quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:58 schreef Hinder het volgende:
[..]
Ik zou beginnen wat zelfvertrouwen te krijgen. Doe gewoon je best, pas rustig en beheerst toe wat je tijdens de lessen geleerd hebt, en laat zien wat je kunt. Je bent immers pas gezakt wanneer dit daadwerkelijk na afloop wordt uitgesproken. Ga er gewoon voor, en denk nog niet aan een eventuele herkansing, dan benadeel je je kansen alleen maar en houd je jezelf voor de gek.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:08 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ik ben altijd bang dat als ik positief ga doen het eventuele negatieve resultaat nog harder aankomt. Bovendien heb ik dus het gevoel dat hetgeen ik kan laten zien niet voldoende is.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:18 schreef Hinder het volgende:
[..]
Ik bedoel niet direct dat je er vanuit moet gaan dat je zeker gaat slagen, maar doe in ieder geval je best. Uit je eerdere post krijg ik namelijk de indruk dat je je al aan het focussen bent op een herkansing. Daar zou ik nog mee wachten tot je dat zeker weet. Bovendien kan een gebrek aan zelfverzekerdheid ook resulteren in 'voorzichtig en afwachtend rijden', waar men bij het CBR ook niet echt van houdt, en waar je dus op kunt zakken.
Dat vind ik ook zo'n ironisch iets. Krijg inderdaad wel eens te horen dat ik te voorzichtig rijd. Zou toch juist goed moeten zijn. En als ik er dan op let en wat sneller wil invoegen, dan krijg ik een ingreep omdat ik het niet zou redden. 't Is ook nooit goed.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:18 schreef Hinder het volgende:
[..]
Bovendien kan een gebrek aan zelfverzekerdheid ook resulteren in 'voorzichtig en afwachtend rijden', waar men bij het CBR ook niet echt van houdt, en waar je dus op kunt zakken.
Dat hangt samen met de zelfverzekerdheid. Men wilt dat je zelfverzekerd achter het stuur zit, en zeker bent van je gemaakte beslissingen (aan de hand van de verkeersregels en je lessen). Als voorbeeld uit mijn eigen praktijk-examen: ik kreeg ook de opmerking dat ik af en toe wat voorzichtig reed, en dat kwam doordat het mijn herkansing was, en ik het deze keer niet wilde verpesten. Het is niet goed, maar zo denk je wel gauw.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:26 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo'n ironisch iets. Krijg inderdaad wel eens te horen dat ik te voorzichtig rijd. Zou toch juist goed moeten zijn. En als ik er dan op let en wat sneller wil invoegen, dan krijg ik een ingreep omdat ik het niet zou redden. 't Is ook nooit goed.
Met te voorzichtig bedoelt men niet durven inhalen, niet durven oversteken, etc. Of te laat willen gaan bij inhalen. Anderzijds, als het niet kan, dan kan het niet. En dat moet je ook herkennen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:26 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo'n ironisch iets. Krijg inderdaad wel eens te horen dat ik te voorzichtig rijd. Zou toch juist goed moeten zijn. En als ik er dan op let en wat sneller wil invoegen, dan krijg ik een ingreep omdat ik het niet zou redden. 't Is ook nooit goed.
Ik had precies een week geleden precies hetzelfde, het gevoel er nog niet klaar voor te zijn. Wat ik deed is voorafgaande aan het examen 3 bananen eten en gewoon de kop erbij houden. Zodra ik begon te rijden was ik gefocussed en vielen de zenuwen weg. Koppie d'r bij, dat is het belangrijkst. Succesquote:Op maandag 4 augustus 2014 19:48 schreef Flitskikker het volgende:
Hoeveel tijd zit tussen de eerste keer afrijden en de herkansing? Ik heb morgen de eerste keer maar ik heb niet het gevoel dat ik er klaar voor ben.
Desondanks; iemand nog specifieke tips?
quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:32 schreef Hinder het volgende:
[..]
Dat hangt samen met de zelfverzekerdheid. Men wilt dat je zelfverzekerd achter het stuur zit, en zeker bent van je gemaakte beslissingen (aan de hand van de verkeersregels en je lessen). Als voorbeeld uit mijn eigen praktijk-examen: ik kreeg ook de opmerking dat ik af en toe wat voorzichtig reed, en dat kwam doordat het mijn herkansing was, en ik het deze keer niet wilde verpesten. Het is niet goed, maar zo denk je wel gauw.
Dit feit werd echter gecompenseerd op de snelweg, waar ik liet zien dat ik initiatief nam en zelfverzekerdheid uitstraalde door het inhalen van vele langzamer rijdende auto's. Men wilt niet dat je onzeker achter het stuur zit, en op die manier fouten gaat maken doordat je gaat twijfelen.
Ah, op die manier. Met inhalen ben ik wel wat terughoudend ja, omdat het soms voor mijn gevoel wel erg krap is. Maar als er genoeg ruimte is, ga ik er niet de hele tijd achter rijden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Met te voorzichtig bedoelt men niet durven inhalen, niet durven oversteken, etc. Of te laat willen gaan bij inhalen. Anderzijds, als het niet kan, dan kan het niet. En dat moet je ook herkennen.
Bedankt! Heb je hem gehaald toen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:24 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ik had precies een week geleden precies hetzelfde, het gevoel er nog niet klaar voor te zijn. Wat ik deed is voorafgaande aan het examen 3 bananen eten en gewoon de kop erbij houden. Zodra ik begon te rijden was ik gefocussed en vielen de zenuwen weg. Koppie d'r bij, dat is het belangrijkst. Succes
Het scheelt ook dat je instructeur niet naast je zit die je op alles maar dan ook alles wijst. Wanneer je examen doet heb je de basiskennis en de controle dus je kunt rijden zonder commentaar. Gewoon rustig en gefocust blijven, goed (vooruit)kijken en dan komt 't goed. Ja, ik heb 'm gehaald Morgen haal ik m'n pasje op.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:31 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
[..]
Ah, op die manier. Met inhalen ben ik wel wat terughoudend ja, omdat het soms voor mijn gevoel wel erg krap is. Maar als er genoeg ruimte is, ga ik er niet de hele tijd achter rijden.
[..]
Bedankt! Heb je hem gehaald toen?
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:33 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Het scheelt ook dat je instructeur niet naast je zit die je op alles maar dan ook alles wijst. Wanneer je examen doet heb je de basiskennis en de controle dus je kunt rijden zonder commentaar. Gewoon rustig en gefocust blijven, goed (vooruit)kijken en dan komt 't goed. Ja, ik heb 'm gehaald Morgen haal ik m'n pasje op.
Bedankt! Zo'n fout gebeurt tijdens een "inkakmoment". Wanneer je gefocust bent kijk- en anticipeer je beter, met een lallende instructeur naast je wordt dat niet beterquote:Op maandag 4 augustus 2014 21:38 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Geen instructeur naast je kan wel handig zijn inderdaad, maar soms niet. Ik had vandaag bijvoorbeeld een fietser gemist als m'n instructrice niks had gezegd.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:37 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Bedankt!
Ik zag je trouwens gisteren nog in 24.
Gefeliciteerd Nog wat aan m'n tips gehad?quote:
Bedankt!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:41 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Nog wat aan m'n tips gehad?
Nicequote:
Vorige week maandag toen het superhard regende had ik les, dus dat is niet nieuw voor mij.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:44 schreef Toekito het volgende:
[..]
Nice
zaterdag wellicht dus voor het eerst in de regen rijden!
Tip 1: Controleer echt of je verlichting aan staat als je een moderne auto mee neemt. Dagrijverlichting doet het namelijk alleen voorop.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:47 schreef Flitskikker het volgende:
Heb alleen wel nooit in het donker gereden, dus ik ben benieuwd in hoeverre dat verschilt.
Iedereen leert op zijn of haar eigen tempo, dus dit geeft helemaal niet. Vrijwel iedereen begint normaal inderdaad met enkel het sturen, en daarna zullen de andere onderdelen worden opgepakt. Deze basis moet natuurlijk eerst worden gelegd om door te kunnen gaan. Wanneer je dit onder de knie hebt, zul je dus gauw verder gaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:46 schreef roos94 het volgende:
Ik heb nu twee rijlessen gehad en mocht alleen nog maar sturen. Voel me een beetje een debieltje want veel mensen die ik ken mochten na de eerste les al gassen, schakelen enz. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Mijn probleem is vooral dat ik de bochten te smal neem en vaak te dicht bij de stoeprand zit.
aah ok, dankjequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:38 schreef Hinder het volgende:
[..]
Iedereen leert op zijn of haar eigen tempo, dus dit geeft helemaal niet. Vrijwel iedereen begint normaal inderdaad met enkel het sturen, en daarna zullen de andere onderdelen worden opgepakt. Deze basis moet natuurlijk eerst worden gelegd om door te kunnen gaan. Wanneer je dit onder de knie hebt, zul je dus gauw verder gaan.
Als tip kan ik meegeven dat je je moet inbeelden dat je het deel auto achter je stoel en de halve breedte rechts naast je stoel nog met je meeneemt, en hier dus ook op moet anticiperen wanneer je een bocht neemt. Je kunt ze dus niet zo kort nemen als wanneer je bijvoorbeeld op de fiets of de scooter rijdt. Naarmate je meer rijd, zul je dit vanzelf gaan aanvoelen. Later als je in een nieuwe auto stapt zul je ook meestal even moeten wennen aan de lengte/breedte.
Is niet raar, ik begon ook met sturen in een stille woonwijk, vervolgens mocht ik wel de eerste les ook al gas geven / los laten. Maar remmen een les later en schakelen nog wat later. En dan heeft dus iedereen zijn eigen tempo, en ook instructeurs zit verschil tussen. Niks vreemds aan dus.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:46 schreef roos94 het volgende:
Ik heb nu twee rijlessen gehad en mocht alleen nog maar sturen. Voel me een beetje een debieltje want veel mensen die ik ken mochten na de eerste les al gassen, schakelen enz. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Mijn probleem is vooral dat ik de bochten te smal neem en vaak te dicht bij de stoeprand zit.
Zal m'n ouders eens vragen hoe het bij onze auto werkt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 01:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Tip 1: Controleer echt of je verlichting aan staat als je een moderne auto mee neemt. Dagrijverlichting doet het namelijk alleen voorop.
Bedankt!quote:
Nogmaals:quote:
quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:09 schreef Hinder het volgende:
. Het Irritaties op de weg-topic is een deur verder.
Ik vind je nog wat onzeker rijden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:38 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Wat ik vandaag had..
Ik rijd op de snelweg en haal een auto met aanhanger in. De auto achter mij vond het blijkbaar wat te lang duren, schiet naar rechts en haalt me rechts in en schiet vlak voor me weer naar links.
Het ging maar net goed, want ik was al aan het versnellen omdat ik zelf ook doorhad dat gas erbij wel handig zou zijn. (Hoewel ik al de maximum snelheid reed.)
Toen ik in mijn spiegels keek om naar links te gaan om in te halen zag ik de auto nog niet. Ik ga altijd ruim op tijd naar links om in te halen en nooit als ik een auto snel zie naderen, dan wacht ik netjes. Ik gooi hem er nooit voor, zoals ik zoveel auto's wel zie doen.
PTA / Irritaties op de weg #65quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:38 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Wat ik vandaag had..
Ik rijd op de snelweg en haal een auto met aanhanger in. De auto achter mij vond het blijkbaar wat te lang duren, schiet naar rechts en haalt me rechts in en schiet vlak voor me weer naar links.
Het ging maar net goed, want ik was al aan het versnellen omdat ik zelf ook doorhad dat gas erbij wel handig zou zijn. (Hoewel ik al de maximum snelheid reed.)
Toen ik in mijn spiegels keek om naar links te gaan om in te halen zag ik de auto nog niet. Ik ga altijd ruim op tijd naar links om in te halen en nooit als ik een auto snel zie naderen, dan wacht ik netjes. Ik gooi hem er nooit voor, zoals ik zoveel auto's wel zie doen.
Als je nog een maar een paar maanden je rijbewijs hebt, is dat normaal. Liever dat dan als een 18-jarig testosteronbommetje erin knallen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:01 schreef mizzaardbei het volgende:
[..]
Ik vind je nog wat onzeker rijden.
dankje nog een vraagje aan jullie; hoeveel betalen jullie voor rijlessen? Ik 50 euro per 100 minuten. Geen idee of dat goedkoop of duur isquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Is niet raar, ik begon ook met sturen in een stille woonwijk, vervolgens mocht ik wel de eerste les ook al gas geven / los laten. Maar remmen een les later en schakelen nog wat later. En dan heeft dus iedereen zijn eigen tempo, en ook instructeurs zit verschil tussen. Niks vreemds aan dus.
Ik verbaas mij toch iedere keer over dat mensen niet alles meteen moeten doen. Ik weet nog dat ik gewoon meteen moest gaan schakelen, remmen, gassen en sturen. Ja, achteruit rijden heeft nog een tijdje geduurd, maar de rest? Zat met 2 of 3 lessen ook gewoon op de snelweg.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
dankje nog een vraagje aan jullie; hoeveel betalen jullie voor rijlessen? Ik 50 euro per 100 minuten. Geen idee of dat goedkoop of duur is
hm dat zou bij mij niet werken. Ik heb liever alles in kleine stappen anders crasht het in mn kopquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik verbaas mij toch iedere keer over dat mensen niet alles meteen moeten doen. Ik weet nog dat ik gewoon meteen moest gaan schakelen, remmen, gassen en sturen. Ja, achteruit rijden heeft nog een tijdje geduurd, maar de rest? Zat met 2 of 3 lessen ook gewoon op de snelweg.
Paar jaar terug met BE ook: Werd in de stoel gezet: "Ga maar rijden" en onder het rijden werden vragen gesteld en kreeg ik tips.
Als je het maar haalt, toch?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
hm dat zou bij mij niet werken. Ik heb liever alles in kleine stappen anders crasht het in mn kop
Om 8 uur de snelweg op... Sterkte.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:23 schreef Mitsu het volgende:
Morgen om acht uur s ochtends rijles, gaan straatjekeren en waarschijnlijk eerste keer snelweg op
quote:
Het was dus géén irritatie! Kon er zelfs wel om lachen(!), vond het wel een geniale actie, ook al mag het niet.quote:
Ik rijd absoluut niet onzeker!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:01 schreef mizzaardbei het volgende:
[..]
Ik vind je nog wat onzeker rijden.
Blijf hier dan ook gewoon weg. Dit heeft niets met het rijbewijs of rijlessen te maken. Zoek een SC of iets dergelijks.quote:
Veel plezier!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 10:06 schreef Toekito het volgende:
hmmm de regen die beloofd is blijft uit jammer! dan straks maar met een zonnetje lessen!
Nee.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:47 schreef Hinder het volgende:
[..]
Blijf hier dan ook gewoon weg.
Dit heeft niets met het rijbewijs of rijlessen te maken. Zoek een SC of iets dergelijks.
thnx!quote:
Dat vind ik best goedkoop. Ik betaalde 66 voor 90 minuten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
dankje nog een vraagje aan jullie; hoeveel betalen jullie voor rijlessen? Ik 50 euro per 100 minuten. Geen idee of dat goedkoop of duur is
Die prijs heb ik ook, maar dat is wel normaal hier in de omgevingquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:53 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Dat vind ik best goedkoop. Ik betaalde 66 voor 90 minuten.
Lol dat is echt zo nutteloos eigenlijk om dat op te dringen.. Zodra je zelf een auto koopt en hij heeft een armsteun dan gaat dat nooit meer gebeuren ik weet dat het officieel veiliger is enz, maar realistisch gezien slaat het nergens op.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:41 schreef BazZz2 het volgende:
Morgen voor een 2e keer met een andere rijinstructeur dan mn normale, want die is op vakantie helaas. vorige week had ik ook een ander en die had niks aan te merken behalve dat ik 2 handen aan het stuur moet houden
nee, vind ik ook, maarja, bij mn normale instructeur doe ik het ook nooit en die heeft er nooit wat van gezegd. morgen heb ik dus weer een andere en moet even een goede indruk achterlaten natuurlijkquote:Op zondag 10 augustus 2014 11:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Lol dat is echt zo nutteloos eigenlijk om dat op te dringen.. Zodra je zelf een auto koopt en hij heeft een armsteun dan gaat dat nooit meer gebeuren ik weet dat het officieel veiliger is enz, maar realistisch gezien slaat het nergens op.
Doe het gewoon altijd zou ik zeggen. Ja, dat zal na het behalen van je rijbewijs wel veranderen, maar voor nu zou ik mijzelf aanleren om het wel te doen zodat je tijdens je examen niet onbewust toch met 1 hand gaat rijden. Als je een vervelende examinator hebt kan hij daar wel eens lastig over gaan doen, zou zonde zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:50 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
nee, vind ik ook, maarja, bij mn normale instructeur doe ik het ook nooit en die heeft er nooit wat van gezegd. morgen heb ik dus weer een andere en moet even een goede indruk achterlaten natuurlijk
Is inderdaad het handigstequote:Op zondag 10 augustus 2014 11:58 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Doe het gewoon altijd zou ik zeggen. Ja, dat zal na het behalen van je rijbewijs wel veranderen, maar voor nu zou ik mijzelf aanleren om het wel te doen zodat je tijdens je examen niet onbewust toch met 1 hand gaat rijden. Als je een vervelende examinator hebt kan hij daar wel eens lastig over gaan doen, zou zonde zijn.
Waar les jij?quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:43 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Die prijs heb ik ook, maar dat is wel normaal hier in de omgeving
Ik merk eigenlijk dat ik toch veel met 2 handen aan het stuur rijd. Ja, niet zoals het aangeleerd wordt, vaak 1 laag op het stuur en 1 op 10 uur zeg maar, maar wel met 2 handen. Verder eigenlijk nooit in de gaten gehouden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Lol dat is echt zo nutteloos eigenlijk om dat op te dringen.. Zodra je zelf een auto koopt en hij heeft een armsteun dan gaat dat nooit meer gebeuren ik weet dat het officieel veiliger is enz, maar realistisch gezien slaat het nergens op.
Ik rijd na 3 maanden anders nog steeds met m'n handen op kwart voor 3.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Lol dat is echt zo nutteloos eigenlijk om dat op te dringen.. Zodra je zelf een auto koopt en hij heeft een armsteun dan gaat dat nooit meer gebeuren ik weet dat het officieel veiliger is enz, maar realistisch gezien slaat het nergens op.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:07 schreef alors het volgende:
Tevens vandaag niet één keer de auto laten afslaan #trots
ja die drukken t gaspedaal in als ze in paniek raken en doen er heel lacherig over [ook als ze die beker krijgen], maar ik ben gewoon serieus nuchter en probeer zoveel mogelijk juist te reageren maar t lukt niet altijd. en besturing auto, bedoel je daarmee het sturen? ik rijd regelmatig te ver naar links en bochten lukt me niet om mooi rechts uit te komen verder ben ik soms te laat met het koppelenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:34 schreef Hinder het volgende:
Ga je dan wel uitgerust op weg? Fris achter het stuur zitten is natuurlijk wel belangrijk. Als je een traag reactievermogen hebt, moet je daar dus op in spelen, en extra goed vooruit kijken en continu om je heen blijven scannen op mogelijk gevaar. Heb je de besturing van de auto zelf wel onder de knie?
Die chauffeurs van tv hebben overigens vooral zichzelf slechte gewoonten aangeleerd, zijn te onzeker/onervaren of overtreden de wet bewust, maar hebben eerder op dezelfde wijze als jij gelest en examen gedaan
Neem 's middags rijles i.p.v. 's ochtends. Groot verschil bij mij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:43 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
ja die drukken t gaspedaal in als ze in paniek raken en doen er heel lacherig over [ook als ze die beker krijgen], maar ik ben gewoon serieus nuchter en probeer zoveel mogelijk juist te reageren maar t lukt niet altijd. en besturing auto, bedoel je daarmee het sturen? ik rijd regelmatig te ver naar links en bochten lukt me niet om mooi rechts uit te komen verder ben ik soms te laat met het koppelen
In welk universum is "gratis" hetzelfde als ¤2,69 ?!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:25 schreef mizzaardbei het volgende:
Ik heb een hele goede tip voor de mensen die binnenkort gaan afrijden.
Ik heb de app "autoexamen" gedownload op mn tablet en op mijn telefoon. De app is gratis te downloaden van de appstore voor de iphone en ipad en van de playstore van android. In de playstore staan twee apps, maar je moet de app van J. Wilhelmus hebben.
je voldoende voorbereid voor het afrijden.
Heb het boek iets van 2 keer goed doorgelezen, vervolgens alleen maar de oefenexamens van vekabest en anwb gemaakt. punten waar ik veel fout in maakte opnieuw gelezen in het boek en weer gaan oefenenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:12 schreef roos94 het volgende:
hoe leren/leerden jullie voor het theorie examen? gewoon vaak en goed de boekjes doorlezen en dan oefenen met online/schriftelijke examens?
Haha een gloednieuwe app, niet 1 review! Slim hoor, op fok je app aanprijzenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:25 schreef mizzaardbei het volgende:
Ik heb een hele goede tip voor de mensen die binnenkort gaan afrijden.
Ik heb de app "autoexamen" gedownload op mn tablet en op mijn telefoon. De app is gratis te downloaden van de appstore voor de iphone en ipad en van de playstore van android. In de playstore staan twee apps, maar je moet de app van J. Wilhelmus hebben.
De app is min of meer een digitaal boekje met veel nuttige informatie die je moet weten voordat je gaat afrijden. Er staan her en der ook wat plaatjes bij. Mijn tip is om een week van te voren de app te downloaden en de informatie door te lezen. Dan ben je voldoende voorbereid voor het afrijden.
Zouden dat allemaal fraudeurs zijn die voorheen niet werden gepakt?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:30 schreef Messina het volgende:
http://nos.nl/video/68716(...)r-theorieexamen.html
Ok thnxquote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:19 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Heb het boek iets van 2 keer goed doorgelezen, vervolgens alleen maar de oefenexamens van vekabest en anwb gemaakt. punten waar ik veel fout in maakte opnieuw gelezen in het boek en weer gaan oefenen
heb wel theorieboeken maar mijn laptop kan geen cd's afspelenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
Heb je geen boek van ANWB ofzo met zo'n CD erbij?
Geen andere computer in huis die het wel kan?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:54 schreef roos94 het volgende:
[..]
heb wel theorieboeken maar mijn laptop kan geen cd's afspelen
nope helaasquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geen andere computer in huis die het wel kan?
En op school of werk?quote:
nee ook niet jammer genoeg. daarom ben ik aangewezen op internet oefeningen maar die zijn er niet zoveelquote:
En ergens een USB diskdrive lenen/kopen?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:00 schreef roos94 het volgende:
[..]
nee ook niet jammer genoeg. daarom ben ik aangewezen op internet oefeningen maar die zijn er niet zoveel
daar zit ik naar te kijken jaquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En ergens een USB diskdrive lenen/kopen?
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:30 schreef roos94 het volgende:
sommige theorie examen antwoorden slaan echt nergens op..
[ afbeelding ]
ik had A ingevuld, blijkt C te zijn. alsof een tram in de praktijk ooit zal stoppen voor een voetganger.
ja ben ik nu zo debiel of wat? tram geeft gewoon nooit voorrang op een voetganger dus waarom er zo'n vraag van maken..quote:
A: Tram geeft gewoon voorrang.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:44 schreef roos94 het volgende:
[..]
ja ben ik nu zo debiel of wat? tram geeft gewoon nooit voorrang op een voetganger dus waarom er zo'n vraag van maken..
Behalve bij gas los e.d. Dat slaat echt nergens op. Was laatst op de questwebsite zo'n gebeuren. Op punten waar ik totaal geen reden zie gas los te laten (een vrachtwagen die rechts rijdt met een caravan erachter en een inhaalverbod) laten zij gas los en punten waar ik de gang eruit zou halen (groenwerkers op de rijbaan) doen zij niets.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:50 schreef Messina het volgende:
B: Het gaat om de regels, niet wat jij DENKT dat andere weggebruikers mogelijk gaan doen. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Ja jij bent debiel. Dat je nooit voorrang krijgt betekent niet dat je het niet hebt. Zebrapad = altijd voorrangquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:44 schreef roos94 het volgende:
[..]
ja ben ik nu zo debiel of wat? tram geeft gewoon nooit voorrang op een voetganger dus waarom er zo'n vraag van maken..
Nee, tram gaat voor zebrapad!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:04 schreef alors het volgende:
[..]
Ja jij bent debiel. Dat je nooit voorrang krijgt betekent niet dat je het niet hebt. Zebrapad = altijd voorrang
http://www.lokalepolitie.(...)an-de-meerssche.htmlquote:Een tram heeft altijd voorrang op andere weggebruikers, behalve wanneer het verkeer geregeld wordt door een agent of door verkeerslichten. Ook als een zebrapad de tramsporen kruist, moeten de voetgangers voorrang verlenen aan de tram.
Gelukkig geldt dat alleen in België en heb je in Nederland gewoon voorrang als je een zebra die de tramrails kruist oversteekt als voetganger zijnde, tenzij de oversteek beveiligd is met een verkeerslicht of een oranje knipperlicht (gevaarlijke situatie, pas op!).quote:Op maandag 18 augustus 2014 08:31 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, tram gaat voor zebrapad!
[..]
http://www.lokalepolitie.(...)an-de-meerssche.html
Heb je een bron? Ik weet vrijwel zeker dat een tram voor een zebrapad gaat ook in Nederland. Ben nu ook t werk maar zal vanavond mijn theorie boek er bij pakken.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gelukkig geldt dat alleen in België en heb je in Nederland gewoon voorrang als je een zebra die de tramrails kruist oversteekt als voetganger zijnde, tenzij de oversteek beveiligd is met een verkeerslicht of een oranje knipperlicht (gevaarlijke situatie, pas op!).
Artikel 49quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb je een bron? Ik weet vrijwel zeker dat een tram voor een zebrapad gaat ook in Nederland. Ben nu ook t werk maar zal vanavond mijn theorie boek er bij pakken.
Zelf neig ik ook naar een uur. De dame die ik moest afzetten vrijdag ging ook voor een uur inrijden voor haar rijexamen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:27 schreef dick_laurent het volgende:
Ik had een uur, vond ik zelf meer dan voldoende.
Ik ook en er ging van alles fout Het examen vervolgens ging super.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:27 schreef dick_laurent het volgende:
Ik had een uur, vond ik zelf meer dan voldoende.
Haha ja, ik had dus in mijn uurtje van tevoren een dikke ingreep van mijn instructeur. Ik gaf geen voorrang aan een overstekende voetganger die op dezelfde weg rechtdoor wilde terwijl ik afsloeg.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:14 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ik ook en er ging van alles fout Het examen vervolgens ging super.
Nee nee, dat is niet een app die ik zelf gemaakt heb. Ik heb me vergist, ik dacht dat de app gratis was. Maar ik vond het een handige tip had niet erbij nagedacht dat ie niet gratis zou zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Haha een gloednieuwe app, niet 1 review! Slim hoor, op fok je app aanprijzen
de wie? WTF man.quote:
Voorgesorteerd op een doorgaande weg om af te slaan, wou toen schakelen naar zijn 2 alleen mij voet was sneller bij het gas dan dat ik de handeling had gedaan.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:00 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
0.0 Hoe heb je dat voor mekaar gekregen?
Lang niet iedereen doet het daar, en het lijkt dus net alsof ik van baan wil wisselen. Maar goed ik blijf het wel gewoon doen dan.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:30 schreef vannelle het volgende:
Je verandert van richting dus je moet idd richting aangeven.
Tsja, het is ook heel stom. Maar van fouten leer je, nietwaar?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:31 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik heb mijn eerste bekeuring binnen. Geen parkeerkaartje gekocht. We zijn toevallig bij m'n ouders en mijn vader vindt het heel stom. We dachten: "Oh, dit kan wel ff."
quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:15 schreef Faux. het volgende:
Net 17 jaar, dus het werd wel tijd voor lessen. We gaan deze week eens uitvogelen hoe en wat, maar heb al m'n Theorieboek van de ANWB binnen . Staat mooi vol met informatie, en de betekenis van alle borden en zo. Voor de ervaringsdeskundigen onder ons, is het theorie-examen lastig? Anyways, ik heb er zin in
Wacht maar tot je je rijbewijs hebt. Iedereen weet het dan beter en vindt zijn/haar rijstijl de beste en die van jou maar belachelijkquote:Op zondag 24 augustus 2014 18:19 schreef Basxt het volgende:
bmw tokkies die mij gaan opjagen in de les auto ik ga nog even extra zachter voor je rijden vriend
Als je je goed voorbereidt, is het niet lastig.quote:
dit vraag ik me ook af. ben al 8 weken aaneengesloten aan het leren voor mn theorie examen. ik heb wel een ander boek, die van Vekabest [is de beste tog?] en de CD's. Ik leer 2x per week en t gaat goed! Voor de oefen CD's ben ik pas 1x geslaagd maar t scheelt nooit zov eel.quote:
Ik vond de oefen-cd's veel moeilijker dan het echte examen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:07 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
dit vraag ik me ook af. ben al 8 weken aaneengesloten aan het leren voor mn theorie examen. ik heb wel een ander boek, die van Vekabest [is de beste tog?] en de CD's. Ik leer 2x per week en t gaat goed! Voor de oefen CD's ben ik pas 1x geslaagd maar t scheelt nooit zov eel.
Zal ik nu op gaan? Ik wilde dit eigenlijk zsm afgehandeld hebben want anders zit ik strax met mn praktijk,,
ja, sommige dingen klinken misschien niet heel logisch, maar helaas, dat willen ze nu eenmaal horen. en nog iets: als er iemand in shock is door een ongeluk oid, mag je hem GEEN water of eten geven!!! ik heb deze vraag wel 3 keer voorbij zien komen bij het oefenen en hij kwam ook op het examen voor. Onthouden he!quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:55 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik mag morgen er voor ,wat ook niet goed/duidelijk in de boeken staat is de vraag wat je als eerste doet als je te water raakt. Je zou zeggen gordel los ,maar het is dus dimlichten aan zodat de hulpverlening je snel kan vinden
Man man man hoe verzinnen ze het he Als je te water raakt dan zorg je gewoon dat je als een gek die auto uitgaat. Niks je verlichting aan doenquote:Op maandag 25 augustus 2014 18:55 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik mag morgen er voor ,wat ook niet goed/duidelijk in de boeken staat is de vraag wat je als eerste doet als je te water raakt. Je zou zeggen gordel los ,maar het is dus dimlichten aan zodat de hulpverlening je snel kan vinden
Zorg dat je goed voorbereid bent Dus hopelijk heb je dat gedaan. Oefen-cd gebruikt enzo?quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:45 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Die tip van het onder water raken vd auto vind ik ook een hele goeie! Zijn er miss mensen met nog meer tips? Zou wel handig zijn ik hoor zelf vaak dat het echte theorie makkelijker is..
Wat dacht je van gordel los/doorsnijden en ruit intikken?quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:55 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik mag morgen er voor ,wat ook niet goed/duidelijk in de boeken staat is de vraag wat je als eerste doet als je te water raakt. Je zou zeggen gordel los ,maar het is dus dimlichten aan zodat de hulpverlening je snel kan vinden
De vragen die ik kreeg woensdag:quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:45 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Die tip van het onder water raken vd auto vind ik ook een hele goeie! Zijn er miss mensen met nog meer tips? Zou wel handig zijn ik hoor zelf vaak dat het echte theorie makkelijker is..
Toen ik bed ging liggen wist ik er nog meer:quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:02 schreef TheSatanSlayer het volgende:
@Kiid:
Wauw, wat een goed geheugen heb je! En bedankt natuurlijk hier hebben velen wat aan. Ik ga het morgen wel eens grondig doorlezen. Thanks!
Ohja en bij punt 13, dat ''mag'' niet maar gebeurt echt vaak ook als ik gwn loop door winkelstraten die regel kunnen ze net zo goed afschaffen
dat je dat nog allemaal weet joh. ik ben de eerste keer ook geslaagd, maar dit wist ik allemaal echt niet meer hoorquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:01 schreef Kiid het volgende:
[..]
Toen ik bed ging liggen wist ik er nog meer:
23. Je stopt met een auto voor haaientanden en rechts van de stoep stond een voetganger, moet je deze voor laten gaan? Ik had nee
24. Een plaatje waar je tussen vrachtwagens reed en je moest kiezen of je afstand moest houden van de vrachtwagen voor je of de vrachtwagen achter je. Ik wist daar het antwoord niet op
25. Plaatje met dubbel doorgetrokken streepje en je rijdt met je auto vlak voor de bocht (hebt al voorgesorteerd) en was de vraag of je nog terug kon op de doorgaande weg? Nee
26. Wat zorgt er voor een verhoogd verbruik? Het rijden met verwarmde achteruit verwarming + airco
27. Wat is de meest zuinige manier van rijden? Snel schakelen naar een hogere versnelling
28. Er was nog een vraag over het kinderzitje, maar de vraagstelling ben ik vergeten.
29. Bord van verplicht fietspad, welke bestuurders kan je heel verwachten? Ik had snorfietsers + fietsers, maar wist die ook niet 100% zeker
Ik kan heel goed iets onthouden als het gekoppeld is aan een bepaalde situatie (plaatjes).quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:56 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
dat je dat nog allemaal weet joh. ik ben de eerste keer ook geslaagd, maar dit wist ik allemaal echt niet meer hoor
Gefeliciteerd! Kwamen er nog vragen van mij erin voor?!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:17 schreef asfalthooligan het volgende:
Met 9 fout op gevaar herkenning en 1 fout op verkeersinzicht zijn we door in 1x geslaagd.
examen auto is nu bijna de deur uit rijschool is gemachtigd cbr papier is ingevuld , vanochtend meteen weer 2 uur gereden en morgenvroeg weer dus nog 1 a 2 weken
dan hopelijk goed nieuws
5000 krpm in zijn 1 en dan in 1x door naar zijn 5 dus?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:01 schreef Kiid het volgende:
27. Wat is de meest zuinige manier van rijden? Snel schakelen naar een hogere versnelling
Je weet dat ik dat niet bedoelde schorriemorriequote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
5000 krpm in zijn 1 en dan in 1x door naar zijn 5 dus?
Meeste cd-roms zijn een goede benadering van het werkelijke examen. Daar wordt het dus ook eerst voorgelezen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:15 schreef roos94 het volgende:
een vraagje aan iedereen die z'n theorie al heeft gedaan:
bij sommige oefen theorie examens leest iemand de vragen en antwoorden eerst voor en daarna kan je pas antwoord geven. hoe werkt het bij het echte examen? leest de computer het ook eerst voor of kan je het zelf lezen en direct antwoorden?
Gelukkig heb je zelf door waar het aan ligt, kun je daarmee aan de slag in de komende lessen. Succes!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Tja, ik ben gezakt, maar dan ook terecht. Ik haalde niet mijn normale niveau tijdens het rijexamen die ik bij rijlessen wel haal. Ik ben vooral gezakt op het kijken (op een gegeven moment raakte ik zo de weg kwijt dat ik vergat straatjes in te kijken). Verder ook gezakt op de koppeling, die ik normaal goed onder controle heb. Ik was zo zenuwachtig dat ik mijn hart in mijn keel voelde kloppen. Die homeopathische middelen hielpen voor geen meter.
Dat klopt. In alle situaties. Er is wel een placebo-effect, maar dat was blijkbaar in dit geval niet genoeg.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Tja, ik ben gezakt, maar dan ook terecht. Ik haalde niet mijn normale niveau tijdens het rijexamen die ik bij rijlessen wel haal. Ik ben vooral gezakt op het kijken (op een gegeven moment raakte ik zo de weg kwijt dat ik vergat straatjes in te kijken). Verder ook gezakt op de koppeling, die ik normaal goed onder controle heb. Ik was zo zenuwachtig dat ik mijn hart in mijn keel voelde kloppen. Die homeopathische middelen hielpen voor geen meter.
behalve je schoonmoederquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:26 schreef Toekito het volgende:
morgen weer door Rotterdam crossen hou u kinderen en bejaarde binnen.
die is lief, daar rem ik netjes voor.quote:
Als ik geen tekens of borden zie, dan verwacht ik een gelijkwaardig kruispunt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:21 schreef David024 het volgende:
In Rotterdam heb je twee redelijk drukke wegen die samengevoegd worden, maar de voorrang is er niet geregeld door middel van haaientanden of borden. Elke keer zie ik dat mensen uit alle richtingen gewoon voorrang pakken.
Het meest logische lijkt mij dat verkeer dat de witte pijl volgt voorrang geeft aan verkeer dat de blauwe en zwarte pijl volgt. Die rijden immers rechtdoor op dezelfde weg. Wat denken jullie?
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)42&ctz=-120&t=h&z=19
wit stopt voor zwart, blauw stopt voor wit en zwart stopt voor verkeer van rechtsquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:21 schreef David024 het volgende:maar de voorrang is er niet geregeld door middel van haaientanden of borden
[ afbeelding ]
https://maps.google.nl/ma(...)42&ctz=-120&t=h&z=19
Ogen dicht en gasgeven is daar het motto. Al jaren....mn opa en oma woonde er vlakachter. Elke x als we daar waren was er wel een ongeluk gebeurd leek het.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:21 schreef David024 het volgende:
In Rotterdam heb je twee redelijk drukke wegen die samengevoegd worden, maar de voorrang is er niet geregeld door middel van haaientanden of borden. Elke keer zie ik dat mensen uit alle richtingen gewoon voorrang pakken.
Het meest logische lijkt mij dat verkeer dat de witte pijl volgt voorrang geeft aan verkeer dat de blauwe en zwarte pijl volgt. Die rijden immers rechtdoor op dezelfde weg. Wat denken jullie?
[ afbeelding ]
https://maps.google.nl/ma(...)42&ctz=-120&t=h&z=19
Gelijkwaardig kruispunt. Voorrang geven aan rechts. Blauw moet dan voorrang geven aan wit, die komt van rechts.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:21 schreef David024 het volgende:
In Rotterdam heb je twee redelijk drukke wegen die samengevoegd worden, maar de voorrang is er niet geregeld door middel van haaientanden of borden. Elke keer zie ik dat mensen uit alle richtingen gewoon voorrang pakken.
Het meest logische lijkt mij dat verkeer dat de witte pijl volgt voorrang geeft aan verkeer dat de blauwe en zwarte pijl volgt. Die rijden immers rechtdoor op dezelfde weg. Wat denken jullie?
[ afbeelding ]
https://maps.google.nl/ma(...)42&ctz=-120&t=h&z=19
Ik mocht gelijk de eerste les al schakelen, maar volgens mij ligt het helemaal aan je instructeur en gaat hij/zij ook nog een beetje op jouw niveau mee.quote:Op maandag 1 september 2014 13:39 schreef roos94 het volgende:
Ik heb er nu 5 lessen van 100 minuten op zitten en ik heb nog niet eens mogen schakelen. Alleen sturen, oefenen met parkeren en gassen. Ik sprak een andere leerling van hem die morgen examen gaat doen en hij zei dat hij ook pas na 6 lessen van 100 minuten begon met schakelen. Is dit normaal? Hij heeft trouwens nu 30 lessen gehad van 100 minuten en morgen examen.
Ik vind dat niet normaal.quote:Op maandag 1 september 2014 13:39 schreef roos94 het volgende:
Ik heb er nu 5 lessen van 100 minuten op zitten en ik heb nog niet eens mogen schakelen. Alleen sturen, oefenen met parkeren en gassen. Ik sprak een andere leerling van hem die morgen examen gaat doen en hij zei dat hij ook pas na 6 lessen van 100 minuten begon met schakelen. Is dit normaal? Hij heeft trouwens nu 30 lessen gehad van 100 minuten en morgen examen.
dankje twee lessen geleden zei hij dat sturen op zich prima ging, alleen soms te scherpe bochten of een bocht die ik te smal neem en soms te hard gassen. ga het de volgende les eens vragen als we dan nog niet gaan schakelen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:38 schreef vannelle het volgende:
Vraag anders eerst even waaróm het zo lang duurt.
Misschien heeft hij er een verklaring voor waar jij het helemaal mee eens bent.
Het feit dat ik les heb gegeven wil niet zeggen dat ik weet hoe een andere instructeur werkt of denkt.
Hij kan jou een heel stuk beter inschatten dan ik, hij kan een andere werkwijze hebben dan ik heb gehad.
Je medeleerling gaat na 30x100 minuten op examen, ligt niet ver boven het landelijk gemiddelde.
Succes iig!!
zaterdagquote:Op maandag 1 september 2014 14:57 schreef vannelle het volgende:
Wanneer heb je weer les? Ben best wel benieuwd eigenlijk...
dat is een nulletje te veel mag ik hopen?quote:Op maandag 1 september 2014 14:15 schreef Messina het volgende:
Ik ben de eerste keer geslaagd na 2040 uur les
xDquote:Op maandag 1 september 2014 15:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
dat is een nulletje te veel mag ik hopen?
Als je wat meer ervaring krijgt, ga je ze vanzelf wel harder nemen als dat kan. Echter, het kan niet eens met alle rotondes. En je kan beter 20 rijden en alles zien dan 30 en de fietser die voor je oversteekt missen.quote:Op maandag 1 september 2014 18:10 schreef JagerJanssen het volgende:
Is het normaal dat je rotondes altijd met 20 op moet rijden? Als je van 80/60 komt lijkt het net of je bijna tot stilstand moet komen . Als je bij iemand in zit lijkt het net of die veel harder gaan, maar ik kan het mis hebben.
Misschien doet hij/zij het stapsgewijs? Mij lijkt het in ieder geval niet echt logisch want dan heb je nu 9/10 uur besteed alleen sturen en gas geven en dan moet je de aankomende lessen gaan wennen aan het op- en terugschakelen en dat zal ongetwijfeld ook weer lessen in beslag nemen en dan moet je nog erbij gaan leren kijken.quote:Op maandag 1 september 2014 13:39 schreef roos94 het volgende:
Ik heb er nu 5 lessen van 100 minuten op zitten en ik heb nog niet eens mogen schakelen. Alleen sturen, oefenen met parkeren en gassen. Ik sprak een andere leerling van hem die morgen examen gaat doen en hij zei dat hij ook pas na 6 lessen van 100 minuten begon met schakelen. Is dit normaal? Hij heeft trouwens nu 30 lessen gehad van 100 minuten en morgen examen.
ik ben dr ook niet blij mee nee. maar ik heb al een aantal keer eerder een proefles gehad bij verschillende rijscholen waarbij ik met veel pech steeds idioten trof, die in mijn oor schreeuwden als ik een foutje maakte, zeggen dat ze van een harde aanpak houden en de helft van de tijd zaten te sms'en en niet op aan het letten waren. dus nu heb ik eindelijk een aardige instructeur maar zo schiet het natuurlijk niet op moet ik dalijk weer een andere zoeken, is het misschien weer een kwal. ben ook maar een arme student en rijlessen zijn prijzigquote:Op dinsdag 2 september 2014 10:53 schreef Kiid het volgende:
[..]
Misschien doet hij/zij het stapsgewijs? Mij lijkt het in ieder geval niet echt logisch want dan heb je nu 9/10 uur besteed alleen sturen en gas geven en dan moet je de aankomende lessen gaan wennen aan het op- en terugschakelen en dat zal ongetwijfeld ook weer lessen in beslag nemen en dan moet je nog erbij gaan leren kijken.
Bij mij was gewoon vanaf de eerste les schakelen en vanaf de 4/5e les het actief kijken in de spiegels. Dan zit het er al vroeg in en dan blijft het beter hangen. Voor mij dan tenminste. Als ik 9 uur zou besteden aan alleen sturen was ik daar niet blij van geworden.
Schreeuwn en een "harde aanpak" is co.mpleet waardeloos, die lui horen in een fabriek te werken of zo, iig geen educatieve functie.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:09 schreef roos94 het volgende:
[..]
ik ben dr ook niet blij mee nee. maar ik heb al een aantal keer eerder een proefles gehad bij verschillende rijscholen waarbij ik met veel pech steeds idioten trof, die in mijn oor schreeuwden als ik een foutje maakte, zeggen dat ze van een harde aanpak houden en de helft van de tijd zaten te sms'en en niet op aan het letten waren. dus nu heb ik eindelijk een aardige instructeur maar zo schiet het natuurlijk niet op moet ik dalijk weer een andere zoeken, is het misschien weer een kwal. ben ook maar een arme student en rijlessen zijn prijzig
en mijn instructeur zei de vorige keer nog dat het rijden prima ging alleen soms nog wat schoonheidsfoutjes. dus het is niet zo dat ik een drama leerling ben die tegen alle stoepen botst ofzo.
Is niet overdreven. Ik heb al vaker gehoord dat de laatste jaren het gemiddelde naar 40+ uren is gestegen. OA door het steeds drukker worden op de weg, gecombineerd met veel te strenge examinators met "gezakten targets". Reken er maar op dat je die 40 wel gaat halen.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:53 schreef Hallotoch het volgende:
Domme vraag, kan ik die hier stellen? Ahem.. Hoeveel rijlessen gaan er ongeveer over voordat je bekwaam genoeg bent voor het rijexamen? Waar ik ben ingeschreven wordt voor beginners gemiddeld 30 tot 40 lessen van ongeveer 50 minuten gerekend. Dat lijkt me 'overdreven' eerlijk gezegd.
Ik ben heel benieuwd wat je hiermee bedoelt. Noem eens concrete voorbeelden.quote:Op woensdag 3 september 2014 20:10 schreef Hallotoch het volgende:
. Ik heb het idee dat er veel voorzorgsmaatregelen doorlopen worden bij lessen van een gediplomeerd rijinstructeur, die niet altijd relevant zullen zijn voor elke chauffeur
Wenselijk gedrag of een minimale standaard? Houdt er rekening mee dat als je jezelf het fout aan leert, het zeer moeilijk is om het weer af te leren. En het autorijden zelf is echt niet lastig, het bedienen van het voertuig. Echter, dit voertuig blind bedienen terwijl je gelijktijdig de gehele omgeving in de gaten houdt en ook nog eens de voorrangsregels op de juiste manier toepast, dat is wat zoveel oefening vereist. Wie gaat jou in die woestijn leren fileparkeren? Want je weet niet wanneer je moet indraaien en tegensturen en je hebt ook geen oefenruimte.quote:Op woensdag 3 september 2014 20:25 schreef Hallotoch het volgende:
Nouja, geen idee, nooit in een auto geprobeert te rijden. Mijn redenatie is als volgt: Als je zelf nadenkt bij wat je doet, kan je binnen aanzienlijke tijd jezelf leren rijden. Voorwaarde is dat je dit in een woestijn of zoutvlakte probeert. Dan is het nog een kwestie van de verkeersregels kennen zonder een brokkenpiloot te zijn als je van punt A naar punt B wilt in binnen een stad. Voor je het weet toon je wenselijk rijgedrag.
Behalve parkeer en stopopdrachten denk ik niet dat er veel dingen zijn in een rijles die een groot aantal mensen toch wel als vervelend ervaart en ook nog eens makkelijk te omzeilen zijn als je zelfstandig rijdt.quote:Op woensdag 3 september 2014 20:25 schreef Hallotoch het volgende:
Misschien heeft er iemand ervaring met vervelende onderdelen van rijlessen?
Treffend. Ik ga er maar vanuit dat ik geen wonderkind ben en meer dan tien uur nodig heb voor de basis.quote:Op woensdag 3 september 2014 20:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je kan je iPhone bedienen, je weet hoe de wasmachine en droger werken, maar een autoband wisselen snap je niet?
De kale basis is het probleem niet. De interactie met het overige verkeer en dan vooral onvoorspelbare gevallen als fietsers (wat nou regels, ik ben de zwakste verkeersdeelnemer, dus ik neem gewoon voorrang. Dat ik straks mijn soep door een slangetje in mijn neus eet en als ik jeuk heb aan mijn ballen, ik niet eens meer kan krabben, ja, dat wil ik niet eens snappen), aso's, voetgangers, kinderen, vrachtwagens (beperkt zicht), dat gaat veel tijd kosten.quote:Op woensdag 3 september 2014 20:50 schreef Hallotoch het volgende:
[..]
Treffend. Ik ga er maar vanuit dat ik geen wonderkind ben en meer dan tien uur nodig heb voor de basis.
Ik had net voor mijn examen nog een les, vond het best fijn. Niks voor jou?quote:Op woensdag 3 september 2014 21:06 schreef BazZz2 het volgende:
morgenavond mijn (hopelijk) allerlaatste les. want maandag heb ik examen!
quote:Op woensdag 3 september 2014 20:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De kale basis is het probleem niet. De interactie met het overige verkeer en dan vooral onvoorspelbare gevallen als fietsers (wat nou regels, ik ben de zwakste verkeersdeelnemer, dus ik neem gewoon voorrang. Dat ik straks mijn soep door een slangetje in mijn neus eet en als ik jeuk heb aan mijn ballen, ik niet eens meer kan krabben, ja, dat wil ik niet eens snappen), aso's, voetgangers, kinderen, vrachtwagens (beperkt zicht), dat gaat veel tijd kosten.
En de basis bedienen is niet moeilijk, het vloeiend doen gaat wat meer tijd kosten (op zo'n manier schakelen dat je passagiers niet meer iedere keer dat je opschakelt een halve whiplash oplopen bijvoorbeeld). En zeg het niet te hard, we hebben nog eens ene braddie gehad. Moet je maar eens op zoeken.
Misschien wel handig om te vragen of dat kan inderdaad. ben toch de hele dag vrij verder. kan nooit kwaadquote:Op woensdag 3 september 2014 21:11 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik had net voor mijn examen nog een les, vond het best fijn. Niks voor jou?
Wen er maar aan. De komende 20/30/40/50 uur ga je die dorpen heel goed leren kennen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:48 schreef MissStevie het volgende:
en hoop dat het beter gaat dan de afgelopen keren zodat we een keer wat meer gaan doen dan een rondje rijden door nabijgelegen dorpen
dat vind ik ook niet erg, maar ik zou ook weleens willen leren parkeren e.d.. gewoon iets anders leren dan rondje rijden zeg maarquote:Op vrijdag 5 september 2014 11:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wen er maar aan. De komende 20/30/40/50 uur ga je die dorpen heel goed leren kennen.
Je moet natuurlijk wel goed besef hebben hoe groot je auto nou eigenlijk is, hoe lang, hoe hij zich gedraagt, etc. En aangezien je voor het eerst zelf rijdt, gaat daar even overheen. Dus ja, eerst gevoel krijgen, ook met de bak, motor, koppeling, rem, etc. en dan verder.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:50 schreef MissStevie het volgende:
dat vind ik ook niet erg, maar ik zou ook weleens willen leren parkeren e.d.. gewoon iets anders leren dan rondje rijden zeg maar
Als ik terug kijk, leerde ik het meest tijdens het 'rondjes rijden'. Een auto leren besturen is niet moeilijk (excuses aan de mensen die moeite hebben met schakelen!), gewoon een truukje die je moet doen. Leren hoe je moet kijken (op de manier die het CBR graag ziet), etc. Fileparkeren ging ik na 15 uur oefenen, en gewoon in een vak inparkeren deed ik pas 2 lessen voor mijn examen (ik ben gewisseld van instructeur en de nieuwe dacht dat ik dat al had gedaan... tsja ). Verder geen probleem, want wederom is het een truukje. Je gaat niet zakken als je je auto niet netjes in een vak krijgt maar verder wel goed rijdt en alles veilig doet.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:21 schreef MissStevie het volgende:
mja je hebt natuurlijk ook gewoon gelijk. ik ben een beetje ongeduldig ben benieuwd hoeveel lessen ik nodig ga hebben.
hoeveel lessen hebben jullie (gehad) totaan je praktijk examen? En zijn jullie eerst begonnen met theorie of gewoon in de auto gestapt en na je eerste rijles begonnen met de theorie? (bijvoorbeeld)
Ik heb ongeveer 60 uur les gehad voor mijn examen, die ik wel in 1x slaagde. Ik had zelf het gevoel dat ik wel eerder op had gekund maar dat was niet aan mij theorie ben ik mee begonnen op ongeveer de helft van mijn lessen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:21 schreef MissStevie het volgende:
mja je hebt natuurlijk ook gewoon gelijk. ik ben een beetje ongeduldig ben benieuwd hoeveel lessen ik nodig ga hebben.
hoeveel lessen hebben jullie (gehad) totaan je praktijk examen? En zijn jullie eerst begonnen met theorie of gewoon in de auto gestapt en na je eerste rijles begonnen met de theorie? (bijvoorbeeld)
hey grappig om te zien hoe elke instructeur anders is. Ik heb ook ongeveer 5 lessen gehad nu, en ik oefen juist veel met parkeren en ging al in de eerste les op de snelweg maar nog niet schakelenquote:Op vrijdag 5 september 2014 16:48 schreef MissStevie het volgende:
hmm.. zo zie je maar dat er geen pijl op te trekken is. Iedere instructeur is anders en ieder persoon is anders.
Vandaag iig een goede les gehad. Ik heb het idee dat ik word voorbereid op het naar de snelweg gaan vandaag iig de rotondes, bochtjes en stoplichten goed gereden. 1 rotonde waar het even wat moeilijker ging.. maar verder ging het goed eindelijk eens een lesje afgesloten met het gevoel 'fijn, het ging goed'
hmm ik vraag me af of de plaats uitmaakt hoor ik ben zelf geboren en getogen in Dordrecht en heb daar meerendeel van mijn leven gewoond en woon nu sinds een jaartje of 5 in Drenthe. Ik moet zeggen dat de snelwegen hier even druk zijn en in het spitsuur, wanneer de scholen uit zijn, mensen terug komen van het werk enz. het hier ook erg druk kan zijn. En we hebben mooie landweggetjes, maar ook rotondes en stoplichten zat hahaquote:Op vrijdag 5 september 2014 16:55 schreef roos94 het volgende:
[..]
hey grappig om te zien hoe elke instructeur anders is. Ik heb ook ongeveer 5 lessen gehad nu, en ik oefen juist veel met parkeren en ging al in de eerste les op de snelweg maar nog niet schakelen
ik vraag me ook af of de moeilijkheidsgraad verschilt als je kijkt waar je rijdt. Ik woon in het centrum van rotterdam, heel druk, maar stel je woont in zo'n gat als lutjebroek ofzo. dan zijn er veel minder auto's enz om rekening mee te houden. minder drukke wegen, rotondes..
hoeveel lessen raden jullie trouwens aan, per maand gezien? ik neem 3 lessen van 100 minuten in de maand omdat het anders gewoon te duur wordt.
Nog even een vraagje: is het beter om de instructeur mee te laten rijden tijdens het examen of moet die gewoon lekker binnen blijven?quote:Op donderdag 4 september 2014 19:40 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
Misschien wel handig om te vragen of dat kan inderdaad. ben toch de hele dag vrij verder. kan nooit kwaad
is niet zo moeilijk, gewoon in z'n achteruit zetten en gaan!quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:28 schreef MissStevie het volgende:
[..] Zo ga ik volgende week achteruit leren rijden
Meestal gaat de instructeur een maandagmorgen-babbeltje houden met de examinator, en kun jij dus lekker relax je rondje rijden en je volledig focussen op de weg .quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:40 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
Nog even een vraagje: is het beter om de instructeur mee te laten rijden tijdens het examen of moet die gewoon lekker binnen blijven?
mja volgens mij viel het ook wel mee. ik wel weleens achteruit geslalomd tussen bomen door en dat ging best redelijk. alleen bij ons voor het huis kun je alleen file parkeren zegmaar.. zo zijn de parkeer plaatsen en het achteruit ging vandaag een beetje dramatisch vandaar het oefenen.. en ik ben blij dat we nu wat anders gaan doen dan rondje rijden..quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:45 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
is niet zo moeilijk, gewoon in z'n achteruit zetten en gaan!
Wordt na een tijd vanzelf haast een automatismequote:Op zaterdag 6 september 2014 11:46 schreef roos94 het volgende:
Zo, vandaag voor het eerst geoefend met schakelen eerst op een heel grote lege parkeerplaats, toen dacht ik nou dat gaat best goed. Maar toen we het verkeer in gingen vond ik het nog vies tegenvallen op het verkeer letten én schakelen terwijl ik die handelingen nog niet goed in de vingers heb was toch best moeilijk. ook gewoon domme fouten gemaakt zoals koppeling te snel op laten komen zodat ie afslaat of in een chaotische verkeerssituatie vergeten de koppeling in te drukken als ik wil schakelen..
maar goed, het is pas de eerste keer dus het zal hopelijk de volgende lessen steeds beter gaan
het zal je nog verbazen hoe snel je dat op gaat pikken. Je wil niet weten hoe chaotisch en slecht mijn 1e rijles ging en de erste 2 lessen heeft mij leraar nog veel voor me geschakeld, maar na 3 lessen kon ik het eigenlijk al zelfstandig, ook in het verkeer So there's hope!quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:46 schreef roos94 het volgende:
Zo, vandaag voor het eerst geoefend met schakelen eerst op een heel grote lege parkeerplaats, toen dacht ik nou dat gaat best goed. Maar toen we het verkeer in gingen vond ik het nog vies tegenvallen op het verkeer letten én schakelen terwijl ik die handelingen nog niet goed in de vingers heb was toch best moeilijk. ook gewoon domme fouten gemaakt zoals koppeling te snel op laten komen zodat ie afslaat of in een chaotische verkeerssituatie vergeten de koppeling in te drukken als ik wil schakelen..
maar goed, het is pas de eerste keer dus het zal hopelijk de volgende lessen steeds beter gaan
Gewoon rustig blijven en rijden.quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:38 schreef BazZz2 het volgende:
Maandag dus examen, hebben mensen nog laatste tips?
geen tips helaas.. wel een: Succes morgen!quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:38 schreef BazZz2 het volgende:
Maandag dus examen, hebben mensen nog laatste tips?
Gewoon relax je rondje rijden, en goed laten zien dat je opmerkt wat er om je heen gebeurt en dat je de auto onder controle hebt. En denk eraan bij een eventuele fout rustig te blijven, en het zo goed mogelijk op te lossen. Je bent lang niet altijd direct gezakt als je het meteen goed oplost, we maken allemaal fouten. Succes !quote:Op zaterdag 6 september 2014 15:38 schreef BazZz2 het volgende:
Maandag dus examen, hebben mensen nog laatste tips?
Klopt. Ik maakte ook een fout bij de navigeer opdracht en miste een bord, maar loste het netjes op dus het was geen probleem.quote:Op zondag 7 september 2014 10:59 schreef Hinder het volgende:
[..]
Gewoon relax je rondje rijden, en goed laten zien dat je opmerkt wat er om je heen gebeurt en dat je de auto onder controle hebt. En denk eraan bij een eventuele fout rustig te blijven, en het zo goed mogelijk op te lossen. Je bent lang niet altijd direct gezakt als je het meteen goed oplost, we maken allemaal fouten. Succes !
quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:54 schreef Messina het volgende:
[..]
Gewoon rustig blijven en rijden.
quote:Op zondag 7 september 2014 10:49 schreef MissStevie het volgende:
[..]
geen tips helaas.. wel een: Succes morgen!
Thanks allen!quote:Op zondag 7 september 2014 10:59 schreef Hinder het volgende:
[..]
Gewoon relax je rondje rijden, en goed laten zien dat je opmerkt wat er om je heen gebeurt en dat je de auto onder controle hebt. En denk eraan bij een eventuele fout rustig te blijven, en het zo goed mogelijk op te lossen. Je bent lang niet altijd direct gezakt als je het meteen goed oplost, we maken allemaal fouten. Succes !
1 + voortaan langer van tevoren inplannen.quote:Op zondag 7 september 2014 21:20 schreef TheSatanSlayer het volgende:
kreeg net te horen dat ik pas over 3 weken weer kan lessen. dit ivm drukte planning [van de instructeur]. maar ik heb het gevoel dat hij liever andere leerlingen lesgeeft en dat ik maar 3wk moet wachten...
Wat kan ik doen in de tussentijd?
1. leren voor theorie en examen doen
2. andere rijschool zoeken
3. niks doen en geen wijzigingen aanbrengen
Theorie halen.quote:Op zondag 7 september 2014 21:20 schreef TheSatanSlayer het volgende:
kreeg net te horen dat ik pas over 3 weken weer kan lessen. dit ivm drukte planning [van de instructeur]. maar ik heb het gevoel dat hij liever andere leerlingen lesgeeft en dat ik maar 3wk moet wachten...
Wat kan ik doen in de tussentijd?
1. leren voor theorie en examen doen
2. andere rijschool zoeken
3. niks doen en geen wijzigingen aanbrengen
Ik vind 't eerder raar dat er niet eerder lessen zijn afgesproken. Ik wist mijn rij-schema al weken van tevoren.quote:Op zondag 7 september 2014 21:24 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Theorie halen.
andere instructeur of evt andere rijschool.
wel raar overigens dat er 3 weken geen plaats is
ik maak de afspraak voor het lessen per les.quote:Op zondag 7 september 2014 21:33 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik vind 't eerder raar dat er niet eerder lessen zijn afgesproken. Ik wist mijn rij-schema al weken van tevoren.
Ik ook.quote:Op zondag 7 september 2014 21:48 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
ik maak de afspraak voor het lessen per les.
Oke. En ben je moe? Met je ninja-editquote:Op zondag 7 september 2014 21:48 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
ik maak de afspraak voor het lessen per les.
Deed ik vroeger ook.quote:Op zondag 7 september 2014 21:48 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
ik maak de afspraak voor het lessen per les.
3 weken niet lessen? Dat is wel heel dom van je instructeur. Als ik langer dan een week niet had gelest, dan merkte ik wel dat ik de 'feeling' van het autorijden een beetje kwijt was. Laat staan als je bijna een maand niet gaat lessen.quote:Op zondag 7 september 2014 21:20 schreef TheSatanSlayer het volgende:
kreeg net te horen dat ik pas over 3 weken weer kan lessen. dit ivm drukte planning [van de instructeur]. maar ik heb het gevoel dat hij liever andere leerlingen lesgeeft en dat ik maar 3wk moet wachten...
Wat kan ik doen in de tussentijd?
1. leren voor theorie en examen doen
2. andere rijschool zoeken
3. niks doen en geen wijzigingen aanbrengen
Ik neem aan dat je een contract met die rijschool hebt ondertekend over je lespakket?quote:Op maandag 8 september 2014 09:15 schreef TheSatanSlayer het volgende:
idd, maar dan moet je natuurlijk werknemers uitbetalen. DAt wil hij niet. Blijkbaar liever het geld dan de tijd nemen voor zn eigen leerlingen...
Conclusie dus ik kan het beste eerst theorie doen en dan aangeven dat ik naar een andere ga? Hoe moet ik dat dan uitleggen gewoon zeggen dat het elke keer te lang duurt en ik liever een betere wil?
Ik weet btw niet of het kan, ik heb al ¤1000 betaald [voor 25 lessen]. De overige helft heb ik nog niet betaald overigens.. Nog 3 lessen en dan heb ik die 25 lessen gehad. Dus ik kan na die 25e les in principe stoppen bij deze toch?
"Nadeel is dan dat ik dan eigenlijk per les heb betaald, maar ik wil liever een betere
Gefeliciteerd!quote:
Top!quote:
jaaa, gefeliciteerd!!quote:
Danku! zenuwen vielen uiteindelijk wel mee. het valt eigenlijk echt reuze mee. hij zei achteraf dat ik soms wel slordig ben. maar toch geslaagd, zo who cares hahaquote:Op maandag 8 september 2014 17:03 schreef MissStevie het volgende:
[..]
jaaa, gefeliciteerd!!
veel zenuwen of fluitje van een cent?
Verschuivingen?quote:Op maandag 8 september 2014 16:21 schreef Toekito het volgende:
[..]
Top!
Door wat verschuivingen rij ik morgen in andere auto en andere instructeur schijnt.
chauffeur die geopereerd wordt.quote:
Dan was het een zware crash geweest.quote:
U wilt even stoppen om de telefoon op te nemen, en laat uw auto op deze manier achter. Mag dit?quote:
Gefeliciteerd !quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:33 schreef Friek_ het volgende:
Nou, ik heb het ook gehaald. Deze keer een erg vriendelijke man als examinator, dat scheelt wel zeg.
Waarvoor dank. Frappant genoeg reed ik juist slechter tijdens mijn eerdere examens, maar ben ik nu geslaagd. Ik snap er nog steeds niet veel van.quote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:33 schreef Friek_ het volgende:
Nou, ik heb het ook gehaald. Deze keer een erg vriendelijke man als examinator, dat scheelt wel zeg.
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:33 schreef Friek_ het volgende:
Nou, ik heb het ook gehaald. Deze keer een erg vriendelijke man als examinator, dat scheelt wel zeg.
top!quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:33 schreef Friek_ het volgende:
Nou, ik heb het ook gehaald. Deze keer een erg vriendelijke man als examinator, dat scheelt wel zeg.
Achteruit gereden tijdens de hellingproef? Dasniegoehoor!quote:Op woensdag 10 september 2014 10:38 schreef MissStevie het volgende:
verder wel vandaag hellingproefje gedaan en achteruit gereden en dit ging best netjes kijk weer uit naar volgenden week.
Ik neus wel eens rond op het autoweek forum, en zie daar... ik vind een post van "braadslee" gemaakt op 31 augustus jongstleden, nog geen twee weekjes geleden dus...quote:Op donderdag 4 september 2014 16:12 schreef Kiid het volgende:
[..]
Zou hij nog steeds het slagingspercentage naar beneden trekken?
Braddie heeft een draadje of 5 los zitten, dat kan niet anders.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik neus wel eens rond op het autoweek forum, en zie daar... ik vind een post van "braadslee" gemaakt op 31 augustus jongstleden, nog geen twee weekjes geleden dus...
De arrogantie druipt er weer van af (en hij heeft het pasje nog steeds niet dus)
braadslee [ Privé reageren ]
Re: Eerste auto gekocht! + Verhaal/Ervaring
31-08-2014 02:10
Wat een verhaal zeg...
Dacht dat ik een kluns was dat ik na 5-6 rijlessen die Polo diesel (1.2 3 cylinder) nog wel eens liet afslaan, maar dat iemand die het pasje al 1 maand heeft in een benzine auto zo loopt te rotzooien, ik snap het niet..
Kleine 2 weken geleden ben ik (Ja ja, echt dommer kan het niet ) een stukje wezen rijden in de 0,9l Seicento van mijn ma (benzine) ik reed gewoon weg op de koppeling, als je het aangrijppunt voelt is er niks aan de hand, en het is echt een kwestie van 5 minuten rijden en je hebt de nieuwe koppeling onder de knie, heb hem niet laten afslaan, en ik ben dan nog een lesser...
Hoop voor je dat je wel overdrijft though, 50 x af laten slaan terwijl je in een 800-850 kg wegend gebakje rijd met een vrij pittige (voor het gewicht dan) 1.4 blokje rijd, dan is dat gewoon een kwestie van óf een koppeling die gewoon "op" of een leerling die zijn pasje 2-3-4 maanden te vroeg heeft gehaald (maar dat is mijn mening)
Toegegeven, heb misschien geen recht van spreken hier omdat ik mijn pasje nog niet heb, maar even serieus... Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon je koppeling aan te voelen? Heb ondertussen in een Polo Bluemotion gereden, een Fiat Cinquecento, een Fiat Seicento en een Peugeot 107, en de enige auto die ik echt vaak heb laten afslaan zijn de Polo (Eerste paar lessen, logisch) en de Cinquecento ( Koppeling van die auto was op ) De rest heb ik 0,0 moeite mee gehad, ondanks dat ik nog een leerling ben.
Als je bij 5000! toeren zoiets hebt van "Goh, laat ik maar eens proberen weg te rijden" Ben je echt het autorijden niet waard, het is punt 1 echt verschrikkelijk slecht voor de motor/koppeling, en punt 2 laat dit zien dat jij echt (in mijn ogen) een verschrikkelijke onzekere chauffeur bent die eigenlijk de komende 2-3 maanden niet had mogen slagen...
Tot zo ver mijn reactie hier op... Excuses alvast als ik je tegen het zere been heb aangeschopt maar na het lezen van dit verhaal moest ik het van me af schrijven.
Zeer zeker. Toch mis ik zijn posts hier een beetjequote:Op woensdag 10 september 2014 15:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Braddie heeft een draadje of 5 los zitten, dat kan niet anders.
niet? en ik maar denken dat ik het zo goed deed .... zo leerde mijn rijleraar ook zo mooi aan hoe ik op het examen moest reageren op een onoverzichtelijke zijstraat van recht. Gas terug nemen, kijken, gas geven. Om er vervolgens haastig achteraan te voegen: 'wel alleen gas geven als er niemand aan komt hoor.. anders remmen' .. joh haha zou een mooie bak wezen als je om die rede iemand aanrijd op je examen. 'ja maar zo heb ik het geleerd hoor, kijken, remmen, gas geven 'quote:Op woensdag 10 september 2014 12:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Achteruit gereden tijdens de hellingproef? Dasniegoehoor!
Gevaar op de wegquote:Op woensdag 10 september 2014 16:50 schreef alors het volgende:
Haha die Braddie toch Beter maakt hij zich druk over zijn eigen rijkunsten.
Braddie als je meeleest, ik heb mijn auto zeker wel 40-45 keer laten afslaan, en nog steeds wel eens. Maar ik heb keurig mijn pasje wat een genot
quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:16 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Dat je een vriendelijke examinator had geeft wel hoop.. als ik in mijn vriendengroep hoor hoor de examinatoren waren of als ik van mijn rijleraar hoor waar mensen op zijn gezakt... pfoe..
Dat is echt de grootste fabel ooit. In de meeste gevallen rijdt men gewoon achterlijk.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:16 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Dat je een vriendelijke examinator had geeft wel hoop.. als ik in mijn vriendengroep hoor hoor de examinatoren waren of als ik van mijn rijleraar hoor waar mensen op zijn gezakt... pfoe..
Moet ik voor jou ook een strop meebestellen?quote:Op woensdag 10 september 2014 16:50 schreef alors het volgende:
Haha die Braddie toch Beter maakt hij zich druk over zijn eigen rijkunsten.
Braddie als je meeleest, ik heb mijn auto zeker wel 40-45 keer laten afslaan, en nog steeds wel eens. Maar ik heb keurig mijn pasje wat een genot
Misschien kunnen we een strop ergens vastmaken, omdoen en dan proberen weg te rijden. Als ie afslaat blijven we levenquote:Op woensdag 10 september 2014 17:21 schreef Messina het volgende:
[..]
Moet ik voor jou ook een strop meebestellen?
zou het? Hij heeft leerlingen gehad die zijn gezakt, omdat ze een afslag vergaten te nemen die de examinator gezegd had en iemand die een blackout kreeg toen tijdens zijn examen en niet meer wist hoe de auto in zijn achteruit moest. Beide hadden vooraf perfect gereden, maar zijn daarop gezakt..quote:Op woensdag 10 september 2014 17:07 schreef Travel. het volgende:
[..]
[..]
Dat is echt de grootste fabel ooit. In de meeste gevallen rijdt men gewoon achterlijk.
quote:Op woensdag 10 september 2014 17:23 schreef alors het volgende:
[..]
Misschien kunnen we een strop ergens vastmaken, omdoen en dan proberen weg te rijden. Als ie afslaat blijven we leven
quote:Op woensdag 10 september 2014 18:21 schreef MissStevie het volgende:
[..]
en er was een meisje die een fietser van de fiets mepte toen ze aan het eind van haar examen de deur open gooide zonder te kijken.. maar ik vind het niet gek dat zij gezakt is
Zullen ze vast niet veilig een oplossing hebben gezocht voor de fout die ze maakten. Of het was niet de enige fout, etc.quote:Op woensdag 10 september 2014 18:21 schreef MissStevie het volgende:
[..]
zou het? Hij heeft leerlingen gehad die zijn gezakt, omdat ze een afslag vergaten te nemen die de examinator gezegd had en iemand die een blackout kreeg toen tijdens zijn examen en niet meer wist hoe de auto in zijn achteruit moest. Beide hadden vooraf perfect gereden, maar zijn daarop gezakt..
en er was een meisje die een fietser van de fiets mepte toen ze aan het eind van haar examen de deur open gooide zonder te kijken.. maar ik vind het niet gek dat zij gezakt is
Ja dat waren bij beide echt de enige fouten. Deze leerlingen hadden op dat na perfect gereden en kregen van de examinator ook diesrede terug dat ze gezakt waren..quote:Op woensdag 10 september 2014 20:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Zullen ze vast niet veilig een oplossing hebben gezocht voor de fout die ze maakten. Of het was niet de enige fout, etc.
Spannend!! Ben je er klaar voor voor je gevoel??quote:Op woensdag 10 september 2014 21:35 schreef roosszz het volgende:
vrijdag mijn laatste les.. En dan dinsdag afrijden
Wat een gozer blijft het ook hè . De één pikt het net wat sneller op dan de ander, maar zo uit de hoogte praten terwijl hij 7/8? keer gezakt is voor zijn theorie en ongetwijfeld op les 80 zit inmiddels kan toch niet gezond zijn. Als je voor theorie zo vaak zakt vanwege - naar eigen zeggen - faalangst dan gaat hij nog een hele kluif hebben aan dat praktijkexamenquote:Op woensdag 10 september 2014 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik neus wel eens rond op het autoweek forum, en zie daar... ik vind een post van "braadslee" gemaakt op 31 augustus jongstleden, nog geen twee weekjes geleden dus...
De arrogantie druipt er weer van af (en hij heeft het pasje nog steeds niet dus)
braadslee [ Privé reageren ]
Re: Eerste auto gekocht! + Verhaal/Ervaring
31-08-2014 02:10.
Succes! Hoeveel lessen heb je gehad?quote:Op woensdag 10 september 2014 21:35 schreef roosszz het volgende:
vrijdag mijn laatste les.. En dan dinsdag afrijden
32 lessen heb ik dan gehadquote:Op woensdag 10 september 2014 22:46 schreef Reemi het volgende:
[..]
Succes! Hoeveel lessen heb je gehad?
Wat vervelend... Waarom is het een klootzak dan? En heb je je ouders niet verteld dat je hem geen fijne instructeur vindt?quote:Op donderdag 11 september 2014 07:49 schreef Venicequeen het volgende:
Heb al zeker 50 lessen gehad, vorige week eindelijk aangevraagd voor 16 Okt. Probleem is dat ik niet zeker ben, nooit ben geweest ook omdat mijn rijlesinstructeur een ontzettende klootzak is maar ik niet wegkan omdat het mn overbuurman is en pappie en mammie oké met meneer zijn.
Tja, dit klinkt als oneerlijk. Maar ik heb talloze achterlijke in de theoriezaal gezien die na 4-5x nog niet geslaagd waren. Als ik die kon indenken in een auto, dan zou het me niet verbazen dat die ook een paar over de praktijk moeten doen. Toch vonden ze het zelf gek als ze weer gezakt waren met 10-15 fout. "tja CBR gunt gewoon niet''. Zo gaat het ook bij de praktijk. Men zoekt de fout niet bij zichzelf, maar bij anderen.quote:Op woensdag 10 september 2014 18:21 schreef MissStevie het volgende:
[..]
zou het? Hij heeft leerlingen gehad die zijn gezakt, omdat ze een afslag vergaten te nemen die de examinator gezegd had en iemand die een blackout kreeg toen tijdens zijn examen en niet meer wist hoe de auto in zijn achteruit moest. Beide hadden vooraf perfect gereden, maar zijn daarop gezakt..
en er was een meisje die een fietser van de fiets mepte toen ze aan het eind van haar examen de deur open gooide zonder te kijken.. maar ik vind het niet gek dat zij gezakt is
Same here. Ook grotendeels opgegroeid zonder ouders met een auto en bij mijn eerste rijles zat ik als een bang hertje achter het stuur en heb ik behalve sturen nog niks durven (en mogen) doen.quote:Op donderdag 11 september 2014 14:50 schreef Sander166 het volgende:
Vandaag m'n eerste les gehad. Had hiervoor nog nooit gereden en m'n moeder heeft nog nooit een auto gehad, dus ik mis wel bepaalde rijervaring die je als bijrijder opdoet. M'n instructeur had aan m'n rijstijl ook meteen door dat ik 0.0 ervaring heb
Vond het toch moeilijker dan gedacht Ik hou de auto teveel aan de rechterkant van de baan, omdat ik nog niet echt kan inschatten hoe breed de auto is. Ook neem ik sommige bochten nog te ruim of te vroeg.
Volgens m'n instructeur is het een kwestie van wennen. Mocht nu alleen sturen en gas geven. Volgende keer remmen en koppelen
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 11 september 2014 16:41 schreef Tosti-vreter het volgende:
Hoppa, net gehaald. Theorie in 1x, dit was de 2e keer afrijden. +- 42 uur les gehad.
Had ik ook heel erg in het begin. Komt uiteindelijk wel goed. Blijf vooral goed ver kijken, niet focussen op de auto voor je.quote:Op donderdag 11 september 2014 14:50 schreef Sander166 het volgende:
Vond het toch moeilijker dan gedacht Ik hou de auto teveel aan de rechterkant van de baan, omdat ik nog niet echt kan inschatten hoe breed de auto is. Ook neem ik sommige bochten nog te ruim of te vroeg.
Ik vind het autorijden toch nog verdomd moeilijk. Heb totaal niet het gevoel dat ik controle heb over de auto. Komt ook doordat de feeling van het autorijden nog nieuw is voor mij.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Same here. Ook grotendeels opgegroeid zonder ouders met een auto en bij mijn eerste rijles zat ik als een bang hertje achter het stuur en heb ik behalve sturen nog niks durven (en mogen) doen.
Erg grappig als ik daar een jaar later op terugkijk terwijl ik zonder moeite schakel/kijk verkeer inschat tegelijk, hoe ik wel niet in het begin dacht dat dat echt never nooit mogelijk zou zijn
Dit zei m'n instructeur ook. Maar in de praktijk blijft het toch lastig.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:04 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
Had ik ook heel erg in het begin. Komt uiteindelijk wel goed. Blijf vooral goed ver kijken, niet focussen op de auto voor je.
WOOHOO!!quote:Op woensdag 10 september 2014 21:35 schreef roosszz het volgende:
vrijdag mijn laatste les.. En dan dinsdag afrijden
Ik ken het gevoel. Wilde in het begin ook de auto helemaal "onder controle" hebben maar zo werkt dat niet. Neem vooral genoeg de tijd om goed te kijken, laat je niet stressen. Gaat vanzelf makkelijker. Ik ben ook geen natuurtalent, dacht ook de eerste 20 lessen dat het nooit meer goed ging komen maar nu gaat het eigenlijk erg goed.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:40 schreef Sander166 het volgende:
Ik vind het autorijden toch nog verdomd moeilijk. Heb totaal niet het gevoel dat ik controle heb over de auto. Komt ook doordat de feeling van het autorijden nog nieuw is voor mij.
Daarom moet je verder naar voren kijken, ook al lijkt dat in het begin eng. Dan ga je vanzelf goed sturen en blijf je midden op de rijstrook rijden. Wees vooral niet bang, je hebt altijd nog een instructeur naast je zitten die je kan corrigeren.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:40 schreef Sander166 het volgende:
Als ik goed rij heb ik het gevoel dat ik te links zit en bijvoorbeeld een tegenligger kan raken. Dan ga ik automatisch wat meer naar rechts, maar dan kan de rechter buitenspiegel tegen geparkeerde auto's of fietsers komen
Ik word om 10 uur opgehaald en om kwart voor 11 moet ik afrijden ..quote:Op donderdag 11 september 2014 19:00 schreef BazZz2 het volgende:
[..]
WOOHOO!!
Veel succes!
heb je niet nog een half uur/3 kwartier voor je examen om nog de laatste dingen door te nemen? had ik wel namelijk. dat helpt wel echt! bij mij in ieder geval
Ik zou ff bellen of hij niet 9 uur kan komen. Uurtje les om warm te rijden voor t examen is wel zo fijn en doet bijna iedereen.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:13 schreef roosszz het volgende:
[..]
Ik word om 10 uur opgehaald en om kwart voor 11 moet ik afrijden ..
nouja, het is best logisch dat iedereen zo'n vertrouwen heeft in zijn rijleraar toch het is niet zo dat iemand die heeft geleerd om bakker te zijn ineens rijleraar kan worden, daar zijn wel opleidingen voor en of niet nou mbo of universiteit zijn, dat zegt niets over je rijleraar daarbij denk ik dat je in elk vak wel houd dat je honderden 'experts' houdt. Alleen al als ik naar mijn eigen vak kijk.. ik werk in de gehandicaptenzorg en als je een team hebt van 20 man, dan denken er toch zeker 15 dat ze de beste zijn en alles weten.. erg lastig, maar iedereen heeft nou eenmaal zijn eigen overtuigingen en probeerd zijn cliënten, of in het geval van rijleraar leerlingen, het beste mee te geven met de beste wil van de wereld al hou je natuurlijk altijd klootzakken als uitzondering die het puur doen voor geld en over de rug van de leerlingen gaan.. maar dat ga je niet tegen helaas..quote:Op donderdag 11 september 2014 13:49 schreef Friek_ het volgende:
Wat me vooral opvalt is dat men in Nederland bijzonder veel vertrouwen heeft in de mening van 'experts'. Om rij-instructeur of examinator bij het CBR te worden heb je nauwelijks diploma's nodig (vmbo- of lbo-diploma voor rij-instructeur, havo of mbo-4 voor examinator). Om verkoper te worden bij een beddenspeciaalzaak gelden soortgelijke ingangseisen, om maar iets te noemen. Gevolg is dat je tienduizenden 'experts' hebt die elkaar om de haverklap tegenspreken en zodoende hun eigen geloofwaardigheid ondergraven. Het is alleen al lachwekkend hoe dat opgeblazen ego van zo'n rij-instructeur reageert op collega-instructeurs die er allemaal 'niets van begrijpen' en zijn eigen lesmethode als geniaal bestempelt.
Goed, ik ben blij dat ik van het circus af ben.
Ik rijd al sinds mijn jeugd trekker (hoewel al een paar jaar niet meer inmiddels) en heb een uur of vijftig in mijn pilotenlogboek staan, maar tijdens mijn eerste rijles(sen) bakte ik er ook geen fuck van eigenlijk. Schakelen deed ik bijvoorbeeld ook wat lomp, want ja, dat is in een auto wat verfijnder dan in een trekker?quote:Op donderdag 11 september 2014 14:50 schreef Sander166 het volgende:
Vandaag m'n eerste les gehad. Had hiervoor nog nooit gereden en m'n moeder heeft nog nooit een auto gehad, dus ik mis wel bepaalde rijervaring die je als bijrijder opdoet. M'n instructeur had aan m'n rijstijl ook meteen door dat ik 0.0 ervaring heb
Ja natuurlijk, het is ook zo krom als een hoepel. Je examen is een moment opname en als één persoon 'ja' zegt dan heb je je rijbewijs. Als je examinator iets vindt, dan is het ook zo.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:49 schreef Friek_ het volgende:
Wat me vooral opvalt is dat men in Nederland bijzonder veel vertrouwen heeft in de mening van 'experts'. Om rij-instructeur of examinator bij het CBR te worden heb je nauwelijks diploma's nodig (vmbo- of lbo-diploma voor rij-instructeur, havo of mbo-4 voor examinator). Om verkoper te worden bij een beddenspeciaalzaak gelden soortgelijke ingangseisen, om maar iets te noemen. Gevolg is dat je tienduizenden 'experts' hebt die elkaar om de haverklap tegenspreken en zodoende hun eigen geloofwaardigheid ondergraven. Het is alleen al lachwekkend hoe dat opgeblazen ego van zo'n rij-instructeur reageert op collega-instructeurs die er allemaal 'niets van begrijpen' en zijn eigen lesmethode als geniaal bestempelt.
Goed, ik ben blij dat ik van het circus af ben.
Lijkt op een bushalte, mag je alleen stilstaan niet parkeren.quote:Op vrijdag 12 september 2014 15:49 schreef exelletor het volgende:
Ik weet niet of mijn vraag hier in dit topic thuis hoort, maar ik heb even een vraag of ik op dit stuk weg links zou kunnen parkeren.
[ afbeelding ]
Foto toont oude situatie(van Google Maps), tegenwoordig is het stuk ingekort waardoor er evt maar een of twee auto's passen. Bij het inrijden staat er een mooi bordje van "parkeren alleen in de vakken", maar kan dit bestempeld worden als een parkeervak? Ik denk zelf van niet, maar ik vraag toch even voor de zekerheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |