dankje twee lessen geleden zei hij dat sturen op zich prima ging, alleen soms te scherpe bochten of een bocht die ik te smal neem en soms te hard gassen. ga het de volgende les eens vragen als we dan nog niet gaan schakelen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:38 schreef vannelle het volgende:
Vraag anders eerst even waaróm het zo lang duurt.
Misschien heeft hij er een verklaring voor waar jij het helemaal mee eens bent.
Het feit dat ik les heb gegeven wil niet zeggen dat ik weet hoe een andere instructeur werkt of denkt.
Hij kan jou een heel stuk beter inschatten dan ik, hij kan een andere werkwijze hebben dan ik heb gehad.
Je medeleerling gaat na 30x100 minuten op examen, ligt niet ver boven het landelijk gemiddelde.
Succes iig!!
zaterdagquote:Op maandag 1 september 2014 14:57 schreef vannelle het volgende:
Wanneer heb je weer les? Ben best wel benieuwd eigenlijk...
dat is een nulletje te veel mag ik hopen?quote:Op maandag 1 september 2014 14:15 schreef Messina het volgende:
Ik ben de eerste keer geslaagd na 2040 uur les
xDquote:Op maandag 1 september 2014 15:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
dat is een nulletje te veel mag ik hopen?
Als je wat meer ervaring krijgt, ga je ze vanzelf wel harder nemen als dat kan. Echter, het kan niet eens met alle rotondes. En je kan beter 20 rijden en alles zien dan 30 en de fietser die voor je oversteekt missen.quote:Op maandag 1 september 2014 18:10 schreef JagerJanssen het volgende:
Is het normaal dat je rotondes altijd met 20 op moet rijden? Als je van 80/60 komt lijkt het net of je bijna tot stilstand moet komen . Als je bij iemand in zit lijkt het net of die veel harder gaan, maar ik kan het mis hebben.
Misschien doet hij/zij het stapsgewijs? Mij lijkt het in ieder geval niet echt logisch want dan heb je nu 9/10 uur besteed alleen sturen en gas geven en dan moet je de aankomende lessen gaan wennen aan het op- en terugschakelen en dat zal ongetwijfeld ook weer lessen in beslag nemen en dan moet je nog erbij gaan leren kijken.quote:Op maandag 1 september 2014 13:39 schreef roos94 het volgende:
Ik heb er nu 5 lessen van 100 minuten op zitten en ik heb nog niet eens mogen schakelen. Alleen sturen, oefenen met parkeren en gassen. Ik sprak een andere leerling van hem die morgen examen gaat doen en hij zei dat hij ook pas na 6 lessen van 100 minuten begon met schakelen. Is dit normaal? Hij heeft trouwens nu 30 lessen gehad van 100 minuten en morgen examen.
ik ben dr ook niet blij mee nee. maar ik heb al een aantal keer eerder een proefles gehad bij verschillende rijscholen waarbij ik met veel pech steeds idioten trof, die in mijn oor schreeuwden als ik een foutje maakte, zeggen dat ze van een harde aanpak houden en de helft van de tijd zaten te sms'en en niet op aan het letten waren. dus nu heb ik eindelijk een aardige instructeur maar zo schiet het natuurlijk niet op moet ik dalijk weer een andere zoeken, is het misschien weer een kwal. ben ook maar een arme student en rijlessen zijn prijzigquote:Op dinsdag 2 september 2014 10:53 schreef Kiid het volgende:
[..]
Misschien doet hij/zij het stapsgewijs? Mij lijkt het in ieder geval niet echt logisch want dan heb je nu 9/10 uur besteed alleen sturen en gas geven en dan moet je de aankomende lessen gaan wennen aan het op- en terugschakelen en dat zal ongetwijfeld ook weer lessen in beslag nemen en dan moet je nog erbij gaan leren kijken.
Bij mij was gewoon vanaf de eerste les schakelen en vanaf de 4/5e les het actief kijken in de spiegels. Dan zit het er al vroeg in en dan blijft het beter hangen. Voor mij dan tenminste. Als ik 9 uur zou besteden aan alleen sturen was ik daar niet blij van geworden.
Schreeuwn en een "harde aanpak" is co.mpleet waardeloos, die lui horen in een fabriek te werken of zo, iig geen educatieve functie.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:09 schreef roos94 het volgende:
[..]
ik ben dr ook niet blij mee nee. maar ik heb al een aantal keer eerder een proefles gehad bij verschillende rijscholen waarbij ik met veel pech steeds idioten trof, die in mijn oor schreeuwden als ik een foutje maakte, zeggen dat ze van een harde aanpak houden en de helft van de tijd zaten te sms'en en niet op aan het letten waren. dus nu heb ik eindelijk een aardige instructeur maar zo schiet het natuurlijk niet op moet ik dalijk weer een andere zoeken, is het misschien weer een kwal. ben ook maar een arme student en rijlessen zijn prijzig
en mijn instructeur zei de vorige keer nog dat het rijden prima ging alleen soms nog wat schoonheidsfoutjes. dus het is niet zo dat ik een drama leerling ben die tegen alle stoepen botst ofzo.
Is niet overdreven. Ik heb al vaker gehoord dat de laatste jaren het gemiddelde naar 40+ uren is gestegen. OA door het steeds drukker worden op de weg, gecombineerd met veel te strenge examinators met "gezakten targets". Reken er maar op dat je die 40 wel gaat halen.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:53 schreef Hallotoch het volgende:
Domme vraag, kan ik die hier stellen? Ahem.. Hoeveel rijlessen gaan er ongeveer over voordat je bekwaam genoeg bent voor het rijexamen? Waar ik ben ingeschreven wordt voor beginners gemiddeld 30 tot 40 lessen van ongeveer 50 minuten gerekend. Dat lijkt me 'overdreven' eerlijk gezegd.
Ik ben heel benieuwd wat je hiermee bedoelt. Noem eens concrete voorbeelden.quote:Op woensdag 3 september 2014 20:10 schreef Hallotoch het volgende:
. Ik heb het idee dat er veel voorzorgsmaatregelen doorlopen worden bij lessen van een gediplomeerd rijinstructeur, die niet altijd relevant zullen zijn voor elke chauffeur
Wenselijk gedrag of een minimale standaard? Houdt er rekening mee dat als je jezelf het fout aan leert, het zeer moeilijk is om het weer af te leren. En het autorijden zelf is echt niet lastig, het bedienen van het voertuig. Echter, dit voertuig blind bedienen terwijl je gelijktijdig de gehele omgeving in de gaten houdt en ook nog eens de voorrangsregels op de juiste manier toepast, dat is wat zoveel oefening vereist. Wie gaat jou in die woestijn leren fileparkeren? Want je weet niet wanneer je moet indraaien en tegensturen en je hebt ook geen oefenruimte.quote:Op woensdag 3 september 2014 20:25 schreef Hallotoch het volgende:
Nouja, geen idee, nooit in een auto geprobeert te rijden. Mijn redenatie is als volgt: Als je zelf nadenkt bij wat je doet, kan je binnen aanzienlijke tijd jezelf leren rijden. Voorwaarde is dat je dit in een woestijn of zoutvlakte probeert. Dan is het nog een kwestie van de verkeersregels kennen zonder een brokkenpiloot te zijn als je van punt A naar punt B wilt in binnen een stad. Voor je het weet toon je wenselijk rijgedrag.
Behalve parkeer en stopopdrachten denk ik niet dat er veel dingen zijn in een rijles die een groot aantal mensen toch wel als vervelend ervaart en ook nog eens makkelijk te omzeilen zijn als je zelfstandig rijdt.quote:Op woensdag 3 september 2014 20:25 schreef Hallotoch het volgende:
Misschien heeft er iemand ervaring met vervelende onderdelen van rijlessen?
Treffend. Ik ga er maar vanuit dat ik geen wonderkind ben en meer dan tien uur nodig heb voor de basis.quote:Op woensdag 3 september 2014 20:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je kan je iPhone bedienen, je weet hoe de wasmachine en droger werken, maar een autoband wisselen snap je niet?
De kale basis is het probleem niet. De interactie met het overige verkeer en dan vooral onvoorspelbare gevallen als fietsers (wat nou regels, ik ben de zwakste verkeersdeelnemer, dus ik neem gewoon voorrang. Dat ik straks mijn soep door een slangetje in mijn neus eet en als ik jeuk heb aan mijn ballen, ik niet eens meer kan krabben, ja, dat wil ik niet eens snappen), aso's, voetgangers, kinderen, vrachtwagens (beperkt zicht), dat gaat veel tijd kosten.quote:Op woensdag 3 september 2014 20:50 schreef Hallotoch het volgende:
[..]
Treffend. Ik ga er maar vanuit dat ik geen wonderkind ben en meer dan tien uur nodig heb voor de basis.
Ik had net voor mijn examen nog een les, vond het best fijn. Niks voor jou?quote:Op woensdag 3 september 2014 21:06 schreef BazZz2 het volgende:
morgenavond mijn (hopelijk) allerlaatste les. want maandag heb ik examen!
quote:Op woensdag 3 september 2014 20:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De kale basis is het probleem niet. De interactie met het overige verkeer en dan vooral onvoorspelbare gevallen als fietsers (wat nou regels, ik ben de zwakste verkeersdeelnemer, dus ik neem gewoon voorrang. Dat ik straks mijn soep door een slangetje in mijn neus eet en als ik jeuk heb aan mijn ballen, ik niet eens meer kan krabben, ja, dat wil ik niet eens snappen), aso's, voetgangers, kinderen, vrachtwagens (beperkt zicht), dat gaat veel tijd kosten.
En de basis bedienen is niet moeilijk, het vloeiend doen gaat wat meer tijd kosten (op zo'n manier schakelen dat je passagiers niet meer iedere keer dat je opschakelt een halve whiplash oplopen bijvoorbeeld). En zeg het niet te hard, we hebben nog eens ene braddie gehad. Moet je maar eens op zoeken.
Misschien wel handig om te vragen of dat kan inderdaad. ben toch de hele dag vrij verder. kan nooit kwaadquote:Op woensdag 3 september 2014 21:11 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik had net voor mijn examen nog een les, vond het best fijn. Niks voor jou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |