abonnement Unibet Coolblue
pi_143056637
Wat willekeurige plaatjes









En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*



Oishinbo (美味しんぼ?, lit. "The Gourmet") is a long-running cooking manga written by Tetsu Kariya and drawn by Akira Hanasaki. The manga's title is a portmanteau of the Japanese word for delicious, oishii, and the word for someone who loves to eat, kuishinbo.

Japan docu's
Japanorama - serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.

- BBC Documentaire over het dalende geboortecijfer in Japan.

Citibank pinautomaten in Japan
www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Wie is wanneer in Japan?

Aurelius 25 september - 27 oktober 2014
Kabuto_Raiger 29 Juli - 29 Augustus 2014
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in

[ Bericht 8% gewijzigd door Aurelius op 05-08-2014 07:27:42 ]
pi_143057866
Ik volg een aantal foodblogs. Zo maak ik altijd een lijst van plekken waar ik zou willen eten voor ik ergens naar toe ga. Sterrenrestaurants zijn tof, prachtige gerechten, maar vaak is een beetje streetfood voor 5 euro een prettigere ontdekking. Dat kan ook in Japan. Heb daar voor weinig heerlijk gegeten.
pi_143059709
Wel ongelooflijk trouwens hoeveel verschil de stand van valuta kan uitmaken in de kosten. Toen ik twee jaar geleden voor het eerst ging was dat net tijdens het begin van die tweede crisis hier in Europa, 1 euro was toen 97 yen. Nu dus 138 yen, een biertje is gelijk goedkoper dan hier in Amsterdam hierdoor.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:29:42 #4
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_143059792
Vind 4 euro voor een biertje anders aardig prijzig.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_143060041
Mwah zijn in Japan toch meestal wel bijna halve liters, daar betaal je in ieder geval hier in Amsterdam wel zo'n 5 euro voor.
pi_143064684
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:29 schreef boem-dikkie het volgende:
Vind 4 euro voor een biertje anders aardig prijzig.
Ik zou ver weg van Noorwegen blijven dan :P

Ik ben blij dat ik geen alcohol nuttig, mijn broertje was vorig jaar in Tokyo, 100 euro aan drank kwijt op een avond.
Was ook straalbezopen daarna, dus heb hem maar voor half dood achter gelaten.
pi_143069726
Je moet ook beetje handig drinken daar. Sommige van die karaokehuizen doen uurtje of 2 uur met onbeperkt drinken. Daar flink tanken en dan rest van de avond rustig aan :P izakaya is ook vaak erg goedkoop.

En coktails/ sterke drank is goedkoper dan in nl
pi_143074421
Wij waren in een kroegje in Shibuya, daar had een homo zijn coming out feest. Supergrappig. Anyway, wij zagen dat ze Jagermeister hadden. Meisje achter de bar zegt dat ze dat nooit verkopen en dat het voor de sier daar stond.

"Wat kost dat in Nederland?" Wij: "500 yen per glas."

Schenkt ze longdrinks vol. Prima avond gehad :)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:45:31 #9
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143077167
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 00:35 schreef Mystikvm het volgende:
Wij waren in een kroegje in Shibuya, daar had een homo zijn coming out feest. Supergrappig. Anyway, wij zagen dat ze Jagermeister hadden. Meisje achter de bar zegt dat ze dat nooit verkopen en dat het voor de sier daar stond.

"Wat kost dat in Nederland?" Wij: "500 yen per glas."

Schenkt ze longdrinks vol. Prima avond gehad :)
Dit gebeurde mij in een bar in otsuka 3 dagen terug.
Wat nieuwe mensen leren kennen. Begin er een vrouw opeens erg clingy aan mij te hangen.
Denk dat ze interesse had :P
In elk geval de avond eindigde ergens in omiya saitama. Kende de boel daar verder ook niet maar was wel grappig :+
Wat er die avond gebeurd was mogen jullie zelf inbeelden :P
pi_143078138
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:45 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
Wat er die avond gebeurd was mogen jullie zelf inbeelden :P
Ze leek 18 maar bleek 50?
pi_143078172
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:25 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Ze leek 18 maar bleek 50?
Het was een man?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:27:42 #12
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143078541
tja ergens had ik die opmerkingen moeten zien aankomen :P
(ik maakte het ook wel makkelijk ok ok :P )
nah, nooit gedacht ooit gebruik te maken van een love hotel lol :+
pi_143078798
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:27 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
tja ergens had ik die opmerkingen moeten zien aankomen :P
(ik maakte het ook wel makkelijk ok ok :P )
nah, nooit gedacht ooit gebruik te maken van een love hotel lol :+
Die kun je dan ook weer van je bucket list afstrepen. ;)
pi_143079558
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:27 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
nah, nooit gedacht ooit gebruik te maken van een love hotel lol :+
In Korea een paar keer in een love hotel overnacht.

Niks mis mee. Mooi bed, in de vorm van een hart, en het plafond was prachtig beschilderd. Kitsch? Mwaaaah.

Ook wel grappig: als je om een kamer vraagt, dan kun je de persoon aan de balie niet zien. Er is een heel klein raampje waar je alleen maar handen ziet. Het idee erachter is natuurlijk dat zij jou niet kunnen zien.

Tijdens mijn laatste bezoek aan Zuid-Korea woonde ik zelfs drie weken in de "hoerenbuurt". Niet dat die officieel bestaat, maar er stonden erg veel love hotels, en 's avonds liepen er wel heel erg veel kortgerokte dametjes op stillettohakken rond.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_143080704
Is het niet veel duurder dan een gewoon hotel, als je een hele nacht blijft? Je betaald immers per uur.
pi_143080830
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In Korea een paar keer in een love hotel overnacht.

Niks mis mee. Mooi bed, in de vorm van een hart, en het plafond was prachtig beschilderd. Kitsch? Mwaaaah.

Ook wel grappig: als je om een kamer vraagt, dan kun je de persoon aan de balie niet zien. Er is een heel klein raampje waar je alleen maar handen ziet. Het idee erachter is natuurlijk dat zij jou niet kunnen zien.

Tijdens mijn laatste bezoek aan Zuid-Korea woonde ik zelfs drie weken in de "hoerenbuurt". Niet dat die officieel bestaat, maar er stonden erg veel love hotels, en 's avonds liepen er wel heel erg veel kortgerokte dametjes op stillettohakken rond.
Toen ik met mn vriendin paar uur lovehotel boekten was het inderdaad ook zo'n klein raampje, maar moest ze er alsnog uitklauteren omdat we er niks van snapten :')
pi_143080859
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:40 schreef Aurelius het volgende:
Is het niet veel duurder dan een gewoon hotel, als je een hele nacht blijft? Je betaald immers per uur.
Maar een normale kamer boek je natuurlijk voor een hele dag. De prijzen vielen soms nog best mee als je echt puur genoegen zou nemen met uur of 6/7 slapen.
pi_143082068
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:40 schreef Aurelius het volgende:
Is het niet veel duurder dan een gewoon hotel, als je een hele nacht blijft? Je betaald immers per uur.
In Korea niet, daar waren de love hotels stukken goedkoper dan de business hotels. Als je dan nog een Koreaans echtgenote hebt die er nog een tientje af kan praten (vinden Koreanen leuk), dan ben je nog goedkoper uit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:30:55 #19
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143083896
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In Korea niet, daar waren de love hotels stukken goedkoper dan de business hotels. Als je dan nog een Koreaans echtgenote hebt die er nog een tientje af kan praten (vinden Koreanen leuk), dan ben je nog goedkoper uit.
hoeveel won was je uiteindelijk kwijt :+ ?
pi_143084993
Het was iets van 35000 WON (=~3500 JPY). Het businesshotel om de hoek zat op het driedubbele.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_143092620
Nou lekker dan, ik wilde volgend jaar naar japan gaan... zijn de russen aan het overwegen om het luchtruim te sluiten voor Europese maatschapijen...
Elke route naar japan is nu geloof ik een "discutabele" route :'(
PSN: Metal_Akilla
pi_143092717
Zal denk ik wel loslopen. Hiermee zullen ze China ook in het harnas jagen als straks Europese werknemers lastiger op locatie kunnen komen daar. Ze kunnen vooral dreigen die Russen.
pi_143092747
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:56 schreef Akilla het volgende:
Nou lekker dan, ik wilde volgend jaar naar japan gaan... zijn de russen aan het overwegen om het luchtruim te sluiten voor Europese maatschapijen...
Elke route naar japan is nu geloof ik een "discutabele" route :'(
ANA FTW!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:42:03 #24
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143097249
Tof, ik heb het uitshirt in Kyoto gekocht.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_143102987
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:42 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
nieuwe aankoop is nieuw :3
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die heb ik ook, alleen zonder naam achterop.
pi_143108604
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:42 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
nieuwe aankoop is nieuw :3
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oshima Y? 48?

Edit: ik zie het roze logootje al.
----
  Eindredactie Games dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:48:07 #28
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_143109263
Mwa, ik vind 70 euro te duur voor een shirt wat ik toch niet ga dragen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_143115039
Beter dan de 110 euro die ik 2 jaar geleden heb betaald ;). Moet zeggen dat ik het shirt nog wel regelmatig draag; hij gaat dit jaar ook gewoon weer mee!
pi_143115074
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:42 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
nieuwe aankoop is nieuw :3
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gaaf
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:13:08 #31
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143115140
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Oshima Y? 48?

Edit: ik zie het roze logootje al.
ben jij nou een fan :P ?

also, into Sayanee nu :+ ?
pi_143118762
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:13 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

ben jij nou een fan :P ?

also, into Sayanee nu :+ ?
Sou-chan blijft het best.
----
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:16:16 #33
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143131367
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:44 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Sou-chan blijft het best.
still stuck on Oshima...
maar sinds de gebeurtenissen in Iwate volg ik Annin en Kawaei wat meer :)
pi_143132218
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:16 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

still stuck on Oshima...
maar sinds de gebeurtenissen in Iwate volg ik Annin en Kawaei wat meer :)
Kawaei is ook wel leuk. Ze slaagt wel steeds voor haar tests.
Tano Yuka is ook wel grappig.

Ik wou dat ik hier Japanse tv kon zien.
----
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:53:56 #35
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143132462
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:45 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Kawaei is ook wel leuk. Ze slaagt wel steeds voor haar tests.
Tano Yuka is ook wel grappig.

Ik wou dat ik hier Japanse tv kon zien.
je kan het streamen ;)
http://wilsonjj.me/jptv/

ik doe het dagelijks zowat
kijk meestal SKE ebishow AKBingo en HKT48 no Odekake
en zo nu en dan utage!

oh en mocht je interesse hebben
op me site doe ik wat G+ vertalingen van leden

http://dxhatakekakashi.tumblr.com/
pi_143132864
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:45 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Kawaei is ook wel leuk. Ze slaagt wel steeds voor haar tests.
Tano Yuka is ook wel grappig.

Ik wou dat ik hier Japanse tv kon zien.
Japanse tv was erg grappig :P
Vooral van die spelshows xD

5 gasten die in een leeg winkelcentrum, 15 trannies moeten ontlopen.
pi_143144000
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:06 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Japanse tv was erg grappig :P
Vooral van die spelshows xD

5 gasten die in een leeg winkelcentrum, 15 trannies moeten ontlopen.
Zat er een kale gast bij?

Ik heb het daar ook veel gekeken als we even aan het uitrusten waren in het hotel. Veel vermakelijker dan Nederlandse tv-programma's, ook al verstaan we niet alles.

@kabuto ik zal het uitchecken.

[ Bericht 2% gewijzigd door KingLysandus op 06-08-2014 22:47:57 ]
----
pi_143151115
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:34 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Zat er een kale gast bij?

Ik heb het daar ook veel gekeken als we even aan het uitrusten waren in het hotel. Veel vermakelijker dan Nederlandse tv-programma's, ook al verstaan we niet alles.

@kabuto ik zal het uitchecken.
geen idee, maar het was wel super grappig.
Toendertijd verstond ik nog bijna niks ervan, maar je kunt toch een beetje begrijpen waar het over gaat.
Nu zal dat hopelijk een stuk beter gaan :P Ik kan de meeste anime al volgen zonder ondertitels (geen complexe dingen nog).
pi_143154998
pi_143180154
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:06 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Japanse tv was erg grappig :P
Vooral van die spelshows xD

5 gasten die in een leeg winkelcentrum, 15 trannies moeten ontlopen.
_O_
pi_143192150
Ik wil dit jaar toch wel eens de conveyor belt sushi gaan proberen. Iemand tips voor restaurants in Tokyo?
pi_143192484
Welke deel zit je? Er zijn er zat. Er is er wel een in shinjuku die ik kan aanraden. Numazuko geloof ik. Maar serieus je gaat naar een conveyor belt als je niet te veel wilt uitgeven. Kwaliteit hoef je niet op de eerste plaats te verwachten. Ga dan voor de sushi restaurants. Jammer dat we niet naar Jiro konden.
pi_143192569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:37 schreef Tarbot het volgende:
Welke deel zit je? Er zijn er zat. Er is er wel een in shinjuku die ik kan aanraden. Numazuko geloof ik. Maar serieus je gaat naar een conveyor belt als je niet te veel wilt uitgeven. Kwaliteit hoef je niet op de eerste plaats te verwachten. Ga dan voor de sushi restaurants. Jammer dat we niet naar Jiro konden.
Jiro is dan ook weer erg duur natuurlijk: 300 dollar voor twintig stukjes sushi en je bent in een half uurtje klaar omdat de volgende afspraak je alweer weg wil hebben :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_143192609
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:41 schreef Pheno het volgende:

[..]

Jiro is dan ook weer erg duur natuurlijk: 300 dollar voor twintig stukjes sushi en je bent in een half uurtje klaar omdat de volgende afspraak je alweer weg wil hebben :+
Als het de echte Jiro is die klaarmaakt, heb ik het wel voor over. Als het zijn zoon is, laat maar. Maar ik weet niet of ik het nog kan meemaken. Voorlopig niet meer naar Japan.
pi_143192956
Ik denk dat ie nogal opgehemeld is door de docu.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_143193015
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:59 schreef Pheno het volgende:
Ik denk dat ie nogal opgehemeld is door de docu.
Jup. Het is natuurlijk gewoon een mooi verhaal, zo'n oud baasje die ergens onderin een metrostation op 3 sterren sushi staat te bakken. Maar als het je puur om de kwaliteit van het eten gaat zijn er genoeg andere adressen waar je naartoe kan.
pi_143193279
Ik ga inderdaad geen 250 euro neerleggen voor een stukje vis op rijst ;) En wij moeten inderdaad wel een beetje op de kosten letten en ga er vanuit dat de conveyor belt sushi beter is dan de all you can eat restaurants die wij hier hebben. Maar we verblijven in Shinjuku ja.
pi_143193446
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:11 schreef Simmertje het volgende:
Ik ga inderdaad geen 250 euro neerleggen voor een stukje vis op rijst ;) En wij moeten inderdaad wel een beetje op de kosten letten en ga er vanuit dat de conveyor belt sushi beter is dan de all you can eat restaurants die wij hier hebben. Maar we verblijven in Shinjuku ja.
Is het ook, maar dat is het overal.

Nog een budget tip: loop tegen sluitingstijd een grote mall binnen en haal een bento met sushi in de uitverkoop. Paar blikken bier erbij, zoek een mooi bankje en je bent het mannetje hoor. Ook daar de kwaliteit veel beter dan in Nederland.

Oh ja, en volg dit blog: http://tokyocheapo.com/
pi_143193528
Overigens wordt conveyerbelt nooit echt goedkoop bij mij omdat ik maar van die schaaltjes blijf pakken :')

Voor echt goede sushi voor een echt goede prijs kan je imo het beste tijdens de lunch naar een sushi restaurant gaan en dan de lunchaanbieding van de dag bestellen.
pi_143193794
Thanks voor de tips! Het is niet dat we helemaal budget hoeven te gaan hoor, maar ik vind het op een één of andere manier zonde om in Japan heel veel geld uit te geven aan eten omdat het goedkope daar al zo goed smaakt en goede kwaliteit heeft.
pi_143193881
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:28 schreef Simmertje het volgende:
Thanks voor de tips! Het is niet dat we helemaal budget hoeven te gaan hoor, maar ik vind het op een één of andere manier zonde om in Japan heel veel geld uit te geven aan eten omdat het goedkope daar al zo goed smaakt en goede kwaliteit heeft.
Dat heb ik met kamers. Eten is juist 1 van de grootste kostenposten :D

http://tokyocheapo.com/?s=sushi ;)
pi_143194053
Haha achja dat is het mooie aan Japan, je kan het zo duur of goedkoop maken waar jij op dat moment zin in hebt.
pi_143194231
Nou, we zijn eruit wat de reisroute betreft. Eerst 2 weken Tokyo, dan 5 dagen Hong Kong/Macau en tenslotte 2 weken door Tohoku rondrijden. Route ziet er vooralsnog als volgt uit:

Dag 1: Tokyo – Koriyama – Morioka – Hanamaki
Dag 2: Hanamaki - Mt. Osorezan - Yagen Valley
Dag 3: Yagen Valley – Cape Oma – Hirosaki
Dag 4: Hirosaki – Shirakami Sanchi – Aomori
Dag 5: Aomori
Dag 6: Aomori – Lake Towada – Nyoto Onsen
Dag 7: Nyoto Onsen – Kakunodate
Dag 8: Kakunodate – Yamagata
Dag 9: Yamagata
Dag 10: Yamagata – Ginzan Onsen
Dag 11: Ginzan Onsen – Zao Onsen
Dag 12: Zao Onsen – Aizu Wakamatsu
Dag 13: Aizu Wakamatsu - Ouchijuku - Koriyama – Tokyo



Ik zal ter zijnder tijd wel een link naar mijn blog plaatsen voor foto's en verhalen. :)

*O* *O* *O*
pi_143214096
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:21 schreef Simmertje het volgende:
Ik wil dit jaar toch wel eens de conveyor belt sushi gaan proberen. Iemand tips voor restaurants in Tokyo?
Deze is wel cool: http://www.timeout.jp/en/tokyo/venue/19180/Uobei


Maar voor goed/goedkoop kun je beter in de buurt van de vismarkt gaan. Straatjes vol sushitenten!
pi_143214376
Nog 3 nachtjes slapen, dan eindelijk naar Tokyo.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:39:10 #56
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_143214766
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:23 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Deze is wel cool: http://www.timeout.jp/en/tokyo/venue/19180/Uobei


Maar voor goed/goedkoop kun je beter in de buurt van de vismarkt gaan. Straatjes vol sushitenten!
Ha daar ben ik geweest. Was chill en helemaal niet duur.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_143215115
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:23 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Deze is wel cool: http://www.timeout.jp/en/tokyo/venue/19180/Uobei


Maar voor goed/goedkoop kun je beter in de buurt van de vismarkt gaan. Straatjes vol sushitenten!
Wow. :o Maar eens even kijkje nemen dan.
pi_143218797
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:23 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Deze is wel cool: http://www.timeout.jp/en/tokyo/venue/19180/Uobei


Maar voor goed/goedkoop kun je beter in de buurt van de vismarkt gaan. Straatjes vol sushitenten!
Genki zit verderop. 's Avonds is het bij beide zaken druk.
----
pi_143330340
pff 16 graden wordt het hier, ik ga mij bijna verheugen op de 30 graden in Japan :D
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:15:44 #60
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_143330678
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 08:45 schreef Simmertje het volgende:
pff 16 graden wordt het hier, ik ga mij bijna verheugen op de 30 graden in Japan :D
Ik vond Nederland wel weer lekker na 2.5 week zweten. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:16:04 #61
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_143330684
En ik heb craving naar Japanse curries of Izakaya voer.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_143330754
Het zweten is inderdaad best naar ja, maar moet zeggen dat het ook wel weer wat heeft. Af en toe wat winkeltjes in duiken alleen maar voor de airco. Nog 16 dagen volhouden op kantoor...
pi_143331761
Bij Genki kun je steen, papier, schaar spelen op je scherm tijdens het wachten.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_143334796
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:18 schreef ROFLOL het volgende:
Bij Genki kun je steen, papier, schaar spelen op je scherm tijdens het wachten.
En prijzen winnen, 10% korting op ons hele diner O+
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:26:05 #65
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_143335272
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:18 schreef ROFLOL het volgende:
Bij Genki kun je steen, papier, schaar spelen op je scherm tijdens het wachten.
Vijf keer gespeeld, niks gewonnen. :'(
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_143335399
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 08:45 schreef Simmertje het volgende:
pff 16 graden wordt het hier, ik ga mij bijna verheugen op de 30 graden in Japan :D
We hebben net een bui gehad, ten noorden van Tokyo, en voor het eerst in een maand of 2 is het kwik beneden de 20 graden gezakt.

En dat is best fris!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_143335534


;(
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_143336205
In zo'n 270 yen restaurant ook wel eens zo'n spelletje gewonnen waardoor we opeens een heel bak ijs op tafel kregen terwijl we geen idee hadden hoe we dat hadden gewonnen.
pi_143338020
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:11 schreef Cara het volgende:

[..]

En prijzen winnen, 10% korting op ons hele diner O+
Wij hebben sleutelhangers genomen. 10 procent korting op een rekening van 2000 yen is niet veel. :)
----
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:47:19 #70
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143360133
ugh, hopelijk krijg kaarten toegewezen voor AKB48 concert in Tokyodome _O-
ben al naar HKT48 geweest maar AKB is dan toch de maindish zeg maar :+
pi_143361023
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:47 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
ugh, hopelijk krijg kaarten toegewezen voor AKB48 concert in Tokyodome _O-
ben al naar HKT48 geweest maar AKB is dan toch de maindish zeg maar :+
Aan de ene kant hoop ik het voor je, en aan de andere kant niet vanwege jaloezie. :p

Kom je nog bij het Akb-cafe?
----
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:13:39 #72
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143383636
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 23:09 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Aan de ene kant hoop ik het voor je, en aan de andere kant niet vanwege jaloezie. :p

Kom je nog bij het Akb-cafe?
heb de cafe's in Hakata, akiba en Sakae gezien :+
moet alleen nog even naar Osaka gaan xD
pi_143385601
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:13 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

heb de cafe's in Hakata, akiba en Sakae gezien :+
moet alleen nog even naar Osaka gaan xD
Heb je deze gezien daar? Toen ik er was hingen er andere sleutelhangers. :D

----
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:44:53 #74
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143393981
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:44 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
heb ik gezien :+
Als je er nog een keer komt mag je hem wel meenemen. Betaal ik je het dubbele. :)
----
pi_143404669
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:42 schreef Aurelius het volgende:
Nou, we zijn eruit wat de reisroute betreft. Eerst 2 weken Tokyo, dan 5 dagen Hong Kong/Macau en tenslotte 2 weken door Tohoku rondrijden. Route ziet er vooralsnog als volgt uit:
Dit is de globale route neem ik aan of niet ?
Ik heb vorig jaar ook met een huurauto door Tohoku rondgereden, en aan de oostkust ben ik veelal langs de kust gereden.
Daar kom je langs de mooiste plekjes, maar ook stukken die totaal verwoest zijn door de aardbeving/tsunami.
pi_143405171
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:57 schreef bluemoon23 het volgende:
Dit is de globale route neem ik aan of niet ?
Ik heb vorig jaar ook met een huurauto door Tohoku rondgereden, en aan de oostkust ben ik veelal langs de kust gereden.
Daar kom je langs de mooiste plekjes, maar ook stukken die totaal verwoest zijn door de aardbeving/tsunami.
Het zijn de plekken waar we overnachten. Daar tussen nemen we vooral de snelweg. Oostkust vermijden we. Niet vanwege de aardbeving, maar omdat daar niet zoveel te zien is.
pi_143405205
Is het momenteel trouwens mogelijk om bij the 7 eleven te pinnen met Maestro? of ben je nog steeds afhankelijk van postkantoren?
  Eindredactie Games donderdag 14 augustus 2014 @ 10:32:19 #79
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_143405405
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:23 schreef Aurelius het volgende:
Is het momenteel trouwens mogelijk om bij the 7 eleven te pinnen met Maestro? of ben je nog steeds afhankelijk van postkantoren?
Kan prima. Nu kan je op de postkantoren wel per 1.000 yen pinnen en en in 7/11 alleen maar per 10.000
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_143405903
quote:
4s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:32 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Kan prima. Nu kan je op de postkantoren wel per 1.000 yen pinnen en en in 7/11 alleen maar per 10.000
Is er nog een maximum? Ik pin altijd per 10.000.



;) :P
pi_143406076
Ik lees op ING.nl nog wel steeds dit (laatste update 11 juli 2014):

Japan
Seven Bank heeft geen opname mogelijk met Maestro en MasterCard
Alle banken accepteren Maestro behalve Seven Bank
Japanse Post en Citibank bieden meeste zekerheid

Seven Bank zijn toch de ATM's die staan in 7/11's of heb ik dat mis?
  Eindredactie Games donderdag 14 augustus 2014 @ 10:57:50 #82
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_143406115
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:50 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Is er nog een maximum? Ik pin altijd per 10.000.

[ afbeelding ]

;) :P
ja 200.000 ofzo :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games donderdag 14 augustus 2014 @ 10:58:15 #83
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_143406126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:55 schreef Simmertje het volgende:
Ik lees op ING.nl nog wel steeds dit (laatste update 11 juli 2014):

Japan
Seven Bank heeft geen opname mogelijk met Maestro en MasterCard
Alle banken accepteren Maestro behalve Seven Bank
Japanse Post en Citibank bieden meeste zekerheid

Seven Bank zijn toch de ATM's die staan in 7/11's of heb ik dat mis?
nee, dat klopt. ik heb er 2 weken geleden nog gepint ;(
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_143406197
Hmm naja ik merk het wel, kan niet erger dan vorige zomer. Toen kon ik alleen maar terecht bij postkantoren met mijn creditcard, zelfs mijn pinpas weigerde.
pi_143411122
als t goed is, mn broer vanochtend vertrokken voor 3 weekjes japan..

beetje japanse alpen wandelen, tokyo osaka kyoto.
hij gaat twee dagen naar de beroemde manga conventie in tokyo big site, dit weekend.
  Eindredactie Games donderdag 14 augustus 2014 @ 14:30:36 #86
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_143412709
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:01 schreef Simmertje het volgende:
Hmm naja ik merk het wel, kan niet erger dan vorige zomer. Toen kon ik alleen maar terecht bij postkantoren met mijn creditcard, zelfs mijn pinpas weigerde.
daarom neem ik altijd een visa en mastercard mee, dan moet 1 van de 2 wel werken :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_143413053
December/Januari deed ie het bij de 7en.
pi_143414456
Ik pin trouwens ook gewoon altijd meteen flink wat flappen, zonde anders van de hoge transactiekosten elke keer. Ook is Japan relatief veilig om met veel geld op zak te lopen.
pi_143415137
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:18 schreef Simmertje het volgende:
Ik pin trouwens ook gewoon altijd meteen flink wat flappen, zonde anders van de hoge transactiekosten elke keer. Ook is Japan relatief veilig om met veel geld op zak te lopen.
Dit ja. Zeker ook omdat je vrijwel alles contant af moet rekenen.
  Eindredactie Games donderdag 14 augustus 2014 @ 18:14:05 #90
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_143420037
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dit ja. Zeker ook omdat je vrijwel alles contant af moet rekenen.
kan afrekenen. Ik heb nog nergens gehad dat mijn CC werd geweigerd, zelfs niet toen ik een flesje water wilde afrekenen bij de Family Markt
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 06:02:28 #91
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143471406
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 23:09 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Aan de ene kant hoop ik het voor je, en aan de andere kant niet vanwege jaloezie. :p

Kom je nog bij het Akb-cafe?
guess who is going to tokyodome :P
pi_143475546
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 06:02 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

guess who is going to tokyodome :P
;( Nou hoor.
----
pi_143476804
Nog 12 dagen.
pi_143477112
Iemand ervaring met het bezoeken van een honkbalwedstrijd in Japan? Wij willen graag een wedstrijd bezoeken, maar de competitie is dan net afgelopen en de Play offs beginnen. Ik neem aan dat er wel een team uit Tokio in de play offs meespeelt, maar is het als toerist mogelijk om daar kaartjes voor te kopen of zijn die al heel snel uitverkocht of belachelijk duur? We zitten van 11 tot 16 oktober in Tokio.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zondag 17 augustus 2014 @ 03:26:04 #95
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143515527
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 03:26 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
http://www.e-tix.jp/ticket_giants/en/ticket_pc_en.php
maar zo te zien zijn er geen wedstrijden in Oktobter

also :P
[ afbeelding ]
Wat voor plek heb je?
----
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:23:24 #97
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_143515684
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 03:26 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
http://www.e-tix.jp/ticket_giants/en/ticket_pc_en.php
maar zo te zien zijn er geen wedstrijden in Oktobter

also :P
[ afbeelding ]
Wij liepen in Hiroshima bij het station vlak voor een wedstrijd, overal lui met shirtjes en petjes. Hebben nog gevraagd hoe duur het was maar hadden niet genoeg geld op zak en geen bank in de buurt. :'(
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_143515974
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 03:26 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
http://www.e-tix.jp/ticket_giants/en/ticket_pc_en.php
maar zo te zien zijn er geen wedstrijden in Oktobter

also :P
[ afbeelding ]
Maar dat komt toch doordat het play offs zijn, die zijn dan toch nog niet bekend maar afhankelijk van hoe ze het in de competitie doen? De reguliere competitie is eind september afgelopen, maar aan het begin van onze reis matchen de speeldagen sowieso niet met waar wij op dat moment zijn.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  maandag 18 augustus 2014 @ 00:39:24 #99
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143538873
ah, mja ben sws niet zo bekend met honkbal ^^;;;
met het concert zit ik boven geloof ik :)
pi_143539435
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:35 schreef koei het volgende:
Iemand ervaring met het bezoeken van een honkbalwedstrijd in Japan? Wij willen graag een wedstrijd bezoeken, maar de competitie is dan net afgelopen en de Play offs beginnen. Ik neem aan dat er wel een team uit Tokio in de play offs meespeelt, maar is het als toerist mogelijk om daar kaartjes voor te kopen of zijn die al heel snel uitverkocht of belachelijk duur? We zitten van 11 tot 16 oktober in Tokio.
Heb er niet echt verstand van, maar:

Ben een keer naar Hanshin Tigers vs Tokyo Yakult Swallows (dat is de tweede club van Tokio, niet de populairste) geweest, ik geloof een gewone competitiewedstrijd. Het was druk in de metro en ik ben toen maar gewoon meegegaan en gekeken waar ik uitkwam. :D Het kostte geloof ik 4000 yen voor het goedkoopste kaartje, maar het was zeker niet uitverkocht.

Was erg leuk om mee te maken!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2014 00:59:03 ]
pi_143627597
Nou Kabuto, hoe was het?
----
  donderdag 21 augustus 2014 @ 00:37:47 #102
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143652702
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:08 schreef KingLysandus het volgende:
Nou Kabuto, hoe was het?
in a word... AWESOME
concert duurde iets van 3 uur maar voelde echt veel korter aan _O-
en nonstop staan meeschreeuwen met de rest lol :+
pi_143655883
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 00:37 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

in a word... AWESOME
concert duurde iets van 3 uur maar voelde echt veel korter aan _O-
en nonstop staan meeschreeuwen met de rest lol :+
Met lichtstokjes?
----
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:59:43 #104
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143657344
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:02 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Met lichtstokjes?
Yup, also pm
:P
pi_143659409
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:59 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

Yup, also pm
:P
Kon je ook gelijktijdig met de Japanners meejuichen? Met elk liedje liedje lijkt er wel een ander patroon te zijn. :)
----
pi_143659571
Misschien tijd voor een gezellig AKB48 topic in MUZ?
pi_143659717
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:38 schreef Aurelius het volgende:
Misschien tijd voor een gezellig AKB48 topic in MUZ?
Met alleen Kabuto en ik zeker? :)

Ik vind het onder z'n reis naar Japan vallen.
----
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:43:01 #108
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143665250
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 11:32 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Kon je ook gelijktijdig met de Japanners meejuichen? Met elk liedje liedje lijkt er wel een ander patroon te zijn. :)
yuh, heb zelfs de encore chant mogen starten in mijn vak _O-



lampjes :+
pi_143665730
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:43 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

yuh, heb zelfs de encore chant mogen starten in mijn vak _O-

[ afbeelding ]

lampjes :+
En wat ga je de rest van de week doen?
----
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:00:48 #110
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143665927
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:55 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

En wat ga je de rest van de week doen?
hopelijk naar Sayanee der saitensai zaterdag
en voor de rest dingetjes kopen voor familie :)
pi_143665975
----
pi_143683307
Toch mooi dat je in Japan een hele televisie aflevering kan vullen over vending machines/
pi_143733155
Zo naar Schiphol... Zeven maanden stage in Tokyo, zal gaan werken in Omotesando en zal zelf in Ueno wonen :). Geen idee wat ik moet verwachten en hoe ik het moet verwachten. Heb iig de nacht doorgehaald... Kan ik lekker pitten in de vlucht in Tokyo en een jetlag minimaal houden. Deed hetzelfde bij mijn vluchten van en naar China.

Mag ik trouwens in de OP? :@
pi_143734202
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 04:40 schreef o.us2.0 het volgende:
Zo naar Schiphol... Zeven maanden stage in Tokyo, zal gaan werken in Omotesando en zal zelf in Ueno wonen :). Geen idee wat ik moet verwachten en hoe ik het moet verwachten. Heb iig de nacht doorgehaald... Kan ik lekker pitten in de vlucht in Tokyo en een jetlag minimaal houden. Deed hetzelfde bij mijn vluchten van en naar China.
Echt super dat je zo'n stap durft te maken, ongelooflijk jaloers. Niets dan respect _O_
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_143734610
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 04:40 schreef o.us2.0 het volgende:
Zo naar Schiphol... Zeven maanden stage in Tokyo, zal gaan werken in Omotesando en zal zelf in Ueno wonen :). Geen idee wat ik moet verwachten en hoe ik het moet verwachten. Heb iig de nacht doorgehaald... Kan ik lekker pitten in de vlucht in Tokyo en een jetlag minimaal houden. Deed hetzelfde bij mijn vluchten van en naar China.

Mag ik trouwens in de OP? :@
wow... lekker werkplekje, midden in het hipste van het hipste. en ueno is geweldig om te wonen.
wel een half uurtje in de spits sochtends, dat wordt proppen, lol.
pi_143735659
Lekker bezig!
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_143758707
Nu, en de komende 6 uur, 'Tokyo Reverse' op NPO3 voor de liefhebbers :)
pi_143759077
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 00:10 schreef BeHereNowM het volgende:
Nu, en de komende 6 uur, 'Tokyo Reverse' op NPO3 voor de liefhebbers :)
6 uur lang?
----
  zondag 24 augustus 2014 @ 01:48:00 #119
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143761610

gisteren weer naar concert geweest en awa odori meegemaakt ^^
pi_143763968
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 00:10 schreef BeHereNowM het volgende:
Nu, en de komende 6 uur, 'Tokyo Reverse' op NPO3 voor de liefhebbers :)
Heb er een stuk van gekeken, erg tof. Zouden ze met meer steden moeten doen.
pi_143765183
Japan _O_ O+
De 100¥ supermarkten O+ O+
Konbini's O+ O+
pi_143803770
Crosspost vanuit de KAA-topic maar het is een beetje dood daar:

Ik ben nu een dag in Japan (eerste keer) en volgende dingen zijn mij opgevallen:

De robotische groeten en handelingen van medewerkers, met name achter de kassa en in de horeca. Vaak gooi ik er een "arrigato gonzaimasu" er achter aan, en dan moeten ze lachen :D Echt vreemd, er wordt verteld dat je dat moet negeren. Maar ik ben opgevoed dat als iemand mij groet, dat je dan terug moet groeten -> anyone who gets this?

Toen ik na het eten buiten ging rond lopen, zag ik dezelfde robotische medewerkers helemaal lijp doen en roken in een residential area waar je normaal gesproken niet mag roken buiten de rookzones. Hoe two-faced is dat dan :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 25-08-2014 02:38:09 ]
pi_143804739
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 02:36 schreef o.us2.0 het volgende:
Crosspost vanuit de KAA-topic maar het is een beetje dood daar:

Ik ben nu een dag in Japan (eerste keer) en volgende dingen zijn mij opgevallen:

De robotische groeten en handelingen van medewerkers, met name achter de kassa en in de horeca. Vaak gooi ik er een "arrigato gonzaimasu" er achter aan, en dan moeten ze lachen :D Echt vreemd, er wordt verteld dat je dat moet negeren. Maar ik ben opgevoed dat als iemand mij groet, dat je dan terug moet groeten -> anyone who gets this?

Toen ik na het eten buiten ging rond lopen, zag ik dezelfde robotische medewerkers helemaal lijp doen en roken in een residential area waar je normaal gesproken niet mag roken buiten de rookzones. Hoe two-faced is dat dan :D
Ik ben nog nooit in Japan geweest maar ik vroeg me af waarom je daar stage loopt? Wat voor opleiding doe je dan?

Japan staat wel op mijn lijstje maar voorlopig veel te duur voor mij.
pi_143804740
Heel veel van die begroetingen zijn ceremonieel. Net als de grote warenhuizen waar speciale greeters staan. Die hoef je ook niet te bedanken


Ik heb het al eens eerder gezegd, die poppenkast in winkels is leuk voor een paar keer, maar je moet wel een enorme autist zijn om dat leuk te blijven vinden. Even snel iets kopen zonder jezelf onbeschoft te voelen is er niet meer bij. Het is zo omslachtig.

Wat mij ook opgevallen is, is hoe afhankelijk dat land is van contant geld. En dat terwijl alles daar gericht is op gemak.
  maandag 25 augustus 2014 @ 07:33:09 #125
394226 along
In Hong Kong
pi_143804772
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 02:36 schreef o.us2.0 het volgende:
Crosspost vanuit de KAA-topic maar het is een beetje dood daar:

Ik ben nu een dag in Japan (eerste keer) en volgende dingen zijn mij opgevallen:

De robotische groeten en handelingen van medewerkers, met name achter de kassa en in de horeca. Vaak gooi ik er een "arrigato gonzaimasu" er achter aan, en dan moeten ze lachen :D Echt vreemd, er wordt verteld dat je dat moet negeren. Maar ik ben opgevoed dat als iemand mij groet, dat je dan terug moet groeten -> anyone who gets this?

Toen ik na het eten buiten ging rond lopen, zag ik dezelfde robotische medewerkers helemaal lijp doen en roken in een residential area waar je normaal gesproken niet mag roken buiten de rookzones. Hoe two-faced is dat dan :D
Lol al die bleke ecto`s met yellow fever :') Heel azie word overspoeld met blanke rejects :') :')
Woont in een Biodome.
pi_143804809
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:23 schreef Mystikvm het volgende:
En dat terwijl alles daar gericht is op gemak.
Dat is niet mijn indruk.

Men is wel erg gericht op efficientie en esthetiek, maar dat iets gemakkelijk zou moeten zijn? Nee, als dat zo zou zijn, dan zouden ze geen hiragana, katakana en kanji gebruiken.

Amerikanen zijn van het gemak: daar moet alles eenvoudig en gemakkelijk zijn, want o wee als je trappen zou moeten gaan lopen, of in een kamer zou moeten werken waar het 25 graden is (in de zomer).

Japanners scheppen er een genoegen in om af te zien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_143804875
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:23 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit in Japan geweest maar ik vroeg me af waarom je daar stage loopt? Wat voor opleiding doe je dan?

Japan staat wel op mijn lijstje maar voorlopig veel te duur voor mij.
Ik doe een economische studie in Rotterdam, en ik wilde voor een semester stage lopen in Japan. Via via wat geregeld.

Duur valt reuze mee, zeker met de exchange rate op het moment.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 25-08-2014 08:31:51 ]
pi_143804897
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:33 schreef along het volgende:

[..]

Lol al die bleke ecto`s met yellow fever :') Heel azie word overspoeld met blanke rejects :') :')
Inderdaad :')

Kom ik daar als een tanned and tall meso het land binnen, iedereen kijkt mij kapotraar aan :') niet meer gehad sinds de laatste keer dat ik China bezocht.

Is mij wel opgevallen dat de meeste blanke toeristen hier er vrijwel "normaal" uit zien. Zeker in tegenstelling tot waar in Nederland meestal de nerdjes met yellow fever die Japan helemaal de bom vinden zonder er geweest te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 25-08-2014 08:05:24 ]
pi_143805114
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:43 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is niet mijn indruk.

Men is wel erg gericht op efficientie en esthetiek, maar dat iets gemakkelijk zou moeten zijn? Nee, als dat zo zou zijn, dan zouden ze geen hiragana, katakana en kanji gebruiken.

Amerikanen zijn van het gemak: daar moet alles eenvoudig en gemakkelijk zijn, want o wee als je trappen zou moeten gaan lopen, of in een kamer zou moeten werken waar het 25 graden is (in de zomer).

Japanners scheppen er een genoegen in om af te zien.
Dat klopt, maar ik heb nog nooit zo'n grote dichtheid van gemakswinkels, roltrappen en automaten gezien als in de steden daar. Je hoeft nooit meer dan drie meter te lopen, voor mijn gevoel. In Amerika moet je daarvoor altijd de auto pakken. Dat iedereen in Japan met grote pakken geld op zak loopt, dat begrijp ik dan niet zo goed.
pi_143805158
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:23 schreef Mystikvm het volgende:
Heel veel van die begroetingen zijn ceremonieel. Net als de grote warenhuizen waar speciale greeters staan. Die hoef je ook niet te bedanken


Ik heb het al eens eerder gezegd, die poppenkast in winkels is leuk voor een paar keer, maar je moet wel een enorme autist zijn om dat leuk te blijven vinden. Even snel iets kopen zonder jezelf onbeschoft te voelen is er niet meer bij. Het is zo omslachtig.

Wat mij ook opgevallen is, is hoe afhankelijk dat land is van contant geld. En dat terwijl alles daar gericht is op gemak.
Herkenbaar, mijn tweede dag hier in die zeven maanden verblijf en het begint nu echt een beetje meh.. te worden.

Zeker dat cash is irritant. Heb een nieuw portemonnee gekocht omdat een Secrid portemonnee niet echt handig is hier :')
  Eindredactie Games maandag 25 augustus 2014 @ 09:06:14 #131
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_143805406
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 08:28 schreef Mystikvm het volgende:
Dat iedereen in Japan met grote pakken geld op zak loopt, dat begrijp ik dan niet zo goed.
omdat je extra toeslag betaald als je met creditcard wilt betalen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_143805436
Vanmorgen vertrokken uit Tokyo. ;( Nu in het vliegtuig en heb 2 fantastische weken gehad ^O^

Tokio kan ik iedereen wel aanraden :P alleen ga ik het slurpen in de restaurants zeker niet missen :')
pi_143805443
Nog 1 maand! *O* Gister de laatste aanpassingen van mijn Tohoku trip gedaan. Aizu helaas van de lijst gehaald, Mt Bandai regio verdient meer dagen om goed te verkennen. Dit is ook goed te doen vanuit Tokyo, dus misschien iets voor een toekomstige weekendtrip. In plaats daarvan een dagje Sendai doen, en vanaf daar de trein terug naar Tokyo. En een Ryokan stinkonsen geboekt bovenop Mt. Hakkoda. Binnenkort geüpdatet versie van mijn trip plaatsen. :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Aurelius op 25-08-2014 09:19:22 ]
pi_143805500
Irritant. Kennis is enthousiast geworden voor Japan. En heeft vliegtickets voor begin oktober tot begin november geboekt. Of wij een leuk programma willen samenstellen en alles regelen. :') :W

Ik verwijs hem naar japan-guide.com en wens hem veel succes. :{w
pi_143805700
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 02:36 schreef o.us2.0 het volgende:
Crosspost vanuit de KAA-topic maar het is een beetje dood daar:

Ik ben nu een dag in Japan (eerste keer) en volgende dingen zijn mij opgevallen:

De robotische groeten en handelingen van medewerkers, met name achter de kassa en in de horeca. Vaak gooi ik er een "arrigato gonzaimasu" er achter aan, en dan moeten ze lachen :D Echt vreemd, er wordt verteld dat je dat moet negeren. Maar ik ben opgevoed dat als iemand mij groet, dat je dan terug moet groeten -> anyone who gets this?

Toen ik na het eten buiten ging rond lopen, zag ik dezelfde robotische medewerkers helemaal lijp doen en roken in een residential area waar je normaal gesproken niet mag roken buiten de rookzones. Hoe two-faced is dat dan :D
dat harde groeten in bijvoorbeeld restaurants heeft ook de functie om het personeel te waarschuwen dat er een nieuwe klant is. je kan gewoon met je hoofd knikken trouwens, als antwoord, mini- buiging, of een glimlach. dat waarderen ze wel.

en in japan geldt; een tijd en plek voor alles. ga maar eens stappen. sta je snachts om 5 uur in een club, war letterlijk iedereen ladderzat over elkaar heen valt van de bezopen lol; op het moment dat ze naar buiten lopen is het feest voorbij en is iedereen braaf en normaal.

en japanners veranderen volledig van persoonlijkheid na een biertje.

quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:23 schreef Mystikvm het volgende:
Heel veel van die begroetingen zijn ceremonieel. Net als de grote warenhuizen waar speciale greeters staan. Die hoef je ook niet te bedanken

hier in utrecht bij de bijenkorf staat ook een greeter bij de ingang. zo raar is het nou ook weer niet.
pi_143805825
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 08:34 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Herkenbaar, mijn tweede dag hier in die zeven maanden verblijf en het begint nu echt een beetje meh.. te worden.

Zeker dat cash is irritant. Heb een nieuw portemonnee gekocht omdat een Secrid portemonnee niet echt handig is hier :')
haal zo'n suica of pasmo kaart voor het openbaar vervoer. die kan je ook als chipknip gebruiken in steeds meer winkels, vooral kiosks, family marts, op stations, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door pokkerdepok op 25-08-2014 12:38:23 (suiCa...) ]
pi_143806507
Suica - super handig.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_143806841
Ik denk elke dag als ik mijn ov-chipcard gebruik, weemoedig terug aan Suica.
pi_143807284
En vooral gebruik gaan maken van 1 cent! Weg ermee. _O-
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_143807707
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:53 schreef ROFLOL het volgende:
En vooral gebruik gaan maken van 1 cent! Weg ermee. _O-
Vreselijk is dat. En je kan het niet eens gebruiken in de drankautomaten of in de ov-automaten :')
  Eindredactie Games maandag 25 augustus 2014 @ 11:23:26 #141
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_143807938
quote:
15s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:13 schreef Etsu het volgende:

[..]

Vreselijk is dat. En je kan het niet eens gebruiken in de drankautomaten of in de ov-automaten :')
Maar wel als betaalmiddel, dus ze kregen hem mooi weer terug :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_143808528
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:53 schreef ROFLOL het volgende:
En vooral gebruik gaan maken van 1 cent! Weg ermee. _O-
Ik geloof dat wij ze gewoon weg hebben gegooid op een gegeven moment :')
pi_143808775
Die 1 en 5 cent vind ik gewoon zwaar nutteloos. Die 10 centjes kun je tenminste nog heerlijk deponeren in de vending machines :P
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 02:32:12 #144
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_143836730
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 09:15 schreef Aurelius het volgende:
Irritant. Kennis is enthousiast geworden voor Japan. En heeft vliegtickets voor begin oktober tot begin november geboekt. Of wij een leuk programma willen samenstellen en alles regelen. :') :W

Ik verwijs hem naar japan-guide.com en wens hem veel succes. :{w
oh dat soort mensen zijn godsirritant _O-
zelf een keer moeten doen voor een vriend :{
mja eens en nooit meer, ik stuur ze standaard door naar Japan-guide as well _O-
pi_143837264
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 02:32 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
oh dat soort mensen zijn godsirritant _O-
zelf een keer moeten doen voor een vriend :{
mja eens en nooit meer, ik stuur ze standaard door naar Japan-guide as well _O-
Tips & tricks geven ok, een afgelegen ryokan boeken, ook geen probleem. Maar totaal onvoorbereid verwachten dat je in een maand tijd een droomreis voor ze regelt en ook nog in Japan standby staat...ga dan lekker met Djoser ofzo :')

Mijn eerste Japanreis kostte me een half jaar voorbereiding. En zelfs nu ben ik er nog wel een paar maanden mee bezig. :{w

Maar goed, ik vond het toch al irritant echtpaar (ex-collega), dus als het contact hierom verbroken wordt is het ook geen probleem. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Aurelius op 26-08-2014 07:35:06 ]
pi_143838803
Al is een eerste keer Japan Guide checken ook echt overweldigend, maar zodra je er even mee bezig bent gaat er echt een wereld op. _O_
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_143838920
Denk dat het beste is om gewoon de basic guides te lezen en youtube filmpjes te kijken. Voor de rest is het toch wel ook echt zelf ervaren hoe het daar is. Wij waren in 2012 redelijk onervaren naar Tokyo gegaan zonder dat we de typical Japan/anime geeks waren. Verslaafd geraakt en dan leer je zelf wel dingen ontdekken wat je echt mooi vindt aan Japan. Overmorgen dus voor de derde keer :D
pi_143839134
Precies. Gewoon de eerste keer niet te veel plannen en zelf ontdeken wat je leuk vindt. Zo vinden wij luxe ryokans, natuurparken en lekker eten geweldig. Maar als ik op basis daarvan een programma samenstel krijg ik daarna weer gezeik met "wat is het duuuuuuuuuuuuuur'. Geen trek in. :{w
pi_143839253
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 09:45 schreef ROFLOL het volgende:
Al is een eerste keer Japan Guide checken ook echt overweldigend, maar zodra je er even mee bezig bent gaat er echt een wereld op. _O_
Inderdaad, ik heb inmiddels mijn programma voor mijn eerste reis naar Japan (in oktober) zo goed als rond en heb nu veel baat bij Japan Guide, maar de eerste keren dat ik daar keek werd het er niet bepaald makkelijker van. Je moet wel enigszins weten wat je zoekt als je daar gaat kijken, anders zie je door de bomen het bos niet meer.
pi_143839889
Maar goed, even wat praktische vragen.

Zijn Daiwa Sushi of Sushi Dai bij Tsukiji de moeite waard? En wanneer is het beste moment om te gaan om lang wachten te vermijden?
pi_143843168
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 02:32 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

oh dat soort mensen zijn godsirritant _O-
zelf een keer moeten doen voor een vriend :{
mja eens en nooit meer, ik stuur ze standaard door naar Japan-guide as well _O-
Stuur ze gewoon naar een Don Quijot en laat ze daar maar stikken.
pi_143847324
Ik had gewoon geboekt bij http://www.ikitravels.nl/japan/index.html

Tokyo zelf en vliegtickets heb ik wel zelf geregeld.

Edit: Ze hebben nu ook homestays. :( Ik heb wel in een oude boerderij geslapen maar dat is toch net iets anders. Zal ff pics plaatsen. :D

http://www.ikitravels.nl/homestay.html








[ Bericht 27% gewijzigd door KingLysandus op 26-08-2014 15:14:23 ]
----
pi_143847709
Ik regel altijd alles zelf. Iedere vakantie. Beetje uitzoeken en voorpret is bijna net zo leuk als vakantie zelf :D
pi_143852243
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:49 schreef KingLysandus het volgende:
Ik had gewoon geboekt bij http://www.ikitravels.nl/japan/index.html

Tokyo zelf en vliegtickets heb ik wel zelf geregeld.

Edit: Ze hebben nu ook homestays. :( Ik heb wel in een oude boerderij geslapen maar dat is toch net iets anders. Zal ff pics plaatsen. :D

http://www.ikitravels.nl/homestay.html

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Och, wat leuk :-) waar was dit? Of heb ik er overheen gelezen?

O.us, wat leuk, Tokyo :Y Studeer je Trade Man. toevallig?
pi_143852920
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:49 schreef KingLysandus het volgende:
Ik had gewoon geboekt bij http://www.ikitravels.nl/japan/index.html

Tokyo zelf en vliegtickets heb ik wel zelf geregeld.

Edit: Ze hebben nu ook homestays. :( Ik heb wel in een oude boerderij geslapen maar dat is toch net iets anders. Zal ff pics plaatsen. :D

http://www.ikitravels.nl/homestay.html

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice! Waar in Japan is dit?

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:15 schreef Negentiendertig het volgende:
O.us, wat leuk, Tokyo Studeer je Trade Man. toevallig?
Dat zou je denken, maar nee :P Jij wel?

Ik heb dat een jaartje gedaan op het HRO
pi_143854229
Ha, mijn post over "studeren in Japan" in de OP is alweer 8 jaar oud!

Wij gaan in Oktober voor 3 weken op vakantie. Ben er dus al 8 jaar niet geweest en momenteel druk bezig om mijn Japans weer op te schroeven. Momenteel staat dit op 't programma:

- Tokyo
- Nagano/Japanse Alpen/Matsumoto
- Via de Tateyama Kurobe Alpine Route naar Kanazawa
- Kyoto & omgeving
- Hiroshima
- Sendai (waar ik een jaar heb gewoond)
- Tokyo (en omgeving)
- Terug naar huis

We hebben een combo van luxe en budget. In de grote steden hebben de MyStays hotels goeie reviews en zijn redelijk goedkoop, maar we hebben ook twee ryokans geboekt want dat is toch wel een erg goeie ervaring. Het wordt een mooie combo van plekken waar ik al ben geweest (maar mijn vrouw niet), nieuwe plekken & oude vrienden en collegas! Heb er ontzettend veel zin in!

Wij wonen momenteel in de VS overigens, dus we vliegen met JAL van Boston naar Narita.
pi_143867499
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:15 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Och, wat leuk :-) waar was dit? Of heb ik er overheen gelezen?

O.us, wat leuk, Tokyo :Y Studeer je Trade Man. toevallig?
Shirakawa-go. Een plek van Unesco.

Het lichtje het hoogst op de foto is waar ik verbleef.


----
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:15:52 #158
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_143874167
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:23 schreef xienix84 het volgende:
Ha, mijn post over "studeren in Japan" in de OP is alweer 8 jaar oud!

Wij gaan in Oktober voor 3 weken op vakantie. Ben er dus al 8 jaar niet geweest en momenteel druk bezig om mijn Japans weer op te schroeven. Momenteel staat dit op 't programma:

- Tokyo
- Nagano/Japanse Alpen/Matsumoto
- Via de Tateyama Kurobe Alpine Route naar Kanazawa
- Kyoto & omgeving
- Hiroshima
- Sendai (waar ik een jaar heb gewoond)
- Tokyo (en omgeving)
- Terug naar huis

We hebben een combo van luxe en budget. In de grote steden hebben de MyStays hotels goeie reviews en zijn redelijk goedkoop, maar we hebben ook twee ryokans geboekt want dat is toch wel een erg goeie ervaring. Het wordt een mooie combo van plekken waar ik al ben geweest (maar mijn vrouw niet), nieuwe plekken & oude vrienden en collegas! Heb er ontzettend veel zin in!

Wij wonen momenteel in de VS overigens, dus we vliegen met JAL van Boston naar Narita.
Ik vond het hotel van MyStays waar wij verbleven echt een kneiterhard bed hebben, dus ik weet niet of ze bij elk hotel van MyStays dezelfde matras-leverancier hebben maar dat is iets wat je in overweging kunt nemen. :D
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_143878435
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:15 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik vond het hotel van MyStays waar wij verbleven echt een kneiterhard bed hebben, dus ik weet niet of ze bij elk hotel van MyStays dezelfde matras-leverancier hebben maar dat is iets wat je in overweging kunt nemen. :D
Oh dat is handig om te weten. Was het verder wel okay?
pi_143882692
De railtickets zijn binnen! Inclusief handige kaart met alle treinroutes en een boekje met tips voor wat te zien onderweg, en aan welke kant van de trein je daarvoor het beste kunt zitten bij elk stuk route :)
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_143882693
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:49 schreef KingLysandus het volgende:
Ik had gewoon geboekt bij http://www.ikitravels.nl/japan/index.html

Tokyo zelf en vliegtickets heb ik wel zelf geregeld.

Edit: Ze hebben nu ook homestays. :( Ik heb wel in een oude boerderij geslapen maar dat is toch net iets anders. Zal ff pics plaatsen. :D

http://www.ikitravels.nl/homestay.html

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb in Shirakawago ook in zo'n oude boerderij geslapen. Helemaal geweldig!
Ik heb deze keer een homestay in de buurt van Kakunodate. Inclusief meewerken op het land :{ of in de keuken *O* Ik ben benieuwd.
pi_143882712
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:42 schreef koei het volgende:
De railtickets zijn binnen! Inclusief handige kaart met alle treinroutes en een boekje met tips voor wat te zien onderweg, en aan welke kant van de trein je daarvoor het beste kunt zitten bij elk stuk route :)
Voor Mt. Fuji. Rechts richting het zuiden, links richting het noorden. :P
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:12:04 #163
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_143883604
Werelddeals ^O^
Hopelijk eind maart weer twee weken. Heen op Osaka, terug vanaf Tokyo O+
Haters everywhere but I don't really care.
pi_143890587
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:12 schreef matthijst het volgende:
Werelddeals ^O^
Hopelijk eind maart weer twee weken. Heen op Osaka, terug vanaf Tokyo O+
ook al gezien. ga zo boeken :)

iemand enig idee wat er rond oud en nieuw in Tokio aan de hand is? er zijn bijna geen hotelkamers beschikbaar :(

sunroute plaza heeft onze hele trip kamers vrij, behalve op oudejaarsdag...grrrrr
pi_143892428
Ben je niet gewoon (te) vroeg met boeken?
pi_143892661
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:42 schreef koei het volgende:
De railtickets zijn binnen! Inclusief handige kaart met alle treinroutes en een boekje met tips voor wat te zien onderweg, en aan welke kant van de trein je daarvoor het beste kunt zitten bij elk stuk route :)
Dat klinkt alsof je ze besteld hebt bij Japan experience (http://www.japan-rail-pass.nl/)?
pi_143895045
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof je ze besteld hebt bij Japan experience (http://www.japan-rail-pass.nl/)?
Ja, klopt. De .com variant van die website werd op de japan guide gelinkt als verkooppunt, en de .nl variant was nog net iets goedkoper. Heb nog wel even verder gekeken, maar andere sites die ik zag waren (ietsje) duurder dus maar gewoon daar besteld.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_143895452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:43 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Voor Mt. Fuji. Rechts richting het zuiden, links richting het noorden. :P
Ik zag Fuji-san gewoon vanuit het vliegtuig. :)
----
pi_143895678
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:15 schreef koei het volgende:

[..]

Ja, klopt. De .com variant van die website werd op de japan guide gelinkt als verkooppunt, en de .nl variant was nog net iets goedkoper. Heb nog wel even verder gekeken, maar andere sites die ik zag waren (ietsje) duurder dus maar gewoon daar besteld.
Ik heb daar ook besteld en herkende in je beschrijving hun blauwe boekje :)
pi_143899036
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:17 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

ook al gezien. ga zo boeken :)

iemand enig idee wat er rond oud en nieuw in Tokio aan de hand is? er zijn bijna geen hotelkamers beschikbaar :(

sunroute plaza heeft onze hele trip kamers vrij, behalve op oudejaarsdag...grrrrr
Kan best zijn dat het al volzit, heb het een aantal jaar terug meegemaakt dat alles een half jaar van te voren volzat. En een paar maanden terug ook op een aantal random dagen in mei (buiten de GW om). Voor de zekerheid kun je natuurlijk altijd even mailen of bellen, just in case.
pi_143906324
Ja, oudjaar is harstikke druk in Tokyo, dan zijn ook veel mensen vrij. Je kan trouwens wel op 2 Januari de keizer gedag zeggen (een van de 2 dagen per jaar dat je t paleis in kan en dan kan je zwaaien en de keizer zien, was best een interessante ervaring).

Toen wij een paar weken terug tickets voor 't Studio Ghibli museum wilden boeken (in Oktober) waren er overigens ook nog maar amper dagen niet volgeboekt! Heel apart.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:07:16 #172
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_143908052
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:32 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Oh dat is handig om te weten. Was het verder wel okay?
Verder dikke prima hoor, we waren wat te vroeg en konden onze kamer nog niet in (overigens ook het enige hotel waar we moesten wachten tot de officiële inchecktijd van 15.00) maar mochten wel onze tassen bewaakt achter laten bij de receptie e.d. Dus op zich prima. Verder netjes en schoon.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_143908532
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:29 schreef xienix84 het volgende:
Toen wij een paar weken terug tickets voor 't Studio Ghibli museum wilden boeken (in Oktober) waren er overigens ook nog maar amper dagen niet volgeboekt! Heel apart.
Wij hadden ook moeite om een mooie ryokan te vinden in Nyto Onsen. "Koyo" is toch behoorlijk populair.
pi_143915715
Zo, tickets binnen :) 28-12 t/m 09-01 zijn wij er weer :) Trip nummer zes alweer... KLM directe vlucht voor 699. Hebben we dus maar gedaan. Dit met het Aeroflotfiasco van afgelopen jaar in het achterhoofd :D

quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:09 schreef Aurelius het volgende:
Ben je niet gewoon (te) vroeg met boeken?
We boeken altijd in deze periode. Vaak zelfs al in juli. Heb ze net even een mailtje gestuurd. Misschien kunnen ze wat regelen...

quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:36 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Kan best zijn dat het al volzit, heb het een aantal jaar terug meegemaakt dat alles een half jaar van te voren volzat. En een paar maanden terug ook op een aantal random dagen in mei (buiten de GW om). Voor de zekerheid kun je natuurlijk altijd even mailen of bellen, just in case.
Voorheen zat het K1-circus in dat hotel. Misschien dat er dit jaar weer iets vergelijkbaars aan de hand is.. Merk het wel. Even op antwoord van het hotel wachten...

quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 02:29 schreef xienix84 het volgende:
Ja, oudjaar is harstikke druk in Tokyo, dan zijn ook veel mensen vrij. Je kan trouwens wel op 2 Januari de keizer gedag zeggen (een van de 2 dagen per jaar dat je t paleis in kan en dan kan je zwaaien en de keizer zien, was best een interessante ervaring).

Toen wij een paar weken terug tickets voor 't Studio Ghibli museum wilden boeken (in Oktober) waren er overigens ook nog maar amper dagen niet volgeboekt! Heel apart.
Qua drukte vind ik het er juist wel meevallen in die periode. Daarom gaan wij juist zo graag in die periode :)

Ghibli tickets moet ik ook nog ff regelen. Ik heb het inmiddels wel gezien na drie keer, maar mn vriendin wil er per se weer heen :D
pi_143960853
Ik vind oud en nieuw in Japan altijd erg meevallen eigk. Misschien wel veel mensen, maar geen hysterie. Voor mij de perfecte manier om een nieuw jaar in te luiden.
  zondag 31 augustus 2014 @ 07:59:04 #176
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144013706
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:24 schreef IntensiveGary het volgende:
Zo, tickets binnen :) 28-12 t/m 09-01 zijn wij er weer :) Trip nummer zes alweer... KLM directe vlucht voor 699. Hebben we dus maar gedaan. Dit met het Aeroflotfiasco van afgelopen jaar in het achterhoofd :D
Sunroute heeft nu twee kamertypen vrij tussen 28-12 en 9-1 :)

Had ze gemaild voor maart en bleek er vanaf 1 september op te komen.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:31:51 #177
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_144023845
Zo, vanaf 20 september zit ik weer in Tokyo voor twee weken, vijf jaar terug was ik er voor het eerst, en ben er in de tussentijd niet meer geweest. Dingen die oa op het to-do lijstje staan zijn Robot Restaurant, Science Museum (met die nieuwe lifelike robots) en verder ook weer gewoon terug naar Shibuya, Akihabara, Ueno, etc.

Deze thread nog maar eens bijlezen om te zien of ik ergens een goede tip kan opdoen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_144038889
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:55 schreef Negentiendertig het volgende:
Ik vind oud en nieuw in Japan altijd erg meevallen eigk. Misschien wel veel mensen, maar geen hysterie. Voor mij de perfecte manier om een nieuw jaar in te luiden.
Dito voor ons. Wij vinden het er heerlijk rond die tijd.

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 07:59 schreef matthijst het volgende:

[..]

Sunroute heeft nu twee kamertypen vrij tussen 28-12 en 9-1 :)

Had ze gemaild voor maart en bleek er vanaf 1 september op te komen.
Heb al een kamer. Kreeg gistermiddag antwoord op mn mail. Vlucht en hotel nu geboekt. Volgende maand Ghibli regelen en dan is al het voorwerk gedaan :)

Nu nog even snel weer wat mooie Dinky Toys regelen... die verkoop ik daar aan een winkel die er een goeie prijs voor geeft en bij hen koop ik weer wat oude Japanse autootjes die ik hier weer voor een leuke prijs wegzet. En zo is de trip bijna gratis :D

edit: nou ja, bijna gratis... da's wat enthousiast. Vriendinlief is haar shopping spree al aan het plannen :P

[ Bericht 5% gewijzigd door IntensiveGary op 31-08-2014 22:31:28 ]
  maandag 1 september 2014 @ 07:21:12 #179
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_144052309
Ugh weer terug in Nederland.
Clubbing in japan was flipping awesome xD
  maandag 1 september 2014 @ 14:04:39 #180
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144060852
Lang leve de werelddeals *O*
Net geboekt, in maart twee weken: heen naar Osaka, terug vanag Tokio. Rechtstreeks.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_144095899
net nog een mailtje van Sunroute Plaza: ze hebben gezien dat we lid zijn van de Sunroute Club en nu krijgen we een nacht gratis. Nice :)

Vraagje voor de ervaren treinreizigers: weet iemand wat de goedkoopste manier is om Nagano te bezoeken?
pi_144097794
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:00 schreef IntensiveGary het volgende:
Vraagje voor de ervaren treinreizigers: weet iemand wat de goedkoopste manier is om Nagano te bezoeken?
De (nacht)bus is vaak het goedkoopst, maar dat was waarschijnlijk niet het antwoord waar je op zat te wachten.

Disclaimer: ik ga zelf nooit met de nachtbus.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_144098023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:00 schreef IntensiveGary het volgende:
net nog een mailtje van Sunroute Plaza: ze hebben gezien dat we lid zijn van de Sunroute Club en nu krijgen we een nacht gratis. Nice :)

Vraagje voor de ervaren treinreizigers: weet iemand wat de goedkoopste manier is om Nagano te bezoeken?
Weer rond kerst? Dan heb je zo'n kaartje dat je 5 dagen lang de hele dag onbeperkt met regionale treinen mag rijden. Mag je met 2 personen gebruiken. Je bent dus 4 dagen kwijt voor heen en terug naar Nagano en dan heb je nog 1 dag over om bv te gebruiken in Tokyo. Is rond de 90 euro, afhankelijk van de yen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De (nacht)bus is vaak het goedkoopst, maar dat was waarschijnlijk niet het antwoord waar je op zat te wachten.

Disclaimer: ik ga zelf nooit met de nachtbus.
Ik heb de nachtbus gepakt van Matsumoto naar Osaka en dat vond ik echt een aanrader. Nog nooit zo'n comfortabele stoel/bed gehad en erg goedkoop, zeker omdat je ook nog eens een overnachting uitspaart.
pi_144098202
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 14:04 schreef matthijst het volgende:
Lang leve de werelddeals *O*
Net geboekt, in maart twee weken: heen naar Osaka, terug vanag Tokio. Rechtstreeks.
Ik vond ze erg duur dit jaar :@ vorig jaar vlogen we nog voor 550.
pi_144098458
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De (nacht)bus is vaak het goedkoopst, maar dat was waarschijnlijk niet het antwoord waar je op zat te wachten.

Disclaimer: ik ga zelf nooit met de nachtbus.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Weer rond kerst? Dan heb je zo'n kaartje dat je 5 dagen lang de hele dag onbeperkt met regionale treinen mag rijden. Mag je met 2 personen gebruiken. Je bent dus 4 dagen kwijt voor heen en terug naar Nagano en dan heb je nog 1 dag over om bv te gebruiken in Tokyo. Is rond de 90 euro, afhankelijk van de yen.

[..]

Ik heb de nachtbus gepakt van Matsumoto naar Osaka en dat vond ik echt een aanrader. Nog nooit zo'n comfortabele stoel/bed gehad en erg goedkoop, zeker omdat je ook nog eens een overnachting uitspaart.
Heren, bedankt :)

Hoe lang is het eigenlijk rijden/treinen?

en ja, even na de kerst. we komen de 29e aan.
pi_144098654
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:03 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

[..]

Heren, bedankt :)

Hoe lang is het eigenlijk rijden/treinen?

en ja, even na de kerst. we komen de 29e aan.
Dan kom je voor die pass in aanmerking. Te gebruiken tot 10 januari, je moet hem in japan bij een station kopen voor de 31ste december.

http://www.japan-guide.com/e/e2362.html

Met de shinkansen is het geloof ik maar 2 uur. Met deze pas ben je wel halve dag bezig. Wel leuk, je ziet wat meer, moet nog paar keer in kleine stadjes overstappen, zou je ook een stop kunnen plannen om wat te sightseeen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:29:52 #187
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_144099733
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik vond ze erg duur dit jaar :@ vorig jaar vlogen we nog voor 550.
Rechtstreeks?
Vind alles rond de 700 rechtstreeks behoorlijk netjes rond die tijd :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_144100998
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dan kom je voor die pass in aanmerking. Te gebruiken tot 10 januari, je moet hem in japan bij een station kopen voor de 31ste december.

http://www.japan-guide.com/e/e2362.html

Met de shinkansen is het geloof ik maar 2 uur. Met deze pas ben je wel halve dag bezig. Wel leuk, je ziet wat meer, moet nog paar keer in kleine stadjes overstappen, zou je ook een stop kunnen plannen om wat te sightseeen.
top, dank je

laatste vraagje en dan houd ik op met zeuren :P begreep ik nu goed dat je met twee personen op één zo'n kaart kunt reizen?
pi_144101006
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:29 schreef matthijst het volgende:

[..]

Rechtstreeks?
Vind alles rond de 700 rechtstreeks behoorlijk netjes rond die tijd :D
Jep, rechtstreeks. Ik meen zelfs nog iets goedkoper als we ams - tokyo retour zouden boeken, wij hebben toen 550 betaald voor ams - tokyo manilla - ams.
pi_144101028
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:03 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

top, dank je

laatste vraagje en dan houd ik op met zeuren :P begreep ik nu goed dat je met twee personen op één zo'n kaart kunt reizen?
Ja, dat begreep je goed :) Mag ook met 3, 4 of zelfs 5 ;)
pi_144101060
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:00 schreef IntensiveGary het volgende:
net nog een mailtje van Sunroute Plaza: ze hebben gezien dat we lid zijn van de Sunroute Club en nu krijgen we een nacht gratis. Nice :)

Vraagje voor de ervaren treinreizigers: weet iemand wat de goedkoopste manier is om Nagano te bezoeken?
Bus. Bijvoorbeeld de Shinkansen van Tokio naar Osaka retour kan je totwel de 200 euro oplopen, terwijl je met een busrit (7 uur) met een paar tientjes klaar bent.

Vaag wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 02-09-2014 15:05:59 ]
pi_144101191
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:05 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Bus. Bijvoorbeeld de Shinkansen van Tokio naar Osaka retour kan je totwel de 200 euro oplopen, terwijl je met een busrit (7 uur) met een paar tientjes klaar bent.

Vaag wel.
Zelfs vliegen is nog goedkoper dan de shinkansen tussen tokyo en osaka. Euro of 35, al moet je dan wel ook nog naar narita en van kensai naar het centrum.
pi_144101261
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zelfs vliegen is nog goedkoper dan de shinkansen tussen tokyo en osaka. Euro of 35, al moet je dan wel ook nog naar narita en van kensai naar het centrum.
Dat ook ja, maar we hebben de exchange rate flink mee dus dat is een prikkie.

Die artificial island van Kansai is wel dope man:D
pi_144101319
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:11 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Dat ook ja, maar we hebben de exchange rate flink mee dus dat is een prikkie.

Die artificial island van Kansai is wel dope man:D
Treintje naar het centrum is ook maf



:D
pi_144104005
Dit moet de kansai express zijn niet?
pi_144104032
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:33 schreef Tarbot het volgende:
Dit moet de kansai express zijn niet?
Klop
pi_144104490
Toen ik die voor het eerst zag, moest ik echt aan de boot van captain nemo denken.
pi_144113451
Heb toen ik er woonde met een 5-dagenpas gereisd, duurt inderdaad lang maar het was een leuke ervaring! Leuke mensen ontmoet.

Hebben mensen ervaring met het reserveren van stoelen voor de Shinkansen? Wij willen op een maandagochtend naar Nagano (vanuit Tokyo). De reisgids zegt dat reserveren dan handig is.. Kan ook niet online geloof ik?
pi_144267447
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:47 schreef xienix84 het volgende:
Heb toen ik er woonde met een 5-dagenpas gereisd, duurt inderdaad lang maar het was een leuke ervaring! Leuke mensen ontmoet.

Hebben mensen ervaring met het reserveren van stoelen voor de Shinkansen? Wij willen op een maandagochtend naar Nagano (vanuit Tokyo). De reisgids zegt dat reserveren dan handig is.. Kan ook niet online geloof ik?
Reserveren voor de Shinkansen gaat heel gemakkelijk! Het makkelijkst is denk ik gewoon naar de kaartautomaat gaan (staat ook in het Engels aangegeven), aangeven welke dag en hoe laat je wilt reizen en dan wijst de automaat automatisch de plekken toe. Betalen kan gewoon contant.
De Shinkansen rijdt zo frequent dat er altijd nog wel wat plekken beschikbaar zijn, tenzij je echt in de Golden Week gaat ofzo.

Zondag trouwens teruggekomen uit Japan... wat een fantastisch land _O_
Ik ben echt helemaal verslaafd geraakt trouwens aan dit drankje: milk tea... heeft iemand enig idee waar ik dit in Nederland kan kopen? Ik ben het bij de Amazing Oriental alleen in poedervorm tegengekomen...

Oh trouwens, nog een geweldige tip als je in Tokyo bent: het uilencafé! Echt een superleuke ervaring om een uil op je arm te hebben en ze te kunnen aaien :D
pi_144304960
Volgende week hiroshima kyoto en osaka :D
Nu btje chillen in seoul :)
pi_144314681
Dankje!!! Voor JR East kan je ook online reserveren vond ik gisteren!

Wbt milk tea, via amazon.co.uk gok ik! Wel duur.. ik had een tijd terug coffee milk tea... heel erg apart.

Dat uilencafe wilden wij ook erg graag heen, maar heb gelezen dat het voornamelijk erg zielig voor de uilen is en dat ze niet goed worden verzorgd. Welke ben je geweest? Was het allemaal prima?
pi_144327631
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 15:57 schreef xienix84 het volgende:
Dankje!!! Voor JR East kan je ook online reserveren vond ik gisteren!

Wbt milk tea, via amazon.co.uk gok ik! Wel duur.. ik had een tijd terug coffee milk tea... heel erg apart.

Dat uilencafe wilden wij ook erg graag heen, maar heb gelezen dat het voornamelijk erg zielig voor de uilen is en dat ze niet goed worden verzorgd. Welke ben je geweest? Was het allemaal prima?
Wij zijn naar Tori no Iru Cafe (鳥のいるカフェ) geweest, juist omdat de verhalen over dit café wel goed waren. We vonden ook dat de dieren goed verzorgd er uit zagen. Sowieso mogen er maar een zeer beperkt aantal mensen tegelijk binnen zijn (stuk of 10 ofzo) en je mag maximaal 5 minuten zo dicht bij de uilen zijn. Je moet je handen goed ontsmetten en de eigenaresse legt uit hoe je de uilen mag benaderen (en welke uilen je niet mag aanraken wegens stress of een andere reden).
pi_144330309
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 12:12 schreef Ljosgeisli het volgende:

[..]

Reserveren voor de Shinkansen gaat heel gemakkelijk! Het makkelijkst is denk ik gewoon naar de kaartautomaat gaan (staat ook in het Engels aangegeven), aangeven welke dag en hoe laat je wilt reizen en dan wijst de automaat automatisch de plekken toe. Betalen kan gewoon contant.
De Shinkansen rijdt zo frequent dat er altijd nog wel wat plekken beschikbaar zijn, tenzij je echt in de Golden Week gaat ofzo.

Zondag trouwens teruggekomen uit Japan... wat een fantastisch land _O_
Ik ben echt helemaal verslaafd geraakt trouwens aan dit drankje: milk tea... heeft iemand enig idee waar ik dit in Nederland kan kopen? Ik ben het bij de Amazing Oriental alleen in poedervorm tegengekomen...

Oh trouwens, nog een geweldige tip als je in Tokyo bent: het uilencafé! Echt een superleuke ervaring om een uil op je arm te hebben en ze te kunnen aaien :D
Weet niet waar je woont, maar in de omg Amsterdam/Amstelveen hebben Shilla en Dank het wel eens staan.
pi_144333772
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 12:12 schreef Ljosgeisli het volgende:

[..]

Reserveren voor de Shinkansen gaat heel gemakkelijk! Het makkelijkst is denk ik gewoon naar de kaartautomaat gaan (staat ook in het Engels aangegeven), aangeven welke dag en hoe laat je wilt reizen en dan wijst de automaat automatisch de plekken toe. Betalen kan gewoon contant.
De Shinkansen rijdt zo frequent dat er altijd nog wel wat plekken beschikbaar zijn, tenzij je echt in de Golden Week gaat ofzo.

Zondag trouwens teruggekomen uit Japan... wat een fantastisch land _O_
Ik ben echt helemaal verslaafd geraakt trouwens aan dit drankje: milk tea... heeft iemand enig idee waar ik dit in Nederland kan kopen? Ik ben het bij de Amazing Oriental alleen in poedervorm tegengekomen...

Oh trouwens, nog een geweldige tip als je in Tokyo bent: het uilencafé! Echt een superleuke ervaring om een uil op je arm te hebben en ze te kunnen aaien :D
Ik vond het 1 van de smerigste dranken die ik ooit heb gehad. :) Appeldrankje van Tase' tea was lekker.

Heeft iemand wel eens bij Kagetsu in Amsterdam gegeten?
----
  dinsdag 9 september 2014 @ 05:18:34 #205
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_144339278


Ik halfgaar weglopende nadat het concert was afgelopen :+
pi_144369390
Afgelopen zondag was Floortje Dessing met 3 op reis in Japan, om precies te zijn op Okinawa. Voor de geinteresseerden misschien leuk om te kijken op uitzending gemist. Ik weet niet of ze komende week ook nog in Japan is, of alweer verder reist.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_144379684
Leuk! Okinawa staat nog op de lijst Vanavond kijken. :)
  woensdag 10 september 2014 @ 08:12:41 #208
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_144379942
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:55 schreef koei het volgende:
Afgelopen zondag was Floortje Dessing met 3 op reis in Japan, om precies te zijn op Okinawa. Voor de geinteresseerden misschien leuk om te kijken op uitzending gemist. Ik weet niet of ze komende week ook nog in Japan is, of alweer verder reist.
Oeh tof!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_144379958
Okinawa _O_
pi_144445297
Leuk boek voor de mensen die naar Japan gaan, of naar Japan zijn geweest. Veel herkenbare dingen.

pi_144451214
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 06:46 schreef Aurelius het volgende:
Leuk boek voor de mensen die naar Japan gaan, of naar Japan zijn geweest. Veel herkenbare dingen.

[ afbeelding ]
Klopt deze review een beetje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan deze aanbevelen:

----
pi_144695225
Volgende week zit ik in Nagasaki *O*

Iemand nog tips voor een toerist vriendelijke onsen waarbij je een privé bad hebt, of een ander bad waarbij man en vrouw samen mogen? Geen ryokan met onsen, maar een los te bezoeken onsen, het liefst in Hakone of Nagano? Het lijkt me wel leuk om een onsen te bezoeken, maar in mn eentje lijkt het me een beetje saai...
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_144695340
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:36 schreef koei het volgende:
Volgende week zit ik in Nagasaki *O*

Iemand nog tips voor een toerist vriendelijke onsen waarbij je een privé bad hebt, of een ander bad waarbij man en vrouw samen mogen? Geen ryokan met onsen, maar een los te bezoeken onsen, het liefst in Hakone of Nagano? Het lijkt me wel leuk om een onsen te bezoeken, maar in mn eentje lijkt het me een beetje saai...
Ik heb nog nooit een onsen gezien waar mannen en vrouwen samen in mogen, behalve van die echt natuurlijke onsen waar verder ook geen kleedhokjes ofzo zijn.

Overigens zou ik het gewoon in je eentje proberen hoor :) Door de hitte (die dingen zijn warm!) heb ik t na een half uur tot 3 kwartier sowieso wel gehad. Tot die tijd vermaak je je wel in je eentje. Even goed wassen, baden proberen, gewoontes beetje observeren. Niks mis mee.
pi_144721760
Ik mis het :(
pi_144955108
Nagasaki is een erg leuke stad! Vrijwel alles op loopafstand, goede tramverbindingen en een interessante geschiedenis! Dejima was interessant, zonsondergang bij mount Inasa erg mooi, Clover Garden leuk om te zien (ook qua historie) en atomic bom museum indrukwekkend. We hebben alleen Gunkanjima gemist doordat de boten helemaal vol zaten. Dergelijke dingen voortaan dus maar reserveren.
Morgen gaan we de railpassen ophalen en door naar Hiroshima!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_144957751
Ik mis het Japanse eten! Weet er iemand een winkel in NL, liefst in de randstad, waar ze veel Japans eten en drinken (Calpis!) verkopen? Is de Amazing Oriental iets of valt dat tegen?
pi_144963915
Ik mis Japan ook al :( op de weg terug naar het vliegtuig voelde ik me alweer verdrietig.
Wat is Japan toch een prachtig land, met super aardige mensen.

Hiroshima had een hele relaxte vibe over zich heen, niks gehaast ofzo.
Miyajima was erg leuk voor een dagtrip, alle herten bekijken en rustig aan doen.

Kyoto is vooral erg traditioneel op veel gebieden, al zaten wij bij een behoorlijk drukke winkelstraat.
Natuurlijk de Tori gates bekeken en veel tempels.
En natuurlijk de Anime fair (die wel tegen viel).

Osaka was mijn haven voor Anime, heb daar ook mensen ontmoet van over de hele wereld. Ook lijken ze hier veel meer Engels te willen spreken. Vooral naar de Animate en Yellow Sub geweest.
Ook gekwijlt over de vele FF7 merchandise die ik zag.
pi_144969574
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 16:43 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik mis het Japanse eten! Weet er iemand een winkel in NL, liefst in de randstad, waar ze veel Japans eten en drinken (Calpis!) verkopen? Is de Amazing Oriental iets of valt dat tegen?
in amstelveen wonen wat japanners bij elkaar, daar heb je ook winkels zitten met veel japanse dingen.
verder gewoon tokos in grote steden inlopen en zoeken.
of desnoods een keertje naar dusseldorf, daar zit behoorlijk wat.
pi_144969613
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 16:43 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik mis het Japanse eten! Weet er iemand een winkel in NL, liefst in de randstad, waar ze veel Japans eten en drinken (Calpis!) verkopen? Is de Amazing Oriental iets of valt dat tegen?
Fijn winkeltje, ook veel spul uit andere landen. Beter dan veel winkels in de binnenstad van A'dam in ieder geval. Zelf van de week al twee keer bij Ramen Ya geweest in A'dam. Nieuw tentje en ramen is vooralsnog heerlijk.

Maar fuck 't, ik ga weer een planning maken om volgend jaar rond april in Tokyo te zitten. Mis het enorm.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_144975077
Ik ga eens een kijkje nemen als we weer in NL zijn.

En naar Japan met een baby... kan best he :P Ik wil weer terug!
Straks even 3 op reis terugkijken. Een volgende keer willen we naar Okinawa.
pi_144975249
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 08:37 schreef Roomsnoes het volgende:

En naar Japan met een baby... kan best he :P
Dat kun je de mensen in een vliegtuig niet aandoen :7
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_144975739
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:32 schreef ROFLOL het volgende:

[..]

Fijn winkeltje, ook veel spul uit andere landen. Beter dan veel winkels in de binnenstad van A'dam in ieder geval. Zelf van de week al twee keer bij Ramen Ya geweest in A'dam. Nieuw tentje en ramen is vooralsnog heerlijk.

Maar fuck 't, ik ga weer een planning maken om volgend jaar rond april in Tokyo te zitten. Mis het enorm.
Ik ben hetzelfde van plan xD volgend jaar april-mei naar Tokyo voor 2 weken en weer doelloos rondlopen in de hemel genaamd Akihabara :D

Hopelijk kan ik wat beter Japans spreken tegen die tijd.
pi_144980068
quote:
6s.gif Op zondag 28 september 2014 09:09 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat kun je de mensen in een vliegtuig niet aandoen :7
Vooral jezelf, vandeweek in het vliegtuig iemand de hele vlucht (dik 10 uur) met een baby in de handen zien staan en rondlopen. Ik denk dat ze hooguit een uurtje rustig heeft kunnen zitten.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_145386996
Morgen vertrek ik naar Tokio, het eindpunt van deze reis. Nou is er voor zondagnacht (weer) een tyfoon aangekondigd. Vorige week lag daardoor een groot deel van het spoor plat en hadden ze vooral in Tokio veel last van wateroverlast en de verwachting nu is dat dat bij de komende tyfoon nog erger gaat worden, ook omdat het de tweede in korte tijd is. Dit wordt mijn eerste keer Tokio, iemand tips voor leuke binnen dingen in Tokio? En iemand ervaring met in hoeverre de metro nog rijdt tijdens/ na een tyfoon?

We hadden oorspronkelijk 1 dag Hakone, 1 dag Kamakura/iets bij zee, 1 dag Disney Sea en 2,5e dag voor Tokio zelf staan, maar dit hangt nu af van het weer omdat praktisch alles buiten is, dus tips over wat handig is qua planning zijn welkom!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_145387245
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:42 schreef koei het volgende:
Morgen vertrek ik naar Tokio, het eindpunt van deze reis. Nou is er voor zondagnacht (weer) een tyfoon aangekondigd. Vorige week lag daardoor een groot deel van het spoor plat en hadden ze vooral in Tokio veel last van wateroverlast en de verwachting nu is dat dat bij de komende tyfoon nog erger gaat worden, ook omdat het de tweede in korte tijd is. Dit wordt mijn eerste keer Tokio, iemand tips voor leuke binnen dingen in Tokio? En iemand ervaring met in hoeverre de metro nog rijdt tijdens/ na een tyfoon?
We hadden oorspronkelijk 1 dag Hakone, 1 dag Kamakura/iets bij zee, 1 dag Disney Sea en 2,5e dag voor Tokio zelf staan, maar dit hangt nu af van het weer omdat praktisch alles buiten is, dus tips over wat handig is qua planning zijn welkom!
de metro rijdt wel, die heeft onder de grond nergens last van denk ik. zal wel lekker druk zijn...

je hebt wel pech, t gaat flink stormen las ik net.
pi_145387383
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:42 schreef koei het volgende:
Morgen vertrek ik naar Tokio, het eindpunt van deze reis. Nou is er voor zondagnacht (weer) een tyfoon aangekondigd. Vorige week lag daardoor een groot deel van het spoor plat en hadden ze vooral in Tokio veel last van wateroverlast en de verwachting nu is dat dat bij de komende tyfoon nog erger gaat worden, ook omdat het de tweede in korte tijd is. Dit wordt mijn eerste keer Tokio, iemand tips voor leuke binnen dingen in Tokio? En iemand ervaring met in hoeverre de metro nog rijdt tijdens/ na een tyfoon?
We hadden oorspronkelijk 1 dag Hakone, 1 dag Kamakura/iets bij zee, 1 dag Disney Sea en 2,5e dag voor Tokio zelf staan, maar dit hangt nu af van het weer omdat praktisch alles buiten is, dus tips over wat handig is qua planning zijn welkom!
Ik heb ook in Tokyo gezeten tijdens een tyfoon. Er was één avond dat het advies was om binnen te blijven. Daarvoor en daarna was alle openbaar vervoer beschikbaar. Op het moment dat dat ding voorbij komt razen moet je niet buiten willen zijn. Beter blijf je een paar uur in je hotel. In mijn ervaring was het redelijk snel voorbij. Later op het nieuws zagen we dat er iets van 10 doden waren, dus het was geen lullig windje.
pi_145398940
Nou, mijn / onze trip naar Japan komt ook steeds dichterbij!

Het is ook niet zomaar een gelegenheid dat we afreizen naar Japan. Mijn zwager, de broer van m'n vriendin, woont er al jaren. En nu stapt hij in het huwelijksbootje met zijn Japanse vriendin. Dus we gaan niet alleen genieten van dat prachtige land, maar ook een heus Japans/Nederlands huwelijk meemaken!

Eind oktober vliegen we(schoonfamilie, vriendin & ik) naar Tokyo, waar we een nachtje slapen. Dan reizen we door naar Shizuoka, waar de trouwerij zal plaatsvinden. Daar blijven we drie nachten. Vervolgens ga ik met mijn vriendin zes dagen naar Kyoto, terwijl mijn schoonfamilie naar Ito op het schiereiland Izu gaat. Wij kiezen er echter voor om naar Kyoto te gaan, aangezien dit onze eerste reis naar Japan is, en dan willen we graag meer zien dan een klein kuststadje als Ito.
Na ons bezoek aan Kyoto reizen we weer terug naar Tokyo voor één nacht, en dan vliegen we met de hele familie(nou ja, zonder mijn zwager dan) weer terug naar Nederland.

Man, ik heb me er toch een zin in!! Mijn eerste reis naar Japan, ik kijk er enórm naar uit :Y

Zijn er sowieso dingen die we per se moeten doen / zien als we in Japan zijn? Vooral in Kyoto hebben we alle tijd van de wereld om te doen wat we willen. Shizuoka staat vooral in het teken van de trouwerij en familiebezoek.

Alle tips zijn welkom!
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:18:47 #228
62913 Blik
The one and Only!
pi_145399311
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 08:37 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ga eens een kijkje nemen als we weer in NL zijn.
En naar Japan met een baby... kan best he :P Ik wil weer terug!
Straks even 3 op reis terugkijken. Een volgende keer willen we naar Okinawa.
Als je naar Sri Lanka en Zuid-Afrika kan met een baby, dan is Japan helemaal geen issue.

wij zijn met ons kind, met Japanse naam Yori, met 11 maanden oud naar Sri Lanka gegaan en met 19 maanden oud naar Zuid-Afrika
pi_145399526
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:08 schreef Winski05 het volgende:
Nou, mijn / onze trip naar Japan komt ook steeds dichterbij!
Het is ook niet zomaar een gelegenheid dat we afreizen naar Japan. Mijn zwager, de broer van m'n vriendin, woont er al jaren. En nu stapt hij in het huwelijksbootje met zijn Japanse vriendin. Dus we gaan niet alleen genieten van dat prachtige land, maar ook een heus Japans/Nederlands huwelijk meemaken!
Eind oktober vliegen we(schoonfamilie, vriendin & ik) naar Tokyo, waar we een nachtje slapen. Dan reizen we door naar Shizuoka, waar de trouwerij zal plaatsvinden. Daar blijven we drie nachten. Vervolgens ga ik met mijn vriendin zes dagen naar Kyoto, terwijl mijn schoonfamilie naar Ito op het schiereiland Izu gaat. Wij kiezen er echter voor om naar Kyoto te gaan, aangezien dit onze eerste reis naar Japan is, en dan willen we graag meer zien dan een klein kuststadje als Ito.
Na ons bezoek aan Kyoto reizen we weer terug naar Tokyo voor één nacht, en dan vliegen we met de hele familie(nou ja, zonder mijn zwager dan) weer terug naar Nederland.
Man, ik heb me er toch een zin in!! Mijn eerste reis naar Japan, ik kijk er enórm naar uit :Y
Zijn er sowieso dingen die we per se moeten doen / zien als we in Japan zijn? Vooral in Kyoto hebben we alle tijd van de wereld om te doen wat we willen. Shizuoka staat vooral in het teken van de trouwerij en familiebezoek.
Alle tips zijn welkom!
Tempels
Tori gates
Okonomiyaki
geisha district

En genoeg shopping natuurlijk :P

Ik ga volgend jaar maart weer naar Tokyo(3de keer). Waarschijnlijk een keer helemaal alleen :P

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2014 16:25:22 ]
pi_145399836
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je naar Sri Lanka en Zuid-Afrika kan met een baby, dan is Japan helemaal geen issue.
wij zijn met ons kind, met Japanse naam Yori, met 11 maanden oud naar Sri Lanka gegaan en met 19 maanden oud naar Zuid-Afrika
Wij nemen onze zoon van 16 maanden niet mee naar Japan. We hebben er héél lang over gedaan om de knoop door te hakken, maar uiteindelijk hebben we besloten om hem niet mee te nemen. Al dat gereis, de hectiek rondom het huwelijk, het grote tijdsverschil, z'n ritme die helemaal verstoord is... Gelukkig willen opa en oma met alle liefde die 12 dagen op hem passen :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 16:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Tempels
Tori gates
Okonomiyaki
geisha district
En genoeg shopping natuurlijk :P
Ik ga volgend jaar maart weer naar Tokyo(3de keer). Waarschijnlijk een keer helemaal alleen :P
Ah, bedankt voor de tips :)
pi_145400693
Twaalf dagen is imo te kort, maar wel te doen. Ik ben hier sinds 1,5 maand komen wonen, ontzettend veel gereisd de eerste 2,5 weken en ik heb nog steeds het gevoel dat ik nog niet alles heb gezien.

Maar wél een toffe en mooie reden om Japan te bezoeken. Dit land ga je ongetwijfeld prachtig vinden :)

[ Bericht 18% gewijzigd door Erasmus op 10-10-2014 16:57:32 ]
  zondag 2 november 2014 @ 14:05:17 #232
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_146213326
Iemand hier al ervaring mee?
http://visitor.docomowifi.com/en/

Goedkope WiFi, 150.000 access points van ntt docomo.
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Games zondag 2 november 2014 @ 16:44:13 #233
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_146218835
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:05 schreef matthijst het volgende:
Iemand hier al ervaring mee?
http://visitor.docomowifi.com/en/

Goedkope WiFi, 150.000 access points van ntt docomo.
kan je beter een router huren
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 2 november 2014 @ 19:05:06 #234
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_146223705
Dat snap ik, ook wel gedaan (simkaart) maar een simkaartje kost 40 euro voor 30 dagen.
Dit 10 euro voor 3 weken, dus leek me wel handig, vandaar de vraag :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_146236871
Ik was door alle verhalen hier een beetje bang voor het internet in Japan, maar dat is echt goed geregeld! In alle hotels supersnel gratis internet (beter dan hier in NL, zelfs in de ryokan), en daarnaast in veel stations en restaurants ook gratis WiFi. Iets voor WiFi regelen is imo dan ook overbodig.

En klooien met papieren kaarten is ook een groot deel van de charme van reizen, net als grotendeels vrij zijn van social media. Ik heb dus nergens WiFi of internet gemist.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zondag 2 november 2014 @ 23:13:54 #236
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_146237320
Ik vond het allemaal vrij kut geregeld, qua WiFi :)
En schijnbaar 30% van de toeristen in Japan, want dat was een van de redenen om dat Docomo For Tourists op te zetten.

In fact, according to a government survey, roughly a third of all foreign visitors to Japan listed “free public Wi-Fi availability” as one of the “troubles experienced during the trip.”
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 3 november 2014 @ 08:03:15 #237
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_146242616
Ik heb geen problemen gehad met wi-fi. Overal in onze hotels was het internet meer dan prima en ik heb bij diverse koffietentjes en weet ik waar ook gebruikt gemaakt van hun wi-fi en op soms wat snelheidsproblemen na ook geen problemen eigenlijk.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_146242633
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 23:04 schreef koei het volgende:
Ik was door alle verhalen hier een beetje bang voor het internet in Japan, maar dat is echt goed geregeld! In alle hotels supersnel gratis internet (beter dan hier in NL, zelfs in de ryokan), en daarnaast in veel stations en restaurants ook gratis WiFi. Iets voor WiFi regelen is imo dan ook overbodig.

En klooien met papieren kaarten is ook een groot deel van de charme van reizen, net als grotendeels vrij zijn van social media. Ik heb dus nergens WiFi of internet gemist.
Dit dus
pi_146242645
Behalve in hotels is Wi-Fi is een drama in Japan. Maar aan de andere kant, ik mis het ook niet echt.
  maandag 3 november 2014 @ 08:05:57 #240
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_146242646
Ik heb zin in tempura shrimp.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 3 november 2014 @ 08:41:33 #241
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_146243057
Hoop gezwam, maar geen antwoord op de vraag, maar goed:
niemand dus ervaring met Docomo Wifi :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_146243394
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 23:13 schreef matthijst het volgende:
Ik vond het allemaal vrij kut geregeld, qua WiFi :)
En schijnbaar 30% van de toeristen in Japan, want dat was een van de redenen om dat Docomo For Tourists op te zetten.

In fact, according to a government survey, roughly a third of all foreign visitors to Japan listed “free public Wi-Fi availability” as one of the “troubles experienced during the trip.”
Dat komt omdat sommige mensen (30% blijkbaar), ondanks ze op vakantie zijn overal willen internetten (lees, interessant doen op facebook dat ze in Japan zijn). Foto bij die ene tempel maken en meteen doorzetten op facebook. Want dat is belangrijk!
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 3 november 2014 @ 09:16:15 #243
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_146243597
Wat een dom gelul; alsof internet op vakantie ineens niet handig meer is. Vooral in Japan, maar goed, we dwalen af: de vraag was niet wat iemands mening over Wifi in Japan is, maar of iemand ervaing heeft met Docomo Wifi.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_146244565
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:16 schreef matthijst het volgende:
Wat een dom gelul; alsof internet op vakantie ineens niet handig meer is. Vooral in Japan, maar goed, we dwalen af: de vraag was niet wat iemands mening over Wifi in Japan is, maar of iemand ervaing heeft met Docomo Wifi.

Ik zeg niet dat het niet handig is, ik zeg dat als toerist je het niet 24/7 nodig hebt. Hotels hebben prima internet, en anders is er wel een starbucks of mcdonalds in de buurt :P En dat geldt niet alleen voor Japan. Als we nooit mogen afdwalen wordt het wel erg saai, je krijgt zelfs een tip om 10 euro uit te sparen :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 3 november 2014 @ 11:13:48 #245
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_146246926
Neu, snap ik, maar ik ben er al uit dat het handig is voor mij :)
En ik zoek veel uit voordat ik ga, maar soms sta je gewoon ergens en dan denk je: ai, had ik ff moeten kunnen opzoeken (winkel, adres, vertaling, plaatje van iets om te laten zien in een winkel of aan een balie).

Dus ja, vast goed bedoeld al die adviezen en ervaringen, maar zie het nut er niet zo van in (voor mij).

McDonalds kreeg ik het niet voor elkaar vorig jaar, misschien ondertussen veranderd.
Starbucks wel, maar die zitten ook niet overal. 150.000 hotspots klinkt mij als ideaal in de oren; niet overal nodig, maar als je een keer wifi zoekt dichtbij genoeg.

[ Bericht 2% gewijzigd door matthijst op 03-11-2014 11:19:17 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_146251306
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 11:13 schreef matthijst het volgende:
Neu, snap ik, maar ik ben er al uit dat het handig is voor mij :)
En ik zoek veel uit voordat ik ga, maar soms sta je gewoon ergens en dan denk je: ai, had ik ff moeten kunnen opzoeken (winkel, adres, vertaling, plaatje van iets om te laten zien in een winkel of aan een balie).

Dus ja, vast goed bedoeld al die adviezen en ervaringen, maar zie het nut er niet zo van in (voor mij).

McDonalds kreeg ik het niet voor elkaar vorig jaar, misschien ondertussen veranderd.
Starbucks wel, maar die zitten ook niet overal. 150.000 hotspots klinkt mij als ideaal in de oren; niet overal nodig, maar als je een keer wifi zoekt dichtbij genoeg.
Wat misschien een handige tip is (misschien wist je het al lang) is om in de tripadvisor app vantevoren de gebieden waar je gaat zijn in japan helemaal te downloaden. Kan je zonder data een handige kaart gebruiken met sights en restaurants in de buurt. Dat is toch waar je buiten je hotel 9 van de 10 keer wifi voor nodig hebt.
  maandag 3 november 2014 @ 14:57:11 #247
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_146254227
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wat misschien een handige tip is (misschien wist je het al lang) is om in de tripadvisor app vantevoren de gebieden waar je gaat zijn in japan helemaal te downloaden. Kan je zonder data een handige kaart gebruiken met sights en restaurants in de buurt. Dat is toch waar je buiten je hotel 9 van de 10 keer wifi voor nodig hebt.
^O^ ga ik proberen!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_146286483
Huuuh, véél te laat met het boeken van hotels voor deze kerst en O&N :o Alles vol, dat wordt nog wat :')
pi_146286640
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:48 schreef Negentiendertig het volgende:
Huuuh, véél te laat met het boeken van hotels voor deze kerst en O&N :o Alles vol, dat wordt nog wat :')
Euuh ja. Mijn vrouw heeft voor vrienden met moeite 2 hotelkamers kunnen regelen in die periode. En dat was 2 maanden geleden.
pi_146286741
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:48 schreef Negentiendertig het volgende:
Huuuh, véél te laat met het boeken van hotels voor deze kerst en O&N :o Alles vol, dat wordt nog wat :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:52 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Euuh ja. Mijn vrouw heeft voor vrienden met moeite 2 hotelkamers kunnen regelen in die periode. En dat was 2 maanden geleden.
Had er vorig jaar in die periode weinig moeite mee. Alleen Tokyo gereserveerd, rest op de dag zelf geboekt.
pi_146286860
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:52 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Euuh ja. Mijn vrouw heeft voor vrienden met moeite 2 hotelkamers kunnen regelen in die periode. En dat was 2 maanden geleden.
Haha, I know, ben behoorlijk laks als het aankomt op hotel/tickets ruim van tevoren boeken. Hoop dat ik nog iets kan regelen.
pi_146286962
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:16 schreef matthijst het volgende:
Wat een dom gelul; alsof internet op vakantie ineens niet handig meer is. Vooral in Japan, maar goed, we dwalen af: de vraag was niet wat iemands mening over Wifi in Japan is, maar of iemand ervaing heeft met Docomo Wifi.

Ik heb vooral gebruikt van de wifi gemaakt op de metrostations, eenmaal als je m connect heb je bij elk station wifi verbinding wat wel makkelijk is. Starbucks en McDonalds hebben ook wifi maar volgens mij was dat toen n heel gedoe.
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
pi_146287007
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:02 schreef DJWeisz het volgende:
Ik heb vooral gebruikt van de wifi gemaakt op de metrostations, eenmaal als je m connect heb je bij elk station wifi verbinding wat wel makkelijk is. Starbucks en McDonalds hebben ook wifi maar volgens mij was dat toen n heel gedoe.
Starbucks is wel ok. Je moet je één keer inschrijven en daarna doet het het gewoon.
pi_146287070
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:04 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Starbucks is wel ok. Je moet je één keer inschrijven en daarna doet het het gewoon.
Klopt.

Wat wel achterlijk is dat je dat inschrijven dus niet op de wifi van de starbucks zelf kan doen :') Je moet kaartje halen in de starbucks, dan even in je hotel ofzo registreren en daarna doet ie het in iedere vestiging.
pi_146287109
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Klopt.

Wat wel achterlijk is dat je dat inschrijven dus niet op de wifi van de starbucks zelf kan doen :') Je moet kaartje halen in de starbucks, dan even in je hotel ofzo registreren en daarna doet ie het in iedere vestiging.
:?

Ik kon me bij de Starbucks in Ueno gewoon via mijn telefoon online inschrijven. Geen gedoe.
pi_146287180
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:06 schreef Aurelius het volgende:

[..]

:?

Ik kon me bij de Starbucks in Ueno gewoon via mijn telefoon online inschrijven. Geen gedoe.
Ah.

Dat is mij echt nooit gelukt. Meen me dat ook op de briefjes stond dat je t ergens anders moest registreren, maar misschien ben ik gewoon achterlijk :P
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:25:00 #257
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_146287677
Ik moest bij SB ook vooraf registeren. Of anders gezegd: dat zei Japan-Guide, dus gedaan :)

[ Bericht 1% gewijzigd door matthijst op 05-11-2014 06:57:10 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_146317207
Ik heb bij SB zelf in kunnen schrijven zonder problemen, maar vooraf doen kan natuurlijk nooit kwaad!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_146322948
Overigens haat ik SB. Dus alleen bij noodgevallen. :)
Er zijn zat plekken waar je betere en goedkopere koffie kunt krijgen.
pi_146463523
http://www.npodoc.nl/live/themaweken/2014/week45.html

Interessante docu's over Japan, deze wk bij de NPO :)
pi_146490348
Yeah! Mijn vrouw komt vanavond weer naar Nederland vanuit Tokyo (ik ben 2 weken geleden teruggekomen). *O* Met 5 uur vertraging wegens een defect KLM vliegtuig. Dus dat is weer snel ¤600 vergoeding verdient. >:)
  maandag 10 november 2014 @ 09:17:32 #262
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_146490466
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 09:10 schreef Aurelius het volgende:
Yeah! Mijn vrouw komt vanavond weer naar Nederland vanuit Tokyo (ik ben 2 weken geleden teruggekomen). *O* Met 5 uur vertraging wegens een defect KLM vliegtuig. Dus dat is weer snel ¤600 vergoeding verdient. >:)
Kreeg je serieus vergoeding? Vanaf hoeveel uur vertraging krijg je vergoeding? Wij hadden 4 uur vertraging de vorige keer en wij kregen een bon voor eten en drinken. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_146490514
quote:
9s.gif Op maandag 10 november 2014 09:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Kreeg je serieus vergoeding? Vanaf hoeveel uur vertraging krijg je vergoeding? Wij hadden 4 uur vertraging de vorige keer en wij kregen een bon voor eten en drinken. :')
Je laten afschepen door KLM met hun tegoedbon. :')

Ik heb de afgelopen jaren inmiddels 2x een vergoeding mogen ontvangen, en nog 1 keer vrienden van ons op deze regel gewezen. :)

EU regels: http://europa.eu/youreuro(...)hts/air/index_nl.htm
pi_146492162
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 09:20 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Je laten afschepen door KLM met hun tegoedbon. :')

Ik heb de afgelopen jaren inmiddels 2x een vergoeding mogen ontvangen, en nog 1 keer vrienden van ons op deze regel gewezen. :)

EU regels: http://europa.eu/youreuro(...)hts/air/index_nl.htm
dit ga ik onthouden. tot nu toe nog nooit nodig gehad, trouwens.
  maandag 10 november 2014 @ 10:42:47 #265
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_146492212
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 09:20 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Je laten afschepen door KLM met hun tegoedbon. :')

Ik heb de afgelopen jaren inmiddels 2x een vergoeding mogen ontvangen, en nog 1 keer vrienden van ons op deze regel gewezen. :)

EU regels: http://europa.eu/youreuro(...)hts/air/index_nl.htm
Ik was daar helemaal niet van op de hoogte bij vertraging. Tenminste niet bij een vertraging van 4 uur. Niet kunnen vliegen door overboeking e.d. wel trouwens maar dat was hier niet het geval.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_146528483
Qua Wi-fi is Flets Hotspots ook wel een goed alternatief. Ik zag onderweg vaak wifi spots van Flets. Als je je online inschreef kon je elke dag 2x 15 minuten gratis internetten. Beetje onhandig, maar voor goed te doen als je alleen je mail of FB wilt checken.

Uiteraard kwam ik pas de laatste dag van onze reis in Tohoku langs een Tourist Office in Kakunodate, en heb een pakket van Flets meegenomen. Gisteravond heb ik het thuis eens doorgelezen. :') Als je als tourist een kaart met id/wachtwoord haalt (zat in het pakket), kun je 14 dagen (of 336 uur) gratis gebruik maken van de hotspots (!). Geen slechte deal. :o

Dit was die van Tohoku. Landelijk denkend, maar elke regio heeft een eigen kaart. Ook een leuk souvenir. O+



http://flets.com/freewifi/index.html

http://flets.com/freewifi/service.html

En dit is een overzicht van alle hotspots in Tokyo:

http://flets.com/freewifi/common/use_omote.pdf

[ Bericht 5% gewijzigd door Aurelius op 11-11-2014 12:24:22 ]
pi_146528922
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 10:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik was daar helemaal niet van op de hoogte bij vertraging. Tenminste niet bij een vertraging van 4 uur. Niet kunnen vliegen door overboeking e.d. wel trouwens maar dat was hier niet het geval.
De regels zijn best duidelijk, alleen lopen de luchtvaartmaatschappijen er niet mee te koop. Ze hopen dat als ze wat tegoedbonnen aanbieden de passagiers hier genoegen mee nemen. De meeste zijn ook niet op de hoogte van de EU regels. Zeker niet als het niet_Europeanen zijn. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de afstand en de duur van de vertraging. Ook kan er geen sprake van overmacht zijn.

Dit laatste is een beetje een grijs gebied en kan soms tot (lange) discussies leiden. Maar er zijn bureaus die je voor een deel van de vergoeding het werk uit handen nemen. Al is KLM (als je eenmaal de site gevonden hebt) wel snel en vriendelijk bij het afhandelen.

http://www.klm.com/travel(...)ing_for_a_refund.htm
pi_146529294
ダウンタウンのガキの使いやあらへんで- Downtown no Gaki no Tsukai ya Arahende. Dit jaar speelt het zich in een gevangenis af! :D

https://twitter.com/ShibataBread/status/532079627963867136

Voor de mensen die het niet kennen, het is een Japanse nieuwjaarsshow waarin een groep komieken elk jaar in een andere setting wordt neergezet. In een periode van 24 uur worden ze dan in de meest absurde situaties geplaatst, en ze mogen niet lachen. Doen ze dit toch, dan krijgen ze straf. Meestal in de vorm van gemaskerde mannen met peddels die ze billenkoek geven. :') Nooit begrepen dat ze hier geen Nederlandse variant van maken.
pi_146539669
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:48 schreef Negentiendertig het volgende:
Huuuh, véél te laat met het boeken van hotels voor deze kerst en O&N :o Alles vol, dat wordt nog wat :')
Vergeet het maar. Als je al wat kunt vinden mag je de portemonnee trekken. Wij komen de 28e december aan, maar hebben ergens in augustus, geloof ik, de boel al geregeld. En toen had ons favoriete hotel ook maar net twee kamers vrij...

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:52 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Euuh ja. Mijn vrouw heeft voor vrienden met moeite 2 hotelkamers kunnen regelen in die periode. En dat was 2 maanden geleden.
Idem voor ons... was best lastig...
pi_146539810
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:25 schreef Aurelius het volgende:
ダウンタウンのガキの使いやあらへんで- Downtown no Gaki no Tsukai ya Arahende. Dit jaar speelt het zich in een gevangenis af! :D

https://twitter.com/ShibataBread/status/532079627963867136

Voor de mensen die het niet kennen, het is een Japanse nieuwjaarsshow waarin een groep komieken elk jaar in een andere setting wordt neergezet. In een periode van 24 uur worden ze dan in de meest absurde situaties geplaatst, en ze mogen niet lachen. Doen ze dit toch, dan krijgen ze straf. Meestal in de vorm van gemaskerde mannen met peddels die ze billenkoek geven. :') Nooit begrepen dat ze hier geen Nederlandse variant van maken.
Daar kijken wij altijd enigszins verwonderd, doch zeer geamuseerd naar! :D De spelletjes in die show passen een beetje in de categorie die we in KEL bespreken ;)
pi_146539914
Dan nog een vraagje: een tijdje terug vroeg ik naar de goedkoopste manier om naar Nagano te gaan. Blijkbaar was ik toen onder invloed van het een of ander, want ik bedoelde natuurlijk Nagoya... :D

Iemand enig idee wat de goedkoopste manier is om een dagje naar Nagoya te gaan? En kan die persoon mij dan ook vertellen hoe ik daar voortaan zelf achter kom? Dan hoef ik geen domme vragen meer te stellen :-D
pi_146540044
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:51 schreef IntensiveGary het volgende:
Dan nog een vraagje: een tijdje terug vroeg ik naar de goedkoopste manier om naar Nagano te gaan. Blijkbaar was ik toen onder invloed van het een of ander, want ik bedoelde natuurlijk Nagoya... :D

Iemand enig idee wat de goedkoopste manier is om een dagje naar Nagoya te gaan? En kan die persoon mij dan ook vertellen hoe ik daar voortaan zelf achter kom? Dan hoef ik geen domme vragen meer te stellen :-D
Ik zou zeggen per bus, maar of je dat nou moet doen als je een dag op en neer gaat? Shinkansen kost ook niet de wereld, toch?

Enfin, Airbnb appartment geregeld, prima :)
pi_146540110
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:55 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ik zou zeggen per bus, maar of je dat nou moet doen als je een dag op en neer gaat? Shinkansen kost ook niet de wereld, toch?

Enfin, Airbnb appartment geregeld, prima :)
we blijven een nachtje slapen. Ene dag heen, andere dag terug. Shinkansen is volgens mij rond de 200 euro per persoon. Kweenie hoe dat bij jou zit, maar ik vind dat best pittig ;)
pi_146540442
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:57 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

we blijven een nachtje slapen. Ene dag heen, andere dag terug. Shinkansen is volgens mij rond de 200 euro per persoon. Kweenie hoe dat bij jou zit, maar ik vind dat best pittig ;)
Oh, misverstandje dan. Dan zou je Willer Express kunnen overwegen.

https://willerexpress.com(...)14,12&tkp=24,22&pn=3

Duurt een uur of 5 enkele reis :)

Wifi onboard als ik het goed heb, prima stoelen, en de plekken waar die bussem stoppen zijn best chill.
pi_146570102
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:07 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Oh, misverstandje dan. Dan zou je Willer Express kunnen overwegen.

https://willerexpress.com(...)14,12&tkp=24,22&pn=3

Duurt een uur of 5 enkele reis :)

Wifi onboard als ik het goed heb, prima stoelen, en de plekken waar die bussem stoppen zijn best chill.
mijn dank is groot :)
pi_146572193
-

[ Bericht 100% gewijzigd door BeHereNowM op 12-11-2014 14:13:37 ]
pi_146572364
Net terug, en nu alweer voorzichtig aan het kijken naar de volgende reis...februari 2016...nog zover weg. -zucht- -O-
pi_146572505


Aardige historische roman, over het verhaal van de 47 Ronin. Veel achtergrondinformatie. De schrijfster heeft duidelijk veel research gepleegd.
  donderdag 20 november 2014 @ 13:27:20 #279
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_146839460
Ik ga volgend jaar zomer een maand naar Japan. Ik ga dan 2 weken reizen en daarna naar Scouting Wereld Jamboree in Yamaguchi.

In die 2 weken reizen wil ik voornamelijk natuur en plaatselijke cultuur proeven. Ik vlieg naar Fukuoka en ik wil daarna naar de natuur rondom Mount Aso om daar aantal dagen te hiken oid. Ik had ook Beppu in de planning staan, maar ik begreep van een maat van me die daar is geweest dat Beppu nogal tegenvalt.
Iemand nog tips voor must-do's in die regio?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 25 november 2014 @ 06:42:36 #280
437274 Thaitanium81
Bangkok Invader
pi_146978204
Aanstaande vrijdag vlieg ik naar het land van de Rijzende Zon voor een rondreis van 14 dagen. Ben benieuwd!
pi_146989911
Ik heb alvast een vliegticket voor volgend jaar maart :D
van 16-3 tot 3-4 in Tokyo/Osaka voor maar 430 euro retourtje :P

Alleen nog onderdak vinden maar dat is makkelijk
pi_146989991
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:58 schreef totalvamp het volgende:
Ik heb alvast een vliegticket voor volgend jaar maart :D
van 16-3 tot 3-4 in Tokyo/Osaka voor maar 430 euro retourtje :P

Alleen nog onderdak vinden maar dat is makkelijk
Goeie deal! Waar vlieg je mee?
pi_146990059
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:00 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Goeie deal! Waar vlieg je mee?
Aeroflot 14 uur heen 17 uur terug, niet verkeerd
pi_146990156
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:02 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Aeroflot 14 uur heen 17 uur terug, niet verkeerd
Zou zelf nooit met Aeroflot vliegen, maar 14/17 uur valt inderdaad mee. Leuke periode om te gaan ook, kersenbloesem kijken enzo. :Y
pi_146990253
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:04 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Zou zelf nooit met Aeroflot vliegen, maar 14/17 uur valt inderdaad mee. Leuke periode om te gaan ook, kersenbloesem kijken enzo. :Y
Hoezo niet dan?
Totnutoe 2x mee gevlogen en niks mis mee. je stop even in Moskou en dan weer verder.
pi_146990965
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:06 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Hoezo niet dan?
Totnutoe 2x mee gevlogen en niks mis mee. je stop even in Moskou en dan weer verder.
Nare ervaringen uit m'n omgeving :+ Maar misschien doe ik het ooit wel eens, hoor, zeker als ze zulke goedkope tickets hebben. Voor nu vlieg ik het liefst rechtstreeks met KLM. Die hebben vaak ook wel redelijke aanbiedingen.

Wordt het je eerste keer in Japan?
pi_146991077
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:23 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Nare ervaringen uit m'n omgeving :+ Maar misschien doe ik het ooit wel eens, hoor, zeker als ze zulke goedkope tickets hebben. Voor nu vlieg ik het liefst rechtstreeks met KLM. Die hebben vaak ook wel redelijke aanbiedingen.

Wordt het je eerste keer in Japan?
ja het eten is nou niet bepaald goed, en de ruimte ook niet waar je zit. Maarja liever 430 euro voor een retour tegenover 600+

4de keer japan, afgelopen 3 jaar elk jaar geweest.

Deze keer ga ik vooral voor cherry blosoms en AnimeJapan op 21 maart.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2014 15:26:22 ]
pi_146991369
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:26 schreef totalvamp het volgende:

[..]

ja het eten is nou niet bepaald goed, en de ruimte ook niet waar je zit. Maarja liever 430 euro voor een retour tegenover 600+

4de keer japan, afgelopen 3 jaar elk jaar geweest.

Deze keer ga ik vooral voor cherry blosoms en AnimeJapan op 21 maart.
Scheelt je bijna 200¤ die je ter plekke kunt spenderen.

Leuk, leuk, veel plezier alvast! Over anime kan ik helaas niet meepraten :') Vroeger, 10 jaar terug ( :o ), keek ik Naruto en Bleach, Daarna heb ik af en toe nog wat eps van het eea gekeken om m'n Japans bij te houden, maar toen ben ik er maar gaan wonen. Inmiddels alweer terug, trouwens.
pi_146991480
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:33 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Scheelt je bijna 200¤ die je ter plekke kunt spenderen.

Leuk, leuk, veel plezier alvast! Over anime kan ik helaas niet meepraten :') Vroeger, 10 jaar terug ( :o ), keek ik Naruto en Bleach, Daarna heb ik af en toe nog wat eps van het eea gekeken om m'n Japans bij te houden, maar toen ben ik er maar gaan wonen. Inmiddels alweer terug, trouwens.
200 euro aan hugging pillows :P

Ahh, ik kijk alleen maar Anime bijna. Zoveel te kijken en zo weinig tijd :P

Hoe heb je daar werk/onderdak gevonden? Ik ben al een tijd aan het rondkijken, maar het is erg lastig om een werkvisum te krijgen of sowieso werk waar je (nog) niet Japans hoeft te spreken.
pi_146992228
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:36 schreef totalvamp het volgende:

[..]

200 euro aan hugging pillows :P

Ahh, ik kijk alleen maar Anime bijna. Zoveel te kijken en zo weinig tijd :P

Hoe heb je daar werk/onderdak gevonden? Ik ben al een tijd aan het rondkijken, maar het is erg lastig om een werkvisum te krijgen of sowieso werk waar je (nog) niet Japans hoeft te spreken.
Haha dat, ja. Of 200 bordjes sushi bij de kaiten. Of heel veel meuk bij de Muji :9~

Ben in Japan gaan studeren en eigenlijk blijven plakken. Ik denk dat dat toch wel het makkelijkst is als je er graag heen wilt. Vanuit de universiteit daar werden vaak seminars georganiseerd waar locale Japanse bedrijven studenten recruiten. Die waren erg happig op jonge westerlingen die een mondje Japans spraken en die 60 uur per week wilden werken tegen een hongerloontje ;)

Leuke tijd gehad, maar was blij weer terug te zijn in Nederland (kon ook niet blijven ivm relatie). Ik had altijd de droom gehad om in Japan te wonen, en toen ik er eindelijk woonde realiseerde ik me pas dat het Japan van de vakanties niet hetzelfde is als het ik-woon-hier-en-ik-moet-rekeningen-betalen-Japan. Maar dat lag niet per se aan het land hoor, dat zal overal wel zo zijn :)

Desalniettemin een leuk land, zeker nu ik er veel vrienden op kan gaan zoeken.
pi_146992519
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:56 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Haha dat, ja. Of 200 bordjes sushi bij de kaiten. Of heel veel meuk bij de Muji :9~

Ben in Japan gaan studeren en eigenlijk blijven plakken. Ik denk dat dat toch wel het makkelijkst is als je er graag heen wilt. Vanuit de universiteit daar werden vaak seminars georganiseerd waar locale Japanse bedrijven studenten recruiten. Die waren erg happig op jonge westerlingen die een mondje Japans spraken en die 60 uur per week wilden werken tegen een hongerloontje ;)

Leuke tijd gehad, maar was blij weer terug te zijn in Nederland (kon ook niet blijven ivm relatie). Ik had altijd de droom gehad om in Japan te wonen, en toen ik er eindelijk woonde realiseerde ik me pas dat het Japan van de vakanties niet hetzelfde is als het ik-woon-hier-en-ik-moet-rekeningen-betalen-Japan. Maar dat lag niet per se aan het land hoor, dat zal overal wel zo zijn :)

Desalniettemin een leuk land, zeker nu ik er veel vrienden op kan gaan zoeken.
Ja ik heb nooit gestudeerd, dus dat hele traject nooit meegemaakt.

Ik zoek eerder een bedrijf die een ervaren programmeur zoekt, die nog niet zo goed Japans kan praten, maar dit wel snel wil leren. Ik ga ook echt geen 60 uur per week werken voor een schamele loon :P Ik wil wel genoeg tijd overhouden voor alle dingen die ik graag doe in Japan.

Ik zou denk eerder in Japan blijven, zeker als ik daar misschien een leuke dame tegen het lijf loop. Ik ken ook al wat mensen in Japan, vooral Engels leraren of personen die er al jaren wonen.

Mijn droom is om in Tokyo te wonen, liefst bij Akihabara in de buurt. Maarja die droom is nog zeker een jaar weg. Ik moet ook me vriendin hier achterlaten dan...
pi_146992788
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:04 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ja ik heb nooit gestudeerd, dus dat hele traject nooit meegemaakt.

Ik zoek eerder een bedrijf die een ervaren programmeur zoekt, die nog niet zo goed Japans kan praten, maar dit wel snel wil leren. Ik ga ook echt geen 60 uur per week werken voor een schamele loon :P Ik wil wel genoeg tijd overhouden voor alle dingen die ik graag doe in Japan.

Ik zou denk eerder in Japan blijven, zeker als ik daar misschien een leuke dame tegen het lijf loop. Ik ken ook al wat mensen in Japan, vooral Engels leraren of personen die er al jaren wonen.

Mijn droom is om in Tokyo te wonen, liefst bij Akihabara in de buurt. Maarja die droom is nog zeker een jaar weg. Ik moet ook me vriendin hier achterlaten dan...
Haha, wordt nog lastig, maar niks is onmogelijk toch?

In Tokyo? Ikzelf ben een echt stadskind, maar in Japan vond ik het prettiger wonen in de 'burbs dan in hartje stad. Vanuit de stad terug naar huis na een dagje winkelen ofzo vond ik altijd geweldig. Van een van de drukste stations ter wereld met een trein naar het Schubbekutteveen van Japan. En dan langs kleine shrines en convenience stores zo terug naar huis. Maar dat is natuurlijk persoonlijk :)

Musashimurayama zou dus niks voor jou zijn denk ik, haha.

Misschien wilt je vriendin wel mee joh? ;)
pi_146993120
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:12 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Haha, wordt nog lastig, maar niks is onmogelijk toch?

In Tokyo? Ikzelf ben een echt stadskind, maar in Japan vond ik het prettiger wonen in de 'burbs dan in hartje stad. Vanuit de stad terug naar huis na een dagje winkelen ofzo vond ik altijd geweldig. Van een van de drukste stations ter wereld met een trein naar het Schubbekutteveen van Japan. En dan langs kleine shrines en convenience stores zo terug naar huis. Maar dat is natuurlijk persoonlijk :)

Musashimurayama zou dus niks voor jou zijn denk ik, haha.

Misschien wilt je vriendin wel mee joh? ;)
Onmogelijk niet, moeilijk wel, als het zou kunnen had ik wel mijn eigen bedrijf opgezet. Maar dan moet ik toch echt eerst Japans leren spreken/schrijven.

Ja in Tokyo voel ik me zo erg thuis, dat als ik weer in Nederland ben ik heimwee ernaar krijg. Ik kan ook nooit wachten om daar weer te zijn. Ik zou het niet heel erg vinden aan de rand te wonen, zolang het maar niet al te ver van het centrum is :) zolang er maar genoeg schoolmeisjes zijn om naar te kijken ^^

Nah, die woont liever in Engeland ofzo. Ze is ook al 2x in Japan mee geweest.
pi_146993717
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:21 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Onmogelijk niet, moeilijk wel, als het zou kunnen had ik wel mijn eigen bedrijf opgezet. Maar dan moet ik toch echt eerst Japans leren spreken/schrijven.

Ja in Tokyo voel ik me zo erg thuis, dat als ik weer in Nederland ben ik heimwee ernaar krijg. Ik kan ook nooit wachten om daar weer te zijn. Ik zou het niet heel erg vinden aan de rand te wonen, zolang het maar niet al te ver van het centrum is :) zolang er maar genoeg schoolmeisjes zijn om naar te kijken ^^

Nah, die woont liever in Engeland ofzo. Ze is ook al 2x in Japan mee geweest.
Ben je al bezig met Japans leren? Weet niet waar je woont, maar in Amstelveen is er een club met vml Japanse dames die twee keer per maand bijeenkomen voor conversatie met niet-Japanners. Voor mij was Japans praten met mensen de beste manier om Japans te leren, dan gaat het zo ontzettend hard.

Als ik jou was zou ik vooral je vrienden en kennissen die al in Japan wonen laten weten dat je graag daar iets zou willen doen. Via-via is toch altijd het makkelijkst.

Ohw, Engeland is dan weer geen hol aan -O-
pi_146993766
Quote ipv edit
pi_146993975
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:39 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ben je al bezig met Japans leren? Weet niet waar je woont, maar in Amstelveen is er een club met vml Japanse dames die twee keer per maand bijeenkomen voor conversatie met niet-Japanners. Voor mij was Japans praten met mensen de beste manier om Japans te leren, dan gaat het zo ontzettend hard.

Als ik jou was zou ik vooral je vrienden en kennissen die al in Japan wonen laten weten dat je graag daar iets zou willen doen. Via-via is toch altijd het makkelijkst.

Ohw, Engeland is dan weer geen hol aan -O-
Nouja "leren", ik kijk anime, dus heel veel woorden ken ik wel en kan me ook wel een beetje wegwijs maken. Alleen nog geen fatsoenlijke zinnen of gesprekken voeren. Luisteren gaat dan een stuk beter moet ik zeggen.
Ik moet mezelf nog even dwingen te leren schrijven, maar ik ben lui.

Amstelveen is iets te ver voor mij, dus die dames kan ik helaas niet bezoeken. Ik praat dan inderdaad wel liever met Japanners, ik vroeg ook aan Japanners om gewoon in het Japans tegen mij te praten. Kijken of het te volgen was etc.

Ze weten dat ik daar graag wil wonen, er is alleen niet echt veel werk te vinden in mijn gebied.

Engeland is idd erg saai :(
pi_147186744
Ams - Tokio 384 nu bij Aeroflot _O_ Zat te zoeken in periode mei en sep 15.

Vorige week was het nog 412. Ik ga het nog een weekje aankijken en (hopelijk) toe slaan bij 350.
  maandag 1 december 2014 @ 16:12:54 #298
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_147186886
Durf je dat aan joh?
Dat aeroflot :?
  Eindredactie Games maandag 1 december 2014 @ 16:16:32 #299
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_147187017
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 16:12 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
Durf je dat aan joh?
Dat aeroflot :?
niks mis mee.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_147187053
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 16:12 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
Durf je dat aan joh?
Dat aeroflot :?
Tuurlijk. 1e keer ook mee naar Japan gevlogen. Ja, het is baggerservice, het eten is goor, het personeel is onaardig en het vliegveld van moskou is 1 grote flopshow, maar als ik me over 1 ding geen zorgen maakte was het de veiligheid. Gewoon nieuw vliegtuig, niks mis mee.
pi_147187068
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')