's laatste vakantiekind gekomen is. Die was betrapt op stelen en mocht tot groot verdriet van oma en ons allemaal dus niet meer mee. Ik weet alleen haar voornaam nog en die van haar broertje, maar het zijn zulke veelvoorkomende Kaapverdische namen dat je er niks mee kan beginnen helaas.
Och, wat jammer dat het zo is gelopen. Waarom kregen die kinderen geen tweede kans?
Het 'beleid' met stelen is nu dat de stichting aanraadt de koffers even samen in te pakken, zodat je zeker weet dat er 'geen dingen meegaan die thuis moeten blijven'.
We hebben dat het eerste jaar zo gedaan. Inmiddels belt K. ons (vanmiddag) met: 'Je hebt je sportshirt in mijn koffer gestopt, ik stuur het op.' Foutje van mij inderdaad, ik miste het al.

Wat jouw verhaal betreft: ik zou zelf het stelen geen aanleiding vinden om kinderen niet meer mee te laten doen. Misschien wisten ze wel niet wat ze zagen en wilden ze hun ouders een beetje helpen. Neem het ze maar eens kwalijk.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:42:29 #80
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143340118
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:39 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Je wilt dobbelen om met mij op vakantie te gaan? O+ O+ O+
Sowieso. Hele sterke latente wens.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:47:46 #81
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143340325
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:40 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Och, wat jammer dat het zo is gelopen. Waarom kregen die kinderen geen tweede kans?
Het 'beleid' met stelen is nu dat de stichting aanraadt de koffers even samen in te pakken, zodat je zeker weet dat er 'geen dingen meegaan die thuis moeten blijven'.
We hebben dat het eerste jaar zo gedaan. Inmiddels belt K. ons (vanmiddag) met: 'Je hebt je sportshirt in mijn koffer gestopt, ik stuur het op.' Foutje van mij inderdaad, ik miste het al.

Wat jouw verhaal betreft: ik zou zelf het stelen geen aanleiding vinden om kinderen niet meer mee te laten doen. Misschien wisten ze wel niet wat ze zagen en wilden ze hun ouders een beetje helpen. Neem het ze maar eens kwalijk.
Nee nee, wij namen haar allemaal niks kwalijk, haar moeder kwam er achter toen ze thuis kwam, en die heeft het via de stichting terug laten sturen omdat ze zelf niet durfde of zo.
De stichting vertelde toen meteen dat ze nooit meer mee mocht. Mijn oma protesteerde daar zo hard tegen dat ze na 20 jaar vakantiekinderen klaar was met die stichting.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:51:59 #82
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_143340484
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:42 schreef Duderinnetje het volgende:
Sowieso. Hele sterke latente wens.
Ik krijg het een beetje warm van die latente wens.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:59:19 #83
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143340755
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:47 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nee nee, wij namen haar allemaal niks kwalijk, haar moeder kwam er achter toen ze thuis kwam, en die heeft het via de stichting terug laten sturen omdat ze zelf niet durfde of zo.
De stichting vertelde toen meteen dat ze nooit meer mee mocht. Mijn oma protesteerde daar zo hard tegen dat ze na 20 jaar vakantiekinderen klaar was met die stichting.
Ja, wat een naar, streng beleid.
Er zijn ook wel andere verhalen gelukkig, na diefstal. Hangt waarschijnlijk ook af van de betreffende coördinator en ik weet ook wel dat de buitenlandse kant soms strikter is dan de Nederlandse evenknie, omdat ze zich 'schuldig' voelen dat hun kinderen zich 'misdragen'.

Ik zou het zelf best vervelend hebben gevonden, als de meisjes gestolen zouden hebben. Maar het zou voor ons geen reden zijn geweest niet meer mee te doen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:01:26 #84
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143340829
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:51 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik krijg het een beetje warm van die latente wens.
'Latent' relativeert de boel, neem ik aan.

Maar goed, ik begrijp dat jij de twee Franse kinderen volgend jaar een midweekje meeneemt door Amsterdam?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:05:58 #85
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_143341006
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:01 schreef Duderinnetje het volgende:
'Latent' relativeert de boel, neem ik aan.
Zeker. ;(
quote:
Maar goed, ik begrijp dat jij de twee Franse kinderen volgend jaar een midweekje meeneemt door Amsterdam?
Een midweek zelfs. :D
Een dagje op stap is geen probleem natuurlijk.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:28:37 #86
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143341817
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:59 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja, wat een naar, streng beleid.
Er zijn ook wel andere verhalen gelukkig, na diefstal. Hangt waarschijnlijk ook af van de betreffende coördinator en ik weet ook wel dat de buitenlandse kant soms strikter is dan de Nederlandse evenknie, omdat ze zich 'schuldig' voelen dat hun kinderen zich 'misdragen'.

Ik zou het zelf best vervelend hebben gevonden, als de meisjes gestolen zouden hebben. Maar het zou voor ons geen reden zijn geweest niet meer mee te doen.
Het was een kind uit Rotterdam, maar we hebben het hier wel over ergens in de jaren 80.
Mijn oma was er echt boos over, dat ze zonder pardon niet meer mee mocht.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_143418486
Dude, komen er nog wat vakantiekieken van de draken?? *O*
Is dat zo?
pi_143422619
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:20 schreef Smallish het volgende:
Dude, komen er nog wat vakantiekieken van de draken?? *O*
Ja!

We hebben net alle foto's in een documentje bijeengezet, dus ik kan even kijken of er een paar geschikte tussen zitten voor hier! Doe ik vandaag of morgen!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:43:25 #89
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143452419
Goed, een foto-impressie, eindelijk!
Mogelijk volgt er later nog iets meer, want we hebben nog niet alles van de telefoon gehaald. Voorts was ik enigszins beperkt in mijn keuze doordat ik de dames er schier onherkenbaar op wil hebben hier, dus niet alle foto's waren geschikt.

Desalniettemin:

De aankomst in juli, rond een uur of half acht 's avonds. Drachten is de laatste stop, dus de dames hebben al heel wat van het land gezien. Maar ze zijn er!


Daags erna is het weer onze trouwdag. Dankzij de dames iets dat we geen jaar vergeten. We vierden het met champagne:

Met marshmallows:

En de dames organiseerden een 'tête à tête', wat zo veel betekende als dat Arty en ik samen aan tafel moesten eten:

Ook hadden ze een speech geschreven, die ze met verve voordroegen. We kregen de speech ook nog op papier uitgereikt.


Het was heerlijk weer, dus er werd gewandeld in het park:

Gelummeld in de tuin:

En gespeeld in een speeltuin:



Van FOK!ster AnneX kregen ze een postpakketje met armbandjes van de Spar (le Spár! - die winkel werd vervolgens in elk dorp waar we hem tegenkwamen vol gejuich vanuit de auto bewonderd. De Plus mag wel oppassen!):


Uiteraard werd er ook gekokkereld met Arty. Ze maakten kroketten!


De jaarlijkse gekleurde pannenkoeken ontbraken ook niet. We maakten en aten ze in ons vakantiehuisje in Brabant:


In de laatste week van de vakantie bezochten we onder andere een maisdoolhof:



En toen kwam het einde al weer in zicht. De koffers weer gepakt en in alle vroegte naar de bus:




Au revoir!


[ Bericht 13% gewijzigd door Duderinnetje op 15-08-2014 20:58:16 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143452819
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:43 schreef Duderinnetje het volgende:
otobucket.com/albums/a379/Duderinnetje/WP_20140807_022_zps395ee6e4.jpg]afbeelding[/url] ]

DUDE DE NAMEN DE NAMEN!!! (tete a tete) O op wel meer foto's zie ik. Wil je dat wel? Je deed zo bewust de initialen had ik het idee.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_143453166
Leuke foto's, hoor! Die meiden worden echt groot, zeg. Hebben ze onderling wel eens herrie of onenigheid? Het lijkt allemaal in behoorlijk goede harmonie te verlopen, of niet?
Is dat zo?
pi_143453463
Merci beaucoup. w/
pi_143453775
Bedankt voor de foto's *O* O+

En dat zebrakoffertje _O_ woah wat tof.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:35:13 #94
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143453835
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

DUDE DE NAMEN DE NAMEN!!! (tete a tete) O op wel meer foto's zie ik. Wil je dat wel? Je deed zo bewust de initialen had ik het idee.
Oh, ik haal ze weg en bewerk ze later even. Dank!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143453864
Wat een lange stelten al. O+
Deze editie niet veel meegepost :@ maar wel meegelezen. Superleuk, jullie belevenissen!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_143453877
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:35 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh, ik haal 'm weg en bewerk hem alter even. Dank!
Pssst... Zowel de tete a tete als de brief. ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:39:10 #97
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143453950
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Pssst... Zowel de tete a tete als de brief. ;)
Ja, hebbes!

Vanavond ga ik even krassen en dan zet ik ze terug.

Dank voor jullie oplettendheid!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143454026
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:39 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja, hebbes!

Vanavond ga ik even krassen en dan zet ik ze terug.

Dank voor jullie oplettendheid!
En heb ik stiekem toch een keertje alllll jullie namen gezien. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_143454872
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En heb ik stiekem toch een keertje alllll jullie namen gezien. :+
dat heb ik dan weer gemist als vaste lezer :'( ;)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_143457884
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:11 schreef komrad het volgende:

[..]

dat heb ik dan weer gemist als vaste lezer :'( ;)
Jij hoort niet bij het clubje :6
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:56:30 #101
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143458870
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En heb ik stiekem toch een keertje alllll jullie namen gezien. :+
Daar gaat mijn anonieme bestaan als Drakenhoedster. :(
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')