abonnement Unibet Coolblue
pi_143063542
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2013 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2014:

* Neraice (7 januari)
* dick_laurent (6 februari)
* ChevyCaprice (13 februari)
* SgtPorkbeans (24 maart)
* iFrost (24 maart)
* Nystiq (8 april)
* Brummetje2.0 (25 april)
* Messina (28 april)
* KaoloJoeka (29 april)
* NanaMidi (1 mei)
* StefanKollaart (6 mei)
* Doorzettertje (6 mei)
* terrorsjaak (4 juli)
* replay11nl (16 juli)
* Delirio (22 juli)
* mizzaardbei (22 juli)
* Froyo (24 juli)
* Flitskikker (5 augustus)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

PS: TS kan je alleen de eerste 48 uur na het maken van dit topic in de OP zetten. Daarna is bewerken van de OP niet meer mogelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hinder op 05-08-2014 13:52:44 ]
Get stoned
pi_143063621
Laatste posts uit het vorige deel:

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:58 schreef Hinder het volgende:

[..]

Ik zou beginnen wat zelfvertrouwen te krijgen. Doe gewoon je best, pas rustig en beheerst toe wat je tijdens de lessen geleerd hebt, en laat zien wat je kunt. Je bent immers pas gezakt wanneer dit daadwerkelijk na afloop wordt uitgesproken. Ga er gewoon voor, en denk nog niet aan een eventuele herkansing, dan benadeel je je kansen alleen maar en houd je jezelf voor de gek.
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:08 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Ik ben altijd bang dat als ik positief ga doen het eventuele negatieve resultaat nog harder aankomt. Bovendien heb ik dus het gevoel dat hetgeen ik kan laten zien niet voldoende is.
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:18 schreef Hinder het volgende:

[..]

Ik bedoel niet direct dat je er vanuit moet gaan dat je zeker gaat slagen, maar doe in ieder geval je best. Uit je eerdere post krijg ik namelijk de indruk dat je je al aan het focussen bent op een herkansing. Daar zou ik nog mee wachten tot je dat zeker weet. Bovendien kan een gebrek aan zelfverzekerdheid ook resulteren in 'voorzichtig en afwachtend rijden', waar men bij het CBR ook niet echt van houdt, en waar je dus op kunt zakken.
Get stoned
pi_143063864
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:18 schreef Hinder het volgende:

[..]

Bovendien kan een gebrek aan zelfverzekerdheid ook resulteren in 'voorzichtig en afwachtend rijden', waar men bij het CBR ook niet echt van houdt, en waar je dus op kunt zakken.
Dat vind ik ook zo'n ironisch iets. Krijg inderdaad wel eens te horen dat ik te voorzichtig rijd. Zou toch juist goed moeten zijn. En als ik er dan op let en wat sneller wil invoegen, dan krijg ik een ingreep omdat ik het niet zou redden. 't Is ook nooit goed. :')
pi_143064121
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:26 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo'n ironisch iets. Krijg inderdaad wel eens te horen dat ik te voorzichtig rijd. Zou toch juist goed moeten zijn. En als ik er dan op let en wat sneller wil invoegen, dan krijg ik een ingreep omdat ik het niet zou redden. 't Is ook nooit goed. :')
Dat hangt samen met de zelfverzekerdheid. Men wilt dat je zelfverzekerd achter het stuur zit, en zeker bent van je gemaakte beslissingen (aan de hand van de verkeersregels en je lessen). Als voorbeeld uit mijn eigen praktijk-examen: ik kreeg ook de opmerking dat ik af en toe wat voorzichtig reed, en dat kwam doordat het mijn herkansing was, en ik het deze keer niet wilde verpesten. Het is niet goed, maar zo denk je wel gauw.

Dit feit werd echter gecompenseerd op de snelweg, waar ik liet zien dat ik initiatief nam en zelfverzekerdheid uitstraalde door het inhalen van vele langzamer rijdende auto's. Men wilt niet dat je onzeker achter het stuur zit, en op die manier fouten gaat maken doordat je gaat twijfelen.
Get stoned
  FOK!fotograaf maandag 4 augustus 2014 @ 20:33:42 #5
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143064180
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:26 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo'n ironisch iets. Krijg inderdaad wel eens te horen dat ik te voorzichtig rijd. Zou toch juist goed moeten zijn. En als ik er dan op let en wat sneller wil invoegen, dan krijg ik een ingreep omdat ik het niet zou redden. 't Is ook nooit goed. :')
Met te voorzichtig bedoelt men niet durven inhalen, niet durven oversteken, etc. Of te laat willen gaan bij inhalen. Anderzijds, als het niet kan, dan kan het niet. En dat moet je ook herkennen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:24:48 #6
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_143066249
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:48 schreef Flitskikker het volgende:
Hoeveel tijd zit tussen de eerste keer afrijden en de herkansing? Ik heb morgen de eerste keer maar ik heb niet het gevoel dat ik er klaar voor ben.

Desondanks; iemand nog specifieke tips?
Ik had precies een week geleden precies hetzelfde, het gevoel er nog niet klaar voor te zijn. Wat ik deed is voorafgaande aan het examen 3 bananen eten en gewoon de kop erbij houden. Zodra ik begon te rijden was ik gefocussed en vielen de zenuwen weg. Koppie d'r bij, dat is het belangrijkst. Succes :)
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_143066501
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:32 schreef Hinder het volgende:

[..]

Dat hangt samen met de zelfverzekerdheid. Men wilt dat je zelfverzekerd achter het stuur zit, en zeker bent van je gemaakte beslissingen (aan de hand van de verkeersregels en je lessen). Als voorbeeld uit mijn eigen praktijk-examen: ik kreeg ook de opmerking dat ik af en toe wat voorzichtig reed, en dat kwam doordat het mijn herkansing was, en ik het deze keer niet wilde verpesten. Het is niet goed, maar zo denk je wel gauw.

Dit feit werd echter gecompenseerd op de snelweg, waar ik liet zien dat ik initiatief nam en zelfverzekerdheid uitstraalde door het inhalen van vele langzamer rijdende auto's. Men wilt niet dat je onzeker achter het stuur zit, en op die manier fouten gaat maken doordat je gaat twijfelen.
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:33 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Met te voorzichtig bedoelt men niet durven inhalen, niet durven oversteken, etc. Of te laat willen gaan bij inhalen. Anderzijds, als het niet kan, dan kan het niet. En dat moet je ook herkennen.
Ah, op die manier. Met inhalen ben ik wel wat terughoudend ja, omdat het soms voor mijn gevoel wel erg krap is. Maar als er genoeg ruimte is, ga ik er niet de hele tijd achter rijden.

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:24 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Ik had precies een week geleden precies hetzelfde, het gevoel er nog niet klaar voor te zijn. Wat ik deed is voorafgaande aan het examen 3 bananen eten en gewoon de kop erbij houden. Zodra ik begon te rijden was ik gefocussed en vielen de zenuwen weg. Koppie d'r bij, dat is het belangrijkst. Succes :)
Bedankt! Heb je hem gehaald toen?
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:33:44 #8
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_143066614
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:31 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

[..]

Ah, op die manier. Met inhalen ben ik wel wat terughoudend ja, omdat het soms voor mijn gevoel wel erg krap is. Maar als er genoeg ruimte is, ga ik er niet de hele tijd achter rijden.

[..]

Bedankt! Heb je hem gehaald toen?
Het scheelt ook dat je instructeur niet naast je zit die je op alles maar dan ook alles wijst. Wanneer je examen doet heb je de basiskennis en de controle dus je kunt rijden zonder commentaar. Gewoon rustig en gefocust blijven, goed (vooruit)kijken en dan komt 't goed. Ja, ik heb 'm gehaald :) Morgen haal ik m'n pasje op.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_143066806
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:33 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Het scheelt ook dat je instructeur niet naast je zit die je op alles maar dan ook alles wijst. Wanneer je examen doet heb je de basiskennis en de controle dus je kunt rijden zonder commentaar. Gewoon rustig en gefocust blijven, goed (vooruit)kijken en dan komt 't goed. Ja, ik heb 'm gehaald :) Morgen haal ik m'n pasje op.
Gefeliciteerd! :D
Geen instructeur naast je kan wel handig zijn inderdaad, maar soms niet. Ik had vandaag bijvoorbeeld een fietser gemist als m'n instructrice niks had gezegd. :')
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:43:33 #10
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_143067061
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:38 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! :D
Geen instructeur naast je kan wel handig zijn inderdaad, maar soms niet. Ik had vandaag bijvoorbeeld een fietser gemist als m'n instructrice niks had gezegd. :')
Bedankt! Zo'n fout gebeurt tijdens een "inkakmoment". Wanneer je gefocust bent kijk- en anticipeer je beter, met een lallende instructeur naast je wordt dat niet beter :P
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_143086703
Toch geslaagd *O* *O*
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:51:01 #12
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143086723
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:50 schreef Flitskikker het volgende:
Toch geslaagd *O* *O*
Gefeliciteerd! *O*
pi_143086759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:50 schreef Flitskikker het volgende:
Toch geslaagd *O* *O*
Top, gefeliciteerd!
Get stoned
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:13:02 #14
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_143087453
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:50 schreef Flitskikker het volgende:
Toch geslaagd *O* *O*
Van harte :)
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_143088516
Dank u allen! :D

Had 't eigenlijk niet verwacht, want vond het zelf niet zo goed gaan. :@
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:10:33 #16
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_143089200
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:50 schreef Flitskikker het volgende:
Toch geslaagd *O* *O*
Mooi gedaan. _O_
pi_143090158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Mooi gedaan. _O_
Bedankt!
Ik zag je trouwens gisteren nog in 24. :o
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:42:29 #18
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_143090319
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:37 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Bedankt!
Ik zag je trouwens gisteren nog in 24. :o
:D
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:41:48 #19
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_143115683
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:50 schreef Flitskikker het volgende:
Toch geslaagd *O* *O*
Gefeliciteerd _O_ Nog wat aan m'n tips gehad? :P
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_143128904
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:41 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Gefeliciteerd _O_ Nog wat aan m'n tips gehad? :P
Bedankt! :D
Ik heb thuis nog een banaan gegeten en voor de rest niet meer aan tips of andere dingen gedacht. Veel te zenuwachtig. :P
pi_143148560
Volgende week woensdag mag ik het pasje ophalen. :Y
  donderdag 7 augustus 2014 @ 08:44:20 #22
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143155145
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:50 schreef Flitskikker het volgende:
Toch geslaagd *O* *O*
Nice *O*

zaterdag wellicht dus voor het eerst in de regen rijden!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_143164838
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 08:44 schreef Toekito het volgende:

[..]

Nice *O*

zaterdag wellicht dus voor het eerst in de regen rijden!
Vorige week maandag toen het superhard regende had ik les, dus dat is niet nieuw voor mij.
En ik mag pas vanaf volgende woensdag. :P

Heb alleen wel nooit in het donker gereden, dus ik ben benieuwd in hoeverre dat verschilt.
  FOK!fotograaf vrijdag 8 augustus 2014 @ 01:05:09 #24
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143187268
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:47 schreef Flitskikker het volgende:
Heb alleen wel nooit in het donker gereden, dus ik ben benieuwd in hoeverre dat verschilt.
Tip 1: Controleer echt of je verlichting aan staat als je een moderne auto mee neemt. Dagrijverlichting doet het namelijk alleen voorop.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Miss 200.000.000! vrijdag 8 augustus 2014 @ 10:46:11 #25
367000 roos94
pi_143192685
Ik heb nu twee rijlessen gehad en mocht alleen nog maar sturen. Voel me een beetje een debieltje want veel mensen die ik ken mochten na de eerste les al gassen, schakelen enz. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Mijn probleem is vooral dat ik de bochten te smal neem en vaak te dicht bij de stoeprand zit.
  Miss 200.000.000! vrijdag 8 augustus 2014 @ 10:48:27 #26
367000 roos94
pi_143192729
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:50 schreef Flitskikker het volgende:
Toch geslaagd *O* *O*
gefeliciteerd :)
pi_143194097
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:46 schreef roos94 het volgende:
Ik heb nu twee rijlessen gehad en mocht alleen nog maar sturen. Voel me een beetje een debieltje want veel mensen die ik ken mochten na de eerste les al gassen, schakelen enz. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Mijn probleem is vooral dat ik de bochten te smal neem en vaak te dicht bij de stoeprand zit.
Iedereen leert op zijn of haar eigen tempo, dus dit geeft helemaal niet. Vrijwel iedereen begint normaal inderdaad met enkel het sturen, en daarna zullen de andere onderdelen worden opgepakt. Deze basis moet natuurlijk eerst worden gelegd om door te kunnen gaan. Wanneer je dit onder de knie hebt, zul je dus gauw verder gaan.

Als tip kan ik meegeven dat je je moet inbeelden dat je het deel auto achter je stoel en de halve breedte rechts naast je stoel nog met je meeneemt, en hier dus ook op moet anticiperen wanneer je een bocht neemt. Je kunt ze dus niet zo kort nemen als wanneer je bijvoorbeeld op de fiets of de scooter rijdt. Naarmate je meer rijd, zul je dit vanzelf gaan aanvoelen. Later als je in een nieuwe auto stapt zul je ook meestal even moeten wennen aan de lengte/breedte.
Get stoned
  Miss 200.000.000! vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:44:07 #28
367000 roos94
pi_143194274
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:38 schreef Hinder het volgende:

[..]

Iedereen leert op zijn of haar eigen tempo, dus dit geeft helemaal niet. Vrijwel iedereen begint normaal inderdaad met enkel het sturen, en daarna zullen de andere onderdelen worden opgepakt. Deze basis moet natuurlijk eerst worden gelegd om door te kunnen gaan. Wanneer je dit onder de knie hebt, zul je dus gauw verder gaan.

Als tip kan ik meegeven dat je je moet inbeelden dat je het deel auto achter je stoel en de halve breedte rechts naast je stoel nog met je meeneemt, en hier dus ook op moet anticiperen wanneer je een bocht neemt. Je kunt ze dus niet zo kort nemen als wanneer je bijvoorbeeld op de fiets of de scooter rijdt. Naarmate je meer rijd, zul je dit vanzelf gaan aanvoelen. Later als je in een nieuwe auto stapt zul je ook meestal even moeten wennen aan de lengte/breedte.
aah ok, dankje :Y
pi_143195141
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:46 schreef roos94 het volgende:
Ik heb nu twee rijlessen gehad en mocht alleen nog maar sturen. Voel me een beetje een debieltje want veel mensen die ik ken mochten na de eerste les al gassen, schakelen enz. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Mijn probleem is vooral dat ik de bochten te smal neem en vaak te dicht bij de stoeprand zit.
Is niet raar, ik begon ook met sturen in een stille woonwijk, vervolgens mocht ik wel de eerste les ook al gas geven / los laten. Maar remmen een les later en schakelen nog wat later. En dan heeft dus iedereen zijn eigen tempo, en ook instructeurs zit verschil tussen. Niks vreemds aan dus.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_143197714
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 01:05 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Tip 1: Controleer echt of je verlichting aan staat als je een moderne auto mee neemt. Dagrijverlichting doet het namelijk alleen voorop.
Zal m'n ouders eens vragen hoe het bij onze auto werkt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:48 schreef roos94 het volgende:

[..]

gefeliciteerd :)
Bedankt! :Y
pi_143199492
Over verlichting gesproken, let op dat je de koplampen uit zet als je de auto uit gaat. Mijn eigen persoonlijke auto doet dat zelf, je kan dus nooit per ongelijk de lampen aan laten. Maar gek genoeg, in alle andere auto's van familie enz waar ik in heb gereden moest ik het zelf uit zetten.. Als je dat niet gewend bent vergeet je dat natuurlijk.. (Mijne staat vrijwel altijd aan)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:38:37 #32
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143203682
Wat ik vandaag had..

Ik rijd op de snelweg en haal een auto met aanhanger in. De auto achter mij vond het blijkbaar wat te lang duren, schiet naar rechts en haalt me rechts in en schiet vlak voor me weer naar links.

Het ging maar net goed, want ik was al aan het versnellen omdat ik zelf ook doorhad dat gas erbij wel handig zou zijn. (Hoewel ik al de maximum snelheid reed.)

Toen ik in mijn spiegels keek om naar links te gaan om in te halen zag ik de auto nog niet. Ik ga altijd ruim op tijd naar links om in te halen en nooit als ik een auto snel zie naderen, dan wacht ik netjes. Ik gooi hem er nooit voor, zoals ik zoveel auto's wel zie doen.
  FOK!fotograaf vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:51:30 #33
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143215377
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:38 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Wat ik vandaag had..
Nogmaals:
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 20:09 schreef Hinder het volgende:
:'). Het Irritaties op de weg-topic is een deur verder.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_143215835
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:38 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Wat ik vandaag had..

Ik rijd op de snelweg en haal een auto met aanhanger in. De auto achter mij vond het blijkbaar wat te lang duren, schiet naar rechts en haalt me rechts in en schiet vlak voor me weer naar links.

Het ging maar net goed, want ik was al aan het versnellen omdat ik zelf ook doorhad dat gas erbij wel handig zou zijn. (Hoewel ik al de maximum snelheid reed.)

Toen ik in mijn spiegels keek om naar links te gaan om in te halen zag ik de auto nog niet. Ik ga altijd ruim op tijd naar links om in te halen en nooit als ik een auto snel zie naderen, dan wacht ik netjes. Ik gooi hem er nooit voor, zoals ik zoveel auto's wel zie doen.
Ik vind je nog wat onzeker rijden.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:03:27 #35
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_143215901
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:38 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Wat ik vandaag had..

Ik rijd op de snelweg en haal een auto met aanhanger in. De auto achter mij vond het blijkbaar wat te lang duren, schiet naar rechts en haalt me rechts in en schiet vlak voor me weer naar links.

Het ging maar net goed, want ik was al aan het versnellen omdat ik zelf ook doorhad dat gas erbij wel handig zou zijn. (Hoewel ik al de maximum snelheid reed.)

Toen ik in mijn spiegels keek om naar links te gaan om in te halen zag ik de auto nog niet. Ik ga altijd ruim op tijd naar links om in te halen en nooit als ik een auto snel zie naderen, dan wacht ik netjes. Ik gooi hem er nooit voor, zoals ik zoveel auto's wel zie doen.
PTA / Irritaties op de weg #65
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:04:51 #36
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_143215958
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:01 schreef mizzaardbei het volgende:

[..]

Ik vind je nog wat onzeker rijden.
Als je nog een maar een paar maanden je rijbewijs hebt, is dat normaal. Liever dat dan als een 18-jarig testosteronbommetje erin knallen. :P
  Miss 200.000.000! zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:06:53 #37
367000 roos94
pi_143220691
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:12 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Is niet raar, ik begon ook met sturen in een stille woonwijk, vervolgens mocht ik wel de eerste les ook al gas geven / los laten. Maar remmen een les later en schakelen nog wat later. En dan heeft dus iedereen zijn eigen tempo, en ook instructeurs zit verschil tussen. Niks vreemds aan dus.
dankje :) nog een vraagje aan jullie; hoeveel betalen jullie voor rijlessen? Ik 50 euro per 100 minuten. Geen idee of dat goedkoop of duur is :P
  FOK!fotograaf zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:19:43 #38
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143221146
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:06 schreef roos94 het volgende:

[..]

dankje :) nog een vraagje aan jullie; hoeveel betalen jullie voor rijlessen? Ik 50 euro per 100 minuten. Geen idee of dat goedkoop of duur is :P
Ik verbaas mij toch iedere keer over dat mensen niet alles meteen moeten doen. Ik weet nog dat ik gewoon meteen moest gaan schakelen, remmen, gassen en sturen. Ja, achteruit rijden heeft nog een tijdje geduurd, maar de rest? Zat met 2 of 3 lessen ook gewoon op de snelweg.
Paar jaar terug met BE ook: Werd in de stoel gezet: "Ga maar rijden" en onder het rijden werden vragen gesteld en kreeg ik tips.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Miss 200.000.000! zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:29:22 #39
367000 roos94
pi_143221437
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik verbaas mij toch iedere keer over dat mensen niet alles meteen moeten doen. Ik weet nog dat ik gewoon meteen moest gaan schakelen, remmen, gassen en sturen. Ja, achteruit rijden heeft nog een tijdje geduurd, maar de rest? Zat met 2 of 3 lessen ook gewoon op de snelweg.
Paar jaar terug met BE ook: Werd in de stoel gezet: "Ga maar rijden" en onder het rijden werden vragen gesteld en kreeg ik tips.
hm dat zou bij mij niet werken. Ik heb liever alles in kleine stappen anders crasht het in mn kop
  FOK!fotograaf zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:32:13 #40
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143221517
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:29 schreef roos94 het volgende:

[..]

hm dat zou bij mij niet werken. Ik heb liever alles in kleine stappen anders crasht het in mn kop
Als je het maar haalt, toch? :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Miss 200.000.000! zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:34:22 #41
367000 roos94
pi_143221556
Yep :)
pi_143223037
Morgen om acht uur s ochtends rijles, gaan straatjekeren en waarschijnlijk eerste keer snelweg op :D

Hier wordt alles wel stapsgewijs gedaan, mijn rijschool werkt met een soort stappenplan wat ze doorlopen. Hangt beetje van persoon af hoe snel ze met nieuwe dingen beginnen. Eerste les bij mij was t sturen, gas en remmen, les 2 en 3 erop schakelen ook schakelen, les 4 rondrijden, hellingproef en achteruit rijden.

Gaat er niet om hoe snel je dingen mag doen, zolang je ze maar goed leert doen uiteindelijk :)
  FOK!fotograaf zaterdag 9 augustus 2014 @ 01:35:09 #43
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143223334
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 01:23 schreef Mitsu het volgende:
Morgen om acht uur s ochtends rijles, gaan straatjekeren en waarschijnlijk eerste keer snelweg op :D
Om 8 uur de snelweg op... Sterkte. O+
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 08:39:31 #44
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143225858
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nogmaals:

[..]

quote:
Het was dus géén irritatie! Kon er zelfs wel om lachen(!), vond het wel een geniale actie, ook al mag het niet. :D
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 08:40:10 #45
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143225865
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:01 schreef mizzaardbei het volgende:

[..]

Ik vind je nog wat onzeker rijden.
Ik rijd absoluut niet onzeker!
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 10:06:40 #46
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143226462
hmmm de regen die beloofd is blijft uit :') jammer! dan straks maar met een zonnetje lessen!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_143228062
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 08:39 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

[..]

ook al mag het niet. :D
Blijf hier dan ook gewoon weg. Dit heeft niets met het rijbewijs of rijlessen te maken. Zoek een SC of iets dergelijks.
Get stoned
pi_143228094
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 10:06 schreef Toekito het volgende:
hmmm de regen die beloofd is blijft uit :') jammer! dan straks maar met een zonnetje lessen!
Veel plezier!
Get stoned
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:46:38 #49
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143231484
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:47 schreef Hinder het volgende:

[..]

Blijf hier dan ook gewoon weg.

Dit heeft niets met het rijbewijs of rijlessen te maken. Zoek een SC of iets dergelijks.
Nee.

En juist wel, het heeft juist wel met het rijbewijs te maken. :)
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:49:41 #50
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143231549
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:49 schreef Hinder het volgende:

[..]

Veel plezier!
thnx!

Ging redelijk. Blijf iets teveel rechts en ik stuur soms bochten te kort in....of kom verkeerd uit omdat ik iets te hard door de bocht ga :')
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_143231631
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:06 schreef roos94 het volgende:

[..]

dankje :) nog een vraagje aan jullie; hoeveel betalen jullie voor rijlessen? Ik 50 euro per 100 minuten. Geen idee of dat goedkoop of duur is :P
Dat vind ik best goedkoop. Ik betaalde 66 voor 90 minuten.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:46:41 #52
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143237073
45 euro voor 60 minuten les.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:47:41 #53
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_143237096
39 per uur
Smile like you mean it
www.wefut.com
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:41:14 #54
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143238628
38 eur voor 100 minuten
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_143242400
38,50 per 60 minuten (pakket)
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 10 augustus 2014 @ 10:32:17 #56
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143253424
Ga even kijken of ik in mijn vrije week in sept 3 of 4 x kan rijden *O*
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_143254745
Morgen voor een 2e keer met een andere rijinstructeur dan mn normale, want die is op vakantie helaas. vorige week had ik ook een ander en die had niks aan te merken :s) behalve dat ik 2 handen aan het stuur moet houden :)

ga ik dus morgen maar even proberen

nog iets minder dan een maand en dan mag ik eindelijk afrijden *O*
"Get busy living, or get busy dying"
pi_143254813
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 14:53 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Dat vind ik best goedkoop. Ik betaalde 66 voor 90 minuten.
Die prijs heb ik ook, maar dat is wel normaal hier in de omgeving
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_143254940
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:41 schreef BazZz2 het volgende:
Morgen voor een 2e keer met een andere rijinstructeur dan mn normale, want die is op vakantie helaas. vorige week had ik ook een ander en die had niks aan te merken :s) behalve dat ik 2 handen aan het stuur moet houden :)
Lol dat is echt zo nutteloos eigenlijk om dat op te dringen.. Zodra je zelf een auto koopt en hij heeft een armsteun dan gaat dat nooit meer gebeuren :P ik weet dat het officieel veiliger is enz, maar realistisch gezien slaat het nergens op.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_143254980
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Lol dat is echt zo nutteloos eigenlijk om dat op te dringen.. Zodra je zelf een auto koopt en hij heeft een armsteun dan gaat dat nooit meer gebeuren :P ik weet dat het officieel veiliger is enz, maar realistisch gezien slaat het nergens op.
nee, vind ik ook, maarja, bij mn normale instructeur doe ik het ook nooit en die heeft er nooit wat van gezegd. morgen heb ik dus weer een andere en moet even een goede indruk achterlaten natuurlijk :)
"Get busy living, or get busy dying"
  zondag 10 augustus 2014 @ 11:57:07 #61
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143255158
Ach ja...het is nu ff tijdje netjes handen aan stuur houden en stoel in bepaalde houding. Dat zal na je pasje wel anders zijn.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_143255206
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:50 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

nee, vind ik ook, maarja, bij mn normale instructeur doe ik het ook nooit en die heeft er nooit wat van gezegd. morgen heb ik dus weer een andere en moet even een goede indruk achterlaten natuurlijk :)
Doe het gewoon altijd zou ik zeggen. Ja, dat zal na het behalen van je rijbewijs wel veranderen, maar voor nu zou ik mijzelf aanleren om het wel te doen zodat je tijdens je examen niet onbewust toch met 1 hand gaat rijden. Als je een vervelende examinator hebt kan hij daar wel eens lastig over gaan doen, zou zonde zijn.
★★★
pi_143256503
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:58 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Doe het gewoon altijd zou ik zeggen. Ja, dat zal na het behalen van je rijbewijs wel veranderen, maar voor nu zou ik mijzelf aanleren om het wel te doen zodat je tijdens je examen niet onbewust toch met 1 hand gaat rijden. Als je een vervelende examinator hebt kan hij daar wel eens lastig over gaan doen, zou zonde zijn.
Is inderdaad het handigste
"Get busy living, or get busy dying"
pi_143257049
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:43 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Die prijs heb ik ook, maar dat is wel normaal hier in de omgeving
Waar les jij?
pi_143261646
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:00 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Waar les jij?
Alphen a/d rijn
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  FOK!fotograaf zondag 10 augustus 2014 @ 16:16:50 #66
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143265309
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Lol dat is echt zo nutteloos eigenlijk om dat op te dringen.. Zodra je zelf een auto koopt en hij heeft een armsteun dan gaat dat nooit meer gebeuren :P ik weet dat het officieel veiliger is enz, maar realistisch gezien slaat het nergens op.
Ik merk eigenlijk dat ik toch veel met 2 handen aan het stuur rijd. Ja, niet zoals het aangeleerd wordt, vaak 1 laag op het stuur en 1 op 10 uur zeg maar, maar wel met 2 handen. Verder eigenlijk nooit in de gaten gehouden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:04:10 #67
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143296675
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Lol dat is echt zo nutteloos eigenlijk om dat op te dringen.. Zodra je zelf een auto koopt en hij heeft een armsteun dan gaat dat nooit meer gebeuren :P ik weet dat het officieel veiliger is enz, maar realistisch gezien slaat het nergens op.
Ik rijd na 3 maanden anders nog steeds met m'n handen op kwart voor 3.
pi_143296872
Ik rijd meestal met een hand. Dat geeft veel meer rust voor mij.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143306954
Ik merk ook dat ik steeds minder met twee handen keurig op tien voor twee rijdt.

Tevens vandaag niet één keer de auto laten afslaan _O_ #trots :')
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator maandag 11 augustus 2014 @ 17:21:18 #70
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143307313
2 handen aan t stuur? Ik had daar al moeite mee tijdens rijles :P

Nu is t gewoon rechterarm op de armsteun, linkerarm op t stuur en cruisen maar :Y
pi_143307689
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:07 schreef alors het volgende:
Tevens vandaag niet één keer de auto laten afslaan _O_ #trots :')
:D
★★★
pi_143356441
nieuweling erbij, 10e les gehad... kan nog steeds niet snelheid aanpassen vóór een bocht en rotonde [te laat], bochten neem ik te kort en rijd teveel op linkerhelft [positie moeilijk te bepalen] en ikreageer te langzaam. Vaak laten ingrijpen en bijna in een rivier gereden
pi_143360935
Vind je 't spannend tijdens het lessen?
Get stoned
pi_143361460
nee eigenlijk niet, maar ik voel me vaak suf / moe en ik krijg opmerkingen dat ik slaap en dat ik een traag reactievermogen heb [wat ookw aar is]. maar ja op tv zie je de gekste mensen die een rijbewijs hebben zoals van die programma.. dus dan moet ik het OOK kunnen halen
pi_143362141
Ga je dan wel uitgerust op weg? Fris achter het stuur zitten is natuurlijk wel belangrijk. Als je een traag reactievermogen hebt, moet je daar dus op in spelen, en extra goed vooruit kijken en continu om je heen blijven scannen op mogelijk gevaar. Heb je de besturing van de auto zelf wel onder de knie?

Die chauffeurs van tv hebben overigens vooral zichzelf slechte gewoonten aangeleerd, zijn te onzeker/onervaren of overtreden de wet bewust, maar hebben eerder op dezelfde wijze als jij gelest en examen gedaan
Get stoned
pi_143362568
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 23:34 schreef Hinder het volgende:
Ga je dan wel uitgerust op weg? Fris achter het stuur zitten is natuurlijk wel belangrijk. Als je een traag reactievermogen hebt, moet je daar dus op in spelen, en extra goed vooruit kijken en continu om je heen blijven scannen op mogelijk gevaar. Heb je de besturing van de auto zelf wel onder de knie?

Die chauffeurs van tv hebben overigens vooral zichzelf slechte gewoonten aangeleerd, zijn te onzeker/onervaren of overtreden de wet bewust, maar hebben eerder op dezelfde wijze als jij gelest en examen gedaan
ja die drukken t gaspedaal in als ze in paniek raken en doen er heel lacherig over [ook als ze die beker krijgen], maar ik ben gewoon serieus nuchter en probeer zoveel mogelijk juist te reageren maar t lukt niet altijd. en besturing auto, bedoel je daarmee het sturen? ik rijd regelmatig te ver naar links en bochten lukt me niet om mooi rechts uit te komen verder ben ik soms te laat met het koppelen
pi_143362781
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 23:43 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

ja die drukken t gaspedaal in als ze in paniek raken en doen er heel lacherig over [ook als ze die beker krijgen], maar ik ben gewoon serieus nuchter en probeer zoveel mogelijk juist te reageren maar t lukt niet altijd. en besturing auto, bedoel je daarmee het sturen? ik rijd regelmatig te ver naar links en bochten lukt me niet om mooi rechts uit te komen verder ben ik soms te laat met het koppelen
Neem 's middags rijles i.p.v. 's ochtends. Groot verschil bij mij.
pi_143369209
Ik heb een hele goede tip voor de mensen die binnenkort gaan afrijden.

Ik heb de app "autoexamen" gedownload op mn tablet en op mijn telefoon. De app is gratis te downloaden van de appstore voor de iphone en ipad en van de playstore van android. In de playstore staan twee apps, maar je moet de app van J. Wilhelmus hebben.

De app is min of meer een digitaal boekje met veel nuttige informatie die je moet weten voordat je gaat afrijden. Er staan her en der ook wat plaatjes bij. Mijn tip is om een week van te voren de app te downloaden en de informatie door te lezen. Dan ben je voldoende voorbereid voor het afrijden.
  Moderator woensdag 13 augustus 2014 @ 09:58:41 #79
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143369836
Hij is 2,69 in de app store.... dus niet zo gratis helaas.
pi_143371867
die heb je zelf gemaakt zeker... en nu hier verkopen he [slim]
pi_143380094
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:25 schreef mizzaardbei het volgende:
Ik heb een hele goede tip voor de mensen die binnenkort gaan afrijden.

Ik heb de app "autoexamen" gedownload op mn tablet en op mijn telefoon. De app is gratis te downloaden van de appstore voor de iphone en ipad en van de playstore van android. In de playstore staan twee apps, maar je moet de app van J. Wilhelmus hebben.
je voldoende voorbereid voor het afrijden.
:? In welk universum is "gratis" hetzelfde als ¤2,69 ?!
  Miss 200.000.000! woensdag 13 augustus 2014 @ 16:12:03 #82
367000 roos94
pi_143381827
hoe leren/leerden jullie voor het theorie examen? gewoon vaak en goed de boekjes doorlezen en dan oefenen met online/schriftelijke examens?
pi_143382070
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:12 schreef roos94 het volgende:
hoe leren/leerden jullie voor het theorie examen? gewoon vaak en goed de boekjes doorlezen en dan oefenen met online/schriftelijke examens?
Heb het boek iets van 2 keer goed doorgelezen, vervolgens alleen maar de oefenexamens van vekabest en anwb gemaakt. punten waar ik veel fout in maakte opnieuw gelezen in het boek en weer gaan oefenen
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_143382188
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:25 schreef mizzaardbei het volgende:
Ik heb een hele goede tip voor de mensen die binnenkort gaan afrijden.

Ik heb de app "autoexamen" gedownload op mn tablet en op mijn telefoon. De app is gratis te downloaden van de appstore voor de iphone en ipad en van de playstore van android. In de playstore staan twee apps, maar je moet de app van J. Wilhelmus hebben.

De app is min of meer een digitaal boekje met veel nuttige informatie die je moet weten voordat je gaat afrijden. Er staan her en der ook wat plaatjes bij. Mijn tip is om een week van te voren de app te downloaden en de informatie door te lezen. Dan ben je voldoende voorbereid voor het afrijden.
Haha een gloednieuwe app, niet 1 review! Slim hoor, op fok je app aanprijzen :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator woensdag 13 augustus 2014 @ 17:33:23 #85
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143384197
En sowieso... 2,69 betalen voor wat standaard tips die je ook gewoon hier zult aantreffen, of een op ander forum, en die je instructeur je ws ook al lang gegeven heeft, lijkt me beetje onzinnig ;) no offence.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:16:35 #86
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143476637
*O* In de regen beetje door Rotterdam gereden. Ging best goed *O*

oké met veel gas wegrijden uit een woonwijk is wellicht overdreven
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  FOK!fotograaf zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:33:13 #88
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143481773
quote:
Zouden dat allemaal fraudeurs zijn die voorheen niet werden gepakt?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Miss 200.000.000! zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:41:04 #89
367000 roos94
pi_143483459
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:19 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Heb het boek iets van 2 keer goed doorgelezen, vervolgens alleen maar de oefenexamens van vekabest en anwb gemaakt. punten waar ik veel fout in maakte opnieuw gelezen in het boek en weer gaan oefenen
Ok thnx :)

Weten jullie nog goede sites om gratis theorie examens te oefenen behalve rijles.nl ? Voor veel moet je betalen, de hufters :r
  FOK!fotograaf zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:49:50 #90
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143483764
Heb je geen boek van ANWB ofzo met zo'n CD erbij?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Miss 200.000.000! zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:54:03 #91
367000 roos94
pi_143483930
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
Heb je geen boek van ANWB ofzo met zo'n CD erbij?
heb wel theorieboeken maar mijn laptop kan geen cd's afspelen :'(
  FOK!fotograaf zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:57:18 #92
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143484029
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:54 schreef roos94 het volgende:

[..]

heb wel theorieboeken maar mijn laptop kan geen cd's afspelen :'(
Geen andere computer in huis die het wel kan?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Miss 200.000.000! zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:58:12 #93
367000 roos94
pi_143484074
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Geen andere computer in huis die het wel kan?
nope helaas
  FOK!fotograaf zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:58:50 #94
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143484090
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:58 schreef roos94 het volgende:

[..]

nope helaas
En op school of werk?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Miss 200.000.000! zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:00:39 #95
367000 roos94
pi_143484155
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En op school of werk?
nee ook niet jammer genoeg. daarom ben ik aangewezen op internet oefeningen maar die zijn er niet zoveel
  FOK!fotograaf zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:02:37 #96
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143484226
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:00 schreef roos94 het volgende:

[..]

nee ook niet jammer genoeg. daarom ben ik aangewezen op internet oefeningen maar die zijn er niet zoveel
En ergens een USB diskdrive lenen/kopen?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Miss 200.000.000! zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:03:09 #97
367000 roos94
pi_143484249
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:02 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En ergens een USB diskdrive lenen/kopen?
daar zit ik naar te kijken ja :Y
  Miss 200.000.000! zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:30:50 #98
367000 roos94
pi_143487057
sommige theorie examen antwoorden slaan echt nergens op..


ik had A ingevuld, blijkt C te zijn. alsof een tram in de praktijk ooit zal stoppen voor een voetganger.
pi_143487163
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:30 schreef roos94 het volgende:
sommige theorie examen antwoorden slaan echt nergens op..
[ afbeelding ]

ik had A ingevuld, blijkt C te zijn. alsof een tram in de praktijk ooit zal stoppen voor een voetganger.
:')
know'm sayin?
×
word? word.
  Miss 200.000.000! zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:44:10 #100
367000 roos94
pi_143491903
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:33 schreef alors het volgende:

[..]

:')
ja ben ik nu zo debiel of wat? :P tram geeft gewoon nooit voorrang op een voetganger dus waarom er zo'n vraag van maken..
pi_143492085
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:44 schreef roos94 het volgende:

[..]

ja ben ik nu zo debiel of wat? :P tram geeft gewoon nooit voorrang op een voetganger dus waarom er zo'n vraag van maken..
A: Tram geeft gewoon voorrang.
B: Het gaat om de regels, niet wat jij DENKT dat andere weggebruikers mogelijk gaan doen. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:55:34 #102
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143492240
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:50 schreef Messina het volgende:
B: Het gaat om de regels, niet wat jij DENKT dat andere weggebruikers mogelijk gaan doen. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Behalve bij gas los e.d. Dat slaat echt nergens op. Was laatst op de questwebsite zo'n gebeuren. Op punten waar ik totaal geen reden zie gas los te laten (een vrachtwagen die rechts rijdt met een caravan erachter en een inhaalverbod) laten zij gas los en punten waar ik de gang eruit zou halen (groenwerkers op de rijbaan) doen zij niets.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_143492508
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:44 schreef roos94 het volgende:

[..]

ja ben ik nu zo debiel of wat? :P tram geeft gewoon nooit voorrang op een voetganger dus waarom er zo'n vraag van maken..
Ja jij bent debiel. Dat je nooit voorrang krijgt betekent niet dat je het niet hebt. Zebrapad = altijd voorrang
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:47:38 #104
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143494222
Sommige van die oefenvragen slaan ook echt op kaas...

Zo herinner ik me een vraag waarin serieus gevraagd werd: "hoeveel strepen heeft een blinde op zijn blindegeleide stok?"

Ik had die vraag toen fout en toen ik de dag daarop tegen mijn rijinstructeur vertelde dat ik die vraag had gekregen in een oefenexamen moest hij hard lachen en zei hij dat ik never nooit die vraag in t echte examen ging krijgen :')

En dat klopte.
pi_143543189
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 22:04 schreef alors het volgende:

[..]

Ja jij bent debiel. Dat je nooit voorrang krijgt betekent niet dat je het niet hebt. Zebrapad = altijd voorrang
Nee, tram gaat voor zebrapad!

quote:
Een tram heeft altijd voorrang op andere weggebruikers, behalve wanneer het verkeer geregeld wordt door een agent of door verkeerslichten. Ook als een zebrapad de tramsporen kruist, moeten de voetgangers voorrang verlenen aan de tram.
http://www.lokalepolitie.(...)an-de-meerssche.html
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 18 augustus 2014 @ 09:51:07 #106
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_143544271
Vanmiddag her praktijk examen in Zwolle hoop dat ik hem nu wel haal :)
Nog iemand anders afgereden in Zwolle?
BAM dit is 3KB
  FOK!fotograaf maandag 18 augustus 2014 @ 11:53:30 #107
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143547193
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 08:31 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee, tram gaat voor zebrapad!

[..]

http://www.lokalepolitie.(...)an-de-meerssche.html
Gelukkig geldt dat alleen in België en heb je in Nederland gewoon voorrang als je een zebra die de tramrails kruist oversteekt als voetganger zijnde, tenzij de oversteek beveiligd is met een verkeerslicht of een oranje knipperlicht (gevaarlijke situatie, pas op!).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_143547776
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gelukkig geldt dat alleen in België en heb je in Nederland gewoon voorrang als je een zebra die de tramrails kruist oversteekt als voetganger zijnde, tenzij de oversteek beveiligd is met een verkeerslicht of een oranje knipperlicht (gevaarlijke situatie, pas op!).
Heb je een bron? Ik weet vrijwel zeker dat een tram voor een zebrapad gaat ook in Nederland. Ben nu ook t werk maar zal vanavond mijn theorie boek er bij pakken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf maandag 18 augustus 2014 @ 12:22:17 #109
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143547947
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Heb je een bron? Ik weet vrijwel zeker dat een tram voor een zebrapad gaat ook in Nederland. Ben nu ook t werk maar zal vanavond mijn theorie boek er bij pakken.
Artikel 49
2.
Bestuurders moeten voetgangers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor laten gaan.
3.
Het tweede lid geldt niet voor bestuurders van een motorvoertuig dat behoort tot een militaire kolonne of een uitvaartstoet van motorvoertuigen.
4.
Het tweede lid geldt evenmin, indien voor de voetgangers en de bestuurders van een gehandicaptenvoertuig een rood voetgangerslicht of een geel knipperlicht als bedoeld in artikel 74, tweede lid, van toepassing is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:19:50 #110
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_143555291
Ik wilde nog even hier een vraag stellen. Ik heb volgende week mijn rijexamen en vooraf is het volgens mij meestal de bedoeling dat er wordt ingereden. Hoe lang is het gebruikelijk dat er wordt ingereden? Voor mijn TTT reed ik twee keer vijftig minuten in. Is het aan te raden om een keer vijftig minuten in te rijden of juist niet?
  Moderator maandag 18 augustus 2014 @ 15:27:01 #111
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143555505
Ik had een uur, vond ik zelf meer dan voldoende.
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:28:17 #112
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_143555552
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:27 schreef dick_laurent het volgende:
Ik had een uur, vond ik zelf meer dan voldoende.
Zelf neig ik ook naar een uur. De dame die ik moest afzetten vrijdag ging ook voor een uur inrijden voor haar rijexamen.
pi_143556507
Ik had 30 minuutjes en dat vond ik ook wel best. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_143556631
Lol ik heb alleen maar van huis naar het CBR gereden :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 18 augustus 2014 @ 23:14:54 #115
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_143575113
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:27 schreef dick_laurent het volgende:
Ik had een uur, vond ik zelf meer dan voldoende.
Ik ook en er ging van alles fout :') Het examen vervolgens ging super.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:55:07 #116
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143582481
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 23:14 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Ik ook en er ging van alles fout :') Het examen vervolgens ging super.
Haha ja, ik had dus in mijn uurtje van tevoren een dikke ingreep van mijn instructeur. Ik gaf geen voorrang aan een overstekende voetganger die op dezelfde weg rechtdoor wilde terwijl ik afsloeg.
Ik was zo gefixeerd op netjes rijden dat ik die hele voetganger over het hoofd had gezien :')

Mijn instructeur zei toen ook van "ok, dit moet je zo op je examen dus NIET doen" :P
Gelukkig tijdens examen nul ingrepen gehad en gewoon netjes gereden.
pi_143594605
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:23 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Haha een gloednieuwe app, niet 1 review! Slim hoor, op fok je app aanprijzen :')
Nee nee, dat is niet een app die ik zelf gemaakt heb. Ik heb me vergist, ik dacht dat de app gratis was. Maar ik vond het een handige tip had niet erbij nagedacht dat ie niet gratis zou zijn.

Nee, het is ook niet mijn rijinstructeur die mij heeft geïnstrueerd om het hier neer te knallen. Ik heb zelf gelest bij de ANWB rijopleiding.

Deze app vond ik handig voor diegenen die nog moeten afrijden. Ach ja.

Sorry mensen!

[ Bericht 1% gewijzigd door mizzaardbei op 19-08-2014 16:17:59 ]
pi_143594804
Ik heb twee weken geleden voor het eerst een lange rit gemaakt. Van Den Bosch naar Maastricht. *O* Het ging goed vond ik. Maar, (niet lachen), ik heb 120 gereden waar je 130 mocht. Ik vond 130 dan weer te snel. En ja, als je 120 mocht rijden, reed ik 110. Maar waar je 100 mocht rijden heb ik wel 100 aangehouden. 90 rijden op een snelweg vond ik een beetje onzinnig.}:|
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:52:28 #119
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_143596034
Koppeling aan laten branden net ;(
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_143596288
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:52 schreef De_Dakgoot het volgende:
Koppeling aan laten branden net ;(
0.0 Hoe heb je dat voor mekaar gekregen?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:00:23 #121
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143596297
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:52 schreef De_Dakgoot het volgende:
Koppeling aan laten branden net ;(
de wie? WTF man.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_143596322
Een trambestuurder dient voetgangers gewoon voorrang te verlenen wanneer er een zebrapad is. Een trambestuurder dient ook voorrang te verlenen aan de overige bestuurders als deze voor haaientanden komt.
Get stoned
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:21:03 #123
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_143596945
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:00 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

0.0 Hoe heb je dat voor mekaar gekregen?
Voorgesorteerd op een doorgaande weg om af te slaan, wou toen schakelen naar zijn 2 alleen mij voet was sneller bij het gas dan dat ik de handeling had gedaan.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_143670069
Vraagje, wat is officieel de manier in deze situatie die ik elke dag tegen kom?

Ik sta bij het stoplicht in de middelste van 3 stroken. De linkse buigt af naar links, op de middelste kan je kiezen met de bocht mee naar links of afbuigend naar rechts, en de rechtse kan je alleen naar rechts. Ik sta altijd op de middelste, maar kies ervoor om naar rechts te gaan. Moet ik dan knipperen naar rechts? Want ik doe dat wel, maar mensen op de rechter baan gaan dan denken dat ik er rechts tussen wil, toch?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_143671039
Je verandert van richting dus je moet idd richting aangeven.
pi_143671808
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:30 schreef vannelle het volgende:
Je verandert van richting dus je moet idd richting aangeven.
Lang niet iedereen doet het daar, en het lijkt dus net alsof ik van baan wil wisselen. Maar goed ik blijf het wel gewoon doen dan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_143733191
Dan doet de rest het fout, niet te veel van aantrekken.
Doe gewoon wat je moet doen en heb schijt aan de rest. Dat hebben ze ook aan jou namelijk.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:31:15 #128
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143741746
Ik heb mijn eerste bekeuring binnen. :P Geen parkeerkaartje gekocht. We zijn toevallig bij m'n ouders en mijn vader vindt het heel stom. We dachten: "Oh, dit kan wel ff."
pi_143742188
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 15:31 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik heb mijn eerste bekeuring binnen. :P Geen parkeerkaartje gekocht. We zijn toevallig bij m'n ouders en mijn vader vindt het heel stom. We dachten: "Oh, dit kan wel ff."
Tsja, het is ook heel stom. Maar van fouten leer je, nietwaar? :)
Ik ben blij dat mijn ouders zo'n bezoekerspas hebben ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:19:52 #130
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_143781008
bmw tokkies die mij gaan opjagen in de les auto :') ik ga nog even extra zachter voor je rijden vriend ;)
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:33:09 #131
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_143781675
quote:
11s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:15 schreef Faux. het volgende:

Net 17 jaar, dus het werd wel tijd voor lessen. We gaan deze week eens uitvogelen hoe en wat, maar heb al m'n Theorieboek van de ANWB binnen ^O^. Staat mooi vol met informatie, en de betekenis van alle borden en zo. Voor de ervaringsdeskundigen onder ons, is het theorie-examen lastig? Anyways, ik heb er zin in _O_
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 19:36:28 #132
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143784659
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:19 schreef Basxt het volgende:
bmw tokkies die mij gaan opjagen in de les auto :') ik ga nog even extra zachter voor je rijden vriend ;)
Wacht maar tot je je rijbewijs hebt. Iedereen weet het dan beter en vindt zijn/haar rijstijl de beste en die van jou maar belachelijk :')

Ach ja, such is life...
  zondag 24 augustus 2014 @ 19:37:45 #133
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_143784725
quote:
11s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:33 schreef Faux. het volgende:

[..]

Als je je goed voorbereidt, is het niet lastig.
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_143789999
quote:
11s.gif Op zondag 24 augustus 2014 18:33 schreef Faux. het volgende:

[..]

dit vraag ik me ook af. ben al 8 weken aaneengesloten aan het leren voor mn theorie examen. ik heb wel een ander boek, die van Vekabest [is de beste tog?] en de CD's. Ik leer 2x per week en t gaat goed! Voor de oefen CD's ben ik pas 1x geslaagd maar t scheelt nooit zov eel.
Zal ik nu op gaan? Ik wilde dit eigenlijk zsm afgehandeld hebben want anders zit ik strax met mn praktijk,,
pi_143792020
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:07 schreef TheSatanSlayer het volgende:

[..]

dit vraag ik me ook af. ben al 8 weken aaneengesloten aan het leren voor mn theorie examen. ik heb wel een ander boek, die van Vekabest [is de beste tog?] en de CD's. Ik leer 2x per week en t gaat goed! Voor de oefen CD's ben ik pas 1x geslaagd maar t scheelt nooit zov eel.
Zal ik nu op gaan? Ik wilde dit eigenlijk zsm afgehandeld hebben want anders zit ik strax met mn praktijk,,
Ik vond de oefen-cd's veel moeilijker dan het echte examen.

Als boek had ik die van Verjo en ook nog die van Vekabest snel doorgelezen.
pi_143820946
Ik heb vorige week woensdag theorie gedaan en de eerste keer gelijk geslaagd. Had het veel moeilijker verwacht gezien het slagingspercentage in het laatste kwartaal (39%). Maar het examen had heel veel weggevertjes, maar wel punten die je alleen kan weten als je het boek hebt doorgelezen en soms een vleugje common sense.

Gevaarherkenning vond ik wel lastig. Het was anders dan mijn oefen examens en kon mij moeilijker erin verplaatsen. Had 10 fout voor gevaar herkenning en 2 fout theorie. Van de twee tafels voor mij was er maar 1 geslaagd _O-
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_143821256
Ik mag morgen er voor ,wat ook niet goed/duidelijk in de boeken staat is de vraag wat je als eerste doet als je te water raakt. Je zou zeggen gordel los ,maar het is dus dimlichten aan zodat de hulpverlening je snel kan vinden
pi_143824350
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:55 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik mag morgen er voor ,wat ook niet goed/duidelijk in de boeken staat is de vraag wat je als eerste doet als je te water raakt. Je zou zeggen gordel los ,maar het is dus dimlichten aan zodat de hulpverlening je snel kan vinden
ja, sommige dingen klinken misschien niet heel logisch, maar helaas, dat willen ze nu eenmaal horen. en nog iets: als er iemand in shock is door een ongeluk oid, mag je hem GEEN water of eten geven!!! ik heb deze vraag wel 3 keer voorbij zien komen bij het oefenen en hij kwam ook op het examen voor. Onthouden he! ;)

Succes morgen! ^O^
"Get busy living, or get busy dying"
pi_143825076
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:55 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik mag morgen er voor ,wat ook niet goed/duidelijk in de boeken staat is de vraag wat je als eerste doet als je te water raakt. Je zou zeggen gordel los ,maar het is dus dimlichten aan zodat de hulpverlening je snel kan vinden
Man man man hoe verzinnen ze het he :') Als je te water raakt dan zorg je gewoon dat je als een gek die auto uitgaat. Niks je verlichting aan doen :')

Veel succes in ieder geval!
pi_143830863
Die tip van het onder water raken vd auto vind ik ook een hele goeie! Zijn er miss mensen met nog meer tips? Zou wel handig zijn ik hoor zelf vaak dat het echte theorie makkelijker is..
  maandag 25 augustus 2014 @ 22:47:41 #141
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_143830978
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:45 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Die tip van het onder water raken vd auto vind ik ook een hele goeie! Zijn er miss mensen met nog meer tips? Zou wel handig zijn ik hoor zelf vaak dat het echte theorie makkelijker is..
Zorg dat je goed voorbereid bent :P Dus hopelijk heb je dat gedaan. Oefen-cd gebruikt enzo?
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_143831856
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:55 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik mag morgen er voor ,wat ook niet goed/duidelijk in de boeken staat is de vraag wat je als eerste doet als je te water raakt. Je zou zeggen gordel los ,maar het is dus dimlichten aan zodat de hulpverlening je snel kan vinden
Wat dacht je van gordel los/doorsnijden en ruit intikken?

Als je een begrafenis wilt zou ik lichten en radio eerst aandoen ja :')
pi_143834128
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:45 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Die tip van het onder water raken vd auto vind ik ook een hele goeie! Zijn er miss mensen met nog meer tips? Zou wel handig zijn ik hoor zelf vaak dat het echte theorie makkelijker is..
De vragen die ik kreeg woensdag:

1.(Lege weg) + Stopbord; mag je hier door rijden? Nee, altijd stoppen.

2. Waar dient het ventiel dopje voor? Vuil tegen houden

3. Twee plaatjes, 1 donker en 1 mist, waar mag je je groot licht aan doen? Alleen donker

4. Het regent hard en het zicht is 50 meter, mag je mistachter licht aanzetten? Nee, nooit met regen

5. Was een vraag hoe het groot licht lampje eruit ziet

6. Vooraanduiding doodlopende weg, mag je hier in rijden? Ja

7. Voorrangsweg buigt op de splitsing af naar links, wat betekent dit bord? Voorrangsweg buigt naar links en je krijgt dus voorrang op de 'zij wegen'

8. Ken het verschil tussen maximum snelheid en advies snelheid, dat kreeg ik een aantal keer met vragen hoe hard je hier mocht

9. Mag je rijden met alleen kopie rijbewijs? Nee

10. Wanneer moet je een nieuwe benzine auto voor het eerst APK laten keuren? 4 jaar

11. Minimaal profieldikte band? 1.6mm

12. Mag je over een verdrijvingsvlak rijden? Nee

13. Mag je toeteren als je een bekende tegen komt? Nee

14. Hoe kan je de afbraak van alcohol versnellen? Kan niet

15. C.18 bord (maximale breedte) werd gevraagd, ken het verschil tussen de maximale breedte, lengte en hoogte bord.

16. Moet je een politiewagen zonder optische geluiden/licht altijd voor laten gaan? Nee

17. Plaatje van een tram die op een gelijke kruispunt van links, die tram had voorrang

18. Als iemand gewond is dan moet je hem op de stabiele zijlegging leggen

19. Je hebt auto pech en staat op de vluchtstrook en zit in de auto, zit u hier veilig? Nee, nooit in de auto zitten bij pech

20. Bord van los gesteente werd gevraagd (J25)

21. Bussen binnen de bebouwde kom altijd voor laten gaan. Werd een foto getoond + bord bebouwde kom met de vraag of je de bus voor moet laten gaan.

22. Moet een zwangere vrouw een gordel dragen? Ja, gewone normale gordel (drie punt)

Dat zijn de vragen die ik kreeg en die ik mij nog kan herinneren. Waarschijnlijk ken je het al, maar misschien ook niet. Kleine kans dat je hetzelfde hebt, maar misschien zitten er weer een paar bij. Uiteraard ook nog een paar voorrangsvragen.

Succes!
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_143834423
@Kiid:
Wauw, wat een goed geheugen heb je! En bedankt natuurlijk hier hebben velen wat aan. Ik ga het morgen wel eens grondig doorlezen. Thanks!

Ohja en bij punt 13, dat ''mag'' niet maar gebeurt echt vaak ook als ik gwn loop door winkelstraten die regel kunnen ze net zo goed afschaffen
pi_143837990
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:02 schreef TheSatanSlayer het volgende:
@Kiid:
Wauw, wat een goed geheugen heb je! En bedankt natuurlijk hier hebben velen wat aan. Ik ga het morgen wel eens grondig doorlezen. Thanks!

Ohja en bij punt 13, dat ''mag'' niet maar gebeurt echt vaak ook als ik gwn loop door winkelstraten die regel kunnen ze net zo goed afschaffen
Toen ik bed ging liggen wist ik er nog meer:

23. Je stopt met een auto voor haaientanden en rechts van de stoep stond een voetganger, moet je deze voor laten gaan? Ik had nee

24. Een plaatje waar je tussen vrachtwagens reed en je moest kiezen of je afstand moest houden van de vrachtwagen voor je of de vrachtwagen achter je. Ik wist daar het antwoord niet op

25. Plaatje met dubbel doorgetrokken streepje en je rijdt met je auto vlak voor de bocht (hebt al voorgesorteerd) en was de vraag of je nog terug kon op de doorgaande weg? Nee

26. Wat zorgt er voor een verhoogd verbruik? Het rijden met verwarmde achteruit verwarming + airco

27. Wat is de meest zuinige manier van rijden? Snel schakelen naar een hogere versnelling

28. Er was nog een vraag over het kinderzitje, maar de vraagstelling ben ik vergeten.

29. Bord van verplicht fietspad, welke bestuurders kan je heel verwachten? Ik had snorfietsers + fietsers, maar wist die ook niet 100% zeker
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_143849350
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 09:01 schreef Kiid het volgende:

[..]

Toen ik bed ging liggen wist ik er nog meer:

23. Je stopt met een auto voor haaientanden en rechts van de stoep stond een voetganger, moet je deze voor laten gaan? Ik had nee

24. Een plaatje waar je tussen vrachtwagens reed en je moest kiezen of je afstand moest houden van de vrachtwagen voor je of de vrachtwagen achter je. Ik wist daar het antwoord niet op

25. Plaatje met dubbel doorgetrokken streepje en je rijdt met je auto vlak voor de bocht (hebt al voorgesorteerd) en was de vraag of je nog terug kon op de doorgaande weg? Nee

26. Wat zorgt er voor een verhoogd verbruik? Het rijden met verwarmde achteruit verwarming + airco

27. Wat is de meest zuinige manier van rijden? Snel schakelen naar een hogere versnelling

28. Er was nog een vraag over het kinderzitje, maar de vraagstelling ben ik vergeten.

29. Bord van verplicht fietspad, welke bestuurders kan je heel verwachten? Ik had snorfietsers + fietsers, maar wist die ook niet 100% zeker
dat je dat nog allemaal weet joh. ik ben de eerste keer ook geslaagd, maar dit wist ik allemaal echt niet meer hoor :P
"Get busy living, or get busy dying"
pi_143849665
Lol ik kon me direct erna al niet meer herinneren welke vraag er hoorde bij de categorie die ik fout had :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:06:37 #148
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_143849743
Ik kon alleen de opmerkelijke vragen herinneren.
pi_143850473
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:56 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

dat je dat nog allemaal weet joh. ik ben de eerste keer ook geslaagd, maar dit wist ik allemaal echt niet meer hoor :P
Ik kan heel goed iets onthouden als het gekoppeld is aan een bepaalde situatie (plaatjes).
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_143854036
Met 9 fout op gevaar herkenning en 1 fout op verkeersinzicht zijn we door in 1x geslaagd.
examen auto is nu bijna de deur uit rijschool is gemachtigd cbr papier is ingevuld , vanochtend meteen weer 2 uur gereden en morgenvroeg weer dus nog 1 a 2 weken
dan hopelijk goed nieuws
pi_143861023
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:17 schreef asfalthooligan het volgende:
Met 9 fout op gevaar herkenning en 1 fout op verkeersinzicht zijn we door in 1x geslaagd.
examen auto is nu bijna de deur uit rijschool is gemachtigd cbr papier is ingevuld , vanochtend meteen weer 2 uur gereden en morgenvroeg weer dus nog 1 a 2 weken
dan hopelijk goed nieuws

Gefeliciteerd! Kwamen er nog vragen van mij erin voor?!

Mijn instructeur gaat nu examen aanvragen en aan de hand daarvan de planning maken. Hoop oktober te kunnen afrijden.


En dan heb ik ook het geld bij elkaar voor een Alpha Romeo 147 :D
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_143864070
Ik had even dat ik dichtklapte ,maar herstelde snel gelukkig . denk het word moeilijk,maar ik kreeg de simpele versie of zo hahaha. Kreeg alleen maar hele simpele vragen.

De onderstaande staat op mij te wachten straks




[ Bericht 27% gewijzigd door asfalthooligan op 26-08-2014 22:31:06 ]
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2014 @ 01:20:15 #153
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143870507
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 09:01 schreef Kiid het volgende:
27. Wat is de meest zuinige manier van rijden? Snel schakelen naar een hogere versnelling
5000 krpm in zijn 1 en dan in 1x door naar zijn 5 dus? :P _O-
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_143872267
Ik kreeg een vraag van waneer verbruikt je auto het minst a: 2500 b: 3600 of c: 5000 toeren Naja ik heb gelukkig gekozen voor rijden en tussendoor theorie leren na ong 15 lessen theorie examen aan gevraagd ,nu heb ik 25
lessen ong gehad en heb ik theorie in 1x gehaald gelukkig
pi_143872545
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 01:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

5000 krpm in zijn 1 en dan in 1x door naar zijn 5 dus? :P _O-
Je weet dat ik dat niet bedoelde schorriemorrie
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  Miss 200.000.000! woensdag 27 augustus 2014 @ 16:15:16 #156
367000 roos94
pi_143885598
een vraagje aan iedereen die z'n theorie al heeft gedaan:

bij sommige oefen theorie examens leest iemand de vragen en antwoorden eerst voor en daarna kan je pas antwoord geven. hoe werkt het bij het echte examen? leest de computer het ook eerst voor of kan je het zelf lezen en direct antwoorden?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:19:09 #157
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_143885724
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:15 schreef roos94 het volgende:
een vraagje aan iedereen die z'n theorie al heeft gedaan:

bij sommige oefen theorie examens leest iemand de vragen en antwoorden eerst voor en daarna kan je pas antwoord geven. hoe werkt het bij het echte examen? leest de computer het ook eerst voor of kan je het zelf lezen en direct antwoorden?
Meeste cd-roms zijn een goede benadering van het werkelijke examen. :P Daar wordt het dus ook eerst voorgelezen.
Smile like you mean it
www.wefut.com
  Miss 200.000.000! woensdag 27 augustus 2014 @ 18:17:38 #158
367000 roos94
pi_143888999
Aah oke thanks. En begint de tijd al te lopen zodra de vraag wordt voorgelezen of pas als je het antwoord wil invoeren? Ik deed namelijk laatst een oefenexamen en dan werd het niet opgelezen maar zag je de vraag en antwoorden direct. Je moest dus binnen 8 seconde de vraag en antwoorden lezen én antwoord geven. Dat ging zo snel dat ik dacht wtf..
pi_143890444
Eerst word de vraag opgelezen dan heb je ong 8 sec de tijd
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:02:38 #160
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_143911813
Tja, ik ben gezakt, maar dan ook terecht. Ik haalde niet mijn normale niveau tijdens het rijexamen die ik bij rijlessen wel haal. Ik ben vooral gezakt op het kijken (op een gegeven moment raakte ik zo de weg kwijt dat ik vergat straatjes in te kijken). Verder ook gezakt op de koppeling, die ik normaal goed onder controle heb. Ik was zo zenuwachtig dat ik mijn hart in mijn keel voelde kloppen. Die homeopathische middelen hielpen voor geen meter.

[ Bericht 3% gewijzigd door IkeDubaku99 op 28-08-2014 21:02:21 ]
pi_143928071
bedoel je nootropic?
  FOK!fotograaf vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:17:48 #162
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_143940905
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Tja, ik ben gezakt, maar dan ook terecht. Ik haalde niet mijn normale niveau tijdens het rijexamen die ik bij rijlessen wel haal. Ik ben vooral gezakt op het kijken (op een gegeven moment raakte ik zo de weg kwijt dat ik vergat straatjes in te kijken). Verder ook gezakt op de koppeling, die ik normaal goed onder controle heb. Ik was zo zenuwachtig dat ik mijn hart in mijn keel voelde kloppen. Die homeopathische middelen hielpen voor geen meter.
Gelukkig heb je zelf door waar het aan ligt, kun je daarmee aan de slag in de komende lessen. Succes! ^O^
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_143943200
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Tja, ik ben gezakt, maar dan ook terecht. Ik haalde niet mijn normale niveau tijdens het rijexamen die ik bij rijlessen wel haal. Ik ben vooral gezakt op het kijken (op een gegeven moment raakte ik zo de weg kwijt dat ik vergat straatjes in te kijken). Verder ook gezakt op de koppeling, die ik normaal goed onder controle heb. Ik was zo zenuwachtig dat ik mijn hart in mijn keel voelde kloppen. Die homeopathische middelen hielpen voor geen meter.
Dat klopt. In alle situaties. Er is wel een placebo-effect, maar dat was blijkbaar in dit geval niet genoeg.
Overigens ben ik geslaagd toen ik mijn zenuwen onder bedwang had omdat ik gewoon een leuke, gezelige kletskous als examinator had. Een kwestie van mazzel....
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:26:49 #164
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143959958
morgen weer door Rotterdam crossen *O* hou u kinderen en bejaarde binnen.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_143960004
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:26 schreef Toekito het volgende:
morgen weer door Rotterdam crossen *O* hou u kinderen en bejaarde binnen.
behalve je schoonmoeder
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:29:16 #166
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143960044
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:28 schreef Doublepain het volgende:

[..]

behalve je schoonmoeder
die is lief, daar rem ik netjes voor.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_143966686
In Rotterdam heb je twee redelijk drukke wegen die samengevoegd worden, maar de voorrang is er niet geregeld door middel van haaientanden of borden. Elke keer zie ik dat mensen uit alle richtingen gewoon voorrang pakken.

Het meest logische lijkt mij dat verkeer dat de witte pijl volgt voorrang geeft aan verkeer dat de blauwe en zwarte pijl volgt. Die rijden immers rechtdoor op dezelfde weg. Wat denken jullie?



https://maps.google.nl/ma(...)42&ctz=-120&t=h&z=19
pi_143968507
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:21 schreef David024 het volgende:
In Rotterdam heb je twee redelijk drukke wegen die samengevoegd worden, maar de voorrang is er niet geregeld door middel van haaientanden of borden. Elke keer zie ik dat mensen uit alle richtingen gewoon voorrang pakken.

Het meest logische lijkt mij dat verkeer dat de witte pijl volgt voorrang geeft aan verkeer dat de blauwe en zwarte pijl volgt. Die rijden immers rechtdoor op dezelfde weg. Wat denken jullie?

[..]

https://maps.google.nl/ma(...)42&ctz=-120&t=h&z=19
Als ik geen tekens of borden zie, dan verwacht ik een gelijkwaardig kruispunt.
Get stoned
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:16:03 #169
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_143972610
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:21 schreef David024 het volgende:maar de voorrang is er niet geregeld door middel van haaientanden of borden

[ afbeelding ]

https://maps.google.nl/ma(...)42&ctz=-120&t=h&z=19
wit stopt voor zwart, blauw stopt voor wit en zwart stopt voor verkeer van rechts
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:41:42 #170
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143982507
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:21 schreef David024 het volgende:
In Rotterdam heb je twee redelijk drukke wegen die samengevoegd worden, maar de voorrang is er niet geregeld door middel van haaientanden of borden. Elke keer zie ik dat mensen uit alle richtingen gewoon voorrang pakken.

Het meest logische lijkt mij dat verkeer dat de witte pijl volgt voorrang geeft aan verkeer dat de blauwe en zwarte pijl volgt. Die rijden immers rechtdoor op dezelfde weg. Wat denken jullie?

[ afbeelding ]

https://maps.google.nl/ma(...)42&ctz=-120&t=h&z=19
Ogen dicht en gasgeven is daar het motto. Al jaren....mn opa en oma woonde er vlakachter. Elke x als we daar waren was er wel een ongeluk gebeurd leek het.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_143985268
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:21 schreef David024 het volgende:
In Rotterdam heb je twee redelijk drukke wegen die samengevoegd worden, maar de voorrang is er niet geregeld door middel van haaientanden of borden. Elke keer zie ik dat mensen uit alle richtingen gewoon voorrang pakken.

Het meest logische lijkt mij dat verkeer dat de witte pijl volgt voorrang geeft aan verkeer dat de blauwe en zwarte pijl volgt. Die rijden immers rechtdoor op dezelfde weg. Wat denken jullie?

[ afbeelding ]

https://maps.google.nl/ma(...)42&ctz=-120&t=h&z=19
Gelijkwaardig kruispunt. Voorrang geven aan rechts. Blauw moet dan voorrang geven aan wit, die komt van rechts.
  Miss 200.000.000! maandag 1 september 2014 @ 13:39:23 #172
367000 roos94
pi_144060001
Ik heb er nu 5 lessen van 100 minuten op zitten en ik heb nog niet eens mogen schakelen. Alleen sturen, oefenen met parkeren en gassen. Ik sprak een andere leerling van hem die morgen examen gaat doen en hij zei dat hij ook pas na 6 lessen van 100 minuten begon met schakelen. Is dit normaal? Hij heeft trouwens nu 30 lessen gehad van 100 minuten en morgen examen.

[ Bericht 10% gewijzigd door roos94 op 01-09-2014 13:51:50 ]
pi_144061342
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 13:39 schreef roos94 het volgende:
Ik heb er nu 5 lessen van 100 minuten op zitten en ik heb nog niet eens mogen schakelen. Alleen sturen, oefenen met parkeren en gassen. Ik sprak een andere leerling van hem die morgen examen gaat doen en hij zei dat hij ook pas na 6 lessen van 100 minuten begon met schakelen. Is dit normaal? Hij heeft trouwens nu 30 lessen gehad van 100 minuten en morgen examen.
Ik mocht gelijk de eerste les al schakelen, maar volgens mij ligt het helemaal aan je instructeur en gaat hij/zij ook nog een beetje op jouw niveau mee.

Ik ben de eerste keer geslaagd na 2040 uur les (in het begin 120 min les, aan het eind 60min), maar er zijn ook mensen die pas na 5000 uur lessen slagen. Jouw kunnen, je instructeurs kunnen, geluk/pech, het speelt allemaal mee.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_144061403
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 13:39 schreef roos94 het volgende:
Ik heb er nu 5 lessen van 100 minuten op zitten en ik heb nog niet eens mogen schakelen. Alleen sturen, oefenen met parkeren en gassen. Ik sprak een andere leerling van hem die morgen examen gaat doen en hij zei dat hij ook pas na 6 lessen van 100 minuten begon met schakelen. Is dit normaal? Hij heeft trouwens nu 30 lessen gehad van 100 minuten en morgen examen.
Ik vind dat niet normaal.
Het is natuurlijk afhankelijk van hoe snel de leerling bepaalde zaken oppikt en dat verschilt per leerling.
Maar na 600 minuten pas mogen schakelen vind ik absurd laat.
Ik gaf altijd lessen van 90 minuten en afhankelijk van de leerling kwam het schakelen in de 1e of in de 2e les aan bod.
  Miss 200.000.000! maandag 1 september 2014 @ 14:28:00 #175
367000 roos94
pi_144061807
ah ok bedankt, als ik over een paar lessen nog niet mag schakelen ga ik naar een andere
pi_144062148
Vraag anders eerst even waaróm het zo lang duurt.
Misschien heeft hij er een verklaring voor waar jij het helemaal mee eens bent.

Het feit dat ik les heb gegeven wil niet zeggen dat ik weet hoe een andere instructeur werkt of denkt.
Hij kan jou een heel stuk beter inschatten dan ik, hij kan een andere werkwijze hebben dan ik heb gehad.
Je medeleerling gaat na 30x100 minuten op examen, ligt niet ver boven het landelijk gemiddelde.

Succes iig!!
  Miss 200.000.000! maandag 1 september 2014 @ 14:45:47 #177
367000 roos94
pi_144062381
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:38 schreef vannelle het volgende:
Vraag anders eerst even waaróm het zo lang duurt.
Misschien heeft hij er een verklaring voor waar jij het helemaal mee eens bent.

Het feit dat ik les heb gegeven wil niet zeggen dat ik weet hoe een andere instructeur werkt of denkt.
Hij kan jou een heel stuk beter inschatten dan ik, hij kan een andere werkwijze hebben dan ik heb gehad.
Je medeleerling gaat na 30x100 minuten op examen, ligt niet ver boven het landelijk gemiddelde.

Succes iig!!
dankje :) twee lessen geleden zei hij dat sturen op zich prima ging, alleen soms te scherpe bochten of een bocht die ik te smal neem en soms te hard gassen. ga het de volgende les eens vragen als we dan nog niet gaan schakelen.

de afgelopen les zei hij wel dat we de volgende les nieuwe dingen gaan doen, dus ik neem aan dat hij dan wel schakelen bedoelt
pi_144062777
Wanneer heb je weer les? Ben best wel benieuwd eigenlijk...
  Miss 200.000.000! maandag 1 september 2014 @ 15:01:32 #179
367000 roos94
pi_144062869
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:57 schreef vannelle het volgende:
Wanneer heb je weer les? Ben best wel benieuwd eigenlijk...
zaterdag
pi_144064439
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:15 schreef Messina het volgende:

Ik ben de eerste keer geslaagd na 2040 uur les
dat is een nulletje te veel mag ik hopen?

[ Bericht 0% gewijzigd door DX11 op 01-09-2014 16:01:00 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_144064516
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 15:42 schreef delano.888 het volgende:

[..]

dat is een nulletje te veel mag ik hopen?
xD

Minuten!
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 1 september 2014 @ 18:10:00 #182
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_144069388
Is het normaal dat je rotondes altijd met 20 op moet rijden? Als je van 80/60 komt lijkt het net of je bijna tot stilstand moet komen :P . Als je bij iemand in zit lijkt het net of die veel harder gaan, maar ik kan het mis hebben.
Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
  FOK!fotograaf maandag 1 september 2014 @ 19:01:33 #183
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144071133
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:10 schreef JagerJanssen het volgende:
Is het normaal dat je rotondes altijd met 20 op moet rijden? Als je van 80/60 komt lijkt het net of je bijna tot stilstand moet komen :P . Als je bij iemand in zit lijkt het net of die veel harder gaan, maar ik kan het mis hebben.
Als je wat meer ervaring krijgt, ga je ze vanzelf wel harder nemen als dat kan. Echter, het kan niet eens met alle rotondes. En je kan beter 20 rijden en alles zien dan 30 en de fietser die voor je oversteekt missen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144092136
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 13:39 schreef roos94 het volgende:
Ik heb er nu 5 lessen van 100 minuten op zitten en ik heb nog niet eens mogen schakelen. Alleen sturen, oefenen met parkeren en gassen. Ik sprak een andere leerling van hem die morgen examen gaat doen en hij zei dat hij ook pas na 6 lessen van 100 minuten begon met schakelen. Is dit normaal? Hij heeft trouwens nu 30 lessen gehad van 100 minuten en morgen examen.
Misschien doet hij/zij het stapsgewijs? Mij lijkt het in ieder geval niet echt logisch want dan heb je nu 9/10 uur besteed alleen sturen en gas geven en dan moet je de aankomende lessen gaan wennen aan het op- en terugschakelen en dat zal ongetwijfeld ook weer lessen in beslag nemen en dan moet je nog erbij gaan leren kijken.

Bij mij was gewoon vanaf de eerste les schakelen en vanaf de 4/5e les het actief kijken in de spiegels. Dan zit het er al vroeg in en dan blijft het beter hangen. Voor mij dan tenminste. Als ik 9 uur zou besteden aan alleen sturen was ik daar niet blij van geworden.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  Miss 200.000.000! dinsdag 2 september 2014 @ 11:09:59 #185
367000 roos94
pi_144092599
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:53 schreef Kiid het volgende:

[..]

Misschien doet hij/zij het stapsgewijs? Mij lijkt het in ieder geval niet echt logisch want dan heb je nu 9/10 uur besteed alleen sturen en gas geven en dan moet je de aankomende lessen gaan wennen aan het op- en terugschakelen en dat zal ongetwijfeld ook weer lessen in beslag nemen en dan moet je nog erbij gaan leren kijken.

Bij mij was gewoon vanaf de eerste les schakelen en vanaf de 4/5e les het actief kijken in de spiegels. Dan zit het er al vroeg in en dan blijft het beter hangen. Voor mij dan tenminste. Als ik 9 uur zou besteden aan alleen sturen was ik daar niet blij van geworden.
ik ben dr ook niet blij mee nee. maar ik heb al een aantal keer eerder een proefles gehad bij verschillende rijscholen waarbij ik met veel pech steeds idioten trof, die in mijn oor schreeuwden als ik een foutje maakte, zeggen dat ze van een harde aanpak houden en de helft van de tijd zaten te sms'en en niet op aan het letten waren. dus nu heb ik eindelijk een aardige instructeur maar zo schiet het natuurlijk niet op :N moet ik dalijk weer een andere zoeken, is het misschien weer een kwal. ben ook maar een arme student en rijlessen zijn prijzig :P

en mijn instructeur zei de vorige keer nog dat het rijden prima ging alleen soms nog wat schoonheidsfoutjes. dus het is niet zo dat ik een drama leerling ben die tegen alle stoepen botst ofzo.

[ Bericht 5% gewijzigd door roos94 op 02-09-2014 11:15:20 ]
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:58:01 #186
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_144093940
Tjah, op die manier leer je wel meteen beter om vooruit te kijken, op borden te letten etc. Ik begon wel meteen met schakelen en toen ik dat eindelijk onder de knie kreeg begon het echte kijkoefenen pas.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_144109533
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:09 schreef roos94 het volgende:

[..]

ik ben dr ook niet blij mee nee. maar ik heb al een aantal keer eerder een proefles gehad bij verschillende rijscholen waarbij ik met veel pech steeds idioten trof, die in mijn oor schreeuwden als ik een foutje maakte, zeggen dat ze van een harde aanpak houden en de helft van de tijd zaten te sms'en en niet op aan het letten waren. dus nu heb ik eindelijk een aardige instructeur maar zo schiet het natuurlijk niet op :N moet ik dalijk weer een andere zoeken, is het misschien weer een kwal. ben ook maar een arme student en rijlessen zijn prijzig :P

en mijn instructeur zei de vorige keer nog dat het rijden prima ging alleen soms nog wat schoonheidsfoutjes. dus het is niet zo dat ik een drama leerling ben die tegen alle stoepen botst ofzo.
Schreeuwn en een "harde aanpak" is co.mpleet waardeloos, die lui horen in een fabriek te werken of zo, iig geen educatieve functie.
Mijn filosofie was altijd: WIJ gaan JOUW rijbewijs halen. Zo snel als mogelijk.
Maar op een leuke manier, lessen hoort iets te zijn waar je naar uit kijkt.
Je zit niet te wachten op een duurbetaalde klerelijer, je wilt leren autorijden.

Lessen moet leuk zijn, dan ben je ook ontspannen en leer je het meest.
Ik begrijp dat je nu wel een leuke/goede instructeur hebt?
Blijf dan daar nog ff, iedere keer overstappen kent eigenlijk alleen maar nadelen.
Je moet kennismaken, wennen aan de auto. Kost je gewoon minimaal 2 uur.

Wat ook kan is dat je heel duidelijk tegen de instructeur zegt wat je verwacht, geen gepaai of vleierij maar direct aan het werk.
Da's voor de instructeur ook prettig, weet ie direct waar ie mee te maken heeft, hoeft hij het wiel niet voor de 100e keer uit te vinden.

En toch heb ik het idee dat ik voor niks zit te typen, volgens mij weet jij precies wat je wilt.
Je moet het alleen ff kenbaar maken.
pi_144146465
Domme vraag, kan ik die hier stellen? Ahem.. Hoeveel rijlessen gaan er ongeveer over voordat je bekwaam genoeg bent voor het rijexamen? Waar ik ben ingeschreven wordt voor beginners gemiddeld 30 tot 40 lessen van ongeveer 50 minuten gerekend. Dat lijkt me 'overdreven' eerlijk gezegd.
fallus de worstkabouter
victory is aars
pi_144146572
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:53 schreef Hallotoch het volgende:
Domme vraag, kan ik die hier stellen? Ahem.. Hoeveel rijlessen gaan er ongeveer over voordat je bekwaam genoeg bent voor het rijexamen? Waar ik ben ingeschreven wordt voor beginners gemiddeld 30 tot 40 lessen van ongeveer 50 minuten gerekend. Dat lijkt me 'overdreven' eerlijk gezegd.
Is niet overdreven. Ik heb al vaker gehoord dat de laatste jaren het gemiddelde naar 40+ uren is gestegen. OA door het steeds drukker worden op de weg, gecombineerd met veel te strenge examinators met "gezakten targets". Reken er maar op dat je die 40 wel gaat halen.

Ik had overigens iets van 60 uur, maar ben wel in 1x geslaagd. Maar had niet het idee dat ik een slechte leerling was, en ook niet het idee dat ik het in minder uren makkelijk had gehaald.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_144147072
Het lijkt zo makkelijk als je naast iemand zit. Misschien heb je minder tijd nodig om het onder de knie te krijgen als je het leert van een bekende. Ik heb het idee dat er veel voorzorgsmaatregelen doorlopen worden bij lessen van een gediplomeerd rijinstructeur, die niet altijd relevant zullen zijn voor elke chauffeur, en dat er daarmee heel wat tijd wordt verspild geinvesteerd in je bedrevenheid op de weg. Voor spek en bon(n)en, zegmaar.
fallus de worstkabouter
victory is aars
  FOK!fotograaf woensdag 3 september 2014 @ 20:11:40 #191
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144147104
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:10 schreef Hallotoch het volgende:
. Ik heb het idee dat er veel voorzorgsmaatregelen doorlopen worden bij lessen van een gediplomeerd rijinstructeur, die niet altijd relevant zullen zijn voor elke chauffeur
Ik ben heel benieuwd wat je hiermee bedoelt. Noem eens concrete voorbeelden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144147649
Nouja, geen idee, nooit in een auto geprobeert te rijden. Mijn redenatie is als volgt: Als je zelf nadenkt bij wat je doet, kan je binnen aanzienlijke tijd jezelf leren rijden. Voorwaarde is dat je dit in een woestijn of zoutvlakte probeert. Dan is het nog een kwestie van de verkeersregels kennen zonder een brokkenpiloot te zijn als je van punt A naar punt B wilt in binnen een stad. Voor je het weet toon je wenselijk rijgedrag.

Dan krijg je heus wel problemen. Voorbeeld: Er zal namelijk vast wel iemand op aarde zijn die zichzelf heeft leren schrijven en lezen, maar de vraag blijft dat of de methodes ook nog ergens over gaan. De meest gebruikelijke methode is doorgaans de meest efficiente, maar daar weet je als leek niks van af en doe je misschien iets heel raars dat doeltreffend is maar niet efficient. Het enige dat ik weet is hoe je in een auto moet zitten.

Een instructeur moet je dingen leren die misschien wel nooit wat met je situatie te maken zal hebben. Voorbeelden heb ik niet. Mijn denkwijze laat dus ook toe dat je door ervaring niet alleen maar gewender raakt om te rijden, maar ook roekelozer wordt doordat je een bepaalde comfortzone creeert voor je individuele rijstijl. Uiteindelijk is risicogedrag meestal een resultaat van verveling. Toegegeven: liever risicogedrag door verveling dan door onkunde. Misschien heeft er iemand ervaring met vervelende onderdelen van rijlessen?
fallus de worstkabouter
victory is aars
  woensdag 3 september 2014 @ 20:27:45 #193
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_144147714
morgen overdag lessen in 010. Ben benieuwd.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  FOK!fotograaf woensdag 3 september 2014 @ 20:44:37 #194
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144148353
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:25 schreef Hallotoch het volgende:
Nouja, geen idee, nooit in een auto geprobeert te rijden. Mijn redenatie is als volgt: Als je zelf nadenkt bij wat je doet, kan je binnen aanzienlijke tijd jezelf leren rijden. Voorwaarde is dat je dit in een woestijn of zoutvlakte probeert. Dan is het nog een kwestie van de verkeersregels kennen zonder een brokkenpiloot te zijn als je van punt A naar punt B wilt in binnen een stad. Voor je het weet toon je wenselijk rijgedrag.
Wenselijk gedrag of een minimale standaard? Houdt er rekening mee dat als je jezelf het fout aan leert, het zeer moeilijk is om het weer af te leren. En het autorijden zelf is echt niet lastig, het bedienen van het voertuig. Echter, dit voertuig blind bedienen terwijl je gelijktijdig de gehele omgeving in de gaten houdt en ook nog eens de voorrangsregels op de juiste manier toepast, dat is wat zoveel oefening vereist. Wie gaat jou in die woestijn leren fileparkeren? Want je weet niet wanneer je moet indraaien en tegensturen en je hebt ook geen oefenruimte.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:25 schreef Hallotoch het volgende:
Misschien heeft er iemand ervaring met vervelende onderdelen van rijlessen?
Behalve parkeer en stopopdrachten denk ik niet dat er veel dingen zijn in een rijles die een groot aantal mensen toch wel als vervelend ervaart en ook nog eens makkelijk te omzeilen zijn als je zelfstandig rijdt.

Ik denk dat je iets minder opstandig moet denken en rijles gewoon moet laten komen. Wat mij betreft wordt het nog verder uitgebreid. Knal er maar een slipcursus in. Nee, vaak zul je het niet nodig hebben, maar heel veel mensen overcorrigeren. Dat zie je goed op 2 strooks wegen met 2 richtingsverkeer, mensen raken rechts in de berm, sturen extreem terug, komen weer op het asfalt, schieten het wegvak over en belanden op de andere rijstrook of in de berm aan de overkant en hebben met een beetje pech een frontaaltje te pakken. En doe dan ook meteen een stukje: "Wat te doen bij pech onderweg". Het is toch werkelijk te bespottelijk voor woorden dat mensen niet eens weten hoe je een band moet verwisselen. Je kan je iPhone bedienen, je weet hoe de wasmachine en droger werken, maar een autoband wisselen snap je niet?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144148552
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je kan je iPhone bedienen, je weet hoe de wasmachine en droger werken, maar een autoband wisselen snap je niet?
Treffend. Ik ga er maar vanuit dat ik geen wonderkind ben en meer dan tien uur nodig heb voor de basis.
fallus de worstkabouter
victory is aars
  FOK!fotograaf woensdag 3 september 2014 @ 20:53:47 #196
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144148667
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:50 schreef Hallotoch het volgende:

[..]

Treffend. Ik ga er maar vanuit dat ik geen wonderkind ben en meer dan tien uur nodig heb voor de basis.
De kale basis is het probleem niet. De interactie met het overige verkeer en dan vooral onvoorspelbare gevallen als fietsers (wat nou regels, ik ben de zwakste verkeersdeelnemer, dus ik neem gewoon voorrang. Dat ik straks mijn soep door een slangetje in mijn neus eet en als ik jeuk heb aan mijn ballen, ik niet eens meer kan krabben, ja, dat wil ik niet eens snappen), aso's, voetgangers, kinderen, vrachtwagens (beperkt zicht), dat gaat veel tijd kosten.
En de basis bedienen is niet moeilijk, het vloeiend doen gaat wat meer tijd kosten (op zo'n manier schakelen dat je passagiers niet meer iedere keer dat je opschakelt een halve whiplash oplopen bijvoorbeeld). En zeg het niet te hard, we hebben nog eens ene braddie gehad. Moet je maar eens op zoeken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144149156
morgenavond mijn (hopelijk) allerlaatste les. want maandag heb ik examen! *O*
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144149360
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:06 schreef BazZz2 het volgende:
morgenavond mijn (hopelijk) allerlaatste les. want maandag heb ik examen! *O*
Ik had net voor mijn examen nog een les, vond het best fijn. Niks voor jou?
★★★
pi_144171213
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

De kale basis is het probleem niet. De interactie met het overige verkeer en dan vooral onvoorspelbare gevallen als fietsers (wat nou regels, ik ben de zwakste verkeersdeelnemer, dus ik neem gewoon voorrang. Dat ik straks mijn soep door een slangetje in mijn neus eet en als ik jeuk heb aan mijn ballen, ik niet eens meer kan krabben, ja, dat wil ik niet eens snappen), aso's, voetgangers, kinderen, vrachtwagens (beperkt zicht), dat gaat veel tijd kosten.
En de basis bedienen is niet moeilijk, het vloeiend doen gaat wat meer tijd kosten (op zo'n manier schakelen dat je passagiers niet meer iedere keer dat je opschakelt een halve whiplash oplopen bijvoorbeeld). En zeg het niet te hard, we hebben nog eens ene braddie gehad. Moet je maar eens op zoeken.
_O-

Zou hij nog steeds het slagingspercentage naar beneden trekken?
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_144178385
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:11 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Ik had net voor mijn examen nog een les, vond het best fijn. Niks voor jou?
Misschien wel handig om te vragen of dat kan inderdaad. ben toch de hele dag vrij verder. kan nooit kwaad
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144197320
Ik kom me ook even melden :W net begonnen met rijlessen.. vandaag mijn 5e les 8-) en hoop dat het beter gaat dan de afgelopen keren zodat we een keer wat meer gaan doen dan een rondje rijden door nabijgelegen dorpen :')

verder zal ik eens even een beetje bij gaan lezen om te zien wat hier allemaal zoal besproken wordt :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  FOK!fotograaf vrijdag 5 september 2014 @ 11:49:44 #202
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144197356
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:48 schreef MissStevie het volgende:
en hoop dat het beter gaat dan de afgelopen keren zodat we een keer wat meer gaan doen dan een rondje rijden door nabijgelegen dorpen :')
Wen er maar aan. De komende 20/30/40/50 uur ga je die dorpen heel goed leren kennen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144197394
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:49 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wen er maar aan. De komende 20/30/40/50 uur ga je die dorpen heel goed leren kennen.
dat vind ik ook niet erg, maar ik zou ook weleens willen leren parkeren e.d.. gewoon iets anders leren dan rondje rijden zeg maar
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  FOK!fotograaf vrijdag 5 september 2014 @ 12:19:41 #204
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144198264
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:50 schreef MissStevie het volgende:
dat vind ik ook niet erg, maar ik zou ook weleens willen leren parkeren e.d.. gewoon iets anders leren dan rondje rijden zeg maar
Je moet natuurlijk wel goed besef hebben hoe groot je auto nou eigenlijk is, hoe lang, hoe hij zich gedraagt, etc. En aangezien je voor het eerst zelf rijdt, gaat daar even overheen. Dus ja, eerst gevoel krijgen, ook met de bak, motor, koppeling, rem, etc. en dan verder.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144198330
mja je hebt natuurlijk ook gewoon gelijk. ik ben een beetje ongeduldig :P ben benieuwd hoeveel lessen ik nodig ga hebben.

hoeveel lessen hebben jullie (gehad) totaan je praktijk examen? En zijn jullie eerst begonnen met theorie of gewoon in de auto gestapt en na je eerste rijles begonnen met de theorie? (bijvoorbeeld)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144198592
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:21 schreef MissStevie het volgende:
mja je hebt natuurlijk ook gewoon gelijk. ik ben een beetje ongeduldig :P ben benieuwd hoeveel lessen ik nodig ga hebben.

hoeveel lessen hebben jullie (gehad) totaan je praktijk examen? En zijn jullie eerst begonnen met theorie of gewoon in de auto gestapt en na je eerste rijles begonnen met de theorie? (bijvoorbeeld)
Als ik terug kijk, leerde ik het meest tijdens het 'rondjes rijden'. Een auto leren besturen is niet moeilijk (excuses aan de mensen die moeite hebben met schakelen!), gewoon een truukje die je moet doen. Leren hoe je moet kijken (op de manier die het CBR graag ziet), etc. Fileparkeren ging ik na 15 uur oefenen, en gewoon in een vak inparkeren deed ik pas 2 lessen voor mijn examen (ik ben gewisseld van instructeur en de nieuwe dacht dat ik dat al had gedaan... tsja ;)). Verder geen probleem, want wederom is het een truukje. Je gaat niet zakken als je je auto niet netjes in een vak krijgt maar verder wel goed rijdt en alles veilig doet.

Ik heb na zo'n 22 uur mijn theorie gedaan. Na 30 uur TTT (zat in pakket), en na 34 uur geslaagd op het examen.

De TTT ging echt waardeloos. De examinator en ik hadden totaal geen klik en de beste man werkte op mijn zenuwen. Toch wel fijn geweest om even te weten hoe alles zou gaan op het examen. Nam voor mij een deel van de stress weg. Maar dan moet ik ook eerlijk zeggen dat ik er gewoon helemaal in ging met het idee; Ik ga zakken. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_144198959
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:21 schreef MissStevie het volgende:
mja je hebt natuurlijk ook gewoon gelijk. ik ben een beetje ongeduldig :P ben benieuwd hoeveel lessen ik nodig ga hebben.

hoeveel lessen hebben jullie (gehad) totaan je praktijk examen? En zijn jullie eerst begonnen met theorie of gewoon in de auto gestapt en na je eerste rijles begonnen met de theorie? (bijvoorbeeld)
Ik heb ongeveer 60 uur les gehad voor mijn examen, die ik wel in 1x slaagde. Ik had zelf het gevoel dat ik wel eerder op had gekund maar dat was niet aan mij ;) theorie ben ik mee begonnen op ongeveer de helft van mijn lessen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_144206964
hmm.. zo zie je maar dat er geen pijl op te trekken is. Iedere instructeur is anders en ieder persoon is anders.

Vandaag iig een goede les gehad. Ik heb het idee dat ik word voorbereid op het naar de snelweg gaan 8-) vandaag iig de rotondes, bochtjes en stoplichten goed gereden. 1 rotonde waar het even wat moeilijker ging.. maar verder ging het goed :D eindelijk eens een lesje afgesloten met het gevoel 'fijn, het ging goed'
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144206968
Ik heb eerst m'n theorie gehaald, en vervolgens in een periode van twee-en-een-halve week 10 lessen van 4 uur en examen. Heel intensief dus, ook echt geen lesmethode die voor iedereen geschikt is, maar ik vond het heel prettig!
Ben ook in 1x geslaagd.
pi_144207156
Braddie heeft eerst zijn theorie niet gehaald, en toen zijn theorie niet gehaald, en toen zijn theorie weer niet gehaald, en toen nog eens zijn theorie niet gehaald. En vervolgens nog een keer zijn theorie niet gehaald. En toen zijn theorie wel gehaald. En nu is hij nog met lessen bezig. En vervolgens gaat hij zijn praktijk niet halen. En daarna gaat hij zijn praktijk niet halen. En daarna stopt hij denk ik.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Miss 200.000.000! vrijdag 5 september 2014 @ 16:55:00 #211
367000 roos94
pi_144207173
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:48 schreef MissStevie het volgende:
hmm.. zo zie je maar dat er geen pijl op te trekken is. Iedere instructeur is anders en ieder persoon is anders.

Vandaag iig een goede les gehad. Ik heb het idee dat ik word voorbereid op het naar de snelweg gaan 8-) vandaag iig de rotondes, bochtjes en stoplichten goed gereden. 1 rotonde waar het even wat moeilijker ging.. maar verder ging het goed :D eindelijk eens een lesje afgesloten met het gevoel 'fijn, het ging goed'
hey :) grappig om te zien hoe elke instructeur anders is. Ik heb ook ongeveer 5 lessen gehad nu, en ik oefen juist veel met parkeren en ging al in de eerste les op de snelweg maar nog niet schakelen :N

ik vraag me ook af of de moeilijkheidsgraad verschilt als je kijkt waar je rijdt. Ik woon in het centrum van rotterdam, heel druk, maar stel je woont in zo'n gat als lutjebroek ofzo. dan zijn er veel minder auto's enz om rekening mee te houden. minder drukke wegen, rotondes..

hoeveel lessen raden jullie trouwens aan, per maand gezien? ik neem 3 lessen van 100 minuten in de maand omdat het anders gewoon te duur wordt.
pi_144212264
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:55 schreef roos94 het volgende:

[..]

hey :) grappig om te zien hoe elke instructeur anders is. Ik heb ook ongeveer 5 lessen gehad nu, en ik oefen juist veel met parkeren en ging al in de eerste les op de snelweg maar nog niet schakelen :N

ik vraag me ook af of de moeilijkheidsgraad verschilt als je kijkt waar je rijdt. Ik woon in het centrum van rotterdam, heel druk, maar stel je woont in zo'n gat als lutjebroek ofzo. dan zijn er veel minder auto's enz om rekening mee te houden. minder drukke wegen, rotondes..

hoeveel lessen raden jullie trouwens aan, per maand gezien? ik neem 3 lessen van 100 minuten in de maand omdat het anders gewoon te duur wordt.
hmm ik vraag me af of de plaats uitmaakt hoor :) ik ben zelf geboren en getogen in Dordrecht en heb daar meerendeel van mijn leven gewoond en woon nu sinds een jaartje of 5 in Drenthe. Ik moet zeggen dat de snelwegen hier even druk zijn en in het spitsuur, wanneer de scholen uit zijn, mensen terug komen van het werk enz. het hier ook erg druk kan zijn. En we hebben mooie landweggetjes, maar ook rotondes en stoplichten zat haha :P

Verder raad mijn rijleraar rond de 30 lessen aan. Ik rij nu 1x in de week 1 uur. hij raadde mij wel af om langer dan 1 uur te rijden, omdat dat best intensief is en je concentratie dus verder verslapt. Wanneer ik dichter bij het examen kom wil ik 2x in de week gaan rijden :)
Bij hem slagen de meeste met om en nabij zoveel lessen. Ik heb ook een pakket aangeschaft van 30 lesuren, 1x pratijkexamen, theorie examen, tussentijdse toets, lesmateriaal enz. Het was wel ff een rib uit mijn lijf, maar hoef niet meer bang te zijn dat er schrikbarend veel kosten bij komen. Dat is wel het voordeel van in Drenthe wonen trouwens, deze man woont in een klein dorpje en zit niet aangesloten bij een groot bedrijf ofzo. Natuurlijk wel bij het cbr enzo, maar hij is gewoon eigen baas verder :)

Edit: Rijleraar vind het trouwens belangrijk dat ik de auto 'beheers' en niet meer hoef na te denken over schakelen, bochten nemen enz. Vandaar dat we nu nog vooral rondjes rijden. Wanneer dit goed gaat gaan we andere oefeningen doen. Zo ga ik volgende week achteruit leren rijden :D
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144212809
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:40 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

Misschien wel handig om te vragen of dat kan inderdaad. ben toch de hele dag vrij verder. kan nooit kwaad
Nog even een vraagje: is het beter om de instructeur mee te laten rijden tijdens het examen of moet die gewoon lekker binnen blijven?
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144213047
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 19:28 schreef MissStevie het volgende:

[..] Zo ga ik volgende week achteruit leren rijden :D
is niet zo moeilijk, gewoon in z'n achteruit zetten en gaan! ^O^
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144213064
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 19:40 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

Nog even een vraagje: is het beter om de instructeur mee te laten rijden tijdens het examen of moet die gewoon lekker binnen blijven?
Meestal gaat de instructeur een maandagmorgen-babbeltje houden met de examinator, en kun jij dus lekker relax je rondje rijden en je volledig focussen op de weg ;).
Get stoned
pi_144213244
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 19:45 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

is niet zo moeilijk, gewoon in z'n achteruit zetten en gaan! ^O^
mja volgens mij viel het ook wel mee. ik wel weleens achteruit geslalomd tussen bomen door en dat ging best redelijk. alleen bij ons voor het huis kun je alleen file parkeren zegmaar.. zo zijn de parkeer plaatsen en het achteruit ging vandaag een beetje dramatisch :') vandaar het oefenen.. en ik ben blij dat we nu wat anders gaan doen dan rondje rijden.. :7
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  Miss 200.000.000! zaterdag 6 september 2014 @ 11:46:53 #217
367000 roos94
pi_144234022
Zo, vandaag voor het eerst geoefend met schakelen :) eerst op een heel grote lege parkeerplaats, toen dacht ik nou dat gaat best goed. Maar toen we het verkeer in gingen vond ik het nog vies tegenvallen :P op het verkeer letten én schakelen terwijl ik die handelingen nog niet goed in de vingers heb was toch best moeilijk. ook gewoon domme fouten gemaakt zoals koppeling te snel op laten komen zodat ie afslaat of in een chaotische verkeerssituatie vergeten de koppeling in te drukken als ik wil schakelen.. :X

maar goed, het is pas de eerste keer dus het zal hopelijk de volgende lessen steeds beter gaan :P
  zaterdag 6 september 2014 @ 11:48:17 #218
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_144234048
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:46 schreef roos94 het volgende:
Zo, vandaag voor het eerst geoefend met schakelen :) eerst op een heel grote lege parkeerplaats, toen dacht ik nou dat gaat best goed. Maar toen we het verkeer in gingen vond ik het nog vies tegenvallen :P op het verkeer letten én schakelen terwijl ik die handelingen nog niet goed in de vingers heb was toch best moeilijk. ook gewoon domme fouten gemaakt zoals koppeling te snel op laten komen zodat ie afslaat of in een chaotische verkeerssituatie vergeten de koppeling in te drukken als ik wil schakelen.. :X

maar goed, het is pas de eerste keer dus het zal hopelijk de volgende lessen steeds beter gaan :P
Wordt na een tijd vanzelf haast een automatisme :)
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_144234265
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:46 schreef roos94 het volgende:
Zo, vandaag voor het eerst geoefend met schakelen :) eerst op een heel grote lege parkeerplaats, toen dacht ik nou dat gaat best goed. Maar toen we het verkeer in gingen vond ik het nog vies tegenvallen :P op het verkeer letten én schakelen terwijl ik die handelingen nog niet goed in de vingers heb was toch best moeilijk. ook gewoon domme fouten gemaakt zoals koppeling te snel op laten komen zodat ie afslaat of in een chaotische verkeerssituatie vergeten de koppeling in te drukken als ik wil schakelen.. :X

maar goed, het is pas de eerste keer dus het zal hopelijk de volgende lessen steeds beter gaan :P
het zal je nog verbazen hoe snel je dat op gaat pikken. Je wil niet weten hoe chaotisch en slecht mijn 1e rijles ging en de erste 2 lessen heeft mij leraar nog veel voor me geschakeld, maar na 3 lessen kon ik het eigenlijk al zelfstandig, ook in het verkeer :) So there's hope! :9 B-)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144239828
Maandag dus examen, hebben mensen nog laatste tips?
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144242699
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:38 schreef BazZz2 het volgende:
Maandag dus examen, hebben mensen nog laatste tips?
Gewoon rustig blijven en rijden. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_144265906
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:38 schreef BazZz2 het volgende:
Maandag dus examen, hebben mensen nog laatste tips?
geen tips helaas.. wel een: Succes morgen! ^O^
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144266064
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:38 schreef BazZz2 het volgende:
Maandag dus examen, hebben mensen nog laatste tips?
Gewoon relax je rondje rijden, en goed laten zien dat je opmerkt wat er om je heen gebeurt en dat je de auto onder controle hebt. En denk eraan bij een eventuele fout rustig te blijven, en het zo goed mogelijk op te lossen. Je bent lang niet altijd direct gezakt als je het meteen goed oplost, we maken allemaal fouten. Succes ^O^!
Get stoned
pi_144266181
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 10:59 schreef Hinder het volgende:

[..]

Gewoon relax je rondje rijden, en goed laten zien dat je opmerkt wat er om je heen gebeurt en dat je de auto onder controle hebt. En denk eraan bij een eventuele fout rustig te blijven, en het zo goed mogelijk op te lossen. Je bent lang niet altijd direct gezakt als je het meteen goed oplost, we maken allemaal fouten. Succes ^O^!
Klopt. Ik maakte ook een fout bij de navigeer opdracht en miste een bord, maar loste het netjes op dus het was geen probleem.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_144266813
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:54 schreef Messina het volgende:

[..]

Gewoon rustig blijven en rijden. ;)
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 10:49 schreef MissStevie het volgende:

[..]

geen tips helaas.. wel een: Succes morgen! ^O^
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 10:59 schreef Hinder het volgende:

[..]

Gewoon relax je rondje rijden, en goed laten zien dat je opmerkt wat er om je heen gebeurt en dat je de auto onder controle hebt. En denk eraan bij een eventuele fout rustig te blijven, en het zo goed mogelijk op te lossen. Je bent lang niet altijd direct gezakt als je het meteen goed oplost, we maken allemaal fouten. Succes ^O^!
Thanks allen!

morgenmiddag rond een uur of 4 weet ik het. geslaagd of niet, ik laat het weten
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144269583
Succes!
pi_144289247
kreeg net te horen dat ik pas over 3 weken weer kan lessen. dit ivm drukte planning [van de instructeur]. maar ik heb het gevoel dat hij liever andere leerlingen lesgeeft en dat ik maar 3wk moet wachten...
Wat kan ik doen in de tussentijd?
1. leren voor theorie en examen doen
2. andere rijschool zoeken
3. niks doen en geen wijzigingen aanbrengen
pi_144289565
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:20 schreef TheSatanSlayer het volgende:
kreeg net te horen dat ik pas over 3 weken weer kan lessen. dit ivm drukte planning [van de instructeur]. maar ik heb het gevoel dat hij liever andere leerlingen lesgeeft en dat ik maar 3wk moet wachten...
Wat kan ik doen in de tussentijd?
1. leren voor theorie en examen doen
2. andere rijschool zoeken
3. niks doen en geen wijzigingen aanbrengen
1 + voortaan langer van tevoren inplannen.
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 7 september 2014 @ 21:24:14 #229
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_144289604
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:20 schreef TheSatanSlayer het volgende:
kreeg net te horen dat ik pas over 3 weken weer kan lessen. dit ivm drukte planning [van de instructeur]. maar ik heb het gevoel dat hij liever andere leerlingen lesgeeft en dat ik maar 3wk moet wachten...
Wat kan ik doen in de tussentijd?
1. leren voor theorie en examen doen
2. andere rijschool zoeken
3. niks doen en geen wijzigingen aanbrengen
Theorie halen.
andere instructeur of evt andere rijschool.

wel raar overigens dat er 3 weken geen plaats is
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_144290376
quote:
99s.gif Op zondag 7 september 2014 21:24 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Theorie halen.
andere instructeur of evt andere rijschool.

wel raar overigens dat er 3 weken geen plaats is
Ik vind 't eerder raar dat er niet eerder lessen zijn afgesproken. Ik wist mijn rij-schema al weken van tevoren.
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 7 september 2014 @ 21:48:41 #231
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_144291401
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:33 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik vind 't eerder raar dat er niet eerder lessen zijn afgesproken. Ik wist mijn rij-schema al weken van tevoren.
ik maak de afspraak voor het lessen per les.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  zondag 7 september 2014 @ 21:49:37 #232
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_144291459
quote:
99s.gif Op zondag 7 september 2014 21:48 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

ik maak de afspraak voor het lessen per les.
Ik ook.
pi_144291496
quote:
99s.gif Op zondag 7 september 2014 21:48 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

ik maak de afspraak voor het lessen per les.
Oke. En ben je moe? Met je ninja-edit ;)

Anyway, er kunnen diverse redenen zijn waarom iemand het druk heeft. ;) Collega die z'n been breekt, vervelend, maar de examens etc worden daarvoor niet verplaatst :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_144293311
is een eenmanszaak dus één iemand die lesgeeft aan 20 mensen tegelijk en ik geloof wel dat hij het druk heeft, maar vind het wel raar dat ik dan 3 wk moet wachten ben al best lang zijn leerling en doe het goed dus... Nu kan ik die 3 weken goed gebruiken om me theorie te halen, maar het is wel slecht voor mn praktijk kennis die verwaterd dan langzaamaan. Kan ik straks alles weer opnieuw leren omdat ik alles vergeet... Niet alles, maar wel de meeste dingen... Moet natuurlijk wel fris in je hoofd zitten...
  FOK!fotograaf zondag 7 september 2014 @ 23:47:07 #235
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144297952
quote:
99s.gif Op zondag 7 september 2014 21:48 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

ik maak de afspraak voor het lessen per les.
Deed ik vroeger ook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144298882
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:20 schreef TheSatanSlayer het volgende:
kreeg net te horen dat ik pas over 3 weken weer kan lessen. dit ivm drukte planning [van de instructeur]. maar ik heb het gevoel dat hij liever andere leerlingen lesgeeft en dat ik maar 3wk moet wachten...
Wat kan ik doen in de tussentijd?
1. leren voor theorie en examen doen
2. andere rijschool zoeken
3. niks doen en geen wijzigingen aanbrengen
3 weken niet lessen? Dat is wel heel dom van je instructeur. Als ik langer dan een week niet had gelest, dan merkte ik wel dat ik de 'feeling' van het autorijden een beetje kwijt was. Laat staan als je bijna een maand niet gaat lessen.

Een instructeur moet jou juist aanmoedigen om regelmatig te lessen. Minstens 1x per week. Regelmatig lessen is goed voor je leerproces.

Als hij het te druk heeft moet ie gewoon niet zoveel leerlingen aannemen.
pi_144303754
idd, maar dan moet je natuurlijk werknemers uitbetalen. DAt wil hij niet. Blijkbaar liever het geld dan de tijd nemen voor zn eigen leerlingen...

Conclusie dus ik kan het beste eerst theorie doen en dan aangeven dat ik naar een andere ga? Hoe moet ik dat dan uitleggen gewoon zeggen dat het elke keer te lang duurt en ik liever een betere wil?

Ik weet btw niet of het kan, ik heb al ¤1000 betaald [voor 25 lessen]. De overige helft heb ik nog niet betaald overigens.. Nog 3 lessen en dan heb ik die 25 lessen gehad. Dus ik kan na die 25e les in principe stoppen bij deze toch?

"Nadeel is dan dat ik dan eigenlijk per les heb betaald, maar ik wil liever een betere
pi_144314928
ik ben geslaagd!!! *O* *O* *O* *O*
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144315143
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 09:15 schreef TheSatanSlayer het volgende:
idd, maar dan moet je natuurlijk werknemers uitbetalen. DAt wil hij niet. Blijkbaar liever het geld dan de tijd nemen voor zn eigen leerlingen...

Conclusie dus ik kan het beste eerst theorie doen en dan aangeven dat ik naar een andere ga? Hoe moet ik dat dan uitleggen gewoon zeggen dat het elke keer te lang duurt en ik liever een betere wil?

Ik weet btw niet of het kan, ik heb al ¤1000 betaald [voor 25 lessen]. De overige helft heb ik nog niet betaald overigens.. Nog 3 lessen en dan heb ik die 25 lessen gehad. Dus ik kan na die 25e les in principe stoppen bij deze toch?

"Nadeel is dan dat ik dan eigenlijk per les heb betaald, maar ik wil liever een betere
Ik neem aan dat je een contract met die rijschool hebt ondertekend over je lespakket?
Mss staat daar ook wel in wat de frequentie van de lessen zou moeten zijn.
1x per 3 weken lessen schiet je iig geen kont mee op, kun je elke keer overnieuw beginnen.
pi_144315287
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:03 schreef BazZz2 het volgende:
ik ben geslaagd!!! *O* *O* *O* *O*
Gefeliciteerd ^O^!
Get stoned
pi_144315432
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:03 schreef BazZz2 het volgende:
ik ben geslaagd!!! *O* *O* *O* *O*
Gefeliciteerd! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 8 september 2014 @ 16:21:45 #242
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_144315607
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:03 schreef BazZz2 het volgende:
ik ben geslaagd!!! *O* *O* *O* *O*
Top!

Door wat verschuivingen rij ik morgen in andere auto en andere instructeur schijnt.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_144317223
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:03 schreef BazZz2 het volgende:
ik ben geslaagd!!! *O* *O* *O* *O*
jaaa, gefeliciteerd!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
veel zenuwen of fluitje van een cent?
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144317378
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:03 schreef MissStevie het volgende:

[..]

jaaa, gefeliciteerd!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
veel zenuwen of fluitje van een cent?
Danku! zenuwen vielen uiteindelijk wel mee. het valt eigenlijk echt reuze mee. hij zei achteraf dat ik soms wel slordig ben. maar toch geslaagd, zo who cares haha :D
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144340396
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 16:21 schreef Toekito het volgende:

[..]

Top!

Door wat verschuivingen rij ik morgen in andere auto en andere instructeur schijnt.
Verschuivingen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_144340485
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:53 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Verschuivingen?
[ afbeelding ]
_O-
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:50:30 #247
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_144342804
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:53 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Verschuivingen?
[ afbeelding ]
_O- chauffeur die geopereerd wordt.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_144343509
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:50 schreef Toekito het volgende:

[..]

_O- chauffeur die geopereerd wordt.
Dan was het een zware crash geweest.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_144343652
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:53 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Verschuivingen?
[ afbeelding ]
U wilt even stoppen om de telefoon op te nemen, en laat uw auto op deze manier achter. Mag dit?
Get stoned
pi_144345840
Nou, ik heb het ook gehaald. Deze keer een erg vriendelijke man als examinator, dat scheelt wel zeg.
pi_144348030
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:33 schreef Friek_ het volgende:
Nou, ik heb het ook gehaald. Deze keer een erg vriendelijke man als examinator, dat scheelt wel zeg.
Gefeliciteerd ^O^!
Get stoned
pi_144348289
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:41 schreef Hinder het volgende:

[..]

Gefeliciteerd ^O^!
Waarvoor dank. Frappant genoeg reed ik juist slechter tijdens mijn eerdere examens, maar ben ik nu geslaagd. Ik snap er nog steeds niet veel van.
pi_144355497
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:33 schreef Friek_ het volgende:
Nou, ik heb het ook gehaald. Deze keer een erg vriendelijke man als examinator, dat scheelt wel zeg.
Gefeliciteerd! *O*
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144355659
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:33 schreef Friek_ het volgende:
Nou, ik heb het ook gehaald. Deze keer een erg vriendelijke man als examinator, dat scheelt wel zeg.
Gefeliciteerd!! *O* *O*
Dat je een vriendelijke examinator had geeft wel hoop.. als ik in mijn vriendengroep hoor hoor de examinatoren waren of als ik van mijn rijleraar hoor waar mensen op zijn gezakt... pfoe.. ;(
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  dinsdag 9 september 2014 @ 17:27:34 #255
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_144356059
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:33 schreef Friek_ het volgende:
Nou, ik heb het ook gehaald. Deze keer een erg vriendelijke man als examinator, dat scheelt wel zeg.
top!

Donderdagmorgen weer lessen *O*
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_144382001
vanmorgen weer gereden en het ging redelijk :) merkte wel dat mijn concentratie slecht was vanmorgen.. auto af laten slaan voor een stoplicht en te laat door hebben dat er iemand van rechts komt |:( moet echt mijn ogen beter open gaan houden.. verder wel vandaag hellingproefje gedaan en achteruit gereden en dit ging best netjes *) kijk weer uit naar volgenden week.
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144384805
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:38 schreef MissStevie het volgende:
verder wel vandaag hellingproefje gedaan en achteruit gereden en dit ging best netjes *) kijk weer uit naar volgenden week.
Achteruit gereden tijdens de hellingproef? Dasniegoehoor! :+
  Moderator woensdag 10 september 2014 @ 15:33:29 #258
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_144390318
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:12 schreef Kiid het volgende:

[..]

_O-

Zou hij nog steeds het slagingspercentage naar beneden trekken?
Ik neus wel eens rond op het autoweek forum, en zie daar... ik vind een post van "braadslee" gemaakt op 31 augustus jongstleden, nog geen twee weekjes geleden dus...
De arrogantie druipt er weer van af :P (en hij heeft het pasje nog steeds niet dus)

braadslee [ Privé reageren ]
Re: Eerste auto gekocht! + Verhaal/Ervaring
31-08-2014 02:10
Wat een verhaal zeg...
Dacht dat ik een kluns was dat ik na 5-6 rijlessen die Polo diesel (1.2 3 cylinder) nog wel eens liet afslaan, maar dat iemand die het pasje al 1 maand heeft in een benzine auto zo loopt te rotzooien, ik snap het niet..

Kleine 2 weken geleden ben ik (Ja ja, echt dommer kan het niet ) een stukje wezen rijden in de 0,9l Seicento van mijn ma (benzine) ik reed gewoon weg op de koppeling, als je het aangrijppunt voelt is er niks aan de hand, en het is echt een kwestie van 5 minuten rijden en je hebt de nieuwe koppeling onder de knie, heb hem niet laten afslaan, en ik ben dan nog een lesser...

Hoop voor je dat je wel overdrijft though, 50 x af laten slaan terwijl je in een 800-850 kg wegend gebakje rijd met een vrij pittige (voor het gewicht dan) 1.4 blokje rijd, dan is dat gewoon een kwestie van óf een koppeling die gewoon "op" of een leerling die zijn pasje 2-3-4 maanden te vroeg heeft gehaald (maar dat is mijn mening)

Toegegeven, heb misschien geen recht van spreken hier omdat ik mijn pasje nog niet heb, maar even serieus... Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon je koppeling aan te voelen? Heb ondertussen in een Polo Bluemotion gereden, een Fiat Cinquecento, een Fiat Seicento en een Peugeot 107, en de enige auto die ik echt vaak heb laten afslaan zijn de Polo (Eerste paar lessen, logisch) en de Cinquecento ( Koppeling van die auto was op ) De rest heb ik 0,0 moeite mee gehad, ondanks dat ik nog een leerling ben.

Als je bij 5000! toeren zoiets hebt van "Goh, laat ik maar eens proberen weg te rijden" Ben je echt het autorijden niet waard, het is punt 1 echt verschrikkelijk slecht voor de motor/koppeling, en punt 2 laat dit zien dat jij echt (in mijn ogen) een verschrikkelijke onzekere chauffeur bent die eigenlijk de komende 2-3 maanden niet had mogen slagen...

Tot zo ver mijn reactie hier op... Excuses alvast als ik je tegen het zere been heb aangeschopt maar na het lezen van dit verhaal moest ik het van me af schrijven.
pi_144391011
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:33 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik neus wel eens rond op het autoweek forum, en zie daar... ik vind een post van "braadslee" gemaakt op 31 augustus jongstleden, nog geen twee weekjes geleden dus...
De arrogantie druipt er weer van af :P (en hij heeft het pasje nog steeds niet dus)

braadslee [ Privé reageren ]
Re: Eerste auto gekocht! + Verhaal/Ervaring
31-08-2014 02:10
Wat een verhaal zeg...
Dacht dat ik een kluns was dat ik na 5-6 rijlessen die Polo diesel (1.2 3 cylinder) nog wel eens liet afslaan, maar dat iemand die het pasje al 1 maand heeft in een benzine auto zo loopt te rotzooien, ik snap het niet..

Kleine 2 weken geleden ben ik (Ja ja, echt dommer kan het niet ) een stukje wezen rijden in de 0,9l Seicento van mijn ma (benzine) ik reed gewoon weg op de koppeling, als je het aangrijppunt voelt is er niks aan de hand, en het is echt een kwestie van 5 minuten rijden en je hebt de nieuwe koppeling onder de knie, heb hem niet laten afslaan, en ik ben dan nog een lesser...

Hoop voor je dat je wel overdrijft though, 50 x af laten slaan terwijl je in een 800-850 kg wegend gebakje rijd met een vrij pittige (voor het gewicht dan) 1.4 blokje rijd, dan is dat gewoon een kwestie van óf een koppeling die gewoon "op" of een leerling die zijn pasje 2-3-4 maanden te vroeg heeft gehaald (maar dat is mijn mening)

Toegegeven, heb misschien geen recht van spreken hier omdat ik mijn pasje nog niet heb, maar even serieus... Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon je koppeling aan te voelen? Heb ondertussen in een Polo Bluemotion gereden, een Fiat Cinquecento, een Fiat Seicento en een Peugeot 107, en de enige auto die ik echt vaak heb laten afslaan zijn de Polo (Eerste paar lessen, logisch) en de Cinquecento ( Koppeling van die auto was op ) De rest heb ik 0,0 moeite mee gehad, ondanks dat ik nog een leerling ben.

Als je bij 5000! toeren zoiets hebt van "Goh, laat ik maar eens proberen weg te rijden" Ben je echt het autorijden niet waard, het is punt 1 echt verschrikkelijk slecht voor de motor/koppeling, en punt 2 laat dit zien dat jij echt (in mijn ogen) een verschrikkelijke onzekere chauffeur bent die eigenlijk de komende 2-3 maanden niet had mogen slagen...

Tot zo ver mijn reactie hier op... Excuses alvast als ik je tegen het zere been heb aangeschopt maar na het lezen van dit verhaal moest ik het van me af schrijven.

Braddie heeft een draadje of 5 los zitten, dat kan niet anders.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 10 september 2014 @ 16:26:47 #260
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_144391978
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:57 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Braddie heeft een draadje of 5 los zitten, dat kan niet anders.
Zeer zeker. Toch mis ik zijn posts hier een beetje :')
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_144392314
Ik liet de auto gister ook afslaan bij het stoplicht. Zal m'n strop alvast bestellen, zo te zien ben ik het leven niet waard. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_144392657
Haha die Braddie toch :') Beter maakt hij zich druk over zijn eigen rijkunsten.

Braddie als je meeleest, ik heb mijn auto zeker wel 40-45 keer laten afslaan, en nog steeds wel eens. Maar ik heb keurig mijn pasje O+ wat een genot O+
know'm sayin?
×
word? word.
pi_144392815
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

Achteruit gereden tijdens de hellingproef? Dasniegoehoor! :+
niet? en ik maar denken dat ik het zo goed deed ;( .... :P zo leerde mijn rijleraar ook zo mooi aan hoe ik op het examen moest reageren op een onoverzichtelijke zijstraat van recht. Gas terug nemen, kijken, gas geven. Om er vervolgens haastig achteraan te voegen: 'wel alleen gas geven als er niemand aan komt hoor.. anders remmen' .. joh :') haha zou een mooie bak wezen als je om die rede iemand aanrijd op je examen. 'ja maar zo heb ik het geleerd hoor, kijken, remmen, gas geven :+ '

En wat een figuur joh.. die braadslee :') god o god..
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144393194
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:50 schreef alors het volgende:
Haha die Braddie toch :') Beter maakt hij zich druk over zijn eigen rijkunsten.

Braddie als je meeleest, ik heb mijn auto zeker wel 40-45 keer laten afslaan, en nog steeds wel eens. Maar ik heb keurig mijn pasje O+ wat een genot O+
Gevaar op de weg
pi_144393223
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:16 schreef MissStevie het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! *O* *O*
Dat je een vriendelijke examinator had geeft wel hoop.. als ik in mijn vriendengroep hoor hoor de examinatoren waren of als ik van mijn rijleraar hoor waar mensen op zijn gezakt... pfoe.. ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 17:16 schreef MissStevie het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! *O* *O*
Dat je een vriendelijke examinator had geeft wel hoop.. als ik in mijn vriendengroep hoor hoor de examinatoren waren of als ik van mijn rijleraar hoor waar mensen op zijn gezakt... pfoe.. ;(
Dat is echt de grootste fabel ooit. In de meeste gevallen rijdt men gewoon achterlijk.
pi_144393666
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:50 schreef alors het volgende:
Haha die Braddie toch :') Beter maakt hij zich druk over zijn eigen rijkunsten.

Braddie als je meeleest, ik heb mijn auto zeker wel 40-45 keer laten afslaan, en nog steeds wel eens. Maar ik heb keurig mijn pasje O+ wat een genot O+
Moet ik voor jou ook een strop meebestellen? :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_144393718
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:21 schreef Messina het volgende:

[..]

Moet ik voor jou ook een strop meebestellen? :P
Misschien kunnen we een strop ergens vastmaken, omdoen en dan proberen weg te rijden. Als ie afslaat blijven we leven O+
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator woensdag 10 september 2014 @ 17:33:23 #268
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_144394024
Haha ik vind het mooi hoe sommigen zich zo verheven kunnen opstellen ten opzichte van een ander (vooral als je je rijbewijs nog stééds niet hebt).

Maar ja anderzijds, hij is hier weggepest en ondanks dat hij dat grotendeels aan zichzelf te danken heeft missen we nu wel zijn prachtige anekdotes. ;)
  woensdag 10 september 2014 @ 17:35:11 #269
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_144394058
Ook ik laat zowel toen ik nog in die Merc les had als nu in de polo hem wel eens afslaan
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 10 september 2014 @ 17:57:33 #270
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_144394600
Sinds ik mijn rijbewijs heb, is de enige keer dat de auto mij is afgeslagen, op de oprit is geweest, toen ik hem in de versnelling had staan en dacht dat ik hem in neutraal had staan :@
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_144395288
quote:
9s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:07 schreef Travel. het volgende:

[..]

[..]

Dat is echt de grootste fabel ooit. In de meeste gevallen rijdt men gewoon achterlijk.
zou het? Hij heeft leerlingen gehad die zijn gezakt, omdat ze een afslag vergaten te nemen die de examinator gezegd had en iemand die een blackout kreeg toen tijdens zijn examen en niet meer wist hoe de auto in zijn achteruit moest. Beide hadden vooraf perfect gereden, maar zijn daarop gezakt..
en er was een meisje die een fietser van de fiets mepte toen ze aan het eind van haar examen de deur open gooide zonder te kijken.. maar ik vind het niet gek dat zij gezakt is :')
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144395298
quote:
7s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:23 schreef alors het volgende:

[..]

Misschien kunnen we een strop ergens vastmaken, omdoen en dan proberen weg te rijden. Als ie afslaat blijven we leven O+
_O- _O-
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144395612
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:21 schreef MissStevie het volgende:

[..]

en er was een meisje die een fietser van de fiets mepte toen ze aan het eind van haar examen de deur open gooide zonder te kijken.. maar ik vind het niet gek dat zij gezakt is :')
_O-
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_144400575
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:21 schreef MissStevie het volgende:

[..]

zou het? Hij heeft leerlingen gehad die zijn gezakt, omdat ze een afslag vergaten te nemen die de examinator gezegd had en iemand die een blackout kreeg toen tijdens zijn examen en niet meer wist hoe de auto in zijn achteruit moest. Beide hadden vooraf perfect gereden, maar zijn daarop gezakt..
en er was een meisje die een fietser van de fiets mepte toen ze aan het eind van haar examen de deur open gooide zonder te kijken.. maar ik vind het niet gek dat zij gezakt is :')
Zullen ze vast niet veilig een oplossing hebben gezocht voor de fout die ze maakten. Of het was niet de enige fout, etc.
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 10 september 2014 @ 21:35:27 #275
405872 roosszz
never give up!
pi_144402991
vrijdag mijn laatste les.. En dan dinsdag afrijden :o :o :o :o :o
pi_144405285
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:47 schreef Messina het volgende:

[..]

Zullen ze vast niet veilig een oplossing hebben gezocht voor de fout die ze maakten. Of het was niet de enige fout, etc.
Ja dat waren bij beide echt de enige fouten. Deze leerlingen hadden op dat na perfect gereden en kregen van de examinator ook diesrede terug dat ze gezakt waren.. ;(

quote:
11s.gif Op woensdag 10 september 2014 21:35 schreef roosszz het volgende:
vrijdag mijn laatste les.. En dan dinsdag afrijden :o :o :o :o :o
Spannend!! Ben je er klaar voor voor je gevoel?? :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  woensdag 10 september 2014 @ 22:36:39 #277
405872 roosszz
never give up!
pi_144406132
Jawel :) maar vind het wel echt eng
pi_144406313
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:33 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik neus wel eens rond op het autoweek forum, en zie daar... ik vind een post van "braadslee" gemaakt op 31 augustus jongstleden, nog geen twee weekjes geleden dus...
De arrogantie druipt er weer van af :P (en hij heeft het pasje nog steeds niet dus)

braadslee [ Privé reageren ]
Re: Eerste auto gekocht! + Verhaal/Ervaring
31-08-2014 02:10.

Wat een gozer blijft het ook hè _O-. De één pikt het net wat sneller op dan de ander, maar zo uit de hoogte praten terwijl hij 7/8? keer gezakt is voor zijn theorie en ongetwijfeld op les 80 zit inmiddels kan toch niet gezond zijn. Als je voor theorie zo vaak zakt vanwege - naar eigen zeggen - faalangst dan gaat hij nog een hele kluif hebben aan dat praktijkexamen
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  woensdag 10 september 2014 @ 22:46:05 #279
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_144406539
quote:
11s.gif Op woensdag 10 september 2014 21:35 schreef roosszz het volgende:
vrijdag mijn laatste les.. En dan dinsdag afrijden :o :o :o :o :o
Succes! Hoeveel lessen heb je gehad?
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_144408897
gistere geslaagd, wel in 1x.
52 lessen gehad, vorig jaar op 18 juni begonnen.
  donderdag 11 september 2014 @ 07:18:18 #281
405872 roosszz
never give up!
pi_144411968
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:46 schreef Reemi het volgende:

[..]

Succes! Hoeveel lessen heb je gehad?
32 lessen heb ik dan gehad
pi_144412149
Heb al zeker 50 lessen gehad, vorige week eindelijk aangevraagd voor 16 Okt. Probleem is dat ik niet zeker ben, nooit ben geweest ook omdat mijn rijlesinstructeur een ontzettende klootzak is maar ik niet wegkan omdat het mn overbuurman is en pappie en mammie oké met meneer zijn.
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 09:33:39 #283
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_144413360
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 07:49 schreef Venicequeen het volgende:
Heb al zeker 50 lessen gehad, vorige week eindelijk aangevraagd voor 16 Okt. Probleem is dat ik niet zeker ben, nooit ben geweest ook omdat mijn rijlesinstructeur een ontzettende klootzak is maar ik niet wegkan omdat het mn overbuurman is en pappie en mammie oké met meneer zijn.
Wat vervelend... Waarom is het een klootzak dan? En heb je je ouders niet verteld dat je hem geen fijne instructeur vindt?
pi_144414446
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:21 schreef MissStevie het volgende:

[..]

zou het? Hij heeft leerlingen gehad die zijn gezakt, omdat ze een afslag vergaten te nemen die de examinator gezegd had en iemand die een blackout kreeg toen tijdens zijn examen en niet meer wist hoe de auto in zijn achteruit moest. Beide hadden vooraf perfect gereden, maar zijn daarop gezakt..
en er was een meisje die een fietser van de fiets mepte toen ze aan het eind van haar examen de deur open gooide zonder te kijken.. maar ik vind het niet gek dat zij gezakt is :')
Tja, dit klinkt als oneerlijk. Maar ik heb talloze achterlijke in de theoriezaal gezien die na 4-5x nog niet geslaagd waren. Als ik die kon indenken in een auto, dan zou het me niet verbazen dat die ook een paar over de praktijk moeten doen. Toch vonden ze het zelf gek als ze weer gezakt waren met 10-15 fout. "tja CBR gunt gewoon niet''. Zo gaat het ook bij de praktijk. Men zoekt de fout niet bij zichzelf, maar bij anderen.
pi_144419642
Wat me vooral opvalt is dat men in Nederland bijzonder veel vertrouwen heeft in de mening van 'experts'. Om rij-instructeur of examinator bij het CBR te worden heb je nauwelijks diploma's nodig (vmbo- of lbo-diploma voor rij-instructeur, havo of mbo-4 voor examinator). Om verkoper te worden bij een beddenspeciaalzaak gelden soortgelijke ingangseisen, om maar iets te noemen. Gevolg is dat je tienduizenden 'experts' hebt die elkaar om de haverklap tegenspreken en zodoende hun eigen geloofwaardigheid ondergraven. Het is alleen al lachwekkend hoe dat opgeblazen ego van zo'n rij-instructeur reageert op collega-instructeurs die er allemaal 'niets van begrijpen' en zijn eigen lesmethode als geniaal bestempelt.

Goed, ik ben blij dat ik van het circus af ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2014 13:51:01 ]
pi_144421421
Vandaag m'n eerste les gehad. Had hiervoor nog nooit gereden en m'n moeder heeft nog nooit een auto gehad, dus ik mis wel bepaalde rijervaring die je als bijrijder opdoet. M'n instructeur had aan m'n rijstijl ook meteen door dat ik 0.0 ervaring heb :')

Vond het toch moeilijker dan gedacht :X Ik hou de auto teveel aan de rechterkant van de baan, omdat ik nog niet echt kan inschatten hoe breed de auto is. Ook neem ik sommige bochten nog te ruim of te vroeg.

Volgens m'n instructeur is het een kwestie van wennen. Mocht nu alleen sturen en gas geven. Volgende keer remmen en koppelen :o
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 15:34:25 #287
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_144422696
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:50 schreef Sander166 het volgende:
Vandaag m'n eerste les gehad. Had hiervoor nog nooit gereden en m'n moeder heeft nog nooit een auto gehad, dus ik mis wel bepaalde rijervaring die je als bijrijder opdoet. M'n instructeur had aan m'n rijstijl ook meteen door dat ik 0.0 ervaring heb :')

Vond het toch moeilijker dan gedacht :X Ik hou de auto teveel aan de rechterkant van de baan, omdat ik nog niet echt kan inschatten hoe breed de auto is. Ook neem ik sommige bochten nog te ruim of te vroeg.

Volgens m'n instructeur is het een kwestie van wennen. Mocht nu alleen sturen en gas geven. Volgende keer remmen en koppelen :o
Same here. Ook grotendeels opgegroeid zonder ouders met een auto en bij mijn eerste rijles zat ik als een bang hertje achter het stuur en heb ik behalve sturen nog niks durven (en mogen) doen.

Erg grappig als ik daar een jaar later op terugkijk terwijl ik zonder moeite schakel/kijk verkeer inschat tegelijk, hoe ik wel niet in het begin dacht dat dat echt never nooit mogelijk zou zijn :P
pi_144424852
Hoppa, net gehaald. Theorie in 1x, dit was de 2e keer afrijden. +- 42 uur les gehad.
pi_144425732
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:41 schreef Tosti-vreter het volgende:
Hoppa, net gehaald. Theorie in 1x, dit was de 2e keer afrijden. +- 42 uur les gehad.
Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:50 schreef Sander166 het volgende:
Vond het toch moeilijker dan gedacht :X Ik hou de auto teveel aan de rechterkant van de baan, omdat ik nog niet echt kan inschatten hoe breed de auto is. Ook neem ik sommige bochten nog te ruim of te vroeg.
Had ik ook heel erg in het begin. Komt uiteindelijk wel goed. Blijf vooral goed ver kijken, niet focussen op de auto voor je.
pi_144426779
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Same here. Ook grotendeels opgegroeid zonder ouders met een auto en bij mijn eerste rijles zat ik als een bang hertje achter het stuur en heb ik behalve sturen nog niks durven (en mogen) doen.

Erg grappig als ik daar een jaar later op terugkijk terwijl ik zonder moeite schakel/kijk verkeer inschat tegelijk, hoe ik wel niet in het begin dacht dat dat echt never nooit mogelijk zou zijn :P
Ik vind het autorijden toch nog verdomd moeilijk. Heb totaal niet het gevoel dat ik controle heb over de auto. Komt ook doordat de feeling van het autorijden nog nieuw is voor mij.

M'n instructeur is gelukkig wel relaxed. Geeft altijd tips tijdens het rijden en is een vriendelijke en warme man. Ik zou denk ik meteen overstappen als ik een instructeur had die de hele tijd met z'n telefoon bezig is of boos wordt omdat je iets niet kan.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:04 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

[..]

Had ik ook heel erg in het begin. Komt uiteindelijk wel goed. Blijf vooral goed ver kijken, niet focussen op de auto voor je.
Dit zei m'n instructeur ook. Maar in de praktijk blijft het toch lastig.

Als ik goed rij heb ik het gevoel dat ik te links zit en bijvoorbeeld een tegenligger kan raken. Dan ga ik automatisch wat meer naar rechts, maar dan kan de rechter buitenspiegel tegen geparkeerde auto's of fietsers komen :X
pi_144429204
quote:
11s.gif Op woensdag 10 september 2014 21:35 schreef roosszz het volgende:
vrijdag mijn laatste les.. En dan dinsdag afrijden :o :o :o :o :o
WOOHOO!!

Veel succes! ^O^

heb je niet nog een half uur/3 kwartier voor je examen om nog de laatste dingen door te nemen? had ik wel namelijk. dat helpt wel echt! bij mij in ieder geval
"Get busy living, or get busy dying"
pi_144429220
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:40 schreef Sander166 het volgende:
Ik vind het autorijden toch nog verdomd moeilijk. Heb totaal niet het gevoel dat ik controle heb over de auto. Komt ook doordat de feeling van het autorijden nog nieuw is voor mij.
Ik ken het gevoel. Wilde in het begin ook de auto helemaal "onder controle" hebben maar zo werkt dat niet. Neem vooral genoeg de tijd om goed te kijken, laat je niet stressen. Gaat vanzelf makkelijker. Ik ben ook geen natuurtalent, dacht ook de eerste 20 lessen dat het nooit meer goed ging komen maar nu gaat het eigenlijk erg goed.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:40 schreef Sander166 het volgende:
Als ik goed rij heb ik het gevoel dat ik te links zit en bijvoorbeeld een tegenligger kan raken. Dan ga ik automatisch wat meer naar rechts, maar dan kan de rechter buitenspiegel tegen geparkeerde auto's of fietsers komen :X
Daarom moet je verder naar voren kijken, ook al lijkt dat in het begin eng. Dan ga je vanzelf goed sturen en blijf je midden op de rijstrook rijden. Wees vooral niet bang, je hebt altijd nog een instructeur naast je zitten die je kan corrigeren.
  donderdag 11 september 2014 @ 19:13:11 #293
405872 roosszz
never give up!
pi_144429603
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:00 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

WOOHOO!!

Veel succes! ^O^

heb je niet nog een half uur/3 kwartier voor je examen om nog de laatste dingen door te nemen? had ik wel namelijk. dat helpt wel echt! bij mij in ieder geval
Ik word om 10 uur opgehaald en om kwart voor 11 moet ik afrijden ..
pi_144430326
quote:
11s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:13 schreef roosszz het volgende:

[..]

Ik word om 10 uur opgehaald en om kwart voor 11 moet ik afrijden ..
Ik zou ff bellen of hij niet 9 uur kan komen. Uurtje les om warm te rijden voor t examen is wel zo fijn en doet bijna iedereen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_144435264
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:49 schreef Friek_ het volgende:
Wat me vooral opvalt is dat men in Nederland bijzonder veel vertrouwen heeft in de mening van 'experts'. Om rij-instructeur of examinator bij het CBR te worden heb je nauwelijks diploma's nodig (vmbo- of lbo-diploma voor rij-instructeur, havo of mbo-4 voor examinator). Om verkoper te worden bij een beddenspeciaalzaak gelden soortgelijke ingangseisen, om maar iets te noemen. Gevolg is dat je tienduizenden 'experts' hebt die elkaar om de haverklap tegenspreken en zodoende hun eigen geloofwaardigheid ondergraven. Het is alleen al lachwekkend hoe dat opgeblazen ego van zo'n rij-instructeur reageert op collega-instructeurs die er allemaal 'niets van begrijpen' en zijn eigen lesmethode als geniaal bestempelt.

Goed, ik ben blij dat ik van het circus af ben.
nouja, het is best logisch dat iedereen zo'n vertrouwen heeft in zijn rijleraar toch :) het is niet zo dat iemand die heeft geleerd om bakker te zijn ineens rijleraar kan worden, daar zijn wel opleidingen voor ;) en of niet nou mbo of universiteit zijn, dat zegt niets over je rijleraar :) daarbij denk ik dat je in elk vak wel houd dat je honderden 'experts' houdt. Alleen al als ik naar mijn eigen vak kijk.. ik werk in de gehandicaptenzorg en als je een team hebt van 20 man, dan denken er toch zeker 15 dat ze de beste zijn en alles weten.. erg lastig, maar iedereen heeft nou eenmaal zijn eigen overtuigingen en probeerd zijn cliënten, of in het geval van rijleraar leerlingen, het beste mee te geven met de beste wil van de wereld :) al hou je natuurlijk altijd klootzakken als uitzondering die het puur doen voor geld en over de rug van de leerlingen gaan.. maar dat ga je niet tegen helaas.. :(

en over het voor het eerst besturen van een auto.. toen ik weer begon met lessen na 3 jaar was ik ook een complete ramp.. te krappe of te ruime bochten, moeite met plek op de weg en ik mocht wel direct schakelen, koppelen en remmen, omdat ik al eerder les had gehad. Complete chaos en paniel :') maar nu, 5 lessen verder gaat het best goed. Er is hoop! het zal je verbazen hoe snel je went aan het gevoel van een auto onder je kont :P
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144443614
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:50 schreef Sander166 het volgende:
Vandaag m'n eerste les gehad. Had hiervoor nog nooit gereden en m'n moeder heeft nog nooit een auto gehad, dus ik mis wel bepaalde rijervaring die je als bijrijder opdoet. M'n instructeur had aan m'n rijstijl ook meteen door dat ik 0.0 ervaring heb :')
Ik rijd al sinds mijn jeugd trekker (hoewel al een paar jaar niet meer inmiddels) en heb een uur of vijftig in mijn pilotenlogboek staan, maar tijdens mijn eerste rijles(sen) bakte ik er ook geen fuck van eigenlijk. :') Schakelen deed ik bijvoorbeeld ook wat lomp, want ja, dat is in een auto wat verfijnder dan in een trekker?

Auto heb ik over alle lessen in totaal maar zo'n drie keer af laten slaan, dat viel dan wel weer mee.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_144446563
Vrijstelling is ook binnen 8-)
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_144447846
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:19 schreef De_Dakgoot het volgende:
Vrijstelling is ook binnen 8-)
yess 8-) gefeliciteerd!
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144457231
Ik weet niet of mijn vraag hier in dit topic thuis hoort, maar ik heb even een vraag of ik op dit stuk weg links zou kunnen parkeren.



Foto toont oude situatie(van Google Maps), tegenwoordig is het stuk ingekort waardoor er evt maar een of twee auto's passen. Bij het inrijden staat er een mooi bordje van "parkeren alleen in de vakken", maar kan dit bestempeld worden als een parkeervak? Ik denk zelf van niet, maar ik vraag toch even voor de zekerheid. :)
pi_144458274
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:49 schreef Friek_ het volgende:
Wat me vooral opvalt is dat men in Nederland bijzonder veel vertrouwen heeft in de mening van 'experts'. Om rij-instructeur of examinator bij het CBR te worden heb je nauwelijks diploma's nodig (vmbo- of lbo-diploma voor rij-instructeur, havo of mbo-4 voor examinator). Om verkoper te worden bij een beddenspeciaalzaak gelden soortgelijke ingangseisen, om maar iets te noemen. Gevolg is dat je tienduizenden 'experts' hebt die elkaar om de haverklap tegenspreken en zodoende hun eigen geloofwaardigheid ondergraven. Het is alleen al lachwekkend hoe dat opgeblazen ego van zo'n rij-instructeur reageert op collega-instructeurs die er allemaal 'niets van begrijpen' en zijn eigen lesmethode als geniaal bestempelt.

Goed, ik ben blij dat ik van het circus af ben.
Ja natuurlijk, het is ook zo krom als een hoepel. Je examen is een moment opname en als één persoon 'ja' zegt dan heb je je rijbewijs. Als je examinator iets vindt, dan is het ook zo.

Toen ik geslaagd was had ik dezelfde examinator én precies dezelfde route als de eerste keer, toen ik zakte. De tweede keer was het zogenaamd een 'goede' rit, terwijl ik praktisch hetzelfde heb gereden als de eerste. En de eerste keer was er echt van alles mis volgens de examinator. :')
pi_144458419
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:49 schreef exelletor het volgende:
Ik weet niet of mijn vraag hier in dit topic thuis hoort, maar ik heb even een vraag of ik op dit stuk weg links zou kunnen parkeren.

[ afbeelding ]

Foto toont oude situatie(van Google Maps), tegenwoordig is het stuk ingekort waardoor er evt maar een of twee auto's passen. Bij het inrijden staat er een mooi bordje van "parkeren alleen in de vakken", maar kan dit bestempeld worden als een parkeervak? Ik denk zelf van niet, maar ik vraag toch even voor de zekerheid. :)
Lijkt op een bushalte, mag je alleen stilstaan niet parkeren.
Een parkeervak heeft echt vakken.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')