abonnement Unibet Coolblue
pi_143065719
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:08 schreef Mitsu het volgende:
Hoezo wordt TBK door iedereen als sneu bestempeld?
Omdat het niks met vliegtuigen te maken heeft natuurlijk.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:13:31 #102
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143065820
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:08 schreef Mitsu het volgende:
Hoezo wordt TBK door iedereen als sneu bestempeld?
Omdat het zo retesimpel is. Als je een vak kan halen door alleen de slides door te nemen doe je als universiteit iets niet goed, imho faalt de studie.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143065835
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:01 schreef Amoeba het volgende:
_O-

Ik loop Rez altijd te kutten met z'n studie, en TBK is zo mogelijk echt de sneuste opleiding aan een TU, dus dan moeten er toch wel alarmbellen gaan rinkelen. :')
My two cents. TBK is de gemakkelijkste opleiding aan de TU's (in Groningen is het nog een halve TS-opleiding maar dat is geen TU), de ontwerpopleiding is theoretisch goed te doen met mogelijk een paar struikelvakken en vergt pratisch wel veel. De biologie/scheikunde-opleidingen zijn wel echte bèta-opleidingen maar eerder bètalight, vooral omdat de materie wat toegankelijker is dan wanneer je god weet hoeveel wiskundeformules en fysische principes nodig hebt. Dat maakt verder weinig uit, als je het interessant vindt dan moet je het vooral doen en daar je niche vinden. Je kan beter een uitmuntende chemicus of bioloog worden dan een middelmatige wiskundige, natuurkundige, elektrotechnisch/werktuigkundig ingenieur en er zijn enorm veel interessante mogelijkheden binnen die vakgebieden. Je zal er dus niet snel spijt van krijgen als het bij je past.

Over TU gesproken, hoort een gamma-opleiding (al die opleidingen met psychologie/maatschappij) thuis op een TU? Ik heb de indruk dat de TU's dat vooral doen om wat extra studenten (meisjes) aan te trekken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143066059
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:08 schreef Mitsu het volgende:
Hoezo wordt TBK door iedereen als sneu bestempeld?
Omdat ze aan de TU's eigenlijk gewoon een bedrijfskunde-opleiding volgen met een paar basiswiskundevakjes: monovariabele calculus, een beetje lineaire algebra en wat statistiek en kansrekening. Dit zijn vakken die ook veel gammastudenten volgen, soms vrijwillig en soms verplicht (afhankelijk van de universiteit en het land).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143066154
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb de indruk dat de TU's dat vooral doen om wat extra studenten (meisjes) aan te trekken.
Ze zouden de huidige studies beter geschikter maken voor meisjes. Jongens zijn meer ontdekkers; hoe werkt iets, als ik dit doe wat gebeurt er dan, hoe kan ik dit ding dat laten doen. De meeste meisjes zijn daar helemaal niet mee bezig. Je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk. Ik neem aan dat jij als elektrotechniek student ook wel eens projecten moet doen? Zijn die projecten gericht op jongens, op meisjes, of op beide?

Als de opdracht is: maak een radiografisch bestuurbare auto, maak een programma zodat hij -- zonder voor ingeprogrammeerde route -- foutloos (= zonder botsen) een pad aflegt. Denk jij dan dat 80% van de meisjes dat wat boeit?
pi_143066160
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:08 schreef Mitsu het volgende:
Hoezo wordt TBK door iedereen als sneu bestempeld?
Omdat als ik zeg dat ik TBK er ff voor de lol letterlijk naast doe... tja, zo'n opleiding is dan niet meer serieus te nemen. En wij hebben wél een economie/bedrijfskunde faculteit die wat voorstelt als basis en TU's niet.
pi_143066278
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:22 schreef netchip het volgende:

[..]

Ze zouden de huidige studies beter geschikter maken voor meisjes. Jongens zijn meer ontdekkers; hoe werkt iets, als ik dit doe wat gebeurt er dan, hoe kan ik dit ding dat laten doen. De meeste meisjes zijn daar helemaal niet mee bezig. Je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk. Ik neem aan dat jij als elektrotechniek student ook wel eens projecten moet doen? Zijn die projecten gericht op jongens, op meisjes, of op beide?

Als de opdracht is: maak een radiografisch bestuurbare auto, maak een programma zodat hij -- zonder voor ingeprogrammeerde route - foutloos (= zonder botsen) een pad aflegt. Denk jij dan dat 80% van de meisjes dat wat boeit?
Dit is dus zo'n zware bull shit. Groningen heeft nu internationale bachelors en wat gebeurt er? Boem en de percentages worden weer min of meer gelijk getrokken door de buitenlandse chicks die voor bèta kiezen.

Face it: Nederlandse cultuur en onderwijssysteem demotiveert meisjes om beta te doen.

Ik kreeg godverdomme door mijn vrouwelijke wiskunde docent te horen dat ik misschien beter Wiskunde A kon doen terwijl ik beter presteerde dan de jongens. Nu ben ik iemand die zegt: fack it, ik luister niet naar je, maar welke 13/14 jarig meisje durft dat op zo'n leeftijd. Zeker als je 'typisch Nederlandse' ouders hebt die zeggen: doe maar gewoon lekker normaal en niet moeilijk doen als je docent dat zegt, ga gewoon wiskunde A doen.
pi_143066341
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:56 schreef Amoeba het volgende:
Maattheorie
De maattheorie is het deelgebied van de wiskunde dat de elementaire begrippen van maat (lengte, oppervlakte en volume) veralgemeent, zodat ook aan ingewikkelder verzamelingen dan die van 'gewone' punten in een ruimte een maat kan worden toegekend. In de maattheorie is de Lebesgue-integratie de theoretische basis voor de kansrekening en de integraalrekening. Zo kan dankzij de maattheorie de verwachting van een stochastische variabele worden opgevat als de integraal van een meetbare functie.

Easy.
Ik zie een overeenkomst met het complexe getal: iets wat eigenlijk niet bestaat is invoeren zodat je er een nuttig resultaat uit kan halen. Dat is immers in essentie een complex getal zoals ik het begrijp: even zondigen met 1 rekenregel zodat je ineens wel kan rekenen wanneer je wortels van negatieve getallen nodig hebt, de enigszins verrassende uitkomst is dat het resultaat van deze berekening dan weer omgezet kan worden naar het normale getallenstelsel en dat je zodoende met minder rekenwerk een zinvolle uitkomst hebt gekregen. Dit is wat ze in essentie doen bij fouriertransformaties en laplacetransformaties, jezelf erg veel rekenwerk besparen. Niemand had het kunnen vermoeden toen het werd uitgevonden dat het zo nuttig zou worden, net als met die Boole zijn algebra. En dan zijn er mensen die zeggen dat wiskundigen niets zinvols doen. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143066417
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:22 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Omdat als ik zeg dat ik TBK er ff voor de lol letterlijk naast doe... tja, zo'n opleiding is dan niet meer serieus te nemen. En wij hebben wél een economie/bedrijfskunde faculteit die wat voorstelt als basis en TU's niet.
Het voordeel van Groningen is dat het een economiefaculteit heeft.
En toch staat die van Eindhoven jaarlijks bovenaan in het ranglijstje, zo zie je maar hoe weinig die ranglijstjes zeggen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:29:37 #110
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143066419
Ik ga het gewoon proberen denk ik. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143066493
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het voordeel van Groningen is dat het een economiefaculteit heeft.
En toch staat die van Eindhoven jaarlijks bovenaan in het ranglijstje, zo zie je maar hoe weinig die ranglijstjes zeggen. :)
Die ranglijstjes zijn inderdaad stiekem best wel grote bullshit. :P Maar vooral: ze vragen studentjes dit soort dingen in te vullen, maar stiekem weten de studentjes helemaal niet of iets 'goed' of 'slecht' is, zeker niet t.o.v. andere universiteiten.
pi_143066522
Aja tis allemaal wel weer duidelijk over TBK :')
pi_143066543
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:25 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Dit is dus zo'n zware bull shit. Groningen heeft nu internationale bachelors en wat gebeurt er? Boem en de percentages worden weer min of meer gelijk getrokken door de buitenlandse chicks die voor bèta kiezen.

Face it: Nederlandse cultuur en onderwijssysteem demotiveert meisjes om beta te doen.

Ik kreeg godverdomme door mijn vrouwelijke wiskunde docent te horen dat ik misschien beter Wiskunde A kon doen terwijl ik beter presteerde dan de jongens. Nu ben ik iemand die zegt: fack it, ik luister niet naar je, maar welke 13/14 jarig meisje durft dat op zo'n leeftijd. Zeker als je 'typisch Nederlandse' ouders hebt die zeggen: doe maar gewoon lekker normaal en niet moeilijk doen als je docent dat zegt, ga gewoon wiskunde A doen.
Tja, ik heb dit jaar een profielkeuze moeten maken, maar ik herken dit niet. De meeste meisjes hebben ook gewoon N&T gekozen, een enkeling zelfs nog met Wiskunde D, de meeste met NLT. Waarschijnlijk is mijn klas dan gewoon een uitzondering, maar ik herken dit verhaal totaal niet. Docenten mogen bij ons ook geen advies geven over een profielkeuze.

Er zijn wel meisjes die zelf twijfelen over WiB/WiA, maar dat is hun eigen onzekerheid. Ook jongens, trouwens. De wiskunde docenten raden iedereen aan om WiB te doen (wel 7 of hoger nodig). Met succes: 75% kiest WiB (jaarlijks), en 60% gaat voor een Natuur en Techniek profiel.
pi_143066587
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:31 schreef Mitsu het volgende:
Aja tis allemaal wel weer duidelijk over TBK :')
Het is écht een leuke studie hoor, daar niet van, ik vind TBK de leukste van de drie, juist door de mix tussen beta en totaal niet beta. Beetje best of both worlds, lekker rekenen en vervolgens denken: fuck it, dit werkt niet 'cause shit is too expensive. Dat laatste is iets waar bijvoorbeeld ST'ers eigenlijk nul besef van hebben.

Maar goed, de bèta kant is gewoon op niveau, want ze halen het van daadwerkelijke bètastudies weg, het is bedrijfskunde dat gewoon super makkelijk is.
pi_143066698
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:32 schreef netchip het volgende:

[..]

Tja, ik heb dit jaar een profielkeuze moeten maken, maar ik herken dit niet. De meeste meisjes hebben ook gewoon N&T gekozen, een enkeling zelfs nog met Wiskunde D, de meeste met NLT. Waarschijnlijk is mijn klas dan gewoon een uitzondering, maar ik herken dit verhaal totaal niet. Docenten mogen bij ons ook geen advies geven over een profielkeuze.

Er zijn wel meisjes die zelf twijfelen over WiB/WiA, maar dat is hun eigen onzekerheid. Ook jongens, trouwens. De wiskunde docenten raden iedereen aan om WiB te doen (wel 7 of hoger nodig). Met succes: 75% kiest WiB (jaarlijks), en 60% gaat voor een Natuur en Techniek profiel.
Het huidige examenjaar is het éérste examenjaar in tijden (mijn jaar was iets van 30%) waarin 50/50 is bereikt en dat komt ook voornamelijk door heel erg veel subsidiegeld wat gestopt is in meisjes enthousiast maken voor bèta. Ik vind het prachtig, ik hoop alleen dat dit zo blijft.

Los daarvan, het is een beetje kip-ei, meisjes denken dat er weinig meisjes betastudies doen, zijn bang dat ze zich er niet thuis zullen voelen, dus doen geen bèta. (behalve biologie)
pi_143066731
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:33 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Het is écht een leuke studie hoor, daar niet van, ik vind TBK de leukste van de drie, juist door de mix tussen beta en totaal niet beta. Beetje best of both worlds, lekker rekenen en vervolgens denken: fuck it, dit werkt niet 'cause shit is too expensive. Dat laatste is iets waar bijvoorbeeld ST'ers eigenlijk nul besef van hebben.

Maar goed, de bèta kant is gewoon op niveau, want ze halen het van daadwerkelijke bètastudies weg, het is bedrijfskunde dat gewoon super makkelijk is.
Dus dan kom je gewoon weer terecht bij het verhaaltje dat niet-beta studies te makelijk zijn denk ik?

Nouja ik mag verder niet zeggen, want het niveau op mijn studie qua tentamens is geloof ik om te janken zelfs in vergelijking met TBK :')
pi_143066773
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:25 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Dit is dus zo'n zware bull shit. Groningen heeft nu internationale bachelors en wat gebeurt er? Boem en de percentages worden weer min of meer gelijk getrokken door de buitenlandse chicks die voor bèta kiezen.

Face it: Nederlandse cultuur en onderwijssysteem demotiveert meisjes om beta te doen.
Inderdaad! Het is puur een cultureel probleem, Nederlandse meisjes zijn gewoon veel te weinig geëmancipeerd en ze kiezen te snel voor de gemakkelijkste weg. Ik voeg hieraan toe dat ik denk dat het ook ligt aan het slechte reken- en wiskunde-onderwijs en de ietwat vroege keuze (een jaar vroeger dan in veel andere landen maar wel net een kritisch jaar, te meer daar meisjes op dat vlak wat achterlopen op jongens op die leeftijd (jongens lopen verbaal wat achter, meisjes wiskundig)) voor een meer bèta-achtig profiel. Ik heb op mijn faculteit ook wel eens een "chick" (meisje-meisje, geen tommygirl) uit het buitenland gezien, een promovendusstudent, onder de Nederlandse meisjes moet ik de eerste nog tegenkomen.

quote:
Ik kreeg godverdomme door mijn vrouwelijke wiskunde docent te horen dat ik misschien beter Wiskunde A kon doen terwijl ik beter presteerde dan de jongens. Nu ben ik iemand die zegt: fack it, ik luister niet naar je, maar welke 13/14 jarig meisje durft dat op zo'n leeftijd. Zeker als je 'typisch Nederlandse' ouders hebt die zeggen: doe maar gewoon lekker normaal en niet moeilijk doen als je docent dat zegt, ga gewoon wiskunde A doen.
Leraren moeten zich hier ook helemaal niet mee bemoeien. Gewoon goed je lessen verzorgen en het de leerlingen zelf laten uitzoeken. Beter te hoog mikken en een stapje terug moeten doen dan te laag mikken. Zolang de leerling niet met hard werken gemiddeld op een kleine 6 uitkwam moet hij gewoon lekker wiskunde B proberen als hij dat graag wil. Ik vind het eerlijk gezegd een akelig onderdeel van de Nederlandse onderwijscultuur (lage school en middelbaar onderwijs, op de universiteit lijken ze wel graag te willen dat we hoog mikken): het oh zo conservatief inschatten op basis van subjectieve zaken en slecht geduide cijfers. Oh wee, als een leerling eens een keer moet afhaken. Big deal. Je richt er wel veel schade mee aan door leerlingen te laag te adviseren: onzekerheid, slechtere basis (beter direct VWO dan half VMBO en half HAVO en VWO). Ik ben meer een voorstander van het watervalmodel: het gewoon laten proberen en je ziet vanzelf wel wie blijft drijven en wie verzuipt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143066793
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zie een overeenkomst met het complexe getal: iets wat eigenlijk niet bestaat is invoeren zodat je er een nuttig resultaat uit kan halen. Dat is immers in essentie een complex getal zoals ik het begrijp: even zondigen met 1 rekenregel zodat je ineens wel kan rekenen wanneer je wortels van negatieve getallen nodig hebt, de enigszins verrassende uitkomst is dat het resultaat van deze berekening dan weer omgezet kan worden naar het normale getallenstelsel en dat je zodoende met minder rekenwerk een zinvolle uitkomst hebt gekregen. Dit is wat ze in essentie doen bij fouriertransformaties en laplacetransformaties, jezelf erg veel rekenwerk besparen. Niemand had het kunnen vermoeden toen het werd uitgevonden dat het zo nuttig zou worden, net als met die Boole zijn algebra. En dan zijn er mensen die zeggen dat wiskundigen niets zinvols doen. :')
Tssk Bram, zoveel onzin in één post had ik niet van je verwacht!
pi_143066850
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:56 schreef Amoeba het volgende:
Maattheorie
De maattheorie is het deelgebied van de wiskunde dat de elementaire begrippen van maat (lengte, oppervlakte en volume) veralgemeent, zodat ook aan ingewikkelder verzamelingen dan die van 'gewone' punten in een ruimte een maat kan worden toegekend. In de maattheorie is de Lebesgue-integratie de theoretische basis voor de kansrekening en de integraalrekening. Zo kan dankzij de maattheorie de verwachting van een stochastische variabele worden opgevat als de integraal van een meetbare functie.

Easy.
http://terrytao.files.wordpress.com/2011/01/measure-book1.pdf Veel plezier!

En ga eens een leuk vak volgen, zoals topologie :')
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:39:57 #120
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_143066905
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:38 schreef Novermars het volgende:

[..]

http://terrytao.files.wordpress.com/2011/01/measure-book1.pdf Veel plezier!

En ga eens een leuk vak volgen, zoals topologie :')
Inleiding Topologie staat gepland voor kwartiel 2.2 in Utrecht.
Topologie en Meetkunde doe ik het kwartiel daarna, hoop ik.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_143066987
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:39 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Inleiding Topologie staat gepland voor kwartiel 2.2 in Utrecht.
Topologie en Meetkunde doe ik het kwartiel daarna, hoop ik.
Topologie is nice! Mocht je je vervelen: http://www.maths.ed.ac.uk/~aar/papers/munkres2.pdf
Echt de moeite waard om te leren. Fuck  (\varepsilon, \delta)-proofs!

En na topologie moet je functionaalanalyse doen, dat is ook wel grappig!
pi_143067020
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:35 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Het huidige examenjaar is het éérste examenjaar in tijden (mijn jaar was iets van 30%) waarin 50/50 is bereikt en dat komt ook voornamelijk door heel erg veel subsidiegeld wat gestopt is in meisjes enthousiast maken voor bèta. Ik vind het prachtig, ik hoop alleen dat dit zo blijft.

Los daarvan, het is een beetje kip-ei, meisjes denken dat er weinig meisjes betastudies doen, zijn bang dat ze zich er niet thuis zullen voelen, dus doen geen bèta. (behalve biologie)
Mijn school zit al jaren op ~75%, volgens de decaan en docenten (van de hele leerlingenpopulatie, dat wel). :P

"meisjes denken dat er weinig meisjes betastudies doen, zijn bang dat ze zich er niet thuis zullen voelen, dus doen geen bèta."
Elk jaar worden er bij ons presentaties gegeven door studenten en mensen werkzaam in een bepaald vakgebied. Vorig jaar heb ik de presentatie van MST & LST gezien. Twee meisjes hielden die presentatie, en ze vertelden ook nog dat ze vaak de vraag kregen of dat het niet "raar" is, om met weinig andere meisjes zo'n studie te doen. Zij vonden het zelf opzich fijn, omdat jongens minder drama veroorzaken dan meisjes onderling (letter hun woorden).

Maar ja, je hebt inderdaad wel lef nodig om zo'n stap te maken. Ik zou ook niet snel een typische vrouwen studie doen.
pi_143067028
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:36 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Dus dan kom je gewoon weer terecht bij het verhaaltje dat niet-beta studies te makelijk zijn denk ik?

Nouja ik mag verder niet zeggen, want het niveau op mijn studie qua tentamens is geloof ik om te janken zelfs in vergelijking met TBK :')
Het is ook niet helemaal eerlijk om de vergelijking te maken tussen beta/nietbeta.

Als bèta, welke bèta dan ook, heb je een bepaald talent, namelijk: super snel kunnen analyseren en tot de kern van iets kunnen komen en vanuit daar verder redeneren.

Als je dan een groot boek over marketing moet lezen, dan leest een bèta zo'n boek anders dan een echte alfa die vaak veel meer uit semantiek leert. In het geval van gamma (dus economie, bedrijfskunde, die shizzle) leer je als bèta het enorm veel sneller, omdat een tentamen niet groot genoeg is om daadwerkelijk diep in te kunnen gaan op alles.

Een bèta gaat vaak pas de fout in zodra het echt over de meer 'ongrijpbare' ideeen gaat bij zo'n vak. A leidt tot B leidt tot C, maar D is ook een optie en in eerste instantie niet logisch, maar het wérkt wel en als we XYZ doen dan kunnen we het zo manipuleren dat het dit effect heeft. Dat stukje gevoel hebben alfa's meer talent in, alleen komt dit eigenlijk niet naar boven tijdens WO gamma opleidingen dus lijkt het alsof wij bèta's er beter in zijn.
pi_143067040
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:31 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Die ranglijstjes zijn inderdaad stiekem best wel grote bullshit. :P Maar vooral: ze vragen studentjes dit soort dingen in te vullen, maar stiekem weten de studentjes helemaal niet of iets 'goed' of 'slecht' is, zeker niet t.o.v. andere universiteiten.
Dat ben ik met je eens, je mag niet van studenten verwachten dat zij het niveau van hun opleiding goed kunnen inschatten en dit ook nog eens kunnen vergelijken met andere landen. Je kan er als student wel een goede indruk van opdoen of dat het in orde is maar daar houdt het m.i. bij op en ik denk dat weinig studenten in staat zijn om dit in te schatten. Mijn globale indruk op basis van wat ik wel heb kunnen constateren: het niveau verschilt weinig tussen zowel de universiteiten als de landen, het verschil is vooral of dat je wat meer of wat minder tijd krijgt om iets onder de knie te krijgen en of dat je opleiding wat breder of wat minder breed is (bij de echte universiteiten). Je moet toch overal ongeveer dezelfde basis leren om verder te kunnen bij bèta-opleidingen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143067050
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:42 schreef netchip het volgende:

[..]

Mijn school zit al jaren op ~75%, volgens de decaan en docenten (van de hele leerlingenpopulatie, dat wel). :P

"meisjes denken dat er weinig meisjes betastudies doen, zijn bang dat ze zich er niet thuis zullen voelen, dus doen geen bèta."
Elk jaar worden er bij ons presentaties gegeven door studenten en mensen werkzaam in een bepaald vakgebied. Vorig jaar heb ik de presentatie van MST & LST gezien. Twee meisjes hielden die presentatie, en ze vertelden ook nog dat ze vaak de vraag kregen of dat het niet "raar" is, om met weinig andere meisjes zo'n studie te doen. Zij vonden het zelf opzich fijn, omdat jongens minder drama veroorzaken dan meisjes onderling (letter hun woorden).

Maar ja, je hebt inderdaad wel lef nodig om zo'n stap te maken. Ik zou ook niet snel een typische vrouwen studie doen.
Hulde voor jouw school, zo hoort het wel namelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')