abonnement Unibet Coolblue
pi_143334119
Qarabag v Twente wordt volgende week donderdag om 18:00 afgetrapt.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:54:08 #202
296975 Buster91
Bierum ad infinitum
pi_143334204
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:51 schreef Ajacied422 het volgende:
Qarabag v Twente wordt volgende week donderdag om 18:00 afgetrapt.
Wordt dat nog uitgezonden eigenlijk?
"I'm in the empire business"
pi_143334244
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:54 schreef Buster91 het volgende:

[..]

Wordt dat nog uitgezonden eigenlijk?
Daar is FOX druk mee bezig. Thuiswedstrijden komen iig wel live van alle Europees spelende ploegen
pi_143335459
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:32 schreef Ajacied422 het volgende:
PaulSchabbink twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 11:28:38 Ziyech ontbreekt op de training van Heerenveen nu. Dat kan duiden op een a.s. transfer. Zeker is dat #FCTwente gisteren onderhandeld heeft. reageer retweet
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

Weet iemand wat van de financiën van Twente? Onder curatele staan en toch 5 miljoen neerleggen voor Ziyech, omdat het kan?
Mooi toch, zo'n transferperiode, achter elke scheet van een speler wordt wat gezocht op een gegeven moment :D .
pi_143335627
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:32 schreef Ajacied422 het volgende:
PaulSchabbink twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 11:28:38 Ziyech ontbreekt op de training van Heerenveen nu. Dat kan duiden op een a.s. transfer. Zeker is dat #FCTwente gisteren onderhandeld heeft. reageer retweet
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

Weet iemand wat van de financiën van Twente? Onder curatele staan en toch 5 miljoen neerleggen voor Ziyech, omdat het kan?
Lees nu dat Ziyech gewoon binnen aan het trainen was in het fitnesshonk :')
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:57:11 #206
296975 Buster91
Bierum ad infinitum
pi_143338454
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:36 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Lees nu dat Ziyech gewoon binnen aan het trainen was in het fitnesshonk :')
Meneer had zich verslapen blijkbaar.. :')
"I'm in the empire business"
pi_143351969
volgens Hans(ie Hansie) Vonk heeft Twente zich officieel gemeld voor Ziyech...
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_143402687
Uit de Bans:

quote:
FC Twente dreigt naast Hakim Ziyech te grijpen

FC Twente dreigt naast de felbegeerde Hakim Ziyech te grijpen. Het heeft er alle schijn van dat de 21-jarige spelbepaler van sc Heerenveen voor Feyenoord gaat kiezen. Twente zit al tijden achter Ziyech aan, maar de club wenste tot dusverre niet aan de fikse transfersom van 4 miljoen euro te voldoen. Ook in de strijd om Jens Toornstra ondervindt Twente hevige concurrentie van Feyenoord. De Rotterdammers willen op korte termijn toeslaan, zodat beide spelers volgende week in de Europa League inzetbaar zijn.
Twente is na het vertrek van Quincy Promes naarstig op zoek naar een creatieve aanvallende middenvelder.
For great justice!
pi_143403201
Ze willen toch een spits daar? En Toornstra én Ziyech? Lijkt me onwaarschijnlijk

Ik blijf hopen
pi_143403941
JanDirkStouten twitterde op donderdag 14-08-2014 om 09:19:46 Ziyech en Toornstra zijn nadrukkelijk in beeld om naar #Feyenoord te komen. Ziyech geeft zelf ook voorkeur aan Feyenoord boven FCTwente. 2/4 reageer retweet
  Moderator donderdag 14 augustus 2014 @ 10:24:09 #211
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_143405216
Dus Ziyech morgen in Enschede.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_143405649
quote:
FC Twente doet tablets in de ban

In de Grolsch Veste mogen supporters geen iPads of tablets mee naar wedstrijden nemen.

Manchester United maakte deze week bekend dat supporters dit seizoen geen laptops, iPads, en andere tablets meer bij zich mogen hebben op de tribunes van Old Trafford. De club wil zo voorkomen dat grote delen van de wedstrijd worden opgenomen. Bovendien storen veel fans zich aan toeschouwers die het zicht voor anderen belemmeren door constant een tablet boven hun hoofd te slingeren.

Bij de vier grootste clubs in de Eredivisie (Ajax, Feyenoord, PSV en FC Twente) is het alleen voor fans in de Grolsch Veste verboden om een iPad of tablet mee het stadion in te nemen. Na intern overleg meldt perschef Richard Peters dat FC Twente hetzelfde beleid voert als Manchester United. ”Tablets en iPads zijn hier niet toegestaan en worden bij binnenkomst ingenomen”, zegt Peters. ”Er zit een grote camera op waarmee de wedstrijd gefilmd kan worden, dat is de voornaamste reden dat het hier niet is toegestaan."

Na navraag verklaart woordvoerder Jeroen van den Berk dat het bij PSV wel is toegestaan om een tablet mee te nemen naar de wedstrijden. ”Wij hebben nog geen klachten ontvangen over zicht belemmerende iPads. In een Nederlands stadion mag je een fotocamera meenemen zolang het geen professionele apparatuur is en de beelden niet voor commerciële doeleinden gebruikt worden.”

Bij Feyenoord lijkt er van een verbod ook nog geen sprake. ”Ik weet niet dat het níet mag”, zegt woordvoerder Samuel Sanches. Ajax maakt er geen probleem van als een fan met een iPad de ArenA in wil. ”Bij ons kan je gewoon de tribune op met je iPad. Je zult niet worden geweigerd”, verklaart een woordvoerster.

In 2010 voerde de New York Yankees ook een iPad-verbod voor fans op de tribune in, maar twee jaar later draaide de directie van de Amerikaanse honkbalploeg het besluit weer terug.
Uberhaupt mensen die met hun ipad filmen of foto's maken :r
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:54:01 #213
12621 tcr
*nix 4ever
pi_143406012
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:41 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Uberhaupt mensen die met hun ipad filmen of foto's maken :r
Mogen ze ook wel bij concerten invoeren...

Maar zelf nog nooit gezien dat iemand met een tablet op de tribune zit, lijkt me lastig, anderhalf uur zo'n ding vast houden. Die leg je niet even voor je op de grond...
pi_143408150
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:41 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Uberhaupt mensen die met hun ipad filmen of foto's maken :r
Nu het internet nog afsluiten en de telefoonmasten storen ;( .
pi_143408962
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:20 schreef Ajacied422 het volgende:
JanDirkStouten twitterde op donderdag 14-08-2014 om 09:19:46 Ziyech en Toornstra zijn nadrukkelijk in beeld om naar #Feyenoord te komen. Ziyech geeft zelf ook voorkeur aan Feyenoord boven FCTwente. 2/4 reageer retweet
Twente kan beter in het buitenland wat gaan zoeken. Als Feyenoord zich zo nadrukkelijk in de strijd om Ziyech gaat melden gaat de vraagprijs echt niet meer omlaag. En als Ziyech zelf al liever naar Feyenoord gaat is de kans groot dat je de strijd verliest.
pi_143455421
morgen dus geen Bjelland, geen Tapia en geen Gutierrez -O- maar Eghan is wel weer fit ^O^
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:36:14 #217
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_143455625
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:29 schreef ReMcOrE het volgende:
morgen dus geen Bjelland, geen Tapia en geen Gutierrez -O- maar Eghan is wel weer fit ^O^
Breukers, Martina, Lachman, Koppers
Ebecilio, Eghan, Mokotjo
Kusk, Casta, Mokhtar

Zoiets zal het wel worden.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_143456957
of Casta op 10 en Borven in de spits...
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:51:40 #219
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_143458701
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:10 schreef ReMcOrE het volgende:
of Casta op 10 en Borven in de spits...
Ja dat is echt fantastisch.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_143462789
Hoe is bij jullie de financiele situatie eigenlijk, is dat bekend? Zo'n transferopbrengst als voor Promes, kan daar het grootste deel (laten we zeggen 10 van de 15 miljoen) van geherinvesteerd worden in spelers? Want als je in de 'gevarenzone' zit bij de KNVB, dan heb je volgens mij wel een begrotingsgaatje/schuldenlast van 8 miljoen te dichten...
pi_143465637
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:32 schreef erik013 het volgende:
Hoe is bij jullie de financiele situatie eigenlijk, is dat bekend? Zo'n transferopbrengst als voor Promes, kan daar het grootste deel (laten we zeggen 10 van de 15 miljoen) van geherinvesteerd worden in spelers? Want als je in de 'gevarenzone' zit bij de KNVB, dan heb je volgens mij wel een begrotingsgaatje/schuldenlast van 8 miljoen te dichten...
Munsterman heeft daar toevallig laatst meer inzicht in gegeven.
Je moet bij elke transfer rekening houden met een derde dat weer beschikbaar is.
2 derde gaat naar opleidingskosten, Doyen, makelaar etc.

En zover bij mij bekend is de situatie zo slecht nog niet, niet echt cat.1 waardig. Maar binnenkort weer naar cat. 2 dacht ik.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_143467138
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:47 schreef bambino het volgende:

[..]

Munsterman heeft daar toevallig laatst meer inzicht in gegeven.
Je moet bij elke transfer rekening houden met een derde dat weer beschikbaar is.
2 derde gaat naar opleidingskosten, Doyen, makelaar etc.
Pff, dat vind ik eigenlijk wel extreem slechte voorwaarden. Dus dat wil zeggen dat Twente voor al z'n aankopen geld 'leent' van een investeringsmaatschappij en de spelers voor 50 % van hen zijn? Dat er commissies voor zaakwaarnemers en evt. max 10 % opleidingskosten afgaan was bekend, maar normaal gesproken zou je toch minimaal drie kwart van zo'n bedrag zelf moeten kunnen houden? Of je dat direct in nieuwe spelers kan steken of dat je het moet gebruiken om lopende schulden af te lossen of de begroting sluitend te krijgen is een tweede verhaal natuurlijk, maar als je voor elke aankoop zoveel laat betalen door een andere partij lijkt me dat niet echt gezond beleid. Dat kun je een keer doen bij een speler die anders echt niet haalbaar was, maar het is niet zo dat b.v. die Promes 8 miljoen heeft gekost. Sterker nog: die komt notabene uit de eigen jeugd toch? Ik zou het alleen begrijpen als ze daar als via een soort talentenpool 25 % van 'verkopen' en ze voor een deel van de 'rechten' voor iemand als Promes gewoon direct 3 tot 4 miljoen neerleggen, op hun eigen risico.

Hoewel dat werken met die maatschappijen natuurlijk ook weer betekend dat je zelf veel minder uitgeeft en de risico's ook deelt. Het lijkt me alleen niet lekker beleid voeren als je zoveel met een tweede partij moet werken.
quote:
En zover bij mij bekend is de situatie zo slecht nog niet, niet echt cat.1 waardig. Maar binnenkort weer naar cat. 2 dacht ik.
Zoals ik die directeur van Feyenoord hoorde zeggen laatst idd: het is een momentopname, een tegenvallertje/niet tijdig in de boekhouding verwerkte bedrag van enkele tonnen of zelfs de week waarin het 'meetmoment' van de KNVB valt kan het verschil maken soms tussen cat. 2 en 1. Ik dacht overigens zelfs dat je geen spelers aan mocht trekken (alleen transfervrije) zolang je in die slechtste categorie zat. Maar dat klopt dus al niet, aangezien jullie Mokotjo al gekocht hebben. Maar het lijkt me dat je in elk geval zo snel mogelijk in elk geval naar de 2e categorie wil en nu liever 5 miljoen over houdt dan uitgeeft.

Apart trouwens, dat nog geen 2 jaar geleden bij Feyenoord gezegd werd dat ze nooit opkonden tegen de transfersommen en de salarissen die Twente bood als ze strijdden om de handtekening een speler, en nu de rollen eigenlijk een beetje omgedraaid zijn. Het kan snel gaan :o Het scheelt alleen wel dat Munsterman het nooit maar dan ook nooit zo ver zou laten komen dat er 40 miljoen schuld opgebouwd werd.
pi_143472704
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:51 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ja dat is echt fantastisch.
Nee, natuurlijk niet. Maar het is even niet anders. Eghan meteen voor de leeuwen gooien en dat die d'r dan weer 4 weken uit ligt is ook gewoon klote. Gewoon wachten tot er wat bij komt, of tot Eghan weer helemaal fit en ready is.
pi_143481850
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:26 schreef erik013 het volgende:

[..]

Pff, dat vind ik eigenlijk wel extreem slechte voorwaarden. Dus dat wil zeggen dat Twente voor al z'n aankopen geld 'leent' van een investeringsmaatschappij en de spelers voor 50 % van hen zijn? Dat er commissies voor zaakwaarnemers en evt. max 10 % opleidingskosten afgaan was bekend, maar normaal gesproken zou je toch minimaal drie kwart van zo'n bedrag zelf moeten kunnen houden? Of je dat direct in nieuwe spelers kan steken of dat je het moet gebruiken om lopende schulden af te lossen of de begroting sluitend te krijgen is een tweede verhaal natuurlijk, maar als je voor elke aankoop zoveel laat betalen door een andere partij lijkt me dat niet echt gezond beleid. Dat kun je een keer doen bij een speler die anders echt niet haalbaar was, maar het is niet zo dat b.v. die Promes 8 miljoen heeft gekost. Sterker nog: die komt notabene uit de eigen jeugd toch? Ik zou het alleen begrijpen als ze daar als via een soort talentenpool 25 % van 'verkopen' en ze voor een deel van de 'rechten' voor iemand als Promes gewoon direct 3 tot 4 miljoen neerleggen, op hun eigen risico.

Hoewel dat werken met die maatschappijen natuurlijk ook weer betekend dat je zelf veel minder uitgeeft en de risico's ook deelt. Het lijkt me alleen niet lekker beleid voeren als je zoveel met een tweede partij moet werken.

[..]

Zoals ik die directeur van Feyenoord hoorde zeggen laatst idd: het is een momentopname, een tegenvallertje/niet tijdig in de boekhouding verwerkte bedrag van enkele tonnen of zelfs de week waarin het 'meetmoment' van de KNVB valt kan het verschil maken soms tussen cat. 2 en 1. Ik dacht overigens zelfs dat je geen spelers aan mocht trekken (alleen transfervrije) zolang je in die slechtste categorie zat. Maar dat klopt dus al niet, aangezien jullie Mokotjo al gekocht hebben. Maar het lijkt me dat je in elk geval zo snel mogelijk in elk geval naar de 2e categorie wil en nu liever 5 miljoen over houdt dan uitgeeft.

Apart trouwens, dat nog geen 2 jaar geleden bij Feyenoord gezegd werd dat ze nooit opkonden tegen de transfersommen en de salarissen die Twente bood als ze strijdden om de handtekening een speler, en nu de rollen eigenlijk een beetje omgedraaid zijn. Het kan snel gaan :o Het scheelt alleen wel dat Munsterman het nooit maar dan ook nooit zo ver zou laten komen dat er 40 miljoen schuld opgebouwd werd.
Hier het verhaal van Munsterman:
quote:
Is er iets te zeggen over de inkomsten van deze twee transfers?
“Met de overgang van Dusan naar Southampton is een bruto transferbedrag van ¤ 13 miljoen gemoeid (exclusief ¤1 miljoen aan bonussen). Vijf externe partijen delen mee in het transferbedrag. Het gaat om zijn voormalige club FC Groningen, zijn agenten, de speler zelf, Doyen Sports Group en er moet een solidariteitsbijdrage* worden afgedragen. Dan blijft ongeveer de helft over, gedeeld door drie betalingstermijnen.
Spartak Moskou betaalt ¤11,5 miljoen bruto aan ons, dit bedrag kan oplopen tot ¤ 13,5 miljoen en is afhankelijk van de sportieve prestaties van de Russische club. De speler, de agenten van de speler en Doyen Sports Group krijgen hier een deel van mee. Ook hier moet een solidariteitsbijdrage* worden afgedragen. Van dit bedrag blijft ook ongeveer de helft over voor de club en geldt tevens een gespreide betaling van drie jaartermijnen. Kortom de gedachte dat er ¤ 25 miljoen te besteden is klopt helaas niet: was het maar zo! Dat zou mooi zijn, maar de realiteit in het huidige voetbal, en daar heeft iedere club mee te maken, is helaas dat er gemiddeld een derde deel van de transfersom per jaar binnenkomt en dat daar dan ook nog eerst de verplichtingen van afgaan.”
Ik had het dus fout onthouden, niet een derde, maar de helft.

Bron: http://www.fctwente.nl/bl(...)kke-transferperiode/
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_143482095
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 16:37 schreef bambino het volgende:

[..]

Hier het verhaal van Munsterman:

[..]

Ik had het dus fout onthouden, niet een derde, maar de helft.

Bron: http://www.fctwente.nl/bl(...)kke-transferperiode/
Bij Tadic snap ik dergelijke constructies met Doyen e.d. nog wel. Die was waarschijnlijk anders niet haalbaar.

Maar Promes was toch gewoon een eigen jeugdspeler? Hoe kunnen daar dan nog zoveel opleidingskosten vanaf gaan (hij heeft slechts 2 jaartjes bij Ajax en Haarlem gespeeld zie ik) en waarom is Doyen daarbij gehaald? Hebben ze vorig jaar al een deel van z'n transferrechten verkocht ofzo?

Heerlijk duidelijke en directe manier van communiceren en uitleggen heeft Munsterman overigens :) (Viel me ook al op in een interview in Tubantia laatst). Snap eigenlijk niet dat ie nogal veel gehaat en onsympathiek gevonden wordt, ik vind het een prima vent die goed weet wat ie doet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')