abonnement Unibet Coolblue
pi_143290159
Stel ik breek een brood tot brod (d.w.z; tot een half brood). Dan zegt men: hier heb je twee halve broden (of twee brodden). Nu doe ik hetzelfde met een kruimel. Zeg je dan: 'Daar liggen twee halve kruimels?'
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_143290169
Een halve molen. Hoeveel wieken heeft die?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_143290192
Je kan zeggen: 'De woon- en huiskamer.' Kan ik dan ook zeggen: 'Mexi- en Marokkanen?'
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_143290218
YOU'RE LOOKING AT HIM RIGHT NOW, MOTHERFUCKER.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_143290302
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:10 schreef LXIV het volgende:
Mohammed heeft het weer aan zijn vrouw verteld en die heeft alles opgeschreven. Er zitten geen generaties tussen. Daarom beschouwen moslims de Koran ook als het letterlijke woord van God, in tegenstelling tot de bijbel, die door de mondelinge overdracht 'vervuild' is en niet meer helemaal zuiver.
Ik begreep dat ze inderdaad van mening zijn dat de Koran geen vervuilde profetie is, maar dat zijn vrouw het had opgeschreven klopt volgens mij niet.

Overigens, was het gezellig in de S'wijk?
pi_143290434
quote:
5s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:31 schreef PeteSampras het volgende:
Een halve molen. Hoeveel wieken heeft die?
De onderste of de bovenste helft?
pi_143290462
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik begreep dat ze inderdaad van mening zijn dat de Koran geen vervuilde profetie is, maar dat zijn vrouw het had opgeschreven klopt volgens mij niet.

Overigens, was het gezellig in de S'wijk?
Niks aan de hand. Propaganda; alles om de huizenprijzen omlaag te krijgen en de bewoners angst aan te jagen zodat de gemeente die oude panden daar goedkoop plat kan gooien om weer eens nieuwbouw te plegen. Ik zou daar eens een genuanceerd betoog over kunnen schrijven, er een hele fucking House of Cards achtige serie van kunnen maken (vergeet niet dat de gemeente Den Haag voor honderden miljoenen met Vestia en HaagWonen - twee van de woningbouwvereniging alhier in het schip is gegaan) om dat optreden van Van Aartsen en wat er vanavond weer aan de hand was vanuit een andere hoek te verklaren, maar daar heb ik nu de lucht niet voor. Mocht het je interesseren, rijd morgen dan eens door de Abraham van Beijerenstraat. Spreek een paar bewoners aan, die nu naar een braakliggend terrein waar ooit 'Blok 2.1.' stond staren. Als je het echt interesseert, dan pakken we een camera, maken we een mooie documentaire en gaan we volgend jaar naar Cannes.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_143290540
Jij wilt zeggen dat er enkele decennia geleden bestuurders waren die de opkomst van deze jongeren voorzagen en daarom hunner (overgroot)ouders dit land toe te lieten om zodoende winst te kunnen maken? Of wil je zeggen dat deze generatie bestuurders deze jongeren eigenhandig opgefokt hebben tot mini-jihadisten? Of maken ze handig gebruik van een wezenlijk conflict door deze uit te vergroten, misschien te verergeren door een rechtse-groepering te financieren?
pi_143290736
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:00 schreef LelijKnap het volgende:
Jij wilt zeggen dat er enkele decennia geleden bestuurders waren die de opkomst van deze jongeren voorzagen en daarom hunner (overgroot)ouders dit land toe te lieten om zodoende winst te kunnen maken? Of wil je zeggen dat deze generatie bestuurders deze jongeren eigenhandig opgefokt hebben tot mini-jihadisten? Of maken ze handig gebruik van een wezenlijk conflict door deze uit te vergroten, misschien te verergeren door een rechtse-groepering te financieren?
Geen van allen. Er gebeurt altijd wel wat in de Schilderswijk, toevalligerwijze valt dat vandaag de dag samen met het wereldnieuws. Vorig jaar waren er een rits schiet- en steekpartijen, een stuk meer, werkelijker en tastbaarder geweld dan dit jaar het geval was. Persoonlijk leed, gokschulden, drugshandelaartjes, etc. Dat haalt de Volkskrant alleen niet. Om die wijk 'naar de klote' (waarbij het vooral de vraag is hoeveel je je als bewoner ervan aan moet trekken - de ervaring leert dat als je je zelf niet in die kringen begeeft je er werkelijk niets mee te maken hebt), hoeft de gemeente Den Haag niets te doen. Gewoon links laten liggen, zo nu en dan de ME erdoorheen - wat niet alleen bij dergelijke demonstraties gebeurt, maar ook wanneer Galatasaray kampioen wordt, wanneer de tarieven voor het huren van een marktkraam op de Haagse Markt omhoog gaan, wanneer het buiten meer dan 30 graden wordt, je kan er de klok op gelijk stellen.
Dan roept men: 'Die Schilderswijk, dat is een kankerwijk! Dat moet anders!'. Dan komt er weer geld vanuit het Rijk voor de gemeente, voor de woningbouwverenigingen en hoeven de ambtenaartjes weer wat minder te vrezen voor hun eigen baan. Ik geloof niet dat het college van doelbewust olie op het vuur gooit, het komt hen daarentegen wel dondersgoed uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door PeteSampras op 11-08-2014 03:44:11 ]
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_143291038
quote:
3s.gif Op maandag 11 augustus 2014 02:49 schreef k_man het volgende:

[..]

De onderste of de bovenste helft?
Ja, dat is de vraag.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  maandag 11 augustus 2014 @ 07:54:27 #186
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_143291885
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:11 schreef k_man het volgende:
Chicago lijkt me interessant. Veel boeiende architectuur. En ik wil dat spiegelende ding van Anish Kapoor wel eens in het echt zien.
Erg mooie stad, vond ik. De architectuurrondvaart over de rivier is een aanrader.
pi_143292682
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:31 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Geen van allen. Er gebeurt altijd wel wat in de Schilderswijk, toevalligerwijze valt dat vandaag de dag samen met het wereldnieuws. Vorig jaar waren er een rits schiet- en steekpartijen, een stuk meer, werkelijker en tastbaarder geweld dan dit jaar het geval was. Persoonlijk leed, gokschulden, drugshandelaartjes, etc. Dat haalt de Volkskrant alleen niet. Om die wijk 'naar de klote' (waarbij het vooral de vraag is hoeveel je je als bewoner ervan aan moet trekken - de ervaring leert dat als je je zelf niet in die kringen begeeft je er werkelijk niets mee te maken hebt), hoeft de gemeente Den Haag niets te doen. Gewoon links laten liggen, zo nu en dan de ME erdoorheen - wat niet alleen bij dergelijke demonstraties gebeurt, maar ook wanneer Galatasaray kampioen wordt, wanneer de tarieven voor het huren van een marktkraam op de Haagse Markt omhoog gaan, wanneer het buiten meer dan 30 graden wordt, je kan er de klok op gelijk stellen.
Dan roept men: 'Die Schilderswijk, dat is een kankerwijk! Dat moet anders!'. Dan komt er weer geld vanuit het Rijk voor de gemeente, voor de woningbouwverenigingen en hoeven de ambtenaartjes weer wat minder te vrezen voor hun eigen baan. Ik geloof niet dat het college van doelbewust olie op het vuur gooit, het komt hen daarentegen wel dondersgoed uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143311472
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:31 schreef PeteSampras het volgende:
Ik geloof niet dat het college van doelbewust olie op het vuur gooit, het komt hen daarentegen wel dondersgoed uit.
Ik volg je redenatie dan niet helemaal. Je zei eerst dat er 'niks aan de hand is' omdat er zogenaamd spraken is van 'propaganda' maar wat dat blijkt te betekenen is dat het 'een bepaalde groep goed uit komt'. Dat lijkt mij alleen maar meer reden om te zeggen dat er niet 'niks aan de hand is', want 1) het probleem is dus wél werkelijk en 2) er wordt niks aan gedaan omdat het 'een bepaalde groep goed uit komt'. Waarin zit de negatie van het probleem?
pi_143387568
Het ziet er naar uit dat ik hier even op moet reageren voordat het topic weer op gang kan komen. Jammer, want ik had het liever over tennis of orale seks of een van de andere onderwerpen gehad, maar goed. 'Niks aan de hand' wil zeggen dat de artikelen die recentelijk over de Schilderswijk verschenen zijn (ik heb titels voorbij zijn komen als 'de ergste plek van Nederland') geen recht doen aan de situatie aldaar. Het wekt de illusie dat, gezien de recente mondiale ontwikkelingen en de protesten die daar aan gekoppeld zijn, het daar opeens veel slechter en verschrikkelijker aan toe gaat dan daarvoor het geval was. Dat lijkt mij niet het geval. Ja, er zijn daar in die wijk inderdaad problemen, nee, die problemen zijn niet nieuw en heel anders van aard dan voorheen.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_143391342
Goed, nu dan over tennis of orale seks. Of een combinatie daarvan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2014 20:59:09 ]
pi_143393898
Kinderen dan maar. Die van mij hebben me vandaag op het werk bezocht. Hartstikke leuk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 23:07:28 #192
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_143397120
Die van mij kregen tijdens de vakantie van andere kinderen 'Jij hebt kort haar, ben je wel een meisje?' en 'ik kan niet zien of je een jongen bent, want je broek is roze' te horen. Peer pressure begint al vroeg, tegenwoordig.
pi_143397487
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 23:07 schreef broer het volgende:
Die van mij kregen tijdens de vakantie van andere kinderen 'Jij hebt kort haar, ben je wel een meisje?' en 'ik kan niet zien of je een jongen bent, want je broek is roze' te horen. Peer pressure begint al vroeg, tegenwoordig.
Dat je zoon een prinsessenjurk aan wil naar school is ook niet bepaald ideaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143397533
Hm, heb je ineens twee kinderen, broer? Heb ik iets gemist?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 23:17:06 #195
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_143397603
quote:
9s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 23:14 schreef Claudia_x het volgende:
Dat je zoon een prinsessenjurk aan wil naar school is ook niet bepaald ideaal.
Dat zou voor een dochter ook niet bepaald ideaal zijn, lijkt me.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 23:18:18 #196
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_143397677
quote:
5s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 23:15 schreef Claudia_x het volgende:
Hm, heb je ineens twee kinderen, broer? Heb ik iets gemist?
Nou, ineens... We zijn hier ondertussen toch al wel zo'n anderhalf jaar met zijn vieren
  woensdag 13 augustus 2014 @ 23:30:31 #197
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_143398176
Dan zeggen ze toch gewoon dat ze van het derde geslacht zijn?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_143400503
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 23:18 schreef broer het volgende:

[..]

Nou, ineens... We zijn hier ondertussen toch al wel zo'n anderhalf jaar met zijn vieren
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143409712
quote:
3s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 23:17 schreef broer het volgende:

[..]

Dat zou voor een dochter ook niet bepaald ideaal zijn, lijkt me.
Wat is daar niet ideaal aan? Ik hoop dat ik mijn zoon ooit in zijn batmankostuum naar school mag brengen.
E.e.a. buiten carnaval om.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_143410639
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:56 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Wat is daar niet ideaal aan? Ik hoop dat ik mijn zoon ooit in zijn batmankostuum naar school mag brengen.
E.e.a. buiten carnaval om.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')