Ik wilde net zeggen, iedereen die er ook maar een beetje verstand van heeft ziet gelijk aan baret en emblemen dat het geen luchtmobiel is. Dat de rest voor de gek gehouden wordt, is eigen schuld (en gun natres ook eens een lolletje) :Vquote:Op maandag 8 september 2014 13:46 schreef Awsom het volgende:
Waarschijnlijk is het idee erachter eenheid van tenue binnen de brigade naar met name de burgerbevolking toe (bij diverse niet-militaire evenementen). Zolang ze niet de baret dragen en er een natres embleem op staat lijkt het mij een goede ontwikkeling, maar anderzijds begrijp ik jullie mening ook wel.
Congrats! Hoelang heeft 't bij jou geduurd vanaf de voorlichting?quote:Op maandag 8 september 2014 18:59 schreef AgLarrr het volgende:
Hatsee, ik ben d'r door! 20 Natres here i come
Ik had voorlichting in februari. Ik had in juni klaar kunnen zijn maar moest voor controle langs het militair hospitaal in Utrecht. Ik hoefde alleen nog mijn sporttest te doen.quote:Op maandag 8 september 2014 23:02 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Congrats! Hoelang heeft 't bij jou geduurd vanaf de voorlichting?
Ik weet het niet. Je krijgt een trainingsschema mee van defensie. Maar ik hoorde al de jongens die regulier hardlopen en fietsen klagen dat ze hier niet op voorbereid waren. Ik fiets of hardloop nooit, maar doe wel een vrij intensieve sport.quote:Had ook nog andere algemene vraag; hoe kan je de fietstest 't beste voorbereiden? Ben net op de hometrainer gaan zitten in het fitnesshok, maar had eigenlijk niet zo'n idee hoe ik hem het beste kon afstellen. Als ik me goed herinner moet je boven bepaalde RPM blijven en wordt de rem steeds zwaarder, en dan min. 10 minuten ofzo? Was een Kettler apparaat, en met de rem op 10/15 kon ik m'n RPM zo'n vijfenhalve minuut boven de 80 houden. Daarna ging het eigenlijk niet meer, toen ik eraf stapte moest ik 5 minuten lang kotsneigingen onderdrukken Wil graag beetje effectief voorbereiden, zodat ik ernaar toe kan trainen (ben vorige week weer begonnen met conditie + kracht trainen, zat op 0).
Heb ik niet gedaan, ik heb gewoon hardgelopen zoals ik normaal deed en cluster 4 gehaald.Dus moet te doen zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:32 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Gewoon beetje fietsconditie opbouwen. Leen een keer een degelijke racefiets en ga wekelijks ff 40/50km draaien. Moet je met beetje conditie prima trekken. Kracht komt dan vanzelf wel.
Zoiets heb ik inderdaad ook gehoord.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:36 schreef Awsom het volgende:
Dat clustersysteem schijnt trouwens verandert te zijn hoorde ik laatst. Er zouden nu 6 ipv 4 clusters zijn?
Dan bevestig ik dat bij deze. Ik had cluster 5 namelijk.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:21 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Zoiets heb ik inderdaad ook gehoord.
Weet je ook toevallig welk cluster waar bij hoort en welk cluster natres nu is?quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dan bevestig ik dat bij deze. Ik had cluster 5 namelijk.
Ehh, aangezien ze zeiden dat ik bijna zes had, heb ik gevraagd wat dat was, en 6 was specifiek Commando's, Luchtmobiel en Mariniers. Dat kon ik dus niet doen, alle andere functies zou ik voor in aanmerking komen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:01 schreef Awsom het volgende:
[..]
Weet je ook toevallig welk cluster waar bij hoort en welk cluster natres nu is?
Cool, thanksquote:Op dinsdag 9 september 2014 17:28 schreef Bouke-p het volgende:
Cluster 1 nog steeds, vbdd, gnk, ma en b&t cluster 1 en 2 (afhankelijk van functie), gevechtsfuncties vanaf cluster 3,ook afhankelijk van functie en wapen.
Inderdaad. Cluster 1 halen moet echt geen probleem zijn voor een gezonde jonge jongen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 21:12 schreef A4papier het volgende:
Trainen gelul. Als je cluster 1 niet haalt ben je per definitie ongeschikt.
Kijk, hier kan ik wat mee Ik heb hier in de fitnessruimte een prima hometrainer, dus dat zou moeten lukken. Zoals al gezegd, ik hield het 5:30 vol met de weerstand vanaf begin op 10/15 en RPM >80. Maar dit is natuurlijk niet vergelijkbaar met jouw methode. Als ik het goed begrijp is het dus ook helemaal niet slim om in het begin al je longen uit je lijf te fietsen, anders houd je het nooit 10 minuten vol (had ik ook al, dan zijn je benen snel elastiek). Maar als ik jouw methode volg zou ik dus pas na 9 minuten op W=10 uit moeten komen, ik ga het morgen meteen proberen, ben zeer benieuwd! Is dat RPM trouwens echt 80 op de keuring en zeggen ze dat ook tegen je?quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:49 schreef Philipp11 het volgende:
Voor het fietsen heb ik als volgt geoefend:
Op de sportschool op de fiets gaan zitten met 0 weerstand en de rpm (toeren?) boven de 80 gehouden.
Elke minuut gooi je de weerstand met 1 omhoog. Tegen de tijd dat je dit 15 minuten vol kan houden ben je klaar voor de fietstest, doe het alleen niet vlak voor de test zelf want je bent gesloopt na zo'n sessie. Ik heb uiteindelijk cluster 4 gehaald (toen waren er nog maar 4).
Succes, laat je weten hoe de eerste keer trainen ging?
Oh ja, bij mijn keuring ook zat gasten gezien die "elke dag keihard naar school fietsen" die gingen dus compleet stuk, een kwam er zelfs niet door de natres keuring!! Echt op de sportschool trainen dus en niet zo nu en dan een stukje kilometers maken.
Ja, er wordt je verteld boven welk aantal toeren je moet blijven. Daarna wordt je verteld dat als je eronder komt het einde oefening is voor je.quote:Op woensdag 10 september 2014 01:23 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Kijk, hier kan ik wat mee Ik heb hier in de fitnessruimte een prima hometrainer, dus dat zou moeten lukken. Zoals al gezegd, ik hield het 5:30 vol met de weerstand vanaf begin op 10/15 en RPM >80. Maar dit is natuurlijk niet vergelijkbaar met jouw methode. Als ik het goed begrijp is het dus ook helemaal niet slim om in het begin al je longen uit je lijf te fietsen, anders houd je het nooit 10 minuten vol (had ik ook al, dan zijn je benen snel elastiek). Maar als ik jouw methode volg zou ik dus pas na 9 minuten op W=10 uit moeten komen, ik ga het morgen meteen proberen, ben zeer benieuwd! Is dat RPM trouwens echt 80 op de keuring en zeggen ze dat ook tegen je?
Ik snap dat dat jullie miss denken dat ik me voor niets druk maak, maar ik moet er niet aan denken dat ik door beroerde voorbereiding m'n volgende stap in de sollicitatie 3 maanden uit moet stellen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |